کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
انجمن مهندسین معماری
سلام به همه، نظرتون راجع به ادامه تحصیل در رشته landscape architect چیه؟ فکر میکنین بازار کارش اونجا خوبه؟
2013AS000026xx
ارسال مدارک با ایمیل 30 May، کارنت: اکتبر، ایروان،
مصاحبه: Dec 10، کلیرنس: Jan 14، دریافت ویزا jan 24
College station,Texas
پاسخ
تشکر کنندگان: پروا ، kamix
سلام
دوستان معمار به نظر می سد این انجمن ما اصلا طرفدار نداره و سوالات اکثرا بی جواب می مانند
باید به دنبال فعال کردن انجمن معماری باشیم تا پایدار باشد
من که جواب دو سوال قبلی را نمی دانم
پاسخ
تشکر کنندگان: maka2 ، سانازی ، پروا
دفتر فاستر و همکاران - شعبه نیویورک با مدیریت آقای موژان مجیدی برای جذب آرشیتکت با تجربه موقیت دارد .اینجا رو ببینید.
تاریخ این انانس ماله 2009 هست ولی مطمئن هستم که برقراره چون چند روز پیش آسیستان هم می خواستند که لینکش حذف شده.

دوستانی که به دنبال معماری هستند باید توجه کنند نه اینکه در آ.مر.یک ا اصلا باید اینکارو فراموش بکنند بلکه موضوع اصلی زحمتی که باید بکشند خیلی زیاده و به نظر من چند سال طول میکشه ، خب بالطبع اگه کسی این زحمت رو قبول می کنه حتما می تونه موفق بشه. شما می دونید که از کوچکترین استاندارد ها مثل اندازه ها تا هر چیزی که فکر کنید متفاوت هست ، دفتر فاستر خب می تونه یکی از بهترین جاهایی باشه یه معمار می تونه کار کنه ولی شما باید چه مهارتهایی داشته باشید؟ آیا دارید. توی سایت های مثل www.indeed.com یه چرخی بزنید برای موقعیت های دیگه ، ببینید مهارتتون در چه حدیه و قضاوت کنید.
since 2012
پاسخ
دوستان عزیز اطلاعات بسیار دقیق و عالی داشتن ولی منم میخوام تجربه جستجو را بگم و اگر اتفاق جدیدی افتاد حتما مییام و شرح میدم. ال اینکه من حدود 1 ماهه در هیوستون تگزاسم و در ایران مهندسی معماری با معدل تاپ خوندم و فوق پژوهش هنر با معدل تاپ و سه سال هم با میراث همکاری حرفه ای داشتم و سه سال خودم کار کردم در مورد طراحی داخلیو پروزه های کلید تحویل مستند دارم.اما......
اینجا که امدنم از قبل کلی تحقیق کردم و الان هم بعد مذاکره با چند دانشگاه باید بگم من می خواستم طراحی داخلی بخونم که BA داره و مستر نداره حداقل در شهر من .ولی مدرک من را قبول کردن و گفتن بعضا تا 75% معادل سازی می کنند که فکر کنم در بهترین حالت 25% قابل معادل سازیست چون رشته متفاوت است . هزینه بدون فایننس خالص 89000$ که فایننس بشه قابل تحمل است.
در مورد دوره های ازاد و انلاین و دیپلما(هزینه800$ - 5000$ بسته به طول دوره) که همه موسسات و دانشگاهها تعجب میکردن و توصیه نمی کردن می گفتن شما بچلری لازم نداری. نهایتا با مشاوره و مکاتبه با EESA فهمیدم که بهترین راه اکریدیت کردن مدرک خودمه که کاملا امکان پذیره فقط پروسه دقیقی داره و همه چیز باید مرتب و طبق فرمت باشه. که ثبت نام کردم و این پروسه رو شروع کردم به نتیجه برسه حتما اطلاع میدم.
اما راه بعدی در حال مذاکره با دفاتر طراحی داخلی و استودیو ها ی دیزاین هستم و با رزومه کامل که چند ماه برم FREE کار کنم تا کلا وارد محیط کار بشم تا درک بهتری از ضعف ها و نقاط قوت خودم و خواست های فضای کار و کارفرما دسنم بیاد. نتایج حاصله را حتما براتون مینویسم. موفق باشید
برنده 2012

پاسخ
دوستان اینجا کسی هست که رشته شهرسازی خونده باشه و در آمریکا کار کنه؟
کیس نامبر: 2014AS66XX
سفارت: ایروان
زمان مصاحبه : هفته اول جون
تعداد افراد کیس: یک نفر
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام به همه دوستان.
من لیسانس معماری از دانشگاه ازاد مشهد دارم.و همه مطالب این تاپیک رو خوندم حتی لینک های مرتبط رو و با تمام تحقیقاتی که من کردم که شامل حرف زدن با یک معمار در هرکدوم از شهر های سن رومن و لس انجلس و سن خوزه و اتلانتا میشه هر کس که با مدرک معماری یا عمران رفته و مدتی رو دنبال کار گشته ، بالاخره خسته شده و به دنبال یه کار غیر مرتبط افتاده.
اما بزارید یه نکته ای رو هم بگم : بیایید این طوری هم فکر کنیم که واقعا چرا معماری خوندیم؟ چه قدر بابتش بها پرداخت کردیم و در نهایت چی به دست آوردیم ؟
اینکه معماری چه جایگاهی در زندگی ما داره و اینکه ایا از درون یک معمار هستیم یا نه ؟
ببنید من می دونم که مهاجرت امری بسیار بزرگ و خطیر و پر ریسک و سخته.
اینم میدونم که اگه کار گیر نیارم باید برم گوشه خیابان بخوابم و این یه حقیقت وحشتناکه هست . من میدونم که بدون کار نمیشه بیشتر از 1 سال دووم اورد.
یعنی شاید مجبور شم برگردم ایران ! (کاری که حتی وقتی هنوز نرفتم بهش فکر میکنم میگم نه !هر طور شده می مونم)
ولی واقعا اگر معماری تو وجود من باشه ، از درون احساس کنم که شادی و رشد معنوی من در این فیلد هست ، اون وقت میرم و فوق لیسانسم رو از امریکا میگیرم حتی اگر مجبور شم همه پس اندازمو خرج کنم ، تا اونجا با ادمای مختلف اشنا شم که بتونم کار مرتبط گیر بیارم و حتی 8 سال با بدبختی زندگی میکنم و خلاصه همه اون مراحلی که دوستمون سان ست گفته رو میرم.
منطورم از گفتن همه اینا این بود که قبل از رفتن واقعا باید صادقانه با خودمون رو به رو بشیم ! ایا واقعا معماری ارزشش رو داره؟ ایا واقعا من می خوام معمار بشم یا نه؟
Survivor of Lottary ۲۰۱۴ - Category = F2A
enterence date to the USA= 4 November2014
I-130 & I-797 & 420$ & PD = 22/10/2014
Approved = 8/4/2015
Case Number & Invoice ID by phone ( Abu Dahbi) = 5/7/2015
27/8/2015 = DS261+120$
= DS260 & 325$
= Send document
= Complete
پاسخ
تشکر کنندگان: maka2 ، سانازی ، cello86 ، karma110 ، پروا ، mehdi110 ، khder ، Azi2014 ، goliii
(2012-05-23 ساعت 21:51)nimi_ghazi نوشته:  سلام به همه دوستان... من الآن تقریباٌ 2 سالی میشه که تو دالاس هستم و همچنان دنبال کار... چندین تا مصاحبه هم داشتم، اما (همونطور که دوستان گفتن) به دلیل نداشتن سابقه کاری تو آمریکا نتونستم کار بگیرم... از دوستان اگه کسی تو تگزاس هستش، خوشحال میشم با هم در ارتباط باشیم...
پی نوشت: من از ایران فارغ التحصیل شدم ( از دانشگاه آزاد قزوین و خیر سرم به عنوان یکی از دانشجوهای ممتاز!!! و بعدش کوچ کردیم به سرزمین رویاها!!!)، تازگی واسه فوق لیسانس پذیرش گرفتم و به امید خدا از چند ماه دیگه (زمستان 2012) شروع میشه کلاسام...
تبریک می گم من از بچه های 2014 هستم و تازه اسمم دراومده، لیسانس معماری و فوق طراحی شهری دارم. برای زندگی هم دالاس را انتخاب کردم. از حالا دارم برای کار تحقیق می کنم...خوشحال می شم با هم در ارتباط باشیم.
CN: 2014AS4XXX/ Abu Dhabi / 2 person/ interview date: last week of march/ clear: Aug 21st/ visa received: Aug 28th/ Destination: Dallas, TX
پاسخ
تشکر کنندگان: پروا ، 3pideh ، زری وحدتی
خوب بعد یکی دو ماه من یک کاری رو شروع کردم که خواستم تا این مرحله که پیش رفتم را رو بگم. خوب من ایران معماری - معماری خوندم و ارشد پژوهش هنر داشتم پروژه هم دو سه سال به صورت شخصی کار کرد ه بودم ایران تو زمینه باسازی و طراحی داخلی.(پست قبلیم فکر کنم همین صفحه یا صفحه قبل هست) من چون علاقه به معماری داخلی داشتم تصمیم گرفتم شانسم رو در شغلهای مرتبط امتحان کنم و بیش از درامد میخواستم یک سابقه کار معتبر در امریکا داشته باشم ولو مجانی کار کنم برای چند ماه . یک رزومه خوب و یک سری فایل از پروژه هام درست کردم و برای چند شرکت بزرگ سازنده مبلمان فرستادم . و برام جالب بود که از یک شرکت برام تلفن امد که تقریبا درهمه ایالات و چند کشور شو روم داره و تمام متصدی های طراحی ومشاوره و فروش طراح داخلی هستند و معماری داخلی خوندند و حتی برنده جایزه های جالبی هم در سطح امریکا هستند. شرکت هم حدود 110 سالی قدمت داره و خوشنامه و عنوان شغلی که من اپلای کردم بنفیتاش کامله و دو قسمت ثابت و متغیر داره.بعد مصاحبه تلفنی در دو بار یک مصاحبه حضوری 1 ساعته نسبتا مشکل با مدیر یکی از شعبه هاش داشتم که خودش مدیر با سابقه دپارتمان های طراحی شرکتهای مختلفی بوده و معماری داخلی خوانده بودو 50 - 45 سالی سن داشت فکر کنم مصاحبه بد نبودو میتونم بگم موفق بود چون من رو به مرحله بعد فرستاد و مرحله بعدیش یک امتحان روانشناسی و ریاضی و هوش و زبان در حدود 2 ساعت در اینترنت در لینک خاص شرکت داشتم و منتظر جوابم . البته بنا به گفته خودشون از روش و سبک کارم خوشش امده بود ولی با اینکه زبانم هم خوب بود و خودش هم تعجب کرده بودو این را گفت. ولی بیان کرد که مهمترین سد برای طراحان بدون سابقه در امریکا قانع کردن مدیر برای استخدام انها و غلبه بر نگرانی در مورد مشکل زبان هست چون بزرگترین توانایی طراحان و معماران تعامل با کارفرماست و دریافت نیاز های کارفرما .
و نکته مهمتر: کارت برنده ما اسکیس قوی هست. حتما در رزومه بزارید . وقتی کارام رو دید و براش نمونه ای همان جا ترسیم کردم بسیار استقبال کرد و گفت کار دست قوی و سریع بسیار مهم هست برای شرکت و برای پوشش دادن ضعف زبانی.
حالا تا اینجا پیش رفتم تا خدا چی بخواد وچی صلا ح بدونه.
امیدوارم همه موفق باشید و اگر سوالی در مورد جزئیات بیشتر رزومه و مصاحبه باشه در پیام خصوصی جواب میدم.
یا حق
برنده 2012

پاسخ
تشکر کنندگان: gol1 ، Saeedv13 ، mirzamemar ، maryam_fo ، paral ، karma110 ، پروا ، mehdi110 ، khder ، nora ، hgbeigi ، Rambod ، زری وحدتی ، taleghani ، maka2 ، raminkhademzadeh ، Azi2014 ، rtt ، goliii
با سلام در ادامه پستم چون قرار بود روند کارم رو خبر بدم که شاید کمکی به دوستان باشه:
بعد یک هفته از ازمون اینترنتی از مدیر مصاحبه کننده برام ایمیلی امد و برای بار دوم مصاحبه حضوری دعوت شدم .من هر چه میتونستم مطالعه کردم و لباس متفاوت از مصاحبه اول ولی همان قدر فرمال و کلاسیک پوشیدم ورفتم. مدیر مورد نظر من را در یک موقیت خاص با یک کارفرما قرار داد و از من خواست بنا به نیاز و گفته های کارفرما و دانسته های خودم براش طرحی رو با جزئیات طراحی و اسکیس بزنم و در عین حال باید با کارفرما تعامل و صحبت هم میداشتم که حدود 45 دقیقه زمان گذاشت و من باید کارفرما رو راضی و قانع میکردم و خودش هم در مکانی کمی دورتر نشست و کل کار من را زیر نظر گرفت و تماشا کرد. بعد اتمام و صحبت با کارفرمایی که من فهمیدم از همکاران خودشان است در مورد نحوه کارم و نظراتش توضیحاتی داد و کمی هم از من تعریف کرد و من هم در مورد انتقاداتش پاسخهایی دادم و نهایتا از من پرسید سوالی داری که من سوالاتی پرسیدم و در اخر از من خواست تا پروسه کاری خودم را با توضیحات و سوالاتی که از کارفرما باید بپرسم در یک متن چند صفحه ای طی چند روز اینده براش ارسال کنم تا بخونه و اصلاحش کنه و نهایتا گفت در صورت رضایت من رو برای بار سوم دعوت به مصاحبه خواهد کرد و این اخرین مصاحبه و شبیه مصاحبه حضوری دوم خواهد بود. من هم این متن رو اماده و ارسال کردم و منتظر پاسخم.

خبری بشه باز مینویسم براتون.

با ارزوی موفقیت برای همه
برنده 2012

پاسخ
تشکر کنندگان: Saeedv13 ، karma110 ، پروا ، 3pideh ، mehdi110 ، زری وحدتی ، taleghani ، raminkhademzadeh ، Azi2014 ، roza63
در ادامه بگم بعد 3 هفته انتظار و ناامیدی و عملا قطع امید و پیگیری توسط ایمیل و تلفن فهمیدم به خاطر تغییرات اساسی در سیستم کامپیوتریشون و رفتن تعطیلات مدیر خبری نشده نهایتا در کمال تعجب مرا برا بار بعدی و برای سومین مصاحبه دعوت کردن من هم شیک کردم و رفتم اینبار یک پروژه اساسی جلوم گذاشتن و حدود دو ساعت چلنج داشتم با نمونه های بی شمار پارچه و فرش و مبلمان در استودیو دیزاینشون وتهیه اسکیس ومود برد و سمپل برد و این واقعا مشکل بود چون نمونه ها زیاد بودن و ترکیب بدیعی باید در می اوردمو در عین حال با مدیر در مورد دلایل انتخاب و کیفیتشون صحبت میکردم این واقعا برای من مشکل بود فکر کردن به طرح از یک طرف گشتن در بین نمونه های زیاد از یک طرف و فکر کردن و گوش کردن و جواب مدیر را به انگلیسی دادن خودش مکافاتی بود. و بعد 1.5 ساعت تازه سوالهای دیگه شروع شد که اگر کارفرما اینو بگه اگر ما این تصمیم رو بگیریم چی؟ وووو...نهایتا بهم گفت خوبببببببب این مراحل تمام شدو نظر من مثبت است و میخوام با تیم من کار کنی و من تصمیم را به منیجینگ دایرکتور میگم و یک جلسه هم باید با او صحبت کنی و تمام.همان جا تصمیم را خواهیم گفت . واویلااااااا حالا فکر میکردم سختش گذشته تازه اصلیش مونده برام دعا کنید.
خبری بشه باز مینویسم براتون
برنده 2012

پاسخ
تشکر کنندگان: khder ، hgbeigi ، Rambod ، زری وحدتی ، taleghani ، Azi2014 ، karma110 ، roza63
سلام
نمي دونستم مهاجرسرا انجمن معماران هم داره . خوشوقتم:D
شماره کیس:2013AS55XX/ تعداد افراد:2 نفر/ کنسولگری:آنکارا / مصاحبه 24 آپريل آپريل/مقصد : لس آنجلس / برگه صورتي / کليرنس :12جولايBig Grin
پاسخ
تشکر کنندگان: smu ، karma110
(2013-01-13 ساعت 22:07)goody نوشته:  سلام به همه، نظرتون راجع به ادامه تحصیل در رشته landscape architect چیه؟ فکر میکنین بازار کارش اونجا خوبه؟

سلام
من دوستي در آمريکا دارم که خودش معماره و همسرش عمران ، الان که اوضاع کار خرابه من ازش پرسيدم مي گفت اين رشته براش کار هست .
شماره کیس:2013AS55XX/ تعداد افراد:2 نفر/ کنسولگری:آنکارا / مصاحبه 24 آپريل آپريل/مقصد : لس آنجلس / برگه صورتي / کليرنس :12جولايBig Grin
پاسخ
تشکر کنندگان: karma110
(2013-08-02 ساعت 21:23)smu نوشته:  در ادامه بگم بعد 3 هفته انتظار و ناامیدی و عملا قطع امید و پیگیری توسط ایمیل و تلفن فهمیدم به خاطر تغییرات اساسی در سیستم کامپیوتریشون و رفتن تعطیلات مدیر خبری نشده نهایتا در کمال تعجب مرا برا بار بعدی و برای سومین مصاحبه دعوت کردن من هم شیک کردم و رفتم اینبار یک پروژه اساسی جلوم گذاشتن و حدود دو ساعت چلنج داشتم با نمونه های بی شمار پارچه و فرش و مبلمان در استودیو دیزاینشون وتهیه اسکیس ومود برد و سمپل برد و این واقعا مشکل بود چون نمونه ها زیاد بودن و ترکیب بدیعی باید در می اوردمو در عین حال با مدیر در مورد دلایل انتخاب و کیفیتشون صحبت میکردم این واقعا برای من مشکل بود فکر کردن به طرح از یک طرف گشتن در بین نمونه های زیاد از یک طرف و فکر کردن و گوش کردن و جواب مدیر را به انگلیسی دادن خودش مکافاتی بود. و بعد 1.5 ساعت تازه سوالهای دیگه شروع شد که اگر کارفرما اینو بگه اگر ما این تصمیم رو بگیریم چی؟ وووو...نهایتا بهم گفت خوبببببببب این مراحل تمام شدو نظر من مثبت است و میخوام با تیم من کار کنی و من تصمیم را به منیجینگ دایرکتور میگم و یک جلسه هم باید با او صحبت کنی و تمام.همان جا تصمیم را خواهیم گفت . واویلااااااا حالا فکر میکردم سختش گذشته تازه اصلیش مونده برام دعا کنید.
خبری بشه باز مینویسم براتون

امیدوارم موفق بشی دوست خوب
** interview:W4June / current:May / Yerevan / 1person / 2014AS74
clearance
updates: 24,25 jun - 03 jul - 13 Aug - 02 Sep
پاسخ
تشکر کنندگان: smu ، Rambod ، karma110
من لیسانس معماری خوندم ارشد مرمتمو دارم میگیرم ممنون میشم کسی بگه تو سایر رشته های هنری نمی تونیم کار پیدا کنیم؟
فکر کنم بریم آرایشگری یاد بگیریم اوضامون از این معماری بهتر باشه....
اگه کسی میدونه تو چه مشاغلی میتونیم وارد بشیم (بدون در نظر گرفتن رشتمون) ممنون میشم.
2013AS 65XX
2 نفر _مصاحبه آنکارا 28 می _کلیرaug 20_ تحویل پاس برا ویزا 5 sep-دریافت ویزا 9 sepمقصدلس آنجلس _(i love u sama)
پاسخ
تشکر کنندگان: زری وحدتی ، m.taj
(2013-08-07 ساعت 14:43)mychael نوشته:  من لیسانس معماری خوندم ارشد مرمتمو دارم میگیرم ممنون میشم کسی بگه تو سایر رشته های هنری نمی تونیم کار پیدا کنیم؟
فکر کنم بریم آرایشگری یاد بگیریم اوضامون از این معماری بهتر باشه....
اگه کسی میدونه تو چه مشاغلی میتونیم وارد بشیم (بدون در نظر گرفتن رشتمون) ممنون میشم.

دوست عزیزم پیشنهاد میکنم قبل از هر تصمیمی بیایید اینجا و اوضاع رو ارزیابی کنید.
درسی که من تا اینجا یاد گرفتم اینکه حتما و حتما در زمینه تخصصی خودمان باید وارد شویم زیرا تجربیات و تحصیلات و ارتباط ان با کار خیلی مهم است و اقدام برای کارهای غیر تخصصی معمولا کمتر جواب می دهد. مگر کارهای ساده تر که تحصیلات و توانایی های عمومی می خواهد .در تمام کارهای متوسط روابط عمومی بالا و توانایی محاوره و دانستن نرم افزار بخصوص افیس کمک بزرگی است . ممکن است در مورد مرمت پیدا کردن کار سخت باشد البته نه در تمام ایالات . ولی میتوانید روی لیسانس معماری خود تاکید بیشتری کنید و پروژه های انجامی خود را در این زمینه برجسته کنید.و برای شروع نباید توقع خیلی بالایی داشته باشیم
من خودم هم فوق پژوهش هنردارم ولی در رزومه ان را کمتر برجسته کردم و صرفا ان را بعنوان ابزارکمکی و تاکید بر بنیه تئوری و زیباشناسی قوی در نظر گرفتم.
اما در مورد کارهای دیگر از ارایشگری تا مراقبت پوست و ماساژ و دوره های مدیکال چون نرس دندانپزشکی یا دستیار پزشک باید دوره های حداقل چند ماهه تا حداکثردو ساله را گذراند تا بشود از این راه درامدی داشت.چون برای چنین شغلهای مدرک موسسات خود امریکا مورد تایید و پذیرش قرار میگیرند.البته برای اینکه حرفه ای و موفق در این زمینه کار کنید . و البته اگر مدت طولانی در این زمینه ها فعال باشید رشته تحصیلی معماری شما تحت تاثیر قرار میگیرد زیرا در مصاحبه های کاری برای معماری سوال خواهد شد که چرا مدت طولانی از رشته خود دور افتاده یا چرا ترجیح دادید رشته متفاوتی را در امریکا ادامه دهید؟( و سوالاتی که در ذهن مصاحبه کننده پیش میاید.:...ایا به معلومات خود اطمینان نداشته ؟ایا واقعا معماری را دوست نداشته؟ ایا توانایی لازم برای این کار را دارد؟)
پس اگر در زمینه غیر مرتبط میخواهید فعالیت کنید یا ان را با رزومه معماری مخلوط نکنید و ذکر نکنید یا برای انجام ان دلیل قانع کننده بیاورید.
سپاس
برنده 2012

پاسخ
تشکر کنندگان: زری وحدتی ، karma110 ، alirezaarc




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان