کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سن حوزه، سیلیکون ولی، ایالت کالیفرنیا
@مهمان از مونترال
خیلی خوبه که میایین من دقیقا منتظر یک سری افراد و دوستانی هستم که بتونم از کانادا هم اطلاعات خوبی جمع کنم.
در ضمن برای بقیه دوستان این سایت هم یکی از دوستان معرفی کرد یک نگاهی بکنید.
http://www.choosesanjose.com/Community/Life.asp
بچه ها نوع کاریابی عمومی در سن خوزه دقیقا مثل بقیه شهرها و ایالات امریکا هست و من هنوز در مورد کار هیچ مشاوره ای نمی تونم بدم واقعا یکی نیازه که بیاد دست من بگیره بزار سره یک کاری Big Grin
حتی چند تن از دوستان گذشت زمان رو به من گوشزد کردن من هنوز انگار متوجه نشدم ، اما به محض اینکه اطلاعات جدید تری در مورد کار یافتم اینجا میام می زارم.
زنده باز سن خوزه Tongue
اگر اومدید سن خوزه و دیدید یکی با تعجب و شادی و حیرت به اطراف و مردم خیره شده شک نکنید منم ، می تونید از رمز فیلان و بیسار برای برقراری ارتباط اولیه استفاده کنید، شاد باشید.
همیشه راه های زیادی برای رسیدن به یک هدف واحد وجود دارد.
من و مهاجرت
فعلا زندگی قشنگم رو بین بین خاورمیانه - اروپا و امریکا سپری می کنم. با تشکر از مهمان نوازی مردم امریکا - مردم پرتغال - مردم ایران و مردم ترکیه.
پاسخ
من و همسرم تصمیم داریم بریم کالیفرنیا.
ولی هنوز شهر رو دقیقا انتخاب نکردیم.
من تخصص اصلیم معماریه. که خوب با مشورت با دوستان زیادی تصمیم گرفتم نگهش دارم واسه همین جا چون اون ور اصلا براش کار گیر نمیاد.
تخصص بعدیم اشپزی تخصصی( بین الملل و سنتی ایران) و قنادی حرفه ای (بین الملل و سنتی ایران)و تشریفات هتل است.(مدرک فنی حرفه ای دارم)
می خوام بدونم کسی خبر داره من با این مدارک و بدون سابقه کاری مفید میتونم کار پیدا کنم یا نه ؟ بحث زبان رو که خوب میدونم باید قوی باشه منم دارم کلاس میرم برای زبان و به شدت میخونم و فکر کنم تا سال دیگه بشه روش حساب کنم ولی فعلا زبان در حد متوسط ام !
خیلی نگرانم که نکنه با تصمیم غلط در باره رفتن به این همه کلاس اشپزی و قنادی وقت و هزینه ام را هدر بدم؟میدونم که باید اون ور هم یه دوره هایی بگذرونم برای اشپزی در یه سری کالج هنر اشپزی اما اصلا نمیدونم چه کالج هایی خوبن و اینکه ایا کلاس هایی که الان دارم میرم برای انواع دسر ها انواع سالاد ها انواع فست فود ها واقعا به دردم میخوره یا نه ؟
ممنونم میشم بچه هایی که در کالیفرنیا هستند نظرشون رو بهم بگن.
Survivor of Lottary ۲۰۱۴ - Category = F2A
enterence date to the USA= 4 November2014
I-130 & I-797 & 420$ & PD = 22/10/2014
Approved = 8/4/2015
Case Number & Invoice ID by phone ( Abu Dahbi) = 5/7/2015
27/8/2015 = DS261+120$
= DS260 & 325$
= Send document
= Complete
پاسخ
تشکر کنندگان: سمانه777 ، sadeghi897 ، aghaghia ، ikamaly ، ojee ، kouroshd ، soli asali ، nasim ، mhb161 ، pv-n
4- برای همه رشته های کار هست چون شرکت اینجا خیلی زیاده همه شرکتی
5-مهاجر زیاده شما هم یکی از مهاجرها می شیدو یک جوری محیط بین المللی هست و همه باهاتون خوب برخورد می کنن
6- تفریح هم اینجا خیلی زیاده مجانی و پولی
7- سیستم های حمل و نقل عمومی همه نوساز و تمیز هستن
12- از نظر تکنولوژی خیلی قوی هست یک جورایی خدای تکنولوژی دنیا دیگه


[/quote]

دوست عزیز! من فکر می کنم شما تازه اومدین و هنوز به طور جدی دنبال کار نیستین و از اوضاع کار در این جا خبر ندارین اینجا بیشتر برای رشته های آی تی و برق و مکانیک کار هست، مثلا معماری و هنر و غیره که باید یکسال از جیب بخورند..... تازه برای رشته های کامپیوتر ،اگه زبانت نسبتا خوب باشه ...... تازه اگه بتونی تلفنی خودی نشون بدی .....هفت خوان رستمو باید رد کنی تا یه مصاحبه بگیری ....... این از این.
2-تا اینجا که من دیدم تفریح مردم سن حوزه اینه که آخر هفته ها برن تو مال ها بگردند و خرید کنن .......گفتین تفریحات مجانی، ( تو امریکا فقط برای نفس کشیدن پول نمیدین) راه هم که میرین باید تکس بدین Big Grin خوشحال میشم اگه چند تا سرگرمی خانوادگی معرفی کنین ( البته بدون هزینه )
3- اینکه میگین جای امنیه قبول دارم و کاملا به درد خانواده میخوره ولی خوب زندگی در این جا هم کلی هزینه هاتون رو میبره بالا .
4-سیستم حمل و نقل Big Grin صد رحمت به متروی ایران در هفته 3بار تاخیر 45 دقیقه ای ، اگه اخبار رو نگاه کنید کارمندای بارت این اواخر چند بار میخواستن اعتصاب کنند اینو همینطوری نمیگم هر روز از سن حوزه تا سانفرانسیسکو در رفت و آمدیم و روزانه 20 دلار پول بلیطه برای هر نفر( کال ترین هم که مال عهد دقیانوسه)
5- البته بستگی داره تکنولوژی رو شما در چی ببینید اینجا اصلا مثل نیویورک یا حتی سانفراسیسکو هم ،....... نیست از بابت تکنولوژی شهری هم دقیقا مثل شمال کشورمونه ( نور- علمده) تا چشم کار میکنه پر از خانه های ویلایی هستش ولی تا دلتون بخواد بزرگترین شرکت های نتورکینگ دنیا در اینجا هستن ولی من هیچ چیز برتری از بابت تکنولوژی در این جا ندیدم .فقط اینم بگم که در کل شهر آرام و ساده یه و مناسبه برای پدر و مادرای نوه دار و کسانی که به دنبال آرامش محیطی هستن.
در آخر جسارت من را ببخشید قصد من فقط اطلاع رسانی از دید یه مهاجر 5- 6 ماهه س و شاید در تصمیم گیری بعضی ها موثر باشه که با دلار 3000 و خورده ای دارن میان و شاید با دید بازتری به محل اقامتشون نگاهی بیاندازند و تصمیم گیری کنند باز هم این فقط نظریه منه و دیدگاه شما هم کاملا قابل احترامه.
موفق باشید Rolleyes
پاسخ
سن خوزه و ایرانی ها
در سن خوزه ایرانی کم نیست، فک می کنم زیاد هم باشه ، طوری که وقتی با بقیه قشر ها صحبت می کنی در مورد ایرانی ها خوب می دونن
یک مرکزی در سن خوزه هست که به تازه وارد ها کمک می کنه هدفش به گفته کارمندان ، خیره هست، البته من نه توصیه می کنم از خدمات این مرکز استفاده کنید نه توصیه می کنم استفاده نکنید، دیگه اگر اومدید اینجا خودتون دوس داشتید یک سری بزنید.
http://parsequalitycenter.org/newsroom/p...s_now_open
کلاس زبان هم داره
دوم مرکز کلیسای ایرانی ها هست ، که اون هم تعداد زیادی ایرانی جمع می شن روزهای یک شنبه ، از بقیه برنامه های کلیسا من خیلی خبر ندارم اما 11 تا 1 یک بخش جون پسند داره که عموما نسل دومی های مهاجرهای ایرانی اونجا هستن و فارسی صحبت نمی کنن خوبه برای تمرین شنیدن و صحبت کردن
http://kelisa-iranian.com/index.php?opti...&Itemid=70
فعلا من این موارد می دونم گذاشتم واسه تازه وارد ها، بازم من نمی گم برید یا نرید؟!!! دیگه با خودتونه تصمیم نهایی
همیشه راه های زیادی برای رسیدن به یک هدف واحد وجود دارد.
من و مهاجرت
فعلا زندگی قشنگم رو بین بین خاورمیانه - اروپا و امریکا سپری می کنم. با تشکر از مهمان نوازی مردم امریکا - مردم پرتغال - مردم ایران و مردم ترکیه.
پاسخ
کار در سن خوزه
قطعا کار در سن خوزه خیلی رقابتی هست، چند مورد در نظر بگیرید
اول اینکه مهاجر هستید، وقتی که نگاه می کنید می تونید ببنید مهاجرها در ایران چه طور کار دارند؟ مثلا افعانی ها که زبان ما رو متوجه می شن و ما زبان اونها رو متوجه می شیم ؟ یا عربها ؟ هر کدوم برای خودشون در ایران روشهای خاص خودشون رو دارند و حتی شهرهای خاصی برای کار می رن
اولین مشکلی که تمام ماها بهش برخورد می کنیم حتی اگر زبانمون خوب باشه ، مشکل زبان هست، چرا؟ چون ما انگلیسی همیشه زبان خارجیمون بوده نه زبان دوم مون
پاکستانیها و هندیها، انگلیسی زبان دومشون هست گرچه اونها هم خیلی موارد اوضاعشون در امریکا شبیه ایرانی هاست.
پس قبل و بعد از ورود توقعات خاص نداشته باشید که این توقعات برآورده نشد به قولی سرخورده بشید یا اینکه پشیمون بشید، با دید باز مهاجرت کنید.
در سانفرانسیکو مرکزی هست که به تازه واردین متخصص کمک می کنه در یافتن شغل ، من لینکش اینجا می گذارم
http://www.upwardlyglobal.org/
اما بین شیش ماه تا یک سال طول می کشه که شما کار مرتبط با رشته تون رو پیدا کنید. البته برای بچه های مرتبط با ای تی ممکنه این زمان خیلی کمتر باشه و در عین حال ادمهای با توانایی ها و رزومه خاص هم می زاریم کنار، این به شرطی است که در این مدت شیش ماه تا یک سال ، زبانتون رو هم تقویت کرده باشید.
در کنار اینکه از این شرکت کمک می گیرید، سعی کنید با ادمهایی که در رشته شما فعالیت می کنن هم دیدار کنید، معمولا eventهایی برگذار می شه هفته گی یا ماهانه ، از این دو سایت خاصه دومی استفاده کنید.
http://www.craigslist.org/about/sites
www.meetup.com
در زمینه رشته تون یا در زمینه ای که علاقه دارید کار کنید از واحد های انلاین مجانی استفاده کنید، این کار رو می تونید از داخل ایران شروع کنید، این سایت یکی از سایتهای خوب برای این مورد هست در کنارش اگر بتونید با بچه های اینجا هم که در این کلاسها شرکت می کنند قرار ملاقات بگذارید خودش خیلی خوبه، اونها هم ملاقات هایی دارند.
https://www.coursera.org/
ماهیت شغل در دنیای امروز تشکیل شده از سه تا فاکتور
1- مهارت
2- داشتن شبکه اجتماعی همکاران
3-زبان
این سومی خوب بیشتر برای مهاجران هست و برای افرادی که در شرکتهای بین المللی کار می کنند.
درضمن رفتن به کالج و دانشگاه از این جهت که ، به هر سه مورد کمک فراوان می کنه ، قطعا توصیه می شه اما خوب شاید شما سال اول نخواهید برید کالج یا دانشگاه به خاطر هزینه هاش، واسه همین باید برای تقویت این مهارت ها روشها بالا و البته روشهای جدید که قطعا خودتون کشف می کنید و به من هم می گید استفاده کنید.
@اجاره خونه
تا اونجایی که من تحقیق کردم و پرسیدم خوب اینجا اجاره گرون هست،اما اگر چند ماه اول رو مطمئن هستید که ممکنه کار مرتبط با رشته گیرتون نیاد می تونید با فاصله از اینجا زندگی کنید، مثلا جایی مثل gilroy اونجاها اجاره گاها تا نصف اینجا هم می شه . در مورد امنیتش بیشتر تحقیق کنید ، البته من پرسیدم می گن امن هست و مشکلی نیست، و بازم من اطلاعاتم در اختیار شما گذاشتم در انجام دادن یا ندادن هر یک از موارد بالا مختار هستید.
موفق باشید.
همیشه راه های زیادی برای رسیدن به یک هدف واحد وجود دارد.
من و مهاجرت
فعلا زندگی قشنگم رو بین بین خاورمیانه - اروپا و امریکا سپری می کنم. با تشکر از مهمان نوازی مردم امریکا - مردم پرتغال - مردم ایران و مردم ترکیه.
پاسخ
تفریح های مجانی د رسن خوزه
سعی می کنم همه رو در یک پست بگذارم بعدا هم میام به روزش می کنم که یک جا باشه تفریحات
1- dance party
جمعه شب ها، یک جایی هست از 9 تا 12 می شه برید برقصید، البته نیازی ندارید با خودتون partner ببرید اما می تونید ببرید. قبل هم آموزش رقص هست که پولی هستن.
Cubberley Community Center
middlefield Road, Palo Alto
NO:4000
آلبته آدرس در امریکا این طوری نمی نویسن اما خوب دیگه نمی شد درست بنویسم اینجا،پلاکش 4000 هست بچه هایی که میان این ور دیگه راحت می تونن پیدا کنن ،در ضمن جزو قوانین اینجا هست که مست نباید باشید و در حالت هوشیار باید برقصید.

2- فوتبال دستی، بیلیارد، تنیس روی میز و والیبال داخل سالن و بسکتبال ، البته والیبال و بستکبالش بازی نیست در حد دوستانه دور هم یک کوچول بازی کنیم و قوانین هم رعایت نمی شه مثلا والیبال دور هم جمع می شیم 5-6 نفری و بازی و بسکتبال هم توپ هست پرتاب می کنی داخل سبد، دی
ولی بقیه بازی هاش خوبه ، آخرش هم معافیا به شیوه آمریکایی بازی می شه
یک کلیسا هست در خیابون هست و تقاطع سن فرناندو ، شام هم قبلش مجانی می دن می تونی کمک خیره هم بکنید می تونید نکنید. البته خوب مذهبی هست ممکنه از شما درخواست بکنن در مورد مذهبشون هم یک چیزایی بشنوید اما خوب اجباری در کار نیست.

منتظر تفریحات بعدی باشید دوزتون دارم یک عامه
همیشه راه های زیادی برای رسیدن به یک هدف واحد وجود دارد.
من و مهاجرت
فعلا زندگی قشنگم رو بین بین خاورمیانه - اروپا و امریکا سپری می کنم. با تشکر از مهمان نوازی مردم امریکا - مردم پرتغال - مردم ایران و مردم ترکیه.
پاسخ
(2013-07-11 ساعت 12:14)nilufar.p نوشته:  دوست عزیز! من فکر می کنم شما تازه اومدین و هنوز به طور جدی دنبال کار نیستین و از اوضاع کار در این جا خبر ندارین اینجا بیشتر برای رشته های آی تی و برق و مکانیک کار هست، مثلا معماری و هنر و غیره که باید یکسال از جیب بخورند..... تازه برای رشته های کامپیوتر ،اگه زبانت نسبتا خوب باشه ...... تازه اگه بتونی تلفنی خودی نشون بدی .....هفت خوان رستمو باید رد کنی تا یه مصاحبه بگیری ....... این از این.
2-تا اینجا که من دیدم تفریح مردم سن حوزه اینه که آخر هفته ها برن تو مال ها بگردند و خرید کنن .......گفتین تفریحات مجانی، ( تو آمریکا فقط برای نفس کشیدن پول نمیدین) راه هم که میرین باید تکس بدین Big Grin خوشحال میشم اگه چند تا سرگرمی خانوادگی معرفی کنین ( البته بدون هزینه )
3- اینکه میگین جای امنیه قبول دارم و کاملا به درد خانواده میخوره ولی خوب زندگی در این جا هم کلی هزینه هاتون رو میبره بالا .
4-سیستم حمل و نقل Big Grin صد رحمت به متروی ایران در هفته 3بار تاخیر 45 دقیقه ای ، اگه اخبار رو نگاه کنید کارمندای بارت این اواخر چند بار میخواستن اعتصاب کنند اینو همینطوری نمیگم هر روز از سن حوزه تا سانفرانسیسکو در رفت و آمدیم و روزانه 20 دلار پول بلیطه برای هر نفر( کال ترین هم که مال عهد دقیانوسه)
5- البته بستگی داره تکنولوژی رو شما در چی ببینید اینجا اصلا مثل نیویورک یا حتی سانفراسیسکو هم ،....... نیست از بابت تکنولوژی شهری هم دقیقا مثل شمال کشورمونه ( نور- علمده) تا چشم کار میکنه پر از خانه های ویلایی هستش ولی تا دلتون بخواد بزرگترین شرکت های نتورکینگ دنیا در اینجا هستن ولی من هیچ چیز برتری از بابت تکنولوژی در این جا ندیدم .فقط اینم بگم که در کل شهر آرام و ساده یه و مناسبه برای پدر و مادرای نوه دار و کسانی که به دنبال آرامش محیطی هستن.
در آخر جسارت من را ببخشید قصد من فقط اطلاع رسانی از دید یه مهاجر 5- 6 ماهه س و شاید در تصمیم گیری بعضی ها موثر باشه که با دلار 3000 و خورده ای دارن میان و شاید با دید بازتری به محل اقامتشون نگاهی بیاندازند و تصمیم گیری کنند باز هم این فقط نظریه منه و دیدگاه شما هم کاملا قابل احترامه.
موفق باشید Rolleyes
اولا بسیار خوشحالم از اینکه نوشته من باعث شدیک مهاجری که دو تا ارسال داشته ، کلی بنویسه و بشه سه تا ارسال 
ثانیا خوب هر کسی یک طوری تفریح می کنه من خودم اهل خرید نیستم ، گرچه تماشا کردن مغازه ها رو اگر تنها نباشم ، دوس دارم 
خوب خرید اگر بخواد واسه من لذت داشته باشه ، مثلا خرید هواپیمای خصوصی واسم جذابه 
دیگه اون بحث واقعا شخصی است من در تهران هم که بودم و بقیه شهرهای ایران، دیدن ادمهای جدید ، کتاب خوندن ، نمایشگاه نقاشی رفتن ، و خیلی موارد دیگه از تفریحاتم بود . 
درمورد کار شما یک امریکایی فرض کن که فارسی هم بلد نباشه در ایران بهش کار می دن؟؟؟؟؟؟؟؟
خوب به نظرم ما توقع بیش از حد مهاجرت می کنیم. ولی یواش یواش جا بیوفته ادم د رهر شهر امریکا مطمئن باشید برای هر رشته ای کار هست. به شرطی که زبانش خوب باشه، تخصص داشته باشه و ادمهای اون رشته هم بشناسه و نتورک قوی داشته باشه 
درمورد حمل و نقل خوب حق با شما از نظر منم اینجا باید ماشین داشت ولی خوب تقریبا همه جای امریکا باید ماشین داشت 
تکنولوژی هم همین که فیلتر نباشه سرعت اینترنت هم خوب باشه ما راضی هستیم Big GrinTongue
در مورد تفریح مجانی هم چشم من هر چی دیدم میام می نویسم. 
ولی خوب همه اینها بستگی بازم به خود فرد داره ، یکی حتما باید بره در استارباکس بشیه قهوه بخوره و 12 دلار هم بده بعدش هم غر بزنه ، یکی هم مثل من ، یک زمانی دربند و درکه می نشتم و داستان و رمان می نوشتم می خوندم ، اینجام ، حتی اگر جای بیرون شهر نباشه ، راحت داخل campus یه دانشگاهی ، یا حتی توی یک مکان عمومی می نشینم و از زندگی لذت می برم. ، هیچ کس منکر سختی های مهاجرت نمی شه ، و این سختی ها تقریبا واسه همه هست اما مهم اینه که این روزهای عمر ماست که داره می ره و باید ازش به هر شکل که شده لذت ببریم.
همیشه راه های زیادی برای رسیدن به یک هدف واحد وجود دارد.
من و مهاجرت
فعلا زندگی قشنگم رو بین بین خاورمیانه - اروپا و امریکا سپری می کنم. با تشکر از مهمان نوازی مردم امریکا - مردم پرتغال - مردم ایران و مردم ترکیه.
پاسخ
(2013-07-17 ساعت 05:14)sadeghi897 نوشته:  
(2013-07-11 ساعت 12:14)nilufar.p نوشته:  دوست عزیز! من فکر می کنم شما تازه اومدین و هنوز به طور جدی دنبال کار نیستین و از اوضاع کار در این جا خبر ندارین اینجا بیشتر برای رشته های آی تی و برق و مکانیک کار هست، مثلا معماری و هنر و غیره که باید یکسال از جیب بخورند..... تازه برای رشته های کامپیوتر ،اگه زبانت نسبتا خوب باشه ...... تازه اگه بتونی تلفنی خودی نشون بدی .....هفت خوان رستمو باید رد کنی تا یه مصاحبه بگیری ....... این از این.
2-تا اینجا که من دیدم تفریح مردم سن حوزه اینه که آخر هفته ها برن تو مال ها بگردند و خرید کنن .......گفتین تفریحات مجانی، ( تو آمریکا فقط برای نفس کشیدن پول نمیدین) راه هم که میرین باید تکس بدین Big Grin خوشحال میشم اگه چند تا سرگرمی خانوادگی معرفی کنین ( البته بدون هزینه )
3- اینکه میگین جای امنیه قبول دارم و کاملا به درد خانواده میخوره ولی خوب زندگی در این جا هم کلی هزینه هاتون رو میبره بالا .
4-سیستم حمل و نقل Big Grin صد رحمت به متروی ایران در هفته 3بار تاخیر 45 دقیقه ای ، اگه اخبار رو نگاه کنید کارمندای بارت این اواخر چند بار میخواستن اعتصاب کنند اینو همینطوری نمیگم هر روز از سن حوزه تا سانفرانسیسکو در رفت و آمدیم و روزانه 20 دلار پول بلیطه برای هر نفر( کال ترین هم که مال عهد دقیانوسه)
5- البته بستگی داره تکنولوژی رو شما در چی ببینید اینجا اصلا مثل نیویورک یا حتی سانفراسیسکو هم ،....... نیست از بابت تکنولوژی شهری هم دقیقا مثل شمال کشورمونه ( نور- علمده) تا چشم کار میکنه پر از خانه های ویلایی هستش ولی تا دلتون بخواد بزرگترین شرکت های نتورکینگ دنیا در اینجا هستن ولی من هیچ چیز برتری از بابت تکنولوژی در این جا ندیدم .فقط اینم بگم که در کل شهر آرام و ساده یه و مناسبه برای پدر و مادرای نوه دار و کسانی که به دنبال آرامش محیطی هستن.
در آخر جسارت من را ببخشید قصد من فقط اطلاع رسانی از دید یه مهاجر 5- 6 ماهه س و شاید در تصمیم گیری بعضی ها موثر باشه که با دلار 3000 و خورده ای دارن میان و شاید با دید بازتری به محل اقامتشون نگاهی بیاندازند و تصمیم گیری کنند باز هم این فقط نظریه منه و دیدگاه شما هم کاملا قابل احترامه.
موفق باشید Rolleyes
اولا بسیار خوشحالم از اینکه نوشته من باعث شدیک مهاجری که دو تا ارسال داشته ، کلی بنویسه و بشه سه تا ارسال 
ثانیا خوب هر کسی یک طوری تفریح می کنه من خودم اهل خرید نیستم ، گرچه تماشا کردن مغازه ها رو اگر تنها نباشم ، دوس دارم 
خوب خرید اگر بخواد واسه من لذت داشته باشه ، مثلا خرید هواپیمای خصوصی واسم جذابه 
دیگه اون بحث واقعا شخصی است من در تهران هم که بودم و بقیه شهرهای ایران، دیدن ادمهای جدید ، کتاب خوندن ، نمایشگاه نقاشی رفتن ، و خیلی موارد دیگه از تفریحاتم بود . 
درمورد کار شما یک آمریکایی فرض کن که فارسی هم بلد نباشه در ایران بهش کار می دن؟؟؟؟؟؟؟؟
خوب به نظرم ما توقع بیش از حد مهاجرت می کنیم. ولی یواش یواش جا بیوفته ادم د رهر شهر آمریکا مطمئن باشید برای هر رشته ای کار هست. به شرطی که زبانش خوب باشه، تخصص داشته باشه و ادمهای اون رشته هم بشناسه و نتورک قوی داشته باشه 
درمورد حمل و نقل خوب حق با شما از نظر منم اینجا باید ماشین داشت ولی خوب تقریبا همه جای آمریکا باید ماشین داشت 
تکنولوژی هم همین که سد غیرقابل عبور نباشه سرعت اینترنت هم خوب باشه ما راضی هستیم Big GrinTongue
در مورد تفریح مجانی هم چشم من هر چی دیدم میام می نویسم. 
ولی خوب همه اینها بستگی بازم به خود فرد داره ، یکی حتما باید بره در استارباکس بشیه قهوه بخوره و 12 دلار هم بده بعدش هم غر بزنه ، یکی هم مثل من ، یک زمانی دربند و درکه می نشتم و داستان و رمان می نوشتم می خوندم ، اینجام ، حتی اگر جای بیرون شهر نباشه ، راحت داخل campus یه دانشگاهی ، یا حتی توی یک مکان عمومی می نشینم و از زندگی لذت می برم. ، هیچ کس منکر سختی های مهاجرت نمی شه ، و این سختی ها تقریبا واسه همه هست اما مهم اینه که این روزهای عمر ماست که داره می ره و باید ازش به هر شکل که شده لذت ببریم.
دوست عزیز!
البته که شما پیشکسوت هستید،در این حرفی نیست خوب منم خیلی جدید نیستم این نام کاربری جدید من هستش با یک حرف اضافه تر..........ولی این در اصل مطلب فرقی نمیکنه اگه حتی هیچ ارسالی هم نداشته باشم عضوی از مهاجرسرا هستم که اگه فکر کنم یه جایی یه چیزی، اونی نیست که در واقعیت وجود داره و ممکنه باعث سردرگمی بعضی ها بشه که میخواهند برای انتخاب محل اقامتشون تصمیم بگیرند، نظر خودمو میگم و ممنونم از شما که نوشته هاتونو کامل کردید .متاسفانه در این جا کم نیستند ایرانی هایی که همه چی رو متعلق به خودشون می دونن و اصلا خوششون نمیاد اگه یکی خلاف نظرشون چیزی بگه،افکار بعضی از ما ایرانی ها (تاکید میکنم بعضی از ما ها) از ریشه دچار مشکله ماها هر جای دنیا که باشیم ظاهرمون اگه تغییر کنه افکارمون تغییر ناپذیره
و این که باز هم میگم این جا برای پدر بزرگ و مادربزرگها بهترین جای دنیاست هوای خوب، آرامش مطلق و تفریحات کاملا بهداشتی Big Grin
و ضمناً برای دوستانی که دنبال جایی برای محل اقامتشان در سن حوزه هستند این سایت http://www.trulia.com/for_rent/1200p_pri...n_Jose,CA/ خوبیه از این سایت میشه برای انتخاب مدرسه ی خوب و میزان جرم در منطقه و کدام مناطق امنیت بیشتری دارند و قیمت خانه ها هم استفاده کنند. امیدوارم به دردتون بخوره
با آرزوی روزهایی که بی وقفه هدر نرهCool
پاسخ
@nilufar.p
من کی گفتم حق نظر دادن ندارید؟
من گفتم خوشحال شدم که نظر دادین.
در هر صورت تاپیک نه من ایجادکردم نه دعوت کردم نظر بدن بقیه نه دعوت کردم بقیه نظر ندن
نه دعوت کردم همه نظرات من رو بخونن و اجرا کنن
شما هم که به هم قدیمی هستید هم تجربه دارید، هم قبل از اومدن من به سن خوزه ،هم الان و هم بعدن ، حق هر گونه اظهار نظر دارید.
من نه مدیرم ، نه عمومی نه خصوصی یادم نمیاد به هیچ کسی در هیچ فضای مجازی حداقل گفته باشم نمی خواد نظر بدی!!!!!!!!!!!!
همیشه راه های زیادی برای رسیدن به یک هدف واحد وجود دارد.
من و مهاجرت
فعلا زندگی قشنگم رو بین بین خاورمیانه - اروپا و امریکا سپری می کنم. با تشکر از مهمان نوازی مردم امریکا - مردم پرتغال - مردم ایران و مردم ترکیه.
پاسخ
تشکر کنندگان: nilufar.p ، roeentan ، ojee ، Danoosh ، پدی ، amir82 ، Soap McTavish ، nooshshahnar ، itsmasoud ، Lemony ، bayat_r ، soli asali ، AsemanAbee ، algh90
(2013-07-08 ساعت 08:06)sadeghi897 نوشته:  @مهمان از مونترال
خیلی خوبه که میایین من دقیقا منتظر یک سری افراد و دوستانی هستم که بتونم از کانادا هم اطلاعات خوبی جمع کنم.
در ضمن برای بقیه دوستان این سایت هم یکی از دوستان معرفی کرد یک نگاهی بکنید.
http://www.choosesanjose.com/Community/Life.asp
بچه ها نوع کاریابی عمومی در سن خوزه دقیقا مثل بقیه شهرها و ایالات آمریکا هست و من هنوز در مورد کار هیچ مشاوره ای نمی تونم بدم واقعا یکی نیازه که بیاد دست من بگیره بزار سره یک کاری Big Grin
حتی چند تن از دوستان گذشت زمان رو به من گوشزد کردن من هنوز انگار متوجه نشدم ، اما به محض اینکه اطلاعات جدید تری در مورد کار یافتم اینجا میام می زارم.
زنده باز سن خوزه Tongue
اگر اومدید سن خوزه و دیدید یکی با تعجب و شادی و حیرت به اطراف و مردم خیره شده شک نکنید منم ، می تونید از رمز فیلان و بیسار برای برقراری ارتباط اولیه استفاده کنید، شاد باشید.

سلام دوست عزیز هر سوالی از کانادا داشتید بخصوص کبک بنده در خدمتم Smile همینو بگم که مونترال کانادا بسیار زیباست...حالا بیام ببینم سن خوزه شما به پاش میرسه یا نه Wink
2013، کنسولگری: مونترال، دریافت ویزا: یک ضرب Smile

پاسخ
تشکر کنندگان: amir0_0amir ، پدی ، el333 ، sadeghi897 ، bayat_r ، soli asali
دوستان یک آدم خبره در زمینه مالیات در سن هوزه که قیمتش هم مناسب باشه سراغ ندارید؟
می خواهم یک مشورتی باهاش بکنم.
ممنون
2012, Bay Area, CA
پاسخ
تشکر کنندگان:
من به عنوان کسی که کمتر ازدو ماهه به سن هوزه اومده کاملا با حرفهای خانم نیلوفر موافقم....اتوبوسهایی دکه در سطح شهر دیده می شه شاید سالهاست که در ایران جمع شده اند...بسیار قدیمی و کهنه هستند حد فاصل شیشه های اتوبوس هم چیزهایی مثل بند رخت اویزونه که زنگ اتوبوسه.....برای خرید وسایل خوونه که رفتم متوجه شدم که اطو هاشون سیم جمع کن نداره همچنین جارو برقیهاشون .....اصلا اون وسایل لوکس و شیکی که تو ایران دیده می شه اینجا اصلا نیست....تمام اجناس چینی با کیفیتی بسیار بایین وجود داره....
شایان-وضعیت کیس2013as4xxx - -مصاحبه در هفته دوم فوریه- 4 نفر -برگه صورتی از آنکارا-بررسی کلیرنس2013-مقصد: سن خوزه- عضو اخراجی منتظرسرا-تاریخ کلیر شدن 17 آپریلTongue
پاسخ
تشکر کنندگان: el333 ، noura ، Mamadreza ، itsmasoud ، sadeghi897 ، soli asali ، حاجی واشنگتن ، rbrb-2015 ، copol ، saharbb
نیاز مندشدید راهنمایی برای معادل سازی مدرکم می باشم اگر کسی اطلاعی داره که به کجا باید مراجعه کنم ممنون می شم من رو راهنمایی بکنه....من داروساز هستم....
شایان-وضعیت کیس2013as4xxx - -مصاحبه در هفته دوم فوریه- 4 نفر -برگه صورتی از آنکارا-بررسی کلیرنس2013-مقصد: سن خوزه- عضو اخراجی منتظرسرا-تاریخ کلیر شدن 17 آپریلTongue
پاسخ
تشکر کنندگان: پدی ، itsmasoud ، sadeghi897 ، Lemony
(2013-08-01 ساعت 12:31)shayangh نوشته:  نیاز مندشدید راهنمایی برای معادل سازی مدرکم می باشم اگر کسی اطلاعی داره که به کجا باید مراجعه کنم ممنون می شم من رو راهنمایی بکنه....من داروساز هستم....

دوست عزیز ! موسسات آموزشي عضو NACES ميتوانند ارزيابي مدارك بكنند که یکی از آن ها spantran هست میتوانی از طريق ايميل هم مداركت را ارسال کنی و خودش مستقيما با دانشگاه ايران تماس ميگيرد و كانفيرم ميگيرد البته براي انجام اينكار حدود 60-70 دلار شارژ ميكند و ارزيابي رايگان نيست و انواع مختلفي دارد مثلا:
ارزيابي مقطع تحصيلي حدود 85 دلار
ارزيابي رشته به رشته حدود 235 تا
رشته هاي مهندسي تا سيصد هم ميگيرند اگر كرديت كارت داشته باشيد که خیلی بهتره با ايميل همه چيز حل هست
این قیمت ها ممکنه تقریبی باشه و تغییر کرده باشه
موفق باشید
پاسخ
تشکر کنندگان: itsmasoud ، shayangh ، sadeghi897 ، Lemony ، gbtm ، soli asali ، mhb161 ، hsh85
بچه های سن خوزه سلام
من 20 روز دیگه برای مدت 1 ماه میام سن خوزه اگر کسی خواست تو این 1 ماه با هم همخونه بشیم (share in everything) یا برای 2 روز اول بتونه کمکم کنه تا من مکانی مناسب پیداکنم ممنون میشم.
اگر کسی مایل بود لطفا پیغام خصوصی بذارین.
با تچکر
ساکن
پاسخ
تشکر کنندگان: sadeghi897




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان