کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
مشکل سربازی و اجازه خروج از کشور
(2013-06-17 ساعت 09:03)پسرک مهاجر نوشته:  سلام به همه شما دوستان عزیزم
من کمتر پست منتشر می کنم اما اگر بدونم ارسالم به شما عزیزان کمکی می کنه حتما آن را منتشر می کنم
دوستان عزیز و گرامی مشمول لطفا توجه فرمایید.
برای گرفتن پاسپورت + خروج از کشور آسان ترین و کم هزینه ترین راه سفر زیارتی به قصد عراق / عربستان است.
چون مطمئن هستم می گم لذا استناد به حرفهای اینجانب بر عهده خود شماست و هیچ جبر و مانعی ندارد.
برای خروج از کشور به قصد سفرهای زیارتی اگر دانشجو یا دانش آموز هستید یک نامه اشتغال به تحصیل از آموزشگاهی که در آن مشغول به تحصیل می باشید برای سازمان وظیفه عمومی کشور در شهر خود می گیرید همچنین بچه هایی که فارغ التحصیل شده اند و در فرجه یک سالشون بسر می برند با در دست داشتن نامه فارغ التحصیلیشان به سازمان وظیفه عمومی شهر خود مراجعه می نمایند.
اما بپردازم به مبحث وثیغه و مبلغی که می بایست پرداخت شود.
شما باید مبلغ 500 هزار تومان وجه نقدر را بپردازید
و یک چک 5 میلیون تومانی را در گرو سازمان وظیفه عمومی قرار دهید.
به هیچ ضامن و ضمانت نامه ای نیاز نیست و تنها همان چک ضامن شماست.
عزیزانم اگر برای کارهای واکسیناسیونتون به پاسپورت نیاز دارید می تونید از این راه خیلی سریع پاستونو دریافت کنید بعدشم به سازمان وظیفه عمومی مراجعه کرده و در صورت عدم سفر و اظهار منصرف شدن از سفر وثیغه 500 هزار تومانی خود + چک خود را پس بگیرید.
اگر هم برنگردید که فقط 500 هزارتومانتون + چکتون ثبت و ضبط می شه و هیچ کاری با آن بنده خدایی که برای شما چک گذاشته است ندارند.
و فقط مبلغ 5 میلیون تومان را از حسابشان برداشت خواهند کرد.
اما اگر پاسپورت به قصد سفر زیارتی بگیرید و بخواهید به مصاحبه بروید و در صورت دریافت ویزا و یا خوردن کلیرنس به ایران بازگردید شما تخلف کرده اید چرا که پاسپورت به قصد زیارت برای مثلا کشور عراق داشته اید اکا مثلا رفتید ترکیه یا ابوظبی.
حتی اگر اول به عراق برید و بعد از آنجا به کشور مورد نظرتان برای مصاحبه بروید باز هم تخلف کرده اید و ممکنه در صورت ورود عواقب نچندان خوشایندی (مثل ممنون الخروج شدن / ضبط وثیغه شما)گریبان گیرتان شود.
لذا راه حل پیشنهادی اینجانب به شرح زیر است:
برای انجام کارهای واکسیناسیونتون از طریق زیارتی پاسپورت بگیرید و بعد با اظهار منصرف شدن از سفر وثیغه 500 + چک خود را پس بگیرید.
برای رفتن به مصاحبه از طریق سفر سیاحتی به "آمریکا" (نه کشوری که مصاحبه دارید چون وقتی ویزا بگیرید و برگردید ایران چون اجازه خروجتون برای آمریکا بوده و ویزای آمریکا تو پاستونه بنظرم مشکلی پیش نخواهد امد) وثیغه 15 میلیونی بگذارید و به کشور مورد نظرتون برای مصاحبه بروید در صورت گرفتن ویزا می تونید برگردید و وثیغتونو پس بگیرید.
اگر ویزا یکضرب گرفته بودید دانشجوها می تونن دوباره اجازه خروج بگیرن و حالا برای کمتر شدن این مبلغل از طریق سفر زیارتی برای گرفتن مجوز خروج اقدام کنند.
اگر هم که فراغ التحصیل هستید می تونید برای بار دوم هم اجازه خروج بگیرید البته بار اول که حنمی است اما بار دوم با صلاح دید نظام وظیفه صورت می گیرد.
امیدوارم که تونسته باشم هم به مهاجرسرا هم به شما دوستای نازنینم کمکی کرده باشم.
میشه کسایی که دانشجو بودن و 15 تومان وثیقه گذاشتن و رفتن راهنمایی کنن که اگه مجوز خروج برای دبی باشه و بلیط از تهران به دبی و از دبی به آمریکا باشه مشکلی پیش میاد یا نه؟از این نظر که بفهمن مقصد آمریکاست نه دبی.اصلا کسی میدونه که تو فرودگاه قسمت کنترت پاسپورت چه چیزی مهمه؟لطفا راهنمایی کنید.
تشکر کنندگان:
(2013-06-17 ساعت 13:20)shabani نوشته:  میشه کسایی که دانشجو بودن و 15 تومان وثیقه گذاشتن و رفتن راهنمایی کنن که اگه مجوز خروج برای دبی باشه و بلیط از تهران به دبی و از دبی به آمریکا باشه مشکلی پیش میاد یا نه؟از این نظر که بفهمن مقصد آمریکاست نه دبی.اصلا کسی میدونه که تو فرودگاه قسمت کنترت پاسپورت چه چیزی مهمه؟لطفا راهنمایی کنید.
من تو ارسالی که منتشر کردم توقع داشتم همگی شما عزیزان به پاسخ سوالات خود رسیده باشید
اگر قدر ارسالی بنده را بهتر و دقیق تر مطالعه می کردید پاسخ سوالتان را داده بودم
اما می دونم بخاطر استرس و نگرانی هایی که دارید این امر اجناب ناپذیره.
ببینید شما وقتی می خواهید به قصد سفر سیاحتی از کشور خارج شوید از اول اجازه خروجتون رو برای کشور امریکا بگیرید نه امارات!!!
چون کشورمون پرواز مستقیم به امریکا نداره لذا بسیار منطقی است که برای سفر به ایالات متحده امریکا می بایست به یکی از کشور های همجوار مثل امارت ، ترکیه و ... بروید.
پس نگران نباشید.
از این امر هم افسران و مسئولانی که پشت گیت های کنترل فرودگاه ها هستند کاملا آگاه هستند و مشکلی پیش نخواهد آمد.
پس شما که می خواهید 15 تا وثیغه بذارید خوب از اول برای امریکا مجوز خروج بگیرید که وقتی ویزا هم تو پاستون می خوره و برگشتید ایران بهتون گیر ندن که چرا ویرای امریکا تو پاستونه چون مجوز خروجتون برای امریکا بوده و برای سفر به کشور امریکا هم باید ویزا می گرفتید.
تشکر کنندگان: alirezanz
(2013-06-17 ساعت 14:02)پسرک مهاجر نوشته:  
(2013-06-17 ساعت 13:20)shabani نوشته:  میشه کسایی که دانشجو بودن و 15 تومان وثیقه گذاشتن و رفتن راهنمایی کنن که اگه مجوز خروج برای دبی باشه و بلیط از تهران به دبی و از دبی به آمریکا باشه مشکلی پیش میاد یا نه؟از این نظر که بفهمن مقصد آمریکاست نه دبی.اصلا کسی میدونه که تو فرودگاه قسمت کنترت پاسپورت چه چیزی مهمه؟لطفا راهنمایی کنید.
من تو ارسالی که منتشر کردم توقع داشتم همگی شما عزیزان به پاسخ سوالات خود رسیده باشید
اگر قدر ارسالی بنده را بهتر و دقیق تر مطالعه می کردید پاسخ سوالتان را داده بودم
اما می دونم بخاطر استرس و نگرانی هایی که دارید این امر اجناب ناپذیره.
ببینید شما وقتی می خواهید به قصد سفر سیاحتی از کشور خارج شوید از اول اجازه خروجتون رو برای کشور آمریکا بگیرید نه امارات!!!
چون کشورمون پرواز مستقیم به آمریکا نداره لذا بسیار منطقی است که برای سفر به ایالات متحده آمریکا می بایست به یکی از کشور های همجوار مثل امارت ، ترکیه و ... بروید.
پس نگران نباشید.
از این امر هم افسران و مسئولانی که پشت گیت های کنترل فرودگاه ها هستند کاملا آگاه هستند و مشکلی پیش نخواهد آمد.
پس شما که می خواهید 15 تا وثیغه بذارید خوب از اول برای آمریکا مجوز خروج بگیرید که وقتی ویزا هم تو پاستون می خوره و برگشتید ایران بهتون گیر ندن که چرا ویرای آمریکا تو پاستونه چون مجوز خروجتون برای آمریکا بوده و برای سفر به کشور آمریکا هم باید ویزا می گرفتید.
ممنون که جواب دادین. از اوجایی که بعضی از داشگاهها کار آدمو اجام نمیدن و اگه دلشون نخواد سنگ جلوی پای آدم میندازن همسر من ترسید که بگه میخواد بره آمریکا چون الان ویزای آمریکا هم تو پاسش خورده و ممکن که اجازه ی خروج ندن.به خاطر همین مجوز خروجشو برای امارات گرفت و برای احتیاط قراره ویزای اماراتم بگیره اما می ترسیم تو سیستم کنترل پاسپورت مشخص بشه که مقصد امریکاست نه دبی.
تشکر کنندگان:
(2013-06-17 ساعت 14:22)shabani نوشته:  ممنون که جواب دادین. از اوجایی که بعضی از داشگاهها کار آدمو اجام نمیدن و اگه دلشون نخواد سنگ جلوی پای آدم میندازن همسر من ترسید که بگه میخواد بره آمریکا چون الان ویزای آمریکا هم تو پاسش خورده و ممکن که اجازه ی خروج ندن.به خاطر همین مجوز خروجشو برای امارات گرفت و برای احتیاط قراره ویزای اماراتم بگیره اما می ترسیم تو سیستم کنترل پاسپورت مشخص بشه که مقصد آمریکاست نه دبی.
خواهش می کنم
خیلی بهتون تبریک می گم از صحبت هاتون اینطور متوجه شدم که مثل اینکه برای مصاحبه رفتید و ویزا هم گرفتید و برگشتید درسته؟؟؟؟؟

خیلی از بچه ها پرسیده بودند که وقتی برگردید در صورت گرفتن ویزا وقتی برای پس گرفتن وثبغتون به نظام وظیفه رجوع کردید آیا نگفتن که این ویزای مهاجرتی آمریکا تو پاستون چیکار می کنه؟یعنی خواستید وثیغتونو پس بگیرید احیانا هیچ گیری بخاطر بودن ویزای مهاجرتی تو پاسپورت همسرتون ندادند؟؟؟ (البته بنظر من اگر مجوز خروج برای امریکا از طریق سفر سیاحتی گرفته باشید مشکلی پیش نخواهد آمد چون سفر به امریکا نیازمند ویزا است دیگه، ولی باز شما یه توضیحی بدید خالی از لطف نیست)

راستی مجوز خروج برای چه سفر و به مقصد کجا گرفته بودید؟؟؟
آیا 15 میلیون نقد گذاشته بودید؟؟؟
تشکر کنندگان: alirezanz
(2013-05-17 ساعت 14:08)mohammad19911991 نوشته:  
(2013-05-16 ساعت 22:18)masood182002 نوشته:  
(2013-05-16 ساعت 20:00)mohammad19911991 نوشته:  دوستان محدوده خروج از کشور برای دانشجو ها که با قید وثیقه 15 میلیون تومانی هست چند بار در ( سال یا ترم ) هست ؟؟؟

از نظر سازمان وظیفه عمومی هیچ محدودیتی در مورد دفعات خروج مشمولین وجود ندارد(عین جمله نظام وظیفه) فقط باید بین دوسفر فاصله باشه.

چه فاصله ای دقیقا ؟؟؟

ترمی 1 بار فقط اجازه خروج داریم.. 15 تومن و 8 تومن مبلغه وثیقه سفر علمی هستش..
2014AS60XX
Three Person
Two Issued on 16 May
Updates : 14-15-16 May / 20 May / 11 June

هر سوالی داشتین بهم‌پیام خصوصی بدین در حد توانم راهنمایی میکنم.
تشکر کنندگان:
همسر من ترم 10 میشه زمان خروج ایا مشکلی میشه تو گرفتن مجوز براش؟ نمیگن یکم از درست مونده نمیشه بری؟!!(کارشناسی)
تشکر کنندگان: noobnoobi
سلام به همگی من همه رو خوندم ولی مشکل من داخلش پیدا نشد
مشکل من اینه که من تو لاتری گرین کارت امریکا برنده شدم تنها مشکلم اینه که سربازی نرفتم به نظر شما این گرین کارت باطل میشه تا من برم سربازی بیام یا اینکه بعد از سربازی میتونم اقدام کنم
تشکر کنندگان:
بچه ها سلام اومدم یه راه حل خیلی خوبی رو بهتون پیشنهاد بدم
این راه بهترین راه نیست شایدم باشه اما ممکنه ارزانترین راه برای گرفتن مجوز خروج و رفتن و برنگشتن باشه.(باید با کمک همدیگه بیشتر بررسی اش کنیم)
مجوز خروج به مقصد عراق با قید وثیغه به مبلغ پانصد هزار تومان نقدر + یک برگ چک به مبلغ 5 میلیون تومان بگیرید
من اینهارو چک کردم که می گم پس خیالتون راحت باشه چون تا مطمئن نشم تو مهاجرسرا مطلبی رو عنوان نمی کنم
اداره گذرنامه مقصد شمارو به مدت 20 روز برای سفر به کشور عراق تعیین می کنه.
وقتی هم که به فرودگاه برید و بخواهید که از گیت رد شید موقع چک کردن پاسپورت + بلیطتون اگر بلیط شما فقط برای عراق باشه بهتون اجازه می دن که از گیت رد بشید و اگر بلیطتون مثلا برای کشوری که مصاحبه می خواهید بشید باشه مثل ترکیه باید بلیطتون رو عوض کنید و برای کشور عراق بگیرید تا بهتون اجازه خروج از گیت رو بدهند.
شما به عراق می رید و از اونجا به ترکیه.
اما در حال حاضر در صدد جمع کردن اطلاعات پروازهای عراق به ترکیه هستم که ببینم اصلا پروازی به ترکیه دارند یا خیر
یا مثلا می شه زمینی رفت از عراق به ترکیه یا ارمنستان یا امارات(ابوطبی) یا خیر.
اگر چه زمینی (البته به غیر از امارات چون سفر زمینی به امارات فکر کنم از عراق نشدنی باشه ولی شایدم بشه) هم از عراق بشه رفت به ارمنستان یا ترکیه هم باز خوبه
اما اگر هوایی بشه از عراق به سه کشور ارمنستان ، ترکیه ، امارات سفر کرد که عالی می شه.
این نکته رو هم بگم این راه حل مختص به بچه های مشمولی هستش که دیگه قصد ندارن به ایران برگردن حتی اگر کلیرنس بخورن
چون برگردن اگر بعد از عراق به کشور دیگه ای سفر کرده باشند حتی تو بازه 20 روزه برگردن ممکنه ممنوع الخروج بشن یا اینکه وثیغشون ضبط بشه شایدم هردو خدا کریمه ((";
پس حواستون خیلی باشه اگر می خواید به ایران برگردید اجازه خروج به مقصد امریکا با قید وثیغه به مبلغ 15 میلیون تومان اونم نــقـــد بگیرید برید مصاحبه و برگردید.
راستی اگر کسی در خصوص اینکه از عراق می شه زمینی/هوایی به سه کشور ارمنستان ، ترکیه ، امارات سفر کرد یا نه اطلاعاتی داشت خوشحال می شم که اطلاعاتشو با بنده و بقیه بچه ها به اشتراک بگذارد.(***من با پلیس گذرنامه فرودگاه امام و چندتا آژانس هوایی چک کردم در خصوص داشتن پرواز از عراق به ترکیه بی اطلاع بودند.)
اما از آنجایی که مهندس ها یا راهی خواهند یافت یا راهی خواهندساخت شروع کردم به چک کردن اطلاعات پروازهای فرودگاه های عراق اونم از طریق وبسایتاشون.
برای رفتن به عراق بهترین گزینه اربیل عراق فکر می کنم باشه من سایت فرودگاهشم ( http://www.erbilairport.net/FLHT03/F_FLHT03_01_01.aspx ) چک کردم برای استانبول و ابوطبی پرواز مستقیم داره اما ارمنستان چیزی پیدا نکردم.برای دبی و استانبول هم داره خلاصه مثل اینکه از طریق هوایی شدنیه.
البته فکر می کنم از عراق به ترکیه بشه زمینی رفت.
همچنین فکر کنم برای بچه هایی هم که سفارتشون ارمنستان باشه بشه از ایران برن عراق بعد می تونن هوایی یا زمینی از عراق برن ترکیه بعد از ترکیه هوایی/زمینی برن ارمنستان برای مصاحبه.

[عکس: 2ca2e2bc983dfbf4024b04cbb0e99e57.jpg]

5میلیون تومان چک + 500.000 نقد + رفتن هوایی/زمینی به عراق (اربیل) و رفتن به کشور مقصد برای مصاحبه بسیار ارزانتر از زمانی است که بخواهید 15 میلیون اونم نقد بذارید و برید و دیگه هم برنگردید.
بازم می گم دوستان این راه حل برای بچه های فارغ التحصیل که مثلا کارشناسیشون/ارشدشون تمام شده و تو فرجه یکسالشون هستن و لاتاری هم برنده شدن و می خوان برن مصاحبه هستش
چون بچه های فارغ التحصیل اجازه یکبار خروج از کشور رو تو بازه معافیت موقت یکسالشون دارن پس نمی تونن بعد از مصاحبه برگردن و مجددا مجوز خروج بگیرن لذا رفتن به معنی برنگشتنه حتی اگر کلیرنس بخورن.(بچه های دانشجو باز دستشون یکمی بازتره و هر ترم می تونن از کشور خارج بشن)
اگر فکر می کنید کلیرنس می خورید و باید برگردید توصیه می کنم اجازه خروج با قید وثیغه 15 میلیون تومانی (نقد) به عنوان سفر سیاحتی به امریکا/کشور موردنظرتون برای مصاحبه بگیرید که بعد از کلیرنس خوردن بتونید به ایران برگردید ، بعد اگر تونستید زیارتی برای عراق بگیرید که خواستید برید 15 تا ندید 5500 (5 تومان چک 500 تومانم نقد) بدید و برید.

*خواننده های عزیز و گرامی ما بچه های مشمول این روزا خیلی التماس دعا داریم به امید روزی که همگی خوشحال باشیم و آسوده و راحت و ارزان مجوز خروج گرفته باشیم و .... امریکا باشیم - پسرک مهاجر
تشکر کنندگان: KIMIA2005 ، noobnoobi ، aghaghia ، sejz ، mohammad19911991 ، alirezanz
یه سوال داشتم:
با توجه به شرایط من که موقع مصاحبه ترم آخر کارشناسیم هست و مشمول هستم تا الان تصمیم بر این گرفتم که اگه کلیرنس بخورم که مشکلی نیست میام درسم رو تموم میکنم و تا موقع دیافت ویزا صبر میکنم بعد پاسم رو میدم یکی میبره مهر میزنه و سر فرصت از ایران خارج میشم.ولی اگه ویزا یکضرب بخورم طبق گفته چندی از دوستان بخاطر درسم باید برگردم ایران تا درسمو تموم کنم بعد برم (که این موضوع هنوزم هیچکس قطعی جواب نداده ریسک داره یا نه)
حالا سوال من اینجاست با این اوصاف اگه درسم تا تیر ماه سال دیگه تموم بشه , اگه رفتم آمریکا میتونم برای فوق اقدام کنم؟تو اون زمان کم میشه لیسانسم رو با پولی که دولت تایین کرده خرید؟
کلا هدفم اینکه این 4 سال زحمتم هدر نشه و مجبور نشم اونور از لیسانس باز بخونم با هزینه ی بالا.
نظرتون چیه؟
ممنون میشم منو راهنمایی کنید
شماره کیس :2014AS55XX/سفارت:ایروان/1 نفر
رؤيت قبولی :May 1/ ارسال فرمها:4 July/تایید: 12 July
کارنت : March 7/نامه دوم:18 March
دریافت ویزا: 7 May یه ضرب
ورود به آمریکا: 10 May
ساکن در دالاس
قسمت اول سفرنامه
تشکر کنندگان:
(2013-06-22 ساعت 20:43)noobnoobi نوشته:  یه سوال داشتم:
با توجه به شرایط من که موقع مصاحبه ترم آخر کارشناسیم هست و مشمول هستم تا الان تصمیم بر این گرفتم که اگه کلیرنس بخورم که مشکلی نیست میام درسم رو تموم میکنم و تا موقع دیافت ویزا صبر میکنم بعد پاسم رو میدم یکی میبره مهر میزنه و سر فرصت از ایران خارج میشم.ولی اگه ویزا یکضرب بخورم طبق گفته چندی از دوستان بخاطر درسم باید برگردم ایران تا درسمو تموم کنم بعد برم (که این موضوع هنوزم هیچکس قطعی جواب نداده ریسک داره یا نه)
حالا سوال من اینجاست با این اوصاف اگه درسم تا تیر ماه سال دیگه تموم بشه , اگه رفتم آمریکا میتونم برای فوق اقدام کنم؟تو اون زمان کم میشه لیسانسم رو با پولی که دولت تایین کرده خرید؟
کلا هدفم اینکه این 4 سال زحمتم هدر نشه و مجبور نشم اونور از لیسانس باز بخونم با هزینه ی بالا.
نظرتون چیه؟
ممنون میشم منو راهنمایی کنید
نمی دونم با من بودید که توضیح بدم یا شخص دیگری!!!
بهرحال من نظر خودم رو خدمتتون عرض می کنم
شما اگر سربازی نرفته باشی/معاف باشی و کار دولتی هم نکرده باشی کلیرنس چرا بخوری!!! مگر اینکه مدارک مالی که بردی کافی نبوده باشه!
شما گفتی اگر کلیرنس خوردی پاستو می دی یکی می بره مهر می زنه!
مهر چیه!!! شاید منطورتون ویزا هستش که باید خدمتتون عرض کنم بدلیل اینکه سفارتتون آنکارا هستش همچین چیزی امکان ناپذیره و فقط در سفارت ابوطبی اینطور است که بدون مراجعه صاحب پاسپورت شخصی از جانب ایشان پاس رو به سفارت تحویل می ده و بعد از ptt تحویل می گیره.
شما اگر ویزا یکضرب گرفتی هیچ دلیلی نداره که برگردی و درست رو تموم کنی هیچ اجباری درش نیست فقط مگر اینکه دلتان بابت 4سال زحمات شبانه روزیتون بسوزه که بخواید برگردید و درستان را تمام کنید و بعد برید.
ولی در کل وقتی ویزاتون صادر شد از همون ترکیه می تونید برید امریکا.
کلا پروسه فوق خوندن تو امریکا شرایط خاص خودشو داره چون معمولا برای تحصیلات تکمیلی بیشتر وام می دهند لذا اکثرا از ابتدا شروع می کنند چون برای کالج و دوره لیسانس کمک هزینه تحصیلی می دن مثل FAFSA.
ولی نشندنی نیست باید با دست پر از ایران برید
3تا توصیه نامه از اساتید ، SOP ، RECom خوب تافل و جی آر ای با نمرات خیلی خوب. همینطوری نیست که برید ارشد ثبت نام کنید که عرض کردم پروسه و شرایط خاص خودشو داره.
شما می تونید برید امریکا ولی تو 20 روزی که فرصت دارید که امریکا باشید و برگردید خیلی شانس بیارید تو همون 20 روز SSN و گرین کارتتون بیاد پس باید دوباره برگردید و مجددا اجازه خروج بگیرید و برید امریکا اگرم می خواید که دیگه نیاید ایران ، امریکا می مونید دیگه.
اما اگر مشمول هستید و به فکر وثیغتونید تو سفر دومتون بکه رفتید می تونید پاس سفید بگیرید و به مدت 2 سال خارج از امریکا باشید تا مشکلی براتون پیش نیاید.
بعضی ها شاید بخوان برگردن و 2سال سربازیشونو برن چون نمی خوان وثیغشون بپره که راه حلش اینه که تو سفر دومشون پاس سفیدشونو بگیرن و برگردن.
اگرم که معاف هستید (که فکر می کنم همینطور باشد چون فرموده بودید که قصد خرید مدرکتان را دارید)، هر طور که صلاح می دانید انجام دهید ولی حواستان به 6 ماه اعتبار ویزایتان باشد.
تشکر کنندگان: 5ina ، aghaghia ، noobnoobi
(2013-06-22 ساعت 21:45)پسرک مهاجر نوشته:  
(2013-06-22 ساعت 20:43)noobnoobi نوشته:  یه سوال داشتم:
با توجه به شرایط من که موقع مصاحبه ترم آخر کارشناسیم هست و مشمول هستم تا الان تصمیم بر این گرفتم که اگه کلیرنس بخورم که مشکلی نیست میام درسم رو تموم میکنم و تا موقع دیافت ویزا صبر میکنم بعد پاسم رو میدم یکی میبره مهر میزنه و سر فرصت از ایران خارج میشم.ولی اگه ویزا یکضرب بخورم طبق گفته چندی از دوستان بخاطر درسم باید برگردم ایران تا درسمو تموم کنم بعد برم (که این موضوع هنوزم هیچکس قطعی جواب نداده ریسک داره یا نه)
حالا سوال من اینجاست با این اوصاف اگه درسم تا تیر ماه سال دیگه تموم بشه , اگه رفتم آمریکا میتونم برای فوق اقدام کنم؟تو اون زمان کم میشه لیسانسم رو با پولی که دولت تایین کرده خرید؟
کلا هدفم اینکه این 4 سال زحمتم هدر نشه و مجبور نشم اونور از لیسانس باز بخونم با هزینه ی بالا.
نظرتون چیه؟
ممنون میشم منو راهنمایی کنید
نمی دونم با من بودید که توضیح بدم یا شخص دیگری!!!
بهرحال من نظر خودم رو خدمتتون عرض می کنم
شما اگر سربازی نرفته باشی/معاف باشی و کار دولتی هم نکرده باشی کلیرنس چرا بخوری!!! مگر اینکه مدارک مالی که بردی کافی نبوده باشه!
شما گفتی اگر کلیرنس خوردی پاستو می دی یکی می بره مهر می زنه!
مهر چیه!!! شاید منطورتون ویزا هستش که باید خدمتتون عرض کنم بدلیل اینکه سفارتتون آنکارا هستش همچین چیزی امکان ناپذیره و فقط در سفارت ابوطبی اینطور است که بدون مراجعه صاحب پاسپورت شخصی از جانب ایشان پاس رو به سفارت تحویل می ده و بعد از ptt تحویل می گیره.
شما اگر ویزا یکضرب گرفتی هیچ دلیلی نداره که برگردی و درست رو تموم کنی هیچ اجباری درش نیست فقط مگر اینکه دلتان بابت 4سال زحمات شبانه روزیتون بسوزه که بخواید برگردید و درستان را تمام کنید و بعد برید.
ولی در کل وقتی ویزاتون صادر شد از همون ترکیه می تونید برید آمریکا.
کلا پروسه فوق خوندن تو آمریکا شرایط خاص خودشو داره چون معمولا برای تحصیلات تکمیلی بیشتر وام می دهند لذا اکثرا از ابتدا شروع می کنند چون برای کالج و دوره لیسانس کمک هزینه تحصیلی می دن مثل FAFSA.
ولی نشندنی نیست باید با دست پر از ایران برید
3تا توصیه نامه از اساتید ، SOP ، RECom خوب تافل و جی آر ای با نمرات خیلی خوب. همینطوری نیست که برید ارشد ثبت نام کنید که عرض کردم پروسه و شرایط خاص خودشو داره.
شما می تونید برید آمریکا ولی تو 20 روزی که فرصت دارید که آمریکا باشید و برگردید خیلی شانس بیارید تو همون 20 روز SSN و گرین کارتتون بیاد پس باید دوباره برگردید و مجددا اجازه خروج بگیرید و برید آمریکا اگرم می خواید که دیگه نیاید ایران ، آمریکا می مونید دیگه.
اما اگر مشمول هستید و به فکر وثیغتونید تو سفر دومتون بکه رفتید می تونید پاس سفید بگیرید و به مدت 2 سال خارج از آمریکا باشید تا مشکلی براتون پیش نیاید.
بعضی ها شاید بخوان برگردن و 2سال سربازیشونو برن چون نمی خوان وثیغشون بپره که راه حلش اینه که تو سفر دومشون پاس سفیدشونو بگیرن و برگردن.
اگرم که معاف هستید (که فکر می کنم همینطور باشد چون فرموده بودید که قصد خرید مدرکتان را دارید)، هر طور که صلاح می دانید انجام دهید ولی حواستان به 6 ماه اعتبار ویزایتان باشد.

نه معاف که نیستم.
من از پست شما این برداشت رو کردم که اگه آمریکا رفتم از مقطع لیسانس بخونم بهتره؟
در مورد وام هم شما مطمین هستید که در مقطع لیسانس بهم وام میدن؟من مشکلم مالی هست چون میخوام هزینه تحصیل حداقل بشه به همین خاطر میخوام از فوق بخونم. و هزینه ی لیسانس ندم.
با توجه به اینکه احتمال ویزای یکضرب من بسیار بالاست(مجرد , سربازی نرفتم , کار دولتی نداشتم) میارزه بیام ایران درسم رو تموم کنم برم یا کلا بیخیال این 4 سال و زحمتاش شم؟
شماره کیس :2014AS55XX/سفارت:ایروان/1 نفر
رؤيت قبولی :May 1/ ارسال فرمها:4 July/تایید: 12 July
کارنت : March 7/نامه دوم:18 March
دریافت ویزا: 7 May یه ضرب
ورود به آمریکا: 10 May
ساکن در دالاس
قسمت اول سفرنامه
تشکر کنندگان:
(2013-06-23 ساعت 01:45)noobnoobi نوشته:  نه معاف که نیستم.
من از پست شما این برداشت رو کردم که اگه آمریکا رفتم از مقطع لیسانس بخونم بهتره؟
در مورد وام هم شما مطمین هستید که در مقطع لیسانس بهم وام میدن؟من مشکلم مالی هست چون میخوام هزینه تحصیل حداقل بشه به همین خاطر میخوام از فوق بخونم. و هزینه ی لیسانس ندم.
با توجه به اینکه احتمال ویزای یکضرب من بسیار بالاست(مجرد , سربازی نرفتم , کار دولتی نداشتم) میارزه بیام ایران درسم رو تموم کنم برم یا کلا بیخیال این 4 سال و زحمتاش شم؟
منم شرایطم مثل شماست (سربازی نرفتم و کار دولتی هم نداشتم)
اما یه فرقی باهم داریم اونم اینه که من دو سه ماهی هست که از دانشگاه فارغ التحصیل شدم و تو فرجه یک ساله معافیت موقت بسر می برم
منم مثل شما مشکل مالی دارم اما FAFSA که کمک هزینه دانشجوهای graduate را تامین می کنه و سایر کمک هزینه های دیگر که تنها در مقطع لیسانس صورت می پذیره کسانی که مثل ما مشکل دارن برای اینکه حداقل تو چندسال اول براشون کمکی باشه بهترین گزینه رو تحصیل در مقطع لیسانس می دونن.
بله البته که در دوره فوق وام تعلق م یگیره اما خوب بعید می دونم شامل هزینه های زندگی و اسکان و خورد و خوراک هم باشه اما برای دوره لیسانس این کمک بسیار موثر می باشد.
اگر ترم آخر هستید پیشنهاد من اینه که وقتی زمان و تاریخ مصاحبتون معلوم شد ، به KCC ایمیل بزنید و مصاحبتونو تا آنجایی که مقدوره عقب بندازید
چون وقتی از مصاحبه برگشتید دیگه چیزی از درستون نموندهو شایدم ماه یا 2 ماه آخرش باشه.ولی خوب واقعا حیفه اگر ترم آخر هستید حداقل اینجا تمومش بکنید 6 ماه هم فرصت دارید که برید امریکا پس می تونید برید.
چرا می گم تمومش کنید بخاطر اینکه بودند دور از شما کسانی که رفتند و برگشتند و پل های پشت سرشونم خراب کردند.
من اعتقادم بر اینه که همه جوانب سنجیده بشه و با حوصله پیش بریم.
برای هزینه ها هم می تونیم از همین الان بچه ها دور هم جمع شیم و یه تیمی بشیم ، باهم باشیم تا هزینه هامون اونجا کمتر بشه مثلا اگر اجاره خانه ای 800 دلاره و 5 نفر بشیم هرکدوم هر ماه فقط باید 160 دلار بپردازن و این خیلی بهتره تا وقتی که یهو یکی 800 دلار بپردازه.
مساله نگه داشتن پس اندازه دیگه.
بهر حال اگه ما با همفکری هم پشت هم نباشیم کی می خواد به فکر ما باشه
ما باید خودمون بخوایم تا همه چیز با امید به خدا درست بشه.
من هر کمکی که از دستم بر بیاد برای بچه های مشمول می کنم
این اولین قدم من که حداقل کسایی که با من می خوان باشن مطمئن باشن که تنها نیستن.
بهرحال اگر کسی خواست می تونه بهم پیام خصوصی بده.
تشکر کنندگان: noobnoobi ، man.u65a
(2013-06-23 ساعت 09:56)پسرک مهاجر نوشته:  
(2013-06-23 ساعت 01:45)noobnoobi نوشته:  نه معاف که نیستم.
من از پست شما این برداشت رو کردم که اگه آمریکا رفتم از مقطع لیسانس بخونم بهتره؟
در مورد وام هم شما مطمین هستید که در مقطع لیسانس بهم وام میدن؟من مشکلم مالی هست چون میخوام هزینه تحصیل حداقل بشه به همین خاطر میخوام از فوق بخونم. و هزینه ی لیسانس ندم.
با توجه به اینکه احتمال ویزای یکضرب من بسیار بالاست(مجرد , سربازی نرفتم , کار دولتی نداشتم) میارزه بیام ایران درسم رو تموم کنم برم یا کلا بیخیال این 4 سال و زحمتاش شم؟
منم شرایطم مثل شماست (سربازی نرفتم و کار دولتی هم نداشتم)
اما یه فرقی باهم داریم اونم اینه که من دو سه ماهی هست که از دانشگاه فارغ التحصیل شدم و تو فرجه یک ساله معافیت موقت بسر می برم
منم مثل شما مشکل مالی دارم اما FAFSA که کمک هزینه دانشجوهای graduate را تامین می کنه و سایر کمک هزینه های دیگر که تنها در مقطع لیسانس صورت می پذیره کسانی که مثل ما مشکل دارن برای اینکه حداقل تو چندسال اول براشون کمکی باشه بهترین گزینه رو تحصیل در مقطع لیسانس می دونن.
بله البته که در دوره فوق وام تعلق م یگیره اما خوب بعید می دونم شامل هزینه های زندگی و اسکان و خورد و خوراک هم باشه اما برای دوره لیسانس این کمک بسیار موثر می باشد.
اگر ترم آخر هستید پیشنهاد من اینه که وقتی زمان و تاریخ مصاحبتون معلوم شد ، به KCC ایمیل بزنید و مصاحبتونو تا آنجایی که مقدوره عقب بندازید
چون وقتی از مصاحبه برگشتید دیگه چیزی از درستون نموندهو شایدم ماه یا 2 ماه آخرش باشه.ولی خوب واقعا حیفه اگر ترم آخر هستید حداقل اینجا تمومش بکنید 6 ماه هم فرصت دارید که برید آمریکا پس می تونید برید.
چرا می گم تمومش کنید بخاطر اینکه بودند دور از شما کسانی که رفتند و برگشتند و پل های پشت سرشونم خراب کردند.
من اعتقادم بر اینه که همه جوانب سنجیده بشه و با حوصله پیش بریم.
برای هزینه ها هم می تونیم از همین الان بچه ها دور هم جمع شیم و یه تیمی بشیم ، باهم باشیم تا هزینه هامون اونجا کمتر بشه مثلا اگر اجاره خانه ای 800 دلاره و 5 نفر بشیم هرکدوم هر ماه فقط باید 160 دلار بپردازن و این خیلی بهتره تا وقتی که یهو یکی 800 دلار بپردازه.
مساله نگه داشتن پس اندازه دیگه.
بهر حال اگه ما با همفکری هم پشت هم نباشیم کی می خواد به فکر ما باشه
ما باید خودمون بخوایم تا همه چیز با امید به خدا درست بشه.
من هر کمکی که از دستم بر بیاد برای بچه های مشمول می کنم
این اولین قدم من که حداقل کسایی که با من می خوان باشن مطمئن باشن که تنها نیستن.
بهرحال اگر کسی خواست می تونه بهم پیام خصوصی بده.

بله درسته من 100 درصد برای همکاری موافقم و بهتره به همدیگه چه از نظر روحی و چه از نظر مالی کمک کنیم.
بعد در ادامه سوالم اینکه لیسانس تافل یا جی آر ای و مقاله نمیخواد؟
و ففسا علاوه بر تحصیل زندگی رو هم میده؟میشه به این قضیه تکیه کرد؟
شماره کیس :2014AS55XX/سفارت:ایروان/1 نفر
رؤيت قبولی :May 1/ ارسال فرمها:4 July/تایید: 12 July
کارنت : March 7/نامه دوم:18 March
دریافت ویزا: 7 May یه ضرب
ورود به آمریکا: 10 May
ساکن در دالاس
قسمت اول سفرنامه
تشکر کنندگان:
(2013-06-23 ساعت 10:16)noobnoobi نوشته:  بله درسته من 100 درصد برای همکاری موافقم و بهتره به همدیگه چه از نظر روحی و چه از نظر مالی کمک کنیم.
بعد در ادامه سوالم اینکه لیسانس تافل یا جی آر ای و مقاله نمیخواد؟
و ففسا علاوه بر تحصیل زندگی رو هم میده؟میشه به این قضیه تکیه کرد؟
این واقعا عالیه امیدوارم این همکاری گستردگی بیشتری داشته باشه و همه بچه هایی که مشکل مالی دارن بیان و با همکاری و همفکری هم آینده 5 سال اول زندگی امریکاییمونو باهم بسازیم.
ففسا واقعا سکو پرتاب خوبیه مخصوصا برای کسانی که تازه مهاجرت می کنند و وضعیت مالی مساعدی هم ندارند.
من بجای اینکه توضیح بدم از شما دعوت می کنم که به تایپیک FAFSA برید و کل تایپیک رو که چیزی حدود 5 صفحه هم بیشتر نیست رو خوب و دقیق مطالعه کنید.
بهتون اطمینان می دم که به پاسخ تمامی سوالهاتون می رسید.
می تونستم براتون توضیح بدم اما مطمئنم که با خواندن تایپیک ففسا کمک بیشتری بهتون می شه و بیشتر مطلع خواهید شد.
برای لیسانس هم فقط تافل کافیه البته بعضی از دانشگاه ها یا کالج ها هم ایلتس رو قبول می کنند.
برای شروع مقطع لیسانس هم که ابتدا باید 2 سال کالج رفت و خیر مقاله لازم نیست.
تشکر کنندگان: noobnoobi
(2013-06-23 ساعت 10:16)noobnoobi نوشته:  
(2013-06-23 ساعت 09:56)پسرک مهاجر نوشته:  
(2013-06-23 ساعت 01:45)noobnoobi نوشته:  نه معاف که نیستم.
من از پست شما این برداشت رو کردم که اگه آمریکا رفتم از مقطع لیسانس بخونم بهتره؟
در مورد وام هم شما مطمین هستید که در مقطع لیسانس بهم وام میدن؟من مشکلم مالی هست چون میخوام هزینه تحصیل حداقل بشه به همین خاطر میخوام از فوق بخونم. و هزینه ی لیسانس ندم.
با توجه به اینکه احتمال ویزای یکضرب من بسیار بالاست(مجرد , سربازی نرفتم , کار دولتی نداشتم) میارزه بیام ایران درسم رو تموم کنم برم یا کلا بیخیال این 4 سال و زحمتاش شم؟
منم شرایطم مثل شماست (سربازی نرفتم و کار دولتی هم نداشتم)
اما یه فرقی باهم داریم اونم اینه که من دو سه ماهی هست که از دانشگاه فارغ التحصیل شدم و تو فرجه یک ساله معافیت موقت بسر می برم
منم مثل شما مشکل مالی دارم اما FAFSA که کمک هزینه دانشجوهای graduate را تامین می کنه و سایر کمک هزینه های دیگر که تنها در مقطع لیسانس صورت می پذیره کسانی که مثل ما مشکل دارن برای اینکه حداقل تو چندسال اول براشون کمکی باشه بهترین گزینه رو تحصیل در مقطع لیسانس می دونن.
بله البته که در دوره فوق وام تعلق م یگیره اما خوب بعید می دونم شامل هزینه های زندگی و اسکان و خورد و خوراک هم باشه اما برای دوره لیسانس این کمک بسیار موثر می باشد.
اگر ترم آخر هستید پیشنهاد من اینه که وقتی زمان و تاریخ مصاحبتون معلوم شد ، به KCC ایمیل بزنید و مصاحبتونو تا آنجایی که مقدوره عقب بندازید
چون وقتی از مصاحبه برگشتید دیگه چیزی از درستون نموندهو شایدم ماه یا 2 ماه آخرش باشه.ولی خوب واقعا حیفه اگر ترم آخر هستید حداقل اینجا تمومش بکنید 6 ماه هم فرصت دارید که برید آمریکا پس می تونید برید.
چرا می گم تمومش کنید بخاطر اینکه بودند دور از شما کسانی که رفتند و برگشتند و پل های پشت سرشونم خراب کردند.
من اعتقادم بر اینه که همه جوانب سنجیده بشه و با حوصله پیش بریم.
برای هزینه ها هم می تونیم از همین الان بچه ها دور هم جمع شیم و یه تیمی بشیم ، باهم باشیم تا هزینه هامون اونجا کمتر بشه مثلا اگر اجاره خانه ای 800 دلاره و 5 نفر بشیم هرکدوم هر ماه فقط باید 160 دلار بپردازن و این خیلی بهتره تا وقتی که یهو یکی 800 دلار بپردازه.
مساله نگه داشتن پس اندازه دیگه.
بهر حال اگه ما با همفکری هم پشت هم نباشیم کی می خواد به فکر ما باشه
ما باید خودمون بخوایم تا همه چیز با امید به خدا درست بشه.
من هر کمکی که از دستم بر بیاد برای بچه های مشمول می کنم
این اولین قدم من که حداقل کسایی که با من می خوان باشن مطمئن باشن که تنها نیستن.
بهرحال اگر کسی خواست می تونه بهم پیام خصوصی بده.

بله درسته من 100 درصد برای همکاری موافقم و بهتره به همدیگه چه از نظر روحی و چه از نظر مالی کمک کنیم.
بعد در ادامه سوالم اینکه لیسانس تافل یا جی آر ای و مقاله نمیخواد؟
و ففسا علاوه بر تحصیل زندگی رو هم میده؟میشه به این قضیه تکیه کرد؟

دوستان عزیز خیلی خوشحالم که این جمع داره شکل میگیره! Smile
فقط دوستان این رو بهتون بگم که منم یک ماهه که فارغ التحصیلم.. فقط مشکل اینجاست که ما اومدیمو درسمون رو تموم کردیم ولی به ماها که مدرکی چه موقت و چه دائم نمیدن!!! در نتیجه بازهم اون 4 سال زحمته رو هواست..
راستی برای پذیرش و اینا نیاز به ریزنمرات هم هست که فقط در ترم اخر میشه گرفت و بعد از فراغت باید صبر کنین تا اصل دانشنامتون بیاد و اون موقع هم به خاطر سربازی نمیدن دستتون.. کارت پایان خدمت و قبولی مقطع بالاتر میخوان!! البته من دانشگاه ازادم سراسری رو اطلاع ندارم ... خلاصه که مشکلات زیاد داریم ما مشمولا.. اون عراقو که فرمودین اگه اون شرایط باشه خیلی خوبه. باید باهم یه راهی بسازیم اینجوری نمیشه! Smile
تشکر کنندگان: پسرک مهاجر ، noobnoobi




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان