کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
گفتگوی آزاد
هزینه زندگی در آمریکا 2




[عکس: xpnz_earn-money-with-internet_23-2147512...026756.jpg]




در ادامه ی مطلب قبلی دیگر هزینه های زندگی در آمریکا از جمله مواد غذایی را شرح میدهیم…

۵- تلویزیون و اینترنت
در آمریکا باید به ازای تماشای برنامه های تلویزیونی هم پول بدهید، برای تماشای ۸۰ کانال به طور مثال باید ۴۰ دلار پرداخت کنید. اگر هم بسیار پیگیر سینما و فیلم هستید می توانید با ۱۰ دلار اشتراک ماهانه بگیرید یا با پرداخت شبی یک دلار فیلم کرایه کنید و تماشا کنید. قیمت سینما هم که فیلم های روز دنیا را دارد، حداقل ۱۰ دلار است. برای دسترسی به اینترنت پر سرعت تلفن همراه با مکالمه رایگان هم باید بین ۴۰ تا ۶۰ دلار ماهانه کنار بگذارید.

۶- مواد خوراکی

الف) روغن و کره: کره در آمریکا هر یک پوند آن (معادل ۴۵۴ گرم) سه دلار قیمت دارد که قیمت چندان بالایی ندارد. درصورتیکه در یک سال اخیر در ایران کلی خبرساز شده و بارها دچار نوسانات قیمتی شده. نیم پوند پنیر درجه یک خامه ای هم ۲٫۳۸ دلار و یک گالن روغن مایع هم حدود ۹ دلار قیمت دارد. شکر که یکی از اقلام اصلی محسوب می شود هر کیلوی آن کمتر از یک دلار برچسب قیمت می خورد.

ب) گوشت و برنج: قیمت گوشت در آمریکا با میوه و سبزیجات تفاوت چندانی ندارد. سینه مرغ آماده ۴٫۵ دلار، گوشت چرخ کرده ۱۱ دلار و گوشت درجه یک گاو کیلویی ۱۰ دلار است.

برنج جز غذاهای ثابت دذ سبد غذاهای کشورهای غربی محسوب نمیشود، اما با این حال برنج هندی تا مرزهای ایالات متحده هم پیش رفته و هر گونی ۴٫۵ کیلویی آن از ۱۰ تا ۱۳ دلار قیمت دارد.

ج) تخم مرغ: قیمت یک شانه تخم مرغ در آمریکا حدود سه دلار است حتی یک بسته دوازده تایی تخم مرغ محلی حدود ۴٫۵ دلار قیمت دارد.

د) شیر: برای تهیه مواد خوراکی ارزان قیمت ساکنان ایالت های مختلف آمریکا، مشکلی ندارند. مثلا یک گالن شیر (۳٫۷۸ لیتر ) بین ۲٫۵ تا ۳ دلار است. که در ایران یک لیتر شیر پر چرب بین ۱۵۰۰ تا دو هزار تومان قیمت دارد.

نکته

– درنتیجه در آمریکا مواد خوراکی و میوه نسبت به حقوق سرانه مردم بسیار ارزان است اما مخارج درمانی خیلی زیاد است به طوری که سر به فلک می کشد، به همین دلیل در این کشور اسراف زیاد است و از طرفی مردم به جای درمان به پیشگیری می اندیشند. البته دولت هم از طریق کارت هایی کالاهای اساسی را به اقشار کم درآمد می رساند.
پاسخ
درخواست پارسپورت آمریکا از خارج آمریکا



درخواست پاسپورت آمریکا در خارج از این کشور با روند درخواست آن در آمریکا تفاوت دارد. با این که فرم های درخواست، مستندات، هزینه ها و محصول نهایی هر دو همه جا یکی است، اما هر سفارت خانه و کنسولگری آمریکا، روال مختلفی برای ارائه و بررسی مدارک نهایی شما دارد. در زیر، اطلاعاتی که باید هنگام درخواست پاسپورت آمریکا از خارج این کشور آماده کنید را ارائه می کنیم:

فرم های درخواست پاسپورت آمریکایی

اگر خارج از آمریکا درخواست پاسپورت کرده اید، طبق دستورالعمل های ارائه شده در فرم درخواست عمل نکنید زیرا برای افرادی هستند که از داخل آمریکا درخواست می دهند. برای آگاهی از دستورالعمل های مربوط به ارائه فرم ها به وب سایت سفارت خانه یا کنسولگری محل (local embassy or consulate’s website) مراجعه کنید.
لطفا توجه داشته باشید که باید شماره تامین اجتماعیتان را طبق قانون the FAST Act ارائه کنید.

مدارک تکمیلی

مدارک تکمیلی خود را –تایید کننده شهروندی و هویتتان-همراه با فرم درخواست به سفارت خانه یا کنسولگری نزدیک خود بدهید. مدارک مستند پشتیبان بر طبق نوع فرم درخواست مورد استفاده با هم فرق دارند پس برای کسب جزئیات بیشتر از فرم کمک بگیرید.

عکس

عکس هایی که همراه درخواستتان ارائه می کنید باید طبق همه شرایط عکس پاسپورت آمریکایی باشد. به خاطر داشته باشید که شرایط عکس برای پاسپورت آمریکایی شاید با شرایط عکس پارسپورت کشورهای دیگر متفاوت باشد. برای آگاهی از شرایط عکس پاسپورت اینجا را کلیک کنید.

هزینه

با این که هزینه های خاص خدمات همه جا یکسان است، اما ممکن است سفارت خانه یا کنسولگری محلی، فقط پول نقد به دلار یا پول رایج کشور مقصد را بپذیرند. گاهی هم کارت اعتباری پذیرفته می شود. سفارت خانه ها و کنسولگری های آمریکا برخلاف مراکز پذیرش آمریکا، نمی توانند چک شخصی قبول کنند. شما نمی توانید با پست، پول نقد بفرستید. برای این که متوجه شوید کدام نوع پرداخت مورد قبول سفارت خانه یا کنسولگری محل است، به وب سایت سفارت خانه یا کنسولگری مراجعه کنید. برای دریافت فهرست کامل هزینه ها اینجا را کلیک کنید.

پست پیشتاز برای تقاضاهای خارج از کشور موجود نمی باشد. اگر با پست از یک نشانی در کشور کانادا درخواست می فرستید، پاسپورتتان از طریق پست پیشتاز ممتاز به نشانی تان ارسال می شود.

لطفا توجه داشته باشید-در این سایت از شما اطلاعات کارت اعتباریتان درخواست نمی شود. در حال حاضر، وزارت کشور گزینه پرداخت آنلاین خدمات پاسپورت را ندارد اما احتمالا در آینده راه اندازی خواهد شد.

بررسی مدارک

اگر از خارج آمریکا درخواست فرستاده اید، خدمات سریع بررسی مدارک برایتان منظور نمی شود. همه پاسپورت هایی که از خارج کشور درخواست می شوند در آمریکا چاپ گرفته می شوند و بعد به سفارت خانه یا کنسولگری ارسال می گردند. در مواقع ضروری، سفارت خانه ها یا کنسولگری ها می توانند پاسپورت اعتبار محدود صادر کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر، مستقیم با آن ها تماس بگیرید.
پاسخ
تشکر کنندگان: a_cute65 ، شهرادلیلا ، Paniz888 ، dv2017 ، elikad ، Farzad Immigrant ، Ashkan3832
سانتا باربارا، کالیفرنیا




[عکس: d5c7__d8_b3_d8_a7_d9_86_d8_aa_d8_a7-_d8_..._d8_a7.png]




سانتا باربارا که بین کوه های سانتا یینِز و اقیانوس آرام در ساحل مرکزی کالیفرنیا قرار دارد، هم دید جهان بین از اقیانوس و هم معماری سبک اسپانیایی را درست در ۱۴۴ کیلومتری لس آنجلس به شما عرضه می کند. پشت بام های سرخ رنگ و منظره های تپه های انحنادار سبز رنگ در سواحل ماسه ای هموار می شوند و یک بندر پرجنب و جوش را به وجود می آورند.

اسکله استرنز، دریا و ساحل را به غذاخوری های دریایی تازه و مرکز زندگی دریایی متصل می کند. جزایر چنل در همان نزدیکی و شهر سرکه شما را به ماجراجویی های دیدنی تر تشویق می کند و تائترهای تاریخی دوطرف خیابان اِستِیت برای خستگی در کردن و نمایش دیدن، عالی هستند.

نقاط تاریخی برجسته دیگر شامل مقر کشیش های سانتا باربارا معروف به ملکه مقرهای کشیشان است که به زیبایی اش معروف است و همچنین دادگاه سانتا باربارا که نماد این جاست نیز هستند. این ساختمان های دیدنی بازتابی از گذشته و میراث اسپانیایی سانتا باربارا هستند.




[عکس: xw7m__d8_b3_d8_a7_d9_86_d8_aa_d8_a7-_d8_...d8_a72.png]



مسافران و محلی ها در غذاخوری های سطح بالای سانتا باربارا که غذاهای از مزرعه تا میزغذا و غذاهای محلی دارند لذت می برند و خریداران برای خریدهای عالی و سطح بالا به خیابان استیت هجوم می برند. برای لذت بردن از حال و هوای معاصر حتما به «ناحیه فانک» سربزنید. در آن جا، پشت بام های سرخ رنگ و ساختمان های نمای گچی سفید رنگ جای خود را به سازه های مدرنی داده اند که روزگاری منطقه صنعتی سانتاباربارا بود. اتاق های سرکه چشیدن، نمایشگاه های هنری، ماء الشعیرسازی های کوچک و بوتیک های خلاقانه محلی واقع در انبارهای قدیمی در چند قدمی ساحل و مرکز شهر، تجربه هیجان انگیزی خواهد بود.

سانتاباربارا جایی بسیار شاد و پرنور است که چیزهای خوب زندگی را می توان در آن دید و از خود، یک فرد شادتر و سرحال تر ساخت.
پاسخ
تشکر کنندگان: ekhveh ، elikad ، a_cute65 ، Farzad Immigrant ، Ashkan3832
پاسادنا، کالیفرنیا




[عکس: l5za__d9_be_d8_a7_d8_b3_d8_a7_d8_af_d9_8..._d8_a7.png]



پاسادنا واقع در ۱۶ کیلومتری شمال شرق مرکز شهر لس آنجلس از طریق قطار سبک شهری (خط طلایی مترو Metro Gold Line) به مرکز شهر قابل دسترسی است و به راحتی شما را به شهری می برد که بابت موزه ها، معماری تاریخی و جشنواره سال نو جشن گل رز (Tournament of Roses) معروف است.

تاریخچه پاسادنا

پاسادنا که در سال ۱۸۸۶ تاسیس شد، بعد از لس آنجلس، دومین شهر قدیمی این ناحیه است. این شهر به خاطر اهالی ثروتمند شرق آمریکا و بعد از این که راه آهن به آن جا رسید، به یک میعادگاه زمستانی پرطرفدار تبدیل شد. افراد بانفوذی مانند غول راه آهن، هنری هانتینگتون (Henry Huntington) که هتل هانتینگتون (اکنون اسم آن لانگهام هانتینگتون پاسادنا Langham Huntington Pasadena است)، کتابخانه هانتینگتون، مجموعه های هنری و باغ های گیاه شناسی را هم تاسیس کرد، شکل گرفت. چارلز و هنری گرین (Charles and Henry Greene)، برادران معمار-که به خاطر نقش خود در جنبش هنر و صنعت آمریکا معروفند-بیشتر خانه های «سوئیس کوچک» پاسادنا را ساختند. چالرز سی (Charles See) و مادرش مری از خانه خود در پاسادنا، آب نبات های سی را راه انداختند و جولیا چایلد (Julia Child) سرآشپز معروف که طرز پخت غذاهای فرانسوی را به این جا وارد کرد، همگی زاده این جا بودند.




[عکس: 6x7q__d9_be_d8_a7_d8_b3_d8_a7_d8_af_d9_8...d8_a72.png]



جشنواره ها و فعالیت های فرهنگی پاسادنا

پاسادنا شهری است که تاریخ و سنت های دیرپایی دارد. تصور کنید که در یکی از جشنواره های منحصر به فرد شهر یک تجربه اصیل جنوب کالیفرنیایی به دست می آورید-که چندتایی از آن ها رایگان هم هستند. جشنواره های زمستانی، تورنمنت گل های رز و لیو آن گرین هستند. بهار با سه رویداد عمده، متعلق به مشتاقان معماری است: گردش خانگی بهاره، خانه طراحی نمونه پاسادنا و گردش خانه های ییلاقی بهشتی. تابستان با خود مِیک میوزیک پاسادنا و مهمانی پل خیابان کلورادو را به ارمغان می آورد. در پاییز، آخرهفته صنعتگران و آرت نایت پاسادنا را از دست ندهید.

موزه های پاسادنا

پاسادنا جایگاه کلی نهاد فرهنگی متجدد است که بسیاری از آن ها با پای پیاده فاصله کمی از هم دارند. موزه نورتون سیمون بابت مجموعه آثار هنری کلاسیکش معروف است اما خیلی از مردم نمی دانند که این موزه در بایگانی خود، آثار تاثیرگذار معاصر هم دارد. موزه هنر کالیفرنیای پاسادنا، آثار معاصر را با نمایشگاه های هیجان انگیزی از جمله اکنون یک روزی است: هنر کوریتا کنت به نمایش می گذارد. هانتینگتون، مجموعه خصوصی خانواده هانتینگتون را نمایش می دهد و محل یک نهاد پژوهشی است. موزه آسیا اقیانوسیه یو. اس. سی. () هم یک موزه دانشگاهی است که در یک خانه الهام گرفته از سبک سلسله چینی ژینگ (Chinese Qing Dynasty) بر پا است و وقف هنر و فرهنگ آسیا و جزایر اقیانوسیه است.

معماری پاسادنا

پاسادنا مملو از گنجینه های معماری است؛ لامینیاتورا (La Miniatura) اثر فرانک لوید رایت یک سیر هشت دقیقه ای از قمارخانه (Gamble House) واقع در سوئیس کوچک (بیشتر خانه های آن توسط گرین و گرین طراحی شده اند) پاسادنا است. بهشت ییلاقی یک منطقه دیدنی است که حاوی ۸۰۰ کارگاه صنعتگران است و از سال ۱۹۰۰ تا ۱۹۳۰ ساخته شده است. جنبش سیتی بیوتیفول الهام بخش شورای شهر، سالن اجتماعات سیویک واقع در قلب مرکز شهر پاسادنا، و کتابخانه عمومی (Public Library) بود و ساختمان های احیای سبک مدیترانه ای بخش مهم منطقه تاریخی مرکز سیویک در پاسادنا هستند.

مناطق خرید، غذاخوری و سرگرمی

مرکز شهر پاسادنا از سه منطقه کاملا منحصر به فرد تشکیل شده است که پر از خرید، غذاخوری و سرگرمی هستند. کوچه راه های آجری پاسادنای قدیمی با بوتیک هایی مانند موهاوک جنرال استور جویی (Joie) و وینس (Vince) مشخص هستند. منطقه پِلِی هاوس محله هنرمند ماب اطراف تئاتر ایالتی کالیفرنیا، نمایش خانه آن جا است. این منطقه کانون هنرهای نمایشی با ویژگی مرکز هنرهای نمایشی بوستون کورت، باشگاه کمدی آیس هاوس (Ice House Comedy Club) و کافی شاپ و بارهای نوشیدنی است. منطقه خیابان ساوث لِیک یک بلوار سبک اروپایی سه خطی است که مردم می روند تا خود را در بوتیک هایی مثل اولیو و جون (Olive & June)، درای بار ، سُول سایکِل و کونتِسا چاکلِت کالِکشِن سرگرم کنند.
پاسخ
تشکر کنندگان: elikad ، a_cute65 ، Farzad Immigrant ، Ashkan3832
عجیب ترین سوپ ها در رستوران های آمریکا




[عکس: hf2o__d8_b3_d9_88_d9_be.jpg]


در روزهای سرد زمستانی، سوپ یکی از بهترین غذاها به شمار می رود. این غذا در انواع مختلف و طعم و شکل و رنگ های متنوع تهیه می شود و مواد تشکیل دهنده آنها با هم فرق دارند.

اما برخی از سوپ ها هستند که دیگر خیلی با بقیه فرق دارند. سوپ های عجیبی که اصلا شکلشان هم شبیه سوپ نیست، چه برسد به طعمشان.

برخی از آنها که در رستوران های آمریکا سرو می شوند را برایتان معرفی کرده ایم.

سوپ کدوحلوایی با مارشمالو و جودوسر با طعم رزماری

مکان: رستوران Hernos در هتل و اسپا Umstead در نیویورک‌سیتی


[عکس: chxx_247222_646.jpg]


داخل این سوپ پیاز، هویج و کرفس نیز وجود دارد. این سوپ حالت دسری دارد. کدوحلوایی کبابی و شیرین با ادویه هایی همچون دارچین و جوزهندی ماده اصلی تشکیل دهنده این سوپ هستند. جودوسر نیز به طور جداگانه در رزماری و به همراه تخم کدو، عسل و ادویه تفت داده می شود. در ته کاسه این مواد ریخته می شوند، روی آن سوپ و در انتها نیز مارشمالوها اضافه می شوند.


Eel Tsukemen

مکان: Duck Eatery در نیویورک‌سیتی


[عکس: vazk_247223_175.jpg]


در این سوپ مارماهی دودی با استخوان، جلبک دریایی، نودل، قارچ، پیازکوهی، تره فرنگی وجود دارد و آن را با اشپل ماهی سرو می کنند. نودل ها در کره تفت داده می شوند.
پاچه کبابی خوک در سس خرچنگ به همراه سالاد خرچنگ آبی

مکان: MoPho در نیواورلئان


[عکس: rtlt_247224_607.jpg]



تروتر یا پاچه خوک در میان سرآشپزهای آمریکایی محبوبیت دارد. مردمی که نمی خواهند هیچ گوشتی را دور بریزند از گوشت پای خوک هم استفاده می کنند. رستوران MoPho که در ژانویه سال ۲۰۱۴ میلادی گشایش یافته است نیز همین کار را انجام می دهد. سرآشپز این رستوران، پاچه خوک را در گوشت چرخ شده خرچنگ، پیاز، سیر، زنجبیل، برگ لیمو و پودر چیلی تایلندی سرخ می کنند. کمی گوجه فرنگی به آن اضافه می کنند و می گذارند روی حرارت ملایم نیم‌جوش شوند. هنگام سرو، روی آن سس گوشت خرچنگ آبی، لیمو، نعنا و آب مخلوط آماده شده را می ریزند.


سوپ سرد شیر و ذرت

مکان: ۶۱۰ Magnolia در لوئیس ویله


[عکس: 6po5_247225_383.jpg]



این سوپ سرد شیر با روغن تخمه کدوحلوایی و ذرت کبابی تهیه می شود. در این رستوران، سرآشپز، خود شیر تغلیظ شده را تهیه می کند و بسیار تازه است و نمی توانید از خوردن آن دست بردارید.
سوپ زردک کبابی با تخم مرغ عسلی

مکان: JORY در هتل و اسپا آلیسان در نیوبرگ، اورلئان



[عکس: oev2_247229_946.jpg]



زردک کبابی برای تهیه سوپ چیز عجیبب یا جدیدی نیست. اما به همراه تخم مرغ عسلی با ماکارونا و کامکوات کمی عجیب و جدید به نظر می رسد. این مواد در کنار هم به همراه روغن زیتون سرو می شوند و روغن زیتون آن نیز از کارخانه محلی همان اطراف تهیه می شود.


سوپ قارچ وحشی با اسپرسو


مکان: Tapenade در لس آنجلس



[عکس: yvj5_247227_936.jpg]



مسوولان دیوانه رستوارن Tapenade اسپرسو صبحانه را با شام شب شما مخلوط می کنند. درست شنیدید. در این رستوران، یک فنجان اسپرسو دم کرده را روی سوپ قارچ وحشی می ریزند و سرو می کنند. در آخر هم تخم‌مرغ های آب‌پر و سفت را درون آن می ریزند. تصورش هم سخت است، قهوه، قارچ، خامه و تخم مرغ؟



The Chili Cheese Mazemen

مکان: Ramen Tatsu-Ya_Astin تگزاس



[عکس: 67so_247228_703.jpg]



این غذا هیچ شباهتی به سوپ ندارد. اما سوپ است. این سوپ ژاپنی در آمریکا به همراه پنیر فلفلی سرو می شود و داخل آن گوشت چیلی خوک، پیاز قرمز، پنیر چدار رنده شده، گشنیز و تخم مرغ آب‌پز وجود دارد.
پاسخ
تشکر کنندگان: Farzad Immigrant ، a_cute65
محبوب‌ترین و منفورترین شهرهای آمریکا



[عکس: 9do__d9_85_d8_ad_d8_a8_d9_88_d8_a8_e2_80..._d8_a7.jpg]




در نظرسنجی برگزار شده از خوانندگان پرسیده شد که شهرهای آمریکا را بر اساس "دوست داشتنی بودن" آنها رتبه بندی کنند. نتیجه این نظرسنجی به قرار زیر است.

دوست داشتنی ترین شهرها:

۱۰- برانسون، میزوری

امتیاز: ۸۲٫۸

تازه واردین به برانسون مردم آن را مردم خوبی می یابند و این شهر برای بازدیدکنندگان مقصد محبوبی محسوب می شود و شهری عالی برای تفریح خانوادگی در جنوب آمریکا است. مردم آن بسیار خونگرم هستند و در کل شهر آرام و زیبایی است. در هر گوشه ای از آن تفریح و سرگرمی وجود دارد.


[عکس: c029_189129_599.jpg]



۹- تلوراید، کلرادو (رتبه مشترک)

امتیاز: ۸۲٫۹

این شهر که مقصد محبوب اسکی بازان است، مردم خونگرم و مهربانی نیز دارد. رستوران های عالی و موسیقی زنده عالی به جذابیت های آن می افزاید و طرفداران همیشگی این شهر گردشگران را دعوت می کنند تا به بازدید از جشنواره های تابستانی این شهر بیایند.


[عکس: w2br_189130_562.jpg]


۸- سونوما، کالیفرنیا (رتبه مشترک)

امتیاز: ۸۲٫۹

این شهر مقصد محبوب عاشقان خوراکی و نوشیدنی است. سونوما شهر خوش منظره و جالبی است و بیشتر برای یافتن آرامش و آزاد گشتن و لذت بردن از روز شناخته می شود.


[عکس: a9dd_189131_907.jpg]



۷- جکسون، می سی سی پی (رتبه مشترک)

امتیاز: ۸۳٫۰

افرادی که از مرکز ایالت می سی سی پی بازدید می کنند به مردم خونگرم و غذای عالی این شهر اشاره می کنند. خیابان های این شهر پر از تاریخ است و فضاهای سبز و زیبای آن فراوان است. می توانید در این فضاها به پیک نیک بروید و با اهالی دوست داشتنی آن گپ بزنید.


[عکس: a2km_189132_813.jpg]



۶- ناچز، می سی سی پی (رتبه مشترک)

امتیاز: ۸۳٫۰

این شهر که بخاطر بقایای معماری پیش از جنگ داخلی مشهور است، خانه های بسیار زیبایی دارد و اهالی جنوبی آن بسیار خونگرم هستند. مردم مهمان نواز و سرعت کم زندگی باعث می شود که ناچز شهر خوبی برای بازدید و استراحت باشد.



[عکس: 4u_189133_912.jpg]



۵- آستین، تگزاس

امتیاز: ۸۵٫۲

بر هیچ کس پوشیده نیست که آستین غذا و موسیقی شگفت انگیزی دارد. البته کمتر کسی در مورد مردم محلی مهمان نواز و بی شتاب آن و فضای سالم و جوان آن سخن می گوید. محلی ها و گردشگران از فرهنگ گوناگون آستین، خریدهای غیرعادی و تاریخ بزرگ آن لذت می برند.


[عکس: cbi_189134_845.jpg]



۴- اشویل، کارولینای شمالی

امتیاز: ۸۷٫۵

گردشگران حرفه ای این شهر را به خاطر مردمش و غذای خوبش تحسین می کنند و اشویل اغلب به خاطر روشنفکران و مهمان نوازی جنوبی اش مشهور است. مناظر هنری محلی، رستوران های عالی و گنجینه های پنهان در هر گوشه ای از شهر از موارد محبوب گردشگران است. مردم این شهر به گردشگران اهمیت می دهند و با آنها رفتار خوبی دارند.



[عکس: 8o6e_189135_727.jpg]



۳- ساوانا، جورجیا

امتیاز: ۸۷٫۸

قدیمی ترین شهر در ایالت جورجیا، ساوانا است که فضای بسیار دوستانه و مکان هایی عالی برای اقامت و غذا خوردن دارد و درهای موزه های آن همیشه به روی عموم باز است. فضای این شهر آنقدر گرم و صمیمی است که اگر می خواهید حس در خانه بودن به شما دست بدهد، حتماً از این شهر دیدن کنید. در ساوانا هیچ وقت به کسی بد نمی گذرد.



[عکس: 13sy_189136_213.jpg]



۲- گالنا، ایلینویز

امتیاز: ۸۷٫۹

گالنا شهری شگفت انگیز است که بخاطر فضای مهمان نوازش مشهور است. افرادی که به این شهر معدنی سفر می کنند آن را شهر راحتی توصیف می کنند. این شهر پر از مراکز خرید و بناهای تاریخی است.



[عکس: 9ejb_189137_123.jpg]



۱- چارلستون، کارولینای جنوبی

امتیاز: ۹۱٫۵

این شهر پر از "شن، آفتاب، تاریخ، غذای خوب و مردم دوست داشتنی" است. چارلستون مقصد دائمی گردشگران حرفه ای است که به دنبال شهری زیبا و مهربان هستند. پلاژهای متعدد و معماری تأثیرگذار با رستوران های فراوان و فرهنگ خوبش موجب جذب افراد زیادی می شود. مردم آن بسیار خوب و خونگرم هستند و متل های عالی و مراکز خرید بسیار خوبی هم دارد.



[عکس: 00ut_189138_750.jpg]



غیردوست داشتنی ترین شهرها

۱۰- ساکرامنتو، کالیفرنیا

امتیاز: ۴۳٫۱

ساکرامنتو شاید مرکز ایالت کالیفرنیا باشد، ولی واقعاً ناامیدکننده است. نظر گردشگران در مورد این شهر خوب نیست و هیچ کس آن را به عنوان مرکز یک ایالت به این زیبایی مناسب نمی داند و شهر تأثیرگذار، باکلاس یا جالبی نیست.



[عکس: nwdp_189139_583.jpg]



۹- آناهیم، کالیفرنیا

امتیاز: ۴۲٫۵

علیرغم آنکه این شهر کانون دیزنی لند است، ولی شادترین شهر روی زمین نیست. در واقع تنها دلیل رفتن به آناهیم فقط بازدید از دیزنی لند است. بعضی از مردم این شهر را شهری "کثیف"، "خشن" و "مکانی خطرناک برای گشت و گذار میکی ماوس" می دانند!



[عکس: w90i_189140_511.jpg]



۸- ویلمینگتون، دِلاور

امتیاز: ۳۸٫۶

ویلمینگتون که بزرگترین شهر ایالت است، به اندازه شهرهای ساحلی دیگر دِلاور، جالب نیست. بعضی ها اصولاً از این شهر اجتناب می کنند و فقط اگر برای کار مجبور شوند از آن بازدید می کنند.



[عکس: qtoy_189141_145.jpg]



۷- آلبانی، نیویورک

امتیاز: ۳۲٫۸

این شهر را بیشتر به عنوان شهر بین ایستگاهی می شناسند تا یک مقصد گردشگری. نظردهندگان این نظرسنجی از این شهر زیاد تعریف نکردند و حتی بعضی ها گفتند که بهتر است خصوصاً در زمستان از رفتن به آن اجتناب شود.



[عکس: mwlu_189142_823.jpg]


۶- لوس آنجلس

امتیاز: ۳۲٫۳

لوس آنجلس شاید مظهر زرق و برق باشد، ولی مردم آن را شهری کثیف و شلوغ توصیف می کنند و می گویند که لوس آنجلس جذابیت خود را از دست داده است.



[عکس: 6woa_189143_360.jpg]



۵- آتلانتیک سیتی، نیوجرسی

امتیاز: ۳۱٫۱

مردم فکر می کنند که این شهر فقط به قمار معروف است و سایه محوی از لاس وگاس است. این شهر طرفداری ندارد و اغلب مردم از آن متنفرند. حتی یک از نظردهندگان می گوید: «این شهر یک آشغالدونی است و قطعاً هیچ کس دوست ندارد از خیابان های اصلی آن دورتر شود، مخصوصاً شب ها. اصلاً شهر امنی نیست.»



[عکس: 4ewx_189144_420.jpg]



۴- دیترویت، میشیگان

امتیاز: ۲۹٫۹

دیترویت هم این روزها به دلایل مختلف محبوب هیچ کس نیست. حتی بعضی ها آن را "قبرستان دنیا" نامیده اند.



[عکس: 1gwk_189145_288.jpg]



۳- نیو هیون، کانکتیکات

امتیاز: ۲۹٫۶

نیو هیون به لطف فعالیت های فرهنگی شهر، زادگاه دانشگاه ییل (Yale) است. ولی لیگ دانشگاه های آیوی (گروهی از ۸ دانشگاه پرآوازه دنیا) هم باعث نشده که این شهر دوست داشتنی شود. مردم آن بی ادب هستند و اصلاً خونگرم نیستند.



[عکس: kmel_189146_372.jpg]



۲- اوکلند، کالیفرنیا

امتیاز: ۲۳٫۱

اغلب مردم موافقند که اوکلند مشکل وجهه و شخصیت چندگانه دارد. بعضی از مکان های آن جالب است ولی جاهای دیگر آن آنقدر ناامن است که گردشگران جرأت ندارند پایشان را در آن جاها بگذارند. بعضی ها این شهر را شهری کثیف و غیردوست داشتنی می نامند و توصیه می کنند زیاد نباید در این شهر ماند.



[عکس: ne8l_189147_541.jpg]



۱- نیووارک، نیوجرسی

امتیاز: ۱۳٫۴

نیووارک بیشتر به عنوان مکان فرودگاهی در نزدیکی نیویورک شناخته می شود. بعضی ها این شهر را برای هیچ چیزی توصیه نمی کنند، مگر فرودگاه ارزان و خلوتش و پرواز از این فرودگاه به شهرهای دیگر. بعضی ها از غذای پرتغالی منطقه آیرونباند آن تعریف می کنند و بعضی ها نظری منفی درباره شلوغی آن دارند و مردم آن را بی ادب توصیف می کنند.



[عکس: zq67_189148_671.jpg]





خسته شدم
نفسم گرفت....
.
.
پاسخ
تشکر کنندگان: Paniz888 ، matin.sh ، Farzad Immigrant ، a_cute65 ، Ashkan3832
مقایسهٔ تولید ناخالص داخلی ایالت‌های آمریکا با کشورهای دیگر در سال ۲۰۱۲. ایالت اوهایو در این سال تولید ناخالصی اش تقریباً برابر با کشور ایران بوده است.





[عکس: yz0k_1280px-comparison_between_u.s._stat...n_2012.jpg]
پاسخ
تشکر کنندگان: امیر007 ، Farzad Immigrant ، Ashkan3832
نکاتی جالب درباره آمریکا و جامعه انسانی آن


ویژه‌نامه نوروزی پنجره گزارشی جالب از سفر سه روزه جوادی‌یگانه به آمریکا (ایالت‌های لس‌آنجلس، سانفرانسیسکو، شیکاگو، کلیولند، واشنگتن و نیویورک) را در 5 صفحه منتشر کرده است. این گزارش جالب است چون در آن به نکات ریزی از جامعه آمریکایی اشاره شده که برای خیلی از ماها اعجاب آفرین است!

مثلا ما تعجب می‌کنیم وقتی که می‌فهمیم در آمریکا مزد یک روز یک کارگر ساختمانی 400 دلار است برای همین مردم آن‌جا تا می‌توانند کارهای لوله‌کشی، برق‌کاری، بنایی و غیره را خودشان انجام می‌دهند!

تمام این نکات جالب را به صورت کوتاه در ادامه بخوانید:

در شهرک‌ها منطقه عمومی وجود ندارد، همه جا خصوصی است. امکان قدم زدن وجود ندارد. در این شهرک‌ها هیچ جای ایستادن و گردشی نیست، همه جا خانه است و ملک خصوصی. خیابان باریک است و برای قدم زدن باید بروی به یک فروشگاه یا پارک و یا مرکز شهر.

موقع رانندگی در حومه شهر نمی‌توانی کنار خیابان بایستی و نمی‌توانی در خروجی‌های خانه‌های مردم بایستی بنابراین عملا فقط باید پارک بروی.

شاید باورش سخت باشد ولی در زندگی امروز هم باید کارهای خودت را خودت انجام بدهی. در مصالح فروشی‌ها هر چیزی که به کار خانه بیاید و می‌توان تصور کرد موجود است. هر کس هر چیزی که لازم دارد می‌خرد و خودش آن‌ها را به کار می‌برد. انواع راهنمایی‌ها هم هست، هم فیلم ویدئویی، هم اینترنت و هم آموزش حضوری وجود دارد.

تقریبا باید تمام کارها را خودت انجام بدهی، رنگ کردن، جدول چیدن، سیمان کاری، سیم کشی، لوله کشی و ... را باید خودت انجام بدهی و این الزام از آن‌جا نشات می‌گیرد که بدانی مزد یک کارگر ساده 400 دلار در روز است!

یکی از دوستان به من گفت که تازگی سیستم هیدرولیک اتومبیلش را خودش تعویض کرده!! چون برای تعویض آن باید 500 دلار دستمزد می‌داده اما او با هر زحمت و ترسی بوده این کار را انجام داده است.

آمریکایی‌ها خلاف آن چیزی که در فیلم‌هایشان نشان می‌دهند در آخر هفته‌ها و تعطیلات تنها فرصت انجام امور ذکر شده را دارند و برای پیک نیک و تفریح زمانی باقی نمی‌ماند.

آمریکایی‌ها حسابگرند. در پروازهای داخلی هیچ نمی‌دهند! در مسیر طولانی سان فرانسیسکو به شیکاگو هم فقط آبمیوه دادند و بیسکوییت یا بسته 50 گرمی پسته شامی!

اکثر مسافران ساک‌های بزرگی را با خود به داخل هواپیما می‌آورند تا مجبور نشوند 25 دلار برای هر ساک بپردازند.

فیلم "داستان‌اسباب‌بازی3" تازه اکران شده و در همه فروشگاه‌ها، تمام موارد مربوط به بچه‌ها به نوعی با داستان اسباب‌بازی ربط دارد. دستمال جیبی، خط کش، مداد، دفتر و ... .

تمایز طبقاتی بسیار زیاد است. در مرکز شهر لس آنجلس، سطل زباله را به ستون‌ها زنجیر کرده‌اند!! و شهرها پر است از بی‌خانمان‌ها و در همان شهر خانه‌های ویلایی بزرگ.

یکی از دوستان ساکن در لس آنجلس می‌گوید: بعضی از بی‌خانمان‌ها قبلا بیمه بوده‌اند و برای مخارج بیمه یکی از اعضای خانواده که مریض شده خانه‌شان را از دست داده‌اند.

یک بلیط یک طرفه مترو 2/25 دلار است، یعنی چیزی حدود 8000 تومان

در آمریکا بدون نقشه یا جی پی اس نمی‌شود جایی را پیدا کرد. همه چیز اینترنتی شده است.

برای پرداخت عوارض اتوبان‌ها می‌توانید‌ از IPSS استفاده کنید.

برای سوار شدن هواپیما کاملا بازرسی می‌شوید، حتی باید کفش‌ها را هم در بیاورید.

یک تکه از تیرآهن و سنگ‌های برج‌های دوقلو را به همراه عکس در مکان بنای تخریب شده آن‌ها قرار داده‌اند.

در خیابان‌های گران قیمت، اتوبوس، مترو و هیچ وسیله نقلیه عمومی وجود ندارد لذا فقرا نمی‌توانند به این خیابان‌ها بروند.

شبکه مترو بسیار وسیع و پیچیده است.

تفریح ایرانیان دیدن سریال‌های ایرانی است. یکی از دوستان می‌گوید: ما هر شب سر شام یک سریال می‌بینیم و اگر بخواهیم بچه‌ها را تنبیه کنیم می‌گوییم که امشب سریال نداریم.

دوست من می‌گفت از سایت ایران پراود سریال‌ها را دانلود می‌کنیم. سایت صدا و سیما خیلی مشکل دارد، یک روز هست یک روز نیست و ضعیف است و ای کاش بهتر می‌شد چرا که نباید از ایران پراود استفاده کنیم، چون فیلم‌ها مبتذل هم دارد.(چشم ضرغامعلیشاه روشن)

اتوبوس‌ها در لس آنجلس، در چهار صندلی جلو، روی یکی از آن‌ها نوشته که بر اساس فلان قانون فدرال، اولویت نشستن با سالمندان و ناتوانان است و روی یکی دیگر نوشته جای‌تان را به سالمندان و ناتوانان بدهید و من دیدم که وقتی یک سالمند وارد اتوبوس می‌شد کسی که روی این صندلی‌ها نشسته بود بلند می‌شد و به عقب می‌رفت. (حالا ما در تهران خودمان وقتی یک پیرمرد وارد اتوبوس می‌شه هزار بار سر خدا و پیغمبر منت می‌ذاریم و چهارصد تا گزاره‌های اخلاقی و غیر اخلاقی را برای خودمان متصور می‌شویم بعد شاید بلند شویم در صورتی که در آمریکا موظف به این کار هستی)

اما یک اتفاق بد و آن، ایرانی‌هایی هستند که اصرار دارند در ملا عام الکل بخورند! می‌گویند خسته شدیم از بس در پستو الکل خوردیم!

در آمریکا نه تنها رانندگی در حالت مستی جریمه دارد بلکه الکل خوردن در ملا عام هم جریمه دارد و حتی گذاشتن الکل روی صندلی عقب جرم است چون ممکن است دستت را دراز کنی و آن را برداری و بخوری. حتی اگر پلمپ الکل هم باز نشده باشد باز هم جرم است، الکل حتما باید در صندوق عقب باشد.


منبع: tavalaei.ir

من خودم با خیلی چیزهایی که نویسنده گفته هم نظر نیستم و قبول ندارم. صرفا یه نکاتی هست که نویسنده از دید خودش مطلب زده
پاسخ
تشکر کنندگان: امیر007 ، elikad ، Farzad Immigrant ، Ashkan3832
امیدوارم نقشه climate zones آمریکا و توضیحات در مورد هر یک از zone ها برای دوستان عزیزی که به زودی به آمریکا سفر خواهند کرد مفید باشه.
ببخشید یک کم علمی و تخصصیه اما خوب خیلی به درد می خوره.

یک توضیح کوچولو بدم تا بیشتر متوجه بشید. طبق سیستم koppen آب و هوا به 5 گروه کلی A,B,C,D,E تقسیم بندی میشه. هر کدوم از این گروه ها، چند زیرگروه داره (دقیقا عین فروم خودمون که هر انجمن، چندین زیر گروه داره ;D )
هر زیر گروه رو هم با یک حرف اختصاری نشون میدن، که حرف دوم رو تشکیل میده (مثل f در Af یا s در Bs)
حرف سوم و چهارم جزئیات بیشتری رو در مورد آب و هوا بیان می کنه (بیشتر مربوط به میانگین دمایی میشه)

گروه A
مربوط به مناطق بسیار گرم هم سطح با دریا یا پایین تر از سطح دریاست
میانگین دمای این مناطق در همه سال بالاتر از 18 سانتی گراده
Aw رو پایین Flordia داریم که یعنی جزء گروه A هست و به معنی وجود چندین ماه وحشتناک گرم و خشکه، بدون بارون شبیه بندرعباس خودمون

گروه B
خشک و بی آب و علف و نیمه خشک
ایالت های MidWest در آمریکا گروه B هستند
Bsk خشک و نیمه بیابانی با حداقل یک ماه با میانگین دمای زیر صفر
Bwh کاملا بیابانی، سردترین ماه سال دمای میانگین صفر درجه
شبیه سمنان و یزد و کرمان

گروه C (بهترین و معتدل ترین آب و هوا در آمریکا)
این گروه در گرم ترین ماه سال دمای بالای 10 سانتی گراد رو تجربه می کنه و در سردترین ماه سال میانگین دمای بین -3 تا 18 درجه بستگی به حرف دوم داره
Cfa جنوب غربی آمریکا از تگزاس تا فلوریدا و کارولینا و حتی نیویورک
تابستان های مرطوب و زمستان های نسبتا سرد نه زیاد (می دونید که نیویورک تو زمستون خیلی برف و بارون میاد) با بارندگی مداوم
Cfb شمال غرب آمریکا (Seattle و Oregon)
آب و هوای شبیه مدیترانه ای، مناطق معتدل (بسیار خوش و آب وهوا)
Csa غرب و جنوب غربی (California)
تابستان های گرم و خشک (غیر از شهرهای نزدیک اقیانوس که هوای مرطوب تر و معتدل تری داره)
زمستان های معتدل و غیر قابل پیش بینی و پر باران

گروه D (مناطق سرد آمریکا)
میانگین دمای بالای 10 درجه در ماه های گرم سال
میانگین دمای زیر -3 درجه در ماه های سرد
Dfa تابستان های گرم و زمستان های سرد (شبیه تهران و مشهد)
مثل Iowa و Penssylvania و ...
Dfb تابستان های خنک و زمستان های بسیار بسیار سرد و وحشتناک (در معرض هوای قطبی)
مثل Chicago و Minnesota و ...

گروه H
مناطق کوهستانی و با ارتفاع بلند
به دلیل تغییرات ارتفاعی آب و هوای متنوعی رو تجربه می کنه، به ازای هر 1000 متر افزایش ارتفاع، میانگین دمایی 5.6 سانتی گراد کاهش پیدا می کنه. واسه همین ممکنه یک شهر با شهر دیگه در این منطقه حدود 10 تا 15 درجه اختلاف دما داشته باشن. شبیه سنندج و کرمانشاه
پاسخ
تشکر کنندگان: امیر007 ، Farzad Immigrant ، Ashkan3832
۱۰ محله نیویورک که ارزش دیدن را دارند




نیویورک شهری است که هرگز نمی خوابد و برای هر کس چیزی دارد، چه اهل خورد و خوراک باشید، چه اهل خرید. برای آنکه کسانی که به این شهر می روند حال و هوای نیویورک را با پوست و گوشتتان لمس کنند، باید حداقل یکبار از این محله ها بازدید کنند:


چلسی (Chelsea)

چلسی منطقه ای پرجنب و جوش و شلوغ در این شهر است که بین هادسون ریور و خیابان ششم واقع شده است. قبلاً این محله به محله جامعه نویسندگان و هنرمندان معروف بود و البته هنوز هم این دیدگاه نسبت به آن وجود دارد. رستوران های درجه یک زیادی نیز در این منطقه وجود دارد. بازار چلسی نیز برای خوراکی دوستان محبوب است. مجموعه ورزشی، باشگاه های جدید و … برای جوانان وجود دارد و در کل این محله یک مجموعه کامل از نیازهای افراد را در خود جا داده است.

[عکس: 38e1_182790_989.jpg]


ایست ویلیج (East Village)

حال و هوای عمومی این ناحیه آوانگارد و سنت شکن است. کوچه های تنگ آن پر از فروشگاه های پوشاک قدیمی، بوتیک های هنری، کتابفروشی ها و البته یک آبنبات فروشی سنتی ایتالیایی به نام Veniero است. از لحاظ معماری نیز ساختمان هایی همچون کلیساها و کنیسه های فراوانی در این ناحیه یافت می شود. بازدیدکنندگانی که فیلم پدرخوانده ۲ را دوست دارند می توانند از خیابان های الف و ب خیابان ششم دیدن کنند، زیرا بعضی صحنه های فیلم در این دو خیابان فیلمبرداری شده است. کافه ها و رستوران های خوبی نیز در ناحیه هست.

[عکس: xqdr_182791_700.jpg]


گرینویچ ویلیج (Greenwich Village)

مشخصه اصلی این منطقه جنب و جوش سنت شکنانه و محبوبیت دانشجویان و تازه شاغلین در آن است. این ناحیه با رستوران های صمیمی و خیابان های پرپیچ و خم گویی در نیویورک برای خودش شهری است. خیابان بلیکر در گرینویچ ویلیج، پر از بوتیک های طراحان لباس درجه یک است که به آن کلاس بالایی می دهد. کافه جاز بلو نوت هم پاتوق جوانان است. دوستداران خوراکی نیز می توانند در بازارها و رستوران ها فراوان این منطقه دلی از عزا دربیاورند.



[عکس: qr4i_182792_845.jpg]


وست ویلیج (West Village)

بخش غربی گرینویچ ویلیج با عنوان وست ویلیج شناخته می شود. با آنکه این ناحیه نیز بسیاری از ویژگی های رنگارنگ گرینویچ ویلیج را دارد، ولی برای خودش جذابیت دیگری دارد. حال و هوای آزاد آن معروف است و در واقع محله ای است که ادگار آلن پو در درمانگاه آن درمان شد. موزه هنر ویتنی و سینمای چری لین نیز از محبوبیت های این ناحیه هستند.


[عکس: zl0w_182793_144.jpg]



منطقه میت پکینگ (The Meatpacking District)

نام اصلی آن بازار گانزوورت است که به آن میت پکینگ می گویند و دلیل این نامگذاری هم استفاده انحصاری شرکت های عمده فروشی گوشت از آن بوده است. از آن بعد این منطقه تغییر زیادی کرد، ولی این نام روی آن ماند. مدل ها و جوانان زیادی در این منطقه زندگی می کنند. مناظر سبک قدیمی، رستوران ها و کافه ها باکلاس و بوتیک های فشن درجه یک به آن حالت شیکی داده اند. راه آهن هایلاین پارک نیز به مناظر اطراف حال و هوای آرامش بخشی می دهد.


[عکس: 4vc0_182794_815.jpg]



نوهو (NoHo)

منطقه شمالی خیابان هیوستون (North of Houston) در میان نیویورکی ها به نام نوهو شناخته می شود. بخاطر افزایش شدید در قیمت مسکن در سوهو، فروشگاه های مستقل و کوچک زیادی در نوهو باز شده است. به همین دلیل این منطقه بهترین مکان برای خرید با قیمت های مناسب است. این در شهری مانند نیویورک که پر از فروشگاه های گران فشن است یک مزیت محسوب می شود.



[عکس: rr92_182795_110.jpg]


سوهو (SoHo)

سوهو یا جنوب هیوستون (South of Houston) زمانی بخاطر گالری ها و هنرمندانش معروف بود. در ده هفتاد همه انبارها، زیرشیروانی ها و کارخانه ها تبدیل به گالری یا استودیو شدند. از آن زمان تابحال خیلی چیزها عوض شده است. اکثر گالری ها به چلسی غربی منتقل شدند و حالا با فروشگاه های زنجیره ای جایگزین شده اند. هنوز هم ساکنین هنرمند در اینجا هستند، ولی این روزها دیگر این منطقه بخاطر خرید معروف است.


[عکس: umyj_182796_580.jpg]



دامبو (DUMBO)

دامبو نیز سرنام عبارت (Down Under the Manhattan Bridge Overpass) به معنای زیر روگذر پل منهتن است که به این محله اطلاق شده است و پر از خیابان های سنگفرش، گالری ها و فروشگاه های کوچک است. نیمرخ بالایی این منطقه نیز بسیار شاخص است و کافه ها و رستوران های زیادی در کنار رود وجود دارد. کارخانه بستنی سازی، تاکسی های آبی نیویورک و یک سری مجتمع باکلاس نیز در این محله وجود دارند. ولی آب مشخصه اصلی آن است. اگر از این محله بازدید کردید و خواستید از حمل و نقل آبی استفاده کنید، تاکسی های آبی نیویورک موجودند.


[عکس: c78p_182797_476.jpg]



ویلیامزبرگ (Williamsburg)

مناظر شیکی شمال ویلیلمزبرگ قابل مشاهده است و جوانان باکلاس این منطقه نشان از سلیقه اهالی این محله دارد. بهشت دوستداران خرید و خوراکی اینجاست و رستوران ها و فروشگاه های مختلفی وجود دارد که می توانید از میان آنها انتخاب کنید. دیوارنقش های جالبی نیز در این محله قابل مشاهده است. پارکی نیز در کرانه روز قرار دارد که محلی ها مناظر زیبای آن را دوست دارند.



[عکس: uea2_182798_248.jpg]



گرین پوینت (Greenpoint)

محله گرین پوینت با فروشگاه ها و هتل هایش مشهور است. جامعه لهستانی زمانی این منطقه را پر کرده بودند و در سال های اخیر یک سری از آمریکایی های خلاق به این محله نقل مکان کرده اند. همجوشی آرامش بهش فرهنگ ها و جنب و جوش حومه شهری، در اینجا قابل لمس است. فروشگاه ها با ظاهر هنری خاصشان کاملاً غیرعادی و گلچین شده هستند. حس خلاقیت در گرین پوینت و مناظر زیبای منهتن و منتخبی از رستوران و کافه ها این محله را ایده آل کرده اند.



[عکس: ru4f_182799_834.jpg]
پاسخ
تشکر کنندگان: امیر007 ، elikad ، Farzad Immigrant ، Ashkan3832 ، BAFFLE
جرم و جنایت در ایالت های مختلف





[عکس: m7dm_crime_11.png]





[عکس: ho12_crime_12.png]




[عکس: wzir_crime13.png]
پاسخ
تشکر کنندگان: sheghi ، شهرادلیلا ، a_cute65
جمعیت انسانی آمریکا



جمعیت ایالات متحده آمریکا بر پایه برآورد سال ۲۰۱۱ ادارهٔ آمار ایالات متحده آمریکا در حدود

۳۱۴٬۷۲۴٬۰۰۰ نفر تخمین زده شده است.نرخ کلی باروری در ایالات متحده آمریکا بر پایه برآورد سال ۲۰۱۱ در حدود ۱٫۸۹ فرزند برای هر زن است.

بر اساس آمار منتشرهٔ سال ۲۰۱۳، ترکیب نژادی مردم ایالات متحده آمریکا، بدین شرح است:

سفیدها: ۸۱٪
سیاهان (آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار): ۱۲٫۹٪
آسیایی‌ها: ۴٫۲٪
سرخ‌پوستان آمریکایی: ۱٪
بومیان هاوایی و جزایر پاسفیک: ۰٫۲٪
در این آمار، نژاد اسپانیایی‌تبار (موسوم به هیسپانیک، یا لاتینو) همراه با نژاد سفید محاسبه شده‌است.بر اساس بررسی تا سال ۲۰۱۳ مهاجران کشورهای دیگر به ترتیب جمعیت برابر بودند:


مکزیک (۱۱,۵۸۴,۹۷۷)
چین (۲,۳۸۳,۸۳۱)
هند (۲,۰۳۴,۶۷۷)
فیلیپین (۱,۸۴۳,۹۸۹)
ویتنام (۱,۲۸۱,۰۱۰)
السالوادور (۱,۲۵۲,۰۶۷)
کوبا (۱,۱۴۴,۰۲۴)
جمهوری کره (۱,۰۷۰,۳۳۵)
جمهوری دومینکن (۹۹۱,۰۴۶)
گواتمالا (۹۰۲,۲۹۳)
کانادا (۸۴۰,۱۹۲)
جامائیکا (۷۱۴,۷۴۳)
بریتانیا (۶۹۵,۴۸۹)
کلمبیا (۶۷۷,۲۳۱)
هائیتی (۵۹۳,۹۸۰)
روسیه (۳۹۰,۹۳۴)
ایران (۳۶۳,۹۷۲)
اوکراین (۳۴۵,۱۸۷)
پاکستان (۳۴۲,۶۰۳)
پاسخ
تشکر کنندگان: sheghi ، شهرادلیلا ، a_cute65
اطلاعاتی در مورد ایرانیان مقیم آمریکا

سلام به همه دوستان با آرزوی موفقیت روز افزون.

در زیر نواحی که بیشترین جمعیت که ایرانیها در اون حضور دارن

کالیفرنیا، نیویورک، تگزاس، واشنگتن دی سی، آتلانتا، سیاتل، لاس وگاس

ادیان و مذاهب ایرانیان آمریکا:

مسلمان اكثرا شیعه 40%

،سكولار 40%

،یهودی،مسیحی، زرتشتی ، بهائی و مندایی20%

 

جمعیت:

تنها آمار رسمی نشانگر جمعیت ایرانیان آمریکا متعلق به یک همه پرسی سال ۲۰۰۰ میلادی است، که در آن بیش از ۳۷۰ هزار نفر داوطلبانه خود را «ایرانی» (یا ایرانی‌تبار) معرفی کردند.

اما گفته می‌شود دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن دی سی مدعیست که ۹۰۰٬۰۰۰ پرونده گذرنامه از ایرانیان در آمریکا در اختیار دارد.شورای ملی ایرانیان آمریکا معتقد است که جمعیت ایرانیان در آمریکا بیش از یک میلیون نفر است.

برخی گزارشات جمعیت ایرانیان در جنوب کالیفرنیا را به تنهایی تا نیم میلیون نفر گزارش کرده اند. یک مطالعه غیر رسمی در ام آی تی نیز این تعداد را در جنوب کالیفرنیا ۶۰۰٬۰۰۰ نفر ذکر کرده‌است.(مثله اینکه آمریکا هم خرتوخره هرکی یه آماری میده)

پیشینه:

ایرانیان سالهای زیادیست که در جامعه آمریکا حضور دارند، بطوریکه نخستین ایرانی که رسما تابعیت ایالات متحده آمریکا را پذیرفت میرزا محمد علی حاج سیاح بود که برمیگرده به انقلاب مشروطه.حالا چی جوری پا شده رفته آمریکا خدا عالمه.

ایرانیان در عرصه سیاست آمریکا:

ایرانیان آمریکایی در مقام والایی مثل معاونت وزیر در دولت ایالات متحده هم خدمت کردن. در حال حاضر، ارشدترین سیاست‌مداران ایرانی در آمریکا عبارتند از:

•گلی عامری، از ایالت اورگن

•جیمی دلشاد، شهردار بورلی هیل در کالیفرنیا از سال ۲۰۰۳ تا کنون

•ناتاشا کامرانی، معاون دوم در سازمان آموزش پرورش در تگزاس

•فرید جواندل، عضو ارشد شورای شهری آلبانی، در کالیفرنیا

•راس میرکریمی، عضو هیئت ناظر در شورای شهری سانفرانسیسکو

•سوزان اعتضادی، قاضی ارشد دادگاه عالی شهرستان سان ماتئو در کالیفرنیا

•شیلا مشکین هنسون، قاضی ارشد دادگاه عالی شهرستان ارنج در کالیفرنیا

•تامیلا ابراهیمی، قاضی ارشد دادگاه عالی سن دیگو[۱۷] (انتصاب توسط فرماندار کالیفرنیا)

•ولی نصر، مشاور ارشد ریچارد هولبروک در کابینه اوباما

با اینحال ایرانیان آمریکا هنوز دارای یک لابی واحد و منسجم در صحنه سیاست در واشنگتن نیستند.بسیاری خلأ حضور ایرانیان، در صحنهٔ سیاسی آمریکا را بخاطر کشمکش‌های داخلی و چنددستگی درونی بین خود ایرانیان دانسته‌اند.واقعا که آبرومون همه جا رفته فقط فکر کنم مریخی ها از جریانات ما باخبر نیستن که فک کنم چند وقت دیگه اونا هم میفهمن.

توزیع جغرافیایی:

توزیع جمعیتی ایرانیان آمریکا بر حسب درصد جمعیت هر ایالت بر طبق تخمین اداره آمار آمریکا در سال ۲۰۰8:

بیش از ۰٫۴٪ جمعیت ایالت (کالیفرنیا)

بین ۰٫۲٪ - ۰٫۴٪ جمعیت ایالت (تگزاس، نیویورک)

بین ۰٫۱٪ - ۰٫۲٪ جمعیت ایالت (واشینگتن، ویرجینیا، مریلند)

بین ۰٫۰۶٪ - ۰٫۱٪ جمعیت ایالت (ماساچوست، نیوجرزی، میشیگان، ایلینوی، فلوریدا، جورجیا، اوکلاهوما، کانزاس، اورگن، نوادا، و آریزونا)

کمتر از ۰٫۰۶٪ جمعیت ایالت، اما باز قابل توجه (کلرادو، پنسیلوانیا، و کارولینای شمالی)اکثر ایرانیان مقیم آمریکا در کالیفرنیا متمرکز شده‌اند. در این میان تهرانجلس دارای شهرت همگانی در میان ایرانیان است.با این حال گروه‌های بسیار بزرگی از ایرانیان آمریکایی نیز در ایالات نیویورک(جون)، تگزاس، ویرجینیا، مریلند، و در شهرهای سیتل و آتلانتا قرار دارند، و تقریباً هر دانشگاه بزرگ آمریکایی یک کلوپ دانشجویی و یا انجمن ایرانی و یا فارسی زبان دارد.

گاهاً نیز دیده شده که برخی زیرگروه‌های خاص مذهبی و یا اقوام معینی در برخی شهرها در تعداد بیشتری متمرکز شده‌اند. بطور نمونه، شهر نشویل در تنسی دارای جمعیت بالایی (نزدیک به ۸۰۰۰ نفر) کرد (و در واقع بیشترین تمرکز جمعیتی اکراد در میان شهرهای آمریکا) می‌باشد. و یا بطور نمونه در سالهای اخیر، منداییان زیادی در شهر سن آنتونیو اقامت داده شده اند.

موفقیت:

ایرانیان مقیم آمریکا، تحصیلکرده ترین گروه نژادی در کشور آمریکا محسوب می‌شوند.(چه عجب یه جا اولیم)

بر طبق یکی از محاسبات دانشگاه ‌ام آی تی، این گروه مهاجر ۵۰٪ بالاتر از حد میانگین جامعه در ایالات متحده درآمد کسب می‌کنند و از گروه‌های موفق جامعه آمریکا محسوب می‌گردند.بگفته برخی منابع، سهم ایرانیان در اقتصاد ایالات متحده ۴۰۰ میلیارد دلار است.!!!

بر طبق اداره آمار آمریکا در سرشماری سال ۲۰۰3، نزدیک به ۲۷٪ ایرانیان آمریکایی دارای مدرک کارشناسی ارشد به بالا بودند، که این میزان در میان گروه‌های مهاجر آمریکایی دارای رتبه نخست است. و بیش از ۵۶٪ ایرانیان مقیم آمریکا دارای مدرک کارشناسی می‌باشند، که در میان ۶۷ گروه مهاجر آمریکا دارای رتبه دوم است.اما از طرفی نیز بر طبق گزارشی دیگر، تعداد دانشجویان ایرانی در مقاطع پیشرفته دانشگاهی در سالهای اخیر سیر نزولی داشته‌است.

حضوری فعال در جامعه:

کاترین بل بازیگر اصلی سریال تلویزیونی JAG در شبکه‌های سراسری آمریکا. او نقش یک افسر ارتشی را بازی می‌کند.(اگه نمیدونید بدونید که ایرانی هستش)به غیر از مشاهیر ایرانیان-آمریکایی همانند پیر امیدیار، بیژن پاکزاد، فیروز نادری، لطفی علی‌عسکرزاده، شهره آغداشلو، آندره آغاسی، علی جوان، سینا تمدن (Apple computers)، امید کردستانی، رودابه بختیار (CNN)، کریستین امانپور، کاترین بل و انوشه انصاری که شناخته شده همگان در امواج خبری بوده‌اند، بسیاری از ایرانیان آمریکا در سطوح شهری و در محل زندگی خود حضوری بسیار فعال داشته‌اند.

بطور نمونه، در سال ۲۰۰۶ در تگزاس، گیتی و علی صابریون مقیم هیوستون ۱۰ میلیون دلار به مرکز سرطان ام دی اندرسون دانشگاه تگزاس اهدا نمودند، و شهردار هیوستون به افتخار فیلم عمر خیام (The Keeper: The Legend of Omar Khayyam) ساخته کیوان مشایخ اهل هیوستون، ۲۶ جولای ۲۰۰۵ را روز خیام (Keeper Day) نامید.

در سال ۲۰۰۴، هوشنگ انصاری و شهلا انصاری با اهدای ۱۵ میلیون دلار، مرکز پژوهشهای سلول‌های بنیادین را در دانشگاه کرنل تاسیس نمودند.

در لس آنجلس دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نیز در سال ۲۰۰۷ دریافت کننده اهدای ۱۷ میلیون دلاری یک مهندس ایرانی بود، در حالیکه دانشگاه کالیفرنیا در ایرواین هدیه‌ای ۳۰ میلیون دلاری از آقای معراج دریافت نمود.



در سانفرانسیسکو، دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو بزرگ‌ترین هدیه خود را از یک زوج دیگر ایرانی بنام ندا و مانی مشعوف بمبلغ ۱۰ میلیون دلار دریافت کرد، و بیمارستان Swedish Covenant Hospital در شیکاگو دریافت کننده هدیه ۴ میلیون دلاری از یک ایرانی خیّر دیگر بود.

دانشگاه ایالتی پورتلند حتی به پاس هدیه ۸ میلیون دلاری دکتر فریبرز مسیح، دانشکده مهندسی خود را بنام او گردانید.

در حیطه صنعت نمایش و فیلمسازی نیز می‌توان از داریوش خنجی مدیر فیلم‌برداری بسیاری از فیلم‌های موفق سینمای هالیوود، فرهاد صفی نیا فیلمنامه‌نویس و باب یاری تهیه کننده سینمای هالیوود و مالک چهار شرکت تولید فیلم در کشور آمریکا نام برد.

ایرانیان حتی در نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا حضور داشته و حتی در راه دفاع از میهن جدید خود (آمریکا) جان باخته‌اند.

 

فعالیتها و گروه‌های ایرانیان مقیم آمریکا:

•انجمن پزشکی ایرانیان آمریکا

•پروژه دانشنامه ایرانیکا

•شورای ملی ایرانیان آمریکا

•اتحادیه روابط عمومی آمریکایی‌های ایرانی تبار

•شورای آمریکاییان ایرانی‌تبار

خیابانی در هیوستون به روایتی حدود ۷۰۰۰۰ ایرانی و ایرانی-تبار دارد.
پاسخ
تشکر کنندگان: sheghi ، Ashkan3832 ، ILMAN ، j@vad
افت و خیز های روانی بعد از ترک محیط مادر ( وطن)



الف: شادی اولیه ( ماه عسل- در کمتر از 3 هفته): ذوق و شوق ابتدایی از حضور در یک محیط جدید: در ابتدای ورود به طور عمده اکثر افراد از حضور در محیط جدید ذوق زده و خوشحال می شوند. این اصلا مسئله ی بد و یا عجیبی نیست. در ابتدای ورود، همه چیز شبیه به یک مسافرت لذت بخش در یک کشور جدید است. خیابان¬ها، مراکز خرید، دانشگاه، استاد، هم کلاسی ها هم آزمایشگاهی ها . . . همه و همه نوید یک زندگی جدید را می دهند.

ب: ضربه ی اول ( اولین درگیری- در کمتر از سه ماه) : بعد از مدتی اولین درگیری ها با محیط جدید آغاز می شود. این می تواند از گرفتن منزل باشد تا اولین باری که به خاطر تکالیف، شب نمی خوابد. به هرحال زندگی جدیدی، که سراسر چالش و تلاش است ، شروع شده و فرد باید پنجه در پنجه اش بیاندازد. مشکل بالقوه این است که ممکن است که این پنجه با پنجه هایی که فرد با آن قبلا درگیر بوده متفاوت باشد. ناهمزبانی، نداشتن ارتباط اجتماعی مناسب، یک سرماخوردگی بی وقت، ندانستن گزینه هایی که برای استراحت موجود است، گرفتن یک نمره بد در اولین امتحان و . . . همه اتفاقات به ظاهر کوچکی هستند که ممکن است باعث شوند مشکلات، بزرگ به نظر بیایند. حقیقت امر این است که فرد باید پله به پله این مرحله را طی کند. یک استراتژی مفید می تواند این باشد که فرد مشکلات موجودش را لیست کند و دانه به دانه برای حل آنها اقدام کند. از آنجایی که نبود اطلاعات بخش بزرگی از این فشار اولیه است، کمک فکری و اطلاعاتی سایر افرادی که در همان محیط هستند و با چند و چون سیستم آشنایی بیشتری دارند، می تواند بسیار مفید و چه بسا الزامی باشد. { به شخصه توصیه می کنم، هر روز به فرد تازه وارد زنگ زده شود و از چند و چون کارها پرسیده شود و یا اینکه به بهانه شام خوردن و یا . . . ملاقاتی صورت گیرد. این مطلب که " خودش می فهمد" یا " کاری ندارد" و یا . . . کاملا اشتباه است. همان مطلبی که برای کسی که حتی چند ماه در یک محیط بوده بسیار بدیهی است، برای یک تازه وارداصلا بدیهی نیست."

ج: حضیض و بازگشت( بین یک ماه تا بینهایت) : این دوران معمولا بعد از پایان دوران بسیار سخت اولیه رخ می دهد. در حقیقت فرد بعد از آنکه توانست بر سختی شدید اولیه تا اندازه ای فائق بیاید، درگیر حس انتخایی و تا اندازه ای غربت می شود. یادآوری خاطرات گذشته و حس دلتنگی برای وابستگان در ایران مهمترین نشانگر در این دوران است. به عبارتی فرد با مقایسه وضع زندگی خود در زمان حال- که تا اندازه ای پایدار ولکن ناخوشایند به نظر می رسد- با زمانی که در ایران بوده و تا اندازه ای موقعیت پایدار لذت بخشی داشته مقایسه میکند. مسئله ی ناامید کننده اولیه هم این است که به نظر می¬رسد اوضاع و شرایط همین طور می ماند. حقیقت هم این است که اوضاع و شرایط می تواند همین طور بماند و بعضی از افراد در همین حال برای مدت بسیار زیادی باقی می مانند. به عبارت دیگر زمانی که فرد در این شرایط باقی می ماند بسته به توان و جنگندگی وی و البته شرایط محیطی بستگی دارد.

د: هم زیستی موضعی( ابتدای جا افتادن بین 6 ماه تا بی نهایت): این دوران با تلاش های فرد برای برون رفت از حالت حضیض شروع می شود. آرام آرام بعضی از تلاشها نتیجه می دهند و فرد روشهایی برای تطبیق با محیط جدید پیدامیکند. پیدا کردن یک دوست، پیدا کردن یک گروه، علاقه پیدا کردن به یک فعالیت جدید و . . . می تواند دلیلی باشد که فرد با محیط جدید احساس راحتی بیشتری بکند. این دوران که معمولا دورانی طولانی است، در حقیقت حد فاصل بین حال حضیض و دوران تطبیق کامل است. بهبود نسبی در این مدت آرام آرام ادامه می یابد و زندگی آرام آرام شیرین می شود.

ه: تطبیق ( جافتادگی- نه زودتر از 5/1سال): در نهایت زندگی فرد به طور بسیار زیادی در محیط جدید شکل می گیرد. تعادلی جدیدی که به نظر تا اندازه ی خوبی کامل می رسد. البته این اصلا به معنای این نیست که کسی یا چیزی جای خاطرات و یا افار مربوط به گذشته را می گیرد، بلکه نوع جدیدی از خاطرات و زندگی در کنار زندگی گذشته شکل می گیرد. . . .

{ تعدادی نکته} 1: این مراحل به طور نسبی مدل شده اند. همان طور که معلوم است هیچ خط مشخصی نمی شود بین این مراحل کشید. این تنها یک مدل است. عجیب ترین و شاید ناخوشایندترین بخش این دوران، نرخ تغییرات شدید حالات حسی است که به نمودار W معروف شده است. حالت روحی انسان به طور مرتب در بین این مراحل در حال تغییر خواهد بود. b 2: سوال رایج این است: بهترین چاره چیست؟ { گذر زمان و تلاش و صبر و امید و برای کسانی که به اعتقادی پایبند هستند توکل به خدا. در کنار صبر، امید، تلاش و توکل، گذر زمان هم بسیاری از مشکلات را حل می کند. چه بسا آن چهار تای اول هم برای آن باشند که زمان بگذرد و . . . }

3: {بهترین اقدام ممکن: ورزش است. امکانات ورزشی در خارج از ایران بسیار بهتر و آماده تر از متوسط امکاناتی است که ما در ایران در اختیار داریم. به خصوص اکثر دانشگاهها امکانات ورزشی خوبی دارند. ورزش علاوه بر تنطیم خواب و متابولیسم بدن و افزایش تنفس، کمک می کند تا حداقل از لحاظ جسمی احساس قدرت و سلامت بکنید و صد البته در اینکه ورزش با افزایش ترشح هورمونی ( اسمش یادم نیست) موجب بهبودحال روحی انسان می شود شکی وجود ندارد. سخت¬ترین بخش ورزش کردن، شروع است . به عبارت دیگر؛ کنده شدن از موقعیت ایستا و رفتن برای ورزش از انجام آن سخت تر است. تداوم برنامه ی ورزش دربلند مدت موجب آن می شود که تاثیرات آن به شدت موثرتر و محکم تر باشد.}

4:{ از بهانه های مختلف برای آشنا شدن با ادم های جدید یا پیدا کردن دوست استفاده کنید. کمی از استانداردهای خودتان، در صورت تمایل؛ کوتاه بیایید. آدم های تازه با افکار و تفکرات تازه را بشناسید . . .}

5:{ از تجربیات سایرین سوال کنید و از آنها بهره ببرید }
پاسخ
تشکر کنندگان: Ashkan3832 ، ILMAN
ایرانیان آمریکا به روایت آمار

پس از انقلاب ایران گروه بزرگى از ایرانیان به آمریكا مهاجرت كردند.
مهاجران اولیه كه به دانشجویان و ایرانیان اندك دیگر ساكن آمریكا پیوستند، بیشتر در ایالتهاى خوش آب و هواى آمریكا سكونت گزیدند، و در شهرهاى اصلى این ایالت ها جمعیت ایرانیان به میزانى رشد كرد كه نشانه هاى زبان فارسى و فرهنگ ایرانى در همه ى عرصه هاى شهری، اقتصادی، سیاسى و فرهنگى نمود یافت. اخیرا گروهى از ایرانیان آمریكا به روش نظرسنجى هاى متداول و معمول در آنجا، جامعه ى ایرانیان این كشور را مورد سنجش قرار داده اند.
آنچه در این یادداشت میخوانید گزیده هایى از نتایج همین نظرسنجى ارزشمند است.
نظرسنجى با میانگین سنى ایرانیان ساكن آمریكا آغاز میشود.
19ــ15سال،‌ 56/3 درصد
24ــ20، 57/10 درصد
34ــ24، 53/24 درصد
44ــ35، 85/29 درصد
54ــ45، 99/22 درصد
64ــ55، 73/6 درصد
65+، 77/1 درصد
میانگین سنى اكثریت جامعه ایرانى نزدیك به 30 درصد 35 تا 44 ساله است، كه حكایت از جوانى جامعه ایرانیان امریكا دارد.
جنسیت مهاجران ایرانى دومین موضوع نظرسنجى است.
بنابر داده هاى نظرسنجی، 65 درصد ایرانیان ساكن آمریكا را مردان و 35 درصد را زنان تشكیل میدهند.
وضعیت ازدواج هم در میان ایرانیان نمودار آمارى جالبى را نشان میدهد، چیزى كه ظاهرا در قیاس با جامعه ى ایرانیان كانادا و اروپا به میزان زیادى متفاوت است. در آمریكا حدود 55 درصد ایرانیان زندگى مشترك دارند، و نزدیك به 38 درصد مجرد هستند.
میزان طلاق در میان ایرانیان امریكا اندكى بیش از 7 درصد جمعیت را در برمیگیرد. و بیوه ها اندكى بیش از نیم درصد جمعیت را تشكیل میدهند.
بچه ها بخش بعدى نظرسنجى هستند.
زیر یك ساله ها اندكى بیش از 25 درصد را دارند، یك ساله ها هم حدود 23 درصد را شامل میشوند. دو ساله ها جمعیت شان به حدود 41 درصد میرسد. سه ساله ها 9 و نیم درصد هستند. چهار ساله ها یك و یك دهم درصداند. و پنج ساله ها اندكى بیش از نیم درصد جمعیت را از آن خود كرده اند.
از بخشهاى جذاب دیگر نظرسنجى میزان بچه هایى است كه قادرند فارسى صحبت كنند. جمعیتى نزدیك به 67 درصد بچه هاى ایرانى ساكن آمریكا فارسى حرف میزنند، و اندكى بیش از 33 درصد دیگر قادر به مكالمه به زبان مادرى خویش نیستند.
اعضاى خانواده هاى ایرانى البته غیر از بچه ها كه در خانواده زندگى میكنند، موضوع بعدى نظرسنجى است. در پاسخ به این موضوع حدود 71 درصد از ایرانیان گفته اند كه وابسته ى دیگرى غیر از فرزندانشان با آنان زندگى نمیكند.
حدود 23 درصد گفته اند علاوه بر فرزندان یك وابسته ى خانوادگى دیگر (پدر، مادر، خویش نزدیك) با آنها زندگى میكند. 5 درصد ایرانیان میگویند علاوه بر كودكان خانواده دو خویشاوند دیگر با آنان زندگى میكنند. و حدود یك درصد هم خبر از حضور 3 خویشاوند علاوه بر كودكان در خانواده داده اند. زندگى با 4 خویشاوند علاوه بر كودكان به كمتر از سى دهم درصد نزول میكند و پنج تن و بیشتر چهل و سه دهم درصد ایرانیان را شامل میشود.
آمار ایرانیانى كه خانه ى خودشان را دارند به حدود 5/73 درصد جمعیت ایرانى امریكا بالغ میشود و تنها نزدیك به 27 درصد از ایرانیان امریكا در منازل استیجارى زندگى میكنند.
در مورد اتومبیل داشتن هم آمار جالبى دیده میشود.
تنها 6 درصد ایرانیان امریكا اتومبیل ندارند. بیش از 36 درصد یك اتومبیل دارند. و افزون بر 35 درصد 2 اتومبیل. حدود 5 درصد 3 اتومبیل. و بیش از هفت درصد ایرانیان چهار اتومبیل و بیشتر در خانواده دارند.
در مورد بیمه ى درمانى آمار از این هم جالب تر است. با توجه به گرانى بیمه ى درمانى در امریكا این كه حدود 92 درصد ایرانیان بیمه ى درمانى دارند نشان از توان مالى آنان براى پرداخت حق بیمه دارد. البته نزدیك 7 درصد هم بیمه ى درمانى ندارند و بیش از یك و نیم درصد هم از بیمه هاى دولتى و یا خدمات اجتماعى استفاده میكنند. این رقم در مقایسه با حدود 69 درصد امریكاییان داراى بیمه، نشانه ى خوبى براى جامعه ایرانیان امریكاست.
تحصیلات ایرانیان از موارد مهم دیگر این نظرسنجى است.
بیش از 56 درصد از ایرانیان امریكا از تحصیلات عالى و تخصصى فوق لیسانس و دكترا برخوردارند. و حدود 30 درصد نیز لیسانسیه هستند. بیش از 3 درصد مدرك حدود لیسانس دارند. و نزدیك به 8 درصد از مدرك فوق دیپلم بهره مندند. حدود یك و نیم درصد دیپلم دارند. و همین حدود مدركى در حد دیپلم را دارا هستند. و تنها حدود سه صدم درصد تحصیلاتى در حد سیكل اول دبیرستان (كلاس نهم سابق و راهنمایى جدید) دارند.
تحصیلات بالاى دیپلم ایرانیان بنابر این نظرسنجى بیش از 85 درصد را در بر میگیرد و این در قیاس با جامعه ى امریكاییان كه اندكى بیش از 24 درصدشان از این میزان تحصیلات برخوردارند آمار قابل توجهى است.
درآمد از موردهاى مهم دیگر این نظرسنجى است.
میانگین درآمد سالانه ایرانیان پنجاه هزار دلار و بیشتر است، در حالى كه میانگین درآمد امریكاییان اندكى بیش از 43 هزار دلار در سال است.
این هم درآمد ایرانیان امریكا به زبان آمار:

درآمد سالیانه
زیر 15000 دلار، 49/11٪
15000 دلار تا 24999 دلار، 49/4٪
25000دلار تا 34999 دلار، 23/5٪
35000 دلار تا 49999 دلار، 04/9٪
50000 دلار تا 74999 دلار، 13/17٪
75000 دلار تا 99999 دلار، 57/16٪
100000 دلار تا 149000 دلار، 56/17٪
150000 دلار به بالا، 5/18٪
آمار نشان میدهد بیش از 70 درصد ایرانیان براى دیگران كار میكنند. و تنها 30 درصد صاحبكار خویش اند.
از نظر وضعیت اقامتى و دارا بودن شهروندى امریكا نیز آمار حكایت از حدود 83 درصد شهروند، اندكى بیش از 11 درصد مقیم(دارندگان گرین كارت)، حدود 5/2 درصد ویزاى دانشجویی، حدود 3 درصد ویزاى كار و 23 صدم درصد ویزاى توریستى و 6 صدم درصد ویزاى پناهندگى دارد.
وقتى از ایرانیان در مورد علاقمندیشان نسبت به دریافت اطلاعات سیاسى نظرسنجى شده، بیش از 71 درصد گفته اند راغب به دریافت این اطلاعات هستند. نزدیك به 6 درصد نسبت به سیاست بى علاقه بوده اند، و 23 درصد گفته اند بستگى دارد موضوع چه باشد.
در مورد انتخابات كشوری، حدود 68 درصد ایرانیان امریكا گفته اند مشاركت میكنند. 24 درصد گفته اند شركت نمیكنند و حدود 8 درصد اعلام كرده اند كه به نوع و موضوع انتخابات، مشاركت و عدم مشاركتشان منوط میشود.
مشاركت ایرانیان در پیوند با انتخابات محلى هم هر چند به میزان انتخابات كشورى نیست، اما باز بالاترین رقم از آن كسانى است كه راى میدهند.
بیش از 44 درصد مشاركت میكنند. 41 درصد گفته اند مشاركت نمیكنند و حدود 15 درصد هم میگویند مشاركت یا عدم مشاركتشان بستگى دارد به موضوع انتخابات.
حضور ایرانیان در احزاب سیاسى آمریكا از موردهاى دیگر نظرسنجى است.
حدود 39 درصد ایرانیان در حزب دمكرات فعالیت میكنند. بیش از 12 درصد فعال در حزب جمهوریخواه هستند. نزدیك 5/3 درصد از حزب سبز حمایت میكنند. بیش از 18 درصد در احزاب مستقل فعالیت دارند. در احزاب سیاسى دیگر هم بیش از 5/2 درصد حضور دارند و نزدیك به 25 درصد نیز علاقمند به فعالیت سیاسى حزبى نیستند.
پاسخ ایرانیان در مورد فعالیت در ستادهاى سیاسى گوناگون حكایتگر عدم علاقه ى آنان به اینگونه كوششهاست. تنها حدود 30 درصد گفته اند در این گونه اجتماعات و ستادها شركت و فعالیت میكنند، و 70 درصد عدم مشاركت در این گونه فعالیتها را ترجیح میدهند.
میزان مشاركت و مساعدت مالى سالانه ایرانیان به فعالیتهاى سیاسى از موردهاى دیگر این نظرسنجى است. كه نشان از مشاركت مالى ناچیز ایرانیان دارد. البته در قیاس با درآمد سالانه آنان كه میانگین بیش از 50 هزار دلار را نشان میدهد.
كمتر از 100 دلار 74/69 درصد
100 دلار تا 500 دلار، 43/18 درصد
500 دلار تا 1000 دلار، 75/5 درصد
5000 دلار تا 10000 دلار، 9/0 درصد
بیشتر از 10000 دلار ، 03/1 درصد
اهمیت مسائل داخلى آمریكا در میان جامعه ى ایرانیان از موارد دیگر نظرسنجى است، در این مورد نیز میزان علاقه ى ایرانیان به مسائل اقتصادی، و كم بها دادنشان به امنیت عمومى از موارد چشمگیر این بخش از نظرسنجى است. در حالى كه 44 درصد توجهشان به مسائل اقتصادى جلب است، تنها 4 درصد نگران محیط زیست و اندكى بیشتر از این میزان نگران امنیت عمومى هستند.

مهمترین مسائل داخلى آمریكا
اقتصاد 2/44 درصد
تحصیلات 83/12 درصد
محیط زیست 11/4 درصد
حقوق شهروندى 04/23 درصد
امنیت عمومى 37/5 درصد
بهداشت و درمان 45/10 درصد
در ارتباط با مسائل خارجى از منظر امریكا و سیاست خارجى این كشور درصد بزرگى از ایرانیان حساسیت و حضور و مشاركت دارند. پاسخ مثبت افزون بر 70 درصدى علاقمندان به مشاركت در این پیوند نشانگر اهمیت این موضوع در میان ایرانیان است. در همین حال توجه حدود 19 درصد ایرانیان امریكا به موضوع حقوق بشر خبر خوشى از این جامعه نیست.

مهمترین مسائل خارجى آمریكا
سیاست خارجى آمریكا 31/70 درصد
سیاست تجارى 59/1 درصد
اقتصاد 5/7 درصد
محیط زیست 62/1 درصد
حقوق بشر 98/18 درصد
ایرانیان در پاسخ به وابستگى قومى خویش نیز بیشترینشان (بیش از 53 درصد) خود را ایرانى دانسته اند. ده درصد هم مدعى شده اند كه سفیدپوست اند، كمتر از نیم درصد به آسیایى بودن علاقه نشان داده اند، تنها نزدیك به 5 درصد باور دارند كه از اهالى خاورمیانه اند، البته 31 درصد هم میگویند از قوم پارس هستند.

قومیت
سفید 77/10٪
آسیایى 28/0٪
خاورمیانه 76/4٪
ایرانى 05/53٪
پارسى 15/31٪
حضور در جامعه ى آمریكایى و درگیرى با این جامعه از پرسشهاى دیگر نظرسنجى است. در این مورد نیز میزان حضور و همكارى با جامعه ى میزبان خیلى ناچیز و كم رنگ است.

حضور در جامعه ى آمریكا
به شدت جذب جامعه آمریكایى شده‌ 38/9 درصد
بسیار‌ 77/20 درصد
گاهى 24/42 درصد
به ندرت 8/19 درصد
به هیچوجه‌ 81/7 درصد
حضور مالى و هزینه كردن ایرانیان در جامعه ى میزبان نیز حكایت دیگرى از چگونگى درگیرى ایرانیان با جامعه امریكاست. كسانى كه سالانه مبلغ بیش از 5 هزار دلار در جامعه ى میزبان خرج كنند بسیار اندك اند. كمتر از 9 درصد.
به آمار میزان هزینه كردن ایرانیان در جامعه آمریكا در سال توجه كنید:
كمتر از 500 دلار 23/69 درصد
500 دلار تا 1000 دلار 88/19 درصد
2000 دلار تا 5000 دلار 75/8 درصد
10000 دلار تا 25000 دلار 4/1 درصد
30000 دلار تا 50000 دلار 37/0 درصد
75000 دلار تا 100000 دلار 16/0 درصد
بیشتر از 100000 دلار 21/0 درصد
میزان مشاركت در جامعه ى ایرانى نیز از آمار بالایى در میان آنان بهره مند نیست.

مشاركت در جامعه ایرانى
درگیرى مفرط 06/5
درگیر 09/13٪
تا حدودى درگیر 01/36٪
به ندرت درگیر 61/29٪
به هیچ وجه درگیر 22/16٪
حتى مشاركت مالى سالانه نیز در جامعه ى ایرانى از سوى ایرانیان امریكا از مقبولیت چندانى برخوردار نیست.
به آمار مشاركت مالى سالانه ایرانیان در جامعه خودشان در قیاس با میانگین درآمد ایرانیان عنایت كنید تا ناچیز بودن این مشاركت را ببینید.
كمتر از 500 دلار، 73/74٪
500دلار تا 1000 دلار، 28/16٪
2000دلار تا 5000 دلار، 22/7٪
10000 دلار تا 25000دلار، 09/1٪
30000 دلار تا 50000 دلار، 28/0٪
75000 دلار تا 100000 دلار، 16/0٪
بیشتر از 100000 دلار، 23/0٪
پاسخ
تشکر کنندگان: امیر007 ، amirdehghani20 ، Ashkan3832




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان