کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
تجربه مراجعه به سفارتهای آمریکا
(2017-02-16 ساعت 23:50)Mrs.sara نوشته:  
(2017-02-16 ساعت 21:16)عبدالوحید نوشته:  
(2017-02-15 ساعت 22:15)sepideh Hasan نوشته:  ميشه لطفن بگيد چطور ميشه فعال كرد؟
سلام در همون ایمیلی که زدن و گفتن کنسل کردیم یه آدرسی فرستادن برای فعال کردن با همون مکاتبه کنین. اما من امروز برگشتم و اینم تجربه ام:
15 فوریه مصاحبه داشتم. شرایطم یه بار آمریکا رفتم و با خانواده فرانسه رفتم. تقاضامون 3 نفری بود . نتیجه ریجکت! علت : گفت خیلی سخت شده.جو اونجا شبیه به دادگاههای اول انقلاب به قضاوت خلخالی بود. افسر کنسولگری برخلاف همیشه که همه چی آدمو از قبل می خوندن اصلا هیچ اطلاعی نداشت. ازم پرسید عبدالوحید برادرته؟ گفتم نه خیر خودمم! اصلا شوت بود اومده بود فرمالیته ریجکت کنه بره. نه فقط منو، همه رو. حتی به زوج های در حال مردن تک و توک به یکی میداد و اون یکی رو گرو نگه می داشت. به خانومایی که شوهر و بچه هاشون یا آقاهایی که زن و بچه هاشون ایران بودن اگه بالای 65 بودن می داد وگرنه ، نه! تازه به چند تا آقا با این شرایطم نداد. دیگه خود دانید! به نظرم اون سورپرایزی که ترامپ وعدشو داده بود اتفاق افتاد.
یازده روز دیگه مصاحبه دارم و واقعن به مرز جنون رسیدیم از ناراحتی ???????

شرایط شما رو درک میکنم کاملا
خدا انشالله بهتون قوت قلب بده
نگران نباشید
انشالله بدون مشکل میرید مصاحبه
من و خانمم هم هرشب استرس داریم
من که تازه تور دبی هم گرفتم
اگر تو فرمان جدید ترامپ دوباره همه چی بره رو هوا واقعا از لحاظ روحی به هم میریزیم

پاسخ
تشکر کنندگان: Mrs.sara
دوستان من ٥فوريه وقت داشتم ويزاي مهاجرتي، كه كنسل شد ،هفته پيش نامه اومده كه با سفارت ابوظبي تماس بگيريد و و قت بگيريد ولي الان يك هفته است كه به ايميلهام جواب نميدن ، كسي از دوستان هست كه وقت جديد گرفته باشه؟و به چه قسمتي ايميل بايد زد؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
دوستان ما هم مصاحبه رفتیم سر همون تاریخ اولی 21 فوریه و همه چیز مثل روال بود
عزیزانی که کنسل شده بودن باید میرفتن سر وقت اگر نرفتین دوباره وقت بگیرید از توی سایت ais-usvisa.info
برای منم یک هفته طول دادن تا جواب ایمیلو بدن
ولی وقتی به ان وی سی پیام دادم که ابوطبی جواب نمیده من چهار روز دیگه مصاحبه دارم ان وی سی زود ج.اب داد که برو مصاحبه بعدش ابوطبی گفت بیا حتی اگر مدیکالتو نمیرسی ّّ
اگر نمیتونی بیای برو وقت جدید بگیرّ
وقت جدیدم بچه ها تو همین سایت گرفتن گفتن یک ماه بعد دادن
توصیه میشه همه برن حتما نمیدونیم ب،نامه اینده اینا چه خواهد بود
you never khnow how strong you are
until being strong
is the only choice you have
CN:2014as76xx - تعداد اعضای کیس 2 نفر- کنسولگری: آنکارا - خودم ویزای یه ضرب - همسرم: بازمانده از لاتاری2014 Sad
پاسخ
تشکر کنندگان: mulan1979
سلام دوستان. من یه چند تا سوال داشتم ممنون میشم راهنماییم کنید. ما کیسمون f4 هست، آوریل ۲۰۱۶ مصاحبه مون ایروان بود که ap خوردیم، حالا بعد از حدود یک سال ap بودن، کیس نامبرمون اومده توی سایت ایروان. سوال من اینه:

آیا واسه رفتن دوباره واسه ویزا، پاسپورت و مدیکال جدید رو باید ببریم سفارت ؟ یا باید تو سایت ‎ais-usvisa.info ثبت قرار کنیم و تحویل پست CSC بدیم؟ روندش چطوریه؟

چقدر باید ایروان بمونیم تا ویزا رو پست تحویل بده؟

موقعه مصاحبه، جزو مدارک مالی، tax return ۲۰۱۵ اسپانسر که برادرم هست رو دادیم، الان که یک سال منتظر کلیرنس بودیم آیا tax return جدید ۲۰۱۶ رو میخوان یا نه احتیاجی نیست؟

مرسی‌ از کمک و راهنماییتون.
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام به همه دوستان
من حدود ۴ ماه پیش مصاحبه داشتم تو سفارت آمریکا تو مسکو و حدود ۱۰ روز پیش ویزام و گرفتم و خواستم تجربه ام و بنویسم شاید به درد کسی خورد
اول از همه اینکه من دانشجوی یه دانشگاه آمریکایی بودم ( نصف واحد ها تو روسیه تو یکی از شعبه های دانشگاه بود و مابقی در آمریکا باید پاس بشه) و من بعد از وقت سفارت و مصاحبه با آفیسر (حدود ۴ ماه پیش) و کلی سوال پیچ شدن (حدود ۱۵ دقیقه ) بهم گفت نمیتونه به تنهایی نظر بده و پرونده من به صورت administrative processing قرار داد فرداش هم یه ایمیل اومد که ازم CV و کپی کارت پایان خدمت و برنامه سفر خواست و به مدت سه ماه و نیم تمام من در حالت AP بودم و هر چند وقت یه بار تو سایت ceac.state.gov آپدیت می خورد که همچنان AP هستید وقتی آقای ترامب فرمان جدید داد چند روز بعدش پرونده من رفیوز خورد و من یه نامه زدم و اعتراض کردم بعد یه ایمل جواب اومد که اشتباه سیستم بوده و اصلا بررسی نشده که بخواد رفیوز بشی و دوباره به حالت AP برگشتم و تقریبا بیست روز پیش یه ایمیل اومد که پاسپرتتون رو برای ما بیارید و من رفتم مسکو پاس ام رو براشون پست کردم و بعد از یک هفته که خبر نشد زنگ زدم سفارت پرس و جو کردم و بهم گفتن که بعد از ۱۱ روز کاری بایستی سفارت به شما یه جوابی بده و بهم پیشنهاد داد که چند روز دیگه صبر کنم و فردای اون روز بهم ایمیل زدن که پاست تو اداره پست هست و ویزا بهم دادن سه ماه سینگل البته من در تمام این مسیر به همراه دو تا از دوستام که همکلاس بودیم همزمان درخواست دادیم و همزمان مصاحبه کردیم و تمام آپدیت ها همزمان برای همون می اومد و حتی درخواست پاس برا هممون با اختلاف چند دقیقه اومد ولی به من ویزا دادن ولی به اونها هنوز ندادن که بعد از چند روز که اونها حضوری جهت پرسجو به سفارت مراجعه کردن که چقدر طول میکشه بهشون پاسپورت و برگردوند و گفتن که باید جواب از واشنگتن بیاد و شما برید اگه لازم شد دوباره بهتون خبر میدیم پاستون و بیارید
پاسخ
تشکر کنندگان:
من با اجازه مدیران سایت و بدلیل اینکه برام خیلی مهم هست دوستان زیادی این رو بخونن تو بخشهای دیگری از سایت هم پست می کنم.

سلام می کنم به همه عزیزان

این اولین پست من بعد از خداحافظی دو سال پیش هست و امیدوارم مفید باشه.

پست اول

موضوع: بهترین راه و بهترین کشور برای مهاجرت

برای مهاجرت به فکر کشورهای دیگر هم باشید. تنها (تنها!) راه خوب برای داشتن یک زندگی خوب پس از مهاجرت تحصیل هست. برای تحصیل باید مثل یک دانشجوی مهاجر مدرک زبان و سایر چیزها رو آماده کنید اپلای کنید و …

به دو صورت می تونید مهاجرت و تحصیل کنید.

الف - پس از مهاجرت اقدام کنید:
بعد از مهاجرت شدیدا درگیر مسایل ابتدایی زندگی در اینجا می شوید و باید کار کنید تا هزینه زندگی رو تامین کنید و شاید درگیر اتفاقات پیش بینی نشده ای بشید که به زحمت بتونید وقت و حوصله ای برای امتحان زبان و اپلای داشته باشید.
اکثریت مهاجرین مجبور میشن برای ساعتی ۱۰ دلار کار کنن و با کار تمام وقت و درآمد ماهانه حدودا ۱۶۰۰ دلار (قبل از مالیات) یا ۱۳۶۰ دلار (پس از مالیات) زندگی کنند. اگر همسر شاغل داشته باشند شرایط بهتری می تونند داشته باشند مگر اینکه بچه دار باشند. هزینه زندگی در شهرهای گران مثل لس آنجـس برای مجرد و متاهل حداقل و به ترتیب ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ دلار و در شهرهای کمتر گران حداقل ۱۵۰۰ دلار و ۲۰۰۰ دلار است. (اعداد با این فرض هستند که فرد مجرد هم خانه دارد و خانه مستقل اجاره نکرده است).

ب - قبل از مهاجرت اقدام کنید:
در این حالت شما شرایط بسیار متفاوتی دارید. شما در شرایط فعلی تون زندگی می کنید یا کار و زندگی خودتون رو دارید و یا خونه پدری زندگی می کنید. در این حالت مسیری رو که شما برای تحصیل پس از مهاجرت طی می کنید رو می تونید در زمان بسیار کمتری طی کنید. اگر سطح زبانتان در حد تافل ۶۰-۷۰ هست، این مسیر پس از مهاجرت می تونه تا ۲ سال طول بکشه اما قبل از مهاجرت می تونید در عرض کمتر از ۱ سال آماده بشید و اقدام کنید.

وقتی قرار هست درس بخونید، بهتر هست قبل از مهاجرت اقدام کنید. اگر قبل از مهاجرت اقدام می کنید پس به غیر از لاتاری راه دیگری هم هست کشورهای دیگری و بهتری هم هستند.

با ویزای دانشجویی می تونید سریعتر بهتر مطمئن تر برای کشورهای بیشتری دیگری که خیلی هم (شاید!) بهتر از اینجا هستند اقدام کنید و از اول مثل یک انسان تحصیل کرده متشخص وارد کشور جدید و جامعه جدید بشید و زندگی کنید. به جای اینکه مجبور باشید برای صرفه جویی در هزینه ها در شهرها و محله های آشغال پر از دودی و الکلی و فلان کاره زندگی کنید با دانشجوها زندگی می کنید و پس از اتمام تحصیل مستقیم شغل حرفه ای با درآمد بالاتر می گیرید.

اگر تنها راه مهاجرت رو لاتاری می دونید و اگر فکر می کنید (فکر!) اینجا سرزمین آرزوهاست و به غیر از اینجا به چیز دیگه ای فکر نمی کنید اول بیشتر به مهاجرت فکر کنید و دوم قبل از مهاجرت حتما امتحان زبان رو بدید و نمره مورد نیازتون رو بگیرید بعد مهاجرت کنید. توجه کنید که اینجا و بعضی کشورهای دیگه برای بعضی از رشته ها آزمون های تخصصی دیگه ای وجود داره. اگر برای رشته شما هم هست حتما برای اون آزمون هم آماده بشید (کامل و مطمئن) بعد مهاجرت کنید.

به نظر من کسانیکه در یکی از دو گروه زیر هستند می تونند بدون تحصیل و برنامه تحصیل مهاجرت کنند.

۱. کسانیکه پول خیلی زیادی دارند. این افراد هر کاری که دوست داشتن می تونند بکنند و هر جایی دوست داشتن می تونن زندگی کنند. وکیل بسیار مطمئن پیدا کنند و از طریق سرمایه گذاری اقدام کنند. فقط قبل از هر کاری حتی قبل از گرفتن وکیل به کشوری که مدنظر دارن مسافرت کنند و ۳ ماه اونجا زندگی کنند. تو این ۳ ماه تلاش کنند به انجام کارهایی که بعد از مهاجرت باید بکنند زندگی و کار رو تو اون کشور جدید لمس کنند اگر تصمیم به مهاجرت گرفتند اقدام کنند. اگر پشیمان شدند چند صد میلیون تومان و چند سال زندگی خودشون رو برای اقدام و انتظار از دست نمیدند. اگر مهاجرت کردند تنها (تنها!) راه موفقیت شون مهم نیست چقدر پول داشته باشند، زبان انگلیسی بسیار قوی هست (حداقل ۹۰ تافل) وگرنه آنچنان در قوانین و مقررات پیچیده و در دام انسانهای به ظاهر عالم و نیک سیرت گیر می افتند که هیچ وقت نمی تونند جبران کنند.

۲. کسانیکه مدرک فنی و مهندسی دارن و یا از رشته هایی مثل پرستاری از علوم تجربی هستند. شما اگر نمی خواهید تحصیلی اقدام کنید می تونید با داشتن و پذیرفتن شرایط زیر بصورت کاری برای بعضی کشورها اقدام کنید و یا با لاتاری اینجا بیایید.
زبان بسیار قوی داشته باشید (حداقل ۹۰ تافل) و در زبان تخصصی رشته خودتون هم بسیار قوی باشید و اگر می تونید چند ماه تحمل کنید و با هزار دوز و کلکی که سر رزومه تون در میارید تا بعضی کلمات توش نباشن، اسمها رو اختصاری می کنید و یا راحت بگم رزومه سازی می کنید تا کسی بشوید که نیستید ولی می تونید با اون هویت استخدام بشید و اگر در ایران مهندس ارشد شرکت فلان با حداقل ۵ سال سابقه کار بودید و اینجا بعد از ۶ ماه دوندگی و خرج و خرج و خرج می شوید کسیکه با ۱۵ دلار ساعتی در یک شرکت نقشه ها رو چاپ می گیره و کارهای بسیار بسیار ساده ای رو انجام میده و … دوستان مهندس من که با لاتاری اومدند اینطور بودند و بعد از ۳ سال وضعیتشون بهتر شده است. کار با درآمد بیشتر ساعتی ۳۰ تا ۴۰ دلار.

۳. کسانیکه واقعا از نظر کاری اقتصادی و زندگی در شرایط بدی هستند. بیکارند یا واقعا درآمد چندانی ندارند نمی تونند هزینه زندگی رو تامین کنند و یا کلا مجبور (مجبور!) هستند با لاتاری مهاجرت کنند و نمی تونند تحصیلی نه تنها اینجا بلکه هیچ جای دیگه ای اقدام کنند. این گروه اگر می خواهند مهاجرت کنند. امیدوارم مشکلاتی که برای برنامه مهاجرت و لاتاری پیش آمده حل و ختم به خیر بشه و شماها هم بتونید مهاجرت کنید. اینجا با حداقل درآمد ۱۰ دلار در ساعت و در یکی از ایالتها و شهرهای ارزان می تونید زندگی بهتری داشته بشید. برای این گروه از افراد زبان انگلیسی در حد گفتگوهای روزمره کافی هست.

توصیه من برای مهاجرت:

۱. اگر سرمایه گذار و پولدار هستید مهاجرت نکنید اینجا نمی تونید بیزینس کنید. شاید بعدا نوشتم چرا.
۲. فقط اگر خیلی جوان هستید مهاجرت کنید (۲۴ و ۲۶ سال، در دهه سوم زندگی تون)
۳. به غیر از تعداد انگشت شماری تخصص در علوم فنی و مهندسی و یا تخصصی مثل پرستاری مشاغل و متخصین دیگر دچار یک بحران بزرگی می شوند که هیچ راهی غیر از تحصیل دوباره نخواهند داشت. همه مشاغل علوم انسانی و هنر و خیلی از رشته های مهندسی و تجربی جزو این افراد هستند.
۴. با لاتاری مهاجرت نکنید. تحصیلی مهاجرت کنید. با لاتاری فقط اقامت دایم بگیرید.
۵. اینجا سرزمین آرزوها نیست. ۶۰ تا ۷۰ درصد جامعه اینجا قشر عادی و ضعیف جامعه هستند، ۲۰ تا ۲۵ درصد قشر متخصص و ۴ تا ۵ درصد ثروتمند و صاحب کسب و کار هستند. (اعداد فقط برای نشان دادن اکثریت و اقلیت آورده شده و واقعی نیستند). قشر عادی و ضعیف جامعه در اینجا با قشر عادی و ضعیف ایران متفاوت است ولی هر دو باید همیشه به دنبال یک لگمه نان باشند و زندگی نکنند. شاید بعدا در مورد زندگی در اینجا نوشتم.
۶. کشورهای خیلی بهتر دیگری به غیر از اینجا وجود دارد مثل کانادا و استرالیا.
۷. تنها راه یک مهاجرت موفق و زندگی خوب در خارج از ایران، تحصیل هست.
۸. تنها شرط قبل از مهاجرت زبان زبان زبان هست. نه هر زبانی من زبان خوب رو حداقل ۹۰ تافل می دونم.
۹. اگر قصد تحصیل دارید مدرک زبان و مدارک دیگر را قبل از مهاجرت بگیرید.
۱۰ . اگر می توانید قبل از اقدام و قبل از مهاجرت (هر نوع مهاجرتی و هر جایی) حداقل چند هفته در به اون کشور برید و زندگی در اونجا رو تجربه کنید بعد تصمیم قطعی برای مهاجرت بگیرید.
۱۱. هیچ وقت و تا وقتی تجربه مشابهی ندارید نظر دیگران را در خصوص زندگی در این کشور زیر سوال نبرید و مسخره نکنید.
۱۲. کسانیکه کار و زندگی در ایران دارند: همه چیز رو یهو جمع نکنید و برای همیشه خداحافظی نکنید. کار و زندگی تون رو حداقل تا چند ماه پس از مهاجرت و اطمینان از تصمیمی که گرفتید و کاری که کردید حفظ کنید.
۱۳. ایران را کلا زیر سوال نبرید. زندگی در ایران خیلی سخت شده اما چیزهای دیگری هست که دارید و نمی دانید و تنها پس از مهاجرت به وجود و ارزش اونها پی میبرید. اینجا خیلی چیزهای بدتر و بهتری از ایران وجود دارد ولی متاسفانه بدی ها را پیش از آمدن و به چشم دیدن و تجربه کردن نمی تونید ببینید و ما هم نمی تونیم برای شما توصیف کنیم.
۱۴. اشتباهات ما را هیچ وقت تکرار نکنید. یا مهاجرت نکنید یا اگر مهاجرت کردید درست مهاجرت کنید.
۱۵. نگویید به خاطر آینده بچه هام دارم مهاجرت می کنم. بچه ها رو به جایی برسونید که خودشون برای ادامه تحصیل و زندگی مهاجرت کنن و بهترین زندگی رو بسازند. اگر نمی تونید اینجا محال هست که بتونید.

اینها نظرات شخصی من بود و خوشحالم که این وقت رو گذاشتم تا این پست رو براتون بنویسم.
پاسخ
تشکر کنندگان: AMIRI1 ، محبوبه. 68 ، alibabax
(2017-03-07 ساعت 01:52)banafsh14 نوشته:  من با اجازه مدیران سایت و بدلیل اینکه برام خیلی مهم هست دوستان زیادی این رو بخونن تو بخشهای دیگری از سایت هم پست می کنم.

سلام می کنم به همه عزیزان

این اولین پست من بعد از خداحافظی دو سال پیش هست و امیدوارم مفید باشه.

پست اول

موضوع: بهترین راه و بهترین کشور برای مهاجرت

برای مهاجرت به فکر کشورهای دیگر هم باشید. تنها (تنها!) راه خوب برای داشتن یک زندگی خوب پس از مهاجرت تحصیل هست. برای تحصیل باید مثل یک دانشجوی مهاجر مدرک زبان و سایر چیزها رو آماده کنید اپلای کنید و …


توصیه من برای مهاجرت:

۱. اگر سرمایه گذار و پولدار هستید مهاجرت نکنید اینجا نمی تونید بیزینس کنید. شاید بعدا نوشتم چرا.
۲. فقط اگر خیلی جوان هستید مهاجرت کنید (۲۴ و ۲۶ سال، در دهه سوم زندگی تون)
۳. به غیر از تعداد انگشت شماری تخصص در علوم فنی و مهندسی و یا تخصصی مثل پرستاری مشاغل و متخصین دیگر دچار یک بحران بزرگی می شوند که هیچ راهی غیر از تحصیل دوباره نخواهند داشت. همه مشاغل علوم انسانی و هنر و خیلی از رشته های مهندسی و تجربی جزو این افراد هستند.
۴. با لاتاری مهاجرت نکنید. تحصیلی مهاجرت کنید. با لاتاری فقط اقامت دایم بگیرید.
۵. اینجا سرزمین آرزوها نیست. ۶۰ تا ۷۰ درصد جامعه اینجا قشر عادی و ضعیف جامعه هستند، ۲۰ تا ۲۵ درصد قشر متخصص و ۴ تا ۵ درصد ثروتمند و صاحب کسب و کار هستند. (اعداد فقط برای نشان دادن اکثریت و اقلیت آورده شده و واقعی نیستند). قشر عادی و ضعیف جامعه در اینجا با قشر عادی و ضعیف ایران متفاوت است ولی هر دو باید همیشه به دنبال یک لگمه نان باشند و زندگی نکنند. شاید بعدا در مورد زندگی در اینجا نوشتم.
۶. کشورهای خیلی بهتر دیگری به غیر از اینجا وجود دارد مثل کانادا و استرالیا.
۷. تنها راه یک مهاجرت موفق و زندگی خوب در خارج از ایران، تحصیل هست.
۸. تنها شرط قبل از مهاجرت زبان زبان زبان هست. نه هر زبانی من زبان خوب رو حداقل ۹۰ تا ۱۰۰ تافل می دونم.
۹. اگر قصد تحصیل دارید مدرک زبان و مدارک دیگر را قبل از مهاجرت بگیرید.
۱۰ . اگر می توانید قبل از اقدام و قبل از مهاجرت (هر نوع مهاجرتی و هر جایی) حداقل چند هفته در به اون کشور برید و زندگی در اونجا رو تجربه کنید بعد
اینها نظرات شخصی من بود و خوشحالم که این وقت رو گذاشتم تا این پست رو براتون بنویسم.

شغل من در ایران: هیات علمی دانشگاه، مهارت زبان قبل از مهاجرت در حدود ۹۰ تافل

میشه بگید از چه طریق مهاجرت کردین ؟ و چرا ؟ با توجه به شغل خوب شما در ایران از نظر اجتماعی و مالی .
و اینکه ایا هنوز خارج از ایران هستید و اگر انقد همه چیز بده یا نسبتا بده نمیخواهید برگردین ایران و چرا ؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
من ٢ مارج مصاحبه داشتم
انكارا ويزاي نامزدي
كسر مدار خوردم
مدارك ناقصي رو فرستادم
امروز ويزام چاپ شد،
به غير من به خيلي ها ويزاي يك ضرب دادن
البته تو اون روز يعني ٢ مارچ فقط من نامزدي بودم
پاسخ
تشکر کنندگان: zamini1975 ، Paniz888 ، alborz3718 ، nikniknik ، sh.parsa ، Kiana_bhz
(2017-03-14 ساعت 17:19)sepideh Hasan نوشته:  من ٢ مارج مصاحبه داشتم
انكارا ويزاي نامزدي
كسر مدار خوردم
مدارك ناقصي رو فرستادم
امروز ويزام چاپ شد،
به غير من به خيلي ها ويزاي يك ضرب دادن
البته تو اون روز يعني ٢ مارچ فقط من نامزدي بودم

سلام میشه بگین چقدر زمان برد از زمان درخواست برای ویزا تا اخذ ویزاتون؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2017-03-07 ساعت 12:27)محبوبه. 68 نوشته:  
(2017-03-07 ساعت 01:52)banafsh14 نوشته:  من با اجازه مدیران سایت و بدلیل اینکه برام خیلی مهم هست دوستان زیادی این رو بخونن تو بخشهای دیگری از سایت هم پست می کنم.

سلام می کنم به همه عزیزان

این اولین پست من بعد از خداحافظی دو سال پیش هست و امیدوارم مفید باشه.

پست اول

موضوع: بهترین راه و بهترین کشور برای مهاجرت

برای مهاجرت به فکر کشورهای دیگر هم باشید. تنها (تنها!) راه خوب برای داشتن یک زندگی خوب پس از مهاجرت تحصیل هست. برای تحصیل باید مثل یک دانشجوی مهاجر مدرک زبان و سایر چیزها رو آماده کنید اپلای کنید و …


توصیه من برای مهاجرت:

۱. اگر سرمایه گذار و پولدار هستید مهاجرت نکنید اینجا نمی تونید بیزینس کنید. شاید بعدا نوشتم چرا.
۲. فقط اگر خیلی جوان هستید مهاجرت کنید (۲۴ و ۲۶ سال، در دهه سوم زندگی تون)
۳. به غیر از تعداد انگشت شماری تخصص در علوم فنی و مهندسی و یا تخصصی مثل پرستاری مشاغل و متخصین دیگر دچار یک بحران بزرگی می شوند که هیچ راهی غیر از تحصیل دوباره نخواهند داشت. همه مشاغل علوم انسانی و هنر و خیلی از رشته های مهندسی و تجربی جزو این افراد هستند.
۴. با لاتاری مهاجرت نکنید. تحصیلی مهاجرت کنید. با لاتاری فقط اقامت دایم بگیرید.
۵. اینجا سرزمین آرزوها نیست. ۶۰ تا ۷۰ درصد جامعه اینجا قشر عادی و ضعیف جامعه هستند، ۲۰ تا ۲۵ درصد قشر متخصص و ۴ تا ۵ درصد ثروتمند و صاحب کسب و کار هستند. (اعداد فقط برای نشان دادن اکثریت و اقلیت آورده شده و واقعی نیستند). قشر عادی و ضعیف جامعه در اینجا با قشر عادی و ضعیف ایران متفاوت است ولی هر دو باید همیشه به دنبال یک لگمه نان باشند و زندگی نکنند. شاید بعدا در مورد زندگی در اینجا نوشتم.
۶. کشورهای خیلی بهتر دیگری به غیر از اینجا وجود دارد مثل کانادا و استرالیا.
۷. تنها راه یک مهاجرت موفق و زندگی خوب در خارج از ایران، تحصیل هست.
۸. تنها شرط قبل از مهاجرت زبان زبان زبان هست. نه هر زبانی من زبان خوب رو حداقل ۹۰ تا ۱۰۰ تافل می دونم.
۹. اگر قصد تحصیل دارید مدرک زبان و مدارک دیگر را قبل از مهاجرت بگیرید.
۱۰ . اگر می توانید قبل از اقدام و قبل از مهاجرت (هر نوع مهاجرتی و هر جایی) حداقل چند هفته در به اون کشور برید و زندگی در اونجا رو تجربه کنید بعد
اینها نظرات شخصی من بود و خوشحالم که این وقت رو گذاشتم تا این پست رو براتون بنویسم.

شغل من در ایران: هیات علمی دانشگاه، مهارت زبان قبل از مهاجرت در حدود ۹۰ تافل

میشه بگید از چه طریق مهاجرت کردین ؟ و چرا ؟ با توجه به شغل خوب شما در ایران از نظر اجتماعی و مالی .
و اینکه ایا هنوز خارج از ایران هستید و اگر انقد همه چیز بده یا نسبتا بده نمیخواهید برگردین ایران و چرا ؟

من گفته های شما رو تایید نمیکنم .
همسر من دوازده سال پیش امریکا اومد و سکرتی آفیسر شد . پولشو خرح اللی تللی نکرد ، پس انداز کرد . بار نرفت ، مشروب نخورد .و سال پنجم خونه ی بسیار عالیی خرید .
در امریکا به اندازه ی تار مو کار هست . فقط آدمهای تن پرور بی کارن .
من خودم شف هستم . اینجا سه سال مستاجر باشی میتونی خونه با وام بخری . مثل ایران سود 14 درصد درکار نیست . میتونی راحت ماشین بخری . میتونی کار کنید.
مواد غذایی ارزونه . پوشاک ارزونه . مجبور نیستید برید لس انجلس یا نیویورک .. چشم هم چشمی رو بزارید کنار . امریکا سرزمین بزرگیه با مردمانی که زندگی رو مثل ایرانی ها فقط در تجملات نمیبینن .
در امریکا شغل بر اساس مهارته نه پارتی و نه تحصیلات . پس اطلاع رسانی غلط نکنید . کسانی که حقوق پایین تر از 2 هزار دلار دارن راحت کارت فود و کرلینگ و ... میگیرن . بعد سیتی زن شدن ، کسانی که شغل نذارن خونه دولتی مجانی میگیرن . از کار افتادها دیسبلیتی میگیرن و کارت غذا و کارت درمان و در ازای هر بچه ماهیانه پول خوبی میگیرن .
البته شما حق دارید و متوجه منظور اصلی شما هستم .
درسته که بعد ورود ایرانی هایی از جنوب ایران از طریق هایاس به امریکا ، جوانهاشون مانند گرسنگان جنسی و اخلاقی ، مزاحم خانوادهای قدیمی ایرانی در جشنها و اعیاد شدن و آبروی هرچی ایرانیو بردن .
درسته که بیمه همگانی نیست و یک سری مشکلات هست ، اما کیفیت امکانات و سطح زندگی خیلی بهتر از ایرانه .
فقط سعی کنید دوستانی غیر ایرانی داشته باشید .
چون خوی زیرآب زنی هنوز در ایرانی ها موج میزنه و با تغییر کشور ، تغییر شعور برخیشون پیدا نکردن . مخصوصن همون اقلییت خاصی که نوشتم خیلی دردسر ایجاد کردن در امریکا .
‎CR1
‎Ankara‎
شروع پرونده 8 ژانویه ‎2016‎
اپرو 25 جون 2016
نقص مدارک   22 اکتبر‎2016 ‎
ایمیل تایید مدارک  23 دسامبر 2016
دریافت ایمیل مصاحبه 30دسامبر 2016
تاریخ مصاحبه  آنکارا   27feb2017
نتیجه  AP
آپدیت  28feb و 2march
مصاحبه دوم 3march 2017
ایشود  3march 2017
تحویل گرفتن پاسپورت و ویزا از پست 4march 2017
ورود به آمریکا 5march 2017
دریافت گرین کارت 10 روز بعد از واریز مبلغ 220 دلار
پاسخ
تشکر کنندگان: eblis_67 ، moonwalk
ایا به کسی که قبلا گرین کارتش باطل شده ویزا میدن؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2017-03-14 ساعت 17:19)sepideh Hasan نوشته:  من ٢ مارج مصاحبه داشتم
انكارا ويزاي نامزدي
كسر مدار خوردم
مدارك ناقصي رو فرستادم
امروز ويزام چاپ شد،
به غير من به خيلي ها ويزاي يك ضرب دادن
البته تو اون روز يعني ٢ مارچ فقط من نامزدي بودم

سلام من مي خوام ويزاي نامزدي بگيرم ميشه لطفا كمكم كنيد؟خيلي اختياج به كمك شما دارم
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2017-01-30 ساعت 16:26)Kaveh نوشته:  .
در صورتی که به یکی از سفارتهای ایلات متحده مراجعه کردید، در این تاپیک میتوانید تجربه خود را قرار دهید تا سایر دوستان از شرایط موجود آگاه شوند.
.
ببخشید همه این مطالب مال ۵سال پیشه ؟؟جدیدا کسی نرفته؟؟
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان