کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
ادامه تحصیل در فنلاند
سلام
من در اکراین دندان پزشکی خوندم و میخوام واسه تخصص بیام فنلاند شما اطلاعاتی در این باره دارید؟؟؟؟؟؟؟/شرایط ثبت نام و هزینه هاش و ایا من به عنوان دندان پزشک عمومی اجازه کار در فنلاند رو دارم؟(در صورتی که تخصص ثبت نام کرده باشم)
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، msar
سلام
کسی می دونه برای رشته mba هم دانشگاهاش پذیرش می کنن یا نه؟
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، msar
(2010-12-26 ساعت 11:36)aahonesty نوشته:  سلام
کسی می دونه برای رشته mba هم دانشگاهاش پذیرش می کنن یا نه؟

فنلاند دیگه وقتش برا ثبت نام تموم شده البته که پذیرش میکنن ولی برا ترم بعدی
پاسخ
تشکر کنندگان: aahonesty ، msar

زیر آسمان سوئد:
تحصیل در مقطع فوق لیسانس برای ترم پائیز سال ۲۰۱۱ میلادی


برای تمامی دانشجویان بین المللی که تمایل به ادامه تحصیل در فنلاند هستند این امکان وجود دارد که در مقطع فوق لیسانس Master برای رشته ها و دوره هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند اقدام کنند.

برای اینکه رشته موردنظر خودتان را در تمامی دانشگاههای موحود در کشور فنلاند جستجو کنید بهتر است مستقیما به اینجا بروید.


دانشگاه هلسینکی University of Helsinki


دانشگاه هلسینکی مهمترین و قدیمی ترین دانشگاه کشور فنلاند محسوب می شود که در شهر هلسینکی-پایتخت فنلاند- قرار دارد و در سال ۱۶۴۰ میلادی تاسیس شده است. این دانشگاه تماما دولتی، در حال حاضر دارای بیش از ۴۰ هزار دانشجو از سرتاسر دنیاست و دارای چهار Campus می باشد.برای مشاهده ویدئویی از معرفی این دانشگاه به صفحه اختصاصی وبلاگ در شبکه یوتیوب در اینجا بروید.یازده دانشکده هسته اصلی دانشگاه هلسینکی را تشکیل می دهند:


دانشکده فلسفه

دانشکده حقوق

دانشکده پزشکی

دانشکده هنر

دانشکده علوم پایه

دانشکده داروسازی

دانشکده علوم طبیعی

دانشکده علوم اجتماعی

دانشکده علوم کشاورزی و جنگلداری

دانشکده دامپزشکی


نحوه اقدام برای پذیرش

دقت داشته باشید که زمان اقدام برای بیشتر قریب به اتفاق دوره های فوق لیسانس در این دانشگاه(که تنها یکبار در سال است)، از روز ۱۵ نوامبر سال۲۰۱۰ (یعنی درست چند روز پیش) آغاز شده است و تا روز ۳۱ ژانویه سال ۲۰۱۱ میلادی(مطابق با یازدهم بهمن ماه ۱۳۸۹) ادامه دارد. ددلاین های مختلف برای دوره ها و رشته های مختلف را می توانید در اینجا بطور کامل مشاهده کنید.


اطلاعات در مورد تمامی دوره ها و رشته هایی که در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شوند و فرصت اقدام برای پذیرش در آنها برای ترم پائیز سال ۲۰۱۱ میلادی همچنان باز است را می توانید در اینجا بطور کامل(درقالب یک فایل PDF) دریافت کنید.همچنین، می توانید از تعداد افراد پذیرفته شده در دوره های مختلف تحصیلی در سال گذشته در اینجا اطلاع پیدا کنید.


قدم نخست: ثبت نام در سایت دانشگاه

شما در فرصت زمانی ذکر شده در بالا مهلت دارید تا در سایت دانشگاه ثبت نام کنید.برای ثبت نام باید به اینجا بروید.پس از ایجاد یک نام کاربری و ثبت نام،ایمیلی برایتان به نشانی الکترونیکی که در زمان ثبت نام ذکر کرده اید ارسال می شود که از آن طریق می توانید وارد حساب کاربری شخصی تان شوید و سپس برای دوره موردنظرتان اقدام کنید.


قدم دوم: تهیه و ارسال مدارک موردنیاز برای اقدام

بطور کلی، هر دپارتمان یا دانشکده در این دانشگاه شرایط ورودی برای رشته و دوره های خود را بطور جداگانه و خاص در سایت اختصاصی خود بطور واضح و صریح درج نموده است.برای این کار به اینجا بروید و دپارتمان و سپس رشته یا دوره تحصیلی موردنظر خودتان را انتخاب کنید تا از تمامی شرایط ورودی اطلاع پیدا کنید.


اصلی ترین مدارک موردنیاز:

اما تقریبا تمامی دپارتمانها در برخی مدارک موردنیاز برای پذیرش مشترک هستند.این مدارک عبارتند از:


۱- ترجمه رسمی آخرین مدرک تحصیلی(لیسانس)

۲- ترجمه رسمی ریزنمرات لیسانس

۳- مدرک زبان انگلیسی تافل یا آیلتس (برای اطلاع از حداقل نمرات و جزئیات بیشتر برای هر دوره خاص به اینجا بروید و یا از اینجا دیدن کنید.اگر هم هنوز برای ثبت نام امتحان زبان در ایران اقدام نکرده اید، به مطلب قبلی وبلاگ در این ارتباط در اینجا مراجعه کنید.)


مدارک تکمیلی اختیاری یا اجباری دیگر:

مدارک تکمیلی دیگری که بسته به دوره موردنظرتان در سایت دانشکده مربوطه ممکن است از شما در زمان اقدام درخواست شود عبارتند از:


۱- Motivation Letter یا همان نامه علاقه مندی شما مبنی بر توضیح دلایل علاقه مندی و مهمترین انگیزه های شما برای تحصیل در یک دوره خاص.برای اطلاع از اجباری یا اختیاری بودن ارسال این مدرک به سایت دانشکده و دوره موردنظرتان در اینجا مراجعه کنید.

۲- رزومه Resume یا نامه سوابق کاری و تحصیلی شما (حداکثر در دو صفحه A4)


قدم سوم: ارسال تمامی مدارک موردنیاز

تمامی درخواستهای پذیرش باید پس از تکمیل مدارک موردنیاز، به نشانی زیر در فنلاند پست شوند. بهتر است از پستهای سفارشی TNT یا DHL استفاده کنید.


University Admissions Finland (UAF)
Snellmaninkatu 14 B
FI-00170 Helsinki
Finland


قدم چهارم:انتظار برای دریافت پاسخ نهایی اقدام

پس از ارسال تمامی مدارک و فرمهای اصلی، باید منتظر بمانید تا در اواخر ماه آپریل و یا در اوایل ماه می 2011، نتیجه نهایی پذیرش ها اعلام شود. در صورت قبولی، می توانید از طریق سفارت فنلاند در ایران و یا سفارت فنلاند در محل زندگی تان و در هر جایی که هستید برای دریافت ویزای دانشجویی خود اقدامات لازم را انجام دهید.

برای اطلاع از مدارک و شرایط مورد نیاز برای دریافت ویزای فنلاند پس از دریافت پذیرش تحصیلی، می توانید به سایت سفارت فنلاند در تهران در اینجا مراجعه کنید.



تحصیل در مقطع دکترا PhD در دانشگاه هلسینکی

دوره دکترا در بیشتر رشته های تحصیلی در دانشگاههای فنلاند همانند سایر کشورهای اروپایی دارای ددلاین مشخصی نیست.با این همه برای برخی رشته ها در دانشگاه فنلاند ددلاین مشخصی برای اقدام وجود دارد.اطلاعات تکمیلی را می توانید در اینجا ببینید. شما در هر زمانی می توانید برای موقعیت های خالی که بطور معمول در سایت هر دانشکده در بخش vacancies قرار می گیرد اقدام کنید.جهت اقدام برای دوره دکترا بایستی مدرک فوق لیسانس تان را دریافت کرده باشید.شما می توانید برای ابراز علاقه مندی فرم ویژه ای که در اینجا وجود دارد را تکمیل و سپس همراه با تمامی مدارک تحصیلی تان(شامل طرح تحقیقاتی پیشنهادی خودتان یا همان Research Proposal) آن را به نشانی پستی که برای هر دانشکده متفاوت است ارسال کنید.برای اطلاعات بیشتر به سایت دانشکده موردنظرتان و سپس قسمت postgraduate applicants مراجعه کنید.نشانی دانشکده ها در بخشهای قبلی درج شده است.

دوره دکترا PhD در فنلاند بطور معمول سه سال است و حقوق ماهیانه پس از کسورات مالیاتی، در حدود ۲۰۰۰ یورو است.هزینه متوسط زندگی در فنلاند برای یک دانشجو، بین ۶۰۰ تا ۹۰۰ یورو می تواند بسته به شرایط زندگی شما متغیر باشد.


تحصیل در مقطع لیسانس Bachelor در دانشگاه هلسینکی

تحصیل در تمامی دوره ها و رشته های دانشگاه هلسینکی در مقطع لیسانس به زبان فنلاندی و سوئدی است. زبان فنلاندی زبان اصلی بیشتر دوره ها و زبان سوئدی در برخی رشته های خاص زبان رسمی تدریس می باشد.یک آزمون ورودی زبان فنلاندی و یا سوئدی هم برای ورود به تمامی رشته ها برگزار می شود. تمامی اطلاعات موردنیازتان در این زمینه را می توانید در اینجا مشاهده کنید.


فایل راهنمای دانشجویان بین المللی را حتما دانلود و مطالعه کنید!

همه اطلاعات موردنیاز از زمان اقدام تا لحظه پذیرش در دانشگاه هلسینکی فنلاند و همچنین فهرست تمامی دوره ها را می توانید در قالب یک فایل pdf در اینجا دانلود کنید و سپس آن را در زمان مناسب چاپ کنید تا بتوانید با حوصله تمامی مطالب آن را مطالعه کنید.


هزینه های متوسط زندگی در فنلاند

بطور تقریبی، هزینه های زندگی یک دانشجو در فنلاند به شرح زیر است:

* اجاره خانه دانشجویی: ۱۸۰ تا ۳۰۰ یورو

* خورد و خوراک: ۱۵۰ تا ۲۵۰ یورو

* هزینه های درسی(کتاب و جزوه و...): ۵۰ یورو

* سایر هزینه های شخصی متفرقه(خرید،سفر و...): ۱۵۰ یورو

* مجموع: متغیر بین ۶۰۰ تا ۹۰۰ یورو


منابع و پیوندهای مربوط:


سایت دانشگاه هلسینکی


اطلاعات عمومی از تحصیل در فنلاند (به زبان انگلیسی)


سایت سفارت فنلاند در ایران (اطلاعات درباره روادید فنلاند)


سایت اداره مهاجرت فنلاند


فهرست دانشگاههای موردتایید وزارت علوم ایران


نحوه اقدام برای تحصیل رایگان در دانشگاههای نروژ


صفحه فیسبوک وبلاگ زیر آسمان سوئد


سایر دانشگاههای بین المللی و مشهور فنلاندی با امکان تحصیل رایگان:


دانشگاه تورکو University of Turku


دانشگاه آلتو Aalto University


دانشگاه اوولو Univeristy of Oulu


دانشگاه تمپر University of Tampere


دانشگاه فنلاند شرقی University of Eastern Finland


دانشگاه لاپیرانتا Lappeenranta University


دانشگاه واسا Vassa University


University of Jyväskylä


دانشگاه لاپلاند Lapland University
پاسخ
تشکر کنندگان: aahonesty ، hamed_gh ، mohsen2008 ، msar
سلام دوستان من کارشناسی از دانشگاه دولتی دارم معدلم 13.20 نمره ایلس 7 شانس برای پذیرش ارشد چقدر دارم اقدام کنم یا نه یا اکه پیشنهاد دیگری برای کشور دیگر دارید لطف کنید به من بگید
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام
نمره ايلتس تون خوبه.اما معدلتون پايينه و اين كار رو سخت ميكنه.اما من كيو ميشناسم پارسال با همين معدل از دانشگاه واسا مديريت پذيرش گرفت و الان داره درس ميخونه.
براس روسيه اوكراين بلاروس هم اپلاي كني بد نيست.همچنين لهستان هم راه مياد با دانشجو ها
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام. من فارغ التحصیل مهندسی کشاورزی گرایش علوم باغبانی دانشگاه شیراز هستم.کارت معاف از خدمت هم دارم.امتحان ارشد هم دادم و مطمعنم که قبول میشم.شنیده بودم که تحصیل در فنلاند فعلا رایگانه و در اینده قراره مثله سوعد پولی بشه.العان دارم زبانم تقویت میکنم که بتونم تافلمو بگیرم و برای ارشد به فنلاند برم. فقط تنها مشکلی که حدث میزنم معدل 12.35 کارشناسیه که میترسم باعث بشه پذیرش نشم.اگه کسی اطلاعی داره یا مرکز مشاوره ای رو سراغ داره یا سایت خاصی رو سراغ داره که بتونه منو راهنمایی کنه ممنون میشم.
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
http://mohajersara.com/showthread.php?tid=2890
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، msar
سلام
دوستا کسی اطلاعاتی در مورد رشته ی سینما و یا عکاسی دوره ی کارشناسی داره؟
میشه تو یک سال زبان فنلاندی رو یاد گرفت؟
آزمون ورودی به چه صورتیست؟
و اینکه کسی وکیلی کی شناسه که باهاش صحبت کنم برای تحصیل در فنلاند چون اطلاعاتم خیلی پایینه
ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2011-05-31 ساعت 12:53)parisa_a نوشته:  سلام
دوستا کسی اطلاعاتی در مورد رشته ی سینما و یا عکاسی دوره ی کارشناسی داره؟
میشه تو یک سال زبان فنلاندی رو یاد گرفت؟
آزمون ورودی به چه صورتیست؟
و اینکه کسی وکیلی کی شناسه که باهاش صحبت کنم برای تحصیل در فنلاند چون اطلاعاتم خیلی پایینه
ممنون

سلام پریسا،
قبولی برای رشته مورد نظرت برای خود فنلاندی ها هم مشکله چون متقاضی زیاد داره و امسال تو کنکورش از هر 44 نفر یکی قبول شده و کلأ رشته هنر یکی از سخترین رشته هاست واسه قبولی.
ضمنأ چون خود من تو فنلاند درس میخونم میتونم براتون در هر رشته ای که‌ بخواین تحقیق کنم و بهتون جوابش رو بدم، حداقل چیزیه که‌ از دستم بر میاد،
در مورد کنکور دانشگاه نگران نباشین که‌ از کنکور ایران راحت تره کلأ ولی به‌ هر حال شرط ورود به‌ دانشگاه قبولی در کنکور و علاوه بر این برای متقاضیان غیر فنلاندی که‌ خواهان قبولی در رشته های مورد علاقه شون هستن (واسه لیسانس) باید سطح مدرک زبان 4 اون رشته تحصیلی که‌ دانشگاه با اون زبان تدریس میکنه (حالا فنلاندی یا سويدی) رو داشه باشین، برای رشته های انگلیسی که تعداد رشته هاش خیلی محدوده سطه 7،
در مورد زبان چرت فنلاندی که‌ خودم دارم به‌ اون زبان درس میخونم (بعد از اقامت از طریق ازدواج و بعد از گذشت 8 سال سطح 4 رو گرفتم) باور کنین که‌ زبان فنلاندی اونقدر سخته‌ که‌ میتونین زمانی رو که‌ قراره برای سطح 4 زبان فنلاندی صرف کنید میتونین با صرف همون مقدار زمان، سطح 10 انگلیسی رو بدست بیارین، بیخیال زبان فنلاندی بشین و بچسبید به‌ انگلیسی.
اینجا اومدن وکیل نمیخواد، مستقیمأ از سفارت تقاضا کنین و فرم ها رو درست پر کنین، حتمأ قبول میشین امیدوارم
پاسخ
تشکر کنندگان: nastaran86 ، mory6 ، msar
سلام. چاکرم.
من اشکان از تهرانم. فوق شیمی تجزیه از دانشگاه تهران دارم. اما قصد دارم دوباره این مقطع رو بگذرونم. میشه یه دوست عزیز پیدا شه درباره هزینها منو راهنمایی کنه؟؟؟
ممنون از وقتی که برای پاسخ به این سوال میگذارید.
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2011-06-01 ساعت 11:18)ashkan_marjan نوشته:  سلام. چاکرم.
من اشکان از تهرانم. فوق شیمی تجزیه از دانشگاه تهران دارم. اما قصد دارم دوباره این مقطع رو بگذرونم. میشه یه دوست عزیز پیدا شه درباره هزینها منو راهنمایی کنه؟؟؟
ممنون از وقتی که برای پاسخ به این سوال میگذارید.

سلام اشکان،

توی هفت دانشگاه فنلاند میتونین شیمی بخونین:
Helsingin yliopisto
Oulun yliopisto
+
Joensuun yliopisto
Jyväskylän yliopisto
Kuopion yliopisto
Turun yliopisto
Åbo Akademi

اون بالا اول اسم شهر نوشته شده و بعد لغت دانشگاه (yliopisto)

تا جایی که‌ مطالعه کردم هزینه ها تو حداقل 5تای آخری تقریبأ مجانیه (‌فقط ثبت نام سالانه 104 یورو)
هزینه زندگی ماهانه میانگین 800 یورو برای هر نفر
پاسخ
تشکر کنندگان: ashkan_marjan ، mory6 ، msar
سلام و وقت بخیر.

من کارشناسی مهندسی نرم افزار خوندم، با معدل 16.5. می خواستم ببینم برای درس خوندن در فنلاند در مقطع ارشد(مهندسی نرم افزار) کدوم دانشگاه ها موجود هست که از نظر وزارت علوم تائید شده باشه؟

با توجه به سرمای زیاد اونجا آیا برای من که توی هرمزگان زندگی کردم و به هوای گرم عادت دارم امکان راحت زندگی و درس خوندن هست؟

از نظر سطح دانش و تفاوت سطح دانشگاه های ایران و فنلاند آیا به مشکلی برنمی خورم؟ چون ممکنه اساتید چیزی از من به عنوان دانشجوی ارشد بخوان که اطلاعاتی در مورد اون ندارم. یا در حد ضعیف هستم. در کل منظورم اینه که نیام اونجا و از نظر سطح علمی درجا بزنم.

هزینه ی زندگی هر ماه چقدر هست؟ (شهرهای مختلف) و پیدا کردن محل زندگی راحته یا نه؟

ممنون.
پاسخ
تشکر کنندگان: nastaran86 ، msar
میشه در رشته حقوق هم تو این کشور ادامه تحصیل داد؟ بعد از گرفتن ارشد بازار کاری هم داره یا نه؟ ممنون میشم جواب بدینSmile
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2011-06-10 ساعت 19:33)mansour123 نوشته:  سلام و وقت بخیر.

من کارشناسی مهندسی نرم افزار خوندم، با معدل 16.5. می خواستم ببینم برای درس خوندن در فنلاند در مقطع ارشد(مهندسی نرم افزار) کدوم دانشگاه ها موجود هست که از نظر وزارت علوم تائید شده باشه؟

با توجه به سرمای زیاد اونجا آیا برای من که توی هرمزگان زندگی کردم و به هوای گرم عادت دارم امکان راحت زندگی و درس خوندن هست؟

از نظر سطح دانش و تفاوت سطح دانشگاه های ایران و فنلاند آیا به مشکلی برنمی خورم؟ چون ممکنه اساتید چیزی از من به عنوان دانشجوی ارشد بخوان که اطلاعاتی در مورد اون ندارم. یا در حد ضعیف هستم. در کل منظورم اینه که نیام اونجا و از نظر سطح علمی درجا بزنم.

هزینه ی زندگی هر ماه چقدر هست؟ (شهرهای مختلف) و پیدا کردن محل زندگی راحته یا نه؟

ممنون.

سلام منصور

با جواب دادن به‌ این سوال شروع میکنم که‌ پرسیدی: "با توجه به سرمای زیاد اونجا آیا برای من که توی هرمزگان زندگی کردم و به هوای گرم عادت دارم امکان راحت زندگی و درس خوندن هست؟"

نه، اینجا هوا بس ناجوانمردانه سرد است، برای تو که‌ به هوای گرم عادت داری اصلأ پیشنهاد نمیکنم در نتیجه بی خیال فنلاند و جواب سوال های دیگه‌ بی نتیجه.

خوش باش
(2011-07-11 ساعت 18:33)mory6 نوشته:  میشه در رشته حقوق هم تو این کشور ادامه تحصیل داد؟ بعد از گرفتن ارشد بازار کاری هم داره یا نه؟ ممنون میشم جواب بدینSmile

نه، نمیشه ادامه بدین چون برای فوق لیسانس حقوق، شرط ورود و قبولی، داشتن لیسانس حقوق از دانشگاههای فنلانده، حتی برای حقوق بین‌الملل

خوش باش
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، mory6 ، soniarazmi ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان