کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
گردش در آمریکا
با توجه به اینکه یک سری از دوستان فعلا قصد موندن د رآمریکا ندارن و از طرفی دیگه قصد دارن که گرین کارتشون باطل نشه لذا مجبورن هر چند ماهی یک سفر به آمریکا داشته باشن.از طرفی دیگه همگی میدونین که در آمریکا کسی وقت اضافی نداره که بخواد با شما به گشت و گذار بیاد.به همین خاطر فکر کردم بهتره دوستانی که میخوان فعلا برن وبیان با هم بیشتر آشنا بشن و احتمالا با هم هماهنگی کنن و بیان تا هم هزینه های طول مدت اقامت کمتر بشه و هم بتونن فان و تفریح بیشتر داشته باشن.به عنوان مثال اگه 4 نفر با هم بیان و یه ماشین اجاره کنن این هزینه تقصیم میشه که مبلغ کمی میشه و.در مورد اجاره هتل یا متل هم همینطور.و قطعا گشت و گذار هم با نفرات بیشتر یه حاله بهتری داره.حتی اگه تعداد نفرات بیشتر شد میشه مثلا یک ماشین ون گرفت و همینطور به بالا.
امیدوارم دوستان نوشته من را بخونن و در موردش فکر کنن.
پاسخ
هزینه ها در ایالت های مختلف فرق میکنه اما اگه بخوایم یه چرتکه تقریبی از مخارج اساسی در طول یک ماه اقامت در آمریکا بزنیم:
!)هزینه یک متل نسبتا خوب 1500 دلار در ماه
2)هزینه کرایه ماشین نسبتا مناسب با در نظر گرفتن بیمه 800دلار در ماه
3)هزینه بنزین ماشین با فرض حدود150 مایل رانندگی در روز 700دلار در ماه
4)هزینه تغذیه(با شرط اینکه بیشتر موارد خود فرد آشپزی کنه 250 دلار در ماه به ازای یک نفر
حالا شما حساب کنید که اگه 4 نفر با هم باشن یعنی اینکه هر نفر در یک ماه 1000 دلار هزینش شده و لذت بیشتری هم از سفرش برده.این هم در نظر بگیرین که اگه یک نفر حتی دو نفر با هم به سفر برن اصلا حال و حوصله آشپزی ندارن و مدام میرن اون آشغال های بیرون را میخورن و هزینه خورد و خوراک هم میره بالا.
سفر گروهی لذت بیشتر هزینه کمتر
پاسخ
مخارجی که در پست قبل اشاره شد مخارج اصلی بود.قطعا میدونین که در خیلی از جاهای آمریکا بدون ماشین اصلا نمیشه زندگی یا تفریح کرد و مثل اینه که قفل به پای آدم زده باشن.داشتن ماشین در آمریکا هم به 3 نوعه:
1)خریدن ماشین که هرچی بیشتر پول بدی بیشتر آش میخوری
2)لیز کردن که ماهیانه باید یه مبلغی داد.یه سری حسن هایی داره و یه سری معایبی.من خودم اگه یه زمان خواستم برای مدت زیاد آمریکا بمونم ماشین لیز میکنم.مثلا یکی از دوستام اینجا یه سوناتا 2012 لیز کرده. اگه اشتباه نکنم ماهی 250 دلار میده.البته بیمه ماشین جداست.شما ماشین هم که بخرین باید بیمه بدین.حالا حساب کنین 3 سال که این ماشین را سوار بشه چیزی حدود 9000 دلار داده.البته بصورت قسطی که اصلا هیچ فشاری احساس نکرده.سوناتا 2012 الان فکر کنم حدود 20هزار تا قیمت داشته باشه.به نظر شما 3 سال دیگه این ماشین دست دوم مگه چقدر میتونه ارزش داشته باشه؟.
عیب مهمی که این روش داره اینه که میزان مایل یا کیلومتری که باهاش رفتین از یه حدی نباید بیشتر باشه.
برای لیز کردن ماشین حتما نیاز به اعتبار میباشد.
3)اجاره کردن ماشین که غیر اقتصادی ترین نوع هست.ولی اگه افرادی بخوان کوتاه مدت آمریکا بمونن چاره ای ندارن.برای اجاره کردن ماشین هم نیاز به اعتباره.داشتن گواهینامه آمریکایی هم تو قیمت بیمه ماشین تاثیر داره.
مثلا یه تویوتا کرولا 2012 با شرط داشتن گواهینامه آمریکایی و اعتبار یا ضامن اعتباری مناسب و با در نظر گرفتن بیمه حدود 800 دلار در ماه هزینه داره.البته شاید هم بشه با قیمت های مناسب تر تهیه کرد.
در مورد سفرهای گردشی که هدف این تاپیکه باید ماشین اجاره کرد.
پاسخ
کلیه حساب کتاب هایی که اینجا بیان میکنم بصورت تقریبی هست و هدف تخمین کلی از هزینه هاست.
بنزین یکی از موارد اساسیه.ما اگه بخواین در آمریکا سفر کنیم حتما در روز چند صد کیلومتر جاده در پیش داریم.ممکنه بعضی روزها رانندگی کمی کرده باشیم وچند روزی در شهری یا ناحیه ای بمونیم.ممکن هم هست بعضی روزها حدود هزار کیلومتر رانندگی کنیم.اگه فرض بگیریم بطور متوسط روزی 300کیلومتر رانندگی کنیم که به واقعیت میتونه نزدیک باشه حدود 24 لیتر بنزین نیاز دارین(با فرض اجاره کردن یه ماشین نسبتا کم مصرف).تقربا هر لیتر بنزین هم یک دلار در نظر بگیریم میشه 24 دلار در روز و در ماه همون حدود 700 دلار.البته واحدها در آمریکا برای بنزین گالن و برای مسافت مایله.
پاسخ
تشکر کنندگان: سمانه777 ، mohammad.maleki ، dana ، mr621988 ، mohammadg846 ، nika ، m.mirzaee ، pari pariaaa ، justusa ، msar ، ALI122
باور کنیم که یک بار بیشتر به دنیا نیومدیم.باور کنیم که این لحظات و فرصت ها هیچ وقت بر نمیگرده.از تک تک لحظات زندگی بدون هیچ استرسی باید لذت برد.حال که خواست پروردگار بر این بوده که پای ما به سرزمین جدیدی باز بشه پس نباید این فرصت به بیشتر شدن مشکلات منجر بشه.اگه بشه آمریکا زندگی کرد که خوبه .اگه هم نمیشه باز هم باید لذت برد.
هر که غافل بود از کشت بهار.............او چه داند قیمت این روزگار
پاسخ
مهمترین فاکتور مورد نیاز برای یک مسافرت تفریحی گروهی اخلاق و دامنه بردباری اعضای گروهه.اعضا باید به صورت گروهی کار کنن و از تحمیل نظرات فردی پرهیز کنن.به همین دلیل بهتره قبل از هر مسافرتی و در مدت کافی نفرات با همدیگه آشنایی کامل پیدا کنن و از روحیات و علایق هم آگاه بشن.پس از آشنایی در صورت توافق نیاز به تعیین برنامه کاملی از سفره.این که زمان ها و مکان ها کاملا برنامه ریزی بشه و دقیقا شرح وظایف و مسئو لیت ها معلوم باشه.
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، dana ، mr621988 ، mohammadg846 ، nika ، MR.AKBARI14 ، pari pariaaa ، moony ، justusa ، msar ، ALI122
سفر بعدی بنده در اواخر آبان ماه یا اوایل آذر ماه خواهد بود.مقصد هنوز نا معلوم.در صورتی که دوست یا دوستانی تمایل داشته باشن میتونیم با هم آشنا بشیم و در صورت تفاهم برنامه ریزی دقیقی انجام بدیم.
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، dana ، mohammadg846 ، nika ، msar
نگاه انداختن به این سایت برای کسانی که میخوان یه سفر تفریحی به آمریکا داشته باشن خالی از لطف نیست:
https://www.tripleasure.com/en/index.php
در این سایت شما میتونین تورهای مختلف به جاهای مختلف آمریکا را ببینین.
در صورتی که تعداد نفراتتون بیشتر از یک نفر باشه پول کمتری برای تور پرداخت میکنین.
سفر بنده هم اواخر آبان ماه خواهد بود و با یکی از این تورها.دوستانی اگر علاقه مند بودند میتونن با هم ثبت نام کنیم که هزینه کمتر بشه.
پاسخ
تشکر کنندگان: afs ، dana ، mr621988 ، mohammadg846 ، frpa ، pari pariaaa ، شپل ، msar
سلام دوست عزیز صحبت های شما :به تویوتا کرولا 2012 با شرط داشتن گواهینامه آمریکایی و اعتبار یا ضامن اعتباری مناسب و با در نظر گرفتن بیمه حدود 800 دلار در ماه هزینه داره.البته شاید هم بشه با قیمت های مناسب تر تهیه کرد.
با تشکر از اطلاع رسانیون در این می تونی به من کمک کنی ؟ من کسی رو در امریکا ندارم .هفته ی اینده دارم میام لوس انجلس ما یه خانواده 4 نفره هستیم .مچکرم
پاسخ
تشکر کنندگان: گردشگر ، mohammadg846 ، nika ، pari pariaaa ، msar
خواهش میکنم کمکی از دستم بر بیاد در خدمتم..من با اجازه شما گواهینامه گرفتم.گرفتن گواهینامه با کمی حوصله و دقت خیلی وقتگیر نیست.ضامن هم فکر کنم خیلی ها بتونن جور کنن.
در مورد فرمایشتون خوب بستگی داره که میخواین بمونین یا برگردین.اگه قصد دارین برگردین ایران که به نظر من این چند روز که تشریف میبرین از طریق همون سایتی که در پست قبلی گذاشتم با قیمت مناسب میتونین تعطیلات خوبی داشته باشین.خصوصا که 4نفر هم هستین و قیمت تور بشدت کاهش پیدا میکنه.
من هم در حال بررسی تورهای مختلفش هستم و با توجه به اوضاع آب و هوایی یک ماه دیگه که نسبتا سرده احتمالا تور کالیفرنیا را انتخاب میکنم که هواش خوبه.این تور شهرهای لوس آنجلس و سانفرانسیسکو و لاس وگاس و.....در بر میگیره.
اگه سوالی در این مورد داشتین در خدمتیم.
اما اگه تصمیم به زنذگی در کالیفرنیا دارین خیلی تصمیم جالبی نیست.به نظر من ایالتهای دیگه موقعیت کار بهتری دارن.
البته همه چیز بستگی به اراده و سطح اطلاعات علمی داره که بتونین یه کار خوب پیدا کنین.
سفر خوبی برای شما و خانواده گرامیتون آرزو میکنم.
(2013-10-25 ساعت 14:32)نوروز نوشته:  سلام دوست عزیز صحبت های شما :به تویوتا کرولا 2012 با شرط داشتن گواهینامه آمریکایی و اعتبار یا ضامن اعتباری مناسب و با در نظر گرفتن بیمه حدود 800 دلار در ماه هزینه داره.البته شاید هم بشه با قیمت های مناسب تر تهیه کرد.
با تشکر از اطلاع رسانیون در این می تونی به من کمک کنی ؟ من کسی رو در آمریکا ندارم .هفته ی اینده دارم میام لوس انجلس ما یه خانواده 4 نفره هستیم .مچکرم
پاسخ
تشکر کنندگان: نوروز ، alirz ، mohammadg846 ، nika ، pari pariaaa ، msar
مرسی از پاسختون .ما برای مدت یه ماه قراره بریم گرین کارت وپاس سفید بگیریم وبرگردیم .البته ازخدمات ایمیگرنجل کمک گرفتیم .مابررای این مدت ماشین کرایه کردیم که اگه امکانش باشه بتونیم بریم بگردیم . لطفا در رابطه با تور مارا بی خبر نذارین .
پاسخ
تشکر کنندگان: گردشگر ، mohammadg846 ، shoshina ، msar
دوست عزیز نوروز شما در این مدت یک ماه فرصت کافی دارین که کالیفرنیا به اضافه لاس وگاس را کامل ببینین.خوش بگذره
دوست عزیز سعی کنین از همین حالا برای گرفتن گواهی نامه کالیفرنیا اقدام کنین یعنی در این یک ماه حتما گواهی نامه را بگیرین.چون هم نیاز میشه و هم یه آیدی کارت مهم و معتبر در همه جای آمریکاست.
در مورد تور هم حتما اطلاع رسانی میکنم.تا آخر هفته تصمیم نهایی را میگیرم که کجا برم.
من هم بین یک تا دو هفته میرم و برمیگردم .
سایت اداره راهنمایی رانندگی کالیفرنیا جهت گرفتن نوبت امتحان:[https://www.dmv.ca.gov/wasapp/foa/confirmDriveTest.do
پاسخ
تشکر کنندگان: نوروز ، pari pariaaa ، msar
سایت پارک های ارنج کانتی کالیفرنیا:http://ocparks.com/parks/
بیشتر پارک های طبیعی کالیفرنیای جنوبی در منطقه ارنج کانتی واقع شده.
پاسخ
تشکر کنندگان: نوروز ، saeide-72 ، mr621988 ، nika ، pari pariaaa ، shoshina ، msar
صبح زود چهارشتبه پرواز با ایرلاین ترکیش به مقصد لوس آنجلس دارم.هنوز در حال بررسی تورهای مختلفم.در جستجوی توری هستم که وگاس و سان فرانسیسکو را حتما در بر بگیره و بیشتر از یک هفته هم نباشه.با گزارش و عکس ها حتما در خدمت دوستان خواهم بود.
پاسخ
تشکر کنندگان: نوروز ، mohammadg846 ، میخک سفید ، مریم361 ، pari pariaaa ، msar
دوست عزيز ما لوس آنجلس هستیم البته ما ماشین اجاره کردیم وخیلی راضی هستیم که اینکار
رو کردیم .خیلی دوست دارم به سانفرانسیسکو ولاس وگاس برم لطفا در رابطه با تور وهزینه ها اطلاع رسانی کنید. ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammadg846 ، گردشگر ، nika ، shoshina ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان