کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
انجمن رانندگان(پایه یک)
پارک کردن از عقب با تریلر و یا اصولا دنده عقب رفتن خیلی سخت است. من چند سال پیش یک قایق بیست فوت غراضه خریدم که مجبور بودم آن را از یک شهر دیگر که حدود پنجاه مایل فاصله داشت بیاورم. وقتی رفتم یوهال که وانت بگیرم نداشت و به جای آن گفت که می توانم با همان قیمت کامیون بهت بدهم که از پشت هم به تریلر وصل شود. من هم چون خیلی ذوق زده بودم و عجله داشتم همان کامیون را گرفتم و به سمت سکرمنتو راه افتادم. آنجا تریلر قایق را به پشت کامیون وصل کردیم و به سمت شهر خودمان راه افتادم و اصلا هم سخت نبود فقط هر چند وقت یک بار از توی آینه بغل نگاه می کردم تا ببینم که قایق دارد می آید یا نه. ولی وقتی که به محله خودمان رسیدم و خواستم قایق را پارک کنم چشمتان روز بد نبید. یک جای پارک بزرگ گیر آوردم که می خواستم قایق را در آنجا پارک کنم و بعد بروم و کامیون را پس بدهم ولی هر کاری که می کردم وقتی دنده عقب می آمدم ته تریلر به سمت خیابان می آمد.تقریبا نیم ساعت کل خیابان را بسته بودم و یک آبروریزی شده بود که شانس آوردم پای پلیس و آتش نشانی به آن وسط کشیده نشد. هم تریلر لندهور بود و هم کامیون و من اصلا دید درست و حسابی هم نداشتم و آنجا تازه کشف کردم که پارک از عقب با تریلر اصلا یک سرفصل جداگانه ای برای خودش دارد و با سنگچین و این حرف ها درست نمی شود. بالاخره همان طور کج و کول تریلر را رها کردم و پس از این که آن را از کامیون باز کردم جلوی آن را بر روی چرخ قرار دادیم و چند نفری هولش دادیم به سمت پیاده رو.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
تشکر کنندگان: cmbt ، سارا کوچولو ، nastaran86 ، pariya2 ، Mr.Akbari ، valencia ، Hamid_110 ، kaziar ، msar ، rouham ، oct 31
(2012-07-20 ساعت 21:07)rs232 نوشته:  پارک کردن از عقب با تریلر و یا اصولا دنده عقب رفتن خیلی سخت است. من چند سال پیش یک قایق بیست فوت غراضه خریدم که مجبور بودم آن را از یک شهر دیگر که حدود پنجاه مایل فاصله داشت بیاورم. وقتی رفتم یوهال که وانت بگیرم نداشت و به جای آن گفت که می توانم با همان قیمت کامیون بهت بدهم که از پشت هم به تریلر وصل شود. من هم چون خیلی ذوق زده بودم و عجله داشتم همان کامیون را گرفتم و به سمت سکرمنتو راه افتادم. آنجا تریلر قایق را به پشت کامیون وصل کردیم و به سمت شهر خودمان راه افتادم و اصلا هم سخت نبود فقط هر چند وقت یک بار از توی آینه بغل نگاه می کردم تا ببینم که قایق دارد می آید یا نه. ولی وقتی که به محله خودمان رسیدم و خواستم قایق را پارک کنم چشمتان روز بد نبید. یک جای پارک بزرگ گیر آوردم که می خواستم قایق را در آنجا پارک کنم و بعد بروم و کامیون را پس بدهم ولی هر کاری که می کردم وقتی دنده عقب می آمدم ته تریلر به سمت خیابان می آمد.تقریبا نیم ساعت کل خیابان را بسته بودم و یک آبروریزی شده بود که شانس آوردم پای پلیس و آتش نشانی به آن وسط کشیده نشد. هم تریلر لندهور بود و هم کامیون و من اصلا دید درست و حسابی هم نداشتم و آنجا تازه کشف کردم که پارک از عقب با تریلر اصلا یک سرفصل جداگانه ای برای خودش دارد و با سنگچین و این حرف ها درست نمی شود. بالاخره همان طور کج و کول تریلر را رها کردم و پس از این که آن را از کامیون باز کردم جلوی آن را بر روی چرخ قرار دادیم و چند نفری هولش دادیم به سمت پیاده رو.

من وقتی کلاس پایه یک میرفتم دیدم که پارک تریلی رو یاد میدن. البته من پایه یک کامیون بودم و فوت فن پارک کردن ما با تریلی فرق میکرد و البته یک نخود ساده تر بود اما تریلی یک گردو سختره!!
در واقع تو تریلی با اینکه با عقل جور در نمیاد اول کار باید فرمان رو بر عکس جهتی که میخوای دنده عقب بگیری باید بگردونی تا زمانی که در اون نقطه و جهت خواسته شده قرار بگیری و بعد فرمان رو تا حالت راست و بعد از اون در جهتی که میخوای بگردی، میچرخونی.
در کل باید اعتراف کنم که من خودم الان فراموشش کردم و اگه لازم باشه باید دوباره تمیرین کنم! ناسلامتی اتوبوس هم ازون اتوبوس درازهای مدرسه هم بلد بودم
(2012-07-20 ساعت 13:54)nayer نوشته:  
(2012-02-25 ساعت 08:27)yami نوشته:  سلام دوستان
اگه در فکر شغل رانندگی سنگین در آمریکا هستین و در مورد گواهینامه پایه یک و استخدامش سوالی داشتین, اینجا بپرسین در حد اطلاعاتی که در عرض یکی دو ماه گذشته در مورد خودم به دست آوردم, سعی میکنم بهتون پاسخ بدم.

نیر جان
سوال شما تایپ نشده! دوباره پست کن!
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، masih sh ، msar
یکی از اعضا به نام کاربری cdl-usa بهم پیام خصوصی زده و سوالی پرسیده ولی تو اکانتش هم ایمیل نداره هم پیام خصوصیشو غیر فعال کرده!!
کسی از حضار ایشون رو میشناسه، سلام ما رو بهش برسونه Smile
نه خیر اینجوری مثل اینکه نمیشه!! تاکید دارن که علیرغم بستن پیام خصوصی بهشون پاسخ بدم!!! از کجا بدم، پاسخ وووو؟
شماره بده زنگ بزنم
پاسخ
تشکر کنندگان: masih sh ، Cdl-usa ، msar
(2012-08-07 ساعت 00:09)yami نوشته:  یکی از اعضا به نام کاربری cdl-usa بهم پیام خصوصی زده و سوالی پرسیده ولی تو اکانتش هم ایمیل نداره هم پیام خصوصیشو غیر فعال کرده!!
کسی از حضار ایشون رو میشناسه، سلام ما رو بهش برسونه Smile
نه خیر اینجوری مثل اینکه نمیشه!! تاکید دارن که علیرغم بستن پیام خصوصی بهشون پاسخ بدم!!! از کجا بدم، پاسخ وووو؟
شماره بده زنگ بزنم

http://mohajersara.com/member.php?action...&uid=41205
پاسخ
تشکر کنندگان: Cdl-usa ، yami ، msar
سلام
سوالم درباره خدماتیه که شرکت های باربری میدهند
نمونه ای آن
us Truck
http://www.truckingtruth.com/free_truck_...page2.html
ایا این قرارداد ها جدای از پوشش هزینه آموزش به نفع ماست؟
و اینکه میتونیم با گرفتن Cdl b میتونیم براحتی Coach bus برانیم؟
کلا کدام بهتره و بازده تر است
* 5 هزار دلار کلاس آموزش A واقعا سنگین هست + اجاره ساعتی تراک
ممنون آقای یامی
پاسخ
تشکر کنندگان: masih sh ، yami ، msar
سی دی ال جان!!
بنده نظرم این هست که به هر نحو ممکن سعی کن از روش اسپانسری شرکتهای باربری گواهینامه CDL A بگیری. آموزشگاه رفتن فقط پول دور انداختنه.
من CDL B گرفتم چون با اون هم از طریق اتوبوس مدرسه و هم اتوبوس واحد میشه وارد این صنف شغل شد و سابقه درست کرد برای اتوبوس رانی. حالا با مشکلات رانندگی اتوبوس مخصوصا اتوبوس مدرسه کاری ندارم ولی تریلی شما صد مدل هم تصلیق داشته باشی!! شرکتها تا سابقه کار درست درمون نداشته باشی استخدام نمیکنن پس بهترین راه اینه که به هزینه اونا و تحت نظر اونا بصورت اسپانسری آموزش ببینی و استخدام بشی.
من اگه جای شما بودم حتی لازم بود چند ماه رایگان هم براشون کار میکردم و رانندگی میکردم که سابقه درست کنم.
بدون داشتن حداقل سه تا شش ماه سابقه رانندگی تریلی در جاده اصلا شما نمیتونی برای شرکتهای دیگه تقاضا بدی. شرکتهای خوب هم بین شش ماه تا یکسال میخوان. پس این تنها راهه.
من خودم تریلی رو کمی ترجیح میدم. احساس میکنم که آدم اختیارش دست خودشه. بالاخره هر جا خواست نگه داره یک دست به آبی چیزی ولی اتوبوس دربست در اختیار مسافری و تخته گاز باید برونی تا به مقصد زودتر برسی. بعد مثل ایران هم نیست که معمولا تمام اتوبوسها دو راننده هستن بخاطر شریکی بودن اتوبوسها. مسیرهایی که ایران دو نفر راننده رو شاخشه اینجا گاها تک راننده میرن که خطرناک و خسته کننده هست.
در ضمن اتوبوسها شنیدم که مهماندار ندارن و راننده به نوعی باید در خدمت مسافران محترم از جهات مختلف (!!!!) هم باشه. بچه ای جاشو خیس میکنه، روم به دیفار کی بالا میاره، دیوانه ای قاط میزنه و مسائل دیگه.
پاسخ
تشکر کنندگان: masih sh ، Cdl-usa ، vroom ، Mr.Akbari ، msar ، mrlzdh
(2012-08-07 ساعت 02:11)yami نوشته:  سی دی ال جان!!
بنده نظرم این هست که به هر نحو ممکن سعی کن از روش اسپانسری شرکتهای باربری گواهینامه CDL A بگیری. آموزشگاه رفتن فقط پول دور انداختنه.
من CDL B گرفتم چون با اون هم از طریق اتوبوس مدرسه و هم اتوبوس واحد میشه وارد این صنف شغل شد و سابقه درست کرد برای اتوبوس رانی. حالا با مشکلات رانندگی اتوبوس مخصوصا اتوبوس مدرسه کاری ندارم ولی تریلی شما صد مدل هم تصلیق داشته باشی!! شرکتها تا سابقه کار درست درمون نداشته باشی استخدام نمیکنن پس بهترین راه اینه که به هزینه اونا و تحت نظر اونا بصورت اسپانسری آموزش ببینی و استخدام بشی.
من اگه جای شما بودم حتی لازم بود چند ماه رایگان هم براشون کار میکردم و رانندگی میکردم که سابقه درست کنم.
بدون داشتن حداقل سه تا شش ماه سابقه رانندگی تریلی در جاده اصلا شما نمیتونی برای شرکتهای دیگه تقاضا بدی. شرکتهای خوب هم بین شش ماه تا یکسال میخوان. پس این تنها راهه.
من خودم تریلی رو کمی ترجیح میدم. احساس میکنم که آدم اختیارش دست خودشه. بالاخره هر جا خواست نگه داره یک دست به آبی چیزی ولی اتوبوس دربست در اختیار مسافری و تخته گاز باید برونی تا به مقصد زودتر برسی. بعد مثل ایران هم نیست که معمولا تمام اتوبوسها دو راننده هستن بخاطر شریکی بودن اتوبوسها. مسیرهایی که ایران دو نفر راننده رو شاخشه اینجا گاها تک راننده میرن که خطرناک و خسته کننده هست.
در ضمن اتوبوسها شنیدم که مهماندار ندارن و راننده به نوعی باید در خدمت مسافران محترم از جهات مختلف (!!!!) هم باشه. بچه ای جاشو خیس میکنه، روم به دیفار کی بالا میاره، دیوانه ای قاط میزنه و مسائل دیگه.
یک دنیا تشکر برادر یامی
پاسخ
تشکر کنندگان: yami ، msar
چه شرایط پزشکی باید برای cdl a و cdl b داشته باشیم؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2012-10-05 ساعت 21:54)masih sh نوشته:  چه شرایط پزشکی باید برای cdl a و cdl b داشته باشیم؟

یاد دفترچه کنکور افتادم که برای رشته های مختلف حداقل معلولیت ها رو مینوشت...
یک دست یک پا یک چشم، نصف قلب و نخودی مغز برای رشته مهندسی معلومات اومومی!! ....
نترس عزیزم یک تست پزشکی کامل گرفتن که البته از بین اون جاهایی که معرفی میکنن باید ببینی کدوم عرضون تره! مثلا من زنگ زدم بین 50 تا 140 دولار قیمت دادن که تبیعتن به اونی که 50 دولاره رفتم. تست بویایی چشم و شنوایی بینی و چشایی گوش گرفت و یک دبه خون برای ثوابش و از باب تواضع هم خواست که دست به آبی هم بریم در کلینیکشون، البته مثل ایران پول نگرفتن برای اون!! فکر کنم فرداش هم جوابش رو دادن. هر بار تعویض گواهینامه یا هر 5 سال، دقیق یادم نیست که باید یکبار اون کارته تمدید و تستها انجام بشه.
اگه در مورد اندورسمنت Hazmat یا مواد خطرناک هم بپرسی (همون حمل نقل مواد مخدر میشه فکر کنم!!) یک امتحان کتبی داره با سوالاتی نه چندان راحت و یک هزینه انگشت نگاری از شصت پا که صد دولاری خرجشه. اگه دنبال کار برای Fedex و UPS اینا هستی باید مواد خطرناک رو بگیری ولی اگه برای شرکتهای خصوصی تریلی دنبال کاری (با توجه به اینکه گفتم به هیچ وجه خودت دنبال گواهینامه نری و حتما از طریق آموزشگاههای مورد تایید و استخدام اونا اقدام کنی که دوره اش سه ماهی طول میکشه) نیازی به مواد خطرناک نیست چون اگه داشته باشی هر چی بار پر دردسره میدن به تو. مکافاتش زیاده مثلا نمیتونی تریلی رو هر جایی پارک کنی یا نمیتونی از تریلی دور بشی. دوزار هم حقوقش نهایت بیشتره.
پاسخ
تشکر کنندگان: masih sh ، msar ، mrlzdh
یامی جان.مشکل من چشم ام هست.چشم باید چه جوری باشه؟سایت های مرتبط رو خوندم ولی چیزی نیافتم.
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2012-10-05 ساعت 22:26)masih sh نوشته:  یامی جان.مشکل من چشم ام هست.چشم باید چه جوری باشه؟سایت های مرتبط رو خوندم ولی چیزی نیافتم.

تا حد ته استکانی فکر کنم قبوله!! بابا جان با عینک دید کامل باشه حله فکر کنم.
بخون اینجا رو
http://www.ehow.com/list_7429941_vision-...s-cdl.html

در ضمن ایران قشنگ یاد بگیر بیا. این کار صرفا مدرک نیست از آدم کار بلد بودن میخوان. بعضی کشنده ها دنده ای و بعضی اتومات هست بر خلاف اتوبوسها که تقریبا همگی اتومات هست مگه خیییییلی قدیمی باشه دیگه.
پاسخ
تشکر کنندگان: masih sh ، abas_kashan ، msar
یامی جان عزیز
آقا ایران از کجا شروع کنیم یاد گرفتن .شوفری یا بریم پایه یک تمرین یا کارگاهی بند بشیم ؟!
خودتون قبلش چطوری یاد گرفتین؟اومدین امریکا (البته شاید پدرتون سنگین داشته)
بعد من عینکیم جفت چشمام 15 میشه 7 اینور و 8 اونور .درحدی که معاف شدم دور رو نزدیک مشکلی ندارم ببینم رو تابلو بینایی (حتی دوربینم میتونم قوی بگبریم مورچه با عضلات پاهاشو تو دیوار ببینم)
میگم این فرمه چیه کارت و غیر کارکت یا این هوریزونتال
http://uped.zxq.net/img/5309226eb45e.jpg
متن بالاش هر بار میخونم انگار پولامو بشمارم شرایطم کم میشه
علاقه زیاد دارم میخوام برم رانندگی برای آموزش
راستی اتوبوس بین شهری واقعا شوفر نداره تو امریکا برای مسافت طولانی؟!
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2012-10-05 ساعت 22:51)abas_kashan نوشته:  یامی جان عزیز
آقا ایران از کجا شروع کنیم یاد گرفتن .شوفری یا بریم پایه یک تمرین یا کارگاهی بند بشیم ؟!
خودتون قبلش چطوری یاد گرفتین؟اومدین آمریکا (البته شاید پدرتون سنگین داشته)
بعد من عینکیم جفت چشمام 15 میشه 7 اینور و 8 اونور .درحدی که معاف شدم دور رو نزدیک مشکلی ندارم ببینم رو تابلو بینایی (حتی دوربینم میتونم قوی بگبریم مورچه با عضلات پاهاشو تو دیوار ببینم)
میگم این فرمه چیه کارت و غیر کارکت یا این هوریزونتال
http://uped.zxq.net/img/5309226eb45e.jpg
متن بالاش هر بار میخونم انگار پولامو بشمارم شرایطم کم میشه
علاقه زیاد دارم میخوام برم رانندگی برای آموزش
راستی اتوبوس بین شهری واقعا شوفر نداره تو آمریکا برای مسافت طولانی؟!

عباس آقا، پدر سنگینم کجا بود؟ پدر من مهندس هست و نهایتا بشه صد کیلو!! خودمم همچین سنگین نیستم، دور بر 88 کیلو و ایران حتی سبکتر هم بودم، حوالی 75 کیلو Big Grin
از شوخی گذشته، نه عزیزم من ایران ماشین بزرگتر از وانت نرونده بودم. اینجا هم اومدم از صفر تو آموزشگاه یاد گرفتم که البته اگه پستهای قبلی رو بخونی متوجه میشی که آموزشگاه معمولی فقط پارک کردن یاد میده و بخوای استخدام بشی یا باید بری آموزشگاههای خاص که چند ماه آموزشش طول میکشه یا بعد از گرفتن گواهینامه الکی استخدام اتوبوس مدرسه یا اتوبوس خط واحد بشی که خودشون آموزش کامل میدن. در مورد این نمره عینکها من چیزی نمیدونم و اگه خیلی نگران هستین فرمها و شماره ها رو از یک جایی پیدا کرده و به یک دکتر چشم نشون بدین که براتون تحلیل کنه. بحث لیزیک هم در ایران رو قبل از آمدن فراموش نکنین با این وضع دولار اینجا دیگه نمیشه سراغ این کارها رفت.
ایران هم آموزشگاه زیاد هست. نمیدونم یک جوری یاد بگیرین و لازم شد دستی هم پول بدین به شوفری آشنایی چیزی، راضیش کنین که بذاره رو ماشینش مفتی کار کنین تا کمی دستتون بخوابه.
پاسخ
تشکر کنندگان: abas_kashan ، masih sh ، msar
به پدر شما خیلی ارادت دارم (پاچه خواری ادرستو بدی برای ارسال گرین کارت به ادرستون) و ارادت خوردنی های دوستان ترک عزیز (سنگین سازا)
اره میرم دکتر نتیجشو به همه دوستان میگم و این آموزشگاه ها اطلاعات از اون دارم که شرکت هایی مثل یو اس تراک ساپورت میکنن
من بیشتر خارج شهری علاقه دارم اتوبوس .از فردا میرم شاگردی خط تهران کاشان ببینم تحلمشو دارم
تشکر زیاد یامی جان
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2012-10-05 ساعت 23:25)abas_kashan نوشته:  به پدر شما خیلی ارادت دارم (پاچه خواری ادرستو بدی برای ارسال گرین کارت به ادرستون) و ارادت خوردنی های دوستان ترک عزیز (سنگین سازا)
اره میرم دکتر نتیجشو به همه دوستان میگم و این آموزشگاه ها اطلاعات از اون دارم که شرکت هایی مثل یو اس تراک ساپورت میکنن
من بیشتر خارج شهری علاقه دارم اتوبوس .از فردا میرم شاگردی خط تهران کاشان ببینم تحلمشو دارم
تشکر زیاد یامی جان

با این تفاوت که کار اتوبوس تو ایران نسبت به آمریکا خیلی راحتتره البته اگه بحث امنیت جاده و فرهنگ رانندگی رو کنار بذاریم. اینجا راننده اکثر یک نفر و مسافر هم که خدایی میکنه بر اساس قانون مشتری مداری. ایران بر عکس مسافر بلانسبت البته از بعد شوخی میگم زر اضافی بزنه همون وسط جاده دست پاشو گره میکنن میندازنش بیرون از اتوبوس!
پاسخ
تشکر کنندگان: masih sh ، abas_kashan ، frozen mind ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان