کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سن حوزه، سیلیکون ولی، ایالت کالیفرنیا
(2013-01-13 ساعت 11:13)hasti_banoo نوشته:  اما سوال شما IN.USA@2013 عزیز،
در سن حوزه و شهرهای اطراف به دلیل حضور بسیار زیاد متقاضیان کار از کشورهای چین و هند و حتی بسیاری آمریکایی ها و سطح بالای سواد IT آنها، رقابت زیادی برای گرفتن کار وجود دارد. درسته که موقعیت کاری زیاده اما به همون نسبت گرفتن کار در رقابت با سایر متقاضیان هم سخت تره. 
.....
ممنونم هستی بانوی گرامی که پاسخ میدید.
یک سوال دیگر اینکه شما به حضور بسیار زیاد متقاضیان کار از کشورهای چین و هند اشاره کردید می خواستم بدونم اینها با چه نوع ویزایی اونجا هستند ویزای کاری یا نه اینا همه گرین کارت دارن یا شایدم سیتی زن هم هستند و منظور شما از خود آمریکاییها - چه کسانی است ؟ آیا آمریکاییهای سفید پوست یا نه دارندگان گرین کارت یا سیتی زن ها ( حالا چه هندی - چینی - ایرانی و ...)؟
آیا وجود تعدادبالای چینی و هندی ها در شهر سن خوزه برای ما تازه مهاجرین به نظرتون یک مزیت هستش یا یک نکته منفی ؟
مرسی
راهی که خدا برای تو در نظر گرفته است را باید بپیمایی !! حق انتخابی نیست!
پاسخ
تشکر کنندگان: HAZARA ، afshin_m7 ، roeentan ، bayat_r ، fazelisaber ، msar ، saharbb
اطلاع دقیقی ندارم، اما اکثرشون اقامت دائم دارن، یا حتی سیتیزن هستند. خیلی از چینی ها و هندی ها سالهاست اینجا زندگی می کنند و حتی برمی گرده به نسل یا نسلهای قبلشون. منظور از آمریکایی، هم آمریکایی های سفید پوست و هم کسانی از ملیتهای دیگه هست که اینجا دنیا اومدن و زبان اولشون انگلیسی محسوب میشه. تیمی که من الان در محیط کار جزوش هستم یک نمونه تازه مهاجر نداره ، همه آمریکایی هستند اما از نژادهای مختلف سفید و مکزیکی و چینی و کره ای و هندی. یکی دو نفر هم هستند که از بچگی مهاجرت کردند و اینجا بزرگ شدند.

تجربه خودم نشون میده اگر صلاحیت لازم رو از نظر کارفرما داشته باشید، نژاد یا تازه وارد بودنتون به آمریکا مانعی برای استخدام نیست. اینجا مثل هر جای دیگه باید زبانتون در حدی باشه که همه چیز رو بفهمید و تا حدی هم که بتونید منظورتون رو بفهمونید، حرف بزنید. البته هر چه بیشتر بهتر. زبان فاکتور مهمی هست، هر چند توانایی شما در انجام کار و رفتار و اخلاق شما ، حرف اول رو می زنه.

اینکه سوال کردید وجود این تعداد خارجی در اینجا مزیت هست یا نه، باید بگم هست ! چون اولا نژاد پرستی بسیار انگشت شماره. ثانیاً مشکل زبان تازه واردین تا حد زیادی برای همه قابل درک و پذیرش هست و ثالثا شما خودتون رو غریبه حس نمی کنید.
پاسخ
هستی بانو گرامی لطفا در مورد آب و هوای سن خوزه توضیح دهید. آیا شرجی هست یا نه ؟ در یک سایت خوندم کیفیت آبش مناسب نیست و هواشم تا حدی آلوذه هست البته مسلما نه مثل تهران ولی به نسبه شهرهای آمریکا؟
مرسی
راهی که خدا برای تو در نظر گرفته است را باید بپیمایی !! حق انتخابی نیست!
پاسخ
تشکر کنندگان: HAZARA ، bayat_r ، msar
(2013-01-13 ساعت 23:26)IN.USA@2013 نوشته:  هستی بانو گرامی لطفا در مورد آب و هوای سن خوزه توضیح دهید. آیا شرجی هست یا نه ؟ در یک سایت خوندم کیفیت آبش مناسب نیست و هواشم تا حدی آلوذه هست البته مسلما نه مثل تهران ولی به نسبه شهرهای آمریکا؟
مرسی

قبلا توضیح دادم. لطفا پستها را دقیقا مطالعه فرمایید. بعضی ها طولانی است ولی سعی می کنم مطالب مهم را بنویسم. هوا اصلا آلوده نیست. البته در Down town و شرق سن حوزه ترافیک بیشتره ولی آلودگی هوا اونطور که از ایران به یاد دارید، به هیچ وجه نیست. کیفیت آب هم که ثابت نشده، مثل همه جای دنیا یک عده توصیه می کنند برای آب خوردن از بطری های آب معدنی استفاده کنید. بعضی از پارچهای تصفیه استفاده می کنند. بعضی ها هم اصلا اهمیت نمی دهند و اگر لازم شد آب شیر استفاده می کنند. من نشنیدم که کسی بر اثر خوردن آب مشکلی پیدا کرده باشه. از شهرهای دیگر آمریکا هم خبر ندارم. اما در مقایسه با جنوب کالیفرنیا و اورنج کانتی که بودم، نه از نظر کیفیت هوا و نه آب فرقی ندیدم. فقط اینجا هوا خنک تره و بارندگی هم بیشتر.
پاسخ
(2013-01-13 ساعت 10:16)IN.USA@2013 نوشته:  
(2013-01-13 ساعت 02:58)ehsan99 نوشته:  بحث IT و الکترونيک و سيليکن وليه ، من يه مدتی گستردگی جاب ها در کاليفرنيا رو چک ميکردم. خوب سيليکن ولی که تکليفش مشخصه اما سن ديگو هم جاب های IT و الکترونيک درش زياد پيدا ميشه. حالا چرا رو ديگه نميدونم اما بعد از سيليکون ولی بيشترين جاب ها از سن ديگو بود.

احسان جان در مورد هزینه ها چی؟ آیا سن ديگو ارزانتر از سن خوزه است به خصوص مسکن و اجاره ها ؟ مزیت های نسبی سن دیگو را میتونی بگی نسبت به سن خوزه و کلن شهرهای دیگر ؟راستی لس آنجلس ظاهرا بازار کار IT خیلی خوبی داره و COST OF LIVING به مراتب پایینتر از سن خوزه در مورد اونهم اطلاع دارید ؟
یک چیز دیگه اینکه بچه های رشته های نفتی با همون مدارک ایرانشون 2 3 ماهه جابای خوبی تو تگزاس به خصوص هیوستون گرفتن ولی انگار در سن خوزه یکم مدرک ایرانو سخت میگیرن برای جابای IT به خصوص نر م افزار؟ بچه ها اطلاع دارید به چه صورته ؟ هستی بانو ممنون میشم شما هم پاسخ بدید!

من از هزينه ها اطلاعی ندارم اما کلا جالب بود برام اين حجم موقعيت های کاری در سن ديگو
اما خوب با چند تاشون اسکايپ اينترويو داشتم و قراره يه سری اونجا بزنم . سعی ميکنم حتما اطلاعات بيشتری از اونجا پيدا کنم

در مورد مدرک چيزی که من ميگم کليه. فقط به سن هوزه و آمريکا خلاصه نميشه. مدرک الان برای هر کاری minimum requirement بحساب ميآد و اصل تواناييها و قابليت های شماست. مطمئن باش اگه دوستان در هوستون هم ميتونن سريع جاب پيدا کنن
بخاطر تقاضای بالا و دوم قابليت های شخصيشونه
قابليت هايی که بهش نياز هست و مطمئنا با پروسه اينترويو هم آشنايی کامل داشتن

کاری که من خودم موقع سرچ انجام ميدم ، بيشتر سرچ قابليت هامه.مثلا اگه نرم افزار اختصاصی خاصی رو بلدم اونرو سرچ ميکنم و بعضی وقتا انقدر به اون نرم افزار خاص نياز هست که طرف اصلا مدرک به چشمش نمياد و چيزی نميپرسه ( البته شايد در مراحل بعدی مدرک رو بخوان)
پاسخ
تشکر کنندگان: HAZARA ، IN.USA@2013 ، nora ، خانه ، Saeedv13 ، hasti_banoo ، صوفیا صوری ، amir0_0amir ، bayat_r ، itsmasoud ، mhb161 ، pv-n ، محبت ، Memolk ، msar ، ben123 ، copol ، saharbb
خوب فکر کنم خصوصیات مهم شهر سن حوزه رو براتون گفتم. البته از دید مهاجرتی. وگرنه از دید توریستی هنوز مسائل بسیاری هست که میشه در موردشون صحبت کرد. به خصوص در downtown سن حوزه که بافت قدیمی و مدرن در کنار هم موقعیت جالبی رو ایجاد می کنه. از جمله دیدنی های سن حوزه میشه به موزه تکنولوژی (Tech Museum)، موزه هنر سن حوزه ، سینمای حرفه ای San Jose Repertory Theater، تالار HP Pavilion ، موزه Children's Discovery و پارکها و موزه ها و مراکز تفریحی دیگه اشاره کرد.

در ادامه پستها می خوام از برخی شهرهای مهم دیگر سیلیکون ولی ، البته سنتا کلارا کانتی صحبت کنم. از اونجا که عمده فعالیتهای اقتصادی و به عبارت دیگه کار و همینطور زندگی مردم این منطقه در سنتا کلارا کانتی می گذره ، بیشتر به این منطقه می پردازم. اما در آینده به کانتی های دیگه هم می رسیم.

ابتدا از همسایه های سن حوزه شروع می کنیم که به دلیل نزدیکی به این شهر و همینطور در مرکز قرار گرفتن اونها، اهمیت زیادی دارن. خیلی از شرکتهای مهم IT دنیا و همینطور سایر شرکتهای لوازم الکترونیکی در همین شهرهای مرکزی سنتا کلارا کانتی ، از جمله خود سن حوزه قرار دارند.

Sunnyvale

سانی ویل یک شهر تقریبا کوچک و با بافت مسکونی تا حدی قدیمی است که از شمال همسایه سن حوزه ، در جنوب همسایه کوپرتینو، در شرق همسایه سنتا کلارا و در غرب و جنوب غربی همسایه مانتین ویوو و لوس آلتوس است. مصداق فلفل نبین چه ریزه ، این شهر کوجک خانه مرکزی برخی شرکتهای بسیار مهمIT دنیا از جمله Yahoo، Juniper، AMD، و همچنین بعضی شرکتهای مطرح هوا فضا و تجهیزات الکترونیکی ن.ظامی آمریکاست. از اونجا که فاصله کمی با اکثر شهرهای مهم این منطقه داره، یکی از مناطق مسکونی خوب هم به حساب میاد که گرچه بافت قدیمی داره، اما قیمتها کم نیست ! البته استثناهایی هم وجود داره. خونه های ارزون و محلات سطح پایین تر رو بیشتر در شمال سانی ویل می بینید. هر چه به سمت جنوب و جنوب غربی شهر ، یعنی به سمت کوپرتینو و لوس آلتوس پیش برید، کلاس افراد و خونه ها هم بالاتر میره.


[عکس: thumbnail-cities-sunnyvale-01.jpg] ...[عکس: thumbnail-cities-sunnyvale-02.jpg]

آب و هواش معتدله. در گرمترین روزهای تابستون گاهی به 40 درجه هم میرسه و در زمستان منفی 6-7 درجه رو هم داره ( چون دوستان مقیم ایران هنوز به واحد فارنهایت عادت ندارند، به سانتی گراد می نویسم). روی هم رفته بارندگی چندانی نداره ولی بسته به اینکه کدوم سمت شهر باشه، بارندگی کمی تفاوت داره. سمتی که نزدیک جنوب و جنوب غربی است بازندگی بیشتری داره.

مثل شهرهای دیگر این ناحیه، اکثر جمعیت این شهر رو آسیایی ها تشکیل میدن ( حدود 40 درصد). علاوه بر نژاد سفید، مکزیکی ها (18%) و سیاهپوستان هم هستند اما مثلا نژاد سیاه، فقط حدود 2% جمعیت رو دارند.

همین شهر کوچک ، سالهاست که به عنوان یکی از ده شهر امن آمریکا شناخته میشه. میزان جرم بسیار کمه. سطح فرهنگ مردم خوبه، چون بیش از نصف مردم تحصیل کرده هستند. درآمد مردم هم عمدتا بالاتر از متوسط کالیفرنیا قرار دارد.

[عکس: thumbnail-cities-sunnyvale-03.jpg]...[عکس: sunnyvale_ca.jpg]

حمل و نقل عمدتا از طریق وسائل نقلیه شخصی است. اماعلاوه بر اون اتوبوس برای حمل و نقل داخل شهر و قطار برقی برای جابجایی های بین شهری هم وجود داره که جزو ساختار حمل و نقل عمومی سنتا کلارا کانتی است. در دو عکس بالا ، بخشی از یکی از خیابانهای اصلی شهر به نام Matilda Avenue که دفتر نوکیا هم در آن قرار گرفته (سمت چپ صفحه) و تصویری از downtown سانی ویل و خیابان مورفی (سمت راست صفحه) را مشاهده می کنید. خیابان مورفی به داشتن رستورانهای خوب مشهور است.
پاسخ
سلام خواهش میکنم دوستان مطلع،در مورد انواع موسساتی که میشه در این منطقه ازشون certificate گرفت رو توضیح بدن.کالج تقریبا 1 سال طول میکشه،موسسات آموزشی دیگری هم هست؟برای نرم افزار ها هم باید certificate بگیریم؟
ممنون
نوع ویزا: k1
دریافت مدارک توسط USCIS : دسامبر 24 ،2012
دریافت receipt number:ژانویه 3 ،2013
سرویس سنتر: California
اپروو :21 مه‌ 2013
پاسخ
تشکر کنندگان: HAZARA ، mhb161 ، msar
سلام دوستان
ما حدود یک هفته س که رسیدیم سن حوزه منطقه ساراگاتو
نسبتا شهر خوبیه اما بر ای ماها که به شلوغی تهران عادت داریم زیادی آرومه
یه چیز دیگه که هست مشکل کاره یعنی تا سکیوریتی نیاد هیچ جا استخدام نمی کنن
ما در این یک هفته تنها کار مفیدی که انجام د ادیم مدرسه ی دخترم بوده که قراره از دوشنبه بره
پاسخ
تشکر کنندگان: 2013selectee ، nora ، bayat_r ، HAZARA ، hasti_banoo ، mhb161 ، msar ، ben123 ، copol
(2013-01-27 ساعت 10:39)nilufar.p نوشته:  سلام دوستان
ما حدود یک هفته س که رسیدیم سن حوزه منطقه ساراگاتو
نسبتا شهر خوبیه اما بر ای ماها که به شلوغی تهران عادت داریم زیادی آرومه
یه چیز دیگه که هست مشکل کاره یعنی تا سکیوریتی نیاد هیچ جا استخدام نمی کنن
ما در این یک هفته تنها کار مفیدی که انجام د ادیم مدرسه ی دخترم بوده که قراره از دوشنبه بره
با سلام و رسيدن به خير
چون ما هم اونطرفي هستيم، ميشه بفرماييد كه
1- براي مسكن چه كرديد؟ كدوم محله؟ هزينه چقدر؟ از چه راهي پيدا كرديد؟ و كلا اگر هر تجربه خوب و مفيدي داريد ممنون ميشم بفرماييد.
2- براي مدرسه چه ها كرديد و چه توصيه اي داريد؟ چون دختر من هم بايد بره چهارم سال ديگه! آيا از آموزش و پروزش يا مدرسه گواهي چيزي برديد؟ چطور تعيين سطح مي كنند؟ مدرسه كجاست؟ چرا اينجا را انتخاب كرديد؟
خيلي زيادي سوال كردم؟ ببخشيد
متشكرShy
2012, Bay Area, CA
پاسخ
تشکر کنندگان: gol1 ، nora ، HAZARA ، mhb161 ، msar
(2013-01-27 ساعت 10:39)nilufar.p نوشته:  سلام دوستان
ما حدود یک هفته س که رسیدیم سن حوزه منطقه ساراگاتو
نسبتا شهر خوبیه اما بر ای ماها که به شلوغی تهران عادت داریم زیادی آرومه
یه چیز دیگه که هست مشکل کاره یعنی تا سکیوریتی نیاد هیچ جا استخدام نمی کنن
ما در این یک هفته تنها کار مفیدی که انجام د ادیم مدرسه ی دخترم بوده که قراره از دوشنبه بره

به سلامتی . ساراتوگا منطقه خوبی است. شما تقریبا هیچ جای سیلیکون ولی غیر از downtown سن حوزه ، شلوغی تهران رو حس نمی کنید. کلا همه چی آرومه ! همونطور که در پیام خصوصی هم پاسخ دادم، برای کار بهترین شروع craigslist هست. وقتی به منطقه جنوب خلیج سن فرانسیسکو دراین سایت مراجعه کنید ( لینک بالا) برای تمام موارد از جمله کار و مسکن، آگهی های بسیاری رو خواهید دید. البته به طور کلی هر آگهی رو که در اینترنت می بینید باید با دقت پیش بروید و همیشه جانب احتیاط رو رعایت کنید. کار مفید دیگری که حتما باید انجام داد، خرید یک ماشین هست که شاید تا به حال خریده باشید.

روزهای خوبی رو براتون آرزو می کنم .

(2013-01-22 ساعت 04:41)NedaE نوشته:  سلام خواهش میکنم دوستان مطلع،در مورد انواع موسساتی که میشه در این منطقه ازشون certificate گرفت رو توضیح بدن.کالج تقریبا 1 سال طول میکشه،موسسات آموزشی دیگری هم هست؟برای نرم افزار ها هم باید certificate بگیریم؟
ممنون

موسسات خصوصی زیادی هست که عمدتا کاریابی می کنند. شما بهشون مراجعه می کنید، هزینه ای رو می پردازید ( یا رایگان ) و اونها در کوتاه مدت یک دوره فشرده براتون می گذارند و بعد هم می فرستن سر کار. تا مدتی که در قراردادشون عنوان میشه باید هر ماه مبلغی از درآمدتون رو بهشون برگردونید. افرادی رو شنیدم که از این طریق وارد بازار کار شدند. البته تنوع کاری چندانی وجود نداره اما شاید برای شروع بد نباشه. موسسات نادرست و مشکل دار هم هست که باید هوشیار باشید.

بعضی ها بیشتر اسم و رسم دارند و معتبر هستند. اینکه آیا مدرک کوتاه مدت اونها برای سازمانهای دیگه ارزش داشته باشه یا نه خبر ندارم. اما برای خودشون داره ! یعنی شما رو می فرستن سر کار و این کار در آینده براتون جزئی از رزومه خواهد شد.

اگر برای employment یا staffing agencies سرچ کنید موارد متعددی رو خواهید دید. این هم لینک yelp که review شرکتهای کاریابی سن حوزه رو نشون میده. حتما قبل از مراجعه به اونها review ها رو دقیق مطالعه کنید.
پاسخ
تشکر کنندگان: bayat_r ، HAZARA ، usa lover ، shimoda ، masih sh ، el333 ، nora ، خانه ، Saeedv13 ، amir0_0amir ، soheila_chem ، AsemanAbee ، mhb161 ، pv-n ، msar ، ben123 ، copol ، saharbb ، hsh85 ، kits ، algh90
سلام به همگی.. من مدت 2 ماه هست که به سن حوزه اومدم و یک پسر 2 سال و 6 ماهه دارم دنبال یه preschool خوب تو منطقه campbell یا cupertino هستم اگه کسی تجربه ای داره لطفا راهنمایی کنه...اگر preschool خوب تو مناطق دیگه ای هم می شناسید لطفا معرفی کنید..
پاسخ
تشکر کنندگان: HAZARA ، msar
من هفته گذشته ورود زدم و خوشبختانه در سن خوزه اون کاری که دوست داشتم رو گرفتم و ايشالا از دو هفته ديگه شروع ميکنم

از اطلاعات هستی بانو واقعا استفاده کردم و مطمئنا در آينده هر چيزی که کمکی باشه رو با بچه ها شير خواهم کرد. البته من الان ساکن والنات کريک هستم و احتمالا روزی يک ساعت رانندگی تا سن خوزه خواهم داشت ( از 680)
اگه از دوستان کسی هست که تجربه از رانندگيهای طولانی مدت زمان ترافيک بخصوص ازسن فرانسيسکو و برکلی به سن خوزه داره، خيلی ممنونش ميشم که تجربياتش رو در اختيار من بزاره
فکر شخصی خود من اينه که هر روز ساعت 5 راه بيوفتم که به ترافيک نخورم و از اونور دير برگردم .
از دوستان کسی سن رومان زندگی کرده?

اگه نکته و پند و اندرز خاصی در زمان شروع کار هست هم خيلی ممنون ميشم
بچه ها در اختيار بزارن
مهمترين کارهايی که من الان دنبالش هستم خريد ماشين .
گويا کريگ ليست بهترين جاست .من دنبال يه ماشين کم مصرف مثل هيوندای يا تويوتا کرولا و غيره ( موتور 1.6) هستم
ماشين سلويج روی کريگ ليست با قيمت خوب زياد هست . نميدونم بعضيهاشون خيلی تر و تميزن ولی...
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، masih sh ، roeentan ، HAZARA ، hasti_banoo ، bayat_r ، mhb161 ، pv-n ، msar ، copol ، saharbb
(2013-01-31 ساعت 01:31)lotusss نوشته:  سلام به همگی.. من مدت 2 ماه هست که به سن حوزه اومدم و یک پسر 2 سال و 6 ماهه دارم دنبال یه preschool خوب تو منطقه campbell یا cupertino هستم اگه کسی تجربه ای داره لطفا راهنمایی کنه...اگر preschool خوب تو مناطق دیگه ای هم می شناسید لطفا معرفی کنید..
سلام
مدرسه كالينز توي منطقه كوپرتينو را ايرانيها خيلي تعريف مي كردند. از اين بعد كه با غير انگليسي زبانها خيلي خوب كنار مي آيند و حالتي شبيه دو زبانه داره.
يك سري بهش بزنيد.....Wink
2012, Bay Area, CA
پاسخ
تشکر کنندگان: bayat_r ، HAZARA ، msar
خوب دوستان من هم سن خوزه هستم اگر سوالی بود در خدمتم (البته من 3 ماهه اینجام و قطعا به اندازه بقیه اطلاعات ندارم )
پاسخ
تشکر کنندگان: hasti_banoo ، masih sh ، HAZARA ، mhb161 ، msar ، copol
سلام
ما تابستون گذشته اومديم سن هوزه و برگشتيم. حالا براي 23 مي برنامه داريم بياييم گفتم يكسري سؤال از دوستان بپرسم:
1- براي اجاره خونه توصيه تون چيه؟ ما 3 نفريم. دخترم و خانمم و من. من زيلو و كريگليست و ... را نگاه كردم. دنبال يك جاي تميز با حداقل قيمت هستم. كدوم منطقه و چه راهي را پيشنهاد مي ديد؟ مي خواهم بيام يك هفته اي اكستندد استي يا همچين جايي باشم كه بتونيم از نزديك بگرديم دنبال خونه.

2- براي مدرسه دخترم كه امسال ميره چهارم ابتدايي چه توصيه اي داري؟ به ما مدرسه كالينز توي كوپرتينو را معرفي كردند. راستي مدارك چي بايد براش بياريم. مثلا نامه اي از مدرسه يا چيزهاي ديگه؟؟؟

3- براي خريد ماشين هم اگه روش يا جاي مناسب سراغ داريد، ممنون ميشم راهنمايي كني؟؟
2012, Bay Area, CA
پاسخ
تشکر کنندگان: bayat_r ، HAZARA ، mhb161 ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان