کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
به کدوم ایالت می روید و چرا؟
سلام دوستان عزیز در انجمن مهاجرتی آمریکا
می دانم که این پرسش شاید خیلی بچگانه به نظر آید ،هم از نظر اینکه به قول معروف "نه به بار است ونه به دار است"ونه شاید زمان مناسبی برای بحث در این باره (به نظر شماپس چه وقتی می تونه زمان مناسبی برای این بحث باشه؟). ولی به نظر من این پرسش می تونه هم ماروسرگرم کنه وهم مارو تشویق کنه حالا که یکی از دلمشغولیامون مهاجرته واینکه کی برای مصاحبه دعوت می شیم آگاهیامونو از انواع معلوماتی که می تونه ما رو در موفقیت بیشتر از آنچه که فکرشو بکنیم واقعن کمکمون کنه .واون می تونه همه جور اطلاعاتی باشه از نوع فرهنگ اون ایالت ،اقتصاد،نوع نگاه مردم اون ایالت به زندگی وانسان،اینکه چه آب وهوایی داره،برخوردشون با مهاجران چطوریه ،جمعیت ایرانی تو اون ایالت جقدره و .... .
دوستان باور کنید به دست آوردن این اطلاعات خیلی می تونه مارو در رسیدن به یک مهاجرت موفق آمیز کمک کنه ،پس بیاییم تا جایی که می تونیم (البته اگر موافقید؟)اگر اطلاعاتی در زمینه های مختلف در اینباره داریم در اختیار یکدیگر قرار دهیم .
با سپاس فراوان از همه شما voa
پاسخ
برای مثال من اینو تونستم از مقالات توی اینترنت در بیارم که ایالات متحده ابتدا دارای 13 ایالت بوده وتحت استعمار بریتانیا و چیز ی حدود 200ساله که تونستن از استعمار بریتانیا خلاص بشن ودر طی زمان اون 13 تا ایالت به 50ایالت واحد ومستقل تبدیل شدن که هر یک از آنها با اینکه زیر نظر ایالت مرکزی(ویرجنیا)قرار دارندولی هر یک از اونها دارای تفاوتهای فرهنگی و حتی در بعضی موارد تفاوتهای عمیق فرهنگی می باشند . جالب است این را بدانید که هر ایالت برای خود لقب ویا لقبهایی داره و یا هر ایالت برای خود یک شعار واحد و رسمی دارد. دوستان دوست دارم اینو از شما بپرسم که چرا هر چه که از شرق ایالات متحده به غرب آن پیش می رویم فرهنگ ایالت های مختلف اون نقاط به فرهنگی به نام "فرهنگ غرب آمریکا"نزدیک می شن مگر غرب آمریکا از لحاظ فرهنگی چه مشخصاتی دارد؟
تا بعد ... خدانگهدار
پاسخ
تشکر کنندگان: kavoshgarnet ، mofid ، lorecance ، mml ، OverLord ، ghorbat ، Solitude ، arman_m ، farshadsh ، SEPIDEHHHH ، Danoosh ، nasam ، amin2020 ، taherifar ، matin86
سلام
نظر خوبی است من که موافقم و البته میخوام با خودم هم شروع کنم من خیلی دوست دارم به شهر سان فرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا برم چون اونجا دوستی دارم و اگه قسمت ما هم بشه و بریم آمریکا میخوام برم پیشش چون اون تو کاری هست که من رشته ام با اون یکی هست و اگه بشه میرم اونجا .انشاللهRolleyes

حالا مطالبی رو که در مورد شهر سانفرانسیسکو هست رو براتون میذارم

سان‌فرانسیسکو یکی از شهرهای بزرگ ایالت کالیفرنیای آمریکا است. سان‌فرانسیسکو با جمعیت ۷۹۹٬۲۶۳ نفری چهارمین شهر بزرگ ایالت کالیفرنیا است.
شهر سان‌فرانسیسکو در نوک شمالی شبه‌جزیره سان‌فرانسیسکو و در کنار خلیج سان‌فرانسیسکو قرار دارد. چندین جزیره درون خلیج و جزایر فارالون نیز که در ۲۷ مایلی ساحل در اقیانوس آرام قرار دارند بخشی از محدوده شهری سانفرانسیسکو بشمار می‌آیند.
شهر سان‌فرانسیسکو نقطه مرکزی در محدوده کلانشهری منطقه خلیج سانفرانسیسکو بشمار می‌رود. این محدوده کلانشهری در جمع ۷ میلیون جمعیت دارد. شهر سانفرانسیسکو پس از نیویورک متراکمترین شهر امریکا از نظر جمعیت است.

پیشینه
نخستین اروپایی‌هایی که در سانفرانسیسکو ساکن شدند اسپانیایی‌ها بودند که در سال ۱۷۷۶ بدین مکان آمدند. پس از هجوم طلای کالیفرنیا در ۱۸۴۸ شهر سانفرانسیسکو هم به سرعت رشد کرد.
زمین‌لرزه ۱۹۰۶ سانفرانسیسکو، این شهر را تبدیل به ویرانه نمود ولی پس از آن شهر به سرعت بازسازی شد.

مکان‌های دیدنی سان‌فرانسیسکو
این شهر همانند سایر مناطق کالیفرنیا آب و هوای مدیترانه‌ای داشته در تابستان گرم و خشک ودر زمستان مرطوب و معتدل است.
گلدن گیت که پلی ساخته شده بر روی اقیانوس آرام هست را می‌توان نه تنها سمبل سان فرانسیسکو بلکه پس از مجسمه آزادی سمبل امریکا دانست. پل بی بریج که پل ارتباطی بین سان فرانسیسکو و اوکلند میباشد نیز زیبایی دو چندان به این شهر داده.
سان فرانسیسکو همچنین به دلیل داشتن تپه‌های بلند شهرت دارد. ارتفاع این تپه‌ها گاهی به ۳۰ متر هم میرسد.ناب هیل , راشن هیل و بلندی‌های پاسیفیک ازمعروف ترین تپه‌های شهرهستند.
اوشن بیچ و بیکر بیچ از سواحل زیبای این شهر بشمار آمده اما به دلیل سردی آب اقیانوس و امواج بلند برای شناکردن مناسب نیستند.ضلع شرقی سان فرانسیسکو لنگرگاه کشتی‌های مسافربری و تجاری بوده و اسکله فیشرمن در این منطقه قرار دارد که مکان خوبی برای توریستهای بازدیدکننده‌است.
خیابان مارکت مهم‌ترین قسمت اداری و تجاری سان فرانسیسکو بحساب می‌آید.از دیگر قسمت‌های شهر میشود از North Beach که ایتالیایی‌نشین است نام برد. Mission District از مناطق پر جمعیت سان فرانسیسکو بشمار میرود که اکثر آنها از قشر کارگر هستند. Richmond در شمال گلدن گیت پارک و Sunset در جنوب این پارک ازمحله‌های شلوغ و پر رفت و آمد این شهر میباشند.
تیم بیسبال جاینتز و تیم فوتبال فورتی ناینرز از تیم‌های ورزشی پرطرفدار سان فرانسیسکو هستند.
از نقاط دیگر دیدنی این شهر پل گلدن گیت، جزیره آلکاتراز، محله چینی‌ها، موزه هنرهای معاصر سانفرانسیسکو، و برج هرمی شکل ترنس آمریکا را میتوان نام برد.

[عکس: F1000032.JPG]
[عکس: F1000004.JPG]
[عکس: sf_union_square.jpg]
[عکس: n723815844_780062_2624.jpg]

تصاویری از شهر سان‌فرانسیسکو


اقتصاد
سانفرانسیسکو درآمد هنگفتی از گردشگری هر ساله بدست می‌آورد. تعداد زیادی توریست هر ساله به این شهر جهت بازدید از اماکنی همچون جزیره آلکاتراز و پل گلدن گیت مراجعه می‌کنند.
اما بانکها و شرکتهای بزرگی نیز در این شهر مستقر هستند. از این جمله میتوان به بانک ولز فارگو بطور نمونه اشاره کرد.
فرودگاه بین‌المللی سانفرانسیسکو نیز یکی از فرودگاههای بزرگ کشور است.

مراکز دانشگاهی

دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو
دانشگاه استنفورد
دانشگاه برکلی
دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو
دانشگاه سان‌فرانسیسکو


موقعیت شهر در کالیفرنیا

[عکس: California_Map_showing_San_Francisco_County.png]


مشخصات شهر

Country : آمریکا
ایالت : کالیفرنیا
تاسیس : ۱۷۷۶
شهردار گوی : گوین نیوسوم
ارتفاع از سطح دریا : ۱۶ متر (۵۲ پا)
جمعیت (۲۰۰۷)با احتساب حومه : ۷٬۲۶۴٬۸۸۷
ناحیه زمانی PST UTC-۸
وبگاه رسمی: http://www.sfgov.org

منبع: wikipedia.org
پاسخ
سلام به دوستان عزیز
لینک زیر اطلاعات جالبی در خصوص شهرهای برتر امریکا برای زندگی داره
یه سری بهش بزنید. جاهای مختلف رو هم میشه از نقطه نظرهای مختلف با هم مقایسه کرد:

http://money.cnn.com/magazines/moneymag/...008/top100
پاسخ
دوستان عزیز
چند تا شهر رو با ده شهر اول امریکا مقایسه کردم و پیوستشون کردم
خودتون میتونین توی این سایت هرجایی رو که دوست دارین با هم مقایسه کنین و بقیه اطلاعاتشون رو هم ببینین


فایل‌های پیوست
.doc   top 10 Ranking.doc (اندازه 75.5 KB / تعداد دانلود: 843)
پاسخ
اینهم لینکش:

http://cgi.money.cnn.com/tools/bestplace...00,&view=b

میشه بقیه اطلاعاتش رو مثل میانگین قیمت خونه و ... توی لینکهای دیگش مقایسه کرد.
پاسخ
دوستان میخواستم در مورد میشیگان و اوهایو اطلاعات بگیرم چون دختر عمه من 12 سال اونجا زندگی میکرده و میگفت از نظر اقتصادی زندگی اونجا هزینه ی کمتری داره یا به نحوی بصرفه تره!
میخواستم در مورد مردماش و کلاً فرهنگ و قومیت و امنیت + .... سوال کنم!!! کسی اطلاعاتی داره؟
پاسخ
تشکر کنندگان: lorecance ، mml ، ghorbat ، ASALI ، Solitude ، taherifar
من احتمالا سن دیگو رو انتخاب خواهم کرد و یا سانتا باربارا
هردوی اینها توی لس آنجلس بزرگه
دلیلش هم وجود پسر عمه عزیزمه که 30 ساله اونجاست

به دلایل شخصی از مدیریت استعفا داده ام لطفا سولات مربوط به مدیریت را از من نپرسید
پاسخ
تشکر کنندگان: lorecance ، mml ، AvRiMcM ، ghorbat ، ASALI ، Solitude ، taherifar
به نظر من هر کسی در انتخاب شهر برای یک سال اول باید پارامترهای زیر و مد نظر قرار بده بعد تصمیم گیری کنه:
1-داشتن فامیل و دوست و آشنا که آدم بتونه روی کمکشون برای ماههای اول حساب کنه

2-سطح فرهنگی و برخورد با خارجی.....با وجودی که آمریکائی ها خیلی مودب و خوش برخورد هستند ولی در کالیفرنیا به دلیل اینکه در حداقل قرار دارند و همه اکثرا خارجی هستند برخوردشون بهتر از جاهای دیگه است...در اصل میشه گفت به وجود خارجی ها عادت دارند ..اینجا هر جوری باهاشون حرف بزنی میفهمند که چی میگی ولی در جاهای دیگه صحبت کردن سخت تر میشه

3-میزان احتیاج به نیروی انسانی ............مطمئنا در شهر های بزرگ و پر جمعیت شما راحت تر میتونید کار پیدا کنید تا در شهر های کوچیک و دور افتاده.....

4- سطح زندگی و میزان درآمد......این مسئله یه مقداری جای بحث داره به خاطر اینکه من معتقدم جائی که سطح زندگی پائینه و شما در ماه برای اجاره ی خونه به جای پرداخت ماهی 1700 دلار 600 دلار پرداخت میکنید مطمئنا در آمدتون هم به همون اندازه کمتر خواهد بود....

5- آب و هوا......این مسئله از این جهت اهمیت داره چون ما ایرانیها یه مقدار مستعد افسردگی و غر زدن هستیم و مشکلات مهاجرت هم در ماههای اول خدا رو شکر کم نیستند و از در و دیوار آویزون.... حد اقل از نظر آب و هوائی بهانه ای برای غر زدن نداشته باشیم بهتره

6-جمعیت ایرانیهای موجود در محل اقامت.........این یه مسئله ی کاملا سلیقه ایه و در مورد همه صدق نمیکنه...ولی برای تازه وارد ها هر چقدر هم ایرونی گریز باشند بودن و دیدن هموطن ضرر که نداره بلکه در اکثر موارد میتونه خیلی هم استفاده داشته باشه
مثلا اینجا برای اجاره ی ملک اگه کردیت نداشته باشید کمتر کسی حاضر میشه خونه بهتون بده ولی اگه ایرونی باشه چون با فرهنگ ما آشنا است و میدونن کسانی که تازه از ایران اومدند کردیت ندارند خیلی راحت میتونید ازشون خونه اجاره کنید....
یا مثلا برای خود من خرید از فروشگاههای ایرانی اینجا یه موهبته که وقتی واردشون میشم روحم زنده میشه

البته اینها در مورد افراد مختلف فرق میکنه....مثلا شما تنها میائید یا با خانواده......مقدار پولی که با خودتون میارید.....هدفتون از زندگی..قصد کار و پول در آوردن دارید یا تحصیل ....یا .........

اینها نظر شخصی من بودند و تجربیاتی که در این مدت خیلی کم به دست آوردم......من اینها رو برای کسانی که هنوز نیامدند گذاشتم شاید بدردشون بخوره....دوستانی هم که چند ساله اومدند لطف کنند نظر بدند شاید به درد ما تازه واردها بخوره
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
توضیحات لیلا خانم کاملا دقیق و درسته. من هم خیلی فروشگاه ایرانی را دوست دارم. چند ماه پیش که رفتم تورنتو هر روز میگفتم من را ببرید فروشگاه ایرانی. یک عالمه هم چیز میز خریدم. البته فروشگاههای ایرانی لس آنجلس واقعا دیدنیه و یک چیزهایی آنجا پیدا میکنید که در ایران برای خریدن آنها باید کلی بگردید. من چند باری که به لس آنجلس رفتم, یکی از جالب ترین چیزها برایم همین رستورانها و فروشگاههای ایرانی بود.
پاسخ
(2009-11-20 ساعت 19:56)hvm نوشته:  من احتمالا سن دیگو رو انتخاب خواهم کرد و یا سانتا باربارا
هردوی اینها توی لس آنجلس بزرگه
دلیلش هم وجود پسر عمه عزیزمه که 30 ساله اونجاست

هر دوشون شهرهای بندری،خیلی زیبا و آروم و دیدنی هستند.
لاتاری 2008
شماره پرونده: ***14
مصاحبه: روزهای پایانی ماه آگوست
دریافت ویزا: 13 روز بعد از مصاحبه
پاسخ
تشکر کنندگان: hvm ، Monica ، lorecance ، mml ، ghorbat ، Solitude ، parastoo mohajer ، taherifar
در مورد سطح درآمد بنظر من تفاوت چندانی وجود نداره، البته اینو همینطوری نمی گم چون من چند وقتیه توی سایت craiglist دارم سرچ می کنم و حقیقتش کارهای غیر تخصصی بنظر در آمد یکسانی دارن مثلا خدمات رستوران یا صندوقدار توی 3و4 ایالت که من نگاه کردم اختلاف معناداری با هم ندارند. تا نظر متخصصان و مقیمان چی باشه
Hope Never Die


شماره کیس: ***31
تاریخ دریافت نامه قبولی:may 2008
کنسولگری:abudhabi
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: july 2008
تاریخ کارنت شدن کیس:May 2009
تاریخ دریافت نامه دوم:31 may
تاریخ مصاحبه:14 july
دریافت ویزا: 30 september (روز آخر)
پاسخ
تشکر کنندگان: lorecance ، MAHDI2012 ، ghorbat ، Solitude ، parastoo mohajer ، مانترا ، taherifar ، hamid87
http://www.mohajersara.com/showthread.php?tid=1702
..............................................................................................................................................................................................................
In the United States I will feel as if I were alive again

از عضويت در شرکتهاي هرمي جدا بپرهيزيد
In the United States I will feel as if I were alive again
پاسخ
تشکر کنندگان: lorecance ، ghorbat ، ASALI ، Solitude ، taherifar
من خودم یه سوال دارم .
ارزون ترین شهر یا ایالت کدومه در ضمن دانشگاه هم داشته باشه کار هم پیدا بشه توش.

در ضمن خودم شیکاگو رو دوست دارم اما نمی دونم چرا؟
پاسخ
تشکر کنندگان: lorecance ، ghorbat ، taherifar
سلام به تمام دوستان عزیز
من تا 2 ماه آینده وارد لوس انجلس میشم و میخوام برای تقویت زبان و آشنایی با محیط 3 ماهی رو به کلاس زبان برم و به موازات دنبال کار و ... باشم.برای شروع موسسه ای رو پیدا کردم که در جاهای مختلفی از لوس انجلس شعبه دارند.
سوال اصلیم اینه که با توجه به محله ها و هزینه ها و اینکه میخوام برای شروع با یک همخونه باشم کدوم محله رو پیشنهاد میکنید که باهاشون تماس بگیرم و اقدام کنم.
لینک موسسه : http://www.languagesystems.com/languagechooser.html و شعبه ها در محله های زیر واقعند :
Alhambra , Downtown LA , Beverly Hills , Torrance
ممنون میشم منو از سردرگمی و استرس در بیارید....
پاسخ
تشکر کنندگان: lorecance ، MAHDI2012 ، ghorbat ، ASALI ، Solitude ، taherifar ، amirkia2015




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان