کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
مالیات یا همان TAX
hvm جان اگر چه من مطمئن هستم که شما درست می‌گی (هم‌چنان که همیشه حرف‌هات دقیقه و قابل اعتماد هستی) اما ممنون می‌شم که برای من یه لینکی چیزی بفرستی که همین نکته رو توضیح داده باشه. نمی‌خوام به خاطر پر نکردن یک فرم احمقانه که توش گفتم درامدی نداشتم، در مهاجرت (یا بعداً در سیتیزن شدن) مشکل پیدا کنم.
پاسخ
تشکر کنندگان: maxsupermax ، lighter ، nedaba
این لینک رو نگاه کن لطفا:

http://www.irs.gov/pub/irs-pdf/f8453.pdf

این یکی هم بدردت میخوره:

http://www.hg.org/tax.html

البته مطلبی رو که در پست قبلی گفتم صد در صد دقیق است و میتونی همانجا با یک تلفن به هر حسابداری استعلامش کنی
نگران نباش عزیزم امسال شما وظیفه ای نداری
راستی یه چیزی هم اضافه میکنم:
فرم taxاصلا احمقانه نیست و خیلی هم عاقلانه است Big Grin

به دلایل شخصی از مدیریت استعفا داده ام لطفا سولات مربوط به مدیریت را از من نپرسید
پاسخ
تشکر کنندگان: persia ، honareirani ، سارا کوچولو ، SamiraN ، parastoo mohajer ، lighter ، behfaza ، nedaba ، milade
ممنون از لینک‌ها. تلفن هم بمونه برای بعد از تعطیلات کریسمس!

(2009-12-25 ساعت 06:07)hvm نوشته:  فرم taxاصلا احمقانه نیست و خیلی هم عاقلانه است Big Grin

اشتباه نشه! من نگفتم فرم احمقانه است! منظورم این بود که این که به خاطر پر نکردن یه فرم که فقط توش نوشته‌باشی درامد نداشتم مشکل قانونی پیدا کنی، وضعیت احمقانه‌ای خواهد بود!
پاسخ
تشکر کنندگان: hvm ، honareirani ، lighter ، nedaba ، milade
شوخی کردم حجت جان
بعنوان یک وکیل روی حرفم مطمئن هستم
اگه درآمدی نداشته باشی کلا نیاز به ارسال تکس نداری(در مورد سال آینده عرض کردم هرچند که بهتر است بفرستی)
مبنای 2009 هم یه چیزی حدود 60000$ به بالا بود البته وضعیت تاهل و سن و سال در اون موثر بود
همچنین تعداد عائله

به دلایل شخصی از مدیریت استعفا داده ام لطفا سولات مربوط به مدیریت را از من نپرسید
پاسخ
تشکر کنندگان: Hojjat ، babakped ، سارا کوچولو ، persia ، honareirani ، SamiraN ، we are one ، lighter ، behfaza ، nedaba
سلام

من هم دقیقا وضعیتم عین آقا حجت هست Big Grin ما هم نوامبر رفتیم و الان برگشتیم و هیچ درآمدی در 2009 نداشتیم ولی نمیدونم که باید فرم های مالیاتی رو برای 2009 پر کنیم؟ من فقط بابت سیتیزن شدن این سوال رو دارم؟ اینو میدونم که وقتی درآمدی نداری خب مالیات دادن هم بی معنی هست. آیا این به این معنی هست که سیتیزنی ما 1 سال عقب میفته اگه درآمدی نداشتیم که بخوایم مالیات 2009 رو فایل کنیم؟

ممنون
راستی لینک زیر رو میذارم برای کسانی که میخوان آنلاین فرمها رو ارسال کنن.

http://turbotax.intuit.com
شماره کیس: 2009AS17XXX
نامه قبولی: 08 6th May
ارسال فرمهای سری اول: 9th Jun 08
کارنت: 9th Feb 09
نامه دوم: 09 20s Mar از طریق ایمیل
معاینه پزشکی: 09 31st Mar
مصاحبه: 09 14th April
کلیرنس و ویزا: 09 31st Aug (پس از 130 روز)
هزینه قبل از ورود به آمریکا:1050€ نفری
ورود به آمریکا: 09 16th Nov
دریافت گرین کارت: 09 22nd Dec
پاسخ
تشکر کنندگان: parastoo mohajer ، nedaba
مالیاتی که در موردش صحبت می کنیم مالیات بر درآمد هست. مالیات بر درآمد یک بخش ایالتی و یک بخش فدرال دارد. کارفرمای شما موظف است که هنگام پرداخت حقوق مالیات مربوطه را کسر و به حساب دولت فدرال و ایالت واریز نماید (برخی ایالتها مانند ایالت واشنگتن مالیات بر در آمد ایالت ندارند و فقط فدرال پرداخت می شود). اگر خویش فرما باشید نیز موظف ب پرداخت مالیات بر درآمد هستید. از سوی دیگر به خاطر بعضی موارد شما معافیت مالیاتی دریافت می کنید. برای مثال برخی هزینه های تحصیلی، کمک به خیریه، مالیات بهره وام خرید خانه برای کسانی که اولین بار خانه می خرند و .... از درآمد مشمول مالیات کسر می گردند. برخی مواقع هم معافیتهای موقتی اعلام می شود برای مثال اگر در سال 2009 خودروی نو خریداری کرده باشید مالیات خرید آن از درآمد مشمول مالیات شما کم می شود (این معافیت برای رونق دادن به بازار خودرو و فقط برای سال 2009 اعلام شده بود). در پاین هر سال هر شهروند موظف است فرمهای مالیاتی را پر کرده و حساب کند که چقدر مالیات داده و چقدر می باید پرداخت می کرده است. اگر کمتر از میزان لازم مالیات داده باشید باید همراه با فرمهای مالیاتی یک چک نیز ارسال کنید و اگر زیاد پرداخت کرده باشید درخواست می کنید که مابه التفاوت را به شما باز گردانند. مهلت این کار تا 15 آوریل است که روز مالیات خوانده می شود. قبلا فرمهای مالیاتی به صورت کاغذی در کتابخانه های عمومی و ادارات پست مجانی توزیع می شد (هنوز هم میشود) ولی این روزها اکثر افراد ترجیح می دهند به صورت آنلاین فرمها را تکمیل کنند. اگر شما درآمدی نداشته باشید یا درآمد شما خیلی کم باشد نیازی به تکمیل فرمهای مالیاتی نیست اما برای اطمینان می توانید فرمها را با مبلغ درآمد صفر تکمیل کرده و بفرستید.
من به دلیل تنبلی و عدم علاقه به اصطلاحات و قوانین مالیاتی برای تکمیل فرمها از خدمات یکی از دفاتر حسابرسی استفاده می کنم و حدود 100$ هزینه پرداخت میکنم.
لطفا هرگونه سوال مرتبط با موضوعات مهاجرت را در انجمن مطرح کنید، از پاسخ به پیامهای خصوصی و ایمیل در موارد فوق معذورم

".We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children"
پاسخ
در تكميل مطالب آدمين محترم بعضي معافيتهاي ديگر را هم كه در تمام ايالتها اعمال ميشود را اضافه ميكنم:
مبلغي را كه بابت اقساط خربد خانه پرداخت ميكنيد و هزينه بيمه عمر جزو كسورات مالياتي هستند
يعني بعنوان مثال از 700000$درآمد ساليانه شما كسر ميشود و درآمد شما اگر در سال 20000$قسط و حق بيمه پرداخته ايد 500000$ميشود كه از حد نصاب پايينتر است
البته براي حق بيمه ضرائب مخصوصي اعلام ميشود (در ابتداي هر سال مالي)كه سقف آنرا مشحص ميكند وگرنه هر كسي ميرود خودش را بيمه عمر سنگين ميكند تا از شر ماليات خلاص شود(سقف معاقيت براي قسط خانه هم هرسال توسط ايالت مشحص ميشود)
در مجموع همانطور كه عرض شد براي كساني كه در 2009 وارد آمريكا ميشوند در سال 1010اظهارنامه ميفرستند
حالا فرض ميكنيم شما در 2009 گرين كارد را فعال كرده ايد و به ابران بازگشته و سال بعد به آمريكا ميرويد خالا براي 2010بايد اظهار نامه بفرستيد و حتي درآمدهاي داخل ايران شما نيز مشمول ماليات خواهند بود
بهترين روش براي پركردن اظهارنامه همانطور كه آدمين گفت مراجعه به حسابدار است
ضمنا روند سيتيزنشيپي شما از الان شروع ميشود نه از سال قبل و ماليات سال فعلي در سال آينده محاسبه ميشود
پس نگران نباشيد
(2009-12-25 ساعت 18:06)persia نوشته:  سلام

من هم دقیقا وضعیتم عین آقا حجت هست Big Grin ما هم نوامبر رفتیم و الان برگشتیم و هیچ درآمدی در 2009 نداشتیم ولی نمیدونم که باید فرم های مالیاتی رو برای 2009 پر کنیم؟ من فقط بابت سیتیزن شدن این سوال رو دارم؟ اینو میدونم که وقتی درآمدی نداری خب مالیات دادن هم بی معنی هست. آیا این به این معنی هست که سیتیزنی ما 1 سال عقب میفته اگه درآمدی نداشتیم که بخوایم مالیات 2009 رو فایل کنیم؟

ممنون
راستی لینک زیر رو میذارم برای کسانی که میخوان آنلاین فرمها رو ارسال کنن.


http://turbotax.intuit.com

چون در نوامبر وارد شده ايد طبيعتا درآمدتان به حد نصاب نميرسد بنابر اين لازم نيست فايل كنيد البته منعي هم وجود ندارد

به دلایل شخصی از مدیریت استعفا داده ام لطفا سولات مربوط به مدیریت را از من نپرسید
پاسخ
من یک سوالی دارم: موقع پر کردن و ارسال فرم مالیات باید آن مقدار پولی که قانونا با خودمان آورده بودیم ( 10000 دلار نفری ) را هم مینوشتیم؟ حسابداری که فرم های ما را پر کرد گفت همون که در فرودگاه اعلام کردید کافیست و اهمیتی نداد. ولی حسابدار دیگری گفت این مقدار هم قانونا جزو مقادیری که باید بابتش مالیات بدید میشه و باید توی فرمها آنرا می نوشتید!!!!Sad
یعنی هر پولی که با خودتون با آمریکا میاورید، براتون میفرستند و... مشمول مالیات میشه. درسته؟؟؟!!!!
One day your life will flash before your eyes, make sure it's worth watching.
پاسخ
تشکر کنندگان: nedaba
سلام:
از دوستان با تجربه و قدیمی تر کسی میدونه که ایا به مبلغی که هر فرد با خودش به امریکا وارد میکنه (مثلا 10000 دلار یا بیشتر) و در حساب بانکی میگذارد هم مالیات تعلق میگیرد یا خیر؟
ممنونم
بالاخره روزهای سخت من تمام شد...
پاسخ
تشکر کنندگان: honareirani ، farzad24 ، shkhmo ، nimo80 ، nedaba
شما اگه هر مبلغی به عنوان مهاجر بیارید و از قبل هم اعلام کرده باشید هیچ مالیاتی بهش تعلق نمیگیره.
کلا برای هر پولی که مهاجرین حداقل تا یک سال اول وارد کنند نباید مالیات بدند.حتی پولهایی رو هم که به حساب شما واریز میشه شامل مالیات نمیشه.فقط شما پولهایی رو باید مالیات بدید که جزء درآمد شما در آمریکا باشه.
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
شما مطمئنید؟؟!!!
One day your life will flash before your eyes, make sure it's worth watching.
پاسخ
تشکر کنندگان: shkhmo ، nedaba
بله..........صد در صد
من تقریبا بیشتر از 80 هزار دلار تا الان آوردم و زمانی که داشتیم فرم مالیاتیمون رو پر میکردیم حسابدار بهمون گفت بابت پولهائی که آوردید نباید هیچ مالیاتی بدید چون شما اینجا این پول رو در نیاوردید .
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
خب خدا را شکر. چون ما اول به حسابداری که فرمهامون را پر کرد، نگفتیم ولی بعدا گفت که باید قید میشده. چون IRS بطور رندام ، چرخه گردش پولی افراد را بررسی میکنه و هر پولی که با خودتون میاورید شامل مالیات میشه!!!
ممنون
One day your life will flash before your eyes, make sure it's worth watching.
پاسخ
تشکر کنندگان: shkhmo ، nedaba ، milade
من از حسابدارمون پرسیدم و گفت که بهتره در عرض یک سال اول مهاجرت هرچی دارید بیارید و اعلام کنید بابت چی بوده و هر زمان هم که پولی به حسابتون اومد سریع بنویسید بابت پولهای از قبل بوده و در همان تاریخ نوتارایز بشه. شمارش معکوس ما هم شروع شده...
پاسخ
تشکر کنندگان: ساشا ، payman R ، farzad24 ، Jav3 ، shkhmo ، Reza20002 ، حاجی واشنگتن ، nedaba ، milade
كلا در امر حسابداري ماليات را بر مبناي درآمد سال قبل حساب ميكنند و بنابر اين هر مقدار پولي كه توسط شما (در سال اول)وارد آمريكا بشود (به شرط اعلام)جزء درآمد سال قبل شما محسوب شده و چون سيستم مالياتي آمريكا بنا را بر اين قرار ميدهد كه اين پول حاصل درآمد پيش از مقيم شدنتان در آمريكا بوده و شما ماليات آنرا در ايران پرداخت كرده ايد از پرداخت ماليات به سيستم آمريكا معاف ميشويد اما در سالهاي بعد حتا اگر بتوانيد ثابت كنيد كه اين پول را در آمريكا در نياورديد بايد ماليات آنرا بپردازيد مگر اينكه ثابت كنيد درآمد شما مربوط به سالهاي قبل از مقيم شدنتان بوده است
البته براي درآمد نيز يك سقف در نظر ميگيرند كه هرسال تغيير ميكند و زير آن سقف معاف از ماليات است و سقف مزبور برحسب ايالت -سن-تعداد عائله ووو متغير است
ضمنا اگر در سالهاي بعدي ميزان انتقال وجه از حد مشخصي بالاتر برود حتا امكان دارد با توجه به تحريم هاي موجود براي دارنده گرين كارد مشكل ايجاد كند مگر آنكه شخص بتواند ثابت كند كه منشاء پول انتقال داده شده چيزي مثل ارث و يا سرمايه گذاري هاي قبل بوده (اين مسئله مربوط به انتقالهاي ميليون دلاري است پس نگران نباشيد)
با اين توضيح اگر در سال اول هر مبلغي وارد كنيد معافيد اما در سالهاي بعدي بايد با نظر حسابدارتان اقدام كنيد
تصوير برابر اصل مدارك تمكن مالي و اسناد بانكي و ملكي كه در هنگام مصاحبه اعلام ميكنيد را نگه داريد تا در سالهاي بعد بتوانيد به آنها استناد كنيد

به دلایل شخصی از مدیریت استعفا داده ام لطفا سولات مربوط به مدیریت را از من نپرسید
پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان