کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سالت لیک سیتی، ایالت یوتا
سلام Smile

اون دو تا پسته که نگه داشتم بودم هااا که بشم دوهزار پستی! واسه امروز بود Smile میدونستم باید روزی بیام و از تجربه مهاجرتم به سالت لیک سیتی ایالت یوتا بنویسم. امروزم اون روزه Smile

الان شش ماهه که در سالت لیک سیتی زندگی میکنم و دلیل این پست هم اینه که دو هفته دیگه از اینجا میرم و چون چیز تازه ای به تجربیات سالت لیکم اضافه نخواهد شد، گفتم دیگه وقتشه که بنویسم. با این تجربه ای که اندوختم ...



چه کسانی باید به سالت لیک سیتی بیان:

1- مهاجرینی که با سنار سه شاهی پول وارد آمریکا میشن و باید به هر طریق ممکن در اولین فرصت کار پیدا کنن. کارهایی که در شهرهای دیگه باید براش سینه خیز برید که برتون دارند اینجا فت و فراوان هست. همه جا تابلو زدن استخدام میکنیم و این یعنی کسی که میاد اینجا اگه اجازه کار دستش باشه بعید میدونم بیشتر از یک هفته بیکار بمونه. یکی از بهترین ایالات ارزان با بینهایت مشاغل از فست فود گرفته تا آی تی و حوزه پزشکی.

2- افرادی که تجربه زندگی تنها چه در داخل ایران و چه در خارج ایران رو نداشتن و شدیدا دلهره دارند که ممکنه دچار شک فرهنگی بشن یا از نظر امنیت در بد موقعیتی گیر بکنن. سالت لیک اکثر جاهاش بسیار آرام و امن هست و حتی به ندرت ممکنه آدم هوم لس و گدا ببینید.

3- افرادی که به هر دلیلی از زندگی و همزیستی با سیاه پوستها فراری هستن. تعدادشون انگشت شمار هست اینجا و اکثرا هم افراد پروفشنالی هستن.

4- از بابت هزینه های زندگی در اول کار نگران هستید. سالت لیک هزینه اجاره خانه مناسب هست. با ماهی 650 دلار میتونید در یک محله مناسب یه آپارتمان یک خوابه مناسب پیدا کنید که هزینه آب هم معمولا رو اجاره خانه هست.

5- افرادی که از سرمای شمال امریکا و گرمای سوزان جنوب آمریکا میترسن. سالت لیک تقریبا آب هواش شبیه مشهد یا تبریز یا همدان و زنجان هست. چهار فصل. سه ماه تابستان واقعی داره که یک ماهش واقعا گرمه. بهار و پاییزش هم خنک هست و عصرها معمولا باید یک کاپشن نازک دم دست باشه.

6- با خانواده میان و افراد بسیار مذهبی هستن (حالا بگذریم که اصلا چرا باید بیان!!) و میخوان در بزرگترین و مدرن ترین شهر اصولگرا زندگی کنند!!

7- خانم و مجرد هستند! اعتبار ویژه ای برای شما در این شهر قائل خواهند شد چون تعدادتون خیلی کمه!!

8- در حالیکه به آمریکا میان ولی هیچ علاقه ای به سوشال شدن با امریکایی ها و کلا به افراد غریبه ندارند حتی اگه تا اخر عمرشون تنها بمونن. دلشون میخواد تنهایی برن سر کار، بی سر صدا کارشون بکنن بیان خونه بشین سر اینترنت و فیلم نگاه کردنشون یا هر جا میرن تنهایی برن.

9- خانواده ها، مخصوصا خانواده های پر جمعیت! شما نیازی به دوست شدن با دیگران نخواهید داشت. به اندازه کافی در این شهر جاهای تفریح و گردش هست که خودتون و خانوادتون سرتون مشغول خواهد شد.

10- عاشق و دلباخته طبیعت هستید! یکی از زیباترین ایالات آمریکا و این شهر هم به طرز بی نظیری اکثر جاذبه های ایالت رو در اطراف خودش و در فاصله چند دقیقه رانندگی مهیا کرده. هر چقدر از زیبایی های طبیعی اینجا بگم کم گفتم. فقط کافیه ده دقیقه از مرکز شهر رانندگی کنید تا به ورودی چندین و چند کانیون برسید که از دربند تهران هر کدامشان چندین بار بهتر و زیباتر هستند. نمیگم ایالات و شهرهای دیگه این موهبت رو ندارند ولی اکثرا باید فاصله زیادی از شهر رو رانندگی کنید تا بهشون برسید. نزدیکی این کمپینگها و کانیون های سر سبز به شهر که عملا چسبیده به حاشیه شرقی و شمالی و جنوبی و شمال غربی شهر واقعا عالیه.

11- عشق اسکی و ورزشهای زمستانی هستید! اینکه دیگه توضیح نمیخواد. اهلش میدونن اینجا بهشت اسکی باز هاست.



چه کسانی نباید به سالت لیک سیتی بیان:

1- مرد و مجرد هستند!! خدا رحمتتون کنه، دور اینجا رو خیط بکشید. آقا جان کلا در این شهر آدم مجرد بین سن 25 تا چهل خیلی کمه، البته در همین کمی که میگم، باز از تعداد موجود تعداد مذکرهاش از مونث هاش خیلی بیشتره. علتشم اینکه یا تا این سن ازدواج کردن و یا بیخیال اینجا شدن و رفتن ایالات دیگه. برای همینه که حتی در بین ایرانیهای اینجا ایرانی مجرد هم سن سال خودم تقریبا یک مورد هم ندیدم!!!

2- بسیار اجتماعی و سوشال هستید و مثل من هیچ چیزی تنهایی بهتون نمیچسبه. دارم بهتون میگم! در این شهر چه ایرانی باشید چه امریکایی از یک ایالت دیگه، چه هر چیزی دیگه، اگه جزو سیستم مورمون نباشید، از دید مردم شهر شما اصلا دیده نمیشید! نیستید! وجود خارجی ندارید! اصلا بخوان هم بلد نیستن با غریبه صحبت کنن، فوری کم میارن و میکشن کنار. و باز تاکید میکنم که این بخاطر ایرانی بودن من و شما نیست. آمریکایی هایی که از ایالات دیگه هم میان دقیقا همین مشکل رو دارند، حالا اونا مسئله تفاوت لهجه ندارند اما در عوض شوکی که از این بابت بهشون وارد میشه هم شدید تره چون انتظارش رو ندارند.

3- پولتون تو جیبتونه و مخصوصا بچه تهران هستید و اصلا نصف دلیل امریکا امدنتون همانا نایت لایف هست! آقاجان، این شهر نایت لایف نداره. کمی بار و کلاب داره که مردم با پارتنر و همسر و خانواده شون میرن میشنن اونجا میخورن و مینوشن و صفا میکنن و تمام! یعنی تنها داخل بشید تنها هم از از بار و کلاب خارج میشید! از من گفتن.

4- حال حوصله تحمل افراد مذهبی رو در اطرافتون ندارید. مردم این شهر اکثرا ولی نه همه، کلا کار زندگیشون حول محور کلیسا میگرده. یعنی اینطوری بگم، این سیستم مورمون عین سیستمهای کمونیستی (مثلا منافقین، کره شمالی، ...) یه لحظه وقت آزاد برای آدمهاشون نمیذارن. کلیسا رفتن اینا یکشنبه ها نیست. صبح عصر شب، وسط هفته آخر هفته، تازه بهشون تکلیف میدن!! یعنی اینا بیکار باشن هم میشینن تکالیف کلیساشونو انجام میدن. از مطالعه گرفته تا نت برداری و .... خلاصه برای هیچ چیزی وقت ندارن جز زن و بچه شون و کلیسا. دوست و رفیق و همسایه و همکار و اینا در زندگی اینا جایی نداره. اکثرا هم حوالی بیست سالگی ازدواج میکنن و سه چهار تا بچه و سرشون گرم زندگیشونه و تا سر بجنبانن در چهل سالگی چند تا نوه دارند و خلاصه غریبه در زندگی اینا جایی نداره. در ضمن ایرانیهای اینجا هم اکثرا یا بهایی هستند یا مسلمانهای به نسبت مذهبی تر. بنابرین رو اینا هم حساب باز کنید باید بهشون بخوره طیف فکری تون. اکثرا هم که گفتم متاهل هستن و سرشون تو کار زندگی خودشون و لایف استایلشون هیچ تناسبی با ماجراجویی مهاجرین تازه وارد نداره.

5- اصلا یکی از دلایل آمریکا امدنتون اینه که ممل امریکایی هستید و میخواهید بیایید آمریکا با امریکایی ها بپرید! مردم این شهر با ماها که سهله با مردم شهر و ایالت بغلی هم نمیپرند! برید یه جای دیگه، مثل نیویورک و شیکاگو و سن فرانسیسکو که مردمش به خارجی جماعت عادت کردن. تازه اینم گفته باشم که سالت لیک باید تنها گزینه شما برای اقامت در یوتا باشه، شهرهای دیگرش اساسا برای زندگی غریبه ها غیر ممکن هست چون درصد جمعیت مورمون شون نزدیک نوده درصده یا حتی بیشتر!



جدای از این تفاسیر واقعیت اینه که خیلی ها هستن که در همان بند اول که مسئله کار هست ماندن و بنابرین اصلا نیازی نیست بندهای بعدی رو بخونن. این شهر برای همچین تازه واردهای بی پولی بهترین شهره. البته ناگفته نماند که پیدا کردن همخانه و اتاق اشتراکی در این شهر به عنوان یه خارجی تقریبا غیر ممکن هست (بگذریم که اساسا همخانه شدن با کسی که اصلا نمیشناسید و مخصوصا خارجی کار عاقلانه ای نیست) و توصیه من اینه که اگه به نیت کار میایید چند نفری بیایید و یک خانه اجاره کنید که هم از بابت اجاره ها به هم کمک باشید و هم یک گروهی باشید برای خودتان برای لذت بردن از زندگی در این شهر زیبا (از ماهی 650 دلار شروع میشه تقریبا) تا زمانی که جا بیوفتید. خانواده ها هم که تکلیفشون مشخصه. در ضمن با اینکه این شهر برای شروع کار در آمریکا عالیه ولی برای پیشرفت کردن در همان شغل ممکنه شهر خوبی در آینده نباشه چون همانطور که گفتم هنوز خیلی محیطهای کاری در اینجا پر از افرادی هست که با هم فامیل دور و نزدیک هستند و در همچین سیستمی یک غریبه در آخر صف هست "معمولا". در محل کار خود من، یکی از اقوام یک همکار فوت میکرد، نصف همکارها میدیدم برای مراسم میرن!! همشون یه جوری با هم فامیل بودن!! یا حتی اسم فامیلهای مشابه بسیار در یک محیط کاری.



اگه سوالی داشتید بپرسید تا در حد توانم جواب بدم. در مورد پاسخ میدم.

در ضمن لطفا اگه در این مورد پاسخ میدید متن پست من رو بازنشر نکنید چون این رو همینطوری دم دستی نوشتم و ممکنه چندین بار بخوام ادیتش کنم Smile

مرسی
پاسخ
(2015-10-21 ساعت 01:32)yami نوشته:  اگه سوالی داشتید بپرسید تا در حد توانم جواب بدم. در مورد پاسخ میدم.

سلام همسر من رشته تحصیلی و کارش تو ایران معدن هست.میخواستم بدونم شما اطلاع دارین شرایط کار برای مهندسین معدن اونجا به چه صورتیه؟
کلا برای 2 نفر ک با پول کمی میان اونجا چقد طول میکشه ک کار پیدا کنن؟
CN:2016AS00000054##
رویت قبولی: may
ارسال فرم : July
کنسولگری: انکارا تغییر به ایروان
مصاحبه : April 12, 2016
پاسخ
تشکر کنندگان: aram_hpanahi
(2015-12-03 ساعت 03:19)M.Hamed نوشته:  
(2015-10-21 ساعت 01:32)yami نوشته:  اگه سوالی داشتید بپرسید تا در حد توانم جواب بدم. در مورد پاسخ میدم.

سلام همسر من رشته تحصیلی و کارش تو ایران معدن هست.میخواستم بدونم شما اطلاع دارین شرایط کار برای مهندسین معدن اونجا به چه صورتیه؟
کلا برای ۲ نفر ک با پول کمی میان اونجا چقد طول میکشه ک کار پیدا کنن؟

کار تخصصی در سالهای اول (و "گاها" متاسفانه برای همیشه بسته به تخصص و شانس و موقعیتتان) واقعا چیزی در حد و حدود غیر ممکن هست در همه چای امریکا البته نه فقط سالت لیک سیتی.

سالت لیک سیتی فکر میکنم کارهای عادی و دم دستی مثل کار فروشگاه و فست فود و اینجور چیزها رو که همه موقع تازه آمدن دنبالش هستند رو خیلی خیلی زودتر به نسبت دیگر شهر ها میتونید پیدا کنید.
پاسخ
تشکر کنندگان: Danoosh ، Persischer ، behjan ، پرسپولیس6 ، M.Hamed ، nora ، golia ، dv2017 ، aram_hpanahi
دوستان کسی در مورد حمل و نقل عمومی در این شهر توضیح بدین
‎رویت قبولی:‎ 6 may‎
‎‎ارسال فرم ‎may 11: ‎
‎‎کنسولگری: انکارا ‎‎
‎‎کارنت ‎ 8 Feb ‎
‎‎نامه دوم ‎15 feb
‎‎تعداد نفرات‎: 1‎ نفر‎‎
‎‎مصاحبه:‎ ‎6april
‎‎مدیکال:‎31march
کیس نامبر‎
2016000005‎
دریافت ویزا:یکضرب
دستانی که به دیگران کمک می کند بهتر از دستانی است که به سمت اسمان دراز می شود
پاسخ
تشکر کنندگان: aram_hpanahi
سالت لیک یه شبکه تراموا داره که بعش اگه اشتباه نکنم میگن utrax
نقشه شو میتونین در اینترنت ببینید.
بعضی ایستگاههاش پارکینگ رایگانم داره که ماشین و یا موتورتونو پارک کنید بقیه شو با تراموا برید. شبکه اتوبوس شهریش هم خوبه. اما در هر حال بی ماشین واقعا سخته، مخصوصا در چله زمستان و تابستان و با خانواده و بچه و ... برای خرید و ..
گاها از خانه تا ایستگاه اتوبوس ممکنه کلی راه باشه.
اتلاف وقت بسیار زیاد برای استفاده از حمل و نقل عمومی همیشه در هر شهری میتونه زیاد باشه چون همیشه باید کلی زودتر برید و منتظر بشید و از خانه تا ایستگاه و از ایستگاه تا محل کار و اکثرا پیاده برید.
جلوی اتوبوسها هم فقط جای دو تا دوچرخه داره و اگه پر باشه و شما هم دوچرخه داشته باشین باید منتظر اتوبوس بعدی باشید که ممکنه بیست دقیقه نیم ساعت دیگه بیاد و شانس بیارید و اون دیگه جای دوچرخه خالی داشته باشه!!
ماشین خواستید بخرید از وگاس بخرید. ارزانتره و ترجیحا SUV چون زمستان ممکنه برف زیاد باشه و با ماشین معمولی اذیت بشید.
پاسخ
تشکر کنندگان: saeidfireboy67 ، golia ، MiladCr7
(2016-02-16 ساعت 03:07)yami نوشته:  سالت لیک یه شبکه تراموا داره که بعش اگه اشتباه نکنم میگن utrax
نقشه شو میتونین در اینترنت ببینید.
بعضی ایستگاههاش پارکینگ رایگانم داره که ماشین و یا موتورتونو پارک کنید بقیه شو با تراموا برید. شبکه اتوبوس شهریش هم خوبه. اما در هر حال بی ماشین واقعا سخته، مخصوصا در چله زمستان و تابستان و با خانواده و بچه و ... برای خرید و ..
گاها از خانه تا ایستگاه اتوبوس ممکنه کلی راه باشه.
اتلاف وقت بسیار زیاد برای استفاده از حمل و نقل عمومی همیشه در هر شهری میتونه زیاد باشه چون همیشه باید کلی زودتر برید و منتظر بشید و از خانه تا ایستگاه و از ایستگاه تا محل کار و اکثرا پیاده برید.
جلوی اتوبوسها هم فقط جای دو تا دوچرخه داره و اگه پر باشه و شما هم دوچرخه داشته باشین باید منتظر اتوبوس بعدی باشید که ممکنه بیست دقیقه نیم ساعت دیگه بیاد و شانس بیارید و اون دیگه جای دوچرخه خالی داشته باشه!!
ماشین خواستید بخرید از وگاس بخرید. ارزانتره و ترجیحا SUV چون زمستان ممکنه برف زیاد باشه و با ماشین معمولی اذیت بشید.
خیلی ممنون از شما
در مورد امنیتش میشه بگین اخه تو سایت ها نمره خوبی ندادن بهش مثلا property crime رو از 10 بهش 9 دادن
‎رویت قبولی:‎ 6 may‎
‎‎ارسال فرم ‎may 11: ‎
‎‎کنسولگری: انکارا ‎‎
‎‎کارنت ‎ 8 Feb ‎
‎‎نامه دوم ‎15 feb
‎‎تعداد نفرات‎: 1‎ نفر‎‎
‎‎مصاحبه:‎ ‎6april
‎‎مدیکال:‎31march
کیس نامبر‎
2016000005‎
دریافت ویزا:یکضرب
دستانی که به دیگران کمک می کند بهتر از دستانی است که به سمت اسمان دراز می شود
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2016-02-16 ساعت 10:40)saeidfireboy67 نوشته:  
(2016-02-16 ساعت 03:07)yami نوشته:  سالت لیک یه شبکه تراموا داره که بعش اگه اشتباه نکنم میگن utrax
نقشه شو میتونین در اینترنت ببینید.
بعضی ایستگاههاش پارکینگ رایگانم داره که ماشین و یا موتورتونو پارک کنید بقیه شو با تراموا برید. شبکه اتوبوس شهریش هم خوبه. اما در هر حال بی ماشین واقعا سخته، مخصوصا در چله زمستان و تابستان و با خانواده و بچه و ... برای خرید و ..
گاها از خانه تا ایستگاه اتوبوس ممکنه کلی راه باشه.
اتلاف وقت بسیار زیاد برای استفاده از حمل و نقل عمومی همیشه در هر شهری میتونه زیاد باشه چون همیشه باید کلی زودتر برید و منتظر بشید و از خانه تا ایستگاه و از ایستگاه تا محل کار و اکثرا پیاده برید.
جلوی اتوبوسها هم فقط جای دو تا دوچرخه داره و اگه پر باشه و شما هم دوچرخه داشته باشین باید منتظر اتوبوس بعدی باشید که ممکنه بیست دقیقه نیم ساعت دیگه بیاد و شانس بیارید و اون دیگه جای دوچرخه خالی داشته باشه!!
ماشین خواستید بخرید از وگاس بخرید. ارزانتره و ترجیحا SUV چون زمستان ممکنه برف زیاد باشه و با ماشین معمولی اذیت بشید.
خیلی ممنون از شما
در مورد امنیتش میشه بگین اخه تو سایت ها نمره خوبی ندادن بهش مثلا property crime رو از 10 بهش 9 دادن

9 از 10 که خوبه؟
من هیچ مشکل امنیتی در سالت لیک ندیدم. به نسبت شهرهای دیگه جرم و جنایت و خلافکاری بسیار بسیار کمتر هست.
فقط یک منطقه که اسمش یادم نیست و بیشتر هسپانیکها اونجا زندگی میکنن شنیدم کمی خلاف داره که باز در مقایسه با شهرهای دیگه اصلا رقمی نیست.
پاسخ
تشکر کنندگان: golia ، saeidfireboy67 ، MiladCr7
سلام
اولین بار به این پیج میام. با سالت لیک سیتی تازه آشنا شدم. با توجه به توضیحاتی که برخی از دوستان در مورد شرایط این شهر دادن واقعا خیلی خوشم اومد. به ویژه اینکه ما هم فوق العاده خونواده دوست هستیم و هم تا حدودی مذهبی.
گفته میشه دالاس از شهرهای کم هزینه است اما دالاس را با سالت لیک سیتی مقایسه کردم دیدم در همه زمینه ها به جز هزینه خوار و بار، سالت لیک ارزانتره.http://www.numbeo.com/cost-of-living/compare_cities.jsp?country1=United+States&country2=United+States&city1=Salt+Lake+City%2C+UT&city2=Dallas%2C+TX&tracking=getDispatchComparison

کسی از قیمت ماشین (کار کرده) اونجا خبر داره؟ چه ماشینی که کم مصرف و موتور خوب و کم هزینه ای داشته باشه، در اونجا یافت میشه با چه قیمتی؟
پاسخ
تشکر کنندگان: golia
(2016-02-16 ساعت 12:00)mojtaba01 نوشته:  سلام
اولین بار ...
گفته میشه دالاس از شهرهای کم هزینه است اما دالاس را با سالت لیک سیتی مقایسه کردم دیدم در همه زمینه ها به جز هزینه خوار و بار، سالت لیک ارزانتره.
...
سلام
به نظر بنده اين سايت رو هم يه نگاه بندازين . اون سايتي كه شما بهش مراجعه كردين در بعضي موارد خطا زياد داره . همچنين ميزان درآمد و ماليات بر درآمد كه در دالاس صفره و در سالت ليك سيتي 5درصد و هزينه مسكن كه در سالت ليك سيتي بيشتره رو هم در نظر بگيريد . موفق باشيد
چگونه کاربر حرفه ای مهاجرسرا شویم؟‎
We don't grow when things are easy  We grow when we face challenges
پاسخ
تشکر کنندگان: saeidfireboy67 ، golia
(2016-02-16 ساعت 13:32)dv2017 نوشته:  
(2016-02-16 ساعت 12:00)mojtaba01 نوشته:  سلام
اولین بار ...
گفته میشه دالاس از شهرهای کم هزینه است اما دالاس را با سالت لیک سیتی مقایسه کردم دیدم در همه زمینه ها به جز هزینه خوار و بار، سالت لیک ارزانتره.
...
سلام
به نظر بنده اين سايت رو هم يه نگاه بندازين . اون سايتي كه شما بهش مراجعه كردين در بعضي موارد خطا زياد داره . همچنين ميزان درآمد و ماليات بر درآمد كه در دالاس صفره و در سالت ليك سيتي 5درصد و هزينه مسكن كه در سالت ليك سيتي بيشتره رو هم در نظر بگيريد . موفق باشيد

دوست عزیز اون در مورد خرید مسکنه نه اجاره مسکن در مناطق خوب دالاس کمتر از 1000 تا گیر نمی یاد
اگه مالیات نداره درعوض دالاس هزینه برقش و قبض هاش زیاد تره
اینا سرشون کلاه نمیره
‎رویت قبولی:‎ 6 may‎
‎‎ارسال فرم ‎may 11: ‎
‎‎کنسولگری: انکارا ‎‎
‎‎کارنت ‎ 8 Feb ‎
‎‎نامه دوم ‎15 feb
‎‎تعداد نفرات‎: 1‎ نفر‎‎
‎‎مصاحبه:‎ ‎6april
‎‎مدیکال:‎31march
کیس نامبر‎
2016000005‎
دریافت ویزا:یکضرب
دستانی که به دیگران کمک می کند بهتر از دستانی است که به سمت اسمان دراز می شود
پاسخ
تشکر کنندگان: dv2017
سپاس از پاسخ شما.
البته فکر می کنم نشه به هیچکدوم از این سایتها 100% اعتماد کرد. چون هر کسی به روش و متد خاص خودش هزینه و خرج می کنه.
ولی فکر می کنم این شهر از شهرهای کم هزینه باشه. چون در سایت های اجاره خانه سرچ کردم نمونه های خوب با قیمت مناسب پیدا کردم. البته مزیت اصلی این شهر فکر می کنم اهمیت دادن به خانواده است که برای کسانیکه این مساله برایشان مهم است، می تونه گزینه مناسبی باشه.
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2016-02-16 ساعت 14:07)saeidfireboy67 نوشته:  
(2016-02-16 ساعت 13:32)dv2017 نوشته:  به نظر بنده اين سايت رو هم يه نگاه بندازين . اون سايتي كه شما بهش مراجعه كردين در بعضي موارد خطا زياد داره . همچنين ميزان درآمد و ماليات بر درآمد كه در دالاس صفره و در سالت ليك سيتي 5درصد و هزينه مسكن كه در سالت ليك سيتي بيشتره رو هم در نظر بگيريد . موفق باشيد
دوست عزیز اون در مورد خرید مسکنه نه اجاره مسکن در مناطق خوب دالاس کمتر از 1000 تا گیر نمی یاد
اگه مالیات نداره درعوض دالاس هزینه برقش و قبض هاش زیاد تره
اینا سرشون کلاه نمیره
saeidfireboy67 عزيز والا من موندم به كدوم آمار اينا ميشه اعتماد كرد ما كه هنوز برنده نشديم سردگميم ، اونايي كه برنده شدن و ميخوان تصميم بگيرن بايد چيكار كنن ؟ چجوري بايد به آمار و اطلاعت نگاه كرد تا بشه بهترين نتيجه رو گرفت ؟
تو جدولهاشون هزينه overall براي فلان شهر كمتره اين يعني همه هزينه ها رو در نظر گرفتن . از طرفي اين حرف شما رو اونهايي كه اونجا تجربه زندگي دارن هم ديدم كه تاييد كردن مبني بر اينكه " اينا سرشون كلاه نميره ". نميدونم خود شما بودي يا يه دوست ديگه تو يكي از پستها در مورد مقايسه شهرهاي ايالات متحده ، نوشته بود كه هدف اينا سوق دادن جمعيت از شهرهاي بزرگ به شهرهاي كوچيكه كه به نظر نقد درستيه .

راستي اون سايت كه لينكشو داده بودم در خصوص تعريف هزينه housing عبارت زير رو آورده :

The average cost of an area's housing, which includes mortgage payments, apartment rents, and property tax

ممنون ، اميدوارم هرچه زودتر ويزات رو بگيري و از اونور هم بيشتر مارو راهنمايي كنيد Smile
چگونه کاربر حرفه ای مهاجرسرا شویم؟‎
We don't grow when things are easy  We grow when we face challenges
پاسخ
تشکر کنندگان: saeidfireboy67
(2016-02-16 ساعت 14:19)mojtaba01 نوشته:  سپاس از پاسخ شما.
البته فکر می کنم نشه به هیچکدوم از این سایتها 100% اعتماد کرد. چون هر کسی به روش و متد خاص خودش هزینه و خرج می کنه.
ولی فکر می کنم این شهر از شهرهای کم هزینه باشه. چون در سایت های اجاره خانه سرچ کردم نمونه های خوب با قیمت مناسب پیدا کردم. البته مزیت اصلی این شهر فکر می کنم اهمیت دادن به خانواده است که برای کسانیکه این مساله برایشان مهم است، می تونه گزینه مناسبی باشه.
در مورد قسمت دوم سوالتون يعني
"کسی از قیمت ماشین (کار کرده) اونجا خبر داره؟ چه ماشینی که کم مصرف و موتور خوب و کم هزینه ای داشته باشه، در اونجا یافت میشه با چه قیمتی؟ "

بايد بگم اگه منظورتون از اونجا ،‌ سالت ليك سيتي ، باشه  در اين سايت ميتونيد اطلاعات مفيدي به دست بياريد . سايت kbb.com هم هست اما دوستان ميگن قيمتهاش تند و تيزه .
براي اطلاعات بيشتر تاپيك معرفي خودرو براي خريد رو مطالعه كنيد  .
چگونه کاربر حرفه ای مهاجرسرا شویم؟‎
We don't grow when things are easy  We grow when we face challenges
پاسخ
تشکر کنندگان: ELNAZ21
(2016-02-16 ساعت 18:36)dv2017 نوشته:  
(2016-02-16 ساعت 14:07)saeidfireboy67 نوشته:  
(2016-02-16 ساعت 13:32)dv2017 نوشته:  به نظر بنده اين سايت رو هم يه نگاه بندازين . اون سايتي كه شما بهش مراجعه كردين در بعضي موارد خطا زياد داره . همچنين ميزان درآمد و ماليات بر درآمد كه در دالاس صفره و در سالت ليك سيتي 5درصد و هزينه مسكن كه در سالت ليك سيتي بيشتره رو هم در نظر بگيريد . موفق باشيد
دوست عزیز اون در مورد خرید مسکنه نه اجاره مسکن در مناطق خوب دالاس کمتر از 1000 تا گیر نمی یاد
اگه مالیات نداره درعوض دالاس هزینه برقش و قبض هاش زیاد تره
اینا سرشون کلاه نمیره
saeidfireboy67 عزيز والا من موندم به كدوم آمار اينا ميشه اعتماد كرد ما كه هنوز برنده نشديم سردگميم ، اونايي كه برنده شدن و ميخوان تصميم بگيرن بايد چيكار كنن ؟ چجوري بايد به آمار و اطلاعت نگاه كرد تا بشه بهترين نتيجه رو گرفت ؟
تو جدولهاشون هزينه overall براي فلان شهر كمتره اين يعني همه هزينه ها رو در نظر گرفتن . از طرفي اين حرف شما رو اونهايي كه اونجا تجربه زندگي دارن هم ديدم كه تاييد كردن مبني بر اينكه " اينا سرشون كلاه نميره ". نميدونم خود شما بودي يا يه دوست ديگه تو يكي از پستها در مورد مقايسه شهرهاي ايالات متحده ، نوشته بود كه هدف اينا سوق دادن جمعيت از شهرهاي بزرگ به شهرهاي كوچيكه كه به نظر نقد درستيه .

راستي اون سايت كه لينكشو داده بودم در خصوص تعريف هزينه housing عبارت زير رو آورده :

The average cost of an area's housing, which includes mortgage payments, apartment rents, and property tax

ممنون ، اميدوارم هرچه زودتر ويزات رو بگيري و از اونور هم بيشتر مارو راهنمايي كنيد Smile
دوست عزیز درسته
من خودم هم از یک کنار شهر های امریکا رو تو این 9 ماهی که لاتاری اغاز شده تحقیق می کردم مشکل ما تو این شهر انتخاب کردن ها پوله بیشتر مون مشکل پول داریم که شهری رو پیدا کنیم که پولی از دست ندیم وگرنه اگه پول باشه همجای دنیا همه شهر های دنیا منطقه های بد و خوب داره که امنیت داره یکی نداره
انشاالله شما قبول میشی حتما
من خودم اول بار ثبت نام کردم قبول شدم یک روز با یکی از دوستان که در مورد رفتن به امریکا صحبت می کردیم گفت برو لاتاری ثبت نام کن من رفتم بنده خدا گفت نتایج اومده منم قبول شدم هر چی قسمت باشه
من تو سایت ها اجاره خانه وقتی سرچ می کنم خوب میبینم که مثلا در نواحی شمال دالاس خانه با کمتر 1000 تا پیدا نمیشه ولی مثلا همین salt lake city هم سرچ میکنم خانه در بهترین منطقه 800 700 تا است دیگه حالا سایت  میگن دالاس ارزان تره معلوم نیست و یک چیز دیگه که است خوب شهری با وسعت دالاس رو نمیشه با سالت لیک مقایسه کرد یعنی سایت خودش مقیاس گرفته
دوست عزیز اگه پول داشته باشیم تخصص کاری داشته باشیم خوب فرق میکنه و نه کسی که خوب نه پول داره نه تخصص مثل من
خوب باید یک شهر انتخاب کنم که هزینه زیاد نباشه که پول حمع کنم برم دانشگاه
بستگی افراد داره که شرایط شون چیه که شهری رو انتخاب کنند
به نظر دوست عزیز شما قبول میشی و حتما کلاس زبان برو و تقویت زبان من خودم 4 سال کلاس زبان رفتم و لاتاری قبول شدنم رو مدیون زبان می دونم .
یک صفحه در فیسبوک است ایرانیان نیویورک بیا اونجا join بده
‎رویت قبولی:‎ 6 may‎
‎‎ارسال فرم ‎may 11: ‎
‎‎کنسولگری: انکارا ‎‎
‎‎کارنت ‎ 8 Feb ‎
‎‎نامه دوم ‎15 feb
‎‎تعداد نفرات‎: 1‎ نفر‎‎
‎‎مصاحبه:‎ ‎6april
‎‎مدیکال:‎31march
کیس نامبر‎
2016000005‎
دریافت ویزا:یکضرب
دستانی که به دیگران کمک می کند بهتر از دستانی است که به سمت اسمان دراز می شود
پاسخ
تشکر کنندگان: dv2017 ، ELNAZ21
برای سالت لیک بهتره ماشین suv بخرید چون زمستانها چند بار برف سنگین میباره.
لاس وگاس ماشین ارزانتره و اگه ماشین همین ایالت باشه، پوسیدگی اش بخاطر نبود برف و نمک پاشی خیابان کمتره.
بنظر من ماشین فقط ژاپنی یا مدلهای جدید کره ای.
از انواع آمریکایی (بجز ماسل کارها و تراکها) و اروپایی هم بشدت دوری فرمایید!!
پاسخ
تشکر کنندگان: غنچه ، dv2017 ، Danoosh ، saeidfireboy67 ، lighthouse ، fariba_a ، j.modarres ، Abdorrezaa ، MiladCr7 ، Pargosha ، ELNAZ21 ، ali.b




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان