کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
بهترين ايرلاين برای سفرهای خارجی
(2011-05-14 ساعت 11:28)inekoee نوشته:  چرا بلیط اینقدر گرونه تو تابستانSad

high season
پاسخ
تشکر کنندگان: behzadb57
(2011-06-01 ساعت 23:24)viking نوشته:  
(2011-05-07 ساعت 01:45)pefa نوشته:  دوستان، قطار برای رفتن به آنکارا رو کسی استفاده کرده؟
راحتی، زمان و هزینه هاش چطور بود؟

در گوگل سایت قطار رجا را سرچ کن . زمان حرکت و زمان رسیدن و غیره شرح داده.
اگر بخواهید از طریق قطار به آنکارا برید با حرکت از تهران به مراغه و از آنجا بطرف خوی و از مرز قطور وارد ترکیه میشید و حرکت تا وان با همین قطار ادامه خواهد داشت.با رسیدن به دریاچه وان از قطار پیاده شده و با کشتی از دریاچه رد میشید و سپس سوار قطار ترکیه میشید و این مسیر تا آنکارا ادامه خواهد داشت.نظر شخصی من اینه که خیلی خسته کننده خواهد بود

پاسخ
تشکر کنندگان: mml ، frozen mind
سلام دوستان
کسی تجربه سفر با آلیتالیا رو به آمریکا داره؟ من فردا میخوام یه بلیط برای دیترویت با آلیتالیا بگیرم . میخواستم نظر شما رو درباره آلیتالیا و کیفیت پروازش بدونم

با تشکر
پاسخ
تشکر کنندگان: mml ، mh_hshk
سلام
من میخوام برم دالاس تمام مطالبی که دوستان نوشتند و مطالعه کردم واقعا دیگه گیج شدم نمیدونم با چه پروازی برم آمریکا هرکس میتونه لطف کنه کمکم کنه درضمن اگه برای پرواز با ایرلاینهای مختلف آژانس معتبر میشناسید برام پیغاو بذارید من به اونجا مراجعه کنم ممنون
Rolleyes
پاسخ
تشکر کنندگان: mml
(2011-07-08 ساعت 03:13)sahary نوشته:  سلام
من میخوام برم دالاس تمام مطالبی که دوستان نوشتند و مطالعه کردم واقعا دیگه گیج شدم نمیدونم با چه پروازی برم آمریکا هرکس میتونه لطف کنه کمکم کنه درضمن اگه برای پرواز با ایرلاینهای مختلف آژانس معتبر میشناسید برام پیغاو بذارید من به اونجا مراجعه کنم ممنون
Rolleyes
1- چرا گیج شدید؟! 2- کی قصد رفتن دارید؟ 3- از کدوم شهر ایران مسافر هستید؟ (آژانس معتبر چه مشخصاتی باید داشته باشه؟!) 4- آیا مسیر با ایرلاین خاصیو ترجیح میدید؟ 5- ارزانی اولویت داره یا مدت پرواز. تعداد توقف ها، مقدار بار مجاز، امکانات داخل پرواز و پذیرائی (مجانی یا پولی بودن غذا و نوشیدنی)، ...
ضمنا بطور کلی قیمت بلیط در همه خطوط بستگی به فصل داره. مثلا مسیر یکطرفه تهران - لندن - سانفرانسیسکو، (تا لندن باا BMI و از لندن با Virgin) که برای اول فوریه (5 ماه پیش) 676 دلار خریده بودم، الان 2630 دلاره! پس بستگی به high season داره. همچنین غالبا هزینه یکطرفه، دو سوم (یا بیشتر) نسبت به 2 طرفه هست. برای بلیطهای 2طرفه، مدت اعتبار (فاصله تاریخ رفت تا برگشت) در گرانترشدن بلیط تاثیر داره. انتخاب روزهای 3شنبه و 4شنبه هم در ارزانتر بودن تاثیر داره. با توجه به پارامترهای مذکور، میتونید سایتهای مسافرتی مختلفو (نظیر cheapoair) جستجو کنید و بعد از اینکه بهترین حالتو انتخاب کردید، اگر نمیتونید با کارت اعتباری خرید کنید و تجربه آژانس خاصی هم ندارید، مستقیما به دفتر فروش همون ایرلاین در تهران مراجعه کنید. سفر به سلامت، پیروز باشید
پاسخ
تشکر کنندگان: yousef156 ، mitr.p ، frozen mind
(2011-07-09 ساعت 00:39)comrun نوشته:  بطور کلی قیمت بلیط در همه خطوط بستگی به فصل داره. مثلا مسیر یکطرفه تهران - لندن - سانفرانسیسکو، (تا لندن باا BMI و از لندن با Virgin) که برای اول فوریه (5 ماه پیش) 676 دلار خریده بودم، الان 2630 دلاره! پس بستگی به high season داره.
.
انتخاب روزهای 3شنبه و 4شنبه هم در ارزانتر بودن تاثیر داره.

دوست گرامی ممکنه در مورد high season توضیح بیشتری بدید؟
من برای گذراندن یک مرحله از امتحان مربوط به رشته ی خودم ناگزیر به رفتن به آمریکا هستم (چون فقط در خود آمریکا انجام میشود) و از آنجایی که در انتخاب زمان امتحان آزادی عمل دارم ، ترجیح میدهم در فصل ارزانی بلیطها سفر کنم تا هزینه ی اضافی برای رفت و آمد (و احتمالا هتلینگ ) نپردازم.
بنظر شما بهترین ماه و فصل برای کم کردن هزینه های سفر کدامها هستند؟
راهنمایی شما قطعا برای من مفید خواهد بود متشکرم.

پاسخ
تشکر کنندگان: nastaran86 ، comrun
(2011-07-09 ساعت 09:58)ali_kuchulu نوشته:  دوست گرامی ممکنه در مورد high season توضیح بیشتری بدید؟
من برای گذراندن یک مرحله از امتحان مربوط به رشته ی خودم ناگزیر به رفتن به آمریکا هستم (چون فقط در خود آمریکا انجام میشود) و از آنجایی که در انتخاب زمان امتحان آزادی عمل دارم ، ترجیح میدهم در فصل ارزانی بلیطها سفر کنم تا هزینه ی اضافی برای رفت و آمد (و احتمالا هتلینگ ) نپردازم.
بنظر شما بهترین ماه و فصل برای کم کردن هزینه های سفر کدامها هستند؟
راهنمایی شما قطعا برای من مفید خواهد بود متشکرم.
تا جایی که من میدونم، اگر اصلا فصل و زمان مهم نیست، برای ارزانترین زمان (بلیط، هتل، اجاره اتومبیل،..) ژانویه و فوریه را در نظر داشته باشید. (هر چند اصولا high season برای "بلیط" از اواسط مارچ شروع و اواسط اکتبر تمام میشود). برای مثال بلیطی که در پست قبلی توضیح دادم، دوطرفه 1050 دلار و یکطرفه 676 دلار بود. در صورت سفر در ژانویه و فوریه، نه تنها بلیط و هتل ارزانتر میشود، بلکه موارد دیگر هم مثل رستوران، تفریح و خیلی موارد دیگر offerها و تخفیف های عالی دارند. در ضمن 1-2 ماه قبل از سفر اقدام به خرید بلیط کنید.


فایل‌های پیوست پیش‌نمایش تصاویر

پاسخ
تشکر کنندگان: yousef156 ، ali_kuchulu ، frozen mind
ضمن تشکر از شما دوست گرامی، اینکه گفتید یک تا دوماه قبل از سفر برای خرید بلیط اقدام کنیم، آیا فاصله ی رزرو بلیط (یا خرید بلیط) با زمان پرواز، در قیمت بلیط تاثیر دارد؟ و فاصله ی بیشتر موجب ارزانتر شدن بلیط میشود؟
در مورد هتلها میدانم که هرچه فاصله ی رمانی رزرو اتاق بیشتر باشد قیمت رزرو پایین تر است. آیا در مورد بلیط هواپیما هم همین مساله صادق است؟
حداقل در مورد پروازهای داخلی که اینطور نیست و حداکثر از یکماه قبل امکان رزرو (و خرید) بلیط وجود دارد و در هیچ زمان حتی زمان اصطلاحا "پای پرواز" قیمتها هیچ تفاوتی ندارد.
پروازهای خارجی چطور؟
پاسخ
تشکر کنندگان: comrun
(2011-07-09 ساعت 16:39)ali_kuchulu نوشته:  اینکه گفتید یک تا دوماه قبل از سفر برای خرید بلیط اقدام کنیم، آیا فاصله ی رزرو بلیط (یا خرید بلیط) با زمان پرواز، در قیمت بلیط تاثیر دارد؟ و فاصله ی بیشتر موجب ارزانتر شدن بلیط میشود؟ حداقل در مورد پروازهای داخلی که.. حتی زمان اصطلاحا "پای پرواز" قیمتها هیچ تفاوتی ندارد. پروازهای خارجی چطور؟
در حدی که میدونم، 1-2 ماه قبل از پرواز (ایرلانهای خارجی) برای رزرو (یا درصورت امکان خرید اینترنتی که چه بهتر) برای ارزانتر بودن موثر هست ولی نه اینکه از 8-9 ماه یا 1 سال قبل! حتی همین الان (جولای و آگست) که اوج قیمت هست، اگر برای 2 ماه دیگه بلیط بخواهید بهتر درمیاد، تا صبر کنید خود 2 ماه دیگه. پس اگر برای زمستان بخواهید، موقع خرید، دسامبر هست و از حالا حتی ممکنه خیلی هم گرانتر دربیاد. پای پرواز، چه ایرانی و چه خارجی فرق ندارند، همگی حداکثر تعرفه اون تاریخشنو حساب میکنن. در ضمن در مسیرهایی نظیر آمریکا که حداقل یک توقف دارید، موقع انتخاب سعی کنید که یا فاصله بین دو پروازتون زیاد باشه (4-5 ساعت)، یا شهرت ایرلاین مورد نظر برای پروار اول را برای "نظم یا تاخیر" حتما در نظر داشته باشید. خیلی ها به موقع رسیدند، اما کم نیستند افرادی که به دلیل تاخیر پرواز اولشون (مثلا ایران ایر، آلیتالیا،.. که مشهور به پرواز on time هستند!Wink) به پرواز دوم نرسیدند. چند وقت پیش یکی از اقوام یک بلیط ارزان آلیتالیا با 2 توقف گرفت، هم تهران هم رم تاخیر داشته و از پرواز سومش در نیویورک جا موند!
پاسخ
تشکر کنندگان: ali_kuchulu ، yousef156 ، mh_hshk ، frozen mind
سلام به همه ي عزيزاني که دارند Airline مورد نظرشونا انتخاب مي کنند.
چند روز قبل جاي شما خالي من با هواپيماي بوئينگ 737 مدل 400 رفتم مشهد( اين خوبش بود يعني)، تو سفر اينقدر تکون خوردا صدا داد که مسافرين هم لطف کردند و فحش هايي را نثار همه ي خلبانا و... کردند.
منم گفتم وقتي برگشتم بايد ببينم هواپيماهايي که ميرند آمريکا چه جوريند؟ چه شکليند؟خصوصياتشون چيه؟ واسه همين ( با اجازه ي مديران محترم) 1PDF + عکس درست کردم از خصوصيات چند تا هواپيمايي که شرکت هاي Qatar-KLM-Turkish _emirates استفده ميکنند براي سفزهاشون به امريکا.
گفتم شايد بد نباشه وقتي بليط گرفتيد ببينيد هواپيماتون چيه و چه خصوصياتي داره.

موفق و پيروز باشيد.


فایل‌های پیوست
.pdf   Airplane.pdf (اندازه 1.98 MB / تعداد دانلود: 339)
درد من تنهایی نیست،بلکه مرگ ملتی است که گدایی راقناعت، بی عرضگی راصبر،وباتبسمی برلب این حماقت راحکمت خداوندمی نامد.
گاندی
پاسخ
تشکر کنندگان: yousef156 ، comrun ، nastaran86 ، matgogoia ، mavarfan ، mahdicivil
دوست عزیز خیلی ممنون ازپاسختون
من از تهران میخوام برم دالاس امروز به دفتر بریتیش و لوفتانزا زنگ زدم اواخر سپتامبر میرم دالاس بهم با هردوش یکطرفه تقریبا 1/400/000قیمت داد البته گفتم چه قدر بار میشه برد با گفت یه چمدون 23 کیلویی میشه برد پرسیدم اگه بخوام اولین مسیرو با ایران ایر برم گفت مثل اینکه آمریکا اعلام کرده که اگه کسی یه مسیرم با ایران ایر بیاد اجازه ورود به آمریکارو نداره البته میگفت هنوزبه ما بخشنامه نشده معلوم نیست شما چیزی شنیندید؟klm چقدر میشه باهاش بار ببریم ..امارات چی شماره دفترش توتهرانو کسی داره بهم بده بپرسم؟
پاسخ
تشکر کنندگان: comrun
(2011-07-10 ساعت 17:28)sahary نوشته:  .. یه چمدون 23 کیلویی میشه برد پرسیدم اگه بخوام اولین مسیرو با ایران ایر برم گفت مثل اینکه آمریکا اعلام کرده که اگه کسی یه مسیرم با ایران ایر بیاد اجازه ورود به آمریکارو نداره البته میگفت هنوزبه ما بخشنامه نشده معلوم نیست شما چیزی شنیندید؟
راجع به اون بخشنامه من چیزی نشنیدم و تا جایی که میدونم فقط خدمات به ایران ایر تحریم شده و به مسافری که با یک ایرلاین دیگه وارد آمریکا میشه، کاری نداره که (داخل ایران یا) کجای دنیا سوار ایران ایر شده بوده! احتمالا میخواسته هر دو مسیرشو لوفت هانزا بفروشه. در مورد بار اگر میخواهید که حتما 2 بسته 23 کیلویی داشته باشید، باید سوال کنید، چون بخشنامه های بار، در هر شرکت متفاوت هست (ولی بطور کلی وقتی نمیشه قیمت بلیط از حدی سریعتر بالا بره، دارن به سمت کاهش هرچه بیشتر بار مجانی و درآمدزایی از این طریق پیش میرن. قبلا برای همین این مسیر، 2 بسته 35 کیلویی بود الان به جایی رسیده که 23 کیلو عادی محسوب میشه!)
پاسخ
تشکر کنندگان: gadfly ، mitr.p
با سپاس از اطلاعات خوبی که Farzad عزیز زحمت کشیده بودند
بعضی از شرکتها، برای یک مسیر، در ساعتهای مختلف از هواپیمای متفاوت استفاده میکنن. دانستن اطلاعات راجع به هواپیمایی که باهاش سفر میکنیم، خوبه. مثل اینکه صندلی ها چطور چیده شده اند که موقع انتخاب صندلی، باعث میشه جای تنگ یا نزدیک دستشویی ننشینیم.
این هم نحوه چیدمان صندلی چندتا از ایرلانهایی که ایرانیها در این روزها استفاده میکنند:
ک ال ام امارات قطر لوفت هانزا یونایتد بی ام آی
پاسخ
تشکر کنندگان: yousef156 ، farzad-it
(2011-05-07 ساعت 01:45)pefa نوشته:  دوستان، قطار برای رفتن به آنکارا رو کسی استفاده کرده؟
راحتی، زمان و هزینه هاش چطور بود؟

من پیشنهاد می کنم با قطار تا وان برید. بعدش از وان تا آنکارا رو با هواپیما برید. وان تا آنکارا حدود 1000 کیلومتره و خیلی به صرفه هست. مخصوصا که مجبورید توی وان از قطار پیاده بشید، سوار کشتی بشید، از کشتی پیاده بشید، سوار قطار بشید و تا آنکارا برید. به جای اون میتونید از قطار پیاده بشید، سوار هواپیما بشید، و بعد از یک ساعت و 45 دقیقه به آنکارا برسید. اگر کمی جستجو کنید، بلیط هواپیمای وان آنکارا رو برای یک نفر، و یک سره حدود 90 تومن گیر میارید. ما 75 تومن هم پرسیده بودیم اما خودمون در نهایت تونستیم 86 تومنی پیدا کنیم.
شماره کیس :2011AS35XXX
دریافت نامه: 9 خرداد -- 30 می
ارسال فرمها: 11 خرداد-- 1 ژوئن
کنسولگری:آنکارا
مصاحبه: 10 مرداد-- 1 آگوست
دریافت ویزا:23 شهریور-- 14 سپتامبر
ورود به آمریکا: ۱۴ مهر--۶ اکتبر
دریافت سوشال:۱۵ روز بعد از ورود
دریافت گرین کارت: ۲۱ روز بعد از ورود

پاسخ
تشکر کنندگان: free_free ، pefa
(2011-07-10 ساعت 17:28)sahary نوشته:  دوست عزیز خیلی ممنون ازپاسختون
من از تهران میخوام برم دالاس امروز به دفتر بریتیش و لوفتانزا زنگ زدم اواخر سپتامبر میرم دالاس بهم با هردوش یکطرفه تقریبا 1/400/000قیمت داد البته گفتم چه قدر بار میشه برد با گفت یه چمدون 23 کیلویی میشه برد پرسیدم اگه بخوام اولین مسیرو با ایران ایر برم گفت مثل اینکه آمریکا اعلام کرده که اگه کسی یه مسیرم با ایران ایر بیاد اجازه ورود به آمریکارو نداره البته میگفت هنوزبه ما بخشنامه نشده معلوم نیست شما چیزی شنیندید؟klm چقدر میشه باهاش بار ببریم ..امارات چی شماره دفترش توتهرانو کسی داره بهم بده بپرسم؟
سلام - من ماه گذشته از تهران به دالاس با امارات پرواز داشتم 1550000 تومان رفت و برگشت و هر مسافر نیز دو چمدان 23 کیلویی میتوانست همراه داشته باشد و پذیرایی خوبی هم داشتند.
پاسخ
تشکر کنندگان: mitr.p ، comrun ، mh_hshk




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان