کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
کارت اعتباری یا کردیت کارت چیست؟
(2013-11-05 ساعت 03:04)Saeedv13 نوشته:  
(2013-11-05 ساعت 02:37)yami نوشته:  من کلا ویزا و مستر و دیسکاور داشتم، میخواستم کلکسیونم کامل بشه و آمریکن اکسپرس هم داشته باشم حالا از هر نوعش!! تحقیقاتم هم به آنجا ختم شد که به این راحتی ها نمیده. خلاصه اونقدر به روشهایی که قید کردم اینجا با کارتام بازی کردم که آخرش اسکورم وقتی به نزدیکهای 800 رسید تقاضا دادم و گرفتم. البته بعدش چون چند تا کارت از قبل داشتم مثل استیت فارم و والمارت و بیل می لیتر و آمازون و اینجور چیزا که دیگه لازم نداشتم همشونو یک جا بستم و در عرض دو سه روز کردیت اسکورم با کله اومد نزدیکهای هفتصد! البته عین خیالم نبود، دیگه کارم رو کرده بودم Smile
الانم طرفهای 750 یا 770 هست. گفتم که هر کدام از این سایتها یک رقمی میدن حتی یکیش برام 680 نشون میده!
من چند روز پیش بنا به توصیه یک بنده خدایی می خواستم کردیت کارت ایرلاین یونایتد رو بگیرم. از داخل سایت یونایتد وصل شد به بانک Chase. بعد 3 روز هم Chase نامه فرستادند که کردیت هیستوریت رو چک کردیم و شما مدت زیادی نیست که حساب باز کردی. بنابراین شرمنده بهت نمیدیمSad. اگر رعایت این 30 درصد کردیت اینقدر در هیستوری تاثیر داشته باشه بهتر نیست چند تا کردیت کارت داشته باشیم و از هر کدوم فقط 30 درصدش رو در هر دوره استفاده کنیم؟

همانطور که قبلا عرض کردم، کاملا طبیعی هست که این کارتهای شرکتی از طرف بانکها صادر بشه، چون مثلا والمارت یا یونایتدایرلاین که صندوخ غرض الحسنه نداره که به مردم وام بده! انگاری یک قراردادی هست بین بانک و اون شرکت که بانک با دادن کردیت یا همان وام به زبان خودمون مشتری رو بکشونه به بیزنس اون شرکت و اون شرکت هم با دادن امتیاز خاص به دارندگان کارت هم خودش سود کنه هم بانک.
شما باید قبل از اقدام کاملا تحقیق میکردین. من نمیدونم سابقه کردیت شما چطوره اما از ع رول او د تامب! اولا بین هر تقاضا برای کارت بین سه تا 4 ماه فاصله بذارین. چون تاثیر منفی این رد شدنها بیشتر هم میشه.
ثانیا تحقیق بکنین ببینین اصلا این کارت رو به کسی با وضعیت کردیت شما میدن یا نه. من خیلی کارتها بود که دوست داشتم که حتی حاضر بودم آنوال فی شم بدم ولی دیدم حداقل باید هشتصد باشه اسکورت تا بگیری. البته شرکت هیچ وقت این رقمها رو نمیذاره ولی تو بعضی سایتها با توجه به آماری که از بین متقاضیان میگیرن که کی گرفته کی نتونسته بگیره این چیزها هست.
مخصوصا مهمتر از اسکور برای ما تازه واردهای غیر سیتیزن سابقه کردیت هست و شغل تمام وقت دائمی. بدون اینا بهترین کردیت اسکورم داشته باشی بازم یک جای کار میلنگه.
قریب به اتفاق جوابهای ردی که من تا حالا گرفتم (از خانمها منظورم نیست ها!!) بخاطر کوتاه بودن کردیت هیستوری من در آمریکا بوده. به زبان بی زبان میگن، بذار مهر ویزات خشک بشه بعد بهت اعتماد کنیم و پول بدیم!! مگه تو همون ایرانت بهت وام به این راحتی میدادن؟ نه، پس برو صبر کن صبر!! ... و اینگونه شد که من انسان صبوری شدم!
در ضمن به حرف هر کسی هم اپلای نکن!! مردم گاها این کارها رو میکنن که ببینن مثلا اگه تو گرفتی یا خودش یا داداشش یا رفیق فابریکش بگه که فلانی در وضعیت تو بود و اپلای کرد گرفت! تو هم اپلای کن یا بیخیال سخته نمیده!
پاسخ
[/quote]
نه سهیل جان، منم اولش اینجوری فکر میکردم. بعدا یک بانکدار بهم بعنوان یک نکته کنکوری گفت. گفت یکی از مهمترین نکات این ریپورت ماهانه درصد دبیت یعنی پول خرج شده توسط شما نسبت به اعتبار یا کردیت تو هست. هر چقدر این نسبت بالاتر باشه یعنی نسبت به کردیتت پول بیشتری خرج کرده باشی، امتیاز منفی حساب میشه!! با عقل جور در نمیاد چون عاقلانه هست که اونا دلشون بخواد ما بیشتر خرج کنیم. ازش اینو پرسیدم و گفت علتش اینه که وقتی کسی تا سقف بالاتری از کردیتش رو استفاده میکنه، نشون میده که این فرد نسبت به کردیتش مخارج بالاتری داری و امکان اینکه نتونه یک روزی سر وقت پرداخت کنه یا اصلا اعلام ورشکستگی کنه زیاده!!!!! اما کسی که مثلا از هزار دولار کردیتش هر ماه صد دویست دولارش رو استفاده میکنه، مشخصه که این آدم مدیریت مالی داره و همش دم مرز نیست. برای همینه که گفت به هیچ وجه بیش از سی درصد کردیت لاینت رو استفاده نکن و اگه مجبور شدی قبل از اینکه حساب ماهانه رو ببندن یعنی حدود 5 تا 7 روز قبل از صدور استیتمنت، همه تا بخش بزرگی از بالانست رو بده که این نسبته بیاد پایین.
البته دوستان مختار هستن که هر طوری دلشون خواست تصمیم بگیرن اما جهت اطلاع منی که نه کار داشتم و نه پول درست حسابی به همین روش کردیت اسکورم به نزدیکی 800 رسید!! و تونستم هر کردیت کار محبوبم رو بگیرم.
[/quote]

فکر کنم اشتباه میکنه چون بسیاری ادمها برای گرفتن ریوارد اون کارت سعی میکنن که تا ماکزیمم کردیت لاینشون رو خرج کنن تا موقع استیتمنت گرفتن به پاشون نوشته بشه اون جایزه و بعد همه حساب رو موقع دو دیت صاف میکنن که قرض براشون حساب نشه وگرنه اگر شما قبل از استیتمنت بیای و حسابت رو صاف کنی یا بیشترش رو بپردازی که چیزی بهت تعلق نمیگیره و عموما استیتمنت هم برات صادر نمیشه( البته دیسکاور صادر میکنه استیتمنت صفر اما امریکن و سیتی اصلا صادر نمیکنن/ اینایی که من دارم). البته شما اگه از 5 تا شرکت سوال کنی ممکنه 5 تا حرف بزنن چون تقریبا هیچکدوم از بنکر ها موضوعات مربوط به کردیت بورو ها رو نمیدونن. اساسا فرق کردیت لاین با لون یا وام اینه که در کردیت لاین شما پتانسیل قرض گرفتن رو بهت میدن و در لون خود قرض رو میدن و از اول هم باید بهره اش رو بدی. جالب اینه که پس دادن لون با بهره کردیت شما رو افزایش اما پس دادن کردیت لاین با بهره کردیت رو ممکنه با کاهش مواجه کنه برا همینه که میگن نباید بیش از 20 تا 30 درصد کردیت لاین رو مقروض باشی و بابتش بهره بدی یعنی موقع دو دیت اگر مینیمم رو بدی به مابقیش بهره میخوره و این مابقی اگر بیش از 20-30 درصد لاین باشه اونوقت امتیاز منفی حساب میشه.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
والا هر کی یک چیزی میگه و منم چندین بار تا حالا تحقیق کردم و کفه ترازو به طرف حرف بانکداره سنگینی کرده و اصطلاحا به این کار lowering credit utilization میگن. شما هم میتونی یک گوگلی بکنی. مثلا این لینک رو ببینید:
http://money.stackexchange.com/questions...is-generat
البته نکته ای که ایشون به من گفته بودن و من یادم رفته بود قید کنم و با خوندن این پست یادم افتاد اینه که حتما مقداری بذارین از بالانستون بمونه و صفر صفرش نکنید.
به قول استاد پرویز پرستویی راههای رسیدن به خدا بسیار هست و من با این روش جواب عالی گرفتم و هم خودم و هم همسرم الان همین کار رو میکنیم و استیتمنتهای ما بین صفر دولار تا نهایت چهل پنجاه دولار هست و بجز ماههایی که کردیت کارت جدید گرفتیم یا کردیت کارتی بستیم، تقریبا هر ماه یک نخود کردیت اسکورمون رفته بالا (بدون اینکه در وضعیت زندگیمون تغییر خاصی رخ داده باشه که مثلا بگم به خاطر اون بوده) در حالیکه همسرم تاکید داره که قبل از اینکه من بیام و این برنامه رو علم کنم برای سالها کردیت کارت داشت و همیشه کردیت اسکورش نوسان میکرد که احتمالا به دلیل همین بالا و پایین رفتن نسبت دبیت به کردیت ماهانه اش در استیتمنت بوده.
این جریان 20 تا 30 درصد رو هم من جور دیگه ای خوندم. اگه درست متوجه بشم منظور شما اینه که اگه صرفا میخواهید حوالی مینیمم رو بدین و بقیه اش رو بذارین ماهای بعد، این مابقی نباید از 20 تا 30 درصد کردیت لیمیت باشه در حالیکه چیزی من یاد گرفتن اینجوری میگه که نه تنها تمام مبلغ استیتمنت رو پرداخت کنید و چپیزی رو به ماه بعد ندارید بمونه بلکه اگه بالانستون بیش از 20 تا 30 درصد کردیت لیمیتتون هست هم مقداری از اون رو بدین. مثلا هزار دولار کردیت لیمیت دارین و 500 دولار این ماه خرج کردین، قبل از استیتمنت دویست سیصد دولار بالانس رو بدین که نهایت استیتمنت برای مبلغ دویست سیصد دولار صادر بشه و نه پانصد دولار وگرنه درصد دبیت به کردیت میره بالا و خوب نیست. اساسا میگن به هیچ وجه اجازه ندین که بالانستون به ماه بعد انتقال پیدا کنه چه برسه به اینکه بخواهید کم یا زیادش انتقال پیدا کنه، جدای از اینکه باید بهره بدین که البته زیاد نیست، در کردیت اسکور تاثیر منفی داره.
پاسخ
تشکر کنندگان: sce ، Saeedv13 ، amin arefi ، azar1348 ، sib 24 ، AFSHIN-PIC ، behfaza ، مریم فتوحی ، آلیس-1980 ، SomeOneX ، milade
من حرف شمارم نفی نمیکنم یامی. شایدم اینطور باشه یاد ضربالمثلی افتادم که گفت افعی تخم میکنه یا بچه میزاد ؟ جواب داد از این ... هرچی بگی برمیاد ! ولی خیلی موارد رو دیدم و از جمله خودم که برای گرفتن اون ریواردهای روی کارت همه مخارجم رو بااش انجام میدم تا استیتمنت و موقع دو دیت میپردازم و اتفاقی هم نیفتاده برای اسکورم و اون ریشو اش هم نزدیک 50 درصد میشه چون لاینم 6000 هست در 3 کارت. ولی کلا فکر کنم این قضیه کردیت هم مثل همون تکس کود امریکا انقدر پیچیده و سلیقه ایش کردن که دستشون باز باشه برای هر کار اعم از استفاده و سو استفاده و هیچ بعید نیست هر دو درست بگیم. مطالبی هم که توی سرچ بدست میاد هر دو جور رو میگه ! مطلبی توی ام اس ان مانی بود که مطلب من رو تایید میکرد ولی خب اگر اسک دات کام رو بگردید چیزی رو میگه که شما بهش معتقدی. لازم شد بیشتر راجعش بپرسیم ! گرچه این کردیت بازی فایده زیادی نداره و جایی که نخوان چیزی رو بهونه میکنن و دینای میشی. خدا داند !
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: Saeedv13 ، mhb161 ، azar1348 ، AFSHIN-PIC ، behfaza ، آلیس-1980 ، farshad varaste ، milade
(2013-11-05 ساعت 08:06)soheilbadami نوشته:  من حرف شمارم نفی نمیکنم یامی. شایدم اینطور باشه یاد ضربالمثلی افتادم که گفت افعی تخم میکنه یا بچه میزاد ؟ جواب داد از این ... هرچی بگی برمیاد ! ولی خیلی موارد رو دیدم و از جمله خودم که برای گرفتن اون ریواردهای روی کارت همه مخارجم رو بااش انجام میدم تا استیتمنت و موقع دو دیت میپردازم و اتفاقی هم نیفتاده برای اسکورم و اون ریشو اش هم نزدیک 50 درصد میشه چون لاینم 6000 هست در 3 کارت. ولی کلا فکر کنم این قضیه کردیت هم مثل همون تکس کود آمریکا انقدر پیچیده و سلیقه ایش کردن که دستشون باز باشه برای هر کار اعم از استفاده و سو استفاده و هیچ بعید نیست هر دو درست بگیم. مطالبی هم که توی سرچ بدست میاد هر دو جور رو میگه ! مطلبی توی ام اس ان مانی بود که مطلب من رو تایید میکرد ولی خب اگر اسک دات کام رو بگردید چیزی رو میگه که شما بهش معتقدی. لازم شد بیشتر راجعش بپرسیم ! گرچه این کردیت بازی فایده زیادی نداره و جایی که نخوان چیزی رو بهونه میکنن و دینای میشی. خدا داند !

"... از جمله خودم که برای گرفتن اون ریواردهای روی کارت همه مخارجم رو بااش انجام میدم تا استیتمنت و موقع دو دیت میپردازم ..." من این قسمتش رو متوجه نمیشم؟؟؟
ما همانطور که گفتم پنج روز قبل از استیتمنت ها بالانس رو میدیدم و نهایت چند دولار تا سی چهل دولار نگه میداریم و در عین حال همه ریواردها رو هم میگیرم؟؟؟
من همه ریواردهای مایلج رو روی کارت آمریکن اکسپرسم گرفتم تا حالا و همسرم هم همه ریورادهای ChoiceHotels اگه بخاطر زودتر دادن بالانس ریواردها به فنا میرفت که ما نباید تا حالا چیزی گرفته باشیم؟؟

*** البته الان باز داشتم تحقیق میکردم متوجه شدم که حرفه ای ها میگن احتیاط واجب آنست که (!!!!) بالانستون رو تا 20 تا 30 درصد کردیت لاین اگه هست بذارید بمونه برای استیتمنت و بقیه اش رو قبل از استیتمنت بدین. میگن علتش اینه که اولا ضرری نداره، ثانیا احتمالا به شرکتهای کردیت استفاده مسئولانه کارت رو نشان خواهد داد. به قول تو زیاد مطمئن نیستن ولی کلا با عقل جور در میاد. احتمالا منم یک مدت اینجوری پرداخت ببینم چی میشه.
پاسخ
تشکر کنندگان: Saeedv13 ، mhb161 ، amin arefi ، azar1348 ، sib 24 ، AFSHIN-PIC ، behfaza ، آلیس-1980 ، milade
ببین شما به ازا هر دلاری که خرج میکنی و روی استیتمنتت میاد پوینت میگیری ! یعنی باید استیتمنتت بسته بشه و با توجه به رقم اون پوینتت رو حساب میکنن . این روش همشون هست. حالا من اومدم پارسال زرنگی کنم برای امریکن و و نزدیک 2 هزار دلار بلیط هواپیما رو از کردیت خریدم و چون تازه کارت رو گرفته بودم یکسال گریس پریود داشتم و بهره بهم نمیخورد و به حساب خودم امدم و گذاشتم که این بالانس روش بمونه و گفتم خب من یک چند ماه 2000 پوینت 2000 پوینت جمع میکنم بعدم میام پول رو تصفیه میکنم قبل اینکه اون دوره بخشش تموم بشه. اما اونا زرنگتر بودن ! چون بهم گفتن که زر... ک ! شما هر خرجی رو که از یک استیتمنت به استیتمنت بعدی میکنی حسابه نه بالانسی که داری حمل میکنی ! چون این بالانس رو یکبار جایزه اش رو گرفتی ! فکر کنم برعکسش هم همینه همونطور که بالا گفتم.
اما مطلب دیگه که راجع بالانس بحث کردیم ببین میگه
try not to carry a ballance more than 20% or 30% of your card or cumulative credit line
این لفظ کری خودش جای حرفه بعضی میگن یعنی حمل کردن بالانس (پرداخت نشده) از استیتمنت فعلی به استیتمنت بعدی که همون بدهکاریه یا بعضی میگن که نه میزان استفاده از کردیت لاین درهر لحظه که من با اولی موافقم چون فکر کنم اگه قرار باشه کردیت یوسچ هر کسی رو بخوان در هر لحظه درخواستی (بدون توجه به استیتمنت) ریپورت بدن که یک دستگاه عریض و طویل میطلبه و با این بی نظمی که در کارها هست دیگه واویلاست.
به هر شکل جای کند و کاو بیشتر رو براش باز میگذاریم !
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: amin arefi ، Saeedv13 ، azar1348 ، sib 24 ، AFSHIN-PIC ، behfaza ، مریم فتوحی ، milade
(2013-11-05 ساعت 13:04)soheilbadami نوشته:  ببین شما به ازا هر دلاری که خرج میکنی و روی استیتمنتت میاد پوینت میگیری ! یعنی باید استیتمنتت بسته بشه و با توجه به رقم اون پوینتت رو حساب میکنن . این روش همشون هست. حالا من اومدم پارسال زرنگی کنم برای امریکن و و نزدیک 2 هزار دلار بلیط هواپیما رو از کردیت خریدم و چون تازه کارت رو گرفته بودم یکسال گریس پریود داشتم و بهره بهم نمیخورد و به حساب خودم امدم و گذاشتم که این بالانس روش بمونه و گفتم خب من یک چند ماه 2000 پوینت 2000 پوینت جمع میکنم بعدم میام پول رو تصفیه میکنم قبل اینکه اون دوره بخشش تموم بشه. اما اونا زرنگتر بودن ! چون بهم گفتن که زر... ک ! شما هر خرجی رو که از یک استیتمنت به استیتمنت بعدی میکنی حسابه نه بالانسی که داری حمل میکنی ! چون این بالانس رو یکبار جایزه اش رو گرفتی ! فکر کنم برعکسش هم همینه همونطور که بالا گفتم.
اما مطلب دیگه که راجع بالانس بحث کردیم ببین میگه
try not to carry a ballance more than 20% or 30% of your card or cumulative credit line
این لفظ کری خودش جای حرفه بعضی میگن یعنی حمل کردن بالانس (پرداخت نشده) از استیتمنت فعلی به استیتمنت بعدی که همون بدهکاریه یا بعضی میگن که نه میزان استفاده از کردیت لاین درهر لحظه که من با اولی موافقم چون فکر کنم اگه قرار باشه کردیت یوسچ هر کسی رو بخوان در هر لحظه درخواستی (بدون توجه به استیتمنت) ریپورت بدن که یک دستگاه عریض و طویل میطلبه و با این بی نظمی که در کارها هست دیگه واویلاست.
به هر شکل جای کند و کاو بیشتر رو براش باز میگذاریم !


"...شما هر خرجی رو که از یک استیتمنت به استیتمنت بعدی میکنی حسابه..."مسئله تون!! (برادرهای حوزه قبل از سوال میگن)!!! اول اینکه پوینت رو شرکت میده و نه صادر کننده کارت/کردیتور و این جایزه خرید شماست از اون شرکت و براشون فرقی نداره که شما پولش رو قبل بدی یا بعد. اگه این وسط به قول آذری ها یک من تومنی هم باشه بخاطر Carry Over کردن هست که اونم بهره هه میره تو جیب کردیتور و نه شرکت فروشنده. بنابرین اصلا صفر دولار هم به کردیتور ریپورت بشه آخر ماه چون شما بالانست رو قبل از استیتمنت دادی، کماکان شما خریدت رو از شرکته انجام دادی و به محض خرید شما پیونتت رو گرفتی (بعضی کردیتورها به محض گذاشتن خرید در سایت پوینت رو نشون میدن و بعضی ها جمع میکنن و یک جا آخر ماه). اگه کسی بپرسه خوب اونوقت شما خریدت رو پس دادی چی قبل از استیتمنت، بازم در مسئله فرقی نمیکنه چون شما بعد از استیتمنت هم پس بدی همان سازکار کم کردن پوینتها انجام میشه. اگه اینگونه نبود پوینتهای خریدهای من به محض نشان داده شدن خرید در کردیت کارتم (البته آمریکن رو میگم)، همزمان در گوشه همان صفحه نباید نشان داده میشد و باید یک ماه منتظر میشدم که استیتمنت بیاد و بعد. در حالیکه اینگونه نیست.
در اینجا http://www.getrichslowly.org/blog/2013/0...s-10-tips/
هم دیشب داشتم البته میخوندم، که این بیست سی درصده مال سقف استفاده ماهانه هست و نه Carry Over چون اصلا کلا Carry Over کردن خوب نیست، چه یک پنی چه سی درصد چون در هیستوری آدم ثبت میشه که این فرد نتوانسته این ماه همه قرضش رو پس بده، یعنی پول نداره. من حتی اگه برای گریس پریود هم داشته باشه باز همشو آخر ماه میدم.

*** البته الان lose your points for paying off the card before your statement رو گوگل کردم و در یک مورد استثنا دیدم یکی میگه اگه قبل از استیتمنت پرداخت میکنین، بصورت دستی خودتون حواستون به پوینتهاتون باشه چون ممکنه سیستم اشتباه کنه و نده (با اینکه در حالت عادی باید بده) و اگه اینجوری شد، زنگ بزنین بانک و پیگیر بشین که البته حرفیست کاملا معقول ولی خداییش نگه داشتن آمار این چیزها هم حوصله میخواد. کلا عدم شفافیت قانون و استفاده از سیستمهای مختلف که هر از گاهی هم ممکنه کار نکنه، من رو حسابی به یاد ایران میندازه. خداییش ایران سیستم بانکداریش از قدیم خیلی خوب بوده هااا.
پاسخ
والا من ندیدم تا حالا که مرچنتی برای خرید پوینت بده و هر چی دیدم پوینتی هست که خود کردیتور میده و چرا این پویتا رو میده چون به ازا خرید شما با کارت از اون مرچنت ایشان را حسابی چارج میکنه و مثلا امریکن رو خیلی از خرده فروشها خصوصا پمپ بنزین قبول نمیکنن چون شارز بالایی داره. و اما نکته اینه که
من امروز با 2 تا شرکتها که کارت دارم مکاتبه کردم و همونجور که حدس میزدم اینجام وحدت رویه ای نیست یعنی دیسکاور در موقع استیتمنت و در پایان اون روز ریپورت میده و شما فرصتی برای جبران بالانست نداری اما سیتی ریپورت رو بعد از دو دیت میده که بر عکس دیسکاوره و در ضمن هر دو طبق استیتمنت و بالانس روی اون پوینت و ریوارد رو محاسبه میکنن و چنانچه هر مقداری پرداخت کرده باشید قبل از صدور استیتمنت خب از پوینت شما به همون اندازه کم میشه یعنی به اندازه بالانس باقی مونده ریوارد میگیرید. حالا خدا میدونه چیس و کپیتال وان و غیره کی ریپورت میدن.
اما همه اینا بخش کوچکی از محاسبه اسکور هست که واقعا بنظرم مهم نباشه. سر مردم رو با این مسائل گرم میکنن که خوبه دیگه یکجور تفریح هم هست !
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: Saeedv13 ، Danoosh ، amin arefi ، azar1348 ، sib 24 ، AFSHIN-PIC ، خانه ، behfaza ، آلیس-1980 ، milade
(2013-11-06 ساعت 11:49)soheilbadami نوشته:  والا من ندیدم تا حالا که مرچنتی برای خرید پوینت بده و هر چی دیدم پوینتی هست که خود کردیتور میده و چرا این پویتا رو میده چون به ازا خرید شما با کارت از اون مرچنت ایشان را حسابی چارج میکنه و مثلا امریکن رو خیلی از خرده فروشها خصوصا پمپ بنزین قبول نمیکنن چون شارز بالایی داره. و اما نکته اینه که
من امروز با 2 تا شرکتها که کارت دارم مکاتبه کردم و همونجور که حدس میزدم اینجام وحدت رویه ای نیست یعنی دیسکاور در موقع استیتمنت و در پایان اون روز ریپورت میده و شما فرصتی برای جبران بالانست نداری اما سیتی ریپورت رو بعد از دو دیت میده که بر عکس دیسکاوره و در ضمن هر دو طبق استیتمنت و بالانس روی اون پوینت و ریوارد رو محاسبه میکنن و چنانچه هر مقداری پرداخت کرده باشید قبل از صدور استیتمنت خب از پوینت شما به همون اندازه کم میشه یعنی به اندازه بالانس باقی مونده ریوارد میگیرید. حالا خدا میدونه چیس و کپیتال وان و غیره کی ریپورت میدن.
اما همه اینا بخش کوچکی از محاسبه اسکور هست که واقعا بنظرم مهم نباشه. سر مردم رو با این مسائل گرم میکنن که خوبه دیگه یکجور تفریح هم هست !

آقا شرمنده، من منظورم رو درست نگفتم. منظور من پوینتی بود که ... مثلا شما وقتی کردیت کارت دیسکاور از سمزکلاب یا آمریکن اکسپرس از می_سیز میگیری، به ازای خرید از سمزکلاب یا می_سیز (بر فرض مثال البته بعضی ها مثل والمارت هیچی نمیده!) با این کردیت کارت یک امتیازات خاصی ممکنه از طرف مرچنت به شما داده میشه که اگه با کارت دیگه ای بخری تعلق نمیگیره.
این امتیاز کاملا جدا از امتیازی هست که به ازای هر گونه خرید از هر جا (فقط به صرف خرید) از طرف کردیتور داده میشه.
پاسخ
تشکر کنندگان: Danoosh ، Saeedv13 ، sce ، amin arefi ، azar1348 ، AFSHIN-PIC ، خانه ، behfaza ، milade
سلام دوستان، من تازه از كرديت استفاده مي كنم و مي خواستم بدونم بالانس حسابم رو چه جوري انلاين ميشه تسويه كرد .؟؟ حساب من بانك اوامريكاست. ايا با ترانسفر از سيوينگ تسويه ميشه!؟؟
since 2012
پاسخ
تشکر کنندگان: azar1348
(2013-11-07 ساعت 08:56)maka2 نوشته:  سلام دوستان، من تازه از كرديت استفاده مي كنم و مي خواستم بدونم بالانس حسابم رو چه جوري انلاين ميشه تسويه كرد .؟؟ حساب من بانك اوامريكاست. ايا با ترانسفر از سيوينگ تسويه ميشه!؟؟

معمولا یا از حساب چکینگ و یا سیوینگ (بسته به روال صادر کننده کردیت کارت) استفاده میشه و یا باید یک حساب خارج از اون بانک به کردیت کارت وصل کنید که بصورت ACH مبلغ رو از حساب برداره و تسویه کنه. معمولا هم میتونین تنظیم کنید که این تسویه حساب بصورت اتوماتیک انجام بگیره یا دستی که دستی امنیتش بیشتره و آدم حساب کار دستشه که چی به چیه.
پاسخ
من دیروز درخواست سکیور کردیت دادم از بانک آو آمریکا.موضوع خرج کردن زیر 30 تا 50 درصد کردیت رو واسه ساختن اعتبار به کارمندش گفتم.اون گفت آره.درسته.ولی در مورد سکیور کردیت اهمیتی نداره.می گفت این موضوع رعایت سقف 30 تا 50 درصدی اعتبار بیشتر مال زمانیه که رو اعتبار شما خونه می خرین.حالا به نظر شما ما بیشتر از 50 درصد کردیت رو خرج کنیم یا نه.
موفق باشین.
لاتاری 2013
پاسخ
تشکر کنندگان: Saeedv13 ، Danoosh ، amin arefi ، azar1348 ، AFSHIN-PIC ، خانه ، behfaza ، msnfx ، آلیس-1980 ، milade
(2013-11-08 ساعت 07:01)sce نوشته:  من دیروز درخواست سکیور کردیت دادم از بانک آو آمریکا.موضوع خرج کردن زیر 30 تا 50 درصد کردیت رو واسه ساختن اعتبار به کارمندش گفتم.اون گفت آره.درسته.ولی در مورد سکیور کردیت اهمیتی نداره.می گفت این موضوع رعایت سقف 30 تا 50 درصدی اعتبار بیشتر مال زمانیه که رو اعتبار شما خونه می خرین.حالا به نظر شما ما بیشتر از 50 درصد کردیت رو خرج کنیم یا نه.
موفق باشین.

احتیاط واجب آنست که رعایت کنید!! حالا حرفی هست گفته، مالیات که نداره Smile
پاسخ
تشکر کنندگان: sce ، Saeedv13 ، Danoosh ، amin arefi ، azar1348 ، AFSHIN-PIC ، milade
(2013-11-08 ساعت 07:06)yami نوشته:  
(2013-11-08 ساعت 07:01)sce نوشته:  من دیروز درخواست سکیور کردیت دادم از بانک آو آمریکا.موضوع خرج کردن زیر 30 تا 50 درصد کردیت رو واسه ساختن اعتبار به کارمندش گفتم.اون گفت آره.درسته.ولی در مورد سکیور کردیت اهمیتی نداره.می گفت این موضوع رعایت سقف 30 تا 50 درصدی اعتبار بیشتر مال زمانیه که رو اعتبار شما خونه می خرین.حالا به نظر شما ما بیشتر از 50 درصد کردیت رو خرج کنیم یا نه.
موفق باشین.

احتیاط واجب آنست که رعایت کنید!! حالا حرفی هست گفته، مالیات که نداره Smile

تجربه شخصی من این بوده که حتی استفاده بیشتر از ۳۰٪ از سقف کردیت برای کارت سیکیور هم باعث کاهش امتیاز می شه. منطقی هم است. اصولا کارت سیکیور با غیر سیکیور غیر از حساب وثیقه تفاوتی باهم ندارند.
2013AS1017 ≈≈ ویزا از سفارت ایروان ≈≈ ساکن مریلند، ویرجینیا از ۱ اپریل ۲۰۱۳ ≈≈ داستان من و لاتاری ۲۰۱۳
پاسخ
تشکر کنندگان: Saeedv13 ، sce ، Danoosh ، amin arefi ، mhb161 ، yami ، usa lover ، eybaba ، azar1348 ، AFSHIN-PIC ، خانه ، behfaza ، مریم فتوحی ، milade
من پس از گذشت يك سال وخورده اى از حساب سكيور در بانك اوف امريكا كارتم رو انسكيور كرد و دپوزيتمو برگردوند و يك كاارت جديد هم با پنج هزار دلار كرديت بهم داد تععجب كردم البته فقط سه چهار ماه از كارتم استفاده مرتب ميكردم بقيه اش در حد يك گردش ساده بود ولى حسابم رو اتوماتيك ست كرده بودم كه ماهى هشتاد دلار از حساب پس اندازم اخرهرماه بره به كرديت كارته چون ميترسيدم استفاده كرده باشم و يادم بره به موقع پرداخت كنم واين اخرا چون ازكارته استفاده اى نميكردم پول اضافه رو هر دوسه ماه يك چك واسم ميفرستادن پس
پاسخ
تشکر کنندگان: maka2 ، sce ، Danoosh ، amin arefi ، mhb161 ، azar1348 ، AFSHIN-PIC ، خانه ، behfaza ، milade




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان