کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
اولین سفر به آمریکا
با تشکر از elahe خانوم ... چند صفحه قبلی رو مطالعه کردم ... تغییر آدرس رو هم میشه در پارت اول اطلاع داد اگر هم که چیزی نگن ... باید با اداره مهاجرت بعدش هماهنگی بشه .. که همونجا میگن ... خیالم راحت شد مرسی از همه ....
پاسخ
تشکر کنندگان: الهه سابق ، frozen mind ، Tomas ، شاپرک ، sepideh IR
فروزن عزیز قصد جسارت نداشتم. حواسم نبود علی از شما پرسیده. فقط سوالشو دیدم و اسم شما به چشمم نخورد
--------------
خوب کاری کردی الهه خانم. منظورم این نبود که چرا جواب دادی، خواستم بگم که خوبه که زود جواب میدی. منم یه روزی مثل شما بودم!
برای این که مطلب کش پیدا نکنه جوابو همین جا نوشتم.
Frozen Mind
ویزا ازدواجی/اقدام اول ژانویه 2012/ اپروو: اول جون/گرفتن کیس نامبر آخر جولای/تکمیل مدارک در NVC: سوم ژانویه 2013/مصاحبه: آخر اپریل 2013/ویزا یکضرب از ابوظبی
پاسخ
تشکر کنندگان: battosai ، frozen mind ، sam11 ، dreamer60 ، Tomas ، babak_1363 ، kouroshd ، sepideh IR
سلام دوستان می خواستم بپرسم برای اولین بار که وارد امریکا می شویم چه مقدار پول و وسایل منزل می تونیم با خودمون همراه ببریم؟
پاسخ
تشکر کنندگان: sepideh IR
(2012-10-27 ساعت 02:12)mosh نوشته:  سلام دوستان می خواستم بپرسم برای اولین بار که وارد آمریکا می شویم چه مقدار پول و وسایل منزل می تونیم با خودمون همراه ببریم؟
دوست عزیز لینک زیرو ببین:
http://mohajersara.com/thread-1601.html
ویزا ازدواجی/اقدام اول ژانویه 2012/ اپروو: اول جون/گرفتن کیس نامبر آخر جولای/تکمیل مدارک در NVC: سوم ژانویه 2013/مصاحبه: آخر اپریل 2013/ویزا یکضرب از ابوظبی
پاسخ
تشکر کنندگان: battosai ، frozen mind ، dreamer60 ، Tomas ، Jamali_nabi
پس از مدتها فرصت کردم تا به این سایت دوباره سر بزنم و کمی‌ از تجربیات دو ساله گذشته را منتقل کنم. زمان واقعا سریع می‌گذرد انگار همین دیروز بود که وارد آمریکا شدم و تنها سرگردانی من در آن زمان پیدا کردن کار بود که البته کارهای ساده در ابتدا سریع پیدا میشود ولی‌ از آنجایی که همواره باید آینده نگر بود در کنار این‌گونه مشاغل باید یک برنامه منسجم برای آینده داشته باشید تا علاوه بر پیدا کردن کارهای بهتر موقعیت کاری خود را نیز تثبیت کنید.برای پیدا کردن مشاغل بهتر نیاز به داشتن مهارت‌های کاری دارید و البته هر کار حرفه‌ای در آمریکا نیاز به Licenseدارد به عنوان مثل اگر می‌خواهید به حرفه‌های فنی‌ و پول ساز مثل Electricianمشغول شوید داشتن هرگونه مدرک تحصیلی‌ در این رابطه از ایران و یا سابقه کاری هر چقدر طولانی‌ به شما کمکی‌ نخواهد کرد بلکه حتما باید از مراکز فنی‌ و حرفه‌ای اینجا Certificateداشته باشید.پس رفتن به Votechبرای کسب مدرک و در ادامه کار کردن در آن Fieldبه مدت حد اقلّ یکسال به عنوان Apprenticeراه را برای شما هموارتر می‌کند تا پس از داشتن این سوابق و قبول شدن در امتحانConstruction Industries Boardمدرک Journeymanرا اخذ نمایید و پس ۱یا۲سال کار حرفه‌ای در زمینه مورد نظر میتوانید با کسب قبولی در یک امتحان دیگر Contractor Licenseدریافت کنید و از آن پس میتوانید برای خودتان به عنوانContractor کار کنید البته با داشتن تجربه کافی‌ در Fieldمورد نظر و آشنایی با قوانین Businessدر آمریکا.این روند شاید کمی‌ طول بکشد و یا کمی‌ هزینه بر و سخت باشد ولی‌ واقعا ارزشش را دارد چرا که زمانی‌ که برای خودتان شروع به کار نمایید علاوه بر داشتن آزادی عمل قادر خواهید بود حد عقل ساعتی‌ ۵۰ دلار پول بسازید.با امید موفقیت برای همگی‌ مهاجران
پاسخ
سلام دوستان

من سیتیزن آمریکا هستم و برای پدر و مادرم تقاضای ویزای مهاجرت کرده ام. تمام مراحل قبل ازگرفتن ویزا رو طی کردیم و دو هفته پیش اونها ویزای خودشون رو از ابوظبی گرفتند و چند ماه دیگه میخوان بیان آمریکا حالا سوال اصلی من اینه : آیا من باید فرم I-485 (adjustment of status رو برای اینکه گرین کارت بگیرن پر کنم یا نه و گرین کارت بدون این فرم صادر میشه یا نه؟. خیلی ممنون میشم اگر کسی که این پروسه رو طی کرده یا اطلاعی داره به من جواب بده. (تمام مراحل رو بدون وکیل انجام داده ام)
پاسخ
تشکر کنندگان: ASALI ، mgolchin13 ، Tomas ، sepideh IR
خوب سوالشون بی ربط به موضوع تاپیک نیست.
دوست عزیز نیازی به اون فرم نیست و یکی دو هفته بعد از ورودشون به آمریکا، گرین کارت واسشون پست میشه به آدرسشون
ویزا ازدواجی/اقدام اول ژانویه 2012/ اپروو: اول جون/گرفتن کیس نامبر آخر جولای/تکمیل مدارک در NVC: سوم ژانویه 2013/مصاحبه: آخر اپریل 2013/ویزا یکضرب از ابوظبی
پاسخ
تشکر کنندگان: girl ، dreamer60 ، amir2640 ، comrun ، kasrafo ، Tomas ، derakhtekhatereh ، sepideh IR
سلام
ميخواستم بدونم چند روز بعد از ورود به امريكا گرين كارت رو دريافت ميكنم چون من داشجو هستم و دانشگاه اجازه نميده بيش تر از يك ماه غيبت كنم . ميخواستم بدونم اگر بيشتر از يك ماه طول مي كشه مرخصي بگيرم . يك سؤال ديگه هم داشتم :اگر گرين كارت رو بگيرم و برگردم و دوباره بخوام برم بهم گير نميدن چون شنيدم به جوون ها براي ورود گير ميدن.
خواهش ميكنم اگر ميدونين سريع جواب بدين
مرسي
پاسخ
تشکر کنندگان:
من این تاپیک را خیلی در این جا و جاهای دیگه دیدم ، من برای دوستان مینویسم که که از نظر قوانین آمریکا چگونه است بیرون ماندن و نرفتن به آمریکا ، حالا دوستان هر جور که دوست دارند و صلاح میداندند در این مورد تصمیمی اتخاذ کنند .

کسی که GREEN CARD داره یعنی کسی که دارای اقامت دائم در آمریکا است ، یعنی کسی که در آمریکا زندگی میکند ، یعنی PERMANENT RESIDENT است . یعنی با این کارت شما اجزای زندگی و کار در آمریکا به صورت دائمی دارید . کارتی هم که به شما داده میشه یا همان green card یک کارت دائمی است . و باطل نمیشه ، منتها بخاطره مسائلی مثل پیشرفت تکنولوژی ، تغیر چهره در گذشت زمان و غیره ، این کارت هر ده سال عوض میشه . این به این معنی نیست که کارت شما تمام میشه یا میسوزه ، چون شما اقامت دائم دارید.

خوب چون شما هنوز سیتیزن آمریکا نیستید دولت آمریکا برای حفظ این موقعیتی که در اختیار شما قرار داده ، شما را هم ملزوم به رعایت یک سری از مسائل کرده که یکی از آنها اقامت در آمریکا ست . یعنی شما در هر سال از اقامت در آمریکا :

۱- میتوانید کمتر از ۶ ماه در خارج از آمریکا بسر ببرید ، بدون اینکه هیچ مشکلی برای شما پیش بیاید .
۲- بین ۶ ماه تا یک سال خارج آمریکا بودن ، شما باید دلیل قانع کننده ای برای نشان بدهید که نشان بدهد شما قصدی برای ترک زندگی و اقامت در آمریکا را نداشتید منتها بخاطر یک سری از مشکلات نتوانسته اید به آمریکا برگردید ،
۳- بیش از یک سال دور از آمریکا بودن ، اگر بدونه اطلاع رسانی شما بیش از یک سال خارج از آمریکا به سر ببرید ، Green Card شما به صورت اتومات خواهد سوخت و از نظر قانونی و باید دوباره تقاضا بدهید برای Green card یا تقاضای بازگشت بدهید ، که باز هم مرحل گرفتن ویزا را باید طی کنید .
۴ - اگر مشکلی واقعا ضروری برای شما پیش بیاید ، که ملزم به ترک آمریکا بشید، شما میتوانید با درخواست یک غیبت حده اکثر ۲ ساله بقول خودمان پاس سفید یا جدیدا پاس سبز بگیرید .

حتا نکته ای در قوانین مهاجرت ذکر شده که اگر آنها شک کنند که شما اقامت دائم ندارید این اجازه را دارند که تحقیق کنند که آیا شما واقعا در آمریکا زندگی میکنید و یا خیر و اگر ثابت نشه ، میتواند green card را از شما بگیرند .


پس مورد نظر داشته باشید که خروج بیش از یک سال از آمریکا مشکل آفرین میشه ، من شنیدم خیلی ها میگن ما رفتیم و مثلا ۳ سال نبودیم و در قسمت ورودی افسر به ما هیچی نگفت ، و ما وارد شدیم !
اگر هم افسر به شما حرفی نزند ، وبه شما بدونه مشکل وارد آمریکا بشید به خیال خودتان ، شما به صورت غیره قانونی وارد آمریکا شدید ، ممکنه مشکلی براتون پیش نیاد ، ولی وقتی شما برای مثلا سیتیزن شدن اقدام میکنید اگر متوجه بشند که شما بیش از یک سال بیرون بودید نه تنها green card خود را از دست میدهید ، بلکه ممکنه وارد پروسه اخراج از آمریکا هم بشید .


پروسه معمول گرفتن green card هم به این گونه است که در فرودگاه اگر افسر متوجه بشه که شما به هر دلیلی دیگر مشمول قوانین green card نیستید . شما را به یک قسمت جداگانه میبرند و در سالن انتظاری قرار میداند ، چون در International zone هستید اجازه داشتن وکیل هم ندارید ، اونجا است که آنها با سوال های مختلف و یادداشت کردن جواب های آنها شما را قانع خواهند کرد که شما در امریکا اقامت ندارید ، ''از جواب های شما استفاده میکنند ، برای پروسه دادگاه '' در آخر از شما میپرسند که آیا میخواهید به دادگاه برید و در آنجا از green card خودتان دفاع کنید و یا میخواهید به شما یک ویزا توریستی ۶ ماهه میدیم شما برید و بگردید و بعد از ۶ ماه از امریکا خارج بشید و green card شما خواهد سوخت .
* بهترین راه این است که کمترین صحبت را انجام بدید ، و در آنجا یا مدارکی داشته باشید که علت این دیر کرد را نشان بده و به هیچ وجه پیشنهاد ویزا ۶ ماهه توریستی را قبول نکنید اگر در امریکا ساکن هستید ، و به دلیلی نتونستید برگردید، و بعد از آن با وکیل در دادگاه شرکت کنید و دلیل خودتان را بیاورید . چون دادگاه چند ماه بعد برگزار میشه .



پس لطفآ جدی بگیرید رفت و آمد های خودتان را به آمریکا ، که دیگر مثل قبل نیست .

اینجا من مثال هم میزنم تا دوستان بهتر متوجه بشوند :

سؤال : من یک سال پیش گریین کارت گرفتم و از اوون موقع تا حالا 2 بار سفر کردم به امریکا که هرکدوم به مدت 10روز در امریکا بودم و کمتر از 6 ماه هم خارج از آمریکا بودم، می خواستم بدونم اگر به این روند ادامه بدم میتونم گرین کارتمو حفظ کنم یا نه ، من بار اول حساب بانکی و گواهینامه و سوشال سکوریتی نامبر و یک پلن تلفن هم فراهم کردم ،منتها تو این دوبار که به امری کا سفر کردم هر بار به یک ایالت دیگه سفر کردم .
ممنون میشم راهنماییم کنید

جواب : من منظور شما را نمیفهمم ،
شما چگونه در یک سال فقط دو بار به آمریکا رفتید و هر بار هم ۱۰ روز مانده اید و از طرف دیگر میگید که در یک سال کم تر از ۶ ماه در خارج از آمریکا بوده اید ؟!
شما باید دقت کنید که در هر سال ( نه سال میلادی از لحظه ای که green card گرفتید ، تاریخ green card مهم است ) باید حده اقل ۶ ماه را در آمریکا ساکن باشید .
اگر منظور شما این است که شما میتوانید ، در هر سال دوبار به آمریکا بیاید ، هر بار چند روزی بمانید و بعد برگردید و بقیه را در ایران یا هر کشور دیگری زندگی کنید ، و به این روند ادامه بدید ، باید بگم که این مخالف قانون آمریکا برای GREEN CARD است ، چون این کارت به معنی اقامت دائم شماست و وقتی شما اقامت دائم ندارید،اولین بند این قانون را زیر پا گذشته اید . به محض اینکه متوجه این کار بشه اداره مهاجرت ، میتواند براتان مشکل ایجاد کند .
وقتی گفته میشه نباید بیش از ۶ ماه بیشتر از امریکا خارج ماند در یک سال به این معنی نیست که شما شما ۶ ماه میتوانید خارج باشید بعد دوباره برگردید چند روز یا هفته بمانید باز شش ماه برید !
من نمیدونستم و یا آگاهی نداشتم هم بهیچ وجه قابل قبول نیست ، این وظیفه شماست که از قوانین اطلاع کامل داشته باشید .
سال اول بخاطر سختی ها و اینکه معمولا سخت است که از کشوری به کشور دیگر مهاجرت کنید ، خیلی سخت نمیگیرند ، ولی اگه بخواهند همین را هم میتواند مشکل ساز کنند .
[en]Category: F2B
Priority Date: DEC 2005
-I-797 received Jan 2010
-Civil documents & Affidavits of Support request July 2012
-Case completed Oct 2012
-petitioner become U.S. citizen 2012 DEC
-case upgraded: to F1 April 2013
- interview :June 2013 [/en]

-visa issued: June 2013
پاسخ
به نظر من گرین کارت -بخصوص لاتاری- را به همان راحتی که میدهند به همان راحتی هم میتوانند بگیرند. نباید باعث تعجب بشه.
2013AS3xxx- ابوظبی
پاسخ
تشکر کنندگان: babak_1363 ، derakhtekhatereh ، kouroshd ، sepideh IR
کارت سوشیال بعد از10 روز به دستم رسید و گرین کارتم بعداز 17 روز اومدبا اعتبار 10 سال
روزی که وارد آمریکا میشید توقسمت پلیس مهاجرت ازشما امضاواثرانگشت میگیرن و همونو واردگرین کارت شما میکنن وبه آدرس شما میفرستن
CAT: FAMILY F4
PD: NOV 2000
CASE NO: YRV2012XXXX
Interview visa: Aug 2012
تاریخ ورود:22/12/2012
پاسخ
تشکر کنندگان: ASALI ، pr.kia ، f1f ، usa lover ، Tomas ، babak_1363 ، majorsoly ، Danoosh ، sasbk ، derakhtekhatereh ، storagemeter ، sepideh IR ، ccpj
به طور مثال من الان گرین کارت دارم . آبان میرم دی برمیگردم اما دوباره تیر ماه بخوام برم یا شهریور برم به نظر شما مشکلی پیش نمیاد ؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2011-01-10 ساعت 19:18)shaan نوشته:  با بردن مقادیر بیشتر از ۱۰۰۰۰ دلار هم در فرودگاه ایران و هم در آمریکا با مشکل مواجه خواهید شد من تنها ۱۱۰۰۰دلار همراه داشتم و در آمریکا کلی‌ سوال و جواب شدم و چندین بار پول هایم را شمردند مقادیر بیشتر را باید از طریق صرافی‌های ایران به یک حساب بانکی‌ در آنجا منتقل کنید و البته در هر مرتبه بیشتر از ۲۰۰۰۰۰دلار نیز نفرستید مثلا ۶۰۰۰۰۰دلار را طی‌ ۳مرحله ارسال نمایید.

سلام. ساده ترین راهی که بشه امکان زندگی در امریکا رو برای چند سال پیدا کرد چیه؟
من یک بار با ویزای دانشجویی رفتم. اما ثبت نام نکردم و برگشتم.
اگر بروم احتیاج به کار ندارم. فقط میخوام چند سال بتونم کلاس آواز برم.
میتونم با ویزای توریستی برم و تمدیدش کنم؟
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
پاسخ
تشکر کنندگان:
با سلام
دریک پست در این تاپیک دیدم دوست عزیز SASAN-ROCK نوشته گواهینامه بین المللی با اعتبار 20 ساله !!!! گرفتن
نظر دوستان محترم رو به این مهم جلب میکنم مطابق اطلاعیه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران که تنها مرجع صدور کارت گواهینامه بین المللی هست این گواهینامه ها ی البته زیبا (به لحاظ ظاهر )تقلبی و فاقد اعتبار بوده و در صورت بروز تصادف منجر به فوت یا خسارت با راننده مطابق فرد فاقد گواهینامه رفتا ر میشه(زندان داره)
گول این تبلیغات رو نخورین اعتبار گواهینامه های بین المللی معتبر یکساله است. همراه داشتن اصل گواهینامه ایرانیتون هم الزامی
برخلاف اعتقاد تعدادی از دوستان که میگن با این گواهینامه ها میتونین در سطح تمام جاده ها و شهر های امریکا رانندگی کنین ، بدونین هر ایالت قوانین خاص خودش رو داره وباید قبل از اقدام به رانندگی با گواهینامه بین المللی حتما قبلش استعلام معتبر داشته باشین
مهاجر خانوادگی (F3) ساکن لانگ ایلند نیویورک و به زودی دالاس ، تقاضای اولیه سپتامبر 2002 - صدور ویزا نوامبر 2014
پاسخ
تشکر کنندگان: شاپرک ، kouroshd ، sepideh IR ، babak.n
دوست محترم سینوش
از شما تقا ضا دارم حتما از اولین صفحه ورود مهاجر سرا با توجه به تنوع تالارها و تاپیکهای موجود در آن مطالعه را شروع نموده اگر بعد از اون جواب سوالتون رو نگرفتید اعضاء و مدیران سایت در خدمت شما هستند
مهاجر خانوادگی (F3) ساکن لانگ ایلند نیویورک و به زودی دالاس ، تقاضای اولیه سپتامبر 2002 - صدور ویزا نوامبر 2014
پاسخ
تشکر کنندگان: شاپرک ، dreamer60 ، battosai ، amir2640 ، sepideh IR




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان