کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
هوش اقتصادی ; مهم ترین چیزی که نیازمند آن هستیم
(2014-09-23 ساعت 11:29)taherifar نوشته:  • هوش اقتصادی چیست ؟

هوش اقتصادی، مهارتهای ایجاد ، حفظ و افزایش مستمر پول است که به افراد کمک می کند از هر سطح مالی به استقلال مالی برسند. تجربه افرادی که توانسته اند از صفر به دریائی از دلار ها برسند مانند صاحب فروشگاه های زنجیره ای وال مارت (و در ایران مانند آیس پک ، پدر خوب ، مهرام و . . .) نشان می دهد ، داشتن مهارتهای مالی مهمترین عامل رشد آنان بوده است که افرادی که از این راز بی اطلاع هستند اسم این مهارتها را شانس می نامند.
هوش اقتصادی زیر مجموعه هوش هیجانی است که قابل فراگیری و افزایش است.
EQ یا هوش هیجانی مهمترین عامل پیشرفت و موفقیت افراد است و 80% موفقیت و رضایت افراد در زندگی به میزان EQ بستگی دارد. در تحقیقات بعدی دو عامل مهم کشف شد:
1- برخلاف هوش یادگیری، هوش هیجانی قابل یادگیری و قابل افزایش است.
2- هوش هیجانی دارای زیرمجموعه هایی است مانند هوش اقتصادی.
هوش اقتصادی یا FQ عاملی بوده است که تمام ثروت آفرینان جهان به با استفاده از آن به میلیارد ها دلار ثروت افسانه ای رسیده اند.
با سلام وتشکر
ایده خیلی خوبی رو انتخاب کردید لطفا همینطور ادامه دهید.
ما منتظر مطالب جدید شما هستیم.Wink
رشته 6 امتيازي--->ارسال مدارك تشكيل پروند كبك براي سوريه : 2010/8---> دريافت فايل نامبر كبك از دمشق: 2010/10--->
دعوت به مصاحبه : 2011/12---> مصاحبه :2012/02 --->
دريافت فايل نامبر فدرال : 2012/03
مدیکال : ---
پاس ریکوئست: ---
پاسخ
تشکر کنندگان: ffrfar ، Shahabpk ، shahin_1359 ، taherifar ، rouham ، msar
جناب طاهری فر عزیز
ممنون از وقتی که گذاشتین برای تایپ و خلاصه نویسی مطالب این کتاب
ایده بسیار جالبی هست
اگه امکانش باشه بجای کتاب نظرات عملی و قابل اجرا برای دوستان ایجاد کنیم.
این کار هیچ راهی نداره جز مشارکت گروهی اعضا. برای این کار باید این تاپیک در تاپیکهای دیگه تبلیغ بشه تا بچه ها بیان و نظر بدن و تبادل اطلاعات کنن.
یکی از بزرگترین مشکلاتی که تازه واردین به آمریکا دارن بحث اشتغاله و اغلب فکر میکنن که باید حتما همه تازه واردین برن و برای یه شرکت یا مجموعه کار کنن.
مثلا باید برن و در مک دونالد یا فروشگاههای مختلف کار کنن و اگه از این دست کارها پیدا نشد باید توی خونه بیکار بشینن .
در صورتی که با مقداری فکر ، کارهای کوچیک و پولسازی میتونن انجام بدن.
مثلا
خرید دستگاه چمن زنی و یه وانت و زدن چمن خونه ها
کسی که پول زیادی ندارد اول کار میتواند این کار را با 3 تا 5 هزار دولار شروع کند.

شاید از هر خونه 25دلار بگیریم ولی این بابت یکساعت کار کردن هست. همون خونه هر دوهفته یکبار نیاز داره که چمن هاش کوتاه بشه.

بهتره در کنار این مطالب زیبا هموطنان رو ترغیب به کارآفرینی کنیم و افراد نظرات و ایده های کاری خودشونو بیارن . حتی اگه برای خودشون نشدنی باشه شاید با همکاری بقیه بچه ها و تکمیل اون ایده قابل اجرا باشه و هم برای خودش و هم برای دیگرون کار ساز باشه
شماره کیس: 2014AS3xx
کنسولگری: ابوظبي
تاریخ مصاحبه: 15 دسامبر 2013
دریافت ویزا: 17 دسامبر 2013
تاريخ اولين ورود: 10 آوريل 2014
مقصد اول : هيوستون تگزاس
مقصد دوم: لاس وگاس نوادا

مرد باش و پاي در راه بنه
راه خود گويدت چون بايد كرد
پاسخ
تشکر کنندگان: hedyhoney ، moqadam ، ghzlsa ، taherifar ، rouham ، msar ، Pedraaam
(2014-09-29 ساعت 11:02)shahin_1359 نوشته:  جناب طاهری فر عزیز
ممنون از وقتی که گذاشتین برای تایپ و خلاصه نویسی مطالب این کتاب
ایده بسیار جالبی هست...
......
بهتره در کنار این مطالب زیبا هموطنان رو ترغیب به کارآفرینی کنیم و افراد نظرات و ایده های کاری خودشونو بیارن . حتی اگه برای خودشون نشدنی باشه شاید با همکاری بقیه بچه ها و تکمیل اون ایده قابل اجرا باشه و هم برای خودش و هم برای دیگرون کار ساز باشه

از حسن نظر شما سپاسگزارم
همونطوری که در پست اول هم گفتم من خودم فعلاً ایران هستم و در انتظار فرج...!!!
بنابراین شاید ایده های عملی نداشته باشم و امکان همکاری در این زمینه هم فراهم نیست...
چون هدف از طرح این تاپیک، تغییر مسیر ذهن و تفکر برای ایده های جدید بود
ولی به هر حال حرف شما هم پیشنهاد خوبیه وهرکدوم از دوستان که مایل بودن میتونن با هم اقدام به پیداکردن طرح های ابداعی اینچنینی و شروع بکار کنن

به امید موفقیت همه بچه های ایران چه داخل و چه خارج از کشور...
یک روز، بر گونه‌ی این خاك بوسه ميزنم، بالای سرش یک یادداشت می‌گذارم و می‌روم:
آنچنان زیبا خوابیده‌ بودی که دلم نیامد بیدارت کنم…
پاسخ
تشکر کنندگان: itex ، hedyhoney ، moqadam ، rouham ، msar
یه جزوه ای پیدا کردم به نام مجله درآمد که توسط موسسه فکر برتر درست شده
گرچه این فایل برای کسب درآمد در ایران تدوین شده ولی بخش هایی داره که میشه از اونا در هر جای دنیا استفاده کرد
این مجله طرح ها و ایده های جدیدی داره که مطمئناً تا حالا به ذهنتون خطور نکرده
تعداد صفحاتش زیاد نیست و حجمش هم کلاً 1.5 مگ پس ارزش داره دانلود کنید و بخش دیگه ای از سلول های خاکستری مغزتون رو به کار بندازین...
دانلود مجله درآمد
برای دیدن سایر مقالات این موسسه که در زمینه کارآفرینی فعالیت میکنه میتونید از این لینک استفاده کنید.
موفق باشید.
یک روز، بر گونه‌ی این خاك بوسه ميزنم، بالای سرش یک یادداشت می‌گذارم و می‌روم:
آنچنان زیبا خوابیده‌ بودی که دلم نیامد بیدارت کنم…
پاسخ
تشکر کنندگان: hedyhoney ، sonyz2 ، rouham ، msar
از این کتاب "پدار دارا و پدر ندار" من خیلی چیزا یادگرفتم که یکی از اونها اینه :
"کاری کن که پولت برات کار کنه و نه اینکه تو برای پول کار کنی"
این واقعا محشره.به این جمله اعتقاد دارم چون تجربه کردم و نتیجش و دیدم
ما آزموده ایم در این شهر بخت خویش....
بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش....
از بس که دست میگزم و آه میکشم، آتش زدم چو گل به تن لَخت لَخت خویش
پاسخ
تشکر کنندگان: taherifar ، rouham ، msar
.
پول در آوردن راحته (باب پراکتر)

مردم خیلی به اینکه چگونه می توان میلیونی پول در آورد فکر می کنند اما واقعیت تاسف بار این است که از هر 100 نفری که به دنیا می آیند ، 97 نفر زندگی را به پایان می رسانند و به دیار باقی می روند بدون اینکه حتی بیاموزند چگونه پول به دست آورند . آنها با مشکلات زندگی می کنند و آن را ادامه می دهند ، ناآگاهی خود را سینه به سینه و از نسل به نسل بعدی منتقل می کنند . سیستمی که در مدارس وجود دارد برای این است که ناآگاهی و غفلت بچه ها را با درک و فهم جایگزین کند . از این لحاظ سیستم مدارس ما در بسیاری نقاط موفق عمل کرده است . با این همه از این موضوع غافل بوده که : « چگونه پول به دست آورید ؟ » . نا آگاهی در این رابطه ، مشکلات ناخواسته ی بیشتری را به وجود آورده است . از آنجا که تنها واسطه برای انجام معاملات پول است در سراسر دنیا برای تجارت کردن از آن بهره می برند .

در مقابل گروهی هستند که تنها 3 درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می دهند و درک و آگاهی کاملی نسبت به کامیابی و موفقیت دارند و متقابلا آنها نیز این آگاهی را به نسلهای بعدی خود منتقل می کنند . بیایید نگاهی به پول بیندازیم که پول واقعا چیست ؟ پول در واقع پاداش خدمتی است که ارائه می دهید . هر چه خدمت شما ارزشمند تر باشد ، پاداشی که دریافت می کنید با ارزش تر است . بنابراین اگر به ارائه خدمات ارزشمندتری فکر کنیم نه تنها پاداش بهتری به دست می آوریم بلکه به رشد فکری و روحی خود نیز کمک می کنیم .

پول یک تصور است . کاغذی که آن را تا می کنید و در جیب یا کیف قرار می دهید پول نیست ، بلکه کاغذی است که کمی نقش جوهر روی آن که نمادی از پول است ولی پول نیست . به دست آوردن پول ربطی به کاغذ ندارد بلکه با آگاهی به دست می آید . برای درآمد داشتن ، هر فرد باید با تصور پول کنار بیاید . ممکن است عجیب باشد دقیقا مسئله تصور افراد از پول است . آنها تصویر صحیحی از پول ندارند و احتمالا در زندگی شان هم خبری از آن نیست . دلیل فقر مالی ، فقر فکری است . فردی که به فقر فکری دچار است همیشه و در همه حال ، محدودیت و کمبود را می بیند ، می شنود و با تمام احساسش ، احساس می کند . همان طور که مایک تاد اخیرا اعلام کرد : « ورشکستگی یک وضعیت موقتی است و فقر یک وضعیت ذهنی ! » . او درست می گوید : « ثروتمندانی هستند که تنها به خاطر برخی اشتباهات ، سنت به سنت پول های خودشان را از دست می دهند ولی این موضوع آنها را فقیر نمی کند . از آنجا که فکر آنها ماهیتا موفق و کامیاب است ، ثروت شان را در مدت کوتاهی دوباره به دست می آورند » .

سال های قبل جورج برنارد شاو ، نظریاتی ارائه کرد که بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت :
1 – ثروتمند بودن یک وظیفه است .
2 – فقر یک گناه است .


شاید این نظریه های را که به ظاهر مسخره بیایند رد کنید . حال بیاییم برای اینکه بهتر حرفهای شاو را درک کنیم آنها را تجزیه و تحلیل کنیم . یکی از قوانین حاکم در جهان ، قانون حرکت است . در حقیقت هیچ چیز را در طبیعت منفعل و در حالت سکون نمی بینید . شما یا در زندگی به جلو حرکت می کنید یا برعکس .. یا به رشد نزدیک می شوید یا درجا می زنید و یا ثروتمندتر می شوید یا فقیرتر . قانون دیگری که انسانها از فرمهای متفاوت با آن در ارتباط هستند ، قانون « کارما » است . کاشت و برداشت ، علت و معلول ، کنش و واکنش . حال اینکه شما چگونه به این قوانین متصل می شوید به درک شما از چگونگی عملکرد آنها بر می گردد . در هر وضعیتی که باشید ، چه در حال ساختن و چه در حال فرو پاشیدن ، به سوی رشد بروید یا به سوی افول . اگر بدون اینکه بهایی بپردازید انتظار به دست آوردن چیزی را داشته باشید ، کار بیهوده ای انجام می دهید زیرا از زمینی که بذری در آن نکاشته اید انتظار برداشت محصول دارید .

بیایید دوباره به پول نگاهی دقیق تر بیندازیم . پول چیست ؟

پول پاداش خدمتی است که ارائه کرده اید . هر چه خدمت تان با ارزش تر باشد ، پاداشی که دریافت می کنید بیشتر است . پول در آوردن بدون تلاش کردن این قانون را نقض می کند . آنچه برنارد شاو گفت به سادگی مسئولیت ما را در برابر نعمت هایی که پروردگار ارزانی داشته به نمایش در می آورد . نعمات همان چیزهایی هستند که ما آنها را جذب و در زندگی مان تجربه می کنیم و این آگاهی شماست که در نهایت نتیجه را تعیین می کند . پول یک آگاهی است و باید کسب شود . اگر می خواهید موقعیت مالی خودتان را در زندگی بهبود ببخشید ، سمت توجه ی خود و سطح فراتری از آگاهی کامیاب تمرکز کنید .

اینگونه آغاز کنید : ابتدا این قوانین را به صورتی مثبت در ذهن تان تایید کنید و با تمام وجود بپذیرید ، سپس با یک احساس قوی آن را شارژ نموده و به آن انرژی دهید . با انجام این کار شما این انرژی خلاق رابه خزانه داری ضمیر ناخودآگاه خود فرستاده اید و با تکرار این روند بارها و بارها و روزانه و در هر لحظه ، شرایط ذهنی شما تغییر می کند و شما را به سمتی سوق می دهد که می خواهید بروید . آن را بنویسید ، بخوانید ، احساس کنید و اجازه دهید کنترل ذهن تان را در دست بگیرد . چه مقدار پول می خواهید ؟ اینکه بگویید بیشتر می خواهم کافی نیست زیرا 5 دلار هم می تواند بیشتر باشد . دقیقا چقدر بیشتر ؟ تصمیم بگیرید و ذهن خود را شکل دهید . شفاف باشید . درست است که شما بیش از آنچه که در توان دارید به دست نمی آورید اما آن قدر عاقل باشید که همیشه به خود بگویید : باید آن را به دست آورم . سه استراتژی کلی برای درآمد داشتن در دنیا وجود دارد :

الف – تجارت برای کسب پول :

96 درصد جمعیت دنیا از این روش استفاده می کنند ( پزشکان ، وکلا ، حسابداران ، کارمندان و ... ) . این استراتژی یک مشکل ذاتی دارد : زمان زیادی می برد . کسی که با استفاده از این شیوه ثروتی به دست می آورد ، بهای یک عمر را برای آن پرداخت می کند .

ب – سرمایه گذاری کردن برای کسب پول :

این روش در مورد حدود 3 درصد از مردم کاربرد دارد و تعداد کمی از مردم به دلایلی ویژه مقدار محدودی پول برای سرمایه گذاری داشته اند . افرادی که کاربرد این روش برایشان موثر است حتما از توصیه های یک مشاور اقتصادی مطمئن و آگاه بهره می برند .

ج – استفاده از خود به عنوان اهرمی برای به دست آوردن پول :

این روش است که زمان تان چندین برابر می شود زیرا منابع زیادی را برای کسب پول در اختیار دارید . بدون شک این بهترین روش برای به دست آوردن پول است . تصمیم بگیرید که یک منبع درآمد داشته باشید . این همان استراتژی است که ثروتمندان برای رسیدن به دوران باشکوه بابل از آن بهره بردند . متاسفانه چنین روشی تنها توسط 1 درصد از جمعیت جهان به کار گرفته می شود و تنها همان یک درصد ، 96 درصد از کل پول هایی که در دنیاست را تصاحب می کنند ! شما فقط یک تصمیم برای ورود به این گروه فاصله دارید .زیرا وقتی تعیین کردید چه مقدار پول می خواهید آن را روی برگه ای با اندازه ی بزرگ بنویسید . به ارقامی که نوشتید به همراه علامت دلاری که پشت آن گذاشته اید ، نگاه کنید و بارها و بارها با خود تکرار کنید . آن مقدار پول فقط یک واکنش است و نمادی از پاداشی است که می خواهید به دست آورید . چه خدمتی می توانید ارائه کنید که شایسته ی چنین پاداشی باشد ؟ برگه را بردارید و آن مبلغ را به قسمتهای کوچکتری تقسیم کنید . کاری کنید که هر قسمت ، یک منبع درآمد برای خود داشته باشد . هر منبع درآمد یک پاداش جداگانه برای تلاش است که انجام می دهید . روی هر منبع درآمد کار کنید چرا که هر یک می توانند بخشی از موجودیت زندگی شما باشد .
یک روز، بر گونه‌ی این خاك بوسه ميزنم، بالای سرش یک یادداشت می‌گذارم و می‌روم:
آنچنان زیبا خوابیده‌ بودی که دلم نیامد بیدارت کنم…
پاسخ
تشکر کنندگان: rouham ، msar ، Pedraaam




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان