کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
بی خانمانی در آمریکا
(2014-02-25 ساعت 05:38)yami نوشته:  این چیزی هست که کسی که تجربه شخصی اش بود به من گفت. گفت که همون اول کار میگن که ما شما رو خیلی سریع از نظر اقامتی به حد یک مقیم دائم میرسونیم و همه چطور شما هم مثل بقیه باید برین کار کنیم و روی پای خودتون بایستید.
خون شما از سیتیزن این مملکت که بی خانمانه و تو پارک میخوابه رنگین تر نیست.
این بحثی که شما اینجا شروع کردین با موضوع تاپیک مرتبط نیست و من بعد از مدتی پست های شما و این پست خودم رو پاک می کنم. فقط می خواستم از تجربه شخصی خودم بگم. من اینجا با یک خانواده افغانی آشنا شدم. اینها 2 سال پیش از هند به آمریکا پناهنده شدن. وقتی کیسشون اپروو شده براشون بلیط هواپیما گرفتن به مقصد رالی. می گفتن اگر از اینجا خوششون نمیومده و جای دیگه ای مدنظرشون بوده می تونستن تقاضای انتقال بدن و از اینجا برن. یعنی هیچ اجباری نبوده که حتماً همون جایی که اونها تعیین کردن بمونن. تا 6 ماه اجاره خونه شون توسط دولت آمریکا پرداخت می شده و بهشون کمک کردن تا شغل مورد دلخواهشون رو پیدا کنند. یعنی قبلش با کارفرما توافق می کردن و بعد به اینها خبر می دادن که براتون فلان جا کار هست. تشریف ببرین ببینین به مذاقتون خوش میاد یا نه؟ البته کارهاشون سطح پایین ولی در کمپانی های مطرحی مثل Fedex بوده. در حقیقت تا اینها روی پای خودشون نایستادن رهاشون نکردن به امان خدا و البته با وجودی که مسلمون بودند و هستند کلیسای باپتیست رالی کمک های خیلی زیادی بهشون کرده. حالا هر سه نفرشون کار می کنند ولی میگن تو هند زندگیشون خیلی بهتر بوده و بعد از 5 سال که تابعیتشون رو گرفتند می خوان برگردن هند!!!
پاسخ
تشکر کنندگان: yami ، Rock ، mr.foad ، sce ، ParsTrader ، behfaza ، romance33 ، pari pariaaa ، rs232 ، lighter ، amin_j ، golia
(2014-02-25 ساعت 05:50)yami نوشته:  
(2014-02-25 ساعت 05:47)Rock نوشته:  
(2014-02-25 ساعت 05:38)yami نوشته:  
(2014-02-25 ساعت 05:19)Rock نوشته:  
(2014-02-25 ساعت 04:54)yami نوشته:  بله درسته صرفا یک مدت کوتاهی در حد یکی دو ماه دوره زبان و جای زندگی میدن و اقامتشون که درست شد مثل بقیه مردم ساکن این کشور تشریف میبرن دنبال زندگی خودشان. اینو یکی که تجربه شخصی اش بود در همین مهاجرسرا به من گفت.

راستش این چیزی که میگی‌ یامی جان من نشنیدم. چون از لحاظ انسانی‌ هم به دور هست کسی‌ که قدرت این رو نداره روی پای خودش بایستد و پناه آورده به دامن کشوری برای نجاتش رو همینطوری ول کنن توی خیابون. اما از هر زمان که کار پیدا کنه و بتونه از پس خودش بر بیاد مثلا ۶ ماه یا ۱سال، این منطقی‌ تر به نظر میرسه و انسانی‌ تر هم هست برای کشوری که آمار این کار انسانیش در صدر کشورهاست.

این چیزی هست که کسی که تجربه شخصی اش بود به من گفت. گفت که همون اول کار میگن که ما شما رو خیلی سریع از نظر اقامتی به حد یک مقیم دائم میرسونیم و همه چطور شما هم مثل بقیه باید برین کار کنیم و روی پای خودتون بایستید.
خون شما از سیتیزن این مملکت که بی خانمانه و تو پارک میخوابه رنگین تر نیست.

آره یامی جان. اما یکمی رنگین تره! چراکه این فرد بدون شک در مضیقه بوده که به کشور فرار کرده. حالا بدون زبان و حتی بدون یاد گرفتن فرهنگ و آداب معاشرت چطوری خواهد توانست دوام بیاورد؟ سیتیزن اون کشور میتونه به راحتی‌ کار پیدا کنه و دارای هیستوری هست. اما این فرد هیچی‌ نداشته که به این کشور اومده بدون اینکه خودش رو برای همچین شرایطی آماده کنه! که به نظرم ناراحت کنند‌ست اگه به این شکل باشه!

از نظر قانون وقتی یک مهاجر گرین کارتی میتونی بالاترین شغلها رو هم بگیره به این معنیه که میتونه بگیره! نمیگن درسته میتونه بگیریه ولی کسی بهش نمیده!!! در قانون ننوشته که حالا اگه کسی مهاجر با مدارک قانونی بود ولی زبانش بد بود، این ارفاق رو بهش بکنید! Smile

حرفت کاملا متین. اما اگر قادر به ساپورت این افراد نیستند، پس فکر میکنی‌ فقط برای شکل انسان دوستانه در جهان اینکارو انجام میدان؟ اگر اینکار رو انجام میدان پس چطوری این مردمی که اونجا هستن به زندگیشون ادامه میدان؟ چون عملا این افراد رو میفرستن تو دل خطریه که حتا میتون جونشون رو تهدید کنه.
یعنی هیچ شکایتی در سازمان ملل از شکل برخورد این کشور با این افراد وجود نداره؟ Sad
میگن یامی جان من برات پ.خ میکنم ادامه ی این بحث را اگر مایل هستی ادامه میدیم دوست خوبم Smile چون دگر جایز نیست Tongue
If you want something in your life you've never had
you'll have to do something, you've never done

پاسخ
تشکر کنندگان: mr.foad ، behfaza
والا من نقل قول کردم، نه خودم اونجوری اومدم و نه کسی رو به شخصه از نزدیک دیدم که اینجوری بیاد.
اینی هم که گفتم چیزی بود که یکی از اعضای سابق مهاجرا یک بار به من گفت. راست و دروغش پای خودش.
بهرحال موردی که عمو سعید گفتن موثق تر هست با این حساب و شما رو اون حساب کنید.

شرمنده عمو سعید. اطاعت میشه Smile
پاسخ
تشکر کنندگان: Rock ، Saeedv13 ، mr.foad ، sce ، ParsTrader ، behfaza ، romance33 ، smart
مرسی‌ عمو سعید. لطف کردی بابت پاسخ. و البته ببخشید بابت شلوغ کردن تاپیک. Smile
من دیگه ساکت Tongue
If you want something in your life you've never had
you'll have to do something, you've never done

پاسخ
تشکر کنندگان: Saeedv13 ، mr.foad ، behfaza ، romance33
خب مثل اینکه با حرفی که من زدم تاپیک یه مقدار منحرف شده ! Big Grin من عذر میخوام ! Big Grin منظورم از پرسیدن اون سوال این بود که با این تفاسیر اون دسته افراد هم اکثرا باید بی خانمان بشن خب ! چون باز کسی که قصد مهاجرت داشته یه کم خودشو آماده کرده ! ولی کسی که فرار کرده و موندگار شده عملا هیچی ! :|
ولی این خیلی خوبه که به طرف بگن هیچی بهت نمیدیم ولی اقامت دائم و یا سیتیزنی رو زودتر بهت میدیم ! درست متوجه شدم ؟! :|
والا اگه اینطوری باشه من در اولین فرصت کلی پول وکیل میدم میرم میشم پناهنده بعد سود سرمایه ی ایرانمو هرماه میدم بفرستن برام ! Smile) یه نفر آدم همین اوایل ماهی 3000 تا بهش برسه میتونه خودشو جمع کنه دیگه تا یه کاری یاد بگیره ؟!! Big Grin
من بعد از این دیگه از این حرفا تو این تاپیک نمیزنم دیگه تمومه ! شرمنده جناب مدیر ! Big Grin اگه لطف کنید تو پیام خصوصی بگید که دیگه بیشتر ممنون میشم ! Big Grin
پاسخ
تشکر کنندگان: Rock ، romance33
تو یک فیلم سینمایی که از روی واقعیت درست شده بود، در آمریکا دیدم. اون‌هایی‌ که غیر قانونی و با پناهندگی به آمریکا آمدن و نتونستند خودشون را جمع و جور کنند. برای این که تو خیابان نخوابند، یک ساختمان کهنه و درب داغون ا که تو هر اتاق ۱۲ متری. ۳ طرفش را تخت خواب‌های ۳ طبقه گذشت بودند، یعنی‌ تو اتاق ۱۲ متری ۹ تخت خواب بود که هر کسی‌ یک تختش را اجاره کرده بود.این جوری زندگی‌ میکردند. اون هم چه خوابیدنی می‌شه !!?? بین چندین گانگستر مکزیکی که بخاطر چند دلار چاقو کشی‌ میکنند. اگر هم کسی‌ کشته شد خوب شده.(مسالهٔ مرگ براشون حل شده است. ) منظور این است که "مرگ " را هم بخشی از زندگی‌ میدونند که اگر اتفاق افتاد خوب افتاده. میگن رفته بهشت راحت شد الان داره از اون جا به ما نگاه می‌کنه و خوشحاله که تو این بدبختی شریک ماروی زمین و این دنیا نیست ..... بهمین راحتی‌. خودتون تا آخرش بخونید.
پاسخ
تشکر کنندگان: mr.foad ، sce ، behfaza ، lighter ، smart ، golia
اینگونه زندگی کردن مختص پناهنده ها یا مهاجران غیر قانونی نیست بلکه خیلی از مردم همین کشور هم وقتی به مرحله نزدیک بی خانمانی برسن ممکن همین روش رو امتحانی بکنن.
در واقع یک مرحله قبل بی خانمانی همینی هست که شما توضیحش رو دادید!!
البته در مورد ایرانیها معمولا این مرحله هیچوقت اتفاق نمی افته چون به ندرت یک ایرانی حاضر بشه که زن و بچه اش زیر یک سقف با ده نفر دیگه زندگی کنن اما خیلی از بقیه ملیتها با این مسائل مشکلی ندارن حتی اگه منجر به این بشه که فرزند مشترک یکی از اونها و همسرشون رو هم ناخواسته ندانسته !!! به فرزندی بپذیرند!!!
پاسخ
تشکر کنندگان: mr.foad ، mazlom khanom ، sce ، ParsTrader ، behfaza ، romance33 ، rs232 ، el333 ، smart ، golia
(2014-02-25 ساعت 07:44)yami نوشته:  اینگونه زندگی کردن مختص پناهنده ها یا مهاجران غیر قانونی نیست بلکه خیلی از مردم همین کشور هم وقتی به مرحله نزدیک بی خانمانی برسن ممکن همین روش رو امتحانی بکنن.
در واقع یک مرحله قبل بی خانمانی همینی هست که شما توضیحش رو دادید!!
البته در مورد ایرانیها معمولا این مرحله هیچوقت اتفاق نمی افته چون به ندرت یک ایرانی حاضر بشه که زن و بچه اش زیر یک سقف با ده نفر دیگه زندگی کنن اما خیلی از بقیه ملیتها با این مسائل مشکلی ندارن حتی اگه منجر به این بشه که فرزند مشترک یکی از اونها و همسرشون رو هم ناخواسته ندانسته !!! به فرزندی بپذیرند!!!
حالا من نخواستم بچه مچه را بگم گفتم ،شاید سایت بدش میاد. ولی‌ حق باشما است. ۱۰۰ در ۱۰۰ درسته.
پاسخ
تشکر کنندگان: yami ، ParsTrader ، behfaza
خوب امریکا یک کشور سرمایه داری است با کمترین خدمات سوشیال در میان کشورهای پیشرفته. البته باز هم سیستم های حمایت اجتماعی آن قابل مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان سوم نیست ولی به هرحال در تئوری نظام امریکا جای خاصی برای سوسیالیم در نظر گرفته نشده است و بیشتر کمک های حمایتی آن نیز تحت پوشش خیریه و انفاق انجام می گیرد. در این نظام سرمایه داری فردگرا یک شهروند اختیار دارد که در عرض سه ماه از کانال های قانونی به سرمایه فراوان برسد و کاخ بسازد و همچنین ممکن است که در عرض سه ماه تمام سرمایه خود را از دست بدهد و در خیابان بخوابد. دولت و نظام اجتماعی امریکا اصولا هیچ مسئولیتی در قبال وضعیت مالی افراد به عهده نمی گیرد. حتی خدمات بیمه بازنشستگی و یا سایر خدمات اجتماعی از منبع کار و درآمد خود شما شکل می گیرد و هنوز بسیاری از سیاستمداران اصولگرای امریکا که معتقد به اصول سرمایه داری هستند با پرداخت حداقل های دولتی به صورت کوپن غذا به افراد نیازمند مخالف هستند و اعتقاد دارند که هیچ گونه امتیاز مالی نباید به هیچ فردی از کانال دولتی داده شود. به هرحال به نظر من کسی که مهاجرت می کند باید با نظام کشوری که می خواهد به آنجا برود آشنا باشد و مثلا بداند که فرق امریکا و کانادا و سوئد چیست و منطبق با خواسته ها و شرایط خودش یک کشور را انتخاب کند.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
تشکر کنندگان: Rock ، poem ، mr.foad ، nora ، بازگشت ، behfaza ، Saeedv13 ، romance33 ، soheilbadami ، el333 ، rira1982 ، lighter ، amirdadash ، smart ، amin_j ، golia ، atmish
(2014-02-24 ساعت 03:10)sadeghifa نوشته:  سلام یامی جان به نظر شما استفاده از ماشینهای کاروانی که تخت وسرویس بهداشتی دارند چطوره مثلا برای کسی که دو تا بچه داره و20000تا بهتر نیست برای شروع یک ماشین کاروان مسافرتی بخره و بعد از پیدا کردن کار و تثبیت شدنه اوضاع { مثلا یک سال } ماشین رو بفروشه
اون آر وی (همون کاروان) مد نظر شما قیمت تمیزهاش همون حدود 20 تا هست البته نه به اون بزرگی که برای خونواده مناسب باشه چون بزرگهاش تقریبا 2 برابر این قسمت هست ضمن اینکه شما پولی که بابت اجاره به صاحب پارک میدی که بتونی اون رو بقول اینا هوکاپش کنین و به اب و فاضلاب و برق وصلش کنی تقریبا نیم یک اجاره خونه هست مگر اینکه ایستگاههای خارج از شهر برید که امنیت کمی داره و هر روز تا شهر باید پول سوخت بدید و اگر ماشین رو اجاره کنین پول اجاره ماشین با خدماتی که گفته شد چیزی حدود همان اجاره اپارتمان درمیاد. اتفاقا در این باره چند فروم خوب توی نت هست البته بیشتر برای گردشگری ولی میتونین ازش مخارج رو براورد کنین و اطلاعت بگیرید.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: romance33 ، behfaza ، mr.foad ، ParsTrader ، rs232 ، Saeedv13 ، بازگشت ، el333 ، pari pariaaa ، mrhj50 ، lighter ، sadeghifa ، smart ، amin_j
(2014-02-26 ساعت 11:54)soheilbadami نوشته:  
(2014-02-24 ساعت 03:10)sadeghifa نوشته:  سلام یامی جان به نظر شما استفاده از ماشینهای کاروانی که تخت وسرویس بهداشتی دارند چطوره مثلا برای کسی که دو تا بچه داره و20000تا بهتر نیست برای شروع یک ماشین کاروان مسافرتی بخره و بعد از پیدا کردن کار و تثبیت شدنه اوضاع { مثلا یک سال } ماشین رو بفروشه
اون آر وی (همون کاروان) مد نظر شما قیمت تمیزهاش همون حدود 20 تا هست البته نه به اون بزرگی که برای خونواده مناسب باشه چون بزرگهاش تقریبا 2 برابر این قسمت هست ضمن اینکه شما پولی که بابت اجاره به صاحب پارک میدی که بتونی اون رو بقول اینا هوکاپش کنین و به اب و فاضلاب و برق وصلش کنی تقریبا نیم یک اجاره خونه هست مگر اینکه ایستگاههای خارج از شهر برید که امنیت کمی داره و هر روز تا شهر باید پول سوخت بدید و اگر ماشین رو اجاره کنین پول اجاره ماشین با خدماتی که گفته شد چیزی حدود همان اجاره اپارتمان درمیاد. اتفاقا در این باره چند فروم خوب توی نت هست البته بیشتر برای گردشگری ولی میتونین ازش مخارج رو براورد کنین و اطلاعت بگیرید.

البته این RV ها یه خوبی دارن واسه کسایی که مجرد یا بدون بچه هستن و بیشتر منطقه ی خوب واسشون اهمیت داره مناسبن !
بدیشونم اینه که چفت و بند درست حسابی ندارن هرکسی راحت میتونه واردش بشه !
الان من شخصا اگه آمریکا یا هرکشور دیگه ای باشم اصلا نه بزرگی خونه واسم اهمیت داره و نه لوکس بودن و این مسائلش ! همین که کثیف و ناجور نباشه کافیه و از همه مهمتر استقلالش !
پس اگر بشه اینارو ببری یه منطقه ی خوب توی یه مجتمع امن و حفاظت شده به نظر من ماهی 500 تا هم باشه ارزششو داره ! ضمن اینکه بعضی مدلاشون دیگه ماشین همراهشون نیست، ماشین باید بیاد عین کفی جا به جاشون کنه فقط !
البته به شرطی که به طور کلی فروششون دردسر نباشه یا ضرر خیلی زیادی متوجه آدم نباشه !
باید حساب کنی ببینی اگه بفروشیش چقدر حداقل ضرر میکنی محاسبه کنی ببینی اگه مثلا 800 یا 1000 تا بدیم اجاره آپارتمان این دوتا تا چه حد به صرفه هستن !!
پاسخ
تشکر کنندگان: yami ، behfaza ، soheilbadami ، romance33 ، lighter ، sadeghifa ، golia
(2014-02-25 ساعت 21:52)rs232 نوشته:  خوب آمریکا یک کشور سرمایه داری است با کمترین خدمات سوشیال در میان کشورهای پیشرفته. البته باز هم سیستم های حمایت اجتماعی آن قابل مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان سوم نیست ولی به هرحال در تئوری نظام آمریکا جای خاصی برای سوسیالیم در نظر گرفته نشده است و بیشتر کمک های حمایتی آن نیز تحت پوشش خیریه و انفاق انجام می گیرد. در این نظام سرمایه داری فردگرا یک شهروند اختیار دارد که در عرض سه ماه از کانال های قانونی به سرمایه فراوان برسد و کاخ بسازد و همچنین ممکن است که در عرض سه ماه تمام سرمایه خود را از دست بدهد و در خیابان بخوابد. دولت و نظام اجتماعی آمریکا اصولا هیچ مسئولیتی در قبال وضعیت مالی افراد به عهده نمی گیرد. حتی خدمات بیمه بازنشستگی و یا سایر خدمات اجتماعی از منبع کار و درآمد خود شما شکل می گیرد و هنوز بسیاری از سیاستمداران اصولگرای آمریکا که معتقد به اصول سرمایه داری هستند با پرداخت حداقل های دولتی به صورت کوپن غذا به افراد نیازمند مخالف هستند و اعتقاد دارند که هیچ گونه امتیاز مالی نباید به هیچ فردی از کانال دولتی داده شود. به هرحال به نظر من کسی که مهاجرت می کند باید با نظام کشوری که می خواهد به آنجا برود آشنا باشد و مثلا بداند که فرق آمریکا و کانادا و سوئد چیست و منطبق با خواسته ها و شرایط خودش یک کشور را انتخاب کند.

آیا کسی از فرآیند بازنشستگی در آمریکا اطلاعاتی دارد که به اشتراک بگذارد؟
برای چراغ همسایه هم نور آرزو کن
بی شک حوالی ات روشن تر خواهد شد ...
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام
همونجور که قبلا گفتم متاسفانه من و همسر الان یکماه هست که بیکار شدیم.
چند راه برای جلوگیری از بیخانمانی رو میتونم الان بگم
1- unemployment insurance
شما این تاپیک رو تو گوگل بزنید و سایت مربوطه رو بهتون میده. انلاین اپلای کنید. تمام سوالهارا صادقانه جواب بدید. بعد براتون چند تا فرم میاد اونهارو هم پر میکنید و میفرستید ، بعد از اون پرداخت ها شروع میشه . البته نکته اصلیش اینجاست که ، بسته به سابقه کارتون هم داره ، مثلا ما چون 5 ماه بود کار میکردیم ، الان خیلی کم بهمون پول میدن یعنی حدود ماهی $350.00 نفری.
و هر دو هفته هم باید گزارش کار بدید یا تلفنی یا انلاین یا با فرمهایی که خودشون میفرستن. که شما تو این دو هفته دنبال کار گشتید ولی هنوز کاری پیدا نشده براتون.
اصلا بدو بدو نداره ، البته اگه تمام چیزهایی که ارتون خواستن رو درست جواب داده باشید.
بعد هم یک روز میرید در صندوق پستیتون رو باز میکنید میبینید براتون یک بسته اومده که کارت بانک bank of america توش هست که پولتون رو به کارتتون ریختن و براتون ارسال کردن.
2- از اونجایی که اجاره ما به تنهایی $950.00 هست و با $700.00 کاری نمیشه کرد ، کشف کردم که یک سیستم دیگه هم هست به نام welfare که کارهای کمک نقدی ، کوپن غذا و غیره را پوشش میده.
با زنگ زدن به شماره 211 و دادن اسم محلتون به متصدی ، شماره و ادرس دفتر welfare محلتون رو میگیرین و حضوری مراجعه میکنید.
از اونجا هم میتونین برای کمک نقدی اقدام کنید و هم برای گرفتن خانه.
البته تمام اینهایی که گفتم مشمول این میشه که درامدتون کمتر از میزان مشخص شده باشه.

هنوز نرفتم دفترشون ، اما اگه رفتم و کسی دوست داشت که بدونه پروسش چجوریه ، بگید تا براتون بنویسم.

البته امیدوارم کار هر چه زودتر درست شه تا این کمکها.
فعلا بابای
تعداد اعضا : ۲نفر ، شماره کیس : **۱۲، تاریخ رویت قبولی : ۹ می، ارسال فرمها : جولای، محل مصاحبه : ایروان، تاریخ مصاحبه : ۲۲ دسامبر، تاریخ دریافت ویزا : فوریه، تاریخ مهاجرت : ۲۹ می ۲۰۱۳ ، ایالت ورودی : سن دیگو، کالیفرنیا، زندگی در حال حاظر : استرلینگ، ویرجینیا
پاسخ
تشکر کنندگان: pari pariaaa ، behfaza ، ffrfar ، EMS ، soheilbadami ، apoornaki ، romance33 ، fariba_a ، nasim ، sayeh_m ، el333 ، mr.foad ، lighter ، zohreh36 ، smart ، amin_j ، lotfe.kh
(2014-03-03 ساعت 00:14)Reza20002 نوشته:  آیا کسی از فرآیند بازنشستگی در آمریکا اطلاعاتی دارد که به اشتراک بگذارد؟

فرایند خاصی نداره مثل همه جای دیگه کلیش اینه که شما درصدی از درامدت رو به صندوق سوشال میدی و بعد از -فکر کنم 67 سال باشه؟ سن بازنشستگی الان- اعلام بازنشستگی ماهانه حقوق میگیری بعلاوه بیمه درمانی بازنشستگان که اسمش مدیکر هست. اگر درامد خوبی داشته باشید میتونین اضافه بر اون مقدار که ماهانه یا سالانه به دولت فدرال میدید مقداری هم در صندوقهای بازنشستگی خصوصی مثل ایراها یا پنشن فاند و غیره هم بتدریج سرمایه گذاری کنین که قراره با سود و متعلقات پول خوبی اخرالامر نصیبتون بشه اما ریسک بالایی داره چون بسیاری از این صندوقها ظرف سالیان قبل ورشکست شدن یا به عبارتی پولهای ملت رو بعله دیگه ... Cool بقول اینا هاستلش کردن رفت !
درضمن بازنشستگی کارمند دولتی یا ارتش مثل همه جاهای دیگه دنیا قوانین خودش رو داره و مزایاش قابل مقایسه نیست.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: behfaza ، 2013selectee ، sayeh_m ، mr.foad ، lighter ، yami ، amin_j ، golia
(2014-03-03 ساعت 01:43)mozhgangh نوشته:  سلام
همونجور که قبلا گفتم متاسفانه من و همسر الان یکماه هست که بیکار شدیم.
چند راه برای جلوگیری از بیخانمانی رو میتونم الان بگم
1- unemployment insurance
شما این تاپیک رو تو گوگل بزنید و سایت مربوطه رو بهتون میده. انلاین اپلای کنید. تمام سوالهارا صادقانه جواب بدید. بعد براتون چند تا فرم میاد اونهارو هم پر میکنید و میفرستید ، بعد از اون پرداخت ها شروع میشه . البته نکته اصلیش اینجاست که ، بسته به سابقه کارتون هم داره ، مثلا ما چون 5 ماه بود کار میکردیم ، الان خیلی کم بهمون پول میدن یعنی حدود ماهی $350.00 نفری.
و هر دو هفته هم باید گزارش کار بدید یا تلفنی یا انلاین یا با فرمهایی که خودشون میفرستن. که شما تو این دو هفته دنبال کار گشتید ولی هنوز کاری پیدا نشده براتون.
اصلا بدو بدو نداره ، البته اگه تمام چیزهایی که ارتون خواستن رو درست جواب داده باشید.
بعد هم یک روز میرید در صندوق پستیتون رو باز میکنید میبینید براتون یک بسته اومده که کارت بانک bank of america توش هست که پولتون رو به کارتتون ریختن و براتون ارسال کردن.
2- از اونجایی که اجاره ما به تنهایی $950.00 هست و با $700.00 کاری نمیشه کرد ، کشف کردم که یک سیستم دیگه هم هست به نام welfare که کارهای کمک نقدی ، کوپن غذا و غیره را پوشش میده.
با زنگ زدن به شماره 211 و دادن اسم محلتون به متصدی ، شماره و ادرس دفتر welfare محلتون رو میگیرین و حضوری مراجعه میکنید.
از اونجا هم میتونین برای کمک نقدی اقدام کنید و هم برای گرفتن خانه.
البته تمام اینهایی که گفتم مشمول این میشه که درامدتون کمتر از میزان مشخص شده باشه.

هنوز نرفتم دفترشون ، اما اگه رفتم و کسی دوست داشت که بدونه پروسش چجوریه ، بگید تا براتون بنویسم.

البته امیدوارم کار هر چه زودتر درست شه تا این کمکها.
فعلا بابای
من هم امیدوارم هرچه زودتر کار گیرتون بیاد.
البته که دوست داریم بدونیم پروسه اش چجوریه. بیکار شدن برای همه ممکنه پیش بیاد. بهرحال از اینکه تجربیاتتون را دراختیار بقیه میگذارید ممنونیم.
موفق باشید.
case number: 2013AS00005200 ایروان W1A
آموزش زبان انگلیسی: www.eslpod.com
پاسخ
تشکر کنندگان: romance33 ، nasim ، behfaza ، mozhgangh ، mr.foad




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان