کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
تحصیل در دانشگاه های آلمان
سلام من برای دکترای مترجمی زبان میخوام برم المان و در ضمن فوق لیسانسم رو در دانشگاه ازاد اصفهان گرفتم اما لیسانسم ملیه. میشه چند تا دانشگاه معرفی کنید و بگید برای پذیرش چه کار باید کرد؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام دوستان

کسی درمورد اخذتخصص از المان پس از اتمام دوره پزشکی درایران اطلاعی داره ممنون میشوم اگر راهنمایی نمایید
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2013-11-03 ساعت 02:07)asbehzad نوشته:  سلام دوستان

کسی درمورد اخذتخصص از المان پس از اتمام دوره پزشکی درایران اطلاعی داره ممنون میشوم اگر راهنمایی نمایید


سوالتون خیلی کلی هستش !!! اما بهترین راه برای شما مراجعه به سایت دانشگاه مطبوعه . لیست دانشگاههای مورد قبول وزارت علوم رو در تخصصهای گوناگون از دانشکده تون و یا سایت وزارت علوم و یا خود وزارت علوم میتونید پیدا کنید . بعد میتونید سایتهای دانشگاههای مورد نظرتون رو مطالعخ کنید و از هزینه ها و شرایط مطلع بشید . در ضمن ممنون میشیم اگه در صورت رسیدن به پاسخی موثق دوستان مهاجرسراییتون رو هم از نتایج به دست آمده مطلع بفرمایید .
پاسخ
تشکر کنندگان: Saeedv13 ، ParsTrader ، fairy
نکاتی درباره درخواست ویزای دانشجویی از آلمان

متقاضیان خارجی تحصیل در دانشگاه‌های آلمان برای سفر به این کشور در اغلب موارد به ویزای دانشجویی نیاز دارند. در این بخش به نکاتی درباره درخواست ویزای دانشجویی و مدارک و نحوه ارائه آن‌ها می‌پردازیم.

متقاضیان خارجی تحصیل در دانشگاه‌های آلمان به ویزای دانشجویی نیاز دارند. البته متقاضیان تحصیل از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهایی نظیر نروژ و سوئیس برای اقامت دانشجویی در آلمان احتیاجی به دریافت ویزا ندارند.
چنانچه متقاضی موفق به اخذ پذیرش دانشجویی شد، می‌تواند برای دریافت ویزای دانشجویی به نمایندگی کشور آلمان در کشور محل سکونت خود مراجعه کند.
دانستن این نکته ضروری است که مراحل بررسی درخواست ویزای دانشجویی ممکن است هفته‌ها و یا ماه‌ها به طول انجامد و از همین رو توصیه می‌شود، متقاضیان زمان لازم برای اخذ ویزای دانشجویی را با توجه به زمان شروع ترم تحصیلی در نظر گیرند.
برای دریافت ویزا باید به مواردی همچون نوع مقطع تحصیلی متقاضی، کشور محل سکونت و هدف وی از تحصیل در آلمان توجه ‌شود.
تبدیل ویزای توریستی به ویزای دانشجویی در آلمان ممکن نیست
متقاضیان تحصیل در آلمان چنانچه با ویزای شنگن و یا انواع دیگر ویزاهای موقت در آلمان اقامت دارند و سپس تصمیم بگیرند در یکی از دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنند، می‌بایست برای دریافت ویزای دانشجویی مجدد از طریق نمایندگی آلمان در کشور محل سکونت خود اقدام کنند. بنابراین تمدید و یا تبدیل ویزای توریستی به دانشجویی در آلمان امکان پذیر نیست.
در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آلمان و موافقت با درخواست ویزای دانشجویی، نمایندگی آلمان در کشور محل سکونت متقاضی در ابتدا ویزای سه ماه برای متقاضی صادر خواهد کرد.
از این طریق زمینه سفر وی به آلمان مهیا می‌شود. سپس متقاضی باید پیش از اتمام مهلت ویزا به اداره اتباع خارجی در شهرداری شهر محل سکونت خود مراجعه کرده و جهت تمدید ویزای دانشجویی اقدام کند.
مدارک مورد نیاز
برای آگاهی از مدارک مورد نیاز جهت ارائه درخواست ویزای دانشجویی در کشور محل سکونت خود می‌توانید به وب سایت سفارت آلمان مراجعه کنید.
مدارکی که غالبا برای صدور ویزای دانشجویی برای سفر به آلمان مورد نیاز است، شامل این موارد می‌شود: مدرک بیمه درمانی، مدرکی دال بر وضعیت مالی در طول دوران تحصیل، مدرکی دال بر تسلط بر زبان آلمانی، پذیرش دانشجویی از یکی از دانشگاه‌های آلمان.
درمورد وضعیت مالی در طول دوران تحصیل می‌بایست منبع تامین مخارج زندگی شما در یک سال اول اقامت مشخص شود. غالبا در این مورد می‌بایست مدرکی دال بر موجودی در حدود ۸ هزار یورو از سوی متقاضی ارائه شود.
نوع ارائه این وجه در نمایندگی‌های آلمان در کشورهای مختلف متفاوت است. این وجه در صورت انتقال به حساب بانکی در آلمان بلوکه خواهد شد و حق برداشت متقاضی تحصیل از حساب محدود خواهد بود: در حدود ماهانه ۶۷۰ یورو.
راه دیگری نیز برای اثبات توانایی مالی داوطلب تحصیل در دانشگاه‌های آلمان وجود دارد و آن ارائه تعهدنامه از سوی یکی از بستگان متقاضی مبنی بر تامین مخارج وی در طول دوران تحصیل در آلمان می‌باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جزییات بررسی درخواست ویزای دانشجویی می‌توانید به وب سایت نمایندگی آلمان در کشور محل سکونت خود مراجعه کنید
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، Saeedv13 ، barvos ، سرباز هخامنشی ، Ehaqiqi ، maral-map
سلام دوستان من می خوام برای دانشگاه آلمان انگیزه نامه بنوریسم کسی آیا نمونه ای چیزی داره و می تونه بهم کمک کنه؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام

من می خواستم ادامه تحصیل بدم در خارج از کشور بدونه بورسیه
ولی توی انتخاب کشور گیر کردم
به نظر شما بین ایتالیا و آلمان کدوم بهتره واسه تحصیل زندگی و نژاد پرستی و.....
رشته ی که در خارج از کشور می خوام بخونم کامپیوتر نرم افزار هستش
ممنون میشم راهنمایم کنید مرسی
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2013-12-14 ساعت 20:59)nima021 نوشته:  سلام

من می خواستم ادامه تحصیل بدم در خارج از کشور بدونه بورسیه
ولی توی انتخاب کشور گیر کردم
به نظر شما بین ایتالیا و آلمان کدوم بهتره واسه تحصیل زندگی و نژاد پرستی و.....
رشته ی که در خارج از کشور می خوام بخونم کامپیوتر نرم افزار هستش
ممنون میشم راهنمایم کنید مرسی



از نظر کار و اقتصاد کلان کشور آلمان شرایط بهتری داره . از نظر علم کامپیوتر حرف اول رو بلاروس و بعد هند میزنه . اما بین این دو کشور شخص بنده اطلاعات دقیقی ندارم .
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام.من رشته تحصیلیم مهندسی برق الکترونیک هست و لیسانسم.معدلم هم 14 هست.میتونم ویزای تحصیلی بگیرم برای فوق و رشته ام بی ای یا موسیقی از دانشگاههای آلمان؟آیا دانشگاه ها رایگان هستند؟در حال حاضر اگر برای تحصیل پذیرش دانشگاه های آلمانو بگیریم بعدش میشه با کار پیدا کردن اقامت گرفت و اونجا موند؟؟
پاسخ
تشکر کنندگان: storagemeter
سلام.
خيلي ممنون ميشم راجع به كورس زبان الماني در المان توضيح بدين.ايا نوع ويزا دانشجويي هست؟ميشه بعدش كه از دانشگاه پذيرش گرفتيم ويزا رو تبديل يا طولاني تر كرد؟تجربه چه موسساتي رو دارين.خيلي در اين مورد كم بحث شده.مرسي
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2013-12-15 ساعت 19:59)satin نوشته:  سلام.من رشته تحصیلیم مهندسی برق الکترونیک هست و لیسانسم.معدلم هم 14 هست.میتونم ویزای تحصیلی بگیرم برای فوق و رشته ام بی ای یا موسیقی از دانشگاههای آلمان؟آیا دانشگاه ها رایگان هستند؟در حال حاضر اگر برای تحصیل پذیرش دانشگاه های آلمانو بگیریم بعدش میشه با کار پیدا کردن اقامت گرفت و اونجا موند؟؟


اگه مدرکتون از دانشگاه آزاد هست،معدلتون کمه
معمولا برای آزاد تا 16 و دولتی 15رو مد نظر می گیرن
البته بازم بستگی به دانشگاه داره
بعضی از بیزینس اسکول ها مجانی نیستن ولی اکثرا رایگانه
کلا همه چیز به دانشگاهی که انتخاب می کنید داره و یه مورد دیگه هم این که برای بعضی از بیزینس اسکول ها نمره ی جی مت هم مهمه علاوه بر تافل،البته اگه هدفتون تحصیل به زبان انگلیسیه
متاسفانه من راجع به موسیقی اطلاعی ندارم
و جواب سوال آخرتون:همه چیز بستگی به خودتون داره ،خیلی ها بودن که بعد از تحصیل ویزای کار گرفتن و موندن.
موفق باشید
we fight for a better life
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2013-12-15 ساعت 19:59)satin نوشته:  سلام.من رشته تحصیلیم مهندسی برق الکترونیک هست و لیسانسم.معدلم هم 14 هست.میتونم ویزای تحصیلی بگیرم برای فوق و رشته ام بی ای یا موسیقی از دانشگاههای آلمان؟آیا دانشگاه ها رایگان هستند؟در حال حاضر اگر برای تحصیل پذیرش دانشگاه های آلمانو بگیریم بعدش میشه با کار پیدا کردن اقامت گرفت و اونجا موند؟؟


یه چیزی فراموش کردم بگم
شما برای موسیقی نمی تونید پذیرش بگیرید،آلمان رو این نکته خیلی حساسه که حتما باید رشته ی مسترتون با رشته ی لیسانستون ربط داشته باشه.
we fight for a better life
پاسخ
تشکر کنندگان:
نکاتی درباره سطح زبان برای ورود به دانشگاه‌های آلمان

شرکت در یکی از دو آزمون زبان TestDaF و DSH و قبولی در آن برای ورود به دانشگاه‌های آلمان الزامی است. البته مدارکی نیز هستند که در صورت دارا بودن آن‌ها داوطلبان از شرکت در آزمون‌های نام برده معاف می‌شوند.

اگر می‌خواهید در دانشگاه‌های آلمان به تحصیل مشغول شوید، می‌بایست مدرکی دال بر تسلط خود به زبان آلمانی ارائه کنید. این قاعده درباره رشته‌های بین‌المللی که تحصیل در آن‌ها به زبان انگلیسی صورت می‌گیرد، متفاوت است. بهترین راه کسب اطلاع در این زمینه، پرسش از دانشگاه است.
توصیه عمومی اما این است که زبان آلمانی را فرا بگیرید؛ در این صورت راه ارتباط برقرارکردن با سایر دانشجویان آسان‌تر می‌شود و از شانس بیشتری برای ورود به بازار کار برخوردار خواهید شد.
آزمون‌های زبان
برخی از دانشگاه‌ها مدرک TestDaF و برخی دیگر از موسسات آموزش عالی مدرک DSH را شرط لازم برای ورود به دانشگاه می‌دانند. گفتنی است که سطح هر دو امتحان زبان یکی است.
هر دو امتحان از چهار بخش تمرین شنوایی، درک مفهوم متن، مکالمه و تمرین نوشتن تشکیل می‌شوند. علاوه بر این داوطلبان می‌بایست به پرسش‌هایی در زمینه متون تخصصی و علمی و همین طور گزارش‌های خبری پاسخ دهند. از این گذشته غالبا بخشی از امتحان به موضوعات مربوط به دانشگاه‌های آلمان اختصاص دارد.
تفاوت در نحوه برگزاری امتحان
میان دو آزمون یاد شده تفاوتی وجود دارد. امتحان TestDaF شش بار در سال در بیش از ۹۰ کشور جهان به طور سراسری برگزار می‌شود. آزمون زبان DSH اما تنها در دانشگاه‌های آلمان و زمانی برگزار می‌شود که داوطلبان تحصیل موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود شده باشند. این در حالی است که در امتحان TestDaF می‌توان حتی پیش از اخذ پذیرش نیز شرکت کرد.
اطلاعات لازم درباره این آزمون، نمونه سئوال‌ها، زمان برگزاری امتحانات و هزینه‌های مربوط به آن را می‌توان از طریق سایت TestDaF به دست آورد.
گفتنی است، هزینه برگزاری این آزمون در کشورهای مختلف متفاوت است. در آلمان آزمون TestDaF بین۱۵۰ تا ۱۷۵ یورو هزینه دارد. هزینه امتحان DSH نیز که از سوی دانشگاه‌های آلمان برگزار می‌شود، در حدود ۱۰۰ تا ۱۳۰ یورو است.
مدارک جایگزین
شرکت در برخی از امتحانات و داشتن مدارکی خاص می‌تواند جایگزین امتحان‌های زبان نام برده شود. از این جمله‌اند: مدرک دیپلم از مدرسه‌های آلمان یا مدارس آلمانی واقع در خارج از این کشور، دیپلم زبان (GDS / KDS) از انستیتو گوته یا امتحان پایانی سطح C2 از همین موسسه. همچنین مدرک پایانی دوره‌های کالج می‌تواند جایگزین امتحان‌های زبان برای ورود به دانشگاه‌های آلمان باشد.
برای دستیابی به سطحی لازم برای شرکت در آزمون‌های زبان آلمانی توصیه می‌شود، بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ ساعت زبان آلمانی بیاموزید. این تعداد ساعت معادل سطح B2/C1 است که می‌توان با رسیدن به آن تقریبا از قبولی در امتحان‌های TestDaF و DSH مطمئن بود.
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، barvos ، fairy ، Saeedv13 ، سرباز هخامنشی ، maral-map
(2010-06-14 ساعت 23:16)آناهید نوشته:  
(2010-05-25 ساعت 12:54)mehranphp نوشته:  دوست عزیز ، من آشنایی در آلمان دارم که ایشون گفتند هزینه تحصیل در آلمان سالیانه بیشتر از 5 میلیون نیست(البته بدون در نظر گرفته هزینه های متفرقه)
آیا این درسته ؟
شما راهی پیشنهاد می کنید برای مهاجرت من ؟
من فقط می خوام از ایران به آلمان مهاجرت کنم ، به هر نحوی
میشه چندتا راه بهم پیشنهاد کنید
چه دانشگاه هایی رو برای مکاتبه در نظر بگیرم؟
در درخواستم چی بنویسم|؟

1- هزینه زندګی در آلمان البته بستګی به شهر و ویزګیهای شخصی شما هم داره. اما ماهی 200-300 یورو واسه جا درنظر بګیر. 200-250 هم واسه غذا ( البته باید خودت هم آشبزی کنی ها نه اینکه شب و روزت تو رستوران بګذره) و دیګه لباس خریدنت هم که به خودت مربوطه. یه 100-200 تایی هم از بول تلفن و خرید لباس و لوازم التحریر و غیره بذار دیګه. ترمی دوباره هم که باید بول بلیط قطار و از این حرفها به دانشګاه بدی که اون هم بین 150-250 یورو است ( البته سالی دوبار است).
ولی بازهم اینها خیلی فردی است و غیر قابل تعمیم. من در ماه ګذشته کلا 350 تا خرجم شد واسه یه ماه. 200 تا اجاره و 150 تا هم غذا و خریدهای متفرقه.
2- ببین اګه توی ذهنت باشه که فقط می خوای بری به نظر من نمی شه. درضمن اګه سفارت هم حس کنند دلیلت اینه اصلا بهت ویزا نمی دن. بعد هم من شرایط شما را نمی دانم ولی می ګم که اینجا هم خبری نیست و حلوا خیرات نمی کنند. سعی کن از زندګیت لذت ببری و زندګی کنی. من که فقط هولم که برګردم. خیلیهای دیګه را هم دیدم که اینجورین. اینجا امنیت داره، آرامش داره، زیبا ست، هواش تمیزه، اما .......... همیشه انګار یه چیزی کمه. این خانه قشنګ است ولی خانه ی من نیست ...........
به این لینک هم مراجعه کن.
http://www.daad.de/stipendien/en/index.en.html?
یه نفر دیګه هم یه چیزی راجع به مدارس فنی حرفه ای آلمان نوشته بود که یه هفته کار است و یه هفته درس و حقوق هم میدن و این حرفها که من نمی دونم چیه. فقط ګفتم که می تونی اون را هم ببینی و بررسی کنی شاید به نتیجه برسی.
(2010-05-25 ساعت 13:24)mehranphp نوشته:  در اینجا کاربرانی هستند که در آلمان زندگی کنند؟
چرا اینجا کسی به من کمک نمی کنه(گریه)

لینک توضیح اون مدارس فنی حرفه ای اینه
http://mohajersara.com/showthread.php?tid=1398
بجات سرچ هم می کنم. دیګه چیکار کنم که بتونی بیایی؟؟؟؟؟
درضمن من فکر می کنم اګه تحصیلی بیایی بعدش دیګه موندن خیلی آسونه. البته شاید این تفکر منه. چون من اصولا فکر می کنم هر کاری را می شه کرد و آسونه. سخت نګیر.
موفق باشی

------------------------------------------------------------------------------------
درود بانو آناهید سپاسگزارم از راهنمایی هاتون که دلگرمی داد، و خوب گفتید تنها چیزی که ما اونجا در زندگی کم داریم احساس به میهنمون هست و افرادی که از پیشینه خود و کشور باستانشون خیلی خوب میدونن این احساس بیشتر هست و خدمت به کشور رو آرزوی پر افتخار؛
این سایتی که آدرسشو گفتید www.daad.de/stipendien/en/index.en.html کشور آلمان رو با واژه جرمن من در قاره اروپا پیدا نکردم، آیا با واژه دیگری هم نوشته میشه؟
در دانشگاهی که دانشجویی داشتید رشته فنی مانند مکانیک خودرو تدریس میشد؟
از پیش سپاسگزارم.
پاسخ
تشکر کنندگان: Mana Moli
سلام دوستان
من مدرک دیپلم رشته ی الکترونیک از هنرستان دارم و میخواستم برای ادامه ی تحصیل به المان برم.ایا میشه مدرک 12 رو همون المان بگیرم؟
اگر هم نمیشه ایا مدرک 12 فرق میکنه که ریاضی یا تجربی یا ادبیات باشه؟؟؟؟یا بستگی به رشته ای که می خوام ادامه بدم داره؟؟؟
ممنون میشم جواب بدین!!!!!
پاسخ
تشکر کنندگان:
با سلام خدمت دوستان
من در حال حاضر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته میکروبیولوژی در یکی از دانشگاه های آزاد تازه تاسیسم.
دوران کارشناسیم خیلی بد گذشت با معدل خیلی پایین اما الان ارشدم با نمرات بالا داره سپری میشه.
برای پایان نامم قراره یه طرح خیلی خوب رو اجرا کنم که میشه از توش 2-3تا مقاله برای چاپ در مجلات معتبر خارجی در اورد.
درضمن دارم آماده میشم برای امتحان آیلتس به امید خدا 7-7.5
به تازگی شروع کردم به خوندن زبان های فرانسه و آلمانی به صورت self study
از نظر مالی هم مشکلی ندارم شکر خدا پشتم گرمه.
با این شرایطی که دارم آیا میتونم امیدوار باشم که توی دانشگاههای اروپا مخصوصا آلمان و فرانسه برای مقطع PHDپذیرش بگیرم؟(به صورت بورسیه یا آزاد)با توجه به اینکه میگن هزینه تحصیل اونجا خیلی کمه.
خودم سایت دانشگاه مونیخ رو نگاه کردم گفته بودن که هزینه هر ترم حدود 2.5 میلیون تومنه البته برای ارشد توی رشته خودم.
یکی این گوشـه دنیا تو رو میخونه پیوسـتهRolleyesDV میخواد خدا جونم نذارش اونو دست بستهWink


راه حل دیپلم 11 ساله ی فنی حرفه ای و کار و دانش

خدمت سربازی و قوانین راه های خروج از کشور
پاسخ
تشکر کنندگان: alirezanz




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان