کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
گرفتن پذيرش دانشگاه آمريكا براي كسايي كه با لاتاري ميرن آمريكا
دوستان کسی هست که رشته کامپیوتر یا IT اونجا پذیرش گرفته یا کلاً اونجا این رشته ها رو خونده باشه؟ من چند تا سوال داشتم؟!
شماره کیس: 39000
کنسولگری:ابوظبی
تاریخ کارنت شدن کیس:March,2012-اسفند
تاریخ مصاحبه:May2012-اردیبهشت
تاریخ دریافت ویزا:یک ضرب
تاریخ اولین ورود به امریکا: 11 آگوست 2012
پاسخ
تشکر کنندگان: OverLord ، daad
(2011-08-25 ساعت 20:18)oktay نوشته:  سلام
دوستان یه سوالی دارم!! من امسال میرم پیش دانشگاهی ، رشته ریاضی ، درسامم خوبه!
حالا این ماجرای آمریکا رفتن پیش اومده و معلوم نیست که توی مصاحبه چه پیش میاد.
از طرفی مشکل سربازی من هم هست. گفتن باید بعد از پیش دانشگاهی یک سال بری سربازی. یک سال عقب میوفتم.
الان توی این تاپیک دیدم یکی میگفت اگه یک سال و یک روز از اقامت گذشته باشه جزو خودشون حساب میکنن ؟؟؟؟
من اگه بخوام لیسانس برم MIT یا Texas یا برکلی چه قدر هزینه اش میشه؟ اگه گرین کارت بیاد؟ آیا ارزش داره من سربازیمو برم (پاره وقت) !
و اینکه اونجا مهندسی بهتر هست یا پزشکی؟
الان من 3 ماهم رو به خاطر این موضوع از دست دادم. لطفا کمکم کنید.

مسأله اول اینکه الزام به داشتن مدارک نشان دهنده تحصیل به مدت 12 سال برای گرفتن ویزا رو از مدیران سایت بپرسید. اگر برای شما الزامی باشه، به شما تا پایان دوره پیش دانشگاهی ویزا تعلق نمی گیره. اگر مصاحبه شما قبل از امتحانات پایان ترم باشه، می تونید تا زمان گرفتن مدارک مصاحبه رو عقب بندازید. یعنی یا باید قبل از تکمیل 12 سال تحصیل برید مصاحبه که احتمال رد شدن کیس وجود داره، یا اینکه مثلاً اواخر خرداد برید مصاحبه و امیدوار باشید که با احتساب مدت کلیرنس، تا آخر سپتامبر (دهه اول مهر) ویزا رو بگیرید.

برای خروج از کشور هم از همین حالا باید به فکر 15 میلیون تومان وثیقه باشید (این رو هم با نظام وظیفه چک کنید) و یه دلیل موجه مثل دادن امتحان تافل در ترکیه یا رفتن به دانشگاه در ترکیه یا آمریکا؛ که اعلام سفر به قصد تحصیل در دانشگاه یه کم کارو سخت تر می کنه، چون باید پذیرش گرفته باشید و مدارک پذیرش قطعی رو وزارت علوم و نظام وظیفه تأیید کنه.

پاتون هم به اونور مرز که رسید، فکر 15 میلیون وثیقه و برگشتن به ایران رو باید فراموش کنید و توی همون آنکارا بمونید تا ویزا بیاد و از همون جا هم برید آمریکا و تا سالها هم برنگردید تا زمانی که عفو مشمولین فراری اعلام بشه. (مورد مشابهی بین بچه های 2011 وجود داشته که توی آنکارا منتظر دریافت ویزا موند).

مسأله بعدی اینه که چون به دلیل سن کم، ممکنه توان مالی در حد 15-20 میلیون تومن یا سند ملکی به اسم خودتون نداشته باشید، باید به فکر دوست یا آشنایی باشید که ساکن آمریکا باشه و حاضر باشه اسپانسر شما بشه.

شما باید الان حدود 17-18 سالتون باشه، یعنی نه هنوز کاری رو به صورت تخصصی در ایران شروع کردید و نه هنوز درسی رو در دانشگاهی می خونید که دلتون برای سالهایی که در ایران دانشگاه رفتید بسوزه. مضاف به اینکه قراره در جامعه آمریکا کار کنید و زندگی تون رو بسازید. بنابراین در اینکه در آمریکا باید دانشگاه برید، شکی نیست.

ولی دانشگاه هایی مثل University of Texas at Austin, MIT, Texas A&M, Berkeley, Harvard یا Stanford برای خود آمریکایی ها هم یه آرزوی بسیار بزرگه و هر کسی رو به راحتی راه نمی دن. برای اینکه به عنوان کسی که دیپلمشو در ایران گرفته، بخواهید در یه همچین دانشگاه هایی درس بخونید، باید یک نابغه باشید، دو سال متوالی در المپیادها مدال گرفته باشید، انگلیسی رو مثل بلبل حرف بزنید و تازه بعد از همه اینها، با نابغه های آمریکایی و هندی و چینی و خیلی کشورهای دیگه رقابت کنید. چینی هایی که تا جایی که من خبر دارم، هم تقلب رو خوب بلدن هم از خانواده های پولداری میان که براشون اصلاً میزان شهریه مهم نیست و فقط مثلاً می خوان برن MIT!

من متوجه منظور این جمله ها نمیشم؟

"الان توی این تاپیک دیدم یکی میگفت اگه یک سال و یک روز از اقامت گذشته باشه جزو خودشون حساب میکنن ؟؟؟؟"

یکی یعنی کی؟ بنده خدا اسم نداره؟ یا حداقل جمله اش رو عیناً کپی کن که منظور شما بهتر فهمیده بشه. شما اگه 5 سال از ورودتون به آمریکا گذشته باشه، اونوقت یه شهروند آمریکایی، "جزو خودشون"، حساب میشی. ولی گرین کارتت رو در ماه اول ورود میتونی بگیری، که باهاش به عنوان مقیم دائم شناخته میشی، و اگه هر جا شک کنن که رفت و آمد زیادی به خارج، اونم فقط ایران، داری و مثل یک مقیم در آمریکا زندگی نمی کنی، می تونن گرین کارتت رو ازت بگیرن.

"اگه گرین کارت بیاد؟" یعنی کجا بیاد؟ تو آمریکا به دستت می رسه، که نمیتونی بیشتر از 6 ماه خارج از آمریکا باشی، اونم وقتی سفرت به قصد حضور در نیروهای نظامی ایران هم باشه.

"آیا ارزش داره من سربازیمو برم (پاره وقت)!" سربازی به این صورت فعلی، یعنی 2 سال بیگاری، برای هیچ کس و هیچوقت ارزش نداشته! 2 سال وقت تلف کردن محضه! برای تنها کسی که فایده داره، کسیه که جایی نداره بمونه و غذایی نداره بخوره، و اگه بره سربازی از گرسنگی و آوارگی نمی میره!

"اینکه اونجا مهندسی بهتر هست یا پزشکی؟"
پزشک های معمولی از مهندس های معمولی بیشتر در میارن، ولی اگه یه مهندس نخبه و خلاق باشی، از یه پزشک بیشتر درمیاری، و اگه یه موسیقیدان با استعداد باشی، از هر دوی اینا بیشتر. نگاه کن که چه استعدادی داری و پی همون رو بگیر؛ مخصوصاً در کشور آمریکا که انتخاب های آزادانه ای می تونی داشته باشی و برای درس خوندن احتیاجی به شرکت در غربال ملی کنکور سراسری نداری. یکی از دوستان من که در حال حاضر در آمریکا مشغول تحصیل در مقطع دکترای مهندسی مکانیک هست، برام تعریف می کرد که چند روز قبل، بچه های جدیدالورود دانشگاهشون رو برای بازدید از بخش های مختلف آورده بودن به دانشکده اونها و از یکی از اونها پرسید که خوب شازده، حالا شما چی می خوای بخونی، اونم گفته بود هنوز تصمیم قطعی نگرفتم که از بین مهندسی مکانیک و روانشناسی کدوم رو انتخاب کنم!

هزینه دورهای لیسانس که به عنوان undergraduate شناخته میشه رو توی سایت دانشگاه های مختلف آمریکا که اسم دانشگاه های افسانه ایش رو هم خودت خوب بلدی، می تونی به راحتی ببینی و خودت حساب و کتاب کنی. تاپیک های مربوط به FAFSA رو هم در سایت بخون تا از حمایت های دولتی برای پرداخت شهریه مطلع بشی.

در هر زمانی از زندگیت، مخصوصاً الان که به آمریکا فکر می کنی، اونقدی زبان بخون که بتونی مثل بلبل حرف بزنی.

قصه حسین کرد به پایان رسید! Wink
کیس: 2011AS7XXX
نامه اول: هیچ وقت
کنسولگری: آنکارا
فرمهای سری اول: 07/08/2010
نامه دوم: 17/01/2011
مصاحبه: 16/02/2011
کلیرنس: 01/06/2011
اولين سفر: 01/07/2011 - تولیدو، اوهایو
جمع هزینه ها تا ابتدای سفر اول: 8000 دلار - 2 نفر
سفر دوم: 18/11/2011 - دالاس، تگزاس
پاسخ
تشکر کنندگان: oktay ، hamed_gh ، free_free ، alirezagh ، mtcanada ، honey62 ، maka2 ، younes77 ، shatsi ، odiseh ، soheila_chem ، fariba_a ، daad ، mehdi2014 ، uranus88 ، lighthouse ، barfi1
(2011-08-26 ساعت 18:58)mml نوشته:  مسأله اول اینکه الزام به داشتن مدارک نشان دهنده تحصیل به مدت 12 سال برای گرفتن ویزا رو از مدیران سایت بپرسید...
قصه حسین کرد به پایان رسید! Wink

شما تنهايي لاتاري بردين يا با خانواده، اگه با خانواده است شرط داشتن ديپلم منتفيه

2010AS9500
Visa: Sep 2010
First Travel: Dec2010-Mar2011
SSN: After 7 days
Green Card: After 27 days
Second Travel: Nov2011-Dec2011

گاهـــــــــــــــــــــی وقتـــــــــــــــــها . . .

از کنار غصه ها باید رد شد و گفت :

میـــــــــــــــــــــــگ میـــــــــــــــــــــــــگ . . .
پاسخ
تشکر کنندگان: oktay ، lighthouse
سلام
من واقعا نمیدونم چی بگم ! ممنونم واقعا "mml" !
راستش برنده لاتاری پدرم هستن! توی فرم هم اسم بنده رو به عنوان شخصی که بعدا میاد آمریکا نوشتن. فعلا که موندیم که منم باید تمام کارهارو انجام بدم از قبیل آزمایشات و واکسن ... یا نه.
متاسفانه ایران هیچ اجازه ای به کسی که میخواد بره خارج درس بخونه نمیده. به دلایل خاص من نمیتونم برم و نیام. تنها دو راه پیش روم گذاشتن یا اینکه سربازی بره (9ماه) یا اینکه بری لیسانس اینجا بگیری و ...
کسی هم اطلاعی نداشت اینجا که آیا من باید برم آنکارا مصاحبه یا نه.

در مورد دانشگاه ها ! خب من تا الان که 18 سالم هست. از لحاظ مدرک علمی (نجوم) و سخنرانی و برگزاری برنامه های علمی و از این قبیل کارها چیزی کم ندارم. فکر میکنم رفتن به دانشگاههای خوب کار مشکلی نباشه در مقطع لیسانس. فقط باید زبانت خوب باشه و درس ! نیازی به نابغه بودن نداره !

ولی کلا این شرایط برای من ریسک بزرگیه. اگه مصاحبه قبول نشن پدر و مادرم ، باید یک سال پشت کنکوری .... !!

من منظورم این بود که وقتی وارد خاک آمریکا میشی و گرین کارت بهت میدن دیگه نیازی نیست برای ورود به دانشگاه شهریه ی خارجی ها رو بپردازی ! ولی یه دوستی نوشته بود که (فکر کنم صفحه ی اول ...) که باید یک سال گذشته باشه تا بتونی شهریه ی آمریکاایی هارو پرداخت کنی.

ولی کلا پیشنهاد شما ( حتی اگه ریسک باشه و احتمال بر این بگذارید که مصاحبه قبول میشیم) به غیر از زبان خودن چیه؟ (تا اواخر سال آینده که سربازی رو تموم میکنم) ؟

با تشکر از تمامی دوستان
تاریخ رویت قبولی در سایت: July 23 2012
کیس نامبر : ***8
ارسال فرمهای سری اول: August 2011
کنسولگری : Ankara
تاریخ کارنت شدن کیس: October 2011
تاریخ دریافت نامه دوم: Sept 2011
تاریخ مصاحبه : November 2011
تاریخ کلیر شدن : January 2012
تاریخ ورود به آمریکا : April 2012
دریافت گرین کارت : May 2012
پاسخ
تشکر کنندگان: mml ، honey62
Sad 
با سلام و تشکر از اطلاعات خوب سایت شما می‌خواستم اگر برای شما امکان دارد مرا در رابطه با گرفتن پذیرش فوق لیسانس در دانشگاههای آمریکا راهنمایی‌ کنید با توجه به اینکه من حدود ۲ سال پیش در لاتاری برنده شدم ویزا گرفتم الان ۱ سال هست که در آمریکا مستقر هستم گرین کارت رو گرفتم و ۲ ماه دیگه رزیدنت میشم اما چون ۲ سال ایران دانشگاه آزاد شیمی‌ کاربردی خوندم و الان هم اینجا تنهام می‌خوام بیام لیسانسو ایران بیگرم و برای فوق برگردم آمریکا لطفا مرا راهنمایی کنید که چکار کنم؟ و شرایط فوق آمریکا چیه؟ اصلا دانشگاه آزاد رو قبول دارن؟ اگه ۹ ترم لیسانس گرفته باشم؟ البته می‌تونم برای ترم بهار ۲۰۱۲ اینجا کالج ثبت‌نام کنم و شروع کنم ... نمیدونم چکار کنم؟ لطفا اگه کسی‌ اطلاعات دقیقی‌ داره راهنماییم کنه .Sad
پاسخ
تشکر کنندگان: ojee ، daad
شما برای رزیدنتی باید 5 سال از زمان گرین کارت گرفتنتان گذشته باشد و 2.5 سال از این مدت را در آمریکا باشید . هر زمان هم که 6 ماه بیشتر بیرون باشید این زمان صفر می شود پس با این شرایط شما حداقل 3 سال دیگر رزیدنت می شوید اگر فرض کنیم شما تمام این مدت آمریکایید .
شما که رفتید آمریکا مدرک اونجا را بگیرید بهتر است برای کار . می توانید از کمک هزینه تحصیلی استفاده کنید . به نظر من همون کالج را شروع کنید بهتر است.
پاسخ
تشکر کنندگان: REZA1390 ، e.gh ، mml ، honey62 ، ojee ، daad
ارش جان شما رزیدنتی را با سیتیزن شیپ اشتباه گرفته اید
بر اساس قوانین اگر فردی یکسال در یک ایالت سکونت داشته باشد مقیم ان ایالت به حساب میاد و شهریه تحصیلی کمتر پرداخت می کنه

اما دوست عزیز شما نگاه کن ببین کالجهای ان کشور ریز نمرات شما را قبول می کنند یا نه که اگر همونجا ادامه تحصیل بدی خیلی بهتره
ضمن اینکه به نظر من بهتره در رشته ایی درس بخونی که بازار کار بهتری داره ولی انتخاب نهایی با شماست
با ارزوی موفقیت برای شما
آن مایه ز دنیا که خوری یا پوشی
معذوری اگر در طلبش میکوشی
باقی همه رایگان نیرزد هشدار
تا عمر گرانبها بدان نفروشی
پاسخ
تشکر کنندگان: REZA1390 ، ابی22 ، frozen mind ، e.gh ، behzadb57 ، ARASH@MH ، mml ، faranak.n ، maka2
۱ سال پیش تو شرایط شما بودم بهت توصیه می‌کنم بیا اینجا گرین کارت رو بگیر برگرد درستو تموم کن واسه فوق بیا من ترم ۴ رها کردم اومدم الان ۱.۵ سال عقب افتادم پشیمونم Sad (گرین کارت ۲ هفته بعد از ورودت به آمریکا به دستت میرسه البته اگه با لاتاری هستی‌)
پاسخ
تشکر کنندگان: behzadb57 ، shatsi ، Lemony
(2011-09-06 ساعت 10:19)e.gh نوشته:  ۱ سال پیش تو شرایط شما بودم بهت توصیه می‌کنم بیا اینجا گرین کارت رو بگیر برگرد درستو تموم کن واسه فوق بیا من ترم ۴ رها کردم اومدم الان ۱.۵ سال عقب افتادم پشیمونم Sad (گرین کارت ۲ هفته بعد از ورودت به آمریکا به دستت میرسه البته اگه با لاتاری هستی‌)
البته با گرفتن reentry permit. شما دوسال فرصت دارید در ایران بمانید.

پاسخ
تشکر کنندگان: mml ، behzadb57
(2011-08-28 ساعت 13:47)oktay نوشته:  ولی کلا پیشنهاد شما ( حتی اگه ریسک باشه و احتمال بر این بگذارید که مصاحبه قبول میشیم) به غیر از زبان خودن چیه؟ (تا اواخر سال آینده که سربازی رو تموم میکنم) ؟

کلاً پیشنهاد من اینه که به اون دلایلی که برای ایران موندن داری، خیلی بیرحمانه و سنگدلانه فکر کن.

مهمترین نکته اینه که وقتی قراره بیای آمریکا زندگی و کار کنی، سربازی رفتن و لیسانس گرفتن در ایران، 6 سال تو رو عقب میندازه. ماهایی که در ایران لیسانس گرفتیم، خبر از لاتاری برنده شدنمون توی 6-7 سال بعد نداشتیم که اون مسیر رو شروع کردیم ولی تو شرایطی رو داری که امکان انتخاب از بین بهترین دانشگاه های دنیا رو بهت می ده؛ در کنار فرار از سرخوردگی های دوران سربازی، و امکان تربیت و رشد فنی و علمی در محیطی مناسب.

غیر از زبان خوندن به صورت معمول که همه برای تافل می خونن، خوندن ریاضیات پایه و زبان تخصصی نجوم (یا هر رشته دیگه ای) که می خوای برای ادامه تحصیل انتخاب کنی، تمرین مناسبیه برای روزهایی که می خوای در آمریکا دانشگاه بری.

ولی از اون مهمتر اینه که از همین الان با دانشگاه هایی که انتخاب کردی و رشته دلخواهتو دارن مکاتبه کنی و شرایط پذیرش گرفتن رو ازشون بپرسی.
کیس: 2011AS7XXX
نامه اول: هیچ وقت
کنسولگری: آنکارا
فرمهای سری اول: 07/08/2010
نامه دوم: 17/01/2011
مصاحبه: 16/02/2011
کلیرنس: 01/06/2011
اولين سفر: 01/07/2011 - تولیدو، اوهایو
جمع هزینه ها تا ابتدای سفر اول: 8000 دلار - 2 نفر
سفر دوم: 18/11/2011 - دالاس، تگزاس
پاسخ
تشکر کنندگان: behzadb57 ، oktay ، honey62 ، mehdi2014 ، lighthouse
سلام دوستان
1- فرق بین grant,financial aid,fund ,scholarshipچیه ؟بطور تشریحی
2- متقاضی ادامه تحصیل در فوق لیسانس به بالا دارای گرین کارت میتونه وام بلاعوض از فسفا یا مرجع دیگه ایی مثلا دانشگاه یا.......دریافت کنه یا نه؟ اگه مثبته تا چه مبلغی؟
3-وامی که بعد از تحصیل باید با اقساط پس داد از چه مرجعی بایدتقاضا کرد؟و در چه مقطعی از تحصیل؟و تا چه مبلغی میدن .(همه برای دارندگان گرین کارت) کسی تجربه داره؟با تشکر

کیس نامبر2010
ورود اول اکتبر 2010
ورود دوم:می2011
باآرزوی توفیق برای شما
someil=سمیل=اسماعیل=samuel
پاسخ
تشکر کنندگان: behzadb57 ، ARASH@MH ، سمنانی


دوستانی که تجربه کافی دارند ا از نظر شانس گرفتن کمک های بلاعوض و یا دیگر موقعیت های مالی گر مقایسه ای داشته باشید بین مقاطع لیسانس و فوق ممنون میشم...

سوال بعدی اینکه برای دارندگان لیسانس ادامه برای فوق را پیشنهاد می کنید یا شروع دوباره از لیسانس و اینکه تفاوت دستمزد ها در آمریکا برای این دو مدرک(در شرایط مساوی) چقدر است؟(داشتن 2 تا مدرک مرتبط از ایران و آمریکا بهتر است یا یک فوق تو یک رشته از آمریکا)

سوال بعدی کسانی که عازم آمریکا هستند از هر ترجمه مدرک و ریز نمرات مربوطه چند نسخه به همراه داشته باشند؟


سوال بعدی امکان تغییر رشته در مقطع فوق لیسانس هست ؟؟ اگر جواب مثبت است تحت چه شرایطی؟
آرزوی من مفید بودن برای مهاجرسراست در صورتی که پرسش و یا مشکلی دارید(هرچندغیرقابل حل) دارید می توانید تا حد توان من روی کمک من حساب کنید...Smile

دستهایی که کمک می کنند پاکتر از دستهایی هستندکه رو به آسمان دعا می کنند(کورش کبیر)
پاسخ
تشکر کنندگان: behzadb57 ، honey62
(2011-09-08 ساعت 08:01)someil نوشته:  سلام دوستان
1- فرق بین grant,financial aid,fund ,scholarshipچیه ؟بطور تشریحی
2- متقاضی ادامه تحصیل در فوق لیسانس به بالا دارای گرین کارت میتونه وام بلاعوض از فسفا یا مرجع دیگه ایی مثلا دانشگاه یا.......دریافت کنه یا نه؟ اگه مثبته تا چه مبلغی؟
3-وامی که بعد از تحصیل باید با اقساط پس داد از چه مرجعی بایدتقاضا کرد؟و در چه مقطعی از تحصیل؟و تا چه مبلغی میدن .(همه برای دارندگان گرین کارت) کسی تجربه داره؟با تشکر
دوستان دانش پژوه یه مرحمتی هم برای جواب به این سوالهای مفید داشته باشیدWink


کیس نامبر2010
ورود اول اکتبر 2010
ورود دوم:می2011
باآرزوی توفیق برای شما
someil=سمیل=اسماعیل=samuel
پاسخ
تشکر کنندگان: behzadb57 ، ojee
سلام دوستان

من هنرستان درس خوندم که طول مدتش میشه 11 سال و آمریکایی ها فکر کنم با 11 سال مشکل دارن ...
بعدش فوق دیپلم خوندم و بعدش هم لیسانس

حالا بنظر شما اگر آمریکا بخوام دوباره از لیسانس شروع کنم دوره متوسطه که 11 سال خوندم قبول می کنند و یا اینکه با ارائه مدرک فوق دیپلم میتونم اونها رو متقاعد کنم که دیپلم دارم و اصولا چجوری میشه قضیه؟؟ بنظر شما اون مدرک دیپلم هنرستان رو اونجا قبول دارن؟
سلام دوستان

من هنرستان درس خوندم که طول مدتش میشه 11 سال و آمریکایی ها فکر کنم با 11 سال مشکل دارن ...
بعدش فوق دیپلم خوندم و بعدش هم لیسانس

حالا بنظر شما اگر آمریکا بخوام دوباره از لیسانس شروع کنم دوره متوسطه که 11 سال خوندم قبول می کنند و یا اینکه با ارائه مدرک فوق دیپلم میتونم اونها رو متقاعد کنم که دیپلم دارم و اصولا چجوری میشه قضیه؟؟ بنظر شما اون مدرک دیپلم هنرستان رو اونجا قبول دارن؟

کسی تجربه مشابهی داشته؟
آرزوی من مفید بودن برای مهاجرسراست در صورتی که پرسش و یا مشکلی دارید(هرچندغیرقابل حل) دارید می توانید تا حد توان من روی کمک من حساب کنید...Smile

دستهایی که کمک می کنند پاکتر از دستهایی هستندکه رو به آسمان دعا می کنند(کورش کبیر)
پاسخ
تشکر کنندگان: behzadb57
چقدر اینجا بی حاله! چرا با تجربه ها کمک نمی کنند؟Sad
من یک سوال مهم دارم! ما از زمانی که گرین کارت رو می گیریم 1سال طول می کشه تا resident حساب بشیم! دانشگاه ها برای residentها و non resident ها شهریه های متفاوتی دارند مثلاً این دانشگاهی که من می خوام برم (فوق لیسانس)برای resident ها سالی 27000 $ ماکزیمم(یعنی با خوابگاه و ....) و برای non resident ها سالی 43000$ هست...که خوب خیلی زیاده، حالا سوال من اینه که یعنی ما باید 1 سال تو آمریکا علاف باشیم تا Resident بشیم؟ یعنی هیچ راهی نیست که از همون سال اول از وام های اونا استفاده کنیم؟ به non resident ها هیج وامی تعلق نمی گیره؟ لطفاً جواب بدید ممنون
شماره کیس: 39000
کنسولگری:ابوظبی
تاریخ کارنت شدن کیس:March,2012-اسفند
تاریخ مصاحبه:May2012-اردیبهشت
تاریخ دریافت ویزا:یک ضرب
تاریخ اولین ورود به امریکا: 11 آگوست 2012
پاسخ
تشکر کنندگان: Spiritual ، tamanna ، ARASH@MH ، behzadb57 ، free_free ، f.r ، honey62 ، maka2 ، edge ، ojee ، sumya




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان