کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
یادداشتهای روزانه حمید میزوری در آمریکا
با سلام مجدد خدمت دوستان عزیز
ضمن عرض پوزش بسیار که این مدت کمتر شده خدمت برسم و در گفتگوهای شما عزیزان مشارکت کنم؛ قبل از هرچیز از همراهی دوستان گرامی در پیش بردن این مبحث، تشکر خود را ابراز میکنم و به سرعت تمام، چند مطلب کلی را اضافه میکنم و میدوم برسم به مهمانها که دارند غـُر میزنند.

آرزوی موفقیت روزافزون همگی را دارم. ارادتمند حمید نجف آبادی میزوری
===================================================================

آرش خان و نوید عزیز
از آنجا که اگر با با نوک انگشتان خود که بصورت نیمه مشت شده، بر وسط « تمبک / دنبک / خـُمک» بکوبید ، صدایی شبیه به « تــُم» میشنوید؛ و نیز اگر همین تجربه را با دست باز بر لبه ی آن داشته باشید ؛ صدای « بـَک» میشنوید؛ بفرموده ی مرحوم فرهنگ فر(استاد بزرگ تنبک نوازی ایران) ؛ این ساز را « تم یا تنبک » نامیده اند و اسم «ضرب» غلطی است رایج ؛ بخاطر اینکه اصلا ً بحثی از زدن نیست و مینوازند.
_________________________________________________________________________________

دوست عزیز و گرامی ام hvm

چنین موردی(وجود بلیطی با اعتبار یکماهه) فقط در مورد اتوبوس های داخل شهری (واحد) صحیح است. البته در بعضی شهرها(مثل کنزاس سیتی) شما با پرداخت یک دلار بلیطی تهیه میکنید که تا دوساعت، اعتبار دارد و میتوانید به دفعات سوار و پیاده شوید.
در کل بنا به نیاز افراد و تعداد دفعات نیازشان؛ همه رقم بلیط(یکهفته ای، روزانه و ...) وجود دارد و نکته ی قابل ذکر اینکه چند گروه از افراد دارای کارتی مخصوص هستند که باید از محل مورد نظرشان تهیه کنند و میتوانند تا زمان اعتبار آن استفاده کنند از جمله:

_افراد پیر و کهنسال (معمولا ً بالای 60 و 65 سال) =Old People / Senior Sitizen
_ معلولین(که شامل افراد چاق و بیماری که به راحتی نمیتوانند راه بروند میشود)= Handycapt
_دانش آموزی و دانشجویی = Student
_افراد فقیر و کم درآمد = Low Income

که البته بیشتر آنها از تخفیف ویژه ای برخوردارند و حداقل قیمت را باید بپردازند.
_________________________________________________________________________________
homeless جان عزیز و گرامی
قبل از هرچیز از نظر لطف و محبتت نسبت به ارسال سوهان قم؛ کمال سپاس را دارم و متشکرم؛ همینکه به فکرم هستید ممنون
بد نیست بدانید که خانواده ی خانم بنده؛ساکن قم هستند و هربار و با آمد وشد، دوستی از ایران ؛ جای همگی خالی ؛ مخصوصا ً آرش خان گــُل، برایمان سوغاتی قم را میفرستند و دلی از عزا در میاریم.
نکته ی دیگه اینکه در همه ی فروشگاههای ایرانی و هر از چندگاهی فروشگاههای عربی و هندی و افغانی و پاکستانی نیز میتوان تهیه کرد؛ که البته بیشتر آن تولید کالیفرنیا است و دارای قیمتی بالا.

در مورد نکته ی دوّم، من نمیدونستم!!!؟؟ ایرانیان آنقدر پیشرفت کرده اند که دست به تولید کیک زرد با طعم هسته ای ، آن هم دویست تومن بسته ای کرده اند!!؟؟ حالا از چه نوع هسته ای استفاده میکنند؟ فکر نکنم هسته ی گیلاس باشه !!؟؟ چی بگم والله
________________________________________________________________________________
دوست عزیز و گرامی ام Fairwall جان
همانطور که در پاراگراف بالا عرض شد، مادر و پدر همسرم(به گویش نجفبادی: خارسو و بـُرسوره)ساکن قم هستند و نه تنها بعد از دوره ی دانشجویی؛ تا قبل از آمدنمان(دوره ی کــُمای بعد از ازدواج) آنقدر این مسیر نجف آباد و قم را رفتم و برگشتم که تمامی سوهان فروشی ها را میشناختم و حتی لحن و صدای تو دماغی بعضی از آنها ، هنوز توی گوشم هست. امان از غریبی که یا چه کسان و چه افرادی را که نمیکنید.

___________________________________________________________________________________
محمد(usa.lover) عزیز
تا آنجا که من اطلاع دارم منظور از تخفیف دانشجویی ؛ فقط برای دانشجویان دانشگاههای کانادا و آمریکا میباشد. منتها از آنجاکه عادت غالب فکری مردم اینجا، بر آن است که حسن ظن داشته باشند؛ اگر شما کارت خود را فراموش کرده باشید؛ و یا کارتی از دانشگاههای خارج از آمریکا داشته باشید؛ حتی اگر متصدی فروش بلیط ، شخصی سخت گیر باشد، به احتمال بسیار میتوانید با مراجعه به مسول مافوق(مدیریت) ، گپ و گفتگویی داشته باشید و مسئله را حل کنید.
اگر هم نشد که بالاخره یه راهی پیدا میشه. یکی از مطلوبترین کلماتی که من به دفعات شنیده ام « امـّا» است که هروقت کاری به مشکلی برخورد کرد؛ ابتدا یک « متأسفم» میگویند تا قانونی عمل کرده باشند و سپس با گفتن « امـّا» ی معروف؛ همه ی راهکارهای دیگر را به شما پیشنهاد میکنند.
دوستان گرامی، برای خواندن نوشته های بیشتری از اینجانب، میتوانید با کلیک کردن در«اینجــا- از دیار نجف آباد تا آمریکای جهانخوار»به وبلاگ شخصی ام تشریف بیاورند تا بیشتر درخدمتتان باشم..... موفق و پیروز باشید. ارادتمند حمید
پاسخ
تشکر کنندگان: usa.lover ، rs232 ، homeless ، ChairMan ، Ali Sepehr ، Monica ، honareirani ، otaku ، masih sh ، mrlzdh
با سلام
دوستان عزیز در زیر متن گفتگوی «من» با « کودک درون» را البته با گفتاری عامیانه میخوانیدSadپیشاپیش از وجود بعضی واژه های غیر مودبانه، پوزش میطلبم, امیدوارم مطلوب افتد)

*کودک درون: آخه چرا؟
-من: نمیدونم ، یه دفعه پیش اومد.

*مگه اینهمه بهت اخطار نشده بود؟
- چرا، امـّا گاهی ایرانی بودنم، به سراغم میاد.

* آخه مگه آرش ننوشته بود که باید قانونی رانندگی کنی و حتی برای تابلوی ایست هم،حداقل سه ثانیه و بطور کامل توقف کنی؟
- چرا ولی نمیدونم که چی شد یه دفعه بیخیال همه چیز شدم.

*اونوقت قکر نمیکردی مـُچت رو بگیرند، نه؟
- نه بابا !! مرده شور این تکنولوژیشون رو ببرند که اینقدر پیشرفته است.

*خب ! حالا تعریف کن ببینم چی شده؟
- هیچی،من رفته بودم یه سر به داداشی ام توی اوماها بزنم.

*خاب(خـُب) ؟
-هیچی توی برگشت قرار شد بریم با هم دیگه توی یه رستوران شام بخوریم و ما بیایم میزوری و اونها هم برگردند خونه شون.

*خاب ؟
-اونها با ماشینشون از جلو میرفتند و من هم پشت سرشون.

*بعدش؟
-سر یه چهار راه، یه دفعه چراغ زرد و پشتش هم، مثی فشنگ، سرخ شد. داداشیم جـَلدی جنبید و تا چراغ زرد بود، گاز داد و چهارراه را رد کرد.

*خاب ؟
-مونده بودم چیکار کنم؟ ک ُ یه دفعه گاز رو بستم به ماشین و چراغ سرخ شده نشده، چهار راه رو رد کردم.

* و بعدش هم فکر کردی که خیلی زرنگی کردی؟؟
-آخه هیچ پلیس - مُلیسی اونجا نبود و منهم بیخیال شدم.

*و فکر کردی که هیچ اتفاقی هم نمیافته؟
-راستش رو بخوای، نه. تا اینکه پرریروز یه نامه ی بلند بالایی اومد در خونه مون.

*خاب ؟
-هیچی !!! لامصـّّـبا با کدوم دوربینی و از کـُجو نفهمیدم، آمو(اما)چنان عکس ماشین رو گرفته بودند ک ُ نمره ی ماشین که هیچی، حتی اسباب - اثاثیه مون هم ، پشتی شیشه ی ماشین مثی آفتاب میدرخشید.

*توی اون نامه چی بود؟
یه قبضی بلند بالایی جریمه،که سه قس(قسمت) بود: یکی ایک ُ(اینکه) اگه اعتراضی داریم، بنویسیم تا با هماهنگی افسر کنترلچی دوربین ماهواره ای بریم دادگاه.

* اون دوتاش چی چی بود؟
-یکیش هم ای بود که اگه ماشینمون رو دزدیده اند و آقا دزده با اون خلاف کرده ، تحت پیگرد و تحقیقات قرار بگیره.

* آ سومیش؟
-قبض خوشگلی ک ُ واسه هیچیه (فقط رد کردن چراغ قرمز)!!! و الکی بود و ماد(باید) بیگم قبضی عکس خیابونی ماشینمه ک ُ ماس (بایستی) تا یه قرونی آخرش رو بدم.

*حالا چقدر واسه ات آب خورده؟
-ناقابل، صد و هفت دلار با یه سوء سابقه ک ُ اگه تا سه سالی دیگه، خلافی دیگه ای تکرار بشه، کلّی باید پول بیشتری واسه ی بیمه های بعدی ماشینم بدم.

*چرا درخواست نکردی بری دادگاه؟
- اولا ً اونقده عکسا واضح بود و مو لای درزش نیمیرفت ک ُ هیچ جوری نیمشد به حاشا زد. دوما ً کلی هم وختم هدر میشد. سوما ً همون دادگاه رفتن و وقت گرفتن و هزینه ی دادگاه و رفت و آمد و هزینه های دادرسی؛ واسم بیشتر از جریمه خرج ور می داشت.

* اگه میگفتی ماشینت رو دزدیدند چیطور؟
-از اینور و اونو شـُنــُفته ام ک ُ ،بعضی موقا(مواقع) کسای(کسانی) ک ُ تصادف میکنند،ماشینشون رو تا پلیس نیومده، میذارند و در میرند و بعدش میرند اعلام میکنند ماشینشون دزدیده شده؛ ولی اون هم کلی دردسر داره و ماشین را تا چند ماه واسه ی تحقیقات ،میخوابونند و از همه مهمتر، من ماشینم دستمه و چه جوری میتونستم ادّعا کونم ک ُ ماشینم دزدیده شده؟

* حالا این جریمه خیلیه نه؟
هم آره ، هم نه !؟ بعدا ً فهمیدم هرچند ایالت به ایالت جریما(جریمه ها) فرق میکنه، ولی این مبلغ، نه خیلی زیاده و نه خیلی کم.

*مگه مبلغ جریمه های دیگه رو میدونی؟
-آره بابا !!! کلی از این و اون پرس و جو کردم که ببینم جریمه های دیگه چنده؟ مثلا ً رد کردن تابلوی ایست که از کمترین هاست، هفتاد و پنج دلار ؛نبستن کمربند، 25$؛ ولی بعضیاش حسابی گــُنده اس.

*مثلا ً ؟
-پارک کردن تو پارکینگایی که مالی معلولاست(افرادی که دارای کارت مخصوص ، با علامت صندلی چرخدار هستند)،500$ ؛ آشغال ریختن تو خیابون 500$ ؛ نذاشتن بچه ی کوچیک توی صندلی مخصوصش 500$ و ....

*حالا این اطلاعات رو از کجا آوردی؟
- بابا بازم به ایرونیا؛ مرده شوری این آمریکاییا رو ببرند که اینقده قانونی عمل میکنند. باورت میشه ک ُ م َ از چندتاشون پرسیدم وهیشکدومشون نیمیدونسند و به عمرشون یه بار هم جریمه نشدند. مثلا ً همین « دیوید» حتی اگه گواهینامه اش دنبالش نباشه، توی ای شهری چوس میش کـُتی(در گویش نجفبادی به موش میگویند : موشکـُتی و منظور بسیار کوچک)، پشتی ماشین نیمشینه.

*حالا مگه بد کاری میکنه؟
- برو بابا !!! آدم هم اینقده کـــون ترسو .

*خب حالا چشمت به خطی حساب افتاد؟؟
- جونی خودت نه؟ آخه مَ ک ُ یه عـُمر یه طرفه رفتم، کمربند نبسّم، سرعت غیر مجاز روندم، سبقتی غیر مجاز گرفدم ، هیچ تابلویی رو محل نذاشتم ،یه بیستایی مسافر توی ماشین چلوندم و سووار کردم، هیش وقت راهنما نزده ام و همینطور هــُرتکی(=شرتی، ناگهانی) پیچیدم و .... چیطور میتونم خودم رو بپـّام و قانونی برونم؟

* خب اشکال نداره، همینکه خدای نکرده یه تصادفی کردی و زدی به یکی؛ و یه عمر افتادی توی هـُلـُفدونی و تا آخر عمرت، مجوّز رانندگی رو ازت گرفتند، اونوخ چشت(چشمت) به خطی حساب میافته.
-مگه گواهینامه رو هم میتونند باطل کنند؟

*آره، چرو نه؟ حتّا گاهی مجبوری چند ساعت هم، بری کلاسی بازآموزی رانندگی و تازه اش هم، باید کلی پولی کلاس و اینا رو بدی.
-ولی من شنیدم اگه کلاسا رو بری، سوسابقه ات پاک میشه !؟

*آره ولی بعضی موقا(مواقع) میتونی بجای دادن جریمه ات، یه سری کلاس ایمنی بری ،بعدش دوباره امتحان رانندگی بدی، و دوباره گواهینامه بگیری.چیزی که هست همون کلاسها هم هزینه داره، فقط برای گواهینامه ی جدید، سابقه ات رو حساب نمیکنند تا بیمه ی ماشینت خیلی نشه.
-عجب !!! حالا میگی چیکار کنم؟

* هیچی !! عجله ای توی رانندگی ات نکن، قوانین رو رعایت کن، بقیه اش حلـّه.
- چـــــــــــوم(عبارتی نجف آّبادی در معانی مختلفی از جمله: بیش از این نمیدانم)

* خب حالا دیگه نوشتن بسه. بذار ای بچـّای مهاجرسرا برند و یه چیز بدرد بخور بخونند و چشاشون با این چرت و پرتای تو خسته نشه.
- چشم !!! من یکی ک ُ دربستی همه ی این بچـّای گـُلم، اصلا ً بیذار مثلی همیشه بگم : ارادتمند همگی حمید نجببادی میزروی
دوستان گرامی، برای خواندن نوشته های بیشتری از اینجانب، میتوانید با کلیک کردن در«اینجــا- از دیار نجف آباد تا آمریکای جهانخوار»به وبلاگ شخصی ام تشریف بیاورند تا بیشتر درخدمتتان باشم..... موفق و پیروز باشید. ارادتمند حمید
پاسخ
تشکر کنندگان: ChairMan ، pegah ، rs232 ، babakped ، Ali Sepehr ، merdax ، usa.lover ، tehranipoor ، Monica ، WIKIMAN ، sh-b ، honareirani ، amirbakhshi ، payam_prz ، parmida.722 ، waffen ، hvm ، seravin ، indmehdi ، meweadl ، leili ، SamiraN ، eblam ، saeed42 ، OverLord ، armido ، New York ، hoda2012 ، siralex ، Afies ، zohreh36 ، MPU ، Asy ، mrlzdh ، golia
خوب شد حمیدخان این تاپیکو زدن که مربوط به رانندگیه،منم یه سوال دارم بپرسم
توی آمریکا پیست ِ رِیس (حالا چه درگ،چه تایم تریل،زیاد فرقی نداره) وجود داره که مثلا روزای تعطیل بشه رفت؟
شنیده بودم روزای تعطیل بعضا توی ویرجینیا خود پلیس شهر میاد 2،3 تا خیابونو میبنده،ورودی میگیره از جوونا،خودش مسابقات برگزار میکنه
البته این قانونیشو منظرومه ها! وگرنه اون ریسهای توی کوچه پسکوچه های fast and furious نیس منظورم×!
[font=Verdana]
یا به ما یار نشو یا چو شدی چون ما شو+++ما چو رسوای جهانیم تو هم رسوا شو
عاشق و رند و غزل خوان و فرنگی مشرب+++رند و لاقید و ملامت کش و بی پروا شو
[/font]


پاسخ
تشکر کنندگان: honareirani ، rs232 ، lexington ، eblam ، OverLord
خیلی جالب بود استاد! Wink هم آموزش بود هم اطلاع رسانی... ممنون
.
[font=Times New Roman]V[/font] رفتن همیشه رسیدن نیست ... ولی برای رسیدن، باید رفت ...
.
پاسخ
تشکر کنندگان: honareirani ، lexington ، rs232 ، fairwall ، OverLord
دوستان عزیز سلام
از آنجاکه عمده ی تعطیلات رسمی(سراسری و فدرال) آمریکا، از چندی پیش شروع شده است، برآن شدم که مطلبی را با اندکی ویرایش و اقتباس خدمتتان ارائه کنم. امیدوارم مطلوب افتد. ارادتمند حمید از نجف آباد میزوریCool

ایالات متحده، مانند دیگر کشورها، هر ساله تعدادی از روزها را به گرامیداشت رویدادها، شخصیت ها یا مناسبت های عمومی اختصاص داده است. این تعطیلات معمولاً با جشن ها و مراسم مذهبی و یا عمومی همراه هستند.

در حقیقت، درایالات متحده تعطیلات ملی را آن صورت جشن نمی گیرند، ولی کنگره ی نمایندگان، ده روز "تعطیل عمومی قانونی" را مشخص کرده است، که در طی این ده روز مؤسسات دولتی تعطیل هستند . اگرچه ایالت های خاص و مشاغل خصوصی مجبور به رعایت این مسئله نیستند، ولی در عمل همه ایالت ها، و تقریباً تمامی کارمندان از اکثر این تعطیلات استفاده می کنند.

از سال 1971، تعدادی از این تعطیلات به جای اینکه در تاریخ تقویمی خاصی باشند(مثلا ٌ بجای اینکه یک سال شنبه باشد و سال دیگر جمعه و مدام، روز برگزاری مراسم تغییر کند؛ همیشه یک روز مشخصی از ماه را درنظر میگیرند) بشتر در روزهای دوشنبه تعیین شده اند تا کارکنان از تعطیلات آخر هفته طولانی تری بهره ببرند.

آمریکائی ها، آغاز سال نو(New Year’s Day ) را در خانه، همراه دوستان، ویا د گردهمائی هایی بزرگ، همچون در نیویورک جشن می گیرند(معمولا ً یک کـُره ی بسیار بزرگ را با انواع چراغها و نورافکن ها میارایند و بمحض تحویل سال نو، ضمن نورافشانی همه ی چراغها، این گوی بزرگ از محور خود، مثل یک آسانسور بالا رفته و پایین میاید).

رونالدریگان ازسال 19832 ،روز دومّ نوامبر هرسال را به افتخار مارتین لوترکینگ (Martin Luther King, Jr. Day، برنده ی صلح نوبل سال 1964 و رهبر جنبش حقوق مدنی برابری سیاه پوستان با سفید ها)،تعطیل اعلام کرد.البته تا سال 1999، تمامی 50 ایالت، این تعطیلی را جشن می گرفتند.

22 فوریه روز تولد جورج واشنگتن،( رهبر نظامی و نخستین رئیس جمهور)، از سال 1885 یک روز تعطیل قانونی بوده است. از آنجائیکه برخی از ایالت ها 12 فوریه روز تولد آبراهام لینکلن، شانزدهمین رئیس جمهوری را نیز جشن می گیرند، قانون گذاران، تعطیلی روز تولد واشنگتن را برای هر دو تولد اعلام کردند. امروزه این تعطیلی را "روز رئیس جمهورها"(Presidents’ Day )مینامند.

بعد از جنگ داخلی در سال های 65-1861، بسیاری از ایالت ها تعطیلی روز 30 ماه مه ( مشهور به "روز یادبود"Memorial Day) را به افتخار جان های از دست رفته در آن مبارزات، اغلب با تزئین قبرهای آنها با گل، جشن می گیرند. بعد از جنگ جهانی اول، این جشن ها شامل بزرگداشت قربانیان جنگ، در همه ی مبارزات و جنگها(چه داخلی و چه خارجی) می شود.

تعطیلی "روز استقلال"(Independence Day) سالروز تصویب اعلامیۀ استقلال آمریکا از یوغ انگلیس(به طور عمده و نیز ایتالیا و فرانسه) در 4 ژوئیه، 1776 را نیز جشن می گیرند. این تعطیلی پیش از آنکه کنگره آن را در سال 1870 روز تعطیل دولتی اعلام کند، در سراسر کشور بطور گسترده ای جشن گرفته می شده است.

تعطیلی "روز کارگر"(Labor Day)،اولین بار در سپتامبر 1882 در شهر نیویورک سیتی جشن گرفته شد، ولی از سال 1894، توسط رئیس جمهور گرور کلولند بصورت رسمی تعطیل اعلام شد. حضور اتحادیه کارگری در نمایش های سالانه همچنان رایج است، در حالیکه برای بسیاری از آمریکائی ها این تعطیلی نشان دهندۀ پایان غیر رسمی تابستان و شروع سال تحصیلی می باشد.

تعطیلی سالروز اولین روز ورود کریستف کلمب(Columbus Day) به خاک آمریکا در 12 اکتبر،1492. در اواخر قرن نوزدهم،و از آنجائیکه این باور بطور گسترده ای وجود دارد که کریستوف کلمب در اصل ایتالیایی بوده است.بیشتر مردم، مخصوصا ً ایتالیی تبارها، با رنگ« سبز» در مجامع عمومی به جشن میپردازند. از 1937، توسط فرانکلین دی روزولت این روز تعطیل دولتی اعلام شد.

تعطیلی "روز سرباز یا پیشکسوتان/پیشاهنگان"(Veterans Day) از "روز صلح" گرفته شده، که سالروز پایان جنگ جهانی اول را در 11 نوامبر1918 می باشد. از 1954 اسم این تعطیلی را بخاطر سپاس و قدردانی از آنهایی که در طول جنگ جهانی دوم و جنگ «کُـــره» خدمت کرده اند، به "روز سرباز" تغییر دادند. امروزه این تعطیلی برای قدردانی از تمامی اعضای نیروهای مسلح، زنده یا مرده، که در طول زمان های صلح یا جنگ خدمت کرده اند، جشن گرفته می شود. یکی از مراسم رسمی دولت،مراسمی است که در "مقبره سربازان گمنام " در آرامگاه ملی آرلینگتون در نزدیکی واشنگتن برگزار می شود.

روز "شکرگزاری" (Thanksgiving Day) از 1621 توسط اولین گروه مهاجران انگلیسی به منطقه ی «پلیموث» (واقع در ماساچوست امروزی) همراه با سرخپوستان قبیله ی وامپانوگ جشن گرفته می شد. این تعطیلی فرصتی برای صرف غذا در کنار همه ی اعضای خانواده، و یادبود روزی است که مهاجران تازه از گرد راه رسیده، توسط سرخپوستان، با پذیرایی گوشت گوزن و بوقلمون، از گرسنگی نجات یافتند.

بیشتر مسیحیان تولد عیسی ناصری را در 25 دسامبر جشن می گیرند. تا قرن نوزدهم، بسیاری از آمریکایی ها حتی در روز کریسمس (Chrismas Day)نیز کار می کردند، ولی در دورۀ صنعتی، این تعطیلی علاوه بر تولد مسیح، برای بزرگداشت ارزش های جهانی مانند خانه، فرزندان و زندگی خانوادگی، و نیز برای گنجاندن مراسم مادی و پول و درآمد آوری، مثل تبادل هدیه و کارت، و تزئین درخت سرو، تعطیل اعلام شد. کنگره، کریسمس را در سال 1870 یک تعطیلی دولتی اعلام کرد.


تا حدودی، تعطیلات غیر مسیحی ( به ویژه کوانزا= سال نوی آمریکایی های آفریقایی تبار و هانوکا= سال نو یهودی ها) در زمانهای مشابه و "فصل تعطیلات" برگزار می شوند.

دوستان برای مطالعه ی اصل مطلب و نیز مقالات مرتبط بیشتر به زبان انگلیسی،به سایت زیر مراجعه نمایند:
http://www.america.gov/st/peopleplace-pe...06696.html
دوستان گرامی، برای خواندن نوشته های بیشتری از اینجانب، میتوانید با کلیک کردن در«اینجــا- از دیار نجف آباد تا آمریکای جهانخوار»به وبلاگ شخصی ام تشریف بیاورند تا بیشتر درخدمتتان باشم..... موفق و پیروز باشید. ارادتمند حمید
پاسخ
تشکر کنندگان: usa.lover ، mehspeed ، rs232 ، ChairMan ، Ali Sepehr ، mohsen324 ، matrix ، m.memari ، honareirani ، meweadl ، admin ، homeless ، leili ، pegah ، farzad24 ، Monica ، otaku ، masih sh ، MPU ، mrlzdh
بسیار عالی، تشکر...
یه سوال:
این تعطیلی ها به اقتصادشان ضربه نمیزد؟ و اینکه آیا تعطیلی ها برای تمام مشاغل هست؟ مثلا مشاغلی که همیشه باید باشند! مثل پلیس و سازمانهای مهم!
پاسخ
تشکر کنندگان: honareirani ، rs232
با سلام خدمت دوستان عزیز

اگر خوشتان آمده باشد، باعث خوشحالی بنده است و بجاست یاد آوری کنم که بیشتر هدفم آموزش بود ، و در اوج وانفسای روزهای آخر ثبت نام گرین کارد لاتاری 2011 و چون میدانستم در این روزها دست هرکسی بند است به افرادی که در لحظه ی نود اقدام میکنند، فقط برای خالی نبودن عریضه، مطلبی نوشتم. و باز امیدوارم که پسندیده باشید.

امــّّا دوست عزیز Merdax جان
این همه اسم عجیب و غریبی که از نوع مسابقات و یا انواع ماشینها را ذکر فرموده اید، این حقیر بی سوات هرازگاهی شنیده ام ولی اصلا ً از چگونگی آنها خبری ندارم و فقط میدانم که حتی در همین کنزاس سیتی ، تعطیلی های آخر هفته ، مکانی است که افراد میروند و هام هام این ماشینهای عجیب و غریب را گاز میدهند، ولی هیچ اطلاعاتی از چگونگی آن ندارم و خیلی هم صبر کردم که یه نفر به دادم برسه و جواب شما را بنویسه که نشد، پس ببخشید.

صدرا جان بعد از اینکه متشکر م که باعث پیش رفتن موضوع شدید، بسیار از داستانتان خوشم آمد که البته بیان واقعیتهای زندگی روزانه ی عادی داخل ایران است. امــّا بذار یه اعترافی بکنم که جدی جدی اون جریمه را با همان ویژگیهایی که عرض کرده ام، با نهایت خوش اخلاقی پرداخت کردم و این هم اولین مدرک ثبت شده ی خلافکاری من در آمریکا شد.

ولی همان جریمه باعث شد که بروم دنبال تحقیق بیشتر و جالب که بیشتر اطلاعاتم را از ایرانیان عزیز، بدست آوردم و این آمریکاییها در زمینه های خلاف و جرم و رفتارهایی ایرانی وار، اصلا ً پایه ای خوب نیستند. بهر حال ممنونم از داستانگونه ی صدبار واقع تر از حقیقت.
دوستان گرامی، برای خواندن نوشته های بیشتری از اینجانب، میتوانید با کلیک کردن در«اینجــا- از دیار نجف آباد تا آمریکای جهانخوار»به وبلاگ شخصی ام تشریف بیاورند تا بیشتر درخدمتتان باشم..... موفق و پیروز باشید. ارادتمند حمید
پاسخ
تشکر کنندگان: usa.lover ، hvm ، honareirani ، merdax ، Monica ، Ali Sepehr ، OverLord ، MPU ، mrlzdh
جالب بود حمید جان
نمیدونستم لهجه نجف آبادی این قدر با اصفهانی تفاوت داره
شنیده بودم اما مکتوبش رو ندیده بودم
لطف کردی
دست مریزاد

به دلایل شخصی از مدیریت استعفا داده ام لطفا سولات مربوط به مدیریت را از من نپرسید
پاسخ
تشکر کنندگان: lexington ، OverLord
استاد عزیز، hvm
ضمن عرض سلام، با این حرفتان بد بلایی را به جان خودتان و مهاجرسراییها خریدید !!!؟؟
اولا ً واجب شد که یه سفر ببرمتون توی قلب نجبباد تا لهجه و گویش ببینی که دروغت نگم گاهی خود من هم در فهم آن، مشکل دارم.
دوما ً بیچاره بچه های مهاجرسرا که(البته شاید) باز بهمین شیوه مطلب خواهند خواند.

امـّا اجازه بدهید؛جهت اطلاعات بیشتر، عرض کنم که ویژگی «لهجه»، آنزمان است که تلفظ و حرکات کلمه(بقول قدیمی ها = ا ِعراب) را تغییر دهند که میتوان لهجه ی اصفهانی را از دیگر لهجه ها تشخیص داد . مثلا ً کلمه ی « کـَـریم » را با کسره ی کاف، کــِـریم تلفظ میکنند.

امــّا ویژگی گویش زمانی است که علاوه بر تغییر تلفظ کلمه؛ بعضی حروف و یا حتی کلّ کلمه را نیز تغییر دهند و از همه مهمتر اینکه ، کلمه ای جدید بسازند.مثال: تلفظ نجفباد، یا نجبباد و یا حتی تغییر کلی کلمه ی « سرسوک» به معنی گوشه و ساخت کلمه ای جدید « سوکولی».

با پوزش بیشتر هدفم درس پس دادن خدمت شما استاد عزیز بود. آقا ببخشید درس رو پاس کردم؟؟

ارادتمند همیشگی حمید از نجبباد میزوری
دوستان گرامی، برای خواندن نوشته های بیشتری از اینجانب، میتوانید با کلیک کردن در«اینجــا- از دیار نجف آباد تا آمریکای جهانخوار»به وبلاگ شخصی ام تشریف بیاورند تا بیشتر درخدمتتان باشم..... موفق و پیروز باشید. ارادتمند حمید
پاسخ
تشکر کنندگان: Monica ، honareirani ، Ali Sepehr ، OverLord ، masih sh ، MPU
حمید خان یِخده شَرِضَی بَردون بوگَم؟؟؟
سیدعلی سپهر
مدیر ارشد مهاجرسرا و مدیرعامل شرکت پاریز تراول
۰۹۱۲۱۲۵۳۵۵۷


هر آنچه در مورد لاتاری بايد بدانيد.
https://telegram.me/pariztravel
پاسخ
تشکر کنندگان: lexington ، OverLord ، masih sh
انگار جمعی اصفانیا جمعس. میگم میخَین (میخواهین) یه حالی اساسی بـــِـدون (بهتون) بدم!!!؟
خب پس این فایلو دانلود کونین و برین حالشو ببرین! Big GrinBig GrinBig Grin


.pdf   Final_Exam.pdf (اندازه 109.35 KB / تعداد دانلود: 1,535) -->
.pdf   Final_Exam.pdf (اندازه 109.35 KB / تعداد دانلود: 1,535)

فقط خدایش تا تشو(تهشو) بوخونین، آ مواظب باشین قبلش دسشوی رفته باشین.
برنده گرین کارت لاتاری 2010.
ساکن لوس آنجلس، کالیفرنیا.
پاسخ
تشکر کنندگان: lexington ، Ali Sepehr ، OverLord ، masih sh
us,lover عزیز سلام

شرمنده این چندمدّت یه کمی سرم شلوغ بود و نشد که خدمت برسم و راستش دزدکی میامدم ویه چیزی مینوشتم و در میرفتم.

امــّـا در مورد سوالتان، بله طبیعتا ً مشاغلی که اورژانسی هستند و حضورشان ضروری است، طبق همیشه و بصورت شیفت و شبانه روزی سر کار خود حاضر میشنود و حتی بعضی فروشگاهها هم برای رفع نیاز مردم باز هستند.

منظور از تعطیلی، بیشتر شامل کارمندان و شغلهای کارمندی است، که بطور معمول همه روز عادی هفته از ساعت هشت صبح تا سه و چهار بعد از ظهر به خدمت رسانی مشغول بودند و این یک روز تعطیلی ، بطور عادی لطمه ای به کسی نمیزند.

از همه مهمتر در کشور خودمان که هر چند وقت یکبار ، یک یا چند روزی تعطیلی داریم؛ مگر به جای کسی برخورد که توی این یک کشور این ده روز تعطیلی را هم نداشته باشند؟؟Cool فقط فرق در این است که تعطیلی در آمریکا ، یعنی بهانه ای برای استراحت و تفریح و شادمانی داشتن.

امـّا در بعضی از کشورها، آنقدر کج سلیقه گی میکنند که بجای تولد ائمه، روز وفات آنها را تعطیل میکنند که هیچ بنده ی خدایی، نداند چه کند؟ نه میتواند در خانه بماند و تلویزیون تماشا کند که همه اش عزاست؛ نه به دشت و صحرا بزند؛ که صدها مشکل سر راهش هست؟ و نه هیچ جشن ازدواجی در میان است.

ببخشید مثل اینکه به درد دل افتادم. بدرود ارادتمند حمید از نجف آباد میزوری
دوستان گرامی، برای خواندن نوشته های بیشتری از اینجانب، میتوانید با کلیک کردن در«اینجــا- از دیار نجف آباد تا آمریکای جهانخوار»به وبلاگ شخصی ام تشریف بیاورند تا بیشتر درخدمتتان باشم..... موفق و پیروز باشید. ارادتمند حمید
پاسخ
تشکر کنندگان: honareirani ، usa.lover ، rs232 ، Ali Sepehr ، Monica ، zohreh36 ، MPU ، mrlzdh
همشهری واقعا ً محشر بود.

دروغت نگمو بعدی یه زه سال یه شیکم سیر خندیدم، الهی نور به قلبد بتابه. دسدد درد نکونه.

اگه اشتباه نکنم اصفهانی هستی و حالا اهل کدام شهرستانها، بماند. ولی بسیار قشنگ بود و برای من جای تعجب بود که به این فرزی از کجا این فایل رو گیر اوردی؟ ولی محشر بود. ضمنا ً علاقمندان به زبان و لهجه ی اصفهانی و مخصوصا ً شهرضای و نجببادی، عجله کنند که ظرفیت کلاسها در حال اتمام است.

باز هم ممنون
دوستان گرامی، برای خواندن نوشته های بیشتری از اینجانب، میتوانید با کلیک کردن در«اینجــا- از دیار نجف آباد تا آمریکای جهانخوار»به وبلاگ شخصی ام تشریف بیاورند تا بیشتر درخدمتتان باشم..... موفق و پیروز باشید. ارادتمند حمید
پاسخ
تشکر کنندگان: indmehdi ، Ali Sepehr ، OverLord
(2009-12-02 ساعت 21:32)lexington نوشته:  همشهری واقعا ً محشر بود.

دروغت نگمو بعدی یه زه سال یه شیکم سیر خندیدم، الهی نور به قلبد بتابه. دسدد درد نکونه.

اگه اشتباه نکنم اصفهانی هستی و حالا اهل کدام شهرستانها، بماند. ولی بسیار قشنگ بود و برای من جای تعجب بود که به این فرزی از کجا این فایل رو گیر اوردی؟ ولی محشر بود. ضمنا ً علاقمندان به زبان و لهجه ی اصفهانی و مخصوصا ً شهرضای و نجببادی، عجله کنند که ظرفیت کلاسها در حال اتمام است.

باز هم ممنون

ارادِت داریم. تو پَیامی خصوصی گفته بودم اصفانیم. بـــِچه نافی اصفانم. نجببادم درس خوندم و نــِــجفبادیم یوخته بلدم. چیکار کونیم، بچه اصفانیم دیگه!
آقا سه چار رو (روز) تعطیلسو نیمیدونم کوجا برم حوصِلــِـم سر نرِد. شایــِــد یوخته برم دنبال رودخونه. آخه آبو واکردن. Big Grin
برنده گرین کارت لاتاری 2010.
ساکن لوس آنجلس، کالیفرنیا.
پاسخ
تشکر کنندگان: lexington ، Ali Sepehr ، OverLord ، mrlzdh
بله آقامهدی پیامتون رو خوندم و انشالله که جواب هم داده باشم، ای نه(وگرنه) حسابی آبروم و َر ِد(پیشت) رفده س.

آم (امـّا) دادا حواسد باشه میری بیرون، تو ای سوزی سرما یه وخ نچـّای. آخ لامـَـصّب میسوزونه . آ ای حرفو هم پیش از اینا شُنُفده بوودم ک ُ آب رودخونه رو وا کردند. .آم چه فایده ؟ همه ماهیا ک ُ سونگ شدند و رفت(از بین رفت). الای (الهی) ک ُ خودد و همه ای اهل و عیالونت خوب و خوش و سر سلامت باشن.

سلامی حسابی منو به همه خونوادد برسون و آ ا ِز درس و مدرسه هم غافل نشو. یه وخ میبینی چش وا میکنی و روزد(روزت) شوم(شب) شده آ یه زه(یه عالمه) مشق و کتاب داری.

بازم واسه ای فایله دسدد درد نکونه. به امونی(در امان و پناه) خدا. نوکری دربسّی همیدون(همگی تان) حمیدی مال نجببادی میزوری
دوستان گرامی، برای خواندن نوشته های بیشتری از اینجانب، میتوانید با کلیک کردن در«اینجــا- از دیار نجف آباد تا آمریکای جهانخوار»به وبلاگ شخصی ام تشریف بیاورند تا بیشتر درخدمتتان باشم..... موفق و پیروز باشید. ارادتمند حمید
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، indmehdi ، OverLord ، Asy




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان