کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
انجمن مهندسین معماری
(2012-08-22 ساعت 19:29)sunset نوشته:  با سلام مجدد خدمت دوستان انجمن.
از اونجا که تا به حال هر نوع تجربه در زمینهٔ معماری رو که در این بلاد کفر به اشتراک گذاشتم، در اینجا خلاصهٔ مکالمه با معماری که ۳۰ ساله پیش به آمریکا اومده و مدرک معماری رو آمریکا گرفته مینویسم: ایشون بعد از اینکه مدرکش رو میگیره در یک شرکت معماری مشغول به کار می‌شه، اما از اونجا که حقوقش با کاری که ازش میکشیدن تناسب نداشته بعد از ۱۴ سال لیسانس (مجوز) کار معماری رو میگیره و خودش مشغول به کار می‌شه، اما به این دلیل که اینجا کشور سرمایه داری و صنایع و شرکت‌های بزرگ هست چندان در جذب مشتری موفق نبود و با شروع بحران اقتصادی دیگه ادامه‌ی کار براش به صرفه نبود به همین دلیل لایسنس (مجوز) رو معلق می‌کنه تا مجبور نباشه حق عضویت و بیمه بده، بیمه حدود ۱۸،۰۰۰ $ در سال بوده. بعد رفته مدرک general construction از کالج گرفته و الان مشغول تعمیر و ترمیم خونه ها هست.
حسابی‌ ناامید کنند هست اما نمی‌شه این تجربه رو به همه تعمیم داد، باید امیدوار بود، حتما راه‌های دیگری هم وجود داره.

سلام
من هنوز ايرانم و منتظر كليرنس شدنم هستم تا بيام، سوالى كه داشتم من تهران شركت معمارى داخلى دارم و كارم خوبه، ميخواستم ببينم وقتى اومدم امريكا ، كه فكر ميكنم حداكثر يكى دو ماهى طول ميكشه، و اگه كالج و يا دوره كوتاه مدت معمارى داخلى و يا حتى تعميرات داخلى رو اونجا بگذرونم ، و بخوام مستقل و يا تو شركتى كار كنم فكر ميكنيد چقدر درامد داشته باشه؟ و يا اينكه كلا منصرف اومدن به اونجا بشم و چند سال انتظار و زحمات ويزاى مهاجرتو ناديده بگيرم،؟ ولى در نهايت ميخوام شركت تهرانمو به هر نحو حفظ كنم و اولين هدفم اينه كه حداقل مدركى از امريكا داشته باشم و اگه برگشتم ايران روش مانور بيشترى بتونم بدم ولى بالاخره به هزينه ها و كار اونجا حين و يا بعد تحصيل فكر كنم، اضافه ميكنم بيشتر مسايل فنى و مهارتهاى دكور و چوب و معمارى داخلى و نصابى مثل پاركت لمينت و كاغذ ديوارى و كابينت و كناف و ........ رو و حتى اتو كد و 3dمكس رو واردم، حالا فكر ميكنيد اميدى ميتونم براى درامد و بيكار نبودن داشته باشم؟
بهر حال خيلى فكر ميكنم وقتى كارم تهران خوبه چرا بايد برم اونجا، ولى به اصرار خانومم و اينكه اگه بخوام بچه دار شم و به دنيا اومدن بچه هام كه كجا باشه و ايندشون و در نهايت با هر درامدى كه در ايران باشى ولى امنيت مالى و غيره ندارى و تو استرس هميشگى بايد باشى و اينكه موقعيت امريكا به سادگى بدست نمياد، وسوسه تغيير و تحمل سختى و استارت دوباره بهم ميده، همينجور كه براى رسيدن به اين موقعيت تو ايران كلى زحمت كشيدم و از صفر شروع كردم و به دفعات مكرر زمين هم خوردم، اينو گفتم كه من نه از استارت دوباره و يا سختى ميترسم و همين كه ايران هيچيش معلوم نيست و همينجور كه ميتونى زودبلند شى همينجور يه شبه زمين ميخورى و خسته شدم از اين همه نا امنى اقتصادى و نا معلومى قطعى براى برنامه ريزى دراز مدت اينده.
ممنون ميشم كسايى كه اونجا هستن بدون هيچ پيش داورى و غيره تو اين موقعيت حساس نزديك به گرفتن ويزا و تصميم براى اومدن و يا بيخيال شدن راهنمايى كنن. مرسى
پاسخ
تشکر کنندگان: زری وحدتی ، پروا ، سانازی
(2013-08-02 ساعت 21:23)smu نوشته:  در ادامه بگم بعد 3 هفته انتظار و ناامیدی و عملا قطع امید و پیگیری توسط ایمیل و تلفن فهمیدم به خاطر تغییرات اساسی در سیستم کامپیوتریشون و رفتن تعطیلات مدیر خبری نشده نهایتا در کمال تعجب مرا برا بار بعدی و برای سومین مصاحبه دعوت کردن من هم شیک کردم و رفتم اینبار یک پروژه اساسی جلوم گذاشتن و حدود دو ساعت چلنج داشتم با نمونه های بی شمار پارچه و فرش و مبلمان در استودیو دیزاینشون وتهیه اسکیس ومود برد و سمپل برد و این واقعا مشکل بود چون نمونه ها زیاد بودن و ترکیب بدیعی باید در می اوردمو در عین حال با مدیر در مورد دلایل انتخاب و کیفیتشون صحبت میکردم این واقعا برای من مشکل بود فکر کردن به طرح از یک طرف گشتن در بین نمونه های زیاد از یک طرف و فکر کردن و گوش کردن و جواب مدیر را به انگلیسی دادن خودش مکافاتی بود. و بعد 1.5 ساعت تازه سوالهای دیگه شروع شد که اگر کارفرما اینو بگه اگر ما این تصمیم رو بگیریم چی؟ وووو...نهایتا بهم گفت خوبببببببب این مراحل تمام شدو نظر من مثبت است و میخوام با تیم من کار کنی و من تصمیم را به منیجینگ دایرکتور میگم و یک جلسه هم باید با او صحبت کنی و تمام.همان جا تصمیم را خواهیم گفت . واویلااااااا حالا فکر میکردم سختش گذشته تازه اصلیش مونده برام دعا کنید.
خبری بشه باز مینویسم براتون

اقا مبارکا باشه! جدا تبریک میگم اینکه بالاخره یکی از بچه های مهاجرسرا که معماری خونده تونسته تا اینجای گرفتن یه کار در رشته تخصصی خودش پیش بره خودش به اندازه یک نور افکن امیده ( نه کور سو) ممنون که تجربیاتت رو با ما در میان گذاشتی! خبر گرفتن کارم هم اگه بهمون بدی که دیگه عالی میشه! موفق باشی دوست عزیز.
Survivor of Lottary ۲۰۱۴ - Category = F2A
enterence date to the USA= 4 November2014
I-130 & I-797 & 420$ & PD = 22/10/2014
Approved = 8/4/2015
Case Number & Invoice ID by phone ( Abu Dahbi) = 5/7/2015
27/8/2015 = DS261+120$
= DS260 & 325$
= Send document
= Complete
پاسخ
تشکر کنندگان: Rambod ، پروا ، smu ، سانازی ، karma110
با سلام خدمت دوستان معمار من فوق ليسانس معماري دارم ولي با اين تفاسير تصميم گرفتم اگه قسمت شد وبه آمريكا رسيدم يه رشته ديگه مرتبط انتخاب كنم دوباره فوق ليسانس بخونم فكر ميكنم معماري منظر خوب باشه اگه اطلاعي در رابطه با land scape دارين لطف كنيد توضيح بدين
شماره كيس:2014000071xx،ویزای یک ضرب.فلوریداCoolانجمن معماران مهاجرسرا&هنرسینمادر امریکا
"اگر صخره در
مسیر رود نبود،رود هیچ آوازی از خود سر نمی داد "

پاسخ
تشکر کنندگان: raihaneh.az90 ، زری وحدتی ، karma110
این تاپیک خیلی خوابیده!
از دوستان کسی می تونه اطلاعاتی در مورد ادامه تحصیل رشته معماری و گرایش هاش بذاره؟
Case Number : 2014AS000022XX
تاریخ رویت قبولی : 7may2013
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: 21may2013
کارنت : 10sep2013
مصاحبه : هفته دوم نوامبر - ایروان
ویزا : یک ضرب Rolleyes

Hold fast to dreams
پاسخ
تشکر کنندگان: زری وحدتی ، سانازی ، پروا ، Rambod ، rtt ، karma110
سلام منم بهتون اضافه شدم با مدرک فوق معماریSmile
پاسخ
تشکر کنندگان: karma110 ، smu
با سلام به همکارای عزیز
و عذر خواهی به خاطر تاخیر و غیبت طولانی
از دوستانی که برام پیام خصوصی گذاشته بودند و بهم لطف داشتن ممنونم.
اگر پست های قبلیم رو خونده باشید من تا مراحل نهایی کارم رفتم باید بگم کارو هم گرفتم و یک شروع مختصری هم داشتم ولی متاسفانه به دلیل مشکل اورژانسی که برای مادرم اتفاق افتاد مجبور شدم برگردم ایران و این به قیمت از دست دادن کاری بود که این همه براش انرژی گذاشته و زحمت کشیده بودم . ولی فکر میکنم این زمانی بود که مادرم به من نیاز داشت و ارزشش رو داشت چون با تمام سبک و سنگین کردن ها من به این نتیجه رسیدم که این تنها کاری که میتونم برای مادرم بکنم و مادرم الان به من نیاز داره و و معمولا ادم یک بار یا شایدم هرگز فرصت جبران هر چند کوچک زحمات مادرها رو پیدا نمیکنه .و اگر من الان در کنارش نباشم شاید شانس دیگهای نداشته باشم ولی امیدوارم هیچ یک از دوستان در این موقعیت ان هم در شرایط تازه مهاجر بودن قرار نگیرند چون انتخاب و اتفاق سختی هست.شروع دوباره واقعا اسون نیست
به هر حال من رفتم و این سفر سخت 5 ماه طول کشید تازه برگشتم وهمه چیز رو از صفر شروع کردم تا ببینیم خدا چه میخواد.
اما چیز دیگه ای که در کنار جستجو برای کار اقدام کردم و فهمیدم که میتونه برا شما هم جالب باشه برای دوستانی هست که میخوان طراحی داخلی به خصوص در مورد حمام و اشپزخانهو صنایع مرتبط مانند کابینت و ... یا بازسازی و ریمدلینگ کار کنند . مدرکی هست به اسم AKBD/CBD OR CKD / که یک موسس معتبر به نامNKBD با گذارندان مراحل میده که برای کارفرمایان حقیقی و حقوقی معتبر و مهم هست که شامل پر کردن فرم های مربوط به داوطلب نسبت به مدرک مورد تقاضا و فرمهای مربوط به کارفرماهای قبلی و مدارک تحصیلی و رزومه کاری و در صورت تایید گذراندن تعداد ساعات محدودی دوره در حد 30 - 60 ساعت و قبولی در امتحان تئوری و عملی با دست یا نرم افزار مورد تایید است. تا جایی که من تحقیق کردم این مدرک حتی در سطح جهانی معتبر هست .
با سپاس

با سپاس
برنده 2012

پاسخ
تشکر کنندگان: baba manam sanaz ، ffrfar ، Rambod ، hgbeigi ، amirh20
(2012-03-27 ساعت 15:57)mmmsdeghi نوشته:  
(2012-03-26 ساعت 21:45)sunset نوشته:  با درود
دوستان مهاجرسرا اگر در زمینه معماری سوالی دارند بپرسن توی این 2 ماهی که به بیکاری در این سرزمین رویاها گذراندم یکسری اطلاعات راجع به معماری کسب کردم شاید به درد شما بخوره و اگر کسی اطلاعات دیگری هم داره به ما بگه. فعلا که وقت من آزاده و میتونم پاسخ بدم.

با سلام و تبریک یال نو
تشکر از اعلام کمک فکری به دوستان مهاجر سرایی،
1- شما تو کدوم ایالت هستید
2- مدک تحصیلیتون چی هستش
3- در چه زمینه ای دنبال کار هستید
و و و و
باز هم خیلی ممنون
salam duste aziz man las vegasam madrakam arshade chikar konam donhale har kari tuye zamine memari hastam az drafter begir ta bala chikar konam dore khassio bayad begzarunam
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام دوستان. کلن میگن معمارا آدمای تبلی ان، البته من معتقدم نه در کارشون بلکه در ارتباطاتشون، بله!
بنده هم مانند شما رشتم معماری بوده از دانشگاه آزاد شیراز لیسانسمو سال 88 گرفتم و تقریبن سابقه کاری خوبی هم حدود 7 سال در زمینه های مختلف از طراحی توی شرکت های شمال کشور تا 2 سال سرپرستی دفتر مهندسی در عسلویه هم دارم. الان هم 5 ماهه که در هیوستون بسر میبرم. از روز اولی هم که اومدم تا الان با اینکه سریعاً خودم رو با کارهای معمولی مشغول کردم اما همچنان به اپلای کردن برای معماری ادامه میدم.
اول از همه توصیه ای رو براتون میزارم که از یکی از طراحان شرکت Gensler بهم کرد. قضیه از این قراره که این شرکت اگه بشناسین یکی از شرکتای بسیار بزرگ و بین المللی معماری هست که تقریبن در هر شهری در آمریکا شعبه و موقعیت شغلی باز داره، من برای 3 پوزیشن در هیوستون اپلای کردم. قبل از اپلای کردن من مدتهاست در سایت لینکدین LinkdIn در حال ایجاد کانکشن هستم و از این طریق افراد زیادی رو هم در این شرکت و هم شرکت های دیگه تونستم حداقل در حد کانکشن بودن بشناسم. و حتی یک بار شرکتی من رو برای مصاحبه دعوت کرد. من به یکی از کسانی که در لیست دوستانم بود پیغام دادم که من برای شرکت شما و پوزیشن فلان اپلای کردم و ممنونم میشم اگه توصیه یا راهنمایی دارید بهم بگید که چطور میتونم شانس بیشتری داشته باشم. اینها به خوبی جوابتون رو میدن و من از ایشون و چند نفر دیگه جوابای خوبی گرفتم. نترسید و حتمن اینکار رو بکنید (من به توصیه یکی از آمریکایی هایی که خودش 30 سال کارمند نیروی انسانی یه شرکت بزرگ بود اینکار رو کردم.) مهمترین توصیه این بود که اگه مدرکتون رو از آمریکا نگرفتید ننویسید "Architect" هستید چون خلاف قوانین AIA همون جامعه معماری آمریکاست. دوم مدرکی به اسم LEED در آمریکا هست که میتونید منابعش رو بخونید و امتحان بدید و اگه بگیرید بسیار شما رو ممتاز خواهد کرد. متن کامل توصیه هاشونو اگه خواستید بگید براتون بفرستم. من فقط یک بار به مصاحبه دعوت شدم اون هم بدون اپلای کردن، اونها رزومه و پروفایل منو در لینکدین دیده بودن. پوزیشن مد نظرشون برای من Senior Architect بود که آرزوی من هست Smile پورتفولیو ازم خواستن و من با وجودیکه هاردم و کلیه کارهامو از دست دادم دوباره از دوستان و همکارام خواستم برام بعضی ها رو ایمیل کردن و خلاصه ظرف یک هفته من پورتفولیو رو آماده کردم (حتمن پورتفولیو رو آماده کنید و حتی در اینترنت و وبسایت هایی مانند Behance.net آپدیت کنید تا قابل دسترس باشه، خیلی از جاها همراه رزومه، پورتفولیو هم میخوان). همه چیز عالی بود و اونها از کارای من و نحوه کار کردنم بسیار راضی بودن طوریکه ازم پرسیدن با این کارای خوبی که اونجا انجام میدادی چرا ایرانو ترک کردی ؟ که من مونده بودم چی بگم با این زبانِ الکن و شرایط غیر قابل فهم برای اون، خلاصه گفتم من ایرانو ترک نکردم، ایران منو ترک کرد، خندیدیم و تموم شد. نتیجه اینکه این شرکت، شرکت کوچیک اما با کیفیتی بود که چندین بار هم جایزه طراحی بهترین خونه هیوستون و آشپزخونه، بار و .. رو برده بود و استراتژی طراحیشون بر اساس پرسش و پاسخ و کامیونیکیشن بسیار قوی با کارفرما بود طوریکه حتی به خونشون میرفتن و با تک تک بچه ها و همسر و ... بارها صحبت میکرند تا خونه شونو طراحی کنند و فقط بهمین خاطر من نتونستم کارو بگیرم چون زبانم جوابگوی این حد از ارتبازات نبود. البته این بخاطر پوزیشن بالایی که در نظر داشتند هم بود.
خلاصه گرفتن کار معماری در اینجا بسیار مشکل است اما نشدنی نیست. من تجربه های در این 5 ماه داشتم و در خیلی از پوزیشن ها از درفتر تا سنیور اپلای کردم و شاید نشه همه چیزو اینجا گفت. اولین قدم شما باید این باشه که بگردید ببینید چه پوزیشن هایی در معماری در آمریکا وجود دارند و توانایی های شما به کدام پوزیشن میخوره، این خیلی مهمه، که سر جاتون باشید. من مدتها گشتم تا بتونم یه پوزیشن مرتبط با سرپرستیم پیدا کنم که اینجا قبولش کنن، هم متناسب با سنم، هم سابقم و هم واقعن کاری که کردم. و اینکه نمیتونی بگی معمار هستی (شاید Architectural Designer) جانشین مناسبی باشه. من این موضوع رو اخیرا فهمیدم.
برای درفتری اگه بتونید نقشه های الکتریکال و مکانیکال رو هم ساپورت کنید و از جزئیات سازه های اینجا بخصوص چوبی و کدهاشون کمی اطلاع داشته باشید باید بتونید کار پیدا کنید. و قابل توجهه که درآمد خوبی هم خواهید داشت. در هیوستون رنج حقوقی درفتر (که خود Drafter هم دارای لول ها و پوزیشن های مختلف هست) تا 120 هزار دلار در ساله.
برای کارای 3D و مدلینگ شاید بهتر باشه که فریلنس کار کنید و به شرکت های مختلف خودتون معرفی کنید، سر بزنید، آگهی در Craigslist بزارید و کارای مستقل و پروژه ای انجام بدید.
یکی از دوستان گفت در زمینه طراحی داخلی و نصب پارکت و ... وارده، اگه واقعن توانایی اینکار ها رو دارید، فکر کنم بتونید کار خوبی پیدا کنید، البته انتظارتون رو نمیدونم اما دونستن فقط یکدوم از این ها مثل نصب درای وال، صفحات گچی، پارکت و ... برای خودش کار خوبی داره اما میشید نصاب، نه مهندس و طراح، شاید به مرور بتونید از نصابی به اونجا برسید اما اولش باور کنید سخته من اگه بلد بودم از ماه اول میرفتم نصابی میکردم و همزمان به فکر کار مهندسی هم بودم.
در خصوص مدرک هم من ندیدم اینجا تفاوتی بکنه. تقریبن بر اساس پوزیشنی که اپلای میکنید یه مقدار مشخصی از تحصیلات رو میخوان اما ندیدم که از 4 یا 5 سال بیشتر که معادل همون لیسانسه بخوان. برای پوزیشن هایی مثل درفتری حتی میگن آشنایی یا نهایتن مثلن 2 سال.
دیگه چیزی به ذهنم نمیرسه .
اگه سوالی بود با جزئیات مناسب بگید سعی میکنم اگه اطلاعاتی داشتم جواب بدم.
ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان: Rambod ، nora ، smu ، mehdi47 ، Arash.arezoo
(2014-05-23 ساعت 10:39)hgbeigi نوشته:  سلام دوستان. کلن میگن معمارا آدمای تبلی ان، البته من معتقدم نه در کارشون بلکه در ارتباطاتشون، بله!
بنده هم مانند شما رشتم معماری بوده از دانشگاه آزاد شیراز لیسانسمو سال 88 گرفتم و تقریبن سابقه کاری خوبی هم حدود 7 سال در زمینه های مختلف از طراحی توی شرکت های شمال کشور تا 2 سال سرپرستی دفتر مهندسی در عسلویه هم دارم. الان هم 5 ماهه که در هیوستون بسر میبرم. از روز اولی هم که اومدم تا الان با اینکه سریعاً خودم رو با کارهای معمولی مشغول کردم اما همچنان به اپلای کردن برای معماری ادامه میدم.
اول از همه توصیه ای رو براتون میزارم که از یکی از طراحان شرکت Gensler بهم کرد. قضیه از این قراره که این شرکت اگه بشناسین یکی از شرکتای بسیار بزرگ و بین المللی معماری هست که تقریبن در هر شهری در آمریکا شعبه و موقعیت شغلی باز داره، من برای 3 پوزیشن در هیوستون اپلای کردم. قبل از اپلای کردن من مدتهاست در سایت لینکدین LinkdIn در حال ایجاد کانکشن هستم و از این طریق افراد زیادی رو هم در این شرکت و هم شرکت های دیگه تونستم حداقل در حد کانکشن بودن بشناسم. و حتی یک بار شرکتی من رو برای مصاحبه دعوت کرد. من به یکی از کسانی که در لیست دوستانم بود پیغام دادم که من برای شرکت شما و پوزیشن فلان اپلای کردم و ممنونم میشم اگه توصیه یا راهنمایی دارید بهم بگید که چطور میتونم شانس بیشتری داشته باشم. اینها به خوبی جوابتون رو میدن و من از ایشون و چند نفر دیگه جوابای خوبی گرفتم. نترسید و حتمن اینکار رو بکنید (من به توصیه یکی از آمریکایی هایی که خودش 30 سال کارمند نیروی انسانی یه شرکت بزرگ بود اینکار رو کردم.) مهمترین توصیه این بود که اگه مدرکتون رو از آمریکا نگرفتید ننویسید "Architect" هستید چون خلاف قوانین AIA همون جامعه معماری آمریکاست. دوم مدرکی به اسم LEED در آمریکا هست که میتونید منابعش رو بخونید و امتحان بدید و اگه بگیرید بسیار شما رو ممتاز خواهد کرد. متن کامل توصیه هاشونو اگه خواستید بگید براتون بفرستم. من فقط یک بار به مصاحبه دعوت شدم اون هم بدون اپلای کردن، اونها رزومه و پروفایل منو در لینکدین دیده بودن. پوزیشن مد نظرشون برای من Senior Architect بود که آرزوی من هست Smile پورتفولیو ازم خواستن و من با وجودیکه هاردم و کلیه کارهامو از دست دادم دوباره از دوستان و همکارام خواستم برام بعضی ها رو ایمیل کردن و خلاصه ظرف یک هفته من پورتفولیو رو آماده کردم (حتمن پورتفولیو رو آماده کنید و حتی در اینترنت و وبسایت هایی مانند Behance.net آپدیت کنید تا قابل دسترس باشه، خیلی از جاها همراه رزومه، پورتفولیو هم میخوان). همه چیز عالی بود و اونها از کارای من و نحوه کار کردنم بسیار راضی بودن طوریکه ازم پرسیدن با این کارای خوبی که اونجا انجام میدادی چرا ایرانو ترک کردی ؟ که من مونده بودم چی بگم با این زبانِ الکن و شرایط غیر قابل فهم برای اون، خلاصه گفتم من ایرانو ترک نکردم، ایران منو ترک کرد، خندیدیم و تموم شد. نتیجه اینکه این شرکت، شرکت کوچیک اما با کیفیتی بود که چندین بار هم جایزه طراحی بهترین خونه هیوستون و آشپزخونه، بار و .. رو برده بود و استراتژی طراحیشون بر اساس پرسش و پاسخ و کامیونیکیشن بسیار قوی با کارفرما بود طوریکه حتی به خونشون میرفتن و با تک تک بچه ها و همسر و ... بارها صحبت میکرند تا خونه شونو طراحی کنند و فقط بهمین خاطر من نتونستم کارو بگیرم چون زبانم جوابگوی این حد از ارتبازات نبود. البته این بخاطر پوزیشن بالایی که در نظر داشتند هم بود.
خلاصه گرفتن کار معماری در اینجا بسیار مشکل است اما نشدنی نیست. من تجربه های در این 5 ماه داشتم و در خیلی از پوزیشن ها از درفتر تا سنیور اپلای کردم و شاید نشه همه چیزو اینجا گفت. اولین قدم شما باید این باشه که بگردید ببینید چه پوزیشن هایی در معماری در آمریکا وجود دارند و توانایی های شما به کدام پوزیشن میخوره، این خیلی مهمه، که سر جاتون باشید. من مدتها گشتم تا بتونم یه پوزیشن مرتبط با سرپرستیم پیدا کنم که اینجا قبولش کنن، هم متناسب با سنم، هم سابقم و هم واقعن کاری که کردم. و اینکه نمیتونی بگی معمار هستی (شاید Architectural Designer) جانشین مناسبی باشه. من این موضوع رو اخیرا فهمیدم.
برای درفتری اگه بتونید نقشه های الکتریکال و مکانیکال رو هم ساپورت کنید و از جزئیات سازه های اینجا بخصوص چوبی و کدهاشون کمی اطلاع داشته باشید باید بتونید کار پیدا کنید. و قابل توجهه که درآمد خوبی هم خواهید داشت. در هیوستون رنج حقوقی درفتر (که خود Drafter هم دارای لول ها و پوزیشن های مختلف هست) تا 120 هزار دلار در ساله.
برای کارای 3D و مدلینگ شاید بهتر باشه که فریلنس کار کنید و به شرکت های مختلف خودتون معرفی کنید، سر بزنید، آگهی در Craigslist بزارید و کارای مستقل و پروژه ای انجام بدید.
یکی از دوستان گفت در زمینه طراحی داخلی و نصب پارکت و ... وارده، اگه واقعن توانایی اینکار ها رو دارید، فکر کنم بتونید کار خوبی پیدا کنید، البته انتظارتون رو نمیدونم اما دونستن فقط یکدوم از این ها مثل نصب درای وال، صفحات گچی، پارکت و ... برای خودش کار خوبی داره اما میشید نصاب، نه مهندس و طراح، شاید به مرور بتونید از نصابی به اونجا برسید اما اولش باور کنید سخته من اگه بلد بودم از ماه اول میرفتم نصابی میکردم و همزمان به فکر کار مهندسی هم بودم.
در خصوص مدرک هم من ندیدم اینجا تفاوتی بکنه. تقریبن بر اساس پوزیشنی که اپلای میکنید یه مقدار مشخصی از تحصیلات رو میخوان اما ندیدم که از 4 یا 5 سال بیشتر که معادل همون لیسانسه بخوان. برای پوزیشن هایی مثل درفتری حتی میگن آشنایی یا نهایتن مثلن 2 سال.
دیگه چیزی به ذهنم نمیرسه .
اگه سوالی بود با جزئیات مناسب بگید سعی میکنم اگه اطلاعاتی داشتم جواب بدم.
ممنون
باسلام وتشكر دوست عزيز
من هم با تاييد صحبتهاى شما، ميخواستم اينو بگم كه نميدونم چرا بچه هاى اينجا اينقدر نااميد و منفى هستن، من يكماه اومدم امريكا و دو روزه برگشتم ايران، تو اين چند سالى كه عضو اينجا بودم باورم شده بود تو امريكا خبرى از كار نيست و بايد به كارهاى پيش پا افتاده پرداخت، به همين خاطر به علت شرايطى كه در ايران دارم( شركت معمارى و كارخانه دكور وكابينت) فقط براى گرفتن گرين كارت و نه براى موندن رفتم امريكا، ولى از وقتى كه رسيدم اونجا شرايط رو اينقدر بد هم نديدم، دوست و اشناهايى كه تو اين كار ديدم خيلى راضى بودن و توصيه اكيد ميكردن كه برم اونجا بمونم و حتما موفق ميشم، اين تجربه رو فقط تو سانفرانسيسكو نداشتم بلكه حتى سياتل هم به همين نحو بود وقتى اونجا هم رفتم با تحقيق و كانكت شدن به قول دوست عزيزمون، اونجا هم همين توصيه رو بهم ميكردن، تو سانفرانسيسكو يه چند روزى رو پيش يكى از همين اشنامون( البته تو يكى از مهمونيها اشنا شده بودم) سر كارش و پروژه هاش رفتم تا از نزديك با كاراش اشنا بشم كه اگه دوستان خواستن براتون ميگم، به دو علت برگشتم، يكى به علت برنامه ريزى نكردن براى موندن در ابتدا و داشتن شركت تو ايران و ديگرى به علت ضعيف بودن زبان كه خيلى ازارم ميداد.
در كل از دوستان خواهش ميكنم كه هيچوقت منفى ندن، تا دوستان تو تصميم گيريشون دچار ياس نشن و مثل من با خوندن اين مطالب تو اين چند سال پيش حتى برنامه ريزى مهاجرتشونو عوض نكنن و حتى دنبال يادگيرى زبان هم نباشن، همينطور كه خيليها ميگن تو ايران كار نيست در صورتىكه من و يا بعضى همكاران هميشه با كمبود نيروى ماهر مواجهيم تو امريكا هم همينطوره، اگه كسى بخواد چه ايران چه اونجا هميشه كار هست، البته به قول دوستمون بايد ارتباط با ديگرانو قوى كنيم تا موقعيت پيش بياد، من حدودا با هفت نفر اونجا تونستم صحبت كنم كه بيشترشون براى خودشون كار ميكردن و يكى دوتاشون، شركت ديگه، كه همشون با شنيدن نوع مهارت و كارم با اطمينان ميگفتن كه بياى موفق ميشى.
پاسخ
تشکر کنندگان: nora ، hgbeigi ، mehdi47
(2014-05-23 ساعت 18:41)Rambod نوشته:  
(2014-05-23 ساعت 10:39)hgbeigi نوشته:  سلام دوستان. کلن میگن معمارا آدمای تبلی ان، البته من معتقدم نه در کارشون بلکه در ارتباطاتشون، بله!
بنده هم مانند شما رشتم معماری بوده ...
باسلام وتشكر دوست عزيز
من هم با تاييد صحبتهاى شما، ميخواستم اينو بگم كه نميدونم چرا بچه هاى اينجا اينقدر نااميد و منفى هستن، من يكماه اومدم امريكا و دو روزه برگشتم ايران، تو اين چند سالى كه عضو اينجا بودم باورم شده بود تو امريكا خبرى از كار نيست و بايد به كارهاى پيش پا افتاده پرداخت، به همين خاطر به علت شرايطى كه در ايران دارم( شركت معمارى و كارخانه دكور وكابينت) فقط براى گرفتن گرين كارت و نه براى موندن رفتم امريكا، ولى از وقتى كه رسيدم اونجا شرايط رو اينقدر بد هم نديدم، دوست و اشناهايى كه تو اين كار ديدم خيلى راضى بودن و توصيه اكيد ميكردن كه برم اونجا بمونم و حتما موفق ميشم، اين تجربه رو فقط تو سانفرانسيسكو نداشتم بلكه حتى سياتل هم به همين نحو بود وقتى اونجا هم رفتم با تحقيق و كانكت شدن به قول دوست عزيزمون، اونجا هم همين توصيه رو بهم ميكردن، تو سانفرانسيسكو يه چند روزى رو پيش يكى از همين اشنامون( البته تو يكى از مهمونيها اشنا شده بودم) سر كارش و پروژه هاش رفتم تا از نزديك با كاراش اشنا بشم كه اگه دوستان خواستن براتون ميگم، به دو علت برگشتم، يكى به علت برنامه ريزى نكردن براى موندن در ابتدا و داشتن شركت تو ايران و ديگرى به علت ضعيف بودن زبان كه خيلى ازارم ميداد.
در كل از دوستان خواهش ميكنم كه هيچوقت منفى ندن، تا دوستان تو تصميم گيريشون دچار ياس نشن و مثل من با خوندن اين مطالب تو اين چند سال پيش حتى برنامه ريزى مهاجرتشونو عوض نكنن و حتى دنبال يادگيرى زبان هم نباشن، همينطور كه خيليها ميگن تو ايران كار نيست در صورتىكه من و يا بعضى همكاران هميشه با كمبود نيروى ماهر مواجهيم تو امريكا هم همينطوره، اگه كسى بخواد چه ايران چه اونجا هميشه كار هست، البته به قول دوستمون بايد ارتباط با ديگرانو قوى كنيم تا موقعيت پيش بياد، من حدودا با هفت نفر اونجا تونستم صحبت كنم كه بيشترشون براى خودشون كار ميكردن و يكى دوتاشون، شركت ديگه، كه همشون با شنيدن نوع مهارت و كارم با اطمينان ميگفتن كه بياى موفق ميشى.

درسته، در کل خنده داره که میگن کار نیست، کار زیاد هم هست اما به یاد داشته باشید که برای موفق شدن و یا ورود به جامعه پروفشنال ها شما هم نیاز به زمان دارید و هم زبان. نمیتونید عجله داشته باشید، اما باید برنامه ریزی کنید، زمان بگذارید و می بینید که موفق خواهید شد.
پاسخ
تشکر کنندگان: Rambod
دقيقا دوست عزيز، اونجا هم كسى به من نگفت كه از زمانى كه مياى فرداش كارت سكه ميشه، همه ميگفتن يك تا نهايت دوسال بايد زحمت بكشى ولى خيلى موفق تر از ايرانت ميشى، خودمم ميدونم حتى اگه زبانت هم عالى باشه، شش هفت ماه اول ادم گيج ميزنه تا زندگى اونجا جا بيفته و بعد به كار بتونه فكر كنه، تو همين ايرانم اگه بخوام زندگيمو از تهران به يكى از شهرستانا ببرم كلى وقت ميخواد تا راه بيفتم چه برسه به موو كردن به يه كشور ديگه، ولى منظور من اين بود كه اين سياه نمايى كه از كار معمارى تو اين تايپيك هست خيلى بيش از اندازه هست (ميتونين يه مرورى بكنين) و يا كسايى كه اينارو نوشتن اصلا هنوز نرفتن و شنيده هاشونو نوشتن و اونايى كه اونجا ميرسن و مشغول ميشن ديگه نميان مطلب بزارن و يا اينكه همت و پشتكارو تحقيق و كانكشن ندارن.
در كل كسايى مثل من بيشتر اطلاعات بدرد بخور از قبيل سفارت و مصاحبه و غيره رو از مهاجرسرا بدست اورديم، و يه جايى كه روى اطلاعات غلط هم برنامه ريزى ميكنيم و نااميد ميشيم و بعضا مثل من تو اين چهارسالى كه منتظر رفتن بودم مسير خودمو عوض ميكنم و با بدبينى به زندگى اونجا نگاه ميكنم و وقتى زندگى ايران خودمو با چيزايى كه شنيده بودم از اونجا، تو كفه ترازو ميذاشتم بيخيال هرچى مهاجرت شده بودم و هيچ برنامه ريزى نكردم و بعنوان سفر نگاه ميكردم ولى وقتى رفتم اونجا و شروع به تحقيق گسترده و مستند و دليل قانع كننده براى خودم كردم و ديدم خيلى با چيزايى كه فكر ميكردم تفاوت داشت و جا خوردم و غبطه از اينكه كاش حداقل چند درصد از اين منفى بافيها كمتر ميخوندم و يه كم به رفتن و برنامه ريزى و زبان خوندن و جور كردن سرمايه فكر ميكردم و مثل الان حداقل يكسال عقبتر نمي افتادم. در نهايت من هيجكى رو تشويق به رفتن و يا نشان دادن در باغ سبز نميكنم فقط ميگم اطلاعات اينجا با چيزى كه من ديدم مغاير بود، به هر حال شرايط براى هر كسى فرق ميكنه و ممكنه يه كم شانس هم تو كانكشنها و ارتباطات دخيل باشه و همونجور كه ميگم كاش منفى بافيها كمتر باشه اينو هم ميگم عاقلانه نيست كه فقط به حرفهاى من با تجربه يكماهه تو اونجا تكيه بشه، ولى باز تاكيد ميكنم براى يه ادم با هدف و علاقه هميشه كار هست چه تو ايران چه اونجا، فقط مثل همه مهاجرت ها چه به يه شهرستان و چه به يه كشور يه سرمايه اوليه لازمه كه حداقل يه سال رو بتونى خرج كنى و فشار مخارج نااميدت نكنه و از هدفت دور نشى و به كارهاى پيش پا افتاده عادت نكنى، ولى نه اينكه فكر كنى از همون اول ميرى و كار بزرگ ميكنى ولى حداقلش اينه كه به كارهاى اوليت عادت نميكنى و قانع نميشى.
ممنون كه نظر منو خونديد
پاسخ
تشکر کنندگان: hgbeigi ، sara.e
(2014-05-24 ساعت 07:34)Rambod نوشته:  دقيقا دوست عزيز، اونجا هم كسى به من نگفت كه از زمانى كه مياى فرداش كارت سكه ميشه، همه ميگفتن يك تا نهايت دوسال بايد زحمت بكشى ....

من با تمام حرفات موافقم و تقریبن همونطوری فکر و نگاه میکنی که من، من هم مثل تو تمام مراحل کاریمو مدیون همین مهاجرسرا هستم و بازهم در تایید حرفت شاید تنها و بزرگترین بدی پیگیری مهاجرسرا همینه که بار منفی زیادی به آدم وارد میکنه و کلن آدمو میبره توی نگرانی، اضطراب و ندونم کاری. اما خب همه اینا بخاطر حساسیت بچه هاست و اینکه اینجا بیشتر مشکلات بررسی میشه و اکثرا میان که برای سوالاشون و مشکلاشون راه حلی پیدا کنن و خب نتیجه این میشه که ما با خیل عظیمی از مشکلات و نشد ها طرفیم!
اما وقتی هم که میام بعد یه مدت می بینیم همه چی در همه جای دنیا عادیه. کاملن قیاست برای عوض کردن شهر هم درسته. واقعن اینجا سرزمین فرصت هاست. امیدوارم زودتر برگردی و به زندگی آینده و موفقیت های بزرگت برسی. خوشحال میشم اومدی در تماس باشیم. تجربه هر کسی قابل شنیدنه!
پاسخ
تشکر کنندگان: Rambod
(2014-05-24 ساعت 07:52)hgbeigi نوشته:  
(2014-05-24 ساعت 07:34)Rambod نوشته:  دقيقا دوست عزيز، اونجا هم كسى به من نگفت كه از زمانى كه مياى فرداش كارت سكه ميشه، همه ميگفتن يك تا نهايت دوسال بايد زحمت بكشى ....

من با تمام حرفات موافقم و تقریبن همونطوری فکر و نگاه میکنی که من، من هم مثل تو تمام مراحل کاریمو مدیون همین مهاجرسرا هستم و بازهم در تایید حرفت شاید تنها و بزرگترین بدی پیگیری مهاجرسرا همینه که بار منفی زیادی به آدم وارد میکنه و کلن آدمو میبره توی نگرانی، اضطراب و ندونم کاری. اما خب همه اینا بخاطر حساسیت بچه هاست و اینکه اینجا بیشتر مشکلات بررسی میشه و اکثرا میان که برای سوالاشون و مشکلاشون راه حلی پیدا کنن و خب نتیجه این میشه که ما با خیل عظیمی از مشکلات و نشد ها طرفیم!
اما وقتی هم که میام بعد یه مدت می بینیم همه چی در همه جای دنیا عادیه. کاملن قیاست برای عوض کردن شهر هم درسته. واقعن اینجا سرزمین فرصت هاست. امیدوارم زودتر برگردی و به زندگی آینده و موفقیت های بزرگت برسی. خوشحال میشم اومدی در تماس باشیم. تجربه هر کسی قابل شنیدنه!
حتما دوست عزيز، خوشحال ميشم، من هم ارزوى موفقيت برات دارم
پاسخ
تشکر کنندگان:
سپاس از اطلاعات خوبی که در اینجا به اشتراک میذارید
دوستان من مدرک لیسانس مهندسی مواد دارم، ولی بیش از شش سال سابقه کار در زمینه عمران و معماری. بیشتر این سال ها در بخش دفتر فنی کار کردم به نرم افزارهای
Revit architecture
Revit structure
Revit MEP
Autocad 2D & 3D
Naviswork
3DsMAX
Xsteel _tekla structure
Autodesk Quantity takeoff
Microsoft office MSP
تسلط دارم. احتمالا با توجه به عدم انطباق رشته تحصیلی و سابقه کارم نمیتونم برای پوزیشن های مهندسی اپلای کنم. به نظرتون میشه امید داشت به عنوان تکنسین (با توجه به نرم افزارهایی که عنوان کردم) کار پیدا کنم؟! تا شرایط ادامه تحصیل برام فراهم بشه.
2015AS53$$ - DS260: 04 June - Current:13 April - Interview: 03 June - Ankara - CEAC updated: 28 Apr - 20 May - 30 May - 03 Jun - 08 Jun - 09 Jun - 12 Jun (01) - After 60 days: 13 Agu (01- Nightly) - 14 Agu(01) - 14 Agu (01 & 02) :Chang " /" to "or" - Clear: 18 Agu - Visa: 27 Agu - Virginia


My Nephew:2016AS1$$ - Interview: 01 Oct - Visa: 05 Oct - Virginia
پاسخ
تشکر کنندگان: Rambod
من اقدام کردم برای مهاجرت و تا یکسال دیگه باید جمع کنم و برم آمریکا، مقصدم کارولینای جنوبی هست! اما با خوندن این پست ها به شدت استرس و اضطراب بهم دست داده! لیسانس معماری دارم و خب 3سال هم سابقه کار. الانم راه برگشت ندارم و اقدام کردم و جلو همه مخالفت ها واستادم . اما واقعا" از آینده شغلیم میترسم... الان تو این یکسال باقی مونده باید فقط زبان بخونم درسته؟ هیچی به اندازه زبان الان ضروری نیست؟
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان