کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
یادداشتهای روزانه حمید میزوری در آمریکا
راست میگه داش پیام شماره این آقا رضا رو به ما هم بده که لازمه !!
پاسخ
تشکر کنندگان: taherifar
(2009-11-06 ساعت 16:00)NAV!D نوشته:  الان که چند روزه مسنجر توی ایران قطع هست .
خدا بده برکت .ایمیل هم باز نمیشه
راستی در آمریکا قیمت اینترنت چند است ؟

من از دوستم پرسیده بودم اون گفته بود بهم در سن دیگو سرعت 32000 kbps تقریبا 12$ ماهیانه.
پاسخ
تشکر کنندگان: ChairMan ، usa.lover ، taherifar
قیمت اینترنت ، سوای نوع سرعت و ایالت؛ به نوع پکیجی که درخواست میکنید هم ، بستگی دارد.
مثلا اینترنتی که شما از طریق کابل تلویزیونی میخرید با از طریق تلفن، یه مختصر تفاوت قیمت دارد. ولی در کل ، در این منطقه ای که ما هستیم، اینترنت پر سرعت (3MB ) حدود $30 در ماه میباشد و البته بطور شبانه روزی .

برای همین تقریبا ً همیشه چراغ آی - دی مسنجر ما روشن بود و اون روزها که هموطنان داخل هم میتوانستند سری بزنند، گاهی مواقع برایشان سوتفاهم میشد که ما هستیم و نمیخواهیم جواب آنها را بدهیم( یابو آب میدیم).

امضا همونی که میدونید و از دیدنش خسته شدید. ولی با این همه، بازهم ارادتمند همگی .....
دوستان گرامی، برای خواندن نوشته های بیشتری از اینجانب، میتوانید با کلیک کردن در«اینجــا- از دیار نجف آباد تا آمریکای جهانخوار»به وبلاگ شخصی ام تشریف بیاورند تا بیشتر درخدمتتان باشم..... موفق و پیروز باشید. ارادتمند حمید
پاسخ
تشکر کنندگان: honareirani ، mohsen324 ، ChairMan ، usa.lover ، Ali Sepehr ، MPU ، taherifar ، mrlzdh ، aazitaa
(2009-11-07 ساعت 01:25)NAV!D نوشته:  مثل اینکه اونجا همه چیز رو نمیشه دانلود کرد و بعضی چیزها موارد دارند این موارد رو هم بگید بد نیست !!

این سوال من هم هست.
اگه کسی چیزی در این مورد می دونه لطف کنه و ما رو هم در جریان بذاره.
پاسخ
تشکر کنندگان: ChairMan ، taherifar
من که تا حالا به هیچ محدودیتی برخورد نکردم. یعنی هیچ فیلتری ندیدم تا حالا.
پاسخ
تشکر کنندگان: ChairMan ، سارا کوچولو ، taherifar
ارش جان سوال من اینه که یعنی به طور آزاد میتونی فیلم یا موسیقی دانلود کنی؟
اگه که دانلود کنی کسی متوجه میشه یا نه به خاطر کپی رایت که چی داری دانلود میکنی؟
پاسخ
تشکر کنندگان: taherifar
من که از توی بیت تورنت همه موسیقیها و فیلمها و نرم افزارهای جدید رو دانلود میکنم. تا بحال که کسی سراغم نیومده ولی اگه چند روز ازم خبری نشد بدونید که گوشه هلفدونی هستم! Smile
پاسخ
تشکر کنندگان: ChairMan ، Ali Sepehr ، سارا کوچولو ، honareirani ، usa.lover ، MPU ، taherifar
سلام دوستان

پس از چندی ، دوباره خدمتتان رسیدم تا برداشت های شخصی خود را درباره ی موضوع مورد نظر؛ بیان کنم و قبل از هرچیز خواهش میکنم، ضمن مطالعه ی دقیق، با دید مثبت به آن بنگرید و چنانچه ؛ کلامم دارای ابهامی بود؛ با انتقاد و پیشنهاد سازنده ی خود، مرا ؛ در روند دریافت بهتر حقیقت؛ یاری فرمایید.

تازه به محل کارم رسیده بودم که « کریستی»، دوست صمیمی خانمم؛ با چهره ای گرفته وارد اتاقم شد. گفتنی است که ایشان بواسطه ی آشنایی از راه اینترنت و تبادل نظر با شوهرش احمد(اهل مصر)؛ نه تنها ازدواجی عاشقانه داشته است؛ بلکه حتی به دین مبین اسلام نیز گرویده است.

با خلوت شدن اتاقم ؛ نشست به درددل کردن و اینکه نه تنها از بابت عرب و مسلمان بودن شخص تروریست اخیر، نگران نمود چهره ای بد ومنفی از اسلام و مسلمانان؛ در نظر مردم آمریکا و جهان ، است بلکه ناراحتی بیش از حد شوهرش از اینکه این دو ویژگی(عرب مسلمان) این فرد تروریست ؛باعث خجالت او شده؛ بیشتر آزارش میداد.

پس از رفتن او ،و بهتر است بگویم تمام روز ؛ فکر من برروی این جمله ی او( « خجالت کشیدن شوهرش») مشغول بود و وقتی خوب اندیشیدم حق را با او دانستم . چراکه نه تنها اینگونه اعمال تروریستی؛ چهره ی دین و اسلام راستین؛ دینی که در آیه ی صریح قرآن، هدف از فرستادن پیامبرش را « رحمه للعالمین» و تسامح و مـُدارا؛ توصیف کرده؛ مخدوش میکند بلکه درقبال این مردم که بیش از نود درصد آنها( منظور که در تمامی جوامع ؛ افراد متعصب؛ تند رو و افراطی ؛ وجود دارد و باید عقیده و رفتار غالب مردم یک کشور را درنظر داشت) با رفتار خود؛ حساب افراد تندرو را از میانه رو ها؛ جدا میکنند؛ باید هم شرمنده ؛ بود.

بگذارید؛ یکی از کج اندیشی های شخصی خود را،که در گذشته داشتم؛ برایتان اعتراف کنم و بدینوسیله بخاطر این طرز تفکر خود؛ نه تنها از مقام والای کرامت انسانی؛ بلکه از هموطنان خود( مخصوصا ً عرب زبانان؛ و سنی مذهبان)؛ پوزش عمیق خود را ابراز نمایم.

از آنجا که خود را فردی ناسیونالیسم و وطن گرا(پرست) میدانستم؛ هرگاه اسم اعراب را میشنیدم؛ در دل خود نظری منفی نسبت به این کلمه داشتم. چراکه روزگاری؛ قومی به سرزمینم حمله، و آنرا تسخیر کرده بود.
امــّّا کم کم که خوب اندیشیدم؛ کوتاهی را در ضعف فرهنگی زمانه ی کشورم؛ یافتم؛ وگرنه این مملکت(ایران) همانی است که روزگاری دیگر ؛ مغول و تیمور لنگ به آن حمله کرده بود و هرچند برآن چیره شده بود و نقصان بسیاری را در برداشت؛ اینبار غنای فرهنگی آن، چنان بود که متجاوزان وحشی را، صاحب مذهب و اندیشه، و حتی تمدن کرد. و اگر زمان حمله ی اعراب؛ فرهنگ و دین آنهاو حتی خط و زبان آنان(عربی) بر ایران؛ مستولی شد؛ بخاطر نقص فرهنگی کشورم در آنزمان، بوده اس و بس.

وانگهی، چرا من بجای اعتراض به شخص حمله کننده؛ و یا تفکر غلط او؛ فقط و فقط بخاطر همزبانی و نژادی؛ در مورد دیگران هم ؛منفی بیاندیشم؟؟
درهمه ی دنیا و کشورها ، انسانهای خوب و بد؛ متعصب و میانه رو؛ دانشمند و بیسواد و .... وجود دارد و تنها ملاک قضاوت در مورد افراد، فقط وفقط باید رفتار امروزیشان باشد و حتی داشتن اندیشه ای دیگر _ولو مخالف نظر و فرهنگ و مذهب من _ دلیلی بر محترم نبودنشان نیست.و اگر من خود را متمدن میدانم باید نه تنها برای نظر او احترام قائل شوم؛ بکله دلیلی بر نبود دوستی میانمان، نبینم.

آری، عواملی هچون کوتاهی و تعصب به عمد مروجین فرهنگی و مذهبی ؛ بخاطر تفکرات غلط؛ منافع شخصی و سی.یا.سی؛ تفسیر غلط و مغرضانه از دین ؛ و از همه مهمتر، خود برتر بینی و خودخواهی شان است که اینگونه حوادث ضد بشری را رقم میزند. و آنگاه است که پیامد بد و ناهنجار اینگونه اعمال؛نه تنها باعث رنجش جامعه ی بشری میشود؛ بلکه آسیب آن به خود مروجین اینگونه افکار ، نیز، برمیگردد.

برای نمونه، آنگاه که در جامعه ی ما، بستن کمربندی انفجاری و کشتن زن و مرد و پیر و جوان یک کشور و قومی دیگر؛ ارزش تلقی میشود و از آن بعنوان « اس.تشها.دیون» یاد میشود؛ میبینید که دقیقا ً همان رفتار را در حادثه ی سیستان و بلوچستان و کشور خود میبینیم و آنرا حادثه ای « تروریستی» خطاب میکنند . نه اینکه من موافق با هیچکدام باشم؛ بلکه اصل اینگونه رفتار را ؛ غلط و ضد بشری میدانم.

چرا باید بعضی ها چنان خود را برحق بدانند که نه تنها هیچ دگر اندیشی را برنتابند؛ بلکه به اسم دین و مذهب، کشتن دیگران را مجاز و کشته شدن خود را ثواب بدانند؟؟
و البته جواب را همه ی شما بهتر از من میدانید و قصد ندارم شما را خسته کنم.

به یاد دارم که درهمان اوایل مهاجرتمان به آمریکا؛ روزی خانواده ی یکی از همکلاسی های دخترم را در خیابان ملاقات کردیم و با دعوت آنها ، جهت صرف شام به منزلشان رفتیم.
طی گفتگوهایمان بود که متوجه شدم، کاتولیک هستند و میدانید که این گرایش مسیحی ، به متعصب بودن مشهور هستند. ولی با این حال ، برایم بسیار جالب تر ، آن بود که آنها انگیزه ی دعوت کردن ما را به منزلشان، اینگونه برشمردند:
« ما میخواستیم؛ با همنشینی با شما(منظور من و خانواده ام) چهره ی اسلام و مسلمانی را به فرزندانمان نشان دهیم و آنها را با دیگر ادیان، بیشتر آشنا سازیم»

من نمیدانم که آیا اکنون آنان چه جوابی به پرسش های بچه های خود دارند؟ ولی میخواهم به همه ی هموطنان عزیزی که در تکاپوی مهاجرت هستند عرض کنم که ؛ هیچ نگرانی بخود راه ندهند که آن کنسول مصاحبه کننده، نه تنها میداند ایرانیان، تنها یک شعار بر لب دارند{ بنی آدم اعضای یکدیگرند} بلکه بااین حماسه سازی های اخیر جوانان روشن ضمیر داخل کشور، آبروی دوباره ی ایران و ایرانی را در همه جای دنیای خاکی؛ باز خریده شد.

با آرزوی موفقیـّّت و سربلندی همه ی هموطنان عزیزم. از طولانی شدن متن عذرخواهی بسیار میکنم. ارادتمند همگی؛ حمید از ایالت میزوری
____________________
از مدیران محترم درخواست میکنم، در صورت وجود هرگونه،جمله یا عبارتی دردسر ساز؛ نسبت به ویرایش آن اقدام فرمایند. متشکرم
دوستان گرامی، برای خواندن نوشته های بیشتری از اینجانب، میتوانید با کلیک کردن در«اینجــا- از دیار نجف آباد تا آمریکای جهانخوار»به وبلاگ شخصی ام تشریف بیاورند تا بیشتر درخدمتتان باشم..... موفق و پیروز باشید. ارادتمند حمید
پاسخ
سلام
به قول ادمین محترم "قبل از هر چیز ما انسان هستیم بعد هم وطن و هم زبان و غیره" به نظرم حمید مطلب مهمی رو ایراز داشت ممکنه که در تمامی جوامع ؛ افراد متعصب؛ تند رو و افراطی ؛ وجود داشته باشه ولی این نباید ما رو به سمتی سوق بده که همه اون جامعه رو به یک نگاه بپنداریم وقتی من برای مثال با چند شخص بلوچ یا لر یا عرب یا ترک یا آذری از هموطنام روبرو میشم و خدایی ناکرده حرکت ناشایستی از اونها ببینم یا با زبان و رفتار بدی با من برخورد کنند یا اینکه برای مدتی من در شهرشان زندگی کنم و از بعضی از آنها حرکات ناشایست ببینم همه اینها دلیل نمیشود که من همه جامعه را با یک دید ببینم و قشر زحمت کش و تحصیلکرده و روشنفکر آنها را به حساب نیاورم پس در هر جامعه ای انسانهای خوب و بد؛ متعصب و میانه رو؛ تحصیلکرده و بیسواد هست چه بخواهیم و چه نخواهیم و به قول حمید تنها ملاک قضاوت در مورد افراد، فقط و فقط باید رفتار امروزیشان باشد و حتی داشتن اندیشه ای دیگر ولو مخالف نظرات و فرهنگ و مذهبمان باشد دلیلی بر محترم نبودنشان نیست.پس اگر ما خودمان را متمدن میدانیم باید نه تنها برای نظرات همدیگر احترام قائل شویم بلکه دلیلی بر نبود دوستی و برادری میانمان، نیست ما قبل از هر چیز انسان هستیم و باید به یکدیگر بر اساس اصول انسانی احترام بگذاریم و گذشته ها را که اجدادمان که چه کارهای بد واشتباهی که انجام ندادن را رها کنیم و به امروزمان بیندیشیم تا بتوانیم در جامعه ای مثل آمریکا که مملو از مردمی از نژادهای مختلف - زبانهای مختلف - مذاهب مختلف و غیره میباشد زندگی کنیم

ببخشید من زیاد بلد نیستم که مطلب بنویسم ولی این رو ضروری دونستم که در تکمیل صحبت های حمید این مطالب رو ذکرکنم
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، homeless ، lexington ، summery_armin ، SamiraN ، taherifar
با تشکر از حمید خان میزوری عزیز و سخنان تکمیلی سوسنگرد عزیز که بر خلاف نظر خودش بسیار هم خوب نوشته شده است.
میخواهم مطلبی را برای شما بگویم که احتمالا برای شما بسیار تازگی دارد. در امریکا گرچه مردم, مهربان هستند و قانون هم آنان را تشویق به عدم تبعیض بین نژادها و مذاهب مختلف میکند, ولی حساسیتها و عقایدی در عمق ذهن مردم وجود دارد که بسادگی نمود پیدا نمیکند و شما فقط با کنکاش در عمق آن میتوانید به وجود آن پی ببرید.
چیزی که میخواهم برایتان بگویم و ممکن است باعث تعجبتان شود این است که مردم امریکا بر خلاف ظاهر امر, با مسلمانان بسیار بسیار بهتر از یهودیان هستند.
من چون از خانواده ای یهودی هستم و با وجود اعلام انصراف از هرگونه مذهب, هنوز مرا یهودی میدانند, میتوانم در جامعه امریکا این خشم و بیزاری درونی را نسبت به یهودیان احساس کنم.
به شما پیشنهاد میکنم که فیلم بورت Borat را حتما نگاه کنید و ببینید که با طنزی ماهرانه چگونه این احساسهای درونی جامعه را به تصویر کشیده است.
من چند هفته پیش داشتم با یکی از همکارهای افریقایی تبارم صحبت میکردم و او داشت از وضعیتش در شرکت گله میکرد که بخاطر سیاه بودنش به او اجازه پیشرفت در کار را نمیدهند. من به او گفتم که خوب من هم خارجی هستم ولی چنین چیزی را احساس نمیکنم. بعد او همچنان که چپ چپ بهم نگاه میکرد گفت "تو هم سفید هستی و هم اینکه یهودی برای همین اینهمه بهت بها میدن. ولی من بدبخت اینهمه کار میکنم ولی بخاطر سیاه بودنم کسی به من اهمیت نمیده. ولی یهودیها همه چیزهای خوب رو برای خودشون تسخیر کردند"
خلاصه من هر چی میگفتم که بابا اصلا کار چه ربطی به مذهب و یا نژاد داره ولی بخرجش نمیرفت و حرف خودش رو میزد.
بهرحال اینجا من در بسیاری از موارد هیچ حرفی از مذهب خانوادگیم نمیزنم و میگویم من هیچ مذهبی ندارم! البته این مسئله بخاطر حمایت نا عادلانه دولت امریکا از یهودیان و کنترل بخش مالی امریکا توسط یهودیان است. مردم همانقدر که از سیستم بانکی و بدهیهای خودشان متنفر هستند از صاحبان بانکها و گردانندگان آنها هم که اغلب یهودی هستند هیچ دل خوشی ندارند. آنها فکر میکنند که یهودیان مردم امریکا را استثمار کرده و حاصل زحمت آنها را میخورند. البته بی ربط هم نمیگویند و متاسفانه چنین چیزی واقعیت دارد.
این مسئله را فقط به خاطر این گفتم که فکر نکنید مردم امریکا نسبت به مسلمانان بدبین هستند. 
پاسخ
rs جان اگه بری آلمان از مالیات معافی.......................
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، taherifar ، golia
واقعا فکر نمیکردم مردم امریکا نظر منفی تری به یهودی ها داشته باشند تا مسلمون ها!
آخه تقریبا بزرگترین گروه های تروریستی یه جورایی اسمشون مسلمونه! مثل همین الــقـاعـــده .
شاید مثلا مردم امریکا در موارد جزیی و روزمره مانند مشکلات مالی و یا ..... بندازن گردن یهودیها ولی وقتی بحث تعصب و کشت و کشتار انتــحــاری پیش میاد فکر کنم بیشتر به مسلمون ها توجهشون جلب بشه ، اینطور نیست؟
من گزارشی رو که در مورد همین آقای سرگرد مسلمان تیرانداز روانشناس پایگاه تگزاس (Tongue) نگاه کردم ، یه جورایی ترس و وحشت رو بین ملت بیشتر میکرد چرا؟ چون آقای گزارشگر رفته بود مسجد، حاج آقای مسجد میگفت این آقای سرگرد خیلی مهربون بود خیلی مودب بود خیلی خیلی خیلی و ...... میدونید من اگر جای این ملت امریکا بودم چی توی ذهنم میومد؟ اینکه شاید همسایه ی مودب و مهربون و یاری رسان به مردم و کاملا نرمال مسلمان بنده ییهو قاطی کنه محله رو بفرسته هوا!!!!

هر چی هم که قانون بگه :پدر من تبعیض ممنوع ،بده، زشته و از این حرفا ، بالاخره این حوادث تاثیر منفی میگذاره .
این لیبل رو نمی دونم چرا ولی این طور به نظر میرسه برای همیشه باید باشه : اون آقاهه یا خانومه تروریسته ،سیاهه،سرخپوسته ، یهودیه ، مسلمونه ،کافره، عربه ، ترکه ،کرده و....................................
شماره کیس:2010AS00007xxx
تاریخ دریافت نامه قبولی:یادم نیست!
کنسولگری:Abu Dhabi
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: JUNE-12- 2009
تاریخ کارنت شدن کیس: 2009 Sep
تاریخ مصاحبه: Feb 2010
تاریخ دریافت نامه دوم:دو هفته بعداز مصاحبه
تاریخ دریافت کلیرنس: 23 Sep -بیش از ۷ ماه!
تاریخ دریافت ویزا : ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۰
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، Hamid55 ، sousangerd ، SamiraN ، MPU ، taherifar
درود مجدد

شاید دوستان متوجه شده باشید که با زمزمه ی واگذاری شرکت مخابرات به « س.پ.ا.ه » ، همین یک ذره سرعت اینترنت در ایران هم نه تنها دیگه کارگشا، نیست، بلکه بیشتر سایت ها، از جمله یاهو دیگه کار نمیکنه و حتی نمیتوانند ایمیل ها را باز کنند.

چندی یکی از دوستان روی خط آمد و بعد از اینکه من برایش پیامی را فرستادم، تازه متوجه شد که میتوان همزمان باز بودن ایمیل، و بدون باز بودن صفحه ی اصلی مسنجر، با هم « چت » کنیم. فقط برای اطلاع رسانی بیشتر خدمتتان عرض میکنم که

یاهو ، طی به روزآوری ویژگی های خود، قسمتی را در صفحه ی اصلی ، ایمیل خود اضافه کرده که پس از ورود به ایمیل، فعال میشود و افرادی را که در لیست مسنجر خود دارید و آنلاین هستند، نشان میدهد و شما میتوانید از همان قسمت برای نوشتن استفاده کنید. البته شرط اصلی ،ورود به صفحه ی ایمیل است که من پیشنهاد میکنم بجای اینکه مستقیما ً وارد یاهو بشوید، از طریق موتورهای جستجوی دیگه یاهو را سرچ کرده و سپس وارد شوید.

پیروز باشید ارادتمند حمید....
دوستان گرامی، برای خواندن نوشته های بیشتری از اینجانب، میتوانید با کلیک کردن در«اینجــا- از دیار نجف آباد تا آمریکای جهانخوار»به وبلاگ شخصی ام تشریف بیاورند تا بیشتر درخدمتتان باشم..... موفق و پیروز باشید. ارادتمند حمید
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، rs232 ، usa.lover ، MPU ، taherifar
هوملس جان,
مشکل مردم امریکا با یهودیان یک مسئله تاریخی است و حتی بر میگردد به سالها قبل از مهاجرت آنها از اروپا به امریکا. در حالی که مشکل آنها با مسلمانها فقط در چند ساله اخیر بوجود آمده است و عمیق نیست برای همین اگر شما با یک امریکایی طوری صمیمی شوید که از شما نترسد به شما میگوید که واقعه یازده سپتامبر را یهودیان در جهت منافع مالی خودشان برنامه ریزی کردند.
در ضمن قربانیان مالی جامعه ای مثل امریکا به مراتب بیشتر و سهمگین تر از قربانیان یک واقعه تروریستی است.
در اینجا کسی جرات ندارد در این مورد حرف بزند و یک تصورات عجیب و غریب در مورد یهودیان و شبکه های آنها دارند. وقتی صحبت از هو.لو.کاست میشود بطور کاملا مصنوعی شروع میکنند به دلسوزی و لعن و نفرین مسببان آنها ولی کاملا مشهود است که این عمل آنها یک نوع خودشیرینی و یا تظاهر است. بنظر میرسد در کشوری که حتی شما آزادید به هر مقام مملکتی بد و بیراه بگویید این تنها خط قرمزی باشد که همه با احتیاط از کنار آن میگذرند. فکر میکنند اگر از یهودیان بد بگویند فردای آن روز یک بلای مالی بر سرشان نازل میشود.
همین شرکتی که من در آن کار میکنم سرمایه گذاران یهودی دارد و در عرض پنج سال با حمایت از آن کاری کردند که تمام رقیبان اطراف خودش را از صحنه خارج کرد. برای شروع هم قراردادهای بزرگ از موسسات و ارگانهای یهودی گرفت.
خوب طبیعی است که مردم امریکا با دیدن چنین وضعیتی خودشان را مغلوب سیستمهای پیچیده مالی اینجا حس میکنند و در حالی که از عواقب اعتراض بسیار میترسند در دلشان به آنها بد و بیراه میگویند.
پاسخ
دوستان در مورد این موضوع باز هم (مثل نحوه لباس پوشیدن در مصاحبه) فکر میکنم درست ترین نظر رو کسانی که در اون جامعه دارن زندگی می کنن داشته باشن.
البته با احترام به نظر همه دوستان اینو واسه این گفتم که نگرانی در مورد مصاحبه نداشته باشیم
IN GOD WE TRUST
شماره کیس: 2010AS118XX
تاریخ دریافت نامه قبولی: 20/6/2009
کنسولگری: آنکارا
تاریخ کارنت شدن: مارس
تاریخ دریافت نامه دوم: فوریه
تاریخ مصاحبه: 18/3/2010
تاریخ دریافت کلیرنس: 7/5/2010
تاریخ دریافت ویزا: 24/5/2010
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، taherifar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان