کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
پورتلند، ایالت اورگون
(2013-07-31 ساعت 16:36)mohammad19911991 نوشته:  سلام خانم شهلا ... میشه لطفا این مسئله اب و هوایی پورتلند رو باز کنید ،
من از دوستم پرسیدم گفت که تو فصل بارونی 1 ماه پشت سر هم بارون میاد ... و اکثر اوقات مرطوبه ... یعنی آب و هوا بده /.؟
سلام
ما اردیبهشت امدیم تقریبا تا یکماه کاپیشن میپوشیدیم سرد بود و باران میامد همیشه باید یک کولی همراهتون باشه
شامل لباس اضافه مثل سی شرت و چتر و یک بطری آب و غذا و یک جفت کفش راحت و میوه و بعضی ها کتاب و شیر پاکتی و یک بسته کلینکس هم همراهشون هست.
از اخر خرداد هوا خوب شد و بارون هم قطع شد ولی از مهر شروع میشه من زمستان اینجا نبودم ولی میگن سرد و بارانی هست سال پیش دو ماه پشت سر هم میگن بارون میومده
الان هم به ما میگن فکر ماشین بکنید که از یکماه دیگه نمیتونید پیاده روی کنید.
پاسخ
هر جا قشنگ و سر سبز باشه بارون هم هست بیشتر دنبال جایی باشید که کار باشه و بدون دغدغه زندگی کنید بعدها که زبانتون خوب شد میتونید ایالتتون را عوض کنید
پاسخ
تشکر کنندگان: battosai ، tabim4 ، dana ، mehdi110 ، itsmasoud ، soli asali ، zohre02 ، mohamadir ، pari pariaaa ، moony ، Abdorrezaa ، barfi1 ، maria2000
بستگی به سلیقه ها داره من هوای گرم را از سرد بیشتر دوست دارم برای همین میگم اینجا سرده
پسرم گرما را دوست نداره میگه هوا خوبه
آمریکایها میگن معتدله
حتی روزایی که خیلی گرمه من تو مکس که میشنم اینقدر سردش میکنن که مجبورم تی شرت بپوشم ولی خودشون لباس نازک و رکابی و شلوارک میپوشن
بستگی به شما داره که سرمایی باشید یا گرمایی
مرطوب و شرجی تا الان نبوده شاید بعدا بیشتر بارون بیاد شرجی بشه
پاسخ
(2013-08-01 ساعت 03:06)شهلا 1346 نوشته:  
(2013-07-31 ساعت 16:36)mohammad19911991 نوشته:  سلام خانم شهلا ... میشه لطفا این مسئله اب و هوایی پورتلند رو باز کنید ،
من از دوستم پرسیدم گفت که تو فصل بارونی 1 ماه پشت سر هم بارون میاد ... و اکثر اوقات مرطوبه ... یعنی آب و هوا بده /.؟
سلام
ما اردیبهشت امدیم تقریبا تا یکماه کاپیشن میپوشیدیم سرد بود و باران میامد همیشه باید یک کولی همراهتون باشه
شامل لباس اضافه مثل سی شرت و چتر و یک بطری آب و غذا و یک جفت کفش راحت و میوه و بعضی ها کتاب و شیر پاکتی و یک بسته کلینکس هم همراهشون هست.
از اخر خرداد هوا خوب شد و بارون هم قطع شد ولی از مهر شروع میشه من زمستان اینجا نبودم ولی میگن سرد و بارانی هست سال پیش دو ماه پشت سر هم میگن بارون میومده
الان هم به ما میگن فکر ماشین بکنید که از یکماه دیگه نمیتونید پیاده روی کنید.
اگر کسی اینجا بیاد خونه ما را بگیره ما میرم دالاس چون کار پیدا نکردیم و زبانمون هم خوب نیست اینجا هر کاریابی که رفتیم تا مصاحبه کردند گفتند برید هر وقت زبانتون خوب شد بیاین ما هم تا دو سال دیگه زبانمون خوب نمیشه .
هر روز تو خیابانها پیاده و سوار بر اتوبوس و مکس میریم فرم پر میکنیم و کاریابی ها میریم و نتیجه ای نگرفتیم
شاید قسمت ما اینه که بریم دالاس یا برگردیم ایران
انلاین هم خیلی فرم پر کردیم ولی دریغ از یک تلفن
تلفن هم بزنن ما نفهیم چی میکن اینقدر هم نگرانی و استرس داریم که نمیتونم زبان بخونیم
امشب شب سوم احیا هست برامون دعا کنید از ساعت 9 همه میان مسجد شیعه ها
دلم هوای احیای تو ایران را کرده با فامیلا و قوم و خویش ها و ...... کاش یک چیز دیگه برنده شده بودم هر چیزی بجز لاتاری
سلام،خیلی دلم گرفت و غصه خوردم بعد از خوندن این گفته های شما مخصوصاً جمله آخر یعنی ....کاش یک چیز دیگر ......یک پند بزرگ و حرفی پر معنا بود و لحظاتی افکارم را مغششوش ساخت.چون مثل سخنان مشاهیر میمونه.از درگاه خداوند منان می خوام که در این روزها گره کار شما بگشاید و دری را بسوی شما باز کند.ایکاش هموطنان ما در آن کشور یک مثقال هم که شده از اتحاد همدلی و تعصب هندی ها و پاکستانی ها در وجود خود داشتند همه میگند هندی ها و پاکستانی ها اتحاد و تعصب عجیبی برای کمک به اشتغال سریع هموطنان خودشان دارند.
پیشنهاد من اینه که اگه بخاطر دوست آشنا میرید به دالاس که مطمئن هستید میتونند کاری را برای شما در آنجا سریع پیدا کنند که هیچ. ولی اگر اینطور نباشه من توصیه ام اینه که ریسک نکنید و نرید اونجا مخصوصاً که دالاسی ها لهجه دارند و خیلی سریع صحبت می کنند طوریکه تشخیص کلمات از لابلای حرفشان برای تازه واردها جداً سخته و بنظرم حقیقتاً مشکل زبان شما در آنجا در اوایل حادتر خواهد شد توصیه دارم اگه میتونید سریع با دوستان لاس وگاسی ارتباط برقرار کنید که به شما نزدیکتره نسبت به دالاس گفته میشه لاس وگاس اولاً به نسبت جای ارزونیه وهزینه ها پایینتره دوماً کارهای ساده اونجا فراوونه و راحت گیر میاد. دو سه نفر از دوستان خیلی خوب و مهربون مهاجرسرایی در اونجا هستند که حتم دارم پیدا کردن کار سریع برای شما از دستشون برمیاد اگه بتونید دو هفته ای هوای گرم اونجا رو تحمل کنید بعد از دو هفته هواش یواش یواش ملایمتر و مطبوع تر میشه و پاییز عالی و بسیار مطبوع و زمستون معتدل داره.شما میتونید در کنار کارهای ساده در اونجا دوره های کار آموزی برای یادگیری حرفه های تخصصی هم طی کنید تا بعداً بعد از یادگیری زبان اگر نتوانستید تابستان گرم و خشک آنجا را تحمل کنید و از اونجا خوشتون نیامد به ایالت دیگه مثلاً یکی از شهرهای آتلانتا یا شارلوتته که گزینه های خیلی مناسبتر برای شما هستند برید.
پاسخ
دوستانی که به صرفا خاطر سرسبزی و مناظر زیبای پورتلند این شهر رو انتخاب کردند، روی سخنم با شماست. من خیلی وقت پیش در تاپیک سیاتل در مورد پورتلند این تذکر رو داده بودم که نتیجه تحقیقاتم اینه که اوضاع کار اونجا در مقایسه با سیاتل اصلا خوب نیست. (پورتلند یکی از گزینه‌های مورد بررسی من بود. دوستم که در کوروالیس اورگون دوره دکتراش رو میگذرونه این آمار رو به من داد.)
سیاتل از نظر آب و هوایی خیلی شبیه به اورگون هست. سرماش یکیه ولی گرمای ملایم تری داره. از نظر دما قابل تحمل تره و آب و هوای شبه مدیترانه‌ای داره. شاخص راحتی هوا که با شرجی بودن رابطه معکوس داره در سیاتل بالاتر از پورتلنده. بارش باران در سیاتل کمتره. روزهای آفتابی در سال بیشتر از پورتلنده.
مالیات بر در آمد ایالتی در سیاتل صفره ولی در پورتلند ۹٪ از درآمدتون رو باید مالیات بدید به دولت ایالتی. این مسأله خیلی مهمه.
مالیات خرید کالا در پورتلند صفره و در سیاتل هم برای خورد و خوراک صفره.
پیشنهاد من به شهلا خانم اینه که تا توی پورتلند و نزدیک به سیاتل هستید یه سفر به اونجا برید و بطور آزمایشی برای کار اپلای کنید. اونجا رو هم از نزدیک خواهید دید و به سلیقه‌تون هم نزدیکتره.
اگر مشکل شما زبان باشه همه جا این مشکل رو خواهید داشت. تگزاس که خوبه حتی تو می سی سی پی هم مشکل زبان با شما خواهد بود.
اگر براتون آب و هوای گرم و آزار دهنده تگزاس مهمه پس خیلی در تصمیمی که میگیرید دقت کنید.
تو ذوقی خوردن از محل انتخابی برای زندگی در ابتدای مهاجرت چیز متداولیه. اما اگر با انتخاب بعدیتون هم تو ذوقی دوم رو بخورید دیگه نمیشه این روحیه رو کاریش کرد!

تگزاس به دلیل ارزانی مسکن انتخاب اول خیلی از ایرانیهاست. اما مشکلات خاص خودشو داره و ممکنه این مزیت ارزش این همه پوئن منفی رو نداشته باشه. مشکلاتی از قبیل هوای بد و گرم، چشم اندازهای خشک و بیابانی (مسلما نه در همه جای تگزاس، بلکه مناظر خوب همه جا پیدا میشه.) خیابانها و جاده‌های خالی از پوشش گیاهی و فواصل بسیاز زیاد بین آبادیها.
جمعیت بالای هیسپانیکها و در نتیجه رقابت جدی آنها با شما در مورد کارهای غیر تخصصی. کارهای غیر تخصصی بیشتر اوقات اولین راهگشای استیبل شدن یک تازه مهاجره. سطح درآمد کمتر.
قبل از رفتن به تگزاس بیشتر فکر کنید.
پاسخ
سلام.
خیلی ممنونم ازراهنمایی های دلسوزانه شما .....منهم همین نظر رو درباری لس انجلس داشته توی بهضی از تایپیکها میبینم دوستان صرف اب و هوا یا این که ایرانی اونجا زیاده یا مواردی که اصلا به عوامل اصلی زندگی کمک نمیکنه انتخاب میکنن امیدوار دوستان بیشتر دقت کنن..
به سراغ من اگر میاید نرم آهسته بیاید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهای من.Rolleyes
پاسخ
ما دو هفته بعد از امدمون رفتیم سیاتل خیلی قشنگ و بزرگ بود و با پورتلند تفاوتی از نظر آب و هوایی نداشت
ولی بعید میدونم با مشکل زبانمون بتونیم کار پیدا کنیم
مگر جایی باشه که مطمئن باشیم کار را به ما میدن دالاس را هم که انتخاب کردیم در واقع انتخاب نیست اجبار هست چون میگن کارخانه سامسونگ استخدام داره و بچه ها میتونن ما را ببرن و کار را بگیریم چون میگن کارخانه برای هر کسی که کسی را معرفی بکار بکنه صد دلار جایزه میده
ولی خوشحالم که این مسئله را اینجا مطرح کردم و از هم فکری شما دوستان تونستم استفاده کنم
هر جا که هستید خدا یار و نگهدارتون باشه و ما را هم دعا کنید تا بتونیم این بحران را پشت سر بزاریم و تصمیم درستی بگیرم
باز هم از همه شما متشکرم
پاسخ
شهلا خانوم منم خيلي ناراحت شدم كه هنوز كار نگرفتين و به فكر عوض كردن ايالت افتادين!
من نميدونم شما براي چه كارهايي درخواست دادين و نشده ولي خيلي عجيبه! من و شوهرم هم زبانمون خيلي بد بوده و هست متاسفانه ولي چند جا تونستيم كار بگيريم البته مسلما ن سمت مديريتي !!! براي ظرفشوري خيلي كار هست چون اصلا زبان نياز نداره
مگر اينكه نخواسته باشين با كار سطح پايين شروع كنين!!
بهر حال اميدوارمم همين روزا خبر هاي خوبي بهم بدين Smile
پاسخ
سلام
من خودم ورودم رو به اين تاپيك تبريك ميگم Wink در اولين فرصت اطلاعاتي رو از اينجا براتون ميذارم . در مورد اب و هوا بايد بگم كه اگر بارون و هواي ابري دوست دارين به سياتل و اورگان فكر كنيد ، نميشه از لحاظ روزهاي باروني و افتابي اين دو جا رو مقايسه كرد چون همونطوري كه ميدونيم كره زمين رو به گرم شدنه و اب و هوا حتي در اينجاها هم خيلي متغييره ، مثلاً چهار سال پيش در ايالت واشنگتن سه روز متوالي برف باريده كه بي سابقه بوده و زندگي مردم فلج شده بوده ولي در كل اينطور كه من از افرادي كه سالهاست اينجا زندگي ميكنن و مرتب بين اين دو ايالت سفر ميكنن شنيدم ، سياتل كمي سردتره .
اون چيزي كه بايد مد نظر داشته باشين سردي و گرمي هوا نيست ، بايد ببينيد كجا كار هست ، مگر اينكه نيازي به كار نداشته باشيد و درامدتون از ايران باشه كه در اون صورت فكر ميكنم كاليفرنيا گزينه بدي نيست .
در ضمن بايد بگم كه در زمينه پيدا كردن كار شانس هم خيلي مهمه ، من شهلا خانم رو كاملاً درك ميكنم و اينكه ممكنه حتي براي ديش واشري هم به ادم زنگ نزنن ، من بارها براي ديش واشري در كاليفرنيا اپلاي كردم با اينكه زبانم هم بد نيست و ميتونم صحبت كنم ، ولي حتي يك نفر هم تلفن نزد البته الان خوشحالم كه اونجا كار پيدا نكرديم چون ممكن بود شانس اومدن به اينجا رو از دست بديم .
براي همه ارزوي موفقيت ميكنم Rolleyes
€€€ ღ 2013AS آنکارا ۳ نفر ღ آخر نوامبر ღ کلیرنس118 روز ღ سفرنامهاطلاعات کلیرنس منتظر سرا‫۱۱۸ مهاجرسرا
پاسخ
بعضي از دوستان در مورد مدارس اورگان پرسيده بودن كه اينجا مينويسم : كيفيت مدارس در اينجا بسيار بالاست ، اينطور كه ميگن مدارس عمومي اينجا با مدارس خصوصي كاليفرنيا در يك سطحه ، اينها اطلاعاتي هستش كه افراد اينجا دادن و خودم هنوز نميتونم تاييدش كنم ولي در كل فكر ميكنم كه درست باشه براي اينكه كاليفرنيا يك ايالت ورشكسته است كه تازه داره جون ميگيره و خيلي از مدارس علاوه بر شنبه و يكشنبه ، يك روز هم به صورت نيمه وقت كار ميكنن ( به دليل كمي بودجه ) .
يكي از بهترين شهرهاي اينجا براي كساني كه بچه دارن و كيفيت اموزشي براشون مهمه west linn هستش ، يك شهر كوچيك با امكانات اموزشي خوب و سطح زندگي بالا . خيابونها باريك و بسيار شبيه جاده چالوس ولي بسيار زيباتر و تميزتر Wink دو تا محله خيلي اعيان نشين داره يكي خيابان salamo و ديگري santa anita ، شيك ترين اپارتمان دو خوابه با تمام امكانات اعم از سالن ورزش و اتاق كامپيوتر و استخر و غيره و غيره ماهي١٢٥٠ دلار، اپارتمان هاي دو خوابه معمولي ولي تميز ماهي ٨٠٠ دلار ، وضعيت وسيله نقليه عمؤمي بسيار بد . شايد در داون تاون خوب باشه .

ودر اخر دليل مهاجرت ما به اين ايالت پيدا شدن كار در اينجا و نحوه پيدا كردن از طريق فاميل بود .
€€€ ღ 2013AS آنکارا ۳ نفر ღ آخر نوامبر ღ کلیرنس118 روز ღ سفرنامهاطلاعات کلیرنس منتظر سرا‫۱۱۸ مهاجرسرا
پاسخ
(2013-08-06 ساعت 01:49)sayeh_m نوشته:  بعضي از دوستان در مورد مدارس اورگان پرسيده بودن كه اينجا مينويسم : كيفيت مدارس در اينجا بسيار بالاست ، اينطور كه ميگن مدارس عمومي اينجا با مدارس خصوصي كاليفرنيا در يك سطحه ، اينها اطلاعاتي هستش كه افراد اينجا دادن و خودم هنوز نميتونم تاييدش كنم ولي در كل فكر ميكنم كه درست باشه براي اينكه كاليفرنيا يك ايالت ورشكسته است كه تازه داره جون ميگيره و خيلي از مدارس علاوه بر شنبه و يكشنبه ، يك روز هم به صورت نيمه وقت كار ميكنن ( به دليل كمي بودجه ) .
يكي از بهترين شهرهاي اينجا براي كساني كه بچه دارن و كيفيت اموزشي براشون مهمه west linn هستش ، يك شهر كوچيك با امكانات اموزشي خوب و سطح زندگي بالا . خيابونها باريك و بسيار شبيه جاده چالوس ولي بسيار زيباتر و تميزتر Wink دو تا محله خيلي اعيان نشين داره يكي خيابان salamo و ديگري santa anita ، شيك ترين اپارتمان دو خوابه با تمام امكانات اعم از سالن ورزش و اتاق كامپيوتر و استخر و غيره و غيره ماهي١٢٥٠ دلار، اپارتمان هاي دو خوابه معمولي ولي تميز ماهي ٨٠٠ دلار ، وضعيت وسيله نقليه عمؤمي بسيار بد . شايد در داون تاون خوب باشه .

ودر اخر دليل مهاجرت ما به اين ايالت پيدا شدن كار در اينجا و نحوه پيدا كردن از طريق فاميل بود .

سلام
کسایی که دانشگاه میرن ... نمیتونن توی دانشگاه یه کار نیمه وقت پیدا کنن ؟؟؟ یه شغل معمولی که به دانشجو های اینجا هم داده میشه ؟
هرچی باشه بهتر از ظرف شویی و ماشین شستن و مک دونالد و کشیری هست ...
2014AS000037xx : C/N ، رویت قبولی : May 5 ، ارسال مدارک : May 13 ، تایید مدارک : May 16 ، سفارت : ابوظبی ،
Current : 9th On January
When you want something all the universe conspires in helping you to achieve it ., Paulo coelho

It's a Learning English Application By U.S Goverment For Whom Just Came To America, Give it a try Guys ... GoodLuck
پاسخ
(2013-08-02 ساعت 23:49)شهلا 1346 نوشته:  ما دو هفته بعد از امدمون رفتیم سیاتل خیلی قشنگ و بزرگ بود و با پورتلند تفاوتی از نظر آب و هوایی نداشت
ولی بعید میدونم با مشکل زبانمون بتونیم کار پیدا کنیم
مگر جایی باشه که مطمئن باشیم کار را به ما میدن دالاس را هم که انتخاب کردیم در واقع انتخاب نیست اجبار هست چون میگن کارخانه سامسونگ استخدام داره و بچه ها میتونن ما را ببرن و کار را بگیریم چون میگن کارخانه برای هر کسی که کسی را معرفی بکار بکنه صد دلار جایزه میده
ولی خوشحالم که این مسئله را اینجا مطرح کردم و از هم فکری شما دوستان تونستم استفاده کنم
هر جا که هستید خدا یار و نگهدارتون باشه و ما را هم دعا کنید تا بتونیم این بحران را پشت سر بزاریم و تصمیم درستی بگیرم
باز هم از همه شما متشکرم
لطفااگر وقت کردید اینجا رو بخونید
http://mohajersara.com/thread-2479-post-...#pid387546
همیشه راه های زیادی برای رسیدن به یک هدف واحد وجود دارد.
من و مهاجرت
فعلا زندگی قشنگم رو بین بین خاورمیانه - اروپا و امریکا سپری می کنم. با تشکر از مهمان نوازی مردم امریکا - مردم پرتغال - مردم ایران و مردم ترکیه.
پاسخ
(2013-08-02 ساعت 23:49)شهلا 1346 نوشته:  ما دو هفته بعد از امدمون رفتیم سیاتل خیلی قشنگ و بزرگ بود و با پورتلند تفاوتی از نظر آب و هوایی نداشت
ولی بعید میدونم با مشکل زبانمون بتونیم کار پیدا کنیم
مگر جایی باشه که مطمئن باشیم کار را به ما میدن دالاس را هم که انتخاب کردیم در واقع انتخاب نیست اجبار هست چون میگن کارخانه سامسونگ استخدام داره و بچه ها میتونن ما را ببرن و کار را بگیریم چون میگن کارخانه برای هر کسی که کسی را معرفی بکار بکنه صد دلار جایزه میده
ولی خوشحالم که این مسئله را اینجا مطرح کردم و از هم فکری شما دوستان تونستم استفاده کنم
هر جا که هستید خدا یار و نگهدارتون باشه و ما را هم دعا کنید تا بتونیم این بحران را پشت سر بزاریم و تصمیم درستی بگیرم
باز هم از همه شما متشکرم

شهلای نازنین
انشالله موفق باشی و مطمئن باش چون آدم توانایی هستی حتما کار گیر می آری
2013AS17xx/ آنکارا / چهارنفر/ کلیرنس بعد از 146 روز / ساکرامنتو کالیفرنیا
پاسخ
چرا اینقدر این تاپیک سوت و کور شده؟ تو رو خدا دوستان پورتلندی اطلاعات بذارن که سخت به راهنمایی نیاز داریم Smile
شماره کیس:2012AS00035XXX آنکارا
تعداد افراد کیس: 4 نفر
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: 8 AUG
تاریخ کارنت شدن کیس: 7 مارچ
تاریخ مصاحبه: 24 می
تاریخ دریافت کلیرنس:29 june
تاریخ دریافت ویزا: 18 جولای 2012
تاریخ ورود به امریکا:15آگست 2012
جمع تقریبی هزینه ها :36000عكس،84000پست اول ،200000 ترجمه،41500پست آنکارا
پاسخ
تشکر کنندگان: soli asali ، میخک سفید ، zohre02 ، mohamadir ، pari pariaaa
به همون اندازه که این تایپیک سوت و کور هست کسانیکه اینجا زندگی میکنن با هم رفیق نیستند و کمکی به هم نمیکنن در حالی که بچه های لاس وگاس و دالاس مرتب به من زنگ میزنن و برامون پیگیری کار و مسکن میکنن اینجا کسی زنگ نمیزنه حتی حالتو بپرسه .
پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان