کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سن فرناندو ولی، ایالت کالیفرنیا
[عکس: 400px-San_Fernando_Valley_vista.jpg]

موقعیت جغرافیایی
سن فرناندو ولی شهری از توابع لس انجلس است ،که در شمال لس انجلس به فاصله نیم ساعته از مرکز شهر لس انجلس واقع شده است. این شهر در دره واقع شده است و همانند تهران توسط کوههای اطرافش احاطه گردیده است . از نظر وسعت بزرگتر از تهران است . و بیش از 25 منطقه دارد که البته اسم هر کدام از این مناطق در آدرس پستی به عنوان شهر نوشته میشوند. در نقشه تمام قسمت آبی ،مناطق سن فرناندو هستند . و اسامی که میبینید اسم مناطق مختلف آن است که در آدرس پستی فردِ ساکن در آن منطقه در واقع شهرِ او حساب میشود.
[عکس: Wpdms_shdrlfi020l_san_fernando_valley.jpg]
[عکس: 4%20CalState%20Valley%20Map%202.jpg]

آب و هوا
سن فرناندو ولی آب و هوایی گرم و معتدل دارد . میانگین هوا در تابستان 35 درجه سانتیگراد و در زمستان 15 درجه سانتیگراد است . تقریبا میشود گفت که در اکثر ماههای سال هوایی بهاری و معتدل دارد ولی تابستانها دمای هوا گاهی به 45درجه سانتیگراد هم میرسدو یکی از شهرهای گرم آن حوالی به شمار میاید. تفاوت دمای شب و روزش حدود 15 درجه است . در اکثر فصلهای سال به هنگام شب نیاز دارید ژاکت بپوشید حتی در یک روز نسبتا گرم . در سن فرناندو ولی چیزی که خیلی احساس خواهید کرد تفاوت دمای سایه و آفتاب خواهد بود . در روزهای گرم میتوانید با پناه بردن به سایه به راحتی خنک شوید چرا که اکثرا هوا توام با بادی ملایم است . این شهر به علت واقع شدن در دره هوایش شرجی نیست و میشود گفت که رطوبتش معمولی میباشد .

وضعیت مسکن
در سن فرناندو ولی مانند بقیه نقاط آمریکا شما میتوانید در رنجهای مختلف قیمت مسکن پیدا کنید. قیمتها بیشتر بسته به منطقه و کیفیت خانه متفاوت است . در سن فرناندو اکثر خانه ها به صورت کاندو (مجتمع ) و یا به صورت ویلایی است . خانه های کاندویی معمولا دو یا سه طبقه هستند . سه طبقه ها اکثرا آسانسور دارند . اجاره یک خانه معمولی حدود 65 متری یک خوابه در یک کاندو با امکاناتی نظیر استخر ، جیم و بعضا زمین تنیس یا بسکتبال ، همراه با یک عدد پارکینگ ، بدون ماشین لباسشویی شخصی ،درمنطقه خوب یا متوسط بین 1100-1300 دلار است .

ایرانیها
سن فرناندو ولی یکی از شهرهای ایرانی نشین آمریکاست و میشود گفت که بیشترین تجمع ایرانیها در آمریکا مربوط به این منطقه است . وقتی در خیابان راه میروید به وفور تابلوهای فارسی میبینید . تقریبا از شیر مرغ تا جان آدمیزاد به صورت وطنی در این شهر موجود است ، برای همین به هیچ وجه در تهیه مواد غذایی ایرانی مشکلی پیدا نخواهید کرد. حتی اگر کسی انگلیسی نداند میتواند به راحتی در این شهر گلیم خود را از آب بیرون بکشد چون در هر صنفی از دکتر گرفته تا گارسون ِایرانی تا دلتان بخواهد موجود است .
اکثر شبکه های ماهواره ای ایرانی که از آمریکا پخش میشوند در این شهر مستقر هستند . و خانۀ خیلی از هنرمندان ایرانی در این شهر واقع است . بهترین سوپر مارکتها و رستورانهای ایرانی را میتوانید در این شهر پیدا کنید . اینقدر ایرانی زیاد است که برای پیدا کردن دوست هم وطن به مشکلی برنخواهید خورد . ایرانیهای مقیم ولی در مقایسه با بورلی هیلز ایرانیهای طبقه متوسطتری هستند . اگر نگاهی به نقشۀآبی رنگ بالا بیندازید و woodland hills که در جنوب غربی ولی واقع شده را روی آن پیدا کنید میتوانید موقعیت جغرافیایی مرکز تجمع ایرانیهای ولی را ببینید . اکثر ایرانیها در این منطقه ساکنند و وقتی در این منطقه خانه بگیرید خیلی طبیعیست که همسایه های اطراف شما همه ایرانی باشند .

ترافیک و وضعیت حمل و نقل عمومی
این شهر برعکس لس انجلس و سانتامونیکا از نظر ترافیک هیچگونه مشکلی ندارد ، اگر در داخل شهر تردد کنید و وارد اتوبانها نشوید درتمام ساعات روز به جز معطلی پشت چراغ قرمزها هیچگونه ترافیک دیگری را حس نخواهید کرد. این شهر برعکس لس انجلس و سانتا مونیکا پر از پارکینگهای مجانیست و معمولا شما برای پیدا کردن جای پارک مشکلی نخواهید داشت . دسترسی به اتوبانها در این شهر بسیار آسان و سریع است .هر نقطه از این شهر که زندگی کنید بلاخره اتوبانی در نزدیکی شما وجود دارد که از آن به بقیه اتوبانها وصل شوید.
تنها مشکل این شهر وسایل نقلیه عمومیست . میشود گفت که زندگی بدون ماشین در این شهر برای فردی که درگیر زندگی و مشغله شده اند تقریبا غیر ممکن است . تنها وسیله نقلیه عمومی در این شهر اتوبوس است که آنهم همۀ خیابانها را پوشش نمیدهد . اگر ماشین نداشته باشید و خانه تان در خیابان اصلی نباشد گاهی مجبور میشوید برای پیدا کردن ایستگاه اتوبوس مربوط به مسیرتان ،مدت طولانی پیاده روی کنید. تفاوت زمانی که در اتوبوس سپری میکنید نسبت به ماشین شخصی بسیار چشمگیر است گاهی مجبور میشوید برای یک مسیر 20 دقیقه ای بیشتر از یک ساعت در اتوبوس باشید چرا که شاید مجبور باشید برای رسیدن به مقصد که زیاد هم دور نیست هی خط عوض کنید و برای اینکار باید برنامه ریزی دقیق داشته باشید که به اتوبوس خط بعد برسید.

کالج و دانشگاه
از معروفترین کالجها و دانشگاههای دولتی ولی Pierce College و Los Angeles Valley college و California State University Northridge ملقب به CSUN است. لینکهای زیر مربط به این مراکز تحصیلی میباشند
http://www.piercecollege.edu/
http://www.lavc.edu/
http://www.csun.edu/
به علت نزدیکی به وودلند هیلز ،تجمع ایرانیهای محصل در pierce College است. بعدها این کالجها را به طور مجزا توضیح خواهم داد .

امیدوارم تا اینجا یک دید کلی از شهر ایرانی خیز سن فرناندو ولی به شما داده باشم . در فرصت بعد سعی میکنم محله های ولی را به تفکیک اسم برای شما توضیح دهم که برای انتخاب محل زندگی در ولی به کجا بروید بهتر است .

دوستان ولی نشین امیدوارم شما هم در جامع شدن اطلاعات این تاپیک به من کمک کنید. متشکرم
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
وضعیت کار و اشتغال

در مبحث کار نمیتوان سن فرناندو ولی و لس انجلس را مجزا دانست . این دو شهر به علت نزدیکی و وفور ایرانی تقریبا شرایط مشابه دارند و خیلی از ایرانیهای مقیم سن فرناندو در لس انجلس کار میکنند و با لعکس . در شهرهای بزرگ این قسمت کلیفرنیا پیدا کردن کار برای ما مهاجرها زیاد هم آسان نیست . و البته شانس پیدا کردن کار به علت شهریت ، تنوع ملیتها و جمعیت زیاد، مانند تمام شهرهای بزرگ دیگر ،کم هست نیست .

تفاوت این دو شهر با دیگر جاهای آمریکا اینست که در سن فرناندو و لس انجلس ایرانیهای مهاجر شانس این را دارند که برای ایرانیها کار کنند و معمولا یک تازه مهاجر برای شروع میتواند در کمپانیها ،مغازه ها و رستورانها و هر جایی که صاحب ایرانی دارد کار بگیرد .چرا که خیلی از ایرانیهای لس انجلس در مقام رییس هم به علت راحتتر شدن ارتباط ترجیحشان کار کردن با ایرانیهاست . از این گذشته دانستن زبان فارسی در این شهر که جمعیت زیادی از ایرانیها در آن ساکن هستند برای اشتغال در فروشگاهها و بانکهای مناطقی از این شهر که تجمع بیشتری ایرانی دارد مانند وودلند هیلز ،یک حسن بزرگ حساب میشود و گاهی در اگاهی استخدام فروشگاههای آمریکایی یا بانکها بر دانستن زبان فارسی تاکید شده است .

در مورد پیدا کردن کار در کمپانیهای آمریکایی و غیر ایرانی وضعیت مانند بقیه شهرهای بزرگ این منطقه است و بسته به نوع رشته متفاوت میباشد . اگر در رشته های مربوط به کامپیوتر وب و برنامه نویسی هستید میتوانید در لس انجلس یا سن فرناندو امید داشته باشید که زودتر کار پیدا کنید . در مورد رشته های دیگر بسته به شانس ، توانایی،نوع رشته، قناعت ، سطح زبان ، سن ،ممکن است در اوایل ورود از سه ماه تا یکسال بیکار بمانید .
اگر سایتهایی مانند craigslist را سرچ کنید میبینید که در لس انجلس آفر کار به علت وسعت و شهریت آن زیاد است ولی اینکه آیا شما را استخدام خواهند کرد یا نه به آپشنهای زیادی بستگی دارد . یکی دیگر از مشکلات ما ایرانیان در بدو ورود به شهرهای اینچنینی به غیر از زبان اینست که سابقه کاری که از ایران میاوریم در مقایسه با یک آمریکایی یا مهاجری که از جای پیشرفته تری از دنیا میاید تقریبا هیچ حساب میشود ،و با این رقابت وسیع در دنیای کار ,پیدا کردن شغل مرتبط با سوابقمان خیلی سختتر میشود.

مینیمم حقوق در این شهر ساعتی 8 دلار است . و ساعت کار یک کارمند معمولی و تمام وقت ،روزی 8 ساعت و هفته ای 40 ساعت میباشد. به غیر از مشاغلی که زمان اداری ندارند مانند رستوران و مغازه ، ادارات معمولا شنبه و یکشنبه تعطیل هستند و تعطیلات رسمی یک کارمند در طول سال مانند کریسمس ، چهارم جولای و تعطیلات رسمی اینچنینی معمولا 6 روز بیشتر نیست . غالبا یک کارمند در طول سال میتواند یک هفته مرخصی با حقوق داشته باشد و البته بسته به نوع شرکت ممکن است جاهای دیگری هم باشند که مرخصی بیشتری بدهند ولی اکثر کمپانیها یک هفته مرخصی دارند .
یکی از جاهایی که میتوانید برای پیدا کردن کار در جامعه ایرانی به آن مراجعه کنید این سایت است :
http://www.haftehbazaar.com/

کسانیکه قصد راه اندازی کار دارند میتوانند از پتانسیلهای این شهر ایرانی خیز برای جذب مشتری استفاده کنند . اکثر رستورانها و مغازه های ایرانی این منطقه مملو از جمعیت است .کسانیکه کمپانیهای دیگر دارند هم میتوانند مشتریهایی از جامعه ایرانی داشته باشند چرا که مشکل زبان در بین مهاجران ایرانی جدید و قدیم به وضوح به چشم میخورد و برای همین خیلی از ایرانیها در مقام مشتری ترجیح میدهند با یک ایرانی طرف باشند مثلا در امر ساخت خانه ، پیدا کردن خانه ، امور پزشکی ، خرید و تعمیر ماشین و خیلی از کارهایی که نیاز به برقراری ارتباط و کلام دارد مشتری کمپانیهای ایرانی خیلی از ایرانیها هستند.
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
سوپر مارکتهای ایرانی

اگر ساکن ولی یا لس انجلس باشیدشانس این را دارد که هرنوع مواد غذایی یا ظرف و ظروف مطابق با فرهنگمان را در مغازه های ایرانی پیدا کنید . در بین مغازه های ایرانی موجود در ولی چندتایی از بقیه شناخته شده ترند . جهت رفاه حال تازه مهاجرها لینک این مغازه ها را میگذارم تا در بدو ورود زیاد گیج نخورید که از کجا میتوانید مواد غذایی ایرانی پیدا کنید . علاوه بر مواد غذایی خاص که در بقیه مغازه ها پیدا نمیشوند میوه ها و سبزیهای مغازه های ایرانی به مراتب خوش طعم تر و ارزانتر از مغازه های آمریکایی هستند . به شما پیشنهاد میکنم که حتما سری به آنها بزنید .میوه های باب طبع ما ایرانیها که به هیچ وجه در مغازه های آمریکایی پیدا نمیشود را میتوانید در مغازه های ایرانی پیدا کنید ، به عنوان مثال گوجه سبز، آلبالو و خیار ایرانی . از این گذشته شما میتوانید انواع سبزیهای بسته بندی شدۀ مخصوص غذاهای ایرانی مانند آش قرمه سبزی حتی کوفته را از مغازه های ایرانی بخرید ،برای همین لزومی ندارد هر بار که به ایران میروید کوله باری از سبزی خشک شده را دنبال خودتان راه بیندازید .در ضمن کسانیکه خوردن گوشت حلال برایشان مهم است میتوانند از این مغازه ها گوشت حلال تهیه کنند . در ضمن برای پیک نیک و باربیکیو میتوانید انواع و اقسام کبابهای در مواد خوابانده شده و باب طبع ما ایرانیها را از این مغازه ها بخرید . علاوه بر این در مناسبتهایی مثل عید شما میتوانید انواع و اقسام چیزهایی که مربوط به سنتهایمان هست مثل سبزه و آجیل و سمنو و ...را در این مغازه ها بیابید .

کیو مارکت : یکی از کاملترین مغازه های ایرانی ولی است که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد به صورت ایرانیش در آن پیدا میشود . حتی کتاب و سی دی هم میفروشد .در مواقع کنسرت یا هر مناسبت دیگر میتوانید از این مغازه بلیط تهیه کنید .
Q Market & Produce Market
(818) 345-4251
17261 Vanowen St, Van Nuys, CA

وودلند هیلز مارکت : نیازی به توضیح من ندارد چرا که خودش سایت دارد میتوانید سایتش را ببیینید .
http://www.woodlandhills-market.com/

ولی پرودیوس : خودش را میتوانید در لینک زیر ببینید .علاوه بر آن چند مغازه ایرانی از جمله شیرینی فروشی و ظرف و ظروف فروشیِ ایرانی در همان مالی که این مغازه واقع شده موجود است که میتوانید به آنها هم سری بزنید .
http://www.valleyproducemarket.com/

یادم است که باز هم مغازه ایرانی در ولی آبادمان بود اما من فعلا حضور ذهن ندارم . دوستان ولی نشین هر چند که هنوز خودی نشان نداده اید ولی امیدوارم در جامع شدن این تاپیک به من کمک کنید و شما هم اگر چیزی به ذهنتان میرسد بگویید . شاید این تاپیک فعلا مشتری زیادی نداشته باشد ولی مطمئنم در آینده به درد خیلیها خواهد خورد .
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
در کدام محله ها دنبال خانه بگردیم؟


توضیح اول اینکه منظور از خانه در متن زیر ، خانه یک خوابه ،65-70 متریست نه چندان نوساز ، در یک مجتمع (کاندو) که استخر، جکوزی، جیم دارد ، با یک عدد پارکینگ ، بدون ماشین لباسشویی شخصی ، همراه با اجاق گاز و ماشین ظرفشویی و مایکرو ویو.

در لس انجلس و ولی اگر دنبال محله ای آرام وبی دردسر و باب طبع اکثر ما ایرانیها میگردید باید از رفتن به محله هایی که اکثر ساکنان سیاه پوست و یا اسپنیش هستند دوری کنید . امیدوارم از این حرف برداشت نژاد پرستانه نشود ،منظور اینکه سبک زندگی سیاهها و اسپنیشها کمی با فرهنگ ما مغایرت دارد. علاوه بر این بسیاری از سیاهها و اسپنیشها اقشار کم درآمدتر جامعه هستند و برای همین مناطقی که خانه های ارزانقیمت تر دارد به طرز چشمگیری پر از سیاه و اسپنیش است .این محله ها معمولا کثیفتر ،پرسر وصدا تر و گاها ناامن تر از بقیه جاها هستند . برای رفاه حال خودتان هر منطقه ای که میخواهید در ان خانه بگیرید را یک روز مورد بازدید محلی قرار دهید اگر تعداد افراد در حال تردد در آن محله و ساکنان آن محله بیشترسیاه و اسپنیش بودند پیشنهاد من اینست که جای دیگری دنبال خانه بگردید .

با توجه به نقشۀ آبی رنگی که در اولین پست این تاپیک قرار دادم , قسمت شرقی ولی که شامل Van nuys , North Hollywood , panorama city, sun valley هستند محله های اسپنیش نشینی هستند که خانه های ارزان قیمت دارند ، در این مناطق، خانه یک خوابه معمولا 800 - 900 دلار است .اگر در خیابانهای این محله ها بگردید هر جا که میزان اسپنیشهایش کمتر است ، میتوانید خانه هایی با کیفیت خوب هم پیدا کنید که قیمتشان ارزان نیست و معمولیست ، به خصوص در کوچه هایی که بیشتر خانه ها به صورت هاوس است تا کاندو ،میشود خانه های خوب هم پیدا کرد . ولی به طور کلی اکثر قسمتهای منطقه شرق ولی آباد در دست اسپنیشهاست و شکل ظاهری خوبی ندارد.
در این قسمت از ولی دو خیابان هستند که مطلقا در دست اسپنیشها هستند و اگر روزی گذرتان به آنجا افتاد میتوانید به وفور در این خیابانها اسپنیش ببینید این دو خیابان را روی نقشه زیر با رنگ صورتی مشخص کرده ام .یکی خیابان van nuys است دیگری خیابان Sepulveda . اگر طالب سکونت در منطقه ای آرام و تمیز و کم سرو صدا هستید به شما پیشنهاد میکنم دور این دوخیابان را خط بکشید . این دو خیابان که به صورت شمالی-جنوبی هستند و در منطقه ون نایز واقعا شده اند از اول تا آخرشان به طور کلی در دست اسپنیشها هستند.

یکی دیگر از مشخصات ولی اینست که هر چه خیابانی را به طرف جنوب بروی خانه های بهتر، منطقه آرامتر و سرسبز تری میبنی . حتی خیابانهایی که در شرق ولی و قسمت اسپنیش نشین هستند (به غیر از دو خیابان مذکور )وقتی به جنوبش میروی خانه ها ی خوب هم در آنجا پیدا میشود.

یکی از جاهای خوب ولی آباد محله ایست که به تصرف ایرانیها در آمده ،woodland hills محله ایست که در جنوب غربی واقع شده و محلۀ گران قیمت تریست که وقتی در کوچه هایش راه میروی امکان ندارد مکالمه فارسی نشنوی خانه یک خوابه با شرایط مشابه ماهی 1300-1350 است .البته کسانیکه حوصلۀ ایرادگرفتنهای همسایه های ایرانی به صدای ضبط و مهمان و ماشین ظرفشویی و هر چیز دیگر واز آن طرف سرو صدای مهمانیهای شبانۀ همسایه ها را ندارند پیشنهاد میکنم حول و حوش این منطقه آفتابی نشوند .چون ممکن است زیاد با این مشکلات برخورد کنند .

از دیگر محله های خوب و متوسط ولی آباد Winnetka , tarzana, encino هستند که در این مناطق هم ایرانی زیاد است ولی خانه ها از وودلندهلیز کمی ارزانتر است .حول و حوش 1100-1200، البته لازم به یادآوریست که خانه ای با شرایط مشابه وگرنه خیلی از خانه های ون نایز که به ارزانی معروف است ، نوساز هستند و از وودلندهیلز گرانتر هستند.

یکسری محله ها هست که نمیشود آنها را به صورت کلی ارزیابی کرد بلکه یک قسمتش خوب است یک قسمتش بد مثلا reseda .این منطقه از خیابان sherman way به پایین خوب و متوسط است ولی از sherman way به بالا اسپنیش نشین میشود .اجاره خانه یک خوابه از شرمن وی به بالا به طور متوسط 1100 است .
به طور کلی خیابان sherman way میتواند خط نسبتا خوبی برای تفکیک محلۀ اسپنیش از غیر اسپنیش باشد . این خیابان را با رنگ آبی روی نقشه مشخص کرده ام. غیر از شرق ولی آباد که کلا اسپنیش است قسمتهای دیگر ولی از sherman way به بالا اسپنیش نشین میشود .

البته قسمت شمال غربی ولی که chast worth و قسمتهایی از northridge را شامل میشود از خیابان nordoff به بالا محله های خوب و آرامیست که اتفاقا خانه های ارزان هم دارد ولی توسط اسپنیشها تسخیر نشده است . در این منطقه میتوانید کامیونیتیهای ارزان و تمیز با قیمت مناسب ماهی 1100 دلار برای یک خوابه پیدا کنید ولی بدیش اینست که به مرکز شهر و لس انجلس و اتوبان 101 و 405 که خیلی مورد استفاده هستند دورتر ست . البته به اتوبان 118 نزدیک است و همین دوری را تا حدودی جبران میکند.

یکی از خیابانهای خوب ولی که تقریبا از سر تا تهش خانه های خوبی دارد و اکثر مغازه ها و رستورانهای خوب هم در این خیابان واقع شده خیابان vetura است( دورش با قرمز خط کشیده ام ) این خیابان که در جنوب ولی واقع شده تقریبا خط پایان ولی آباد است و بعدش دره قرار گرفته . خانه های واقع در این خیابان معمولا ارزان نیستند و تقریبا روی رنج 1300-1400 هستند البته قسمت غربیش خیلی بهتر از شرقیست . هر چه به شرق میروی خانه ها ارزانتر میشوند.

این هم دو وبسایت خوب برای یافتن خانه ، خوبی این وبسایتها اینست که میتوانید عکسهای کاملی از خانه را ببینید و بعد تصمیم بگیرید :
http://www.apartments.com/
http://www.zillow.com/


[عکس: san.jpg]
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
دوست من با سلام مرسي از راهنماييتان . مي شودبگيد آيا مي شود فقط براي يك ماه اين خانه ها را اجاره كرد و ايا شما جايي را مشناسيد؟
كيس نامبر 2012AS00031***
مصاحبه :ابوظبي
پاسخ
تشکر کنندگان: ASALI ، rasarasa ، زری وحدتی ، adonis2006 ، behfaza ، philter ، msar
(2012-08-18 ساعت 13:32)مريم361 نوشته:  دوست من با سلام مرسي از راهنماييتان . مي شودبگيد آيا مي شود فقط براي يك ماه اين خانه ها را اجاره كرد و ايا شما جايي را مشناسيد؟

نه عزیزم . به خوب نکته ای اشاره کردید من یادم رفته بود بگم . اجاره ها معمولا قرارداد یکساله دارند در بهترین حالت 6 ماهه است که آنهم کمتر پیدا میشود. بعد از اینکه قرادادتان تمام شد میتوانید بدون بستن قرارداد طولانی مدت به صورت ماه به ماه در آنجا بشینید ولی در ابتدا معمولا مجتمعی خانه ای را برای یک ماه اجرا نمیدهد . مگر اینکه کسی به صورت شخصی حاضر شود خانه اش را یک ماه اجاره دهد که آن هم من نمیدانم وجود دارد یا نه و اصلا از کجا میشود آنرا پیدا کرد. در همین سایتهایی که معرفی کردم به مدت قرارداد هم اشاره شده . به عنوان مثال:
lease length: 12 months
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
سلام rasarasa جان در مورد باشگاه های ورزشی شما اطلاعاتی دارين؟مثلاً باشگاه های آموزش baseball يا راگبی براي ياد گرفتن چقد بايد پول داد کلّا وضعيت ورزشی اونجا به چه شکل هست؟مرسی
پاسخ
تشکر کنندگان: زری وحدتی ، dana ، adonis2006 ، behfaza ، philter ، msar
(2012-08-27 ساعت 20:39)اردوان نوشته:  سلام rasarasa جان در مورد باشگاه های ورزشی شما اطلاعاتی دارين؟مثلاً باشگاه های آموزش baseball يا راگبی براي ياد گرفتن چقد بايد پول داد کلّا وضعيت ورزشی اونجا به چه شکل هست؟مرسی
والا من اطلاعی از وضع باشگاهها ندارم . فقط میدونم که کالجها هم بیسبال رو آموزش میدن . اگه وارد کالج بشید میتونید با هزینۀ کمتری و با گرفتن Financial aid حتی مجانی این دوره ها رو بگذرونید .
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
تشکر کنندگان: اردوان ، el333 ، زری وحدتی ، kiana11 ، Soap McTavish ، Rock ، mhb161 ، dana ، mlo ، adonis2006 ، behfaza ، msar ، leader-m
با اینکه ولی آبادِ ما پر از ایرانیه ولی انگار از بچه های مهاجرسرا کسی اینجا نیست که یه چیزهایی به این تاپیک اضافه کنه. البته خودم یک تعدادیشون رو میشناسم ولی گویا دیگه فعالیتی ندارند .من دیگه نمیدونم از چی بگم، البته سوالات خیلی تخصصی رو هم بلد نیستم چون بلاخره اطلاعاتم محدود به زندگی خودم و اطرافیانمه.
دیگه شما اگه خودتون سوالی چیزی دارید بپرسید که من اگه جوابش رو بلد بودم بگم. هدفم اینه که این تاپیک در حد توانم کامل بشه . ولی دیگه مخم نمیکشه که راجع به چی میتونم بگم . اگرهم که به نظرتون کامله و تا اینجا بسه من دیگه برم دنبال کار و زندگیم . این تاپیک هم که واسه خودش هست اینجا ا،گه یه زمانی گذرتون به ولی آباد افتاد میتونید ازش استفاده کنید.
روزهای خوبی در پروسۀ مهاجرت براتون آرزو میکنم .
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
اطلاعاتی که با جزئیات گذاشتید واقعا جای تشکر داره و از نکته بینی شما سرچشمه گرفته. راستش باید منطقه خوبی باشه این ولی اباد شما. ما که وسوسه شدیم ! در عین حال اگر از وجود چاینا تانی ازین مارکتی چیزی هم خبر دارید بفرمایید. توی منطقه ما که از واجبات هست اگر بخوای تو کار سبزیجات و میوه از نوع تازه باشی.
تشکر
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: rasarasa ، زری وحدتی ، پدی ، kiana11 ، adonis2006 ، behfaza ، msar ، 1234560
rasarasa جان ممنون از اطلاعات خوب و مفیدت. من به همراه همسرم الان در کمپبل هستیم اما اگه خدا بخواد یه کار توی Irwindale داره جور میشه که شاید مجبور بشم بیام LA County. حالا من یکی ۲ تا سوال دارم اگه حوصله و وقت داشتی ممنون میشم جواب بدی.
اول اینکه این Irwindale چه جور جاییه؟ از نظر آب و هوا اینا که ظاهرا گرم تر از سیلیکان ولی هستش تقریبا مثل تهرانه فکر کنم. و اینکه از نظر طبیعت و امنیت.
دوم اینکه احتمالا برنامه من اینکه که تو سن فرناندو خونه بگیرم به خاطر تعریف ها یی که شما کردین و ایرانی هایی که اونجا هستن این تصمیم رو گرفتم آیا به نظر شما عاقلانس؟ چون ظاهرا حدود ۴۰ دقیقه تا Irwindale راه هست و شاید بشه رانندگی کرد این مسیر رو.
اگه اطلاعاتی دارین که به من کمک میکنه ممنونت میشم.
شماره کیس: 2011as00020000
کنسولگری: آنکارا
مصاحبه: MAY 3
کلیرنس: 25 JULY
ويزا: 4 AUG
جمع هزینه ها: فعلا 7.320.000 تومان برای ۲ نفر
پاسخ
تشکر کنندگان: s.pm ، Rainy ، rasarasa ، زری وحدتی ، Lemony ، maryam_a ، mhb161 ، adonis2006 ، behfaza ، msar
rasarasa جان بازم مثل همیشه ممنونیم ازت. همیشه کمک‌های مفید زیادی می‌کنید...

می‌خواستم بدونم شما کدام محل در ولی آباد هستید؟ آیا راضی‌ هستید از اونجا ؟ از لحاظ قیمت و شرایط کلی‌ زندگی‌ و سایر مورد...
پیشاپیش بازم سپاس گذرم.

همیشه موفق باشید....
پاسخ
تشکر کنندگان: rasarasa ، زری وحدتی ، maryam_a ، adonis2006 ، behfaza ، msar ، 1234560
ممنون از پستهای زیبات رسا جان

میشه یکم در مورد سانتا مونیکا بگی و اینکه ایا برای مهاجرای جدید ایرانی خوبه به نظرت ؟
راهی که خدا برای تو در نظر گرفته است را باید بپیمایی !! حق انتخابی نیست!
پاسخ
تشکر کنندگان: Rainy ، rasarasa ، maryam_a ، adonis2006 ، behfaza ، msar ، 1234560
سلام راسا راسای عزیز نمیدونم چطور میشه تشکر کرد ازشما به خاطر این وقتی که میزاری و اینطور دقیق اطلاعات میدی به ما.
راستش 3 ماه هست که با همسرم در مورد شهر محل سکونت دارم تحقیق میکنم وتا امروز که تایپیک تو رو خوندم نتونسته بودم تصمیمی بگیرم ولی الان اوضاع خیلی بهتر شد فقط چند تا سوال دارم اگر وقت داشتی جواب بدی کمک بزرگی به من کردی...
راسا راسای عزیز من و خانمم هر دو کارمند هستیم خانمم تصمیم داره دوره خیاطی ببینه من خودم هم چون در حال طی کردن پروسه مهاجرت به کانادا هستم یه دوره برق ساختمان تو مرکز فنی حرفه ای دیدم حقیقتا از نظر کار فنی ضعیف هستیم و هر دو نفرمون در حال یاد گیری زبان فرانسه هستیم تصمیم داریم اگه مصاحبه قبول شدیم خانمم بره کالج برای رشته پرستاری و منم دنبال یه کار یدی بگردم تا اموراتمون بگذره و بتونیم دوام بیاریم .
در ضمن فک میکنم بتونم تا 000/40 دلار با خودمون بیاریم و از اونجایی که هیچ کسی رو در امریکا نداریم اطلاعات ناقص داریم ممنون میشم با توجه به شرایطم بهترین راه کار رو بهم پیشنهاد بدی اصلان شرایط خوبی برای مهاجرت دارم یا نه؟قلبا دوست دارم برم کانادا ولی پروسه کانادا 5 سال طول میکشه
منو ببخش به خاطر این پر چونگیم ولی پاسخ شما برای انتخاب شهر واقعا برام مهم هست و اینکه چه بازار کاری اونجا برام میتونه باشه
سپاس بی کران از لطف بی منت شما
شماره کیس:**2013AS000059
تعداد افراد:2نفر
تاریخ مصاحبه:هفته چهارم April
سفارت:ابوظبی
مقصد:وگاسCool
ویزا:یک ضرب
تاریخ پرواز:4sep 2013

پاسخ
تشکر کنندگان: Rainy ، rasarasa ، New York ، زری وحدتی ، maryam_a ، mhb161 ، adonis2006 ، meisam14 ، behfaza ، kage.omid ، msar ، 1234560
(2012-09-01 ساعت 11:25)soheilbadami نوشته:  اطلاعاتی که با جزئیات گذاشتید واقعا جای تشکر داره و از نکته بینی شما سرچشمه گرفته. راستش باید منطقه خوبی باشه این ولی اباد شما. ما که وسوسه شدیم ! در عین حال اگر از وجود چاینا تانی ازین مارکتی چیزی هم خبر دارید بفرمایید. توی منطقه ما که از واجبات هست اگر بخوای تو کار سبزیجات و میوه از نوع تازه باشی.
تشکر
خواهش میکنم شما لطف دارید . من خودم به شخصه ولی رو دوست دارم چون هم لس انجلسه و تمام امکانات و خوبیهای لس انجلس رو داره و هم اینکه دور از هیاهو و ترافیک لس انجلسه.
در اینجا مغازه های چینی زیاد هستند مثلا یکی از همین چاینا تانها دقیقا روبروی خانه ماست . ولی اینقدر ما اینجا مارکتهای ایرانی داریم که معمولا کارمون به چینیها نمیرسه چون مغازه های ایرانی با قیمت خوب و طبق ذائقه ما جنس میارند و کیفیتشون میوه و سبزیشون هم خوبه .

(2012-09-02 ساعت 01:10)farshad_sh نوشته:  rasarasa جان ممنون از اطلاعات خوب و مفیدت. من به همراه همسرم الان در کمپبل هستیم اما اگه خدا بخواد یه کار توی Irwindale داره جور میشه که شاید مجبور بشم بیام LA County. حالا من یکی ۲ تا سوال دارم اگه حوصله و وقت داشتی ممنون میشم جواب بدی.
اول اینکه این Irwindale چه جور جاییه؟ از نظر آب و هوا اینا که ظاهرا گرم تر از سیلیکان ولی هستش تقریبا مثل تهرانه فکر کنم. و اینکه از نظر طبیعت و امنیت.
دوم اینکه احتمالا برنامه من اینکه که تو سن فرناندو خونه بگیرم به خاطر تعریف ها یی که شما کردین و ایرانی هایی که اونجا هستن این تصمیم رو گرفتم آیا به نظر شما عاقلانس؟ چون ظاهرا حدود ۴۰ دقیقه تا Irwindale راه هست و شاید بشه رانندگی کرد این مسیر رو.
اگه اطلاعاتی دارین که به من کمک میکنه ممنونت میشم.
خواهش میکنم فقط دارم سعی میکنم چیزهایی که میدونم رو با شما قسمت کنم .
من خودم تا به حال در این شهری که شما میگید نرفته ام و واقعا اطلاعی ندارم ولی مطمئنم که اب و هواش زیاد فرقی نداره با منطقه ما ،شاید یک روزهایی گرمتر و سردتر باشه مثل اینکه بگیم تهران و کرج اب و هواشون چقدر فرق داره .

من به شما پیشنهاد میکنم که اگر محل کارتون دراون شهر هست اصلا سمت ولی نیاید چون باید هر روز این مسیر رو که اصلا هم کوتاه نیست در ترافیک اتوبان رانندگی کنید که واقعا کار راحتی نیست . شهر نزدیکتری که به محل موردنظر شما وجود دارد گلندل است که اونجا هم پر از ایرانیست و امکاناتش دست کمی از ولی آباد ما ندارد .البته من چون در آنجا زندگی نکرده ام نمیتوانم اطلاعات دقیق بدهم فقط میدانم که پر از ایرانیهای اکثرا مسیحیست. در هر صورت پیشنهاد من اینست که تا میتوانید به محل کارتان نزدیک باشید . چون اصلا نمیصرفد که آدم اینهمه راه را هر روز برود و بیاید چون شهرهای این اطراف فرق زیادی باهم ندارند .
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان