کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
شرایط اخذ ویزای دانشجویی
(2013-01-04 ساعت 21:19)moona1990 نوشته:  سلام به همه
من لیسانس فناوری اطلاعات دارم و از university of Houston پذیرش گرفتم. مشکل مالی هم ندارم و در حدود 150 هزار دلار پول تو حسابم هست. خواهرم تو هیوستون زندگی می کنه و وضع مالیش خیلی خوبه و می تونه ساپورتر من بشه.. 2 تا سوال داشتم که لطف کنید جواب بدید:
1- توی مصاحبه سفارت بگم خواهرم اونجاست؟ اگه بگم افسر فکر نمی کنه می خوام اونجا بمونم؟؟
2- به طور کلی شانسی دارم؟؟ آخه از موقعی که پست ها رو اینجا خوندم خیلی استرس گرفتم...

برای من که هم خواهر و هم برادرم که توی همون شهر دانشگاهم بود تاثیری نداشت! فقط در مورد کارشون و اینکه چه طوری اقامت گرفتند سوال کرد. توی فرم ملزم به گفتن هستید ولی برای ساپورت نمیدونم ...
شماره کیس:2013AS50##
تاریخ رویت قبولی 2 می
کنسولگری:ایروان (فرم انكارا)
تعداد افراد :2نفر
ارسال فرمها:اواخر می
کارنت شدن کیس: Jan
مصاحبه:مارچ بررسی بیشتر
پاسخ
تشکر کنندگان:
با سلام و خسته نباشيد
من كارشناسي ارشد مهندسي شيمي گرايش محيط زيست از دانشگاه آزاد با معدل ١٨هستم.ليسانس هم آزاد بودم با معدل ١٤.نامزدم گرين كارت از طريق لاتاري برده،و الان آمريكاست.از اونجايي كه ميدونيم پروسه ازدواج با كسي كه گرين كارت داره طولانيه،ميخواستم راهنماييم كنيد،كه ميتونم ويزاي تحصيلي بگيرم؟ جز نامزدم،فقط فاميل هاي خيلي دورمون آمريكان.ويزاي تحصيلي به نظرتون بهتره،يا توريستي؟براي زبان ميشه به نظرتون اقدام كنم؟ تو سايت ها خونده بودم از طريق كالج هاي زبان هم ميشه.در ضمن با اين قيمت هاي دلار،فكر نكنم توانايي پرداخت هزينه تحصيل در مقطع دكترا بدون هيچگونه بورسي رو داشته باشيم، راهي وجود داره كه ويزاي تحصيلي گرفت ولي اونجا ويزارو تغيير داد و انصراف از تحصيل بديم؟ خيلي سوال پرسيدم. پوزش ميخوام.ولي كاش رضعيت كشورمون بهتر از اينها بشه،تا اين همه استرس و ناراحتي دوري از عزيزانمون و سختي مهاجرت رو ديگه داشته باشيم
پاسخ
تشکر کنندگان: maral-map
با سلام
دوستان می خواستم بدانم شرایط سنی هم در این فاکتور ها منظور میشود یا خیر ؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام دوستان کسی در مورد پذیرش دوره های کوتاه مدت در کالیفرنیا چیزی میدونه که در ابتدا نیازی به تافل هم نداره...اگر میشه منو راهنمایی کنید
شماره کیس : 2015AS00000
تاریخ روئت قبولی در سایت: 1may
کنسولگری: آنکارا
تاریخ کارنت شدن کیس:
تاریخ دریافت نامه دوم:
تاریخ مصاحبه:
تاریخ دریافت ویزا:
پاسخ
تشکر کنندگان:
من از طریقه شرکت در ارمنستان وقت سفارت گرفتم، و خیلی‌ راضی‌ بودم از سرویسشون. خانم لرنیک با حوصله به همهٔ سولتمون جواب داد، به همهٔ مشکلاتمون رسیدگی کرد. وقتمون رو گرفت، ترانسفر به سفارت انجام دادن. قرار هست پیک آپه ویزا رو هم انجام بدن. اطلاع دادن که حتا کسانی‌ که پذیرش هنوز نگرفتن از طریقه ایشون از دانشگاه آمریکا در لوس انجلس پذیرش بگیرن.
پاسخ
تشکر کنندگان: ari_kiana ، morishadmehr
سلام من قصد دارم در یک school جلوه های ویژه تحصیل کنم و نیاز به تافل 75 به بالا داره من الان دارم برای تافل درس میخونم سوال من اینکه میشه قبل از گرفتن تافل,مدارک دیگر را کامل کرد یا باید صبر کنم تا تافل ام رو بگیرم.
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2013-04-08 ساعت 23:06)Ghasem01 نوشته:  سلام من قصد دارم در یک school جلوه های ویژه تحصیل کنم و نیاز به تافل 75 به بالا داره من الان دارم برای تافل درس میخونم سوال من اینکه میشه قبل از گرفتن تافل,مدارک دیگر را کامل کرد یا باید صبر کنم تا تافل ام رو بگیرم.

درود بر شما...
شما باید مدرک تافل رو هم بگیرید و با بقیه مدارک بفرستید تا بتونید پذیرش بگیرید.
موفقیت های بزرگ لازمه اراده ی قوی هستند.!
پاسخ
تشکر کنندگان:
دانشگاه فیلادلفیا من را تازگی پذیرفته ولی هنوز I-20 من نیومده .ایا فرم I-20 را ایمیل هم می کنند و یا فقط باید با پست بیاید؟
ضمناً کدام سفارت این روزها بهتر جواب مثبت میده؟
با تشکر
پاسخ
تشکر کنندگان:
ایانا کسی میتونه اینجا از اول برای دانشجوی آمریکا شدن بیاد و بگه ؟ یعنی از اول مو به مو بشینه توضیح بده برای یه آدم نادان مثل من که روشن شم !
ممنون میشم .
آخه همه نوشته ها رو مطالعه کردم فقط گیج تر شدم !
برنامه ریزی ، آوردن آینده به زمان حال است تا بتوانید همین الان کاری برای آن انجام دهید. آلن لاکین
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2013-04-20 ساعت 18:54)S0SHiANT نوشته:  ایانا کسی میتونه اینجا از اول برای دانشجوی آمریکا شدن بیاد و بگه ؟ یعنی از اول مو به مو بشینه توضیح بده برای یه آدم نادان مثل من که روشن شم !
ممنون میشم .
آخه همه نوشته ها رو مطالعه کردم فقط گیج تر شدم !

دوست عزیز من با توجه به معلومات کم خودم واستون پروسه رو توضیح میدم البته به صورت خیلی مختصر چون اگه بخوام ریزه کاریها رو بگم از حوصله بحث خارج میشه ... اگه اشتباهی بود از دوستان خواهش میکنم تصحیح کنن
شما برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در امریکا ابتدا باید از دانشگاه مورد نظر خودتون پذیرش بگیرید و برای گرفتن پذیرش باید رزومه خودتون رو برای دانشگاه بفرستید( که فرم نوشتن رزومه و سی وی رو میتونین سرچ کنین ) برای اینکار وارد سایت دانشگاه میشین و admission requirements رو مطالعه میکنین و از داشتن حداقل های مورد قبول دانشگاه اطمینان پیدا میکنید . برای اپلای کردن فرم آنلاین اپلای رو پر میکنین و fee مربوط به اپلای رو پرداخت میکنین ( این هزینه شهریه دانشگاه نیست و فقط هزینه بررسی شرایط شماست و قابل استرداد نیست پس دقت کنید ) بعد از این قسمت حالا این دانشگاه هست که شرایط شما رو بررسی میکنه و در صورت پذیرفته شدن شما نامه پذیرش رو برای شما ایمیل میکنه . حالا شما باید از سفارت امریکا برای مصاحبه و گرفتن روادید دانشجویی وقت بگیرید و به سفارت بروید . آفیسر پرونده شما رو بررسی میکنه و در صورت تایید شما ویزای دانشجویی رو اخذ میکنید .
من در نوشته بالا فقط روال کلی رو گفتم برای اینکه بدونید چی به چیه ... حالا اینکه شما برای چه دانشگاهی درخواست بفرستید یا اینکه شهریه دانشگاه و هزینه اپلای رو چجوری بدید و چه شرایطی باید برای گرفتن پذیرش داشته باشید و آفیسر چه چیزهایی از شما میخواد و ... بسیار طولانی هست و هر کدوم ریزه کاری های خودشو داره
ورود به آمریکا : به زودی
همیشه بهترین اتفاق میافتد پس هیچگاه نگران نباش
پاسخ
تشکر کنندگان: ابی22 ، ساقر ، daad ، S0SHiANT
دوستان عزيز
من در حال حاضر دانشجوي رشته الكترونيك هستم تو دانشگاه ازاد يني ليسانس هم ندارم و در مرحله ي كليرنس لاتاري هستيم و تا يك ماه ديگه احتمالن قضيه درست بشه. اگه اين قضيه حل بشه ما عازم خواهيم شد به امريكا
پيشنهادتون به من براي تحصيل اونجا و هزينها ودانشگاه ها چيه؟
زبانم خوبه .تافل رو قبل از نتيجه ي كليرنس بگيرم؟
اونجا بايد اول كالج رفت؟
بلاتكليفمSad
پاسخ
تشکر کنندگان: ابی22
(2013-04-28 ساعت 16:58)daad نوشته:  دوستان عزيز
من در حال حاضر دانشجوي رشته الكترونيك هستم تو دانشگاه ازاد يني ليسانس هم ندارم و در مرحله ي كليرنس لاتاري هستيم و تا يك ماه ديگه احتمالن قضيه درست بشه. اگه اين قضيه حل بشه ما عازم خواهيم شد به امريكا
پيشنهادتون به من براي تحصيل اونجا و هزينها ودانشگاه ها چيه؟
زبانم خوبه .تافل رو قبل از نتيجه ي كليرنس بگيرم؟
اونجا بايد اول كالج رفت؟
بلاتكليفمSad

درود بر شما.
واسه پذیرش حتما باید تافل داشته باشید .
هزینه های زبان در آمریکا خیلی بالاست .
هزینه های دانشگاه هم بستگی به نوع رشته داره.
هزینه های تحصیل سالیانه از ۱۱ هزار شروع میشه الی ۲۵ هزار دلار.
که معمولا رشته های پزشکی و مهندسی و این موراد هزینه هایی بالایی دارند .
هزینه های زندگی هم بسته به نوع فرد و مکان داره که ممکنه از ۴۰۰۰ هزار الی ۱۰۰۰۰ باشه .
ممکنه برای پذیرش در آمریکا آزمونهای زبان یا ... داشته باشید .
امیدوارم تونسته باشم کمکتون کنم.
موفقیت های بزرگ لازمه اراده ی قوی هستند.!
پاسخ
تشکر کنندگان: ساقر
ببخشید شاید جاش نباشه اما می خوام یه مقایسه داشته باشم بین هزینه های دانشگاه وقتی که شما با لاتاری رفتید آمریکا(یک سال هم در اونجا ساکم شدید و به حالت In State در اومدید) و وفتی که با دریافت ویزای دانشجویی. کسی اطلاعاتی داره که بگه چقدر تفاوت قمیت بین این دو حالت وجود داره؟ به خصوص اگر براتون امکانش هست هزینه های تحصیلی تو رشته هایی همچون صنایع و MBA رو تو این دو حالت مقایسه بکنید.

سپاس
آنان که می گویند می توانیم و آنان که می گویند نمی توانیم، هر دو راست می گویند
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2013-04-29 ساعت 11:35)mosavi_69 نوشته:  ببخشید شاید جاش نباشه اما می خوام یه مقایسه داشته باشم بین هزینه های دانشگاه وقتی که شما با لاتاری رفتید آمریکا(یک سال هم در اونجا ساکم شدید و به حالت In State در اومدید) و وفتی که با دریافت ویزای دانشجویی. کسی اطلاعاتی داره که بگه چقدر تفاوت قمیت بین این دو حالت وجود داره؟ به خصوص اگر براتون امکانش هست هزینه های تحصیلی تو رشته هایی همچون صنایع و MBA رو تو این دو حالت مقایسه بکنید.

سپاس

سایت همه ی دانشگاه ها که بری میتونی شهریه شون رو ببینی و جداگونه
شهریه ها رو زده برای مثال :
https://www.clemson.edu/admissions/under...-fees.html
پاسخ
تشکر کنندگان: mosavi_69 ، ابی22
سلام با این اتفاقا که در امریکا افتاده و رییس جمهور امریکا هم گفته شرایط گرفتن ویزای دانشجویی خیلی سختر میشه میخواستم بدونم الان تو چه چبز هایی سفارت سخت میگیره اگه کسی میدونه ما رو هم در جریان بذاره.
پاسخ
تشکر کنندگان: daad




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان