کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
حفظ فرهنگ ایرانی یا انطباق با فرهنگ آمریکایی؟
ساكن كركلند سياتل هستم ،اتفاقاً امروز كاسكو بودم، و با تعجب از خودم مي پرسيدم: اينجا چقدر محجبه زياده؟!؟! نود و نه در صدشون هم غير ايراني بودند!
مسلماً اگه مشكلي بود، تعدادشون در اين شهر كوچيك اونقدر نبود كه به چشم بياد ، ولي مياد!
دوستان عزيز اگر به سلامتي اينجا اومديد، قول بديد كه آزاد بيانديشيد و آزاد عمل كنيد، اخلاق ايراني رو با خودتون اينجا نياريد، بذاريد همون ايران بمونه، اينجا مردمش تو خيابون به هم سلام مي كنند، با ديدن هم لبخند مي زنند، توي صف غرولند نمي كنند، عبوس نيستند، صبورترند، و نيازي به دروغ ندارند ( كار به دروغ و تبليغ هاي سياسي ندارم، كه همه جاي دنيا انگار مثل همه) ، قانون و بي قانوني مرز باريكي دارند كه ريشه در افكار هر آدمي داره، كه تا فكرش درست نشه، عملش هم درست نميشه، و اون آدم همه جا ممكنه پيدا بشه، اما باز خورد مردم اطرافشه كه يا اجازه ي رشد بهش ميده يا نميده ، اينجا از مردم ماليات بالا مي گيرند چون نفت ندارند ، ولي خرج رفاه مردم مي كنند، احتمال داره كه ازش هم بر دارند، اما سهم مردم محفوظه! مردم اينجا از يه گل ديگه آفريده نشده اند، پيامبرشون هم يكي ديگه است ، اما اخلاق دارند، شايد از نوع ا س ل ا م ي ش نباشه، اما دارن.
به جرأت مي گم كه مدارس اينجا از ايران سالمتره چون مخفي كاري توش نيست. حرف واسه گفتن زياده، خودتون بهتر از من ميدونيد! و باز هم ميگم: اينجا هر روز يك بهانه واسه شادي هست....
**24/خودم/ سه نفر/ابوظبی/ نوامبر/ برگه ی سفید/ كلير بعد از ١٩٢ روز/ ورود به آمريكا: ٢٩ آگوست ٢٠١٤
پاسخ
تشکر کنندگان: kiana11 ، Elahvision ، mohammadg846 ، yami ، Danoosh ، artam2 ، taherifar ، msar ، lighthouse
قصه گوی عزیز

با نصفی از فرمایشاتتون موافقم ولی با نصفی دیگر نه! Smile

بزرگترین مشکل من با مدارس آمریکا این هست که اینا علاوه بر آموزش میخوان پرورش هم بکنند و من به شدت مخالف این هستم. پرورش کودک وظیفه پدر مادر هست و لاغیر. حالا پدر مادر هر دو شاغل و وقتش رو ندارن بحثی دیگر هست. بچه دار نشن! مجبور که نیستن.

در ظاهر قضیه خیلی شیک هست که معلمان متخصص و زبده کودک شما رو به روشهای جدید و بین المللی تربیت کنند و کودک شما عین بچه های باهوش و بانمک توی فیلمهای هالیوود باشه و شما هم وقتی کار اشتباهی کردن بجای اینکه مثل ایران با دمپایی بیوفتین دنبالش، صرفا بغلش کنید و با چشمی اشکبار بگید: «جک یا آناستازیا! خیلی خوشحالم که دوباره به خونه برگشتی!! عوه عوه عوه»...

اما قضیه پیچیده تر از این حرفها هست. هر کودکی شخصیت و تربیت خانوادگی خودش رو داره و وقتی در مدرسه با همه کودکان به یک روش مساوی برخورد میکنن مشکل زا میشه.
از طرقی ممکنه نصف بیشتر اون روشهای تربیتی و اصولی که به بچه یاد میدن برای پدر مادر قابل قبول نباشه و بچه که میاد خونه با پدر مادر دچار درگیری در روابط میشه.

(اینجا دقیقا همانجاست که دکتر سارا صد در صد باهاش به مشکل برخواهد خورد. این به دخترش خواهد گفت با پسرها دوست نشو، ولی دختر تو مدرسه بهش خواهند گفت نه تنها دوست شدن لازمه بلکه خیلی چیزها هم میتونی با رعایت اصول بهداشتی که بهت یاد میدیدم تجربه کنی! از نظر غریزی دختر مجازی ایشون به لایف استایل باحال تری که معلم و مدرسه براش معرفی میکنه علاقمند تر خواهد بود تا زندگی آب و در کوزه و تشنه لبان گشتنی که مادرش بهش توصیه میکنه.)

بعد این مشکلات بین بچه و پدر مادر، بچه میره مدرسه به بچه میگن اگه پدر مادر اذییت کرد زنگ بزن پلیس!

نتیجه اینکه همه اینها برای اینه که جامعه نزدیک به چهارصد میلیونی آمریکا به انواع نیروی کار نیاز داره. اونایی که زنگ میزنن به پلیس یا پدر مادر رو ذله میکنن همانهایی هستن که سر هفده هجده سالگی با شکم ورقلنبیده میزنن بیرون از خانه و برای من و شما همبرگز و کنتاکی سرو خواهند کرد.

اگه اینا نباشن دولت دو تا مشکل اساسی خواهد داشت! اولا برای جامعه ای یکدست با تخصص بالا باید اشتغال ایجاد کنه که بسیار سخت تر از ایجاد اشتغال برای جامعه با تنوع تر هست و از طرفی باید با لنج و کشتی و کانتیر از هند و چین برای همین کار همبرگر و کنتاکی سرو کردن نیرو بیاره.
پاسخ
تشکر کنندگان: قصه گو ، Danoosh ، artam2 ، mhb161 ، مریم361 ، mohammadg846 ، HERMES7 ، taherifar ، amindv15 ، msar ، lighthouse ، maryam.azad
عجب [emoji1]
پاسخ
تشکر کنندگان: msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان