کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
گلاب به روتون رفتن دستشویی در آمریکا!
با عرض معذرت از دوستان و بزرگترها:
میبینم که همه مشکلات مهاجرها در دیار غربت حل شده و فقط این یکی مونده بود که به همت دوست عزیزمون LORD اینم حل شد
ولی خداییش خیلی باحال بود توی اینهمه استرس یکمی خندیدیم
راستی نظرتون چیه اسم تاپیک بشه:
" بحث شیرین موال"
شوخی کردم ببخشید
2012AS59XXX
سفارت: ابوظبی
وقت مصاحبه: July-08-2012
دریافت ویزا: July-08-2012 (یک ضرب)
ورود به آمریکا: Nov-01-2012
پاسخ
تشکر کنندگان: Hediyeh ، rs232 ، LORD ، mohammad.maleki ، sayeh_m ، parsush ، mrhj50 ، kasrafo ، behfaza
(2012-05-14 ساعت 18:56)zaherbin نوشته:  شکر خدا این مشکل همه حل شد
بنظر من بزرگترین مشکل وان حمام هست که مصالح اطرافش جلبک میشه و سبز میشه بنده با تیزاب به جونش افتادم باز هم مشکل دارم با سیمان هم تمدید کردم نشد .
عجیب عصبانیم کرده
من هم همین مشکل را داشتم و اطراف وان mold جمع می شد که بسیار هم برای سلامتی خطرناک هستند. بعد یک نوع بتونه خریدم که جنسش ضد کپک است و بتونه قبلی را تراشیدم و آن را به دو وان مالیدم. از آن به بعد خوب شد.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
(2012-05-14 ساعت 21:26)rs232 نوشته:  
(2012-05-14 ساعت 18:56)zaherbin نوشته:  شکر خدا این مشکل همه حل شد
بنظر من بزرگترین مشکل وان حمام هست که مصالح اطرافش جلبک میشه و سبز میشه بنده با تیزاب به جونش افتادم باز هم مشکل دارم با سیمان هم تمدید کردم نشد .
عجیب عصبانیم کرده
من هم همین مشکل را داشتم و اطراف وان mold جمع می شد که بسیار هم برای سلامتی خطرناک هستند. بعد یک نوع بتونه خریدم که جنسش ضد کپک است و بتونه قبلی را تراشیدم و آن را به دو وان مالیدم. از آن به بعد خوب شد.

یک نوع اسپری هست که دقیقا برای این منظور ساخته شده. کافیه به طور مرتب هر چند روز یکبار محل جلبک زدگی رو اسپری کنین تا هیچ وقت رشد نکنن. قاعدتا اونجا هم باید در فروشگاهها همچین چیزی باشه.
[عکس: 171918HBO111111X.jpg]
[en] PD: Jan. 6, 2001
Visa: July 2012
F4
[/en]
پاسخ
نقل قول:هوملس جان راستش اینجا برای آقایان دو نوع دستشویی وجود دارد. یکی کاسه های دیواری که در مراکز عمومی نصب میشود و بصورت ایستاده از آن بابت سیالات استفاده میکنند و معمولا اطراف آن خیلی هم تمیز نیست. دیگری هم همون توالت فرنگی خودمونه که معرف حضورتون هست. البته اگر مخصوصا در اوایل برای استفاده از کاسه های فرنگی مشکل دارید میتوانید به روش سنتی هم از آن استفاده کنید ولی باید حتما چند نکته زیر را رعایت کنید.
الف) حتما باید کفش خود را در بیاورید و یا از روکشهایی که مخصوص کاسه های فرنگی است استفاده کنید تا آن را کثیف نکنید چون نفر بعدی میخواهد روی آن بنشیند.
ب) در مراکز عمومی درهای آن با زمین حدود نیم متر فاصله دارد و شما با دیدن پای فردی که نشسته است میتوانید بفهمید که آن کابین اشغال است و به کابین دیگری مراجعه میکنید. اگر بصورت سنتی در کابین بنشینید افراد دیگر با ندیدن پای شما گمان میکنند که کابین خالی است و بزور هم که شده میخواهند وارد شوند. بنابراین باید مواظب این قضیه باشید.
ج) کاسه های فرنگی طوری طراحی شده اند که فشار را بطور مساوی تحمل کنند. اگر شما بخواهید بطور سنتی از آن استفاده کنید وقتی یک پای خود را روی آن قرار میدهید تا پای دیگر خود را بالا بیاورید فشار بیش از حد به یک طرف وارد شده و باعث شکستن و یا از بیخ کنده شدن کاسه میشود. برای اینکه از شکستن آن ممانعت کنید باید پشت به کاسه بایستید و پای خود را دوبرایر عرض شانه باز کنید خم شوید و دو دست خود را روی دو طرف کاسه قرار داده و مانند عمل بارفیکس پای خود را بالا بکشید و به روش سنتی بنشینید. البته بعد از مدتی عضلات دست شما قوی میشود و این عمل را راحت تر انجام میدهید.
پ) اگر از کاسه فرنگی به روش سنتی استفاده میکنید باید بطور مدام آن را فلاش کنید چون سطح شما با آب فاصله زیادی دارد و بخاطر قوانین فیزیکی شاهد پرش آب تا فواصل زیاد خواهید بود و اگر آب را فلاش نکنید اطراف و بیرون کاسه و حتی بدن خود را آلوده خواهید کرد.
Big GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin
این حرکت یه جورایی شبیه به اینه !!!!!!Big GrinBig GrinBig Grin
[عکس: 66dc44cd9882.jpg]
پاسخ
تشکر کنندگان: reyhaneh_h ، armanbala ، farzad24 ، hoda2012 ، mavarfan ، 2013 ، marjani ، kasrafo ، pooya.s ، daad ، behfaza
[عکس: 99661235175149443407.jpg]
Cool

[عکس: 99890916407143379297.jpg]
Wink
DV-2013 - DV-2014 - DV-2015 - DV-2016 - DV-2017 - DV-2018 - DV-2019 - DV-2020 - DV-2021 - DV-2022 - DV-2023 - DV-2024 - DV-2025 - DV-2026 ...STOPPED!

مهاجرت به امریکا از طریق تحصیل - آگست ۲۰۲۲

🎈🎈🎈
پاسخ
تشکر کنندگان: hoda2012 ، mohammad.maleki ، MPU ، storagemeter ، barooni_sho
(2012-05-11 ساعت 23:07)ققنوس نوشته:  
(2012-05-11 ساعت 22:42)zaherbin نوشته:  
(2012-05-11 ساعت 22:24)ققنوس نوشته:  
(2012-05-11 ساعت 21:39)zaherbin نوشته:  
(2012-05-11 ساعت 12:27)comrun نوشته:  تنها چیزی که هر روز لذت داشتنشو میبری (که بیشتر آمریکاییا سردشم ندارن) شیر مخلوط سرد و گرم + مغزی و شیلنگ اضافه برای توالته Wink
البته باید قدری هم بعد از ورود، بگردید تا رابطاشو برای لوله کشی ایجا پیدا کنید
+
سنگ توالت ایرانی.
من هزار دلار با بنایی خرجش کردم حالا کمی زیاد و کم

از فروشگاه ها می تونید یه شیلنگ بخرید و به شیر سیفون فرنگی وصل کنید ! تنها مشکلش اینه که فقط آب سرد دارید ! ولی از بی آبی بهتره !
6 سال پیش از ایران لوله و شیلنگ بردم که بدبختانه اینجا سایز و اندازه هاشون فرق میکونه.
البته این عملیات بنایی زمان ارزونی درست کردم
شما می تونید به راحتی از walmart یا home depot یه شیلنگ تک از اینایی که سرش یه فشاری کوچیک داره (که لازم نیست هی شیر رو باز و بسته کنید) بخرید، اگر هم جنوب کالیفرنیا هستید احیانا، برید Mission Ranch Market توی Orange County کمتر از 25 $ می تونید پیدا کنید TongueTongueTongue
خیلی پیچیدش کردین!
من از توی هواپیما تمرین رو شروع کردم و اصلا هم بد نیست!
خیلی راحت میشه تنظیم کرد که صبح آدم یه حالی به مزاجش بده و بعد بره دوش بگیره. بلخره تا شب میشه دووم آورد
مصاحبه:6/28/12
مشاهده کلیرنس:8/8
تحویل پاسپورت به سفارت:8/13
دریافت ویزا:8/15
تاریخ رفتن:9/18
اپلای برای سیتیزن: 12/30/17 بصورت آنلاین https://www.uscis.gov/file-online/log-online-filing

مهمه که قبل از اومدن بدونی چیکار میکنی.

http://www.mohajersara.com/thread-4459.html
پاسخ
تشکر کنندگان: Danoosh ، kasrafo ، pooya.s ، Chosey ، behfaza
(2012-05-12 ساعت 20:28)persian_viper نوشته:  خوب من چیکار کنم که مشکلم با خود سیستم توالت فرنگی هست؟؟ ببخشید اگه یکم زیادی توضیح میدم
من وقتی یه مدت طولانی از توالت فرنگی استفاده میکردم یه مشکلی داشتم و اونم این بود که من مدام حس دستشوی (ببخشید جیش)شدید داشتم و با کله میرفتم دستشوی چنان مثانه من تیر میکشید که فکر میکردم الان کلی ادرار دفع میکنم اما... حتی فکر میکردم که مرض قند گرفتم که تند نتد میرم wc اما حالا فهمیدم مشکل من این بوده که مثانه من در توالت فرنگی کامل تخلیه نمیشه و این چند وقتی که از توالت فرنگی استفاده نمیکنم دیگه اون حس بد رو ندارم. ببخشید یه ذره بی تربیتی شد اما حالا من چیکار کنم؟؟

زمانیکه روی توالت فرنگی مسشینید به سمت جلو خم بشید احتمالا مشکلتون حل میشه.
پاسخ
تشکر کنندگان: safajoo ، rouzbehdarvishi ، kasrafo ، pooya.s ، battosai ، Chosey ، Dr Sara ، behfaza ، سی سی
همه می رن home depot برای گلدوناشون آبپاش می خرن...ما میریم همون آبپاش ها رو به عنوان آقتابه استفاده می کنیم Smile))))
اعتماد مثل كاغذه ؛ اگه مچاله شد ، هر چقدر هم صافش كنى ، محاله به حالت اولش برگرده !
پاسخ
خوب یکی از روشهایی که ما در زمانی که خارج از ایران استفاده می کردیم استفاده از بطری های ۱ بار مصرف آب معدنی و نوشابه بود یکمی دردسر داره ولی کم کم دستتون میاد.
فقط از من به شما نصیحت در هیچ شرایطی از بطری *** بخصوص *** فلفلی برای سشتشو استفاده نکنید!
نوع ویزا : CR1 ✷ مصاحبه : هفته آخر نوامبر ۲۰۱۲ - ایروان ✷ دریافت ویزا : یکضرب ✷ مقصد : L.A ✷ تاریخ ورود : ۱۲/۱۲/۱۲
پاسخ
تشکر کنندگان: ASALI ، rouzbehdarvishi ، kasrafo ، pooya.s ، battosai ، behfaza
(2012-05-12 ساعت 01:54)rs232 نوشته:  به نظر من کسی که بخواهد آمریکا زندگی کند باید خشکشویی را یاد بگیرد چون بالاخره یک جایی گیر می افتد و آن وقت بیا و درستش کن. مخصوصا اگر سر کار بروید یا مجبور باشید به جاهای مختلف سفر کنید همراه بردن یک آفتابه با خودتان کمی دست و پا گیر است. من که چند سالی است آفتابه را رها کرده ام چون حمل کردنش خیلی سخت بود. الآن می گویید اه اه اه ولی بعد متوجه می شوید که چندان هم غیر بهداشتی نیست و در ضمن عادت می کنید هر روز صبح دوش بگیرید. از نظر شرعی هم اگر درست یادم باشد معلم دینی ما می گفت که مهم این است که رنگ و بو و مزه نجاست باقی نماند. حالا رنگ را که مطمئن هستم نمی ماند ولی بو و مزه آن را دیگر نمی دانم چون آدم خودش نمی تواند آن را امتحان کند. در ضمن من یادم می آید که قبلا که از آفتابه استفاده می کردم مثل دیگران قبل از دستشویی دستم را با آب و صابون نمی شستم و فقط وقتی که می خواستم از دستشویی بیایم بیرون دستم را می شستم. برای همین چون دست با آنجا تماس داشت تمام میکروب هایی که در طول روز بر روی دستم نشسته بود در زمان شستشو به درون بدن منتقل می شد. آب آفتابه هم که ضد میکروب نیست و فقط آب خالی است ولی در روش خشکشویی فقط دستمال های بهداشتی و ضد میکیوب با آنجا در تماس است و برای همین هیچ میکروبی به درون آن منتقل نمی شود و در مجموع به نظر بهداشتی تر می آید. البته خشکشویی هم ترفندهایی دارد که باید آن را یاد بگیرید اگرنه ممکن است کار تمیز از آب در نیاید.

استفاده از شیشه آب معدنی هم مفیده! من وقتی آلمان بودم بکار میبردمTongue تازه میشه شیشه کوچیکش رو داخل کیف گذاشت و به دانشگاه و جاهای دیگه برد...
پاسخ
تشکر کنندگان: pooya.s ، Dr Sara ، behfaza ، philter
مقایسه علمی توالت غربی (فرنگی) و ایرانی (شرقی)
http://20ist.com/archives/14815
کیس:2013AS11XX/سفارت:ابوظبی/مصاحبه:NOV2012/ویزا یکضرب/هزینه ها+بلیط واشنگتن: 9MT سه نفر/سفر: MAY2013
پاسخ
تشکر کنندگان: reza6966 ، roeentan ، pr.kia ، frozen mind ، amir82 ، shani ، usa lover ، mrhj50 ، kasrafo ، pooya.s ، Sepasttian ، behfaza ، philter
دوستان عزیز با توجه به حساس بودن قضیه تصمیم گرفتم تجربیاتم رو در اختیار بزارم
بطور کلی در دنیا 2 نوع کاسه توالت وجود داره
1. آسیایی ( ایرانی خودمون )
2. غربی ( فرنگی )
تو کشور های جنوب شرق آسیا مثل مالزی وقتی وارد توالت عمومی میشین معمولا به جز فرنگی 1 یا 2 تا آسیایی هم هست که من در مکان های عمومی از نوع آسیایی استفاده میکردم ولی به شخصه فرنگی رو ترجیح میدم مخصوصا اگه چیزی برای خوندن باشه یا مبایلتون بازی یا اینترنت داشته باشه
باید عرض کنم به هیچ عنوان روی فرنگی مثل ایرانی نشینید
در مورد شستن هم برای خونه میتونین از شیلنگ و سر شیلنگ اسپری استفاده کنید
اما وقتی بیرون هستین بهترین چیز بطری آب معدنی
میتوانید سر (در) یک بطری رو سوراخ کنید و همیشه همراه داشته باشین بیشتر بطری ها سرشون یه هم میخوره
بطری رو پز از آب کنید و درش رو ببندید
با فشار دادن بطری اب با فشار از سوراخ بیرون زده و بسته به اندازه سوراخ و شدت فشار وارده به بطری اب تا فاصله دلخواه جاری میشه
اینم بدونین با توجه به تجربه شخصی من اگر شما از بچگی به شستن عادت کردین
خیلی سخته که به خشک عادت کنید
شماره کیس:2013AS00106## تاریخ رویت قبولی:OCT 23
کنسولگری:ایروان تعداد افراد منظور در کیس :1 ارسال فرمهای سری اول:25 OCT مصاحبه : هفته اول اگوست , ویزا : ------
پاسخ
خوب دوستان برای دسشویی های بیرون از خونه که کاری نمیشه کرد ولی ما برای خونه از فروشگاه ایرانیان یک شلنک گرفتیم 45 دلار که به لوله اب دستشویی بسته میشه و سرش یک دکمه داره مثل ابپاش میمونه و خیلی خوبه .نصبش هم خیلی اسونه . واقعا راحت شدیم از وقتی اون رو خریدیم.
به قول دوستمون اگه از بچگی به شستن عادت دارین خیلی سخته با خشک کنار بیاین.
***2012As41
مصاحبه ١٢جون
كليرنس ٨ اگوست
دريافت ويزا ١٧اگوست
كلا ٢نفر
اولين ورود :27 آگوست
ایالت ویرجینیا
پاسخ
تشکر کنندگان: roeentan ، amir82 ، Chosey ، ensan ، mrhj50 ، kasrafo ، hassan1358arab ، itsmasoud ، storagemeter ، pooya.s ، apoornaki ، air ، ffrfar ، Dr Sara ، behfaza
به به بحث شیرین دستشویی و مشکلات خاص خودش تو فرنگ. از اونجایی که ما ایرانیها تو همه زمینه‌ها صاحب نظر هستیم واقعا حیف که در این زمینه نظر ندیم. به خصوص که در این زمینه خاص دارای تجربه هستیم و همه کار همون شبیه دستشویی رفتنمونه، یا حداقل نتیجه‌اش با دستشویی رفتنمون یکی‌ می‌شه.

ولی‌ جدای از شوخی‌ چند تا نکته بنظرم رسید که گفتم بد نیست اینجا بگم. اول اینکه دستشویی فرنگی‌ از لحاظه پزشکی خیلی‌ بهتر از ایرانی‌ هست. به خصوص برای افرادی که مثل من سنی‌ ازشون گذشته. دستشویی ایرانی‌ فشار زیادی به زانو میاره.

دوم از لحاظه بهداشتی هم فرنگی‌ بهتره چون دست شما تماس مستقیم با مدفوع نداره. در نوع ایرانی‌ شما هر چقدر هم که دستتو رو با صابون بشورید باز هم ممکن ذره‌های ریز زیر ناخن باقی‌ بمونه و.... ولی‌ در فرنگی حتا اگه محل مورد نظر کامل هم تمیز نشه زیاد مهم نیست.

سوم که آرش هم قبلان بهش اشاره کرد انتقال میکرب از خارجه. البته این مورد بیشتر برای خانم‌ها هست که برخورد دست الوده به الت میتونه باعث بیماریهای خطرناک بشه.

در آخر هم بگم اگه خیلی‌ وسواس دارید میتونید از دستمالِ مرطوب استفاده کنید. یعنی‌ بعد از اینکه بقول آرش خشکشویی کامل انجام دادید با دستمال مرطوب هم روشویی انجام بدید. اینطوری نو نو می‌شه. از روز اولش هم بهتر. اگه دستمالِ مرطوب هم ندارید میتونیدد چند تا دستمال قبل از رفتن خیس کنید و با خودتون ببرید. دستمالهای مخصوص صورت بهتر هستن چون خمیر نمیشن.

بدین وسیله از آرش هم درخواست می‌کنم که روش کامل خشک شویی رو اینجا آموزش بدن. چون خیلی‌ مفیده.
پاسخ
تشکر کنندگان: itsmasoud ، apoornaki ، amir82 ، Sepasttian ، Houstonian ، behfaza ، rzjrh ، amin_j ، bugbear
(2012-09-28 ساعت 23:50)j1970 نوشته:  
(2012-05-11 ساعت 23:07)ققنوس نوشته:  
(2012-05-11 ساعت 22:42)zaherbin نوشته:  
(2012-05-11 ساعت 22:24)ققنوس نوشته:  
(2012-05-11 ساعت 21:39)zaherbin نوشته:  +
سنگ توالت ایرانی.
من هزار دلار با بنایی خرجش کردم حالا کمی زیاد و کم

از فروشگاه ها می تونید یه شیلنگ بخرید و به شیر سیفون فرنگی وصل کنید ! تنها مشکلش اینه که فقط آب سرد دارید ! ولی از بی آبی بهتره !
6 سال پیش از ایران لوله و شیلنگ بردم که بدبختانه اینجا سایز و اندازه هاشون فرق میکونه.
البته این عملیات بنایی زمان ارزونی درست کردم
شما می تونید به راحتی از walmart یا home depot یه شیلنگ تک از اینایی که سرش یه فشاری کوچیک داره (که لازم نیست هی شیر رو باز و بسته کنید) بخرید، اگر هم جنوب کالیفرنیا هستید احیانا، برید Mission Ranch Market توی Orange County کمتر از 25 $ می تونید پیدا کنید TongueTongueTongue
خیلی پیچیدش کردین!
من از توی هواپیما تمرین رو شروع کردم و اصلا هم بد نیست!
خیلی راحت میشه تنظیم کرد که صبح آدم یه حالی به مزاجش بده و بعد بره دوش بگیره. بلخره تا شب میشه دووم آورد

سلام دوستان
معلوم اینجا چه خبره SadSad
مگه دارین آپارتمان میسازین.:Smile
به سراغ من اگر میاید نرم آهسته بیاید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهای من.Rolleyes
پاسخ
تشکر کنندگان: سانازی ، behfaza




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان