کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
بحث شیرین و خوشمزه غذا :)
Toungue 
دوستان از همه مشکلات گذشته بیایین در مورد غذا هم صحبتی بکنیم!!
درسته هر کدوممون درگیر خیلی مسائل و مشکلات زندگی هستیم ولی هرچی باشه بالاخره که اینجاییم!!
آمریکا هم پایتخت تنوع غذایی دنیا حساب میشه. در این تاپیک بیاین در مورد غذاهای تازه که خوردیم، خریدیدم یا درست کردیم صحبت کنیم. در مورد اینکه چطور غذاهای ایرانی رو اینجا با نبود مواد اولیه ایرانیش چطور درست میکنیم و اینجور مسائل.
مثلا من امروز یک قورمه سبزی درست کردم که عاشقشم و داشتم انگشتامم میخوردم! الان دارم میرم سر کار ولی شب یا فردا حتما میام و نحوه تهیه شو مینویسم.
مواد لازمش برای تهیه قورمه سبزی سوپر فوری ::
1- یک عدد مامان (یا مامان بزرگ یا خاله یا عمه یا خواهر یا زن داداش) در ایران برای خریدن، ساطوری کردن و خشک کردن سبزیجات لازم با درصد وزنی (تره 40%، جعفری30%، گشنیز20%، اسفناج10%) و شنبلیله خشک شده و پورد شده و ارسال آنها داخل توبره با پست معظم ایران!! [کی وقت و حوصله انجام این کارو اینجا داره؟؟؟؟]
2- لیمو خشک امانی (اینجا هم مغازه های عربی هندی میتونین بخرین یا از ایران بگین بفرستن)
3- پیاز خشک ساطوری (اینجا مغازه ها میفروشن)
4- کنسرو لوبیا قرمز یا چشم بلبلی (بدون سس!! صرفا برای اینکه حال خیس کردن و پختن لوبیا رو نداریم!)
5- آبلیمو و آبغوره (آبغوره که طرف ما نیست، حسرت یک سالاد شیرازی خیار گوجه پیاز با آبغور موندم!!)
6- نمک و فلفل و زرچوبه (زردچوبه اینجا خیلی گرونه! بگین از ایران بفرستن)
7- قرص اشکنه سبزیجات (من گوشت خورشت نمیخورم! اگه دوست دارین باید گوشت قرمز رو مکعب یک اینچی ببرین و تو روغن و زرچوبه تفت بدین تا آماده بشه)
8- رب یا سس گوجه فرنگی (سس اینجا با کچاب فرق فوکوله هااا!!)

خوب همانطور که قول داده بودم، شب شد و اومدم بقیه شو بنویسم.
اون سبزی هایی که سپردین براتون در ایران خریدن و ساطوری خرد کردن و در آفتاب خشک کردن حتما باید نشسته باشه! تاکید میکنه نباید بشورن چون خراب میشه. برای هر دو نفر یک فنجان متوسط (اندازه اون لوان یک بار مصرفهای متوسط) از اون سبزی خشک رو داخل یک کاسه بزرگ آب ولرم میریزن. یک قاشق چایخوری بهش جوش شیرین که اینجا به اسم Baking Soda ازش هر کاری میکشن، بریزین که برای تثبیت رنگ و بافت سبزی خوبه.
دو ساعتی بذارین خیس بخوره و بعد توی آب کش ریخته و قشنگ بشورین چون نشسته خشک شده و خاک خلی هست احتمالا.
سبزی ها رو توی قابلمه ریخته و با روغن کافی به مدت 7 تا 10 دقیقه تفت بدین. بعد بهمراه دو عدد قرص اشکنه سبزیجات یا گوشت یا خود قطعات گوشتی که توی قابلمه با زردچوبه تفت دادین بریزین و یک و نیم ساعتی با حرارت بسیار ملایم بذارین جوش بخوره.
سبزی که جا افتاد بهش پیاز خشک خرد شده و زردچوبه و نمک رو بعد از چشیدن اضافه کنین. کنسرو لوبیا قرمز رو هم آب کش کرده و فقط لوبیاهاش رو بدون آبش به قابلمه به اندازه کافی اضافه کنین و بذارین لوبیا ها هم بجوشن.
در ضمن یک قاشق چایخوری پودر شنبلیله خشک رو هم بهش اضافه کنین و همینطور لیمو امانی ها رو هم با چنگال سوراخ سوراخ کرده و بندازین تو خورشت. فکر کنم بعد از بیست دقیقه غذا آماده هست!! با برنجی که در وقت بیکاری درست کردین سرو کنین Smile
موقع سرو کردن هم به نسبت ذائقه آبلیمو و آبغوره اضافه کنین. من بدون گوشت درست کردم و در کمتر از دو ساعت آماده شد!!! بسیااااااااااااااار هم خوشمزه بود.
برای خانمهایی که میخوان قورمه سبزی شون خیلی ایرونی باشه حتی به قیمت چندین ساعت وقت گذاشتن روش میتونن به این لینک مراجعه کنن که همه چیز رو از اول و با سبزی تازه میگه:
http://matbakhchi.blogfa.com/post-92.aspx
پاسخ
تشکر کنندگان: masih sh ، zaherbin ، SH1A2R3 ، armanbala ، golbano ، mavarfan ، vroom ، m9780 ، laili ، New York ، Omidooo ، mehdi_behzadi ، saied-k ، Hediyeh ، vm1974 ، ronmony ، ASALI ، Kingrazor ، taherifar
(2012-05-30 ساعت 00:06)masih sh نوشته:  غوره ها را پاک کرده، دم آن ها را می گیریم و می شوییم. سپس آنها را درون آبمیوه گیری می ریزیم و آب آنها را می گیریم. سپس آن غوره های له شده را که دارای پوست و هسته هستند، درون یک صافی ریخته و به طور کامل صاف کرد. برای تهیه ی آب غوره ، نوع غوره ی مورد استفاده زیاد مهم نیست. توجه به این نکته لازم است که بعضی از انواع غوره ها ترش تر از برخی دیگر هستند. در صورتی که میزان ترشی آب غوره ی به دست آمده به اندازه ی دلخواه نباشد ، می توان آن را به مدت چند دقیقه جوشانید تا کمی غلیظ تر و ترش تر شود. در ضمن با این عمل مدت نگهداری آبغوره هم بیشتر خواهد شد.
آب غوره را در بطری مورد نظر می ریزیم و درب آن را به طور کامل می بندیم تا هوا به داخل آن نفوذ نکند. هرگز آبغوره ها را در آفتاب نگذارید .برای اینکه آبغوره جا بیفتد بهتر است آن را 2-3 رو در محل تاریکی بگذارید.
این هم از آبغوره.Big GrinBig GrinBig Grin

مسیح جان!
ممنون Smile مشکل اینجاست که اینجا غوره هم نیست با اینکه اعتراف میکنم اگه بود هم حال این کارا رو نداشتم. یک فروشگاه ایرونی هست قول داده از کالیفرنیا آبغوره بیاره Smile

در ضمن عباس آقا ممنون ولی متاسفانه اون قسمت گوشتش کمی به مزاجم ناسازگاره! من فقط همبرگر میخورم و کباب (اگه خیلی اعلی باشه اونم). همیشه حسرت این موندم که چرا گوشتخوار واقعی نیستم. مرغ (استثنائا جوجه کباب بسیار اعلی باشه نیم سیخ میخورم!) و غذای دریایی هم که تعطیل!!!
پاسخ
تشکر کنندگان: golesang ، SH1A2R3 ، masih sh ، golbano ، mohammad.maleki ، ronmony ، زری وحدتی ، taherifar
(2012-05-30 ساعت 00:14)zaherbin نوشته:  غذای محبوب من تقدیم به شما دوستان کدبانو:
کبه عربی
بلغور خيس شده 2 ليوان (برنج بریزید من تست کردم)
گوشت چرخ كرده 350 گرم
پياز متوسط 4 عدد
خلال بادام 1 استكان
گردوي پودر شده 1 استكان
كشمش پلويي 1 استكان
نمك،فلفل،زردچوبه و ادويه به ميزان لازم
گرد ليمو عماني 1 قاشق غذاخوري
طرز تهيه:
براي تهيه خمير كُبه، ابتدا 150 گرم از گوشت چرخ كرده را با بلغور خيس شده و يك عدد پياز كوچك با هم چرخ مي كنيم. نمك و زردچوبه را هم اضافه مي كنيم و ورز مي دهيم.
براي تهيه مواد داخل كبه، سه عدد پياز متوسط را خلال مي كنيم و 200 گرم از گوشت باقيمانده را همراه با پياز تفت مي دهيم. بعد از اينكه گوشت و پياز خوب تفت داده شد،خلال بادام ، گرد ليمو عماني و گردو را به آن اضافه مي كنيم. سپس نمك،فلفل و ادويه را به ميزان لازم اضافه مي كنيم. در آخر كشمش شسته شده را با آن مي افزاييم. مواد داخل كبه آماده است.
طرز پيچيدن كبه:
از خمير كبه به اندازه يك گردو برميداريم. آن را پهن مي كنيم و وسط آن از مواد داخل كبه مي گذاريم. روي مواد را با خمير مي پوشانيم و كبّه را در دست گرد مي كنيم. سپس كبه هاي آماده شده را در روغن سرخ مي كنيم.
خواهشا یکدانه یکدانه بزارید کبه ها رو تا خرد نشن در تابه.
شعلتون هم کم کنید.
جز دو خط آخر همش استاندارد اینترنتیه .البته مادرم جور دیگه درست میکنه .(هوس کردم)
wowمن عاشق کبه هستم.وقتی بچه بودم یه دوست عراقی داشتیم که هر وقت می اومد خونمون درست می کرد واسمون.

پاسخ
تشکر کنندگان: zaherbin ، asal1907 ، mohammad.maleki ، battosai ، roze ، ronmony ، taherifar
يامي جان يه پيشنهاد
به نظرم اسم اين تاپيك "بحث خوش مزه غذا" باشه بهتره چون شيرين به غذا خيلي نميخوره يه شيرين پلو داريم كه من هم خيلي دوستش ندارم!!!!!!!!
کیس نامبر: 2012as2xxxx
کنسولگری:انکارا
مصاحبه: فبريوري ٢٠١٢
کلیرنس: مارچ ٢٠١٢
دريافت ويزا: آپريل ٢٠١٢
تاریخ ورود به آمريكا: جون ٢٠١٢
تعداد افراد در این کیس نامبر: 3 نفر
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، masih sh ، yami ، vroom ، frozen mind ، m9780 ، ronmony ، taherifar
(2012-05-30 ساعت 11:33)armanbala نوشته:  يامي جان يه پيشنهاد
به نظرم اسم اين تاپيك "بحث خوش مزه غذا" باشه بهتره چون شيرين به غذا خيلي نميخوره يه شيرين پلو داريم كه من هم خيلي دوستش ندارم!!!!!!!!

موافقم!! مدیرا باید عوضش کنن.
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، golbano ، armanbala ، ronmony ، myfriendsmy2010 ، taherifar
نمیدونم اشکنه چقدر تو شهر و دیار شما محبوبیت داره ولی توی اصفهان که همه عاشقش هستند .
در یکی از انواع معمول اشکنه، مواد زیر به کار برده می‌شود (برای دو نفر):
تخم مرغ (دو عدد)
پیاز (دو یا سه عدد متوسط)
شنبلیله (یک قاشق غذاخوری سرخالی)
آرد گندم یک و نیم قاشق غذاخوری
سیر (سه حبه)
رب گوجه فرنگی (دو قاشق غذاخوری پُر)
نمک، زردچوبه و ادویه به دلخواه

هشدار: دیده شده که در میان آذری‌ها از سیب‌زمینی و لپه نیز در این خوراک بهره برده می‌شود.
دستور پخت

در آغاز پیاز داغ فراوان درست می‌کنیم به این ترتیب که پیاز پوست کنده و ریز خرد شده را به آرامی در روغن تفت می‌دهیم پس از مدتی به آن نمک، زردچوبه و سیر خرد شده را اضافه می‌کنیم هنگامی که به اندازهٔ کافی تفت داده شد، آرد را نیز همراه با پیازها سرخ می‌کنیم کمی بعد رب گوجه فرنگی را نیز به همراه دیگر مواد سرخ می‌کنیم و مرتب هم می‌زنیم تا نسوزد. کمی که رب تغییر رنگ داد سبزی اشکنه را به مواد درون ظرف اضافه می‌کنیم یک بار هم می‌زنیم سپس آب را اضافه می‌کنیم و حرارت آن را بالا نگه می‌داریم تا آب به جوش آید. پس از آنکه آب جوشید زیر آن را کم می‌کنیم تا پخته شود. در ظرف دیگری نیز ۲ عدد تخم مرغ می‌شکنیم و کمی هم می‌زنیم سپس به مواد داخل قابلمه اضافه می‌کنیم تا آماده شود.

نزدیک به یک ساعت مواد اولیهٔ اشکنه باید بجوشد تا خوراک آماده شود. اشکنه با نان به صورت تریط یا در کنار خوراک، خورده می‌شود.
هشدار: باید توجه داشت که اگر آرد این خوراک خوب پخته نشود باعث دل درد می‌شود.
اگر بخواهیم تخم مرغ‌ها در ظرف دیده شود، باید زرده را از سفیده جدا کنیم. سفیده را جدا کمی هم می‌زنیم ولی زرده را دست نخورده نگه می‌داریم. هنگامی که آب غذا در حال جوشیدن بود، جدا جدا سفیده و زرده را به خوراک می‌افزاییم. با این کار زرده به صورت یک توپ بزرگ در ظرف دیده می‌شود.
کمی زعفران و کره نیز می‌توانند به داشتن رنگ و بوی بهتر کمک کنند.
پاسخ
تشکر کنندگان: zaherbin ، laili ، golbano ، ronmony ، taherifar
به به به
دوستان یکمی رحم کنید ترو خدا دلم غش رفت Smile
دوستان کنار غذا دسر رو هم بذارید عالیه.
من شله زرد دوست دارم Smile
به آرزوم میرسم، شک ندارم Smile
پاسخ
تشکر کنندگان: golbano ، zaherbin ، ronmony ، taherifar
(2012-05-30 ساعت 19:33)zaherbin نوشته:  
(2012-05-30 ساعت 19:12)masih sh نوشته:  نمیدونم اشکنه چقدر تو شهر و دیار شما محبوبیت داره ولی توی اصفهان که همه عاشقش هستند .
در یکی از انواع معمول اشکنه، مواد زیر به کار برده می‌شود (برای دو نفر): .........
یا فیل .آنقدر درست کردم کتاب گینس ثبتم مبکنند
بجای اون غذای پادشاهانه اینو داشته باشید که برعکس اسم گول زنندش خیلی تخصص میخواد...

من عاااااااشق باالفطره ماست خیار و آبدوغ خیارم! یعنی دیووونه این غذام!
از ایران برا خودم نعنا و شوید و مرزه خشک و گل محمدی خشک کوبیده آوردم با پودر سیر قاطی میکنم میزنم تو ماسته با خیار خورد شده و کشمش و گردوووووو آخخخخخخخخخخخخخخ نگووووووووووووووووووو دارم گرسنه میشم...
پاسخ
تشکر کنندگان: golbano ، mml ، zaherbin ، armanbala ، ronmony ، mrr777 ، taherifar
من پنج سال پیش وقتی که تازه به امریکا آمدم هنوز همه قیمت ها را با ریال حساب می کردم و آن زمان هم هنوز ایران قیمت مواد غذایی خیلی ارزان تر از امریکا بود. وقتی برای غذا با همسر سابقم به رستوران رفتیم و بیست دلار پول غذا دادیم مغزم سوت کشید و گفتم من با همین بیست دلار می توانم برای یک هفته غذا درست کنم. خلاصه سرتان را درد نیاورم همان روز به سیفوی رفتم و به اندازه بیست دلار مواد اولیه کتلت خریدم. سپس از اینترنت طرز تهیه کتلت را یاد گرفتم و شروع کردم به آشپزی. خوب حتما می دانید که با بیست دلار می شود یک پاتیل بزرگ مایه کتلت درست کرد و من دیگر به فکر پختن آن نبودم. بعد از این که خمیر مایه کتلت درست شد ماهیتابه را بر روی گاز گذاشتم و شروع کردم به قلمبه کردن و پخ کردن کتلت ها و آنها را به ردیف بر روی تابه می گذاشتم تا بپزذ. ولی لامذهب هر چقدر کتلت می پختم خمیر مایه تمام نمی شد و مجبور شدم تا ساعت چهار صبح در آشپزخانه بمانم و کتلت بپزم. خلاصه یخچال ما پر از کتلت شد و خودم مجبور شدم دو هفته تمام کتلت بخورم به طوری که وقتی در یخچال را باز می کردم و بوی کتلت از آن به بیرون بر می خواست تمام اعضا و جوارح دستگاه گوارشم می خواست از دهانم بیرون بیاید.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
قابل توجه دوستانی که به Taco Bell خیلی علاقه دارن!!
مقاله توضیح آنچه داخل مایه گوشت تاکو بل هست Smile

http://gizmodo.com/5742413/this-is-what-...bells-beef
پاسخ
تشکر کنندگان: golbano ، ronmony ، سمانه777 ، زری وحدتی ، Rock ، taherifar
(2012-05-31 ساعت 21:03)rs232 نوشته:  من پنج سال پیش وقتی که ......

آرش تو عملاً ثابت کردی با بیست دلار میشه غذای دو هفته رو در آشپزخانه پخت !!!!
به آرزوم میرسم، شک ندارم Smile
پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، ronmony ، ASALI ، schaghayegh ، زری وحدتی ، sksara ، taherifar
(2012-05-31 ساعت 21:03)rs232 نوشته:  من پنج سال پیش وقتی که تازه به امریکا آمدم هنوز همه قیمت ها را با ریال حساب می کردم و آن زمان هم هنوز ایران قیمت مواد غذایی خیلی ارزان تر از امریکا بود. وقتی برای غذا با همسر سابقم به رستوران رفتیم و بیست دلار پول غذا دادیم مغزم سوت کشید و گفتم من با همین بیست دلار می توانم برای یک هفته غذا درست کنم. خلاصه سرتان را درد نیاورم همان روز به سیفوی رفتم و به اندازه بیست دلار مواد اولیه کتلت خریدم. سپس از اینترنت طرز تهیه کتلت را یاد گرفتم و شروع کردم به آشپزی. خوب حتما می دانید که با بیست دلار می شود یک پاتیل بزرگ مایه کتلت درست کرد و من دیگر به فکر پختن آن نبودم. بعد از این که خمیر مایه کتلت درست شد ماهیتابه را بر روی گاز گذاشتم و شروع کردم به قلمبه کردن و پخ کردن کتلت ها و آنها را به ردیف بر روی تابه می گذاشتم تا بپزذ. ولی لامذهب هر چقدر کتلت می پختم خمیر مایه تمام نمی شد و مجبور شدم تا ساعت چهار صبح در آشپزخانه بمانم و کتلت بپزم. خلاصه یخچال ما پر از کتلت شد و خودم مجبور شدم دو هفته تمام کتلت بخورم به طوری که وقتی در یخچال را باز می کردم و بوی کتلت از آن به بیرون بر می خواست تمام اعضا و جوارح دستگاه گوارشم می خواست از دهانم بیرون بیاید.
دقیقا من اینکار و با مایه کوکو سیب زمینی انجام دادم و آخرش اشکم دراومده که همسرم گفت ولش کن هرچی هست بسته و محترمانه بقیه مایه و ریخت توی پلاستیک داد دستم گفت بندازش دور که من دلم نیومد چون واسه مایه شم کلی زحمت کشیده بودم گذاشتمش فریزر که هنوزم هستشBig Grin

پاسخ
تشکر کنندگان: yami ، Parniyan ، rs232 ، mavarfan ، ronmony ، schaghayegh ، زری وحدتی ، taherifar
آقا با نوووون میونه تون چطوره؟ من عاشق نونهای اینجا هستم. مخصوصا نون Sourdough که با ماست یا دوغ درست میشه و ترش مزه هست. واااااااااااااااااای که چقدر خوشمزه هست!
پاسخ
تشکر کنندگان: masih sh ، vroom ، golbano ، mehdi_behzadi ، SH1A2R3 ، ronmony ، mrr777 ، زری وحدتی ، taherifar
(2012-06-01 ساعت 19:18)yami نوشته:  آقا با نوووون میونه تون چطوره؟ من عاشق نونهای اینجا هستم. مخصوصا نون Sourdough که با ماست یا دوغ درست میشه و ترش مزه هست. واااااااااااااااااای که چقدر خوشمزه هست!
سلام عزیز دلم
یکبار همسرم از همین نان هایی که گفتی خریده بود من هم اولین بارم بود که می خورم یکدفه به همسرم گفتم این نان ها خراب هستند و ترشیده شدند یالا برو پسشون بده !!! همسرم حسابی به من خندید و گفت اینها طعم اصلی شان این طوری هست !!!!!!Big Grin
نوع ویزا: CR1 (ازدواجی)
اولین اقدام: April 2010
محل مصاحبه:ناپل بود که با بدبختی به ابوظبی تغییر دادیم
تاریخ تکمیل مدارک در NVC: 2011 /Feb/18
تاریخ مصاحبه: 4 آپریل 2011
تاریخ گرفتن ویزا:6 آپریل 2011
طول مدت پروسه گرفتن ویزا :یک سال تمام
پاسخ
تشکر کنندگان: masih sh ، yami ، mavarfan ، SH1A2R3 ، Blaze ، ronmony ، زری وحدتی ، taherifar
یک داستان کوتاه از امروزم که بی ربط به غذا هم نیست!!
امروز صبح قاط زدم و برای اولین بار خواستم برم Flea Market یا همون شنبه بازار که 80 درصد هیسپنیک هست. تو عالم خودم بلکه اینجوری با غذا و زبان و فرهنگشون آشنا بشم و دوباره کار خوب رو بخاطر بیگانگی با اونا از دست ندم. یک زیر پیراهن رکابی سفید با شورت کهنه و دمپایی پوشیدم (لباس معمول مرداشون!) و یک کلاه مکزیکی گرد هم گذاشتم سرم و رفتم.
کمی تو شنبه بازار گشتم و هر کاری کردم دلم نیومد لب به اون غذاهای نه چندان بهداشتی و پر از دنبه بزنم. آخرش یک چیپس مکزیکی خریدم و زنگ زدم خانمم که بیاد برم گردونه (پارکینگ گرون بود ماشین نبردم).
دوباره عین همون مکزیکی ها علاف نشتم کنار پیاده رو و در حالی که کلاهه مثل این عکسه تا چونه و شانه هامو جلوی آفتاب پوشونده بود،
[عکس: mexican_417775.jpg]
شروع کردم به خوردن چیپسه که مزه تند و البته عجیبی هم داشت.
بعد از چند دقیقه دیدم یک جفت پوتین سیاه و پاچه های شلوار سبز رنگی جلوم واستاده! سرم و بالا کردم دیدم آقا پولیسه!! آی دی!! فتوکپی گرین کارته رو دادم و گفتم که بخاطر اینکه به اینجا اطمینان نداشتم کیف پولم رو نیاوردم، اگه میخوای بریم خونه نشون بدم؟ گفت نمیخواد من تا حالا ایرانی قاچاق ندیدم! گفت چرا تریپ مکزیکی شدی؟ توضیح دادم که میخوام مثل اینا بشم و کار خوب پیدا کنم!!!
به هوای ایران چیپسه رو هم بهش تعارف زدم گفت نمیخورم. گفت مگه ایرانی ها خوک میخورن؟ گفت نه همشون! چطور مگه؟ گفت آخه دیدم داری چیپس پوست خوک میخوری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یا خداااااااااااااااااااااااا................ دیگه نفهمیدم چی شنیدم و چی شد. آروغ و تهوع بود که میزدم. الان هم که دارم اینو مینویسم نمی دونم زنده میمونم یا نه. تو عمرم از هیچی به اندازه چربی و دنبه حیوانات تو غذا بدم نیومده. از خوک هم فقط توله هاشو دوست دارم واسه نوازش کردن. هنوز نمیتونم باور کنم که یک پاکت چیپس پوست خوک خوردم. عین پفک بود...
نتیجه اخلاقی اینکه تا تمام نوشته های یک جنسی رو نخوندین نخورینش (البته این لامصب نوشته هاش همه اسپانیولی بود). من از وقتی اومدم اینجا یک دونه جنس رو هم بدون خوندم محتویاتش نخوردم.
یک بار مهمون بودم و مقدور نبود که نون باگت کوبایی خوردم که یک دو هفته بعدش فهمیدم Lard یا روغن دنبه خوک داره ولی چون دو هفته ای از روش گذشته بود که فهمیدم، زنده موندم ولی این دفعه بعید میدونم. خدا بیامرزدم.
جوان ناکام
یامی

* یک بار هم ترکیه Cig Kofte خوردم با ولع تمام اونم جستجو کردم از جایی پیدا کردم که بهترین باشه. بعدا فهمیدم که چغ کوفته از گوشت خام که با ادویه فراوان ساطوری شده درست شده (معتقدن این روش از زمان حضرت ابراهیم مونده که آتش نایاب میشه و از حرارت ادویه غذا برای پختنش استفاده میکنن!!!). اونجاش منو سوزوند که در حین تهوع بهم گفتن تو کل آنکارا فقط یکی دو جا چغ کوفته واقعی با گوشت درست میکنه که تو یکی شو پیدا کردی وگرنه بقیه اسمش گوشته ولی گوشت نیست و بیشتر سویا و فلفل دلمه و اینجور سبزیجاته!!!
پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان