کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
گفتگوی آزاد
(2017-04-22 ساعت 16:36)ostokhan نوشته:  گرفتن Social Security Number

Social Security Number یا به طور اختصار SSN عملکردی مشابه شماره ملی دارد و برای انجام بسیاری از امور از قبیل دریافت حقوق از دانشگاه، گرفتن کارت اعتباری، دریافت انواع وام از بانک‌ها، حتی گاهی دریافت خط تلفن و بسیاری از موارد دیگر ضروری است.

دریافت SSN و یا Social Security Number در صورتی امکان دارد که شما توسط کسی استخدام شده باشید و درآمدی دریافت کنید. این شماره در حقیقت شماره ی رکورد شما برای پرداخت مالیات است. این شماره سری است یعنی اینکه شما نباید آن را در دسترس سایر افراد بگذارید، در غیر این صورت ممکن است آن افراد از آن سوء استفاده کنند.

دریافت SSN برای استخدام در دانشگاه (وقتی شما TA یا RA یک استاد هستید، کارمند دانشگاه محسوب می شوید ) و دریافت حقوق ماهانه از دانشگاه ضروری است. همچنین قبل از دریافت SSN و اعلام آن به دانشگاه شهریه ترم شما (Tuition) به صورت خودکار لغو (waive) نمی شود، (البته دفتر دانشکده شما را در این زمینه راهنمایی خواهد کرد) بنابراین مهم ترین اقدام شما بعد از ورود به آمریکا درخواست برای صدور SSN خواهد بود. البته توجه داشته باشید که قبل از درخواست باید حداقل 10 روز از ورود شما به آمریکا گذشته باشد، بنابراین بعد از ورود، 10 روز صبر کنید و بلافاصله بعد از آن برای دریافت SSN اقدام کنید.

برای دریافت SSN مدارک زیر را آماده نمایید و به نزدیک‌ترین مرکز Social Security Administration مراجعه نمایید:

گذرنامه
کارت I-94
I-20 : I-20 مدرک رسمی پذیرش در دانشگاه های آمریکا است. این مدرک توسط دانشگاه ها از طرف Department of Homeland Security صادر می شود. دانشجویان متقاضی دریافت هر نوع از ویزای دانشجویی برای ورود به آمریکا موظف هستند در هنگام مصاحبه I-20 خود را به سفارت آمریکا تحویل دهند. I-20 شامل سه صفحه است. صفحه اول شامل اطلاعات مربوط به دانشجو، دانشگاه، رشته تحصیلی، طول مدت تحصیل، حداکثر تاریخ ورود به دانشگاه، هزینه ها و نحوه حمایت مالی از دانشجو است.

نامه‌ای از طرف دانشگاه که مشخص نماید شما به استخدام دانشگاه در آمده‌اید ( نامه کارفرما )

تاییدیه از طرف دانشگاه که نشان دهد شما دانشجوی تمام وقت هستید
نامه‌ای از طرف مرکز امور بین‌المللِ دانشگاه که تایید نماید شما دانشجوی F-1 هستید
پس از اقدام معمولا ظرف کمتر از یک ماه SSN خود را دریافت خواهید کرد.

یادآوری: استخدام شدن در دانشگاه برای دریافت SSN لازم است و دانشجویانی که بدون کمک هزینه پذیرش می‌گیرند، معمولاً امکان دریافت SSN را ندارند و متاسفانه این امر محدودیت‌هایی برایشان ایجاد خواهد کرد.


[عکس: pxyo_living-in-america5.jpg]

سپاس دوست عزیز از اطلاع رسانی شما
فقط یه ابهامی پیش آمد برای من
و اون اینکه اگر از طریق ویزای لاناری وارد امریکا بشیم و در بدو ورود هم که مسلما استخدام جایی نیستیم هنوز، نمی تونیم ssn دریافت کنیم؟
کیس: حدود ۴۰۰۰   Cool
رویت قبولی: ۱۵ اکتبر ۲۰۱۶- برنده مرحله دوم
ارسال فرم: ۱۵ اکتبر ۲۰۱۶
محل مصاحبه: ابوظبی
تاریخ مصاحبه : ۴ می ۲۰۱۷
تعداد افراد کیس: ۲ نفر
شغل آزاد
سربازی معاف
نتیجه: ویزای یک ضرب
سفرنامه


...... مى‏ گويند مگر زمين خدا وسيع نبود تا در آن مهاجرت كنيد *سوره نساء*
پاسخ
تشکر کنندگان: ostokhan ، Farzad Immigrant
[عکس: pxyo_living-in-america5.jpg]
[/quote]

سپاس دوست عزیز از اطلاع رسانی شما
فقط یه ابهامی پیش آمد برای من
و اون اینکه اگر از طریق ویزای لاناری وارد آمریکا بشیم و در بدو ورود هم که مسلما استخدام جایی نیستیم هنوز، نمی تونیم ssn دریافت کنیم؟
[/quote]

این متن بالا برای دانشجویی بود
کتگوری لاتاری جوریه که بعد از اینکه وارد ایالتی که میخواهید زندگی کنید میشید به نزدیکترین محل سوشال سکیوریتی اون منطقه میرید و یه آدرسی هم باید در همون ایالت بدید که براتون سوشال نامبرتون بیاد. معمولا اوب welcome letter  و بعد کارت سوشیال سکیوریتتون میاد.

تاپیک زیر  هم شای بتونه بهتون کمک کنه

https://www.mohajersara.org/forum/thread-1311.html
پاسخ
[عکس: kt8z_spt-lpr2015-f3-transparent-600x414.png]



Figure 3. New Lawful Permanent Residents by State or Territory of Intended Residence, FY 2013
پاسخ
تشکر کنندگان: amirdehghani20 ، dv2017 ، eblis_67 ، Farzad Immigrant ، Ashkan3832
تجربه کلی یک ایرانی در مورد آمریکا و بالاخص آستین شهر آقا شاهین عزیز:




این پست رو دو سال بعد از ورودم به ایالات متحده ویرایش کردم و به این شکل براتون نوشتم ‎...‎

دوستان عزیزی که قصد مهاجرت به ایالات متحده رو دارید و به شدت سر در گم هستید ‎...‎ شرایط سخت و پر استرس شما رو کاملن درک میکنم چون خودم هم این دوران بلاتکلیفی رو گذروندم، امروز که این مطلب رو برای شما مینویسم دو سال هست که در آمریکا زندگی میکنم و در آغاز وارد شهر استین تگزاس شدم و البته امروز در لاس وگاس زندگی میکنم ‎...‎ بیش از چهل و چهار ایالت آمریکا رو شهر به شهر به اقتضای شغلی گشتم و کم و بیش آشنایی با اب و هوا و شرایط زندگی در نقاط مختلف آمریکا پیدا کردم . تقریبن در هر ایالتی یک یا چند دوست ایرانی دارم و جویای احوالشون هستم. نمیدونم این فلسفه ی زندگی آسان در تگزاس از کجا پیدا شده ولی این رو خیلی خوب میدونم که ما ایرانی ها در آمریکا با وجود تمام آدمهایی که اطرافمون رو گرفتن، بسیار تنها هستیم ‎...‎ زندگی در آمریکا عمومن بر خلاف انچه که تصور میکردیم سخت و خسته کننده هست. میدونم که خیلی ها با این صحبت های من به شدت مخالف هستن ولی وقتی به موفق ترین ایرانی های اطرافم نگاه میکنم، اونهایی که بیش از بیست یا سی سال هست که اینجا هستن میتونم به راحتی متوجه این موضوع بشم که آمریکا همه ی ما رو چنان درگیر کار و خرج و مخارج میکنه که یادمون میره روزی به هوای تنفس در فضای تفکر آزاد و آزاد اندیشی و خلاقیت و غیره اومده بودیم اینجا ‎...‎ والبته برای بعضی ها مثل من نوعی توفیق اجباری بوده. بگذریم، هدفم از نوشتن اینها مایوس کردن شما از مهاجرت به آمریکا نیست، بیشتر دوست دارم فضای ذهنی شما رو آماده کنم برای برخورد با انچه که تصورات اشتباهی راجع بهش دارید.
توی این مدت دوستان زیادی رو از طریق سایت مهاجر سرا شناختم و با تماس و ایجاد ارتباط تونستم میزبان ورودشون به آمریکا باشم، چه در تگزاس و چه در لاس وگاس که البته دوستان تگزاسی بعد از یک مدت دومرتبه به ما در لاس وگاس پیوستن ‎...‎ تا به حال جز دو مورد از دوستان که تکلیف خودشون رو با قضیه ی مهاجرت کاملن روشن کرده بودن و اومده بودن اینجا که کار کنن، کلاسهای زبانشون رو رفته بودن و با آمادگی کامل اومده بودن اینجا که زندگیشون رو برای همیشه اینجا بسازن و واقعن از روز اولی هم که وارد شدن موفق بودن و همه ی کارهاشون روی برنامه پیشرفت، متاسفانه دوستان دیگه نه تنها برای خودشون، وقتشون و زندگیشون بلکه برای اطرافیانشون هم ارزش قائل نبودن و به هوای چیزهای دیگه دست خانواده شون رو گرفتن و تمام زندگیشون رو فروختن و اومدن اینجا، اونها حتی مطمئن نبودن میخوان اینجا زندگی کنن یا نه ؟ اونها حتی برای یک احوالپرسی ساده هم مطالعه ی زبان انگلیسی نکرده بودن ‎...‎ اونها حتی زحمت کمی تحقیق راجع به زندگی در آمریکا رو هم نکشیده بودن و متاسفانه از همون روزهای اول مشکلات روحی و خانوادگیشون هم به تمام استرس و مشکلات زندگی آمریکاشون اضافه شد .
همونطور که گفتم زندگی در آمریکا به شدت مستلزم داشتن برنامه ی دقیق و در عین حال تلاش بیوقفه و خوب بلد بودن حساب و کتاب زندگی هست. ولی مساله ی اصلی که بیشتر دوستان درگیر اون هستن انتخاب مکان زندگی در آمریکاست که خودش در واقع مهم ترین مرحله ی شروع زندگی در اینجاست و البته مطمئنن میزان هزینه ها و درآمرد در یک شهر یکی از موثر ترین لازمه های انتخابه. همچنین اطلاع دارم که برخی دوستان با تحصیلات و تجربیات فوق عالی و با برنامه ی مشخص زندگی برای حضور در بعضی کارهای تخصصی به آمریکا میان و خب مشخصن میدونن که باید چه کار کنن. ولی اکثر دوستان مهاجر دارای چنین شرایطی نیستن و تقریبن بدون هیچ برنامه ی قبلی ولی مصمم برای کار کردن مهاجرت میکنن که این اونها رو به شدت بر سر دو یا چند راهی قرار میده.
خود من زندگیم رو از آستین تگزاس شروع کردم و خب تجربه ی بسیار گران قیمتی رو برای زندگی در استین پرداختم، اینکه آستین تگزاس شهر فوق العاده زیبا و ارامی هست شکی درش نیست، مطمئن هستم که هیچ کس به اندازه ی من این شهر رو موشکافی نکرد چون به اقتضای شغلم چندین فیلم مستند در سطح تگزاس و شهر آستین ساختم که تجربیاتم رو دو چندان کرد، لاکن فضای زندگی در شهر های تگزاس فضایی بی تحرک و بسیار کند و خسته کننده بود. عدم تکاپوی اقتصادی در فضاهای قابل دسترسی تر و مردمی تر و خلوت بودن و پراکندگی جغرافیایی اکثر شهر های تگزاس باعث کمبود شغل های خوب و یا عدم درسترسی به اونهاست . در عین حال هزینه های نسبتن گران و مسیرهای طولانی در این شهر سختی زندگی رو دو چندان میکنه. بعد از یکسال دست و پا زدن در این شهر متاسفانه به تلف کردن وقت خودم پی بردم و تصمیم گرفتم که از این شهر مهاجرت کنم و به جای بهتری برای زندگی برم ‎...‎ که بعد از دو ماه تحقیق در این باره لاس وگاس رو برای زندگی انتخاب کردم که خب اولین فرصت شغلی من در لاس وگاس این اجازه رو به من داد که به بیش از چهل و چهار ایالت آمریکا در مدت شش ماه سفر کنم و تجربیات خوبی بدست بیارم و همچنان بر این باورم که لاس وگاس با توجه به ورود بیش از چهل میلیون توریست در سال یکی از پردرآمدترین، جذاب ترین و پر کارترین شهر ها برای شروع زندگی هر ایرانی در آمریکاست.
امروز این حرف رو میزنم چون خیالم راحته که تقریبن کل این سرزمین رو زیر پا گذاشتم و کورکورانه از مکانی که در اون زندگی میکنم تعریف بیجا نمیکنم. به هر حال باز هم اگر سوال خاصی در مورد این شهر داشتید حتمن با ایمیل با من تماس بگیرید و سوالاتتون در مورد لاس وگاس رو با اشاره به جزئیات از من بپرسید ‎...‎ حتمن به شما کمک خواهم کرد ‎... saeedmvardani@hotmail.com‎

داستان ارزانی در تگزاس بیشتر شبیه به یک افسانه هست، هر چند در قیاس با ایالت کالیفرنیا و شهر هایی مثل واشنگتن و نیویورک سیتی بله ایالت خیلی ارزانی هست ولی وقتی با شهر لاس وگاس قیاس میکنم در مرحله ی اول متوجه موضوع جالبی میشم، اینکه در این ایالت( نوادا) برای مواد غذایی مالیات وجود نداره و وجود فروشگاه های کوچک محلی باعث بالا رفتن رقابت و ارزانی یک سومی مواد غذایی به نسبت تگزاس هست .. موضوع بعدی اجاره ی خانه هست که در تگزاس شبیه به هفت خوان رستم ‎...‎ برای اجاره ی یه آپارتمان بسیار ساده در محله ی پایین شهر بقدری باید دوندگی کنید که اگر از پا نیافتید با مبلغ بالایی بتونید اجاره کنید اختصاصن تازه وارد ها که هیچ سابقه ای ندارن
( داخل پرانتز میخوام یکی از تجربیاتم رو در مورد اجاره ی راحت آپارتمان به شما خیلی مختصر بگم. در همون اولین روزهای ورودتون میتونید به یکی از شعبه های ‎DMV‎ شهر برید و درخواست کارت شناسایی کنید ‎Identification Card‎ شما نیازی به داشتن سوشیال سکیوریتی و چیز دیگه ای ندارید پاسپورت و داشتن یک آدرس کافی هست که میتونید از آدرس یکی از دوستانتون استفاده کنید. بعد از دریافت کارت شناسایی موقت به یکی از بانک های ‎wells Fargo‎ یا ‎Bank of America‎ مراجعه کنید هر دوی این بانک یکی از ‎{ ‎...‎ }‎ بانکهای ایالات متحده هستن ولی با پاسپورت ایرانی و کارت شناسایی موقت و بدون سوشیال برای شما حساب بانکی باز میکنن، بعد از واریز پول هاتون به حساب بانکی یک پرینت از صورت حسابتون بگیرید و به هر مجتمعی که قصد دارید آپارتمان اجاره کنید مراجعه کنید در صورتی که به میزان شش ماه اجاره تون پول در حسابتون موجود باشه میتونید آپارتمان اجاره کنید، یادتون نره بعد از دریافت کارت سوشیال سکیوریتی جسابتون رو در این بانکها ببندید و به یک بانک محلی مراحعه کنید و حساب باز کنید، اگر هم از همین بانکها راضی بودید که ‎..)‎
من در لاس وگاس وارد یک مجتمع آپارتمانی شدم قیمت هاش فوق العاده پایین بود، به آفیس رفتم در عرض بیست دقیقه خونه رو بدون چک کردن حتی کردیتم اجاره کردم. جالبتر اینکه من اپارتمان تک خوابه در محیطی بسیار عالی فقط ‎525‎ دلار ماهیانه اجاره کردم که برای شروع فوق العاده است .
و اما مساله ی فوق العاده مهم ‎...‎ آستین یک شهر دانشجویی هست و همین موضوع باعث شده که کارهای ساده و ارزان هم به سختی پیدا بشه ‎...‎ نمونه اش رو بسیار دیدم که میگم ‎...‎ از دوستانی که آمدن ‎...‎ ولی اینجا همسرم و خودم در همان هفته ی اول استخدام شدیم با بیمه و مزایای بسیار بالا و البته حقوق تقریبن دو برابر تگزاس.

برای اون دسته از دوستانی که به امید دانشگاه و غیره و ذالک میخوان بران تگزاس باید بگم . بله تگزاس ایالت فوق العاده خوبیه برای درس خوندن ولی عمده مشکل دوستان این هست که هنوز فرق دانشگاه و کالج برای اونها مبهم هست ‎...‎ دوستان عزیزم شمایی که تازه از ایران وارد آمریکا میشید بدون داشتن مدارک تافل و آیالتس و جی مت تقرین ورود شما به دانشگاه در یک یا دو سال اول غیر ممکن هست و باید از کالج شروع کنید که داستانش کاملن متفاوته ‎...‎ در سراسر ایالات متحده کالج های زیادی وجود داره که البته هر شهری هم معمولن یک کالج به اصطلاح ایرانی ها دولتی داره ‎...‎ کالج آستین یا همون آستین کامیونیتی کالج، کالج بسیار عالی هست ولی در قیاس با اینجا باید بگم که نوع تدریس، بورکراسی اداری در مورد وام تحصیلی و فاینانشیال اید بسیار سخت گیر هست ‎...‎ این در حالی هست که بعد از ورودمون به لاس وگاس در ماه اول تمامی وام های تحصیلی رو دریافت کردیم و جالب تر اینکه زمان کلاسها طوری طراحی شده که شما بعد از ساعت کاریتون میتونید به کلاسهاتون برسید . خلاصه اینکه زندگی در آستین تجربه ی قشنگ و به یاد ماندنی بود ولی خب آب و هوای داغ لاس وگاس رو به شرایط نسبتن سخت زندگی در آستین ترجیح میدم ‎...‎

باز هم دوستان اگر سوال خاصی در مورد نوادا و شهر لاس وگاس بود میتونید به من ایمیل بفرستید نظراتم رو به صورت شفاف راجع به تگزاس بیان کردم، پس لطفن راجع به تگزاس اینقدر ایمیل نفرستید ‎... ‎saeedmvardani@hotmail.com
پاسخ
بهتر نیست در کنار انعکاس تجارب دیگران ،کسانی را که وارد انجا شده و مسیر شغلی را انتخاب کرده اند پیدا بشه و روشهای پیدا کردن شغل و خانه راهنمایی بشه .با این وضع با پیگیری روند مهاجرت استرس بیشتری وارد میآد
پاسخ
تشکر کنندگان: ostokhan ، dv2017 ، a_cute65 ، Farzad Immigrant
حتما بخوانيد:مقايسه قيمت كالاها در ايران و آمريكا

یک مقاله
برنج و گوشت
با توجه به مسأله برداشتن سوبسید از کالاها و سرویس های مورد نیاز مردم و ذهن مشغولی های مترتب بر آن نظیر افزایش قیمت ها و بین المللی شدن نرخ ها در نظر دارم چند نوشتار را به این موضوع اختصاص بدهم و در هفته های پیش رو تقدیم مخاطبان کنم. جدا از این مسأله چند سال است که درخواستهایی از بعضی دوستان داشته ام که در مورد مسایل اقتصادی نظیر وضعیت قیمت ها و درآمدها در اینجا (آمریکا) بنویسم.

قبل از شروع مطلب، برای مقایسه قیمت ها با توجه به اینکه دیده ام برخی از مخاطبان به درستی و راحتی نمی توانند دلار را به تومان تبدیل کنند، برای آنکه کسی در مقایسه ها دچار خطا نشود نرخ های اینجا را بر حسب تومان بیان می کنم. نرخ ارز به کار رفته دلاری 1000 تومان در نظر گرفته ام که البته اگر دلار بالاتر رود به همان نسبت اعداد ارایه شده بیشتر می شود.

اولین مطلب در مورد قیمت های اینجا این است که قیمت یک کالای مشخص ثابت نیست البته نه بر حسب زمان آنطور که در ایران رخ می دهد بلکه بر حسب فروشگاه. بعضی فروشگاه ها مثل Albertson که اکثر آیتم هایش مواد غذایی است از همه گران تر است اما در عوض از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. بعضی فروشگاه ها مثل Food4Less و Walmartدر حین آنکه کیفیت خیلی خوبی دارند نرخ پایین تری دارند طوریکه بسیاری ترجیح می دهند مواد غذایی را از این 2 فروشگاه بگیرند. آنچه در اینجا نوشته می شود نه نرخ های گران ترین است و نه نرخ های ارزان ترین. سعی می کنم جهت شلوغ نشدن اعداد و ارقام فقط قیمت آن جاهای رایج تر را بیاورم که اکثراً ترجیح می دهند از آنجاها خرید کنند. با این حال تفاوت قیمت ها در فروشگاه های مختلف آن قدر زیاد نیست که مثلاً کالایی در جایی 2 برابر جای دیگر باشد. به طور متوسط این تفاوت حدود 20 تا 30 درصد است.

علاوه بر تفاوت قیمت های بین مواد خوراکی بین ایران و آمریکا تفاوت جالب تر در نسبت قیمت های 2 غذای متفاوت در مقایسه با ایران است. برای مثال در اینجا در بعضی فروشگاه ها مرغ از گوجه ارزان تر است و در بسیاری از مغازه ها تقریباً هم قیمت هستند. گوجه کیلویی 1000 تا 1500 تومان است و مرغ 1200 تا 2000 تومان است. گوشت گاو (گوساله) کیلویی 6 تا 9 هزار تومان است. در Albertson که گوشت گوسفند یافت می شود نوع با استخوان آن حدود 8 هزار تومان است و بدون استخوان آن حدود 12 هزار تومان. میگو کیلویی 10 تا 12 هزار تومان است. ماهی نوع ارزان بدون تیغ و تمیز شده کیلویی 5 تا 6 هزار تومان و نوع گران آن مثل ماهی Salmon - که فکر می کنم گران ترین ماهی اینجا باشد- تمیز شده کیلویی 15 تا 16 هزار تومان است.

نان رایجی که معمولاً آمریکاییها استفاده می کنند بسته یک پوندی است که کیلویی حدود 2 هزار تومان در می آید. پنیر تقریباً هم قیمت گوشت است که یک نوع رایج آن بسته 227 گرمی حدود 1700 تومان است. شیر بطری یک گالونی (3 و 78 صدم لیتر) حدود 2200 تا 3000 تومان است. تخم مرغ دانه ای 100 تومان است. روغن گیاهی مایع، بطری یک لیتر و نیمی حدود 2500 تومان است.

قیمت میوه ها به لحاظ نسبت در مقایسه با ایران بسیار متفاوت است. برای مثال انار دانه ای (یک عدد درشت) حدود 1000 تومان در می آید. اما موز کیلویی 1000 تا 2000 تومان است. پرتقال، نارنگی، سیب، گلابی، هلو و زردآلو کیلویی حدود 3 تا 4 هزار تومان است. لیموترش ارزان تر از این چند میوه است. خرما کیلویی حدود 6 هزار تومان است.

برنج انواع متفاوت آن قیمت هایی به شدت متفاوت دارد. برنج Jasmine کیسه 20 پوندی 17 دلار است که کیلویی حدود 1900 تومان می شود. برنج Basmati که ایرانی های اینجا معمولاً از آن استفاده می کنند کیلویی حدود 1800 تومان است. برنج دم سیاه ایرانی کیلویی 4500 تومان است. پیاز کیلویی حدود 2 هزار تومان، سیب زمینی کیلویی 400 تا 1000 تومان و نمک کیلویی 1000 تومان است. پپسی بطری 2 لیتری (سایز خانوادگی!) بین 1000 تا 1500 تومان است.

تنوع مواد غذایی در اینجا فوق العاده است. مثلاً از گوجه بیش از 10 نوع محصول مختلف غذایی مثل سس، رب و آب (آب گوجه) و ... در آورده اند. بیش از 20 نوع پنیر مختلف وجود دارد. نان هم همین قدر و بل بیشتر تنوع دارد. این را هم اضافه کنم که در اینجا همه کالاها به جز مواد غذایی حدود 8 درصد مالیات دارند. به این صورت که اگر در فروشگاه قیمت تعیین شده روی برچسپ کالا مثلاً 1000 تومان اعلام شده باشد موقع خرید خریدار حدود 1100 تومان پرداخت می کند. اما مواد غذایی از این قاعده مستثنی است. البته نرخ مالیات در ایالت های مختلف متفاوت است، برای ایالت نوادا حدود 8 درصد است.

تا اینجا آنچه گفتم گزارشی از قیمت ها بود. از این به بعد تحلیلی روی تفاوت نسبت قیمت ها خواهم داشت و اینکه برای مثال چرا در اینجا مرغ تقریباً هم قیمت گوجه است اما در ایران چند برابر بیشتر است. آیا در ایران گوجه خیلی ارزان است یا مرغ خیلی گران؟ و یا مثلاً در اینجا چرا خرما چند برابر گران تر از گوشت است اما در ایران گوشت چند برابر خرما است؟ حرفی که از بالابودن قیمت ها در ایران زیاد شنیده ایم از این دست حرف ها است که احتمالاً همه شنیده ایم که مثلاً در مورد گوشت، مصرف کننده ها به فروشنده ها و قصاب ها می گویند که چقدر گوشت گران می دهند، قصاب ها هم به دامداران می گویند چقدر دامداران حیوانهایشان را گران می فروشند. گله داران هم از قیمت های جو و ... گله دارند و به همین ترتیب جوکاران و ... از گرانی های دیگر گله دارند و الی آخر. اگر بخواهیم ریشه یابی کنیم به کجا می رسیم؟ ادامه مطلب در این باره است.

نکته اول این است که حدود نیمی از زمین های قابل زراعت آمریکا و ( همچنین کانادا) برای کشاورزی خوراک دام های مختلف (گاو و گوسفند، مرغ و بوقلمون و ... ) مورد استفاده قرار می گیرد. حدود 80 درصد ذرت و سویا کاشته شده توسط دام ها خورده می شود. از این رو دام در اینجا زیاد پرورش می یابد طوریکه آنقدر گوشت زیاد است که تا 3 – 4 روز در فروشگاه ها بیشتر وقت فروش ندارند و بعد از حراج در روزهای آخر، اگر فروش نرود دور می ریزند. بخاطر همین در کل گوشت از ماهی ارزان تر است. اما در ایران اغلب محصولات کشاورزی به مصرف مستقیم مردم می رسد و نه دام ها. برای آنکه دام بیشتر شود لازم است زراعت جو و دیگر خوراک دامی بیشتر شود. یک مطالعه علمی می گوید برای بدست آوردن 1 کیلو گوشت باید حدود 10 کیلو دانه های گیاهی به دام داد. به عبارت ساده 10 کیلو دانه به یک کیلو گوشت تبدیل می شود. هر چند با این کار ارزش غذایی محصول کشاورزی 90 درصد کاهش می یابد، مثلاً اگر آدم ها این دانه ها را بخورند ارزش غذایی آن 10 برابر بیشتر می شود تا زمانیکه اول دام ها بخورند بعد آدم ها گوشت آنها را بخورند، ولی اثرش این می شود که گوشت زیاد می شود و لذا نسبت به دیگر مواد غذایی چندان گران در نمی آید.

در دهه 60 که پدرم در مزارع برخی از زمین داران جم کشاورزی و دامداری داشت اکثر زمین های کشاورزی را برای تغذیه دام بکار می گرفت و بجای آنکه سبزی و صیفی جات و خوراک انسان ها مثل گوجه و گندم بکارد، یونجه و جو می کاشت طوریکه مثلاً یونجه را آنقدر داشت که خشک می کرد و برای زمستان ذخیره می کرد. ما بیشترین گوشت را آن موقع می خوردیم، البته نه فقط خانواده ما که در کل تهیه گوشت قرمز آن قدر سخت و گران نبود که دیگر مواد غذایی مثل میوه و مرغ بود. کلاً در منطقه جم و ریز که در گذشته بیشتر خاکش (دشت ها و کوه ها) و اکثر زمین ها برای تغذیه حیوانات استفاده می شد گوشت خوردن خیلی راحت بود. یکی از قدیمی های جم می گفت قدیم ها هرگاه میهمانی به خانه ما می آمد که چیزی نداشتیم برایش آماده کنیم، حیوانی برایش می کشتیم. در وضعیت صنعتی شدن منطقه (بگوییم غیر طبیعی شدن وضعیت منطقه) یکی از عواقب این وضعیت همین است: کاهش چراگاه ها، کاهش کشاورزی و مزرعه داری مورد نیاز دام ها که منجر به کاهش تولید گوشت در این مناطق شده طوریکه گوشت از ماهی گران تر شده است.

نکته دوم، موضوع عرضه و تقاضا است. باید دید که یک ماده غذایی در یک کشور جدا از اینکه به طور مستقیم یا غیر مستقیم به مصرف مشتریان می رسد، چقدر تقاضا و چقدر تولید دارد. برای مثال در آمریکا غذای اصلی برنج نیست. برنج را به ندرت و آن هم به عنوان غذایی جانبی در کنار دیگر غذاها مثلاً در یک گوشه بشقاب قرار می دهند. مثل ما نیست که دیگ و پاتیل پر کنیم. حال وقتی تقاضا زیاد باشد اما تولید کم باشد قیمت بالا می رود. اما اگر بر عکس باشد مثلاً آنقدر تولید می شد که مثل گوشت در اینجا - که غذای اول آمریکایی هاست- از زیادی دور می ریختند، آن موقع حالت برنج حالت گوجه و خرمای ما (در جنوب) پیدا می کرد. یادم می آید موقعی که فصل برداشت گوجه در سواحل بندر طاهری در استان بوشهر بود گوجه رایگان بود طوریکه بعضی از مردم که ماشین داشتند از مناطق مجاور به مزارع آنجا می رفتند و رایگاه ماشین ماشین بار می کردند و می بردند. یا مثلاً خرما در مناطق جنوب همین وضعیت ارزانی دارد. چند سال پیش یک حلب 20 کیلویی از بهترین خرمای جم (خاصه) فقط 4 هزار تومان بود که از یک کیلو گوشت ارزان تر بود. یعنی قیمت محصول یکسال یک درخت خرما از ران یک بز کمتر است.

نتیجه آخر اینکه رد کردن قیمت مواد غذایی ایران از آمریکا را می توان از زاویه عدم کشاورزی کافی در ایران نگاه کرد: به این معنی که اگر می خواهیم برای مثال گوشت گرانی نداشته باشیم (حداقل ارزان تر از ماهی باشد) لازم است کشاورزی توسعه یابد و اگر بخواهیم محصولات کشاورزی را مستقیم بخوریم باز لازم است کشاورزی گسترش یابد. در یک جمله خوردن یک برنج و گوشت چرب بستگی به توسعه کشاورزی دارد. آمریکا عصر کشاورزی را پشت سر گذاشته اما آن را محکم گرفته و با خودش پیش می برد اما ما نه تنها پشت سر نگذاشته ایم بلکه تقریباً رها کرده ایم. سعی می کنم در نوشتار دیگری با عنوان عصر کشاورزی، اهمیت و ضرورت کشاورزی را در کشورمان خصوصاً در این شرایط بیشتر نشان دهم.
پاسخ
تشکر کنندگان: Paniz888 ، dv2017 ، saeidsh ، eblis_67 ، farzadjoon123 ، a_cute65 ، Farzad Immigrant ، Ashkan3832
برای یک زندگی راحت در ۵۰ ایالت بزرگ آمریکا باید چقدر درآمد داشته باشید


بر اساس قانون ۲۰-۳۰-۵۰، هر نفر برای زندگی در آمریکا بدون احتساب مالیات باید بطور متوسط ۴۴۱۸۰ هزار دلار درآمد سالیانه داشته باشد.

قانون ۲۰-۳۰-۵۰ یعنی مدیریت درآمد به این ترتیب که ۵۰ درصد از درآمد خرج ضروریات زندگی شود، ۳۰ درصد خرج هزینه های اختیاری و ۲۰ درصد از درآمد پس انداز شود. به کمک این قانون شما می توانید میزان کافی یا نا کفی بودن درآمد خود را برای زندگی در هر شهری تعیین کنید. اگر مخارج شما در این قانون گنجانده نمی شود، پس باید به نوعی هزینه ها را کاهش و یا درآمدتان را افزایش دهید.

وبسایت GoBankingRates هزینه های زندگی در ۷۵ ایالت پرجمعیت آمریکا را با هم مقایسه کرده است و میزان هزینه های ضروری از جمله هزینه ی اجاره خانه، خرید مواد غذایی، آب و برق، حمل و نقل و مراقبت های بهداشتی را مشخص کرده است. به این ترتیب با توجه به قانون ۲۰-۳۰-۵۰ هر فرد برای زندگی در هر ایالت آمریکا باید درآمد مشخصی داشته باشد.


ایالت بیکزفیلد

درآمد مورد نیاز: ۴۳۴۲۵ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۲۱۱۷۱۳ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۳۰۲۸ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۸۶۸۵ دلار در سال

بر اساس متوسط درآمد در بیکرزفیلد که ۵۶۸۴۲ دلار می باشد ، ساکنین ۱۳۴۱۶ دلار بیشتر از آنچه مورد نیاز یک زندگی راحت در این ایالت است درآمد دارند.



آرلینگتون


درآمد مورد نیاز: ۴۶۹۰۴ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۲۳۴۵۲ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۴۰۷۱ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۹۳۸۱ دلار در سال

در آمد متوسط افراد در ایالت آرلینگتون ۵۳۰۵۵ دلار در سال است و این یعنی ساکنین ۶۱۵۱ دلار بیشتر از آنچه نیاز است درآمد دارند.



نیواورلئان


درآمد مورد نیاز: ۴۶۹۰۴ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۳۰۳۹۱ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۸۲۳۵ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۱۲۱۵۶ دلار در سال

متوسط درآمد هر خانوار در نیواورلئان فقط ۳۶۹۶۴ دلار است که این میزان درآمد نسبت به متوسط درآمد در دیگر ایالت ها بسیار کمتر است. ساکنین نیواورلئان ۲۳۸۱۸ دلار در سال کمتر از مخارج مورد نیاز یک زندگی راحت در این یالت درآمد دارند.



ویچیتا


درآمد مورد نیاز: ۴۰۶۱۶ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۲۰۳۰۸ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۲۱۸۵ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۸۱۲۳ دلار در سال

متوسط درآمد خانوار در ایالت ویچیتا ۴۵۹۰۷ دلار در سال است که با ۵۲۹۱ دلار بیشتر، درآمد مورد نیاز یک زندگی خوب را دارند.



کلیولند


درآمد مورد نیاز: ۴۲۵۸۹ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۲۱۲۹۵ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۲۷۷۷ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۸۵۱۸ دلار در سال

هزینه ی مورد نیاز برای زندگی در ایالت کلیولند بالا نیست اما به همان نسبت میزان درآمد کمتر است. درآمد ساکنین این ایالت به طور متوسط ۲۶۱۷۹ دلار در سال است که این یعنی ۱۶۴۱۰ دلار کمتر از بوجه ی یک زندگی راحت درآمد دارند.



مینیاپولیس


درآمد مورد نیاز: ۶۴۱۷۰ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۳۲۰۸۵ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۹۲۵۱ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۱۲۸۳۴ دلار در سال

متوسط درآمد ساکنان مینیاپولیس با ۵۰۷۶۷ دلار در سال مناسب و معقول است، اما همچنان ۱۳۴۰۳ دلار کمتر از کل درآمد مورد نیاز برای داشتن یک زندگی راحت در این ایالت درآمد دارند.



میامی، فلوریدا


درآمد مورد نیاز: ۷۷۰۵۷ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۳۸۵۲۹ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۲۳۱۱۷ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۱۵۴۱۱ دلار در سال

متوسط درآمد مردم این ایالت ۳۰۸۵۸ دلار در سال است که این یعنی کمتر از نصف یا ۴۶۱۶۶ دلار پول کمتری برای داشتن یک زندگی خوب دارند. این ایالت بزرگترین شکاف بین میزان درآمد ساکنین و مخارج ایده آل را در بین دیگر ایالات آمریکا دارد.



رالی


درآمد مورد نیاز: ۵۵۵۳۷ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۲۷۷۶۹ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۶۶۶۱ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۱۱۱۰۷ دلار در سال

بر اساس میزان متوسط درآمد در رالی، ساکنین این ایالت سالیانه ۵۴۵۸۱ دلار درآمد دارند و این میزان تقریباً همتراز هزینه ی زندگی ایه آل در این ایالت است. این یعنی مردم تنها ۸۰ دلار در هر ماه (یا ۹۵۶ دلار در سال) کمتر از درآمد مورد نیاز پول در می آورند.



کلرادو اسپرینگز


درآمد مورد نیاز: ۴۴۵۱۲ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۲۲۲۵۶ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۳۳۵۴ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۸۹۰۲ دلار در سال

متوسط درآمد خانوار در ایالت کلرادو اسپرینگز ۵۳۲۲۸ دلار در سال است و این به ساکنین این ایالت اجازه می دهد با ۹۷۱۶ دلار اضافه تر زندگی بهتری داشته باشند.



اوماها


درآمد مورد نیاز: ۴۵۵۶۰ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۲۲۷۸۰ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۳۶۶۸ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۹۱۱۲ دلار در سال

اغلب مردم اوماهاما می توانند بر متوسط درآمد ۴۸۷۵۱ دلار در سال حساب کنند و این میزان درآمد ۳۱۹۱ دلار بیشتر از بودجه ی مورد نیاز پرداخت مخارج و پس انداز در سال می باشد.



ویرجینیا بیچ


درآمد مورد نیاز: ۵۰۹۲۹ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۲۵۴۶۵ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۵۲۷۹ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۱۰۱۸۶ دلار در سال

هزینه های پایین زندگی در این ایالت اجازه می دهد تا با متوسط درآمد ۶۷۰۰۱ دلار در سال زندگی راحتی داشته باشید. این یعنی ۱۶۰۷۲ دلار در سال بیشتر از مخارج مورد نیاز برای یک زندگی راحت پول خواهید داشت – معادل ۱۳۴۰ دلار در ماه – که بیشترین مازاد درآمد در بین ایالت های اصلی آمریکا در این پژوهش می باشد.



آتلانتا


درآمد مورد نیاز: ۶۰۲۸۵ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۳۰۱۴۳ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۸۰۸۶ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۱۲۰۵۶ دلار در سال

با متوسط درآمد ۶۴۳۹ دلار در سال، کارگران این ایالت سالانه ۱۳۸۴۶ دلار کمتر از بودجه ی مورد نیاز زندگی راحت درآمد دارند.



مسا


درآمد مورد نیاز: ۴۲۶۵۴ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۲۱۳۲۷ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۲۷۹۶ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۸۵۳۱ دلار در سال

ساکنان مسا با متوسط درآمد ۴۸۲۵۹ دلار در سال ۵۶۰۵ دلار پول اضافه می آورند.



کانزاس سیتی


درآمد مورد نیاز: ۴۵۳۱۱ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۲۲۶۵۶ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۳۵۹۳ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۹۰۶۲ دلار در سال

درآمد مورد نیاز برای داشتن یک زندگی خوب در ایالت کانزاس سیتی تقریباً همتراز متوسط درآمد مردم شهر است. آنها با سالانه ۴۵۳۷۶ دلار بیشتر، ماهیانه ۶۵ دلار اضافی در کیف پولشان دارند.



لانگ بیچ


درآمد مورد نیاز: ۵۸۵۶۰ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۲۹۲۸۰ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۷۵۶۸ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۱۱۷۱۲ دلار در سال

ساکنین ایالت لانگ بیچ باید سالانه ۵۶۱۶ دلار به متوسط درآمد ۵۲۹۴۴ اضافه کنند تا بتوانند یک زندگی راحت در این ایالت داشته باشند.



ساکرامنتو، کالیفرنیا


درآمد مورد نیاز: ۵۳۷۳۶ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۲۶۸۶۸ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۶۱۲۱ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۱۰۷۴۷ دلار در سال

متوسط درامد در ساکرامنتو ۵۰۰۱۳ دلار در سال است و این میزان تنها ۳۷۲۳ دلار کمتر از درآمد مورد نیاز پرداخت هزینه های زندگی در این شهر است.



فرزنو


درآمد مورد نیاز: ۴۲۴۹۶ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۲۱۲۴۸ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۲۷۴۹ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۸۴۹۹ دلار در سال

۴۱۴۵۵ دلار در سال متوسط درآمد ساکنین ایالت فرزنومی باشد که تنها ۱۰۱۴۱ دلار کمتر از بودجه ی مورد نیاز برای داشتن یک زنگی خوب در این شهر است.



توسان


درآمد مورد نیاز: ۳۹۹۶۶ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۱۹۹۸۳ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۱۹۹۰ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۷۹۹۳ دلار در سال

هزینه های زندگی در این ایالت ارزان است. متوسط درآمد در توسان که جزو ۵۰ ایالت بزرگ در آمریکا می باشد، ۳۷۱۴۹ دلار در ماه است که با ۲۸۱۷ دلار درآمد بیشتر در سال برای پرداخت هزینه های زندگی کفایت می کند.



آلبوکرک


درآمد مورد نیاز: ۴۳۸۹۵ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۲۱۹۴۷ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۳۱۶۸ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۸۷۷۹ دلار در سال

متوسط درآمد در آلبوکرک ۴۷۴۱۳ دلار است و ساکنین این ایالت حدود ۳۰۰ دلار در ماه بیشتر از مخارج مورد نیاز یک زندگی راحت پول دارند.



میلواکی


درآمد مورد نیاز: ۴۳۲۸۱ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۲۱۶۴۱ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۲۹۸۴ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۸۶۵۶ دلار در سال

یک خانوار در میلواکی به طور متوسط ۳۵۴۸۹ دلار درآمد دارد که این مبلغ ۷۷۹۲ دلار کمتر از آنچه مورد نیاز یک زندگی راحت است می باشد.



لوئیزویل


درآمد مورد نیاز: ۴۶۸۳۱ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۲۳۴۱۵ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری ۱۴۰۴۹ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۹۳۶۶ دلار در سال

ساکنین ایالت لوئیزویل ۲۰۲۵ دلار در سال کمتر از مخارج این شهر درآمد دارند. درآمد متوسط آنها ۴۴۸۰۶ دلار است.



لاس وگاس


درآمد مورد نیاز: ۵۰۴۵۳ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۲۵۲۲۷ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۵۱۳۶ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۱۰۰۹۱ دلار در سال

درآمد در ایالت لاس وگاس بد نیست. درآمد متوسط در این ایالت ۵۰۹۰۳ دلار است که با احتساب هزینه ها، مردم ۴۵۰ دلار در سال بیشتر پول دارند. درآمد با هزینه های این شهر کاملاً مطابقت دارد.



پرتلند

درآمد مورد نیاز: ۶۰۱۹۵ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۳۰۰۹۷ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۸۰۵۸ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۱۲۰۳۹ دلار در سال

با توجه به درآمد متوسط ۵۳۲۳۰ دلار در سال، ساکنان ایالت پرتلند در سال ۶۹۶۵ دلار پول کم می آورند.



اوکلاهما سیتی


درآمد مورد نیاز: ۴۴۱۸۰ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۲۲۰۹۰ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری ۱۳۲۵۴ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۸۸۳۶ دلار در سال

متوسط درآمد در اوکلاهما ۴۷۰۰۴ دلار است. درنتیجه ۲۸۲۴ دلار در سال بیشتر از مخارج مورد نیاز می توان پس انداز کرد.



بالتیمور


درآمد مورد نیاز: ۵۳۸۹۷ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۲۶۹۴۹ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۶۱۶۹ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۱۰۷۷۹ دلار در سال

متوسط درآمد هر خانوار در بالتیمور ۴۱۸۱۹ دلار است، اما هزینه های بالای این شهر نیاز به ۱۲۰۷۸ دلار پول بیشتر به ازای هر فرد در سال دارد.



نشویل


درآمد مورد نیاز: ۶۱۰۱۵ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۳۰۵۰۸ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۸۳۰۵ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۱۲۲۰۳ دلار در سال

درآمد مورد نیاز در نشویل ۱۴۲۵۷ دلار در سال کمتر از درآمد متوسط ۴۶۷۵۸ دلاری است. زندگی در این ایالت سخت تر است.



بوستون، ماساچوست


درآمد مورد نیاز: ۸۴۴۲۲ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۴۲۲۱۱ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۲۵۳۲۷ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۱۶۸۸۴ دلار در سال

هزینه های بالای بوستون با درآمد متوسط ۵۴۴۸۶ دلار ساکنین این ایالت در سال مطابقت ندارد و هر فرد می تواند به طور متوسط ۲۹۹۳۷ دلار در سال پول کم بیاورد.



ممفیس


درآمد مورد نیاز: ۴۴۱۸۰ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۲۲۰۹۰ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۳۲۵۴ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۸۸۳۶ دلار در سال

متوسط درآمد در ممفیس ۳۷۰۹۹ دلار است که از کل درآمد سالانه برای یک زندگی راحت ۷۰۸۱۱ دلار کمتر است.



واشنگتن دی سی


درآمد مورد نیاز: ۸۳۱۰۴ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۴۱۵۵۲ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری ۲۴۹۳۱ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۱۶۶۲۱ دلار در سال

بر اساس متوسط درآمد واشنگتن دی سی مردم در سال ۶۹۲۳۵ دلار درآمد دارند که این مبلغ ۱۳۸۶۹ دلار کمتر از هزینه های زندگی خوب در این ایالت است.



دنور


درآمد مورد نیاز: ۶۲۸۴۲ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۳۱۴۲۱ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۸۸۵۳ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۱۲۵۶۸ دلار در سال

متوسط درآمد ۵۱۸۰۰ دلار در سال کفاف هزینه های یک زندگی راحت با ۱۱۰۴۲ دلار کمبود بودجه ی خانوار را نمی دهد.



سیاتل


درآمد مورد نیاز: ۷۲۰۹۲ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۳۶۰۴۶ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۸۸۵۳ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۱۲۵۶۸ دلار در سال

ساکنین سیاتل با متوسط درآمد ۶۷۳۶۵ دلار سالیانه ۴۷۲۷ دلار پول برای پرداخت هزینه های ضروری، پس انداز و مخارج بیشتر پول کم می آورند.



ال پاسو، تگزاس


درآمد مورد نیاز: ۴۰۲۲۷ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۲۰۱۱۳ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۲۰۶۸ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۸۰۴۵ دلار در سال

هزینه های پایین در ایالت ال پاسو زندگی را برای ساکنین راحت کرده است، با ۴۲۳۳۷ متوسط درآمد سال، آنها ۱۸۱۰ دلار بیشتر از بوجه های یک زندگی ایده آل پول در می آورند.



دیترویت


درآمد مورد نیاز: ۴۲۷۷۲ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۲۱۳۸۶ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۲۸۳۲ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۸۵۵۴ دلار در سال

متوسط درآمد در دیتریوت تنها ۲۶۰۹۵ دلار است، در نتیجه شکاف بزرگ ۱۶۶۷۷ دلاری در سال بین میزان درآمد و هزینه ی یک زندگی خوب باقی می ماند.



شارلوت


درآمد مورد نیاز: ۵۳۸۴۲ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۲۶۹۲۱ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۶۱۵۲ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۱۰۷۶۸ دلار در سال

اکثر ساکنین شارلوت بخوبی می توانند متوسط درآمد ۵۳۲۷۴ دلار در سال را بدست بیاورند که این تنها ۵۶۸ دلار کمتر از مقدار مورد نیاز از لحاظ مالی در این شهر است.



فورت ورث، تگزاس


درآمد مورد نیاز: ۵۱۷۵۹ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۲۵۸۷۹ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۵۵۲۸ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۱۰۳۲۵ دلار در سال

فقط ۷۳۳ دلار کمتر از متوسط درآمد ۵۲۴۹۳ دلار در فورت ورث باعث شده شهر ایده آلی از لحاظ داشتن یک زندگی خوب به نظر برسد.



کلمبوس


درآمد مورد نیاز: ۴۵۴۶۶ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۲۲۷۳۳ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۳۶۴۰ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۹۰۹۳ دلار در سال

تنها ۶۹۲ دلار کسری بین میزان درآمد ۴۴۷۷۴ دلاری و هزینه های مورد زندگی راحت در یک سال وجود دارد.



ایندیاناپولیس


درآمد مورد نیاز: ۴۶۰۱۶ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۲۳۰۰۸ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۳۸۰۵ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۹۲۰۳ دلار در سال

متوسط درآمد در ایندیاناپولیس ۴۲۰۷۶ دلار در سال است که ۳۹۴۰ دلار کمبود بودجه برای استطاعت یک زندگی خوب وجود دارد.



سان فرانسیسکو


درآمد مورد نیاز: ۱۱۹۵۷۰ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۵۹۷۸۶ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۳۵۸۷۱ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۲۳۹۱۴ دلار در سال

ساکنان این شهر گران، سانفرانسیسکو، با بزرگترین شکاف ۴۱۱۹۲ دلاری در سال بین متوسط درآمد ۷۸۳۷۸ با مخارج داشتن یک زندگی خوب مواجه هستند.



جکسونویل، فلوریدا


درآمد مورد نیاز: ۴۹۸۴۲ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۲۴۹۲۱ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۴۹۵۳ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۹۹۶۹ دلار در سال

با کمبود ۳۰۷۴ دلار در سال، مردم جکسون با متوسط درآمد ۴۶۷۶۸ دلار پول کافی برای داشتن یک زندگی راحت را ندارند.



آستین


درآمد مورد نیاز: ۵۳۲۲۵ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۲۶۶۱۲ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۵۹۶۷ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۱۰۶۴۵ دلار در سال

بیشتر ساکنین آستین می توانند با متوسط درآمد ۵۵۲۱۶ و ۱۹۹۱ دلار بیشتر از آرامد مورد نیاز، یک زندگی راحت را تجربه کنند.



سن خوزه


درآمد مورد نیاز: ۸۹۷۳۴ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۴۴۸۶۷ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۲۶۹۲۰ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۱۷۹۴۷ دلار در سال

با هزینه های بالای زندگی در سن خوزه، متوسط درآمد ۸۳۷۸۷ دلاری مردم مبلغ ۵۹۴۷ دلار کمتر از هزینه های مورد نیاز یک زندگی خوب می باشد.



دالاس، تگزاس


درآمد مورد نیاز: ۵۵۶۵۱ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۲۷۸۲۶ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۶۶۹۵ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۱۱۱۳۰ دلار در سال

متوسط درآمد سالیانه ۴۳۳۵۹ دلار در دالاس یک مسئله ی بزرگ برای تامین نیازهای یک زندگی خوب با ۱۲۲۹۲ شکاف متوسط بین درآمد و هزینه ها است.



سن دیگو


درآمد مورد نیاز: ۶۹۳۰۷ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۳۴۶۵۴ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۲۰۷۹۲ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۱۳۸۶۱ دلار در سال

ساکنان سن دیگو متوسط درآمدشان ۶۵۷۵۳ دلار است و ۳۵۵۴ دلار کمتر از هزینه ی یک زندگی راحت پول در می آورند.



سن آنتونیو


درآمد مورد نیاز: ۴۶۲۳۸ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۲۳۱۱۹ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری ۱۳۸۷۲ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۹۲۴۸ دلار در سال

ساکنین سن آنتونیو درآمد ایده آلی برای ساختن یک زندگی راحت دارند. متوسط درآمد در این شهر ۴۶۳۱۷ دلار است که این مبلغ ۷۹ دلار بیشتر از هزینه های زندگی در یک سال است.



فونیکس


درآمد مورد نیاز: ۴۸۸۷۶ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۲۴۴۳۸ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۴۶۶۳ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۹۷۷۵ دلار در سال

مردم شهر فونیکس با متوسط درآمد ۴۶۸۸۱ تنها ۱۹۹۵ دلار در سال کمتر از مخارج زندگی راحت در این شهر را دارند.



فیلادلفیا


درآمد مورد نیاز: ۵۹۳۸۴ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۲۹۶۹۲ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۷۸۱۵ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۱۱۸۷۷ دلار در سال

هزینه های این شهر برای مردمی که درآمد متوسط شان ۳۷۴۶۰ دلار است بالاست و ۲۱۹۲۴ دلار کمتر از هزینه های یک زندگی ایده آل در پول بدست می آید.



هوستون


درآمد مورد نیاز: ۶۰۷۹۵ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۳۰۳۹۷ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۱۸۲۳۸ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۱۲۱۵۹ دلار در سال

متوسط درآمد هر خانوار در هومستون فقط ۴۵۷۲۸ دلار است و این مبلغ با هزینه های یک زندگی خوب و کسری ۱۵۰۶۷ دلار در سال مطابقت ندارد.



شیکاگو


درآمد مورد نیاز: ۶۸۶۷۱ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۳۴۳۳۵ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۲۰۶۰۱ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۱۳۷۳۴ دلار در سال

متوسط درآمد مردم شیکاگو ۴۷۸۳۱ دلار است و با ۲۰۸۴۰ دلار شکاف بین متوسط درآمد مردم و هزینه های زندگی در این شهر، داشتن یک زندگی راحت کار دشواری است.



لس آنجلس، کالیفرنیا


درآمد مورد نیاز: ۷۴۳۷۱ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۳۷۱۸۵ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری: ۲۲۳۱۱ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۱۴۸۷۴ دلار در سال

هزینه های بالای زندگی در لس آنجلس با متوسط درآمد ۴۹۶۸۲ دلاری مردم این شهر جور در نمی آید و آنها همچنان برای داشتن یک زندگی راحت به ۲۴۶۸۹ دلار پول بیشتر در سال نیاز دارند.



نیویورک


درآمد مورد نیاز: ۸۷۴۴۶ دلار در سال

۵۰ درصد هزینه های ضروری: ۴۳۷۳۲ دلار در سال

۳۰ درصد هزینه های اختیاری ۲۶۲۳۴ دلار در سال

۲۰ درصد پس انداز: ۱۷۴۸۹ دلار در سال

در پرجمعیت ترین شهر ایالات متحده ی آمریکا هزینه های زندگی به معنای واقعی بالاست و شکاف عظیمی بین متوسط درآمد ۵۲۷۳۷ دلاری مردم و کسری ۳۴۷۰۹ دلاری برای تقبل مخارج سالیانه ی یک زندگی ایده آل وجود دارد.
پاسخ
تشکر کنندگان: dv2017 ، Paniz888 ، elikad ، saeidsh ، eblis_67 ، amirdehghani20 ، ekhveh ، nima1976 ، a_cute65 ، shahin61 ، Farzad Immigrant
ارزانترین قیمت بلیط آمریکا




در حال حاضر جهت پرواز از ایران به آمریکا شما می توانید از خطوط هواپیمایی زیر استفاده نمائید :

هواپیمایی الاتحاد Etihad Airways : که تنها در حال حاضر از تهران پرواز دارد و پس از یک توقف در ابوظبی امارات به آمریکا پرواز می کند .


هواپیمایی امارات Emirates Airlines : که در حال حاضر از مشهد و تهران پرواز دارد و پس از یک توقف در دبی امارات به آمریکا پرواز می کند .


هواپیمایی ترکیش Turkish Airlines : که در حال حاضر از تهران - مشهد - شیراز - تیریز - اصفهان و اهواز پرواز دارد و پس از یک توقف در استانبول به آمریکا پرواز می کند .


هواپیمایی قطری Qatar Airways : که در حال حاضر از تهران - مشهد و شیراز پرواز دارد و پس از یک توقف در دوحه قطر به آمریکا پرواز می کند .


هواپیمایی لوفتهانزا Lufthansa Airlines : که تنها در حال حاضر از تهران پرواز دارد و پس از یک توقف در فرانکفورت آلمان به آمریکا پرواز می کند .


هواپیمایی آزال آذربایجان Azerbaijan Airlines : که در حال حاضر تنها از تهران پرواز دارد و پس از یک توقف در باکو آذربایجان به آمریکا پرواز می کند .


هواپیمایی ایرفلوت Aeroflot Airlines : که در حال حاضر تنها از تهران پرواز دارد و پس از یک توقف به مسکو به آمریکا پرواز می کند .


همچنین در آینده ای نزدیک امکان برقراری پروازهای کی ال ام KLM و آلیتالیا Alitalia و ایر فرانس Air France نیز ایجاد خواهد شد




در زیر مسیرهای پرواز به شهرهای پر تردد آمریکا از ایران آمده است :




لس آنجلس کالیفرنیا : شما می توانید به وسیله خطوط هواپیمایی الاتحاد - امارات - قطری - ترکیش - ایرفلوت - لوفتهانزا و ... با یک توقف به لس آنجلس با ارزانترین قیمت پرواز کنید .

سان فرانسیسکو کالیفرنیا : شما می توانید به وسیله خطوط هواپیمایی الاتحاد - امارات - ترکیش - لوفتهانزا با یک توقف به سان فرانسیسکو با ارزانترین قیمت پرواز کنید .

هیوستون تگزاس : شما می توانید به وسیله خطوط هواپیمایی قطری - امارات - ترکیش - لوفتهانزا با یک توقف به هیوستون با ارزانترین قیمت پرواز کنید .

دالاس تگزاس : شما می توانید به وسیله خطوط هواپیمایی الاتحاد - امارات - قطری - لوفتهانزا با یک توقف به دالاس با ارزانترین قیمت پرواز کنید .

لاس وگاس نوادا : شما می توانید به وسیله خطوط هواپیمایی کی ال ام - قطری و لوفتهانزا با 2 توقف به لاس وگاس با ارزانترین قیمت پرواز کنید .

سیاتل واشینگتن : شما می توانید به وسیله خطوط هواپیمایی امارات و لوفتهانزا با یک توقف به سیاتل واشینگتن با ارزانترین قیمت پرواز کنید .

میامی فلوریدا : شما می توانید به وسیله خطوط هواپیمایی ترکیش - قطری - آلیتالیا - کی ال ام - ایرفلوت - اتریشی و لوفتهانزا با یک توقف به میامی با ارزانترین قیمت پرواز کنید .

اورلاندو فلوریدا : شما می توانید به وسیله خطوط هواپیمایی لوفتهانزا با یک توقف به اورلاندو با ارزانترین قیمت پرواز کنید .

آتلانتا جورجیا : شما می توانید به وسیله خطوط هواپیمایی آلیتالیا و لوفتهانزا با یک توقف به آتلانتا با ارزانترین قیمت پرواز کنید .

واشینگتون دی سی : شما می توانید به وسیله خطوط هواپیمایی الاتحاد - امارات - قطری - ترکیش - ایرفلوت - اتریشی و لوفتهانزا با یک توقف به واشینگتون دی سی با ارزانترین قیمت پرواز کنید .

نیویورک : شما می توانید به وسیله خطوط هواپیمایی الاتحاد - امارات - قطری - ترکیش - ایرفلوت - اتریشی - اوکراینی - آذربایجان و لوفتهانزا با یک توقف به نیویورک با ارزانترین قیمت پرواز کنید .

یوستون ماساچوست : شما می توانید به وسیله خطوط هواپیمایی کی ال ام - ترکیش - امارات و لوفتهانزا با یک توقف به یوستون ماساچوست با ارزانترین قیمت پرواز کنید .

شیکاگو ایلینوی : شما می توانید به وسیله خطوط هواپیمایی الاتحاد - ترکیش - امارات - قطری - اتریشی و لوفتهانزا با یک توقف به شیکاگو ایلینوی با ارزانترین قیمت پرواز کنید .
پاسخ
روز شکرگزاری در امریکا





[عکس: zzus_a.jpg]






روز شکرگزاری (Thanksgiving) از اعیاد ملی در امریکا می باشد. این عید هر ساله در چهارمین پنجشنبه ماه نوامبر برگزار می شود. مردم برای شکرگزاری از خدا به خاطر تمام دارایی های مادی و معنوی این روز را جشن می گیرند. این جشن نه تنها در امریکا بلکه در بسیاری دیگر از کشورها نیز پس از برداشت محصولات برگزار می شود.
اولین بار در سال ۱۶۲۱ میلادی جشنی برای شکرگزاری از پروردگار به خاطر برداشت محصول انجام شد و در سال ۱۶۲۳ این جشن به عنوان یک روز رسمی اعلام شد و درحال حاضر نیز از تعطیلات رسمی دولت فدرال می باشد. البته تا سال ۱۷۸۹ میلادی در انتخاب یک روز رسمی توافق قطعی وجود نداشت ولی بعد از انقلاب امریکا جورج واشینگتن، رییس جمهور امریکا، اعلامیه خود را روز جشن اعلام کرد.
مردم به دلیل این که روز شکرگزاری یک روز خاص است سعی می کنند بهترین غذا ها را برای خود مهیا کنند وبوقلمون غذایی مناسب برای مردم می باشد تا بر سر سفره خود بگذارند. به همین دلیل گاهی به روز شکرگزاری روز بوقلمون هم گفته می شود.
یکی از مهمترین رسم های این روز کمک به مردم فقیر است. این کار یا به صورت فردی و یا از طریق یک سری مراکز خیریه انجام می شود. در این روز افراد خانواده دور هم جمع می شوند و این سنت مذهبی را با هم جشن می گیرند. جوانان در این روز برای بازی فوتبال امریکایی دور هم جمع می شوند و افراد دیگری نیز در نیویورک از محله منهتن تا فروشگاه میسیز را پیاده روی می کنند. این پیاده روی در شهرهای دیگری نیز مثل دیترویت، فیلادلفیا، سنت لوئیس، پلیموث؛ شیکاگو و… برگزار می گردد.
یکی از رسومات در روز شکرگزاری این است که رییس جمهور وقت یک بوقلمون را عفو می کند تا به زندگی خود در مزرعه و یا حیاط کاخ ادامه دهد.
پاسخ
تشکر کنندگان: امیر007 ، sheghi ، Paniz888 ، a_cute65 ، Farzad Immigrant
سالروز تولد مارتین لوتر کینگ در امریکا






[عکس: xqjw_b.jpg]




یکی از روزهای رسمی تعطیل در امریکا، روز بزرگداشت مارتین لوتر کینگ (Martin Luther King)، رهبر جنبش حقوق مدنی امریکایی های افریقایی تبار می باشد. وی در روز ۱۵ ژانویه سال ۱۹۲۹ میلادی در خانواده ای از فرقه باپتیست یا همان تعمیدگرایان در شهر آتلانتا جورجیا به دنیا آمد و همین باعث شد تا وی در رشته علوم دینی ادامه تحصیل دهد.
او یک فعال سیاسی در زمینه تبعیض نژادی در امریکا بود و به همین دلیل شهرت زیادی پیدا کرد. در سال ۱۹۵۷ میلادی به همراه ده ها سیاهپوست دیگر کنفرانس رهبران مسیحی جنوب را تشکیل دادند. مارتین در سال ۱۹۶۴ به عنوان جوان ترین فرد برنده جایزه صلح نوبل شد و در سال ۱۹۶۳ میلادی به عنوان مرد سال از طرف مجله تایمز انتخاب شد.
یکی از مهمترین سخنرانی های امریکا به نام “رویایی دارم” توسط همین مرد سال برگزار شد و او در این سخنرانی درباره تساوی حقوق انسان ها در امریکا صحبت کرد. متاسفانه در ۴ آوریل ۱۹۶۸ میلادی در شهر ممفیس این مرد بزرگ را ترور کردند و به همین دلیل ۱۸ سال پس از این واقعه برای بزرگداشت ایشان سومین دوشنبه ماه ژانویه در امریکا تعطیل رسمی اعلام شد.
همچنین در سال ۲۰۱۱ میلادی در محوطه جنوب غربی پارک ملی واشینگتن برای اولین بار تندیس یک سیاهپوست یعنی مارتین لوتر کینگ در کنار تندیس بعضی از سفیدپوستان امریکا، برای یادبود ایشان بنا شد. این تندیس که به “صخره امید” نیز معروف است توسط لی یشین، یک هنرمند چینی ساخته شد. در زیر این بنا جمله ای از توماس جفرسون با این محتوا حک شد که “حالا وقت آن رسیده که گفته تو مبنی بر اینکه همه انسان ها برابرند را در عمل ببینیم”. البته انتقادهای زیادی به این نوشته شد که در نهایت مجبور به اصلاح آن شدند.
مرگ این بزرگ مرد امریکایی باعث شد تا مردم غم بزرگی را متحمل شوند تا جایی که شورش هایی نیز صورت گرفت و مردم از آن سال ها به خاطر بزرگداشت مارتین روز تولد او را هر ساله جشن می گیرند و این روز یکی از تعطیلات رسمی در دولت فدرال می باشد.
پاسخ
تشکر کنندگان: امیر007 ، sheghi ، nima1976 ، a_cute65 ، Farzad Immigrant
(2017-04-26 ساعت 00:48)ostokhan نوشته:  
ارزانترین قیمت بلیط آمریکا




در حال حاضر جهت پرواز از ایران به آمریکا شما می توانید از خطوط هواپیمایی زیر استفاده نمائید :

   هواپیمایی الاتحاد Etihad Airways : که تنها در حال حاضر از تهران پرواز دارد و پس از یک توقف در ابوظبی امارات به آمریکا پرواز می کند .

   شیکاگو ایلینوی : شما می توانید به وسیله خطوط هواپیمایی الاتحاد - ترکیش - امارات - قطری - اتریشی و لوفتهانزا با یک توقف به شیکاگو ایلینوی با ارزانترین قیمت پرواز کنید .

با تشکر از اطلاعات مفیدی که در اینجا قرار میدهید، اگر بشود این مجوعه اطلاعات را بصورت یک فایل پی دی اف و ... یکجا برای دانلود بگذارید، امکان پخش این اطلاعات و نحوه دسترسی راحت تری خواهد داشت.
ممنون
Case Number....: 2017as5600
Case Members...: 2 Adult+1 child
Status...: Military Excemption, Private company employer
ds260.............: 15MAY 2016
Last submit......: 28JAN 2017
Embassy: Ankara-->Abu Dabi(Changed by Kcc)
Interview: 10MAY یک ضرب
Status: Current 18MAR-->Second Email 28MAR-->In Transit 28 MAR-->Ready 4 APR-->Issued 11 MAY
Destination: California
راهنمای پرکردن فرم DS260
آموزش تصویری انتخاب شعبه پستی
سفرنامه از اول تا گرفتن ویزا
پاسخ
تشکر کنندگان: ostokhan ، Farzad Immigrant
جمعیت امریکا







[عکس: 9crd_c.jpg]




امریکا کشوری پهناور است که با داشتن حدود ۳۲۶ میلیون جمعیت، سومین کشور پر جمعیت دنیا محسوب می شود. مردم امریکا به خانواده بسیار اهمیت می دهند و همین باعث شده تا این کشور به یکی از پر جمعیت ترین کشورهای دنیا تبدیل شود. با توجه به اطلاعات اداره آمار امریکا، نسبت جمعیت زن به مرد ۰٫۹۷۵ (۹۷۵ مرد به ۱۰۰۰ زن) می باشد که پایین تر از درصد جهانی است. به طوری که درصد جنسیت جهانی تقریبا ۱۰۱۶ مرد به ۱۰۰۰ زن می باشد.
در لیست زیر می توانید نرخ جمعیت در سال ۲۰۱۴ را ببینید:
• ۴۴۲۷۵۵۴ تولد
• ۲۶۸۲۷۸۴ مرگ
• افزایش طبیعی جمعیت: ۱۷۴۴۷۷۰ نفر
• افزایش بر اساس مهاجرت: ۱۴۱۵۰۲۴ نفر
• ۱۵۹۶۰۵۱۵۸ مرد
• ۱۶۳۶۹۵۹۲۰ زن
با توجه به آمار زیر به راحتی می توان فهمید که جمعیت امریکا رو به رشد است و به طور متوسط، روزانه ۸۷۴۲ نفر در سال ۲۰۱۵ به جمعیت اضافه می شوند:
• ۱۲۲۵۰ نفر در هر روز متولد می شوند
• ۷۴۲۳ نفر در هر روز جان خود را از دست می دهند
• ۳۹۱۵ نفر در هر روز مهاجرت می کنند
در ایالت متحده امریکا حدود ۲۰٫۱% افراد زیر ۱۵ سال، ۶۶٫۸% افراد بین ۱۵ و ۶۴ سال و ۱۳٫۱% را افراد بالای ۶۵ سال تشکیل می دهند.
البته با توجه به این که ایالت متحده امریکا کشوری توریست پذیر و مهاجر پذیر هست، نژادهای مختلفی در کنار هم در آن زندگی می کنند. اکثر این جمعیت را سفید پوستان شامل می شوند. ترکیب نژادی مردم امریکا به شرح زیر می باشد:
سفید پوستان: ۸۱%
سیاه پوستان: ۱۲٫۹%
آسیایی ها: ۴٫۲%
سرخ پوستان امریکایی: ۱%
بومیان هاوایی: ۰٫۲%
امریکا کشوری توسعه یافته است و امید به زندگی یکی از شاخص های مهم جمعیتی است. ۷۶ سالگی برای مردان و ۸۱ سالگی برای زنان، سن امید به زندگی در ایالت متحده امریکا است. بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۵۰، تعداد افراد پیر در جامعه به سرعت رو به رشد است. بنابراین امریکا را به عنوان یک جامعه پیر می توان نام برد که نیاز به نیروی جوان دارد.
پاسخ
(2017-04-26 ساعت 17:40)ostokhan نوشته:  
جمعیت آمریکا







[عکس: 9crd_c.jpg]




آمریکا کشوری پهناور است که با داشتن حدود ۳۲۶ میلیون جمعیت، سومین کشور پر جمعیت دنیا محسوب می شود. مردم آمریکا به خانواده بسیار اهمیت می دهند و همین باعث شده تا این کشور به یکی از پر جمعیت ترین کشورهای دنیا تبدیل شود. با توجه به اطلاعات اداره آمار آمریکا، نسبت جمعیت زن به مرد ۰٫۹۷۵ (۹۷۵ مرد به ۱۰۰۰ زن) می باشد که پایین تر از درصد جهانی است. به طوری که درصد جنسیت جهانی تقریبا ۱۰۱۶ مرد به ۱۰۰۰ زن می باشد.
در لیست زیر می توانید نرخ جمعیت در سال ۲۰۱۴ را ببینید:
•    ۴۴۲۷۵۵۴ تولد
•    ۲۶۸۲۷۸۴ مرگ
•    افزایش طبیعی جمعیت: ۱۷۴۴۷۷۰ نفر
•    افزایش بر اساس مهاجرت: ۱۴۱۵۰۲۴ نفر
•    ۱۵۹۶۰۵۱۵۸ مرد
•    ۱۶۳۶۹۵۹۲۰ زن
با توجه به آمار زیر به راحتی می توان فهمید که جمعیت آمریکا رو به رشد است و به طور متوسط، روزانه ۸۷۴۲ نفر در سال ۲۰۱۵ به جمعیت اضافه می شوند:
•    ۱۲۲۵۰ نفر در هر روز متولد می شوند
•    ۷۴۲۳ نفر در هر روز جان خود را از دست می دهند
•    ۳۹۱۵ نفر در هر روز مهاجرت می کنند
در ایالت متحده آمریکا حدود ۲۰٫۱% افراد زیر ۱۵ سال، ۶۶٫۸% افراد بین ۱۵ و ۶۴ سال و ۱۳٫۱% را افراد بالای ۶۵ سال تشکیل می دهند.
البته با توجه به این که ایالت متحده آمریکا کشوری توریست پذیر و مهاجر پذیر هست، نژادهای مختلفی در کنار هم در آن زندگی می کنند. اکثر این جمعیت را سفید پوستان شامل می شوند. ترکیب نژادی مردم آمریکا به شرح زیر می باشد:
سفید پوستان: ۸۱%
سیاه پوستان: ۱۲٫۹%
آسیایی ها: ۴٫۲%
سرخ پوستان آمریکایی: ۱%
بومیان هاوایی: ۰٫۲%
آمریکا کشوری توسعه یافته است و امید به زندگی یکی از شاخص های مهم جمعیتی است. ۷۶ سالگی برای مردان و ۸۱ سالگی برای زنان، سن امید به زندگی در ایالت متحده آمریکا است. بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۵۰، تعداد افراد پیر در جامعه به سرعت رو به رشد است. بنابراین آمریکا را به عنوان یک جامعه پیر می توان نام برد که نیاز به نیروی جوان دارد.


با سلام

خواستم به نوبه خودم از زحمات بی شائبه شما دوست عزیز کمال تقدیر و تشکّر رو بجا بیارم

ان شاء الله در تمام مراحل زندگی موفّق باشید

سپاس بیکران

در پناه حقّ
به امید خدا

         Case Number  :  AS000014$$

+ افراد منظور در کیس : 1 نفر ( خودم )

+ ارسال فرمMay 17

+ سفارت  : ایروان

+ دریافت نامه دوم September 23 :

+  تاریخ مصاحبه  November :

+ نتیجه مصاحبه  :      AP
پاسخ
تشکر کنندگان: امیر007 ، amirdehghani20 ، ostokhan ، Farzad Immigrant
(2017-04-27 ساعت 15:43)a_cute65 نوشته:  
(2017-04-26 ساعت 17:40)ostokhan نوشته:  
جمعیت آمریکا







[عکس: 9crd_c.jpg]




آمریکا کشوری پهناور است که با داشتن حدود ۳۲۶ میلیون جمعیت، سومین کشور پر جمعیت دنیا محسوب می شود. مردم آمریکا به خانواده بسیار اهمیت می دهند و همین باعث شده تا این کشور به یکی از پر جمعیت ترین کشورهای دنیا تبدیل شود. با توجه به اطلاعات اداره آمار آمریکا، نسبت جمعیت زن به مرد ۰٫۹۷۵ (۹۷۵ مرد به ۱۰۰۰ زن) می باشد که پایین تر از درصد جهانی است. به طوری که درصد جنسیت جهانی تقریبا ۱۰۱۶ مرد به ۱۰۰۰ زن می باشد.
در لیست زیر می توانید نرخ جمعیت در سال ۲۰۱۴ را ببینید:
•    ۴۴۲۷۵۵۴ تولد
•    ۲۶۸۲۷۸۴ مرگ
•    افزایش طبیعی جمعیت: ۱۷۴۴۷۷۰ نفر
•    افزایش بر اساس مهاجرت: ۱۴۱۵۰۲۴ نفر
•    ۱۵۹۶۰۵۱۵۸ مرد
•    ۱۶۳۶۹۵۹۲۰ زن
با توجه به آمار زیر به راحتی می توان فهمید که جمعیت آمریکا رو به رشد است و به طور متوسط، روزانه ۸۷۴۲ نفر در سال ۲۰۱۵ به جمعیت اضافه می شوند:
•    ۱۲۲۵۰ نفر در هر روز متولد می شوند
•    ۷۴۲۳ نفر در هر روز جان خود را از دست می دهند
•    ۳۹۱۵ نفر در هر روز مهاجرت می کنند
در ایالت متحده آمریکا حدود ۲۰٫۱% افراد زیر ۱۵ سال، ۶۶٫۸% افراد بین ۱۵ و ۶۴ سال و ۱۳٫۱% را افراد بالای ۶۵ سال تشکیل می دهند.
البته با توجه به این که ایالت متحده آمریکا کشوری توریست پذیر و مهاجر پذیر هست، نژادهای مختلفی در کنار هم در آن زندگی می کنند. اکثر این جمعیت را سفید پوستان شامل می شوند. ترکیب نژادی مردم آمریکا به شرح زیر می باشد:
سفید پوستان: ۸۱%
سیاه پوستان: ۱۲٫۹%
آسیایی ها: ۴٫۲%
سرخ پوستان آمریکایی: ۱%
بومیان هاوایی: ۰٫۲%
آمریکا کشوری توسعه یافته است و امید به زندگی یکی از شاخص های مهم جمعیتی است. ۷۶ سالگی برای مردان و ۸۱ سالگی برای زنان، سن امید به زندگی در ایالت متحده آمریکا است. بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۵۰، تعداد افراد پیر در جامعه به سرعت رو به رشد است. بنابراین آمریکا را به عنوان یک جامعه پیر می توان نام برد که نیاز به نیروی جوان دارد.


با سلام

خواستم به نوبه خودم از زحمات بی شائبه شما دوست عزیز کمال تقدیر و تشکّر رو بجا بیارم

ان شاء الله در تمام مراحل زندگی موفّق باشید

سپاس بیکران

در پناه حقّ
منم سلام میگم خدمتون
و بسیار تشکر می کنم بابت اطلاعات مفیدی که در اختیار ما قرار می دهید.
کیس: ‎2017AS73XX‎
تعداد اعضاء ‎: 1‎ نفر
تاریخ مشاهده نتیجه:2016 ,16 Jun‎
تاریخ ارسال فرم: 2016,July ‎4  
تاریخ نامه دوم: 2017,‎April 24
محل مصاحبه: ارمنستان 
تاریخ مصاحبه  June 27
نتیجه:AP
ایشود 11 آگوست
پاسخ
تشکر کنندگان: امیر007 ، ostokhan ، a_cute65 ، Farzad Immigrant
هزینه زندگی در آمریکا




[عکس: xpnz_earn-money-with-internet_23-2147512...026756.jpg]




اصولا در آمریکا مواد خوراکی از هزینه ی پایینی برخوردارند و بالعکس مخارج درمانی در صورتیکه بیمه نباشید بسیار سنگین است.

۱- اجاره خانه

اگر محلی برای سکونت در آمریکا نداشته باشید مجبور به اجاره ی خانه هستید که میتواند مهم ترین خرج باشد چون اجاره یک واحد آپارتمان تکخوابه در شهری مثل دالاس ۷۰۰ دلار ماهانه میشود علاوه بر ان مبلغی هم برای آب و برق و انرژی های دیگر باید کنار گذاشت که بسته به فصلی که هستید حدود ۴۰ تا ۸۰ دلار میتواند باشد. هم چنین بر اساس قانونی که در آمریکا است حدود ۱۲ دلار باید خانه را بیمه کنید.

۲- هزینه های درمانی

با اینکه هزینه مواد خوراکی در آمریکا پایین است، مخارجی مانند تعمیرات، بیمه خودرو و خدمات درمانی بسیار بالا است. به همین خاطر است که مردم این کشور به پیشگیری اهمیت می دهند و دائم ورزش می کنند.

چون چنانچه از بیمه برخوردار نباشید، تنها یک سرماخوردگی ساده و تزریق آنتی بیوتیک برای شما حداقل ۱۱۰ دلار هزینه برمیدارد. درصورتیکه کار به بستری در بیمارستان بکشد فقط برای یک جراحی آپاندیس بین ۲ تا ۳ هزار دلار باید خرج کنید.

البته آنجا بیمه ها کمک هزینه های جانانه ای (حدود ۸۰ درصد) به بیماران می دهند، برخلاف ایران که بیمه ها فقط ۳۰ درصد هزینه های درمانی را پوشش می دهند.

۳- تلفن همراه

شما میتوانید از اینترنت و تلفن همراه استفاده ی همزمان داشته باشید به این صورت که میتوانید یک گوشی به ارزش ۷۰۰ دلار را با قیمت ۱۵۰دلار به صورت دو ساله بگیرید و از نت آن هم استفاده کنید. هزینه تماس و پیام حدود ۳۰دلار به صورت ماهانه میشود . شما حتی میتوانید Iphone 4s را به صورت رایگان دریافت کنید و ماهی ۶۵ تا ۹۰ دلار براساس حجم دانلود مورد نیازتان پرداخت کنید.

۴- مالیات بر ارزش افزوده

تمامی محصولات آمریکا علاوه بر قیمت کالا هشت درصد هم مالیات برای آن باید پرداخت. در ایران نیز از چندسال پیش مالیات بر ارزش افزوده اجرایی شده که در حال حاضر شش درصد مالیات اضافه میشود.
پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: