کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
HR158 یا اصلاحیه جدید قانون لغو روادید آمریکا با 38 کشور
(2015-12-26 ساعت 07:03)battosai نوشته:  از قبل هم زیاد به حرف های شما دوست عزیز نه اعتماد داشتم نه برام مهم بود الان هم این نظر شخصیه شماست به نظر من اینطور نیست .
دوست عزیز یه نفس عمیق بکش یکم آروم شی ... Smile
ما بعد شیش ماه از دیدن آرش جان دوق زده شدیم یهو پیام شمارو دیدیم خورد تو ذوقمون !
حفظ منافع آمریکا به شرط مرافعه با آرش مگه داریم Smile
پاسخ
تشکر کنندگان: Danoosh ، sahar2016 ، usatravel ، rs232 ، sce ، kasra ، lingni ، battosai ، aaraam ، Ali Sepehr ، behzadb57 ، Daneshjo
نکته نظرات آرش عزیز از معده شخصی شان نیست! بلکه تحلیل مطالب از منابع مختلفی که هست که بخشهایی از آن به گوش من و شما هم خورده ولی ایشون اینجا به خوبی مطلب رو فهرست وار نوشتن.
در اینکه آمریکا عمرا تحریمهای چند ساله رو یک شبه حذف کنه شکی نبود و من مطمئن بودم که بامبولی در خواهند آورد ولی نمیدونستم چطور که الان تقریبا شیر فهم تر شدم!!
فعلا که همینجوریشم ظاهرا گفتن که فقط بخشهای خارج از آمریکای شرکتهای آمریکایی میتونن بعد از رفع تحریمها وارد معامله با ایران بشن. یعنی کماکان ارتباط مستقیم با ایران رو صلاح نمیبینن!!
پاسخ
تشکر کنندگان: online27H ، j.modarres ، Danoosh ، sahar2016 ، usatravel ، rs232 ، sce ، kasra ، lingni ، battosai ، lighthouse ، Persischer ، anastazy ، sami2004 ، behzadb57
راستش اصولا تحریم فقط قشر بیدفاع را هدف گرفته بود و درحد قطع واردات شیرخشک بچه و داروهای مریضها و توقف امتخانات انگار بود... والا همون زمان تحریم شرکت گاز ایران از هالیبرتون امریکائی که دیک چنی شهامدار بزرگشه پایپ میاورد. وزارت بازرگانی خرید غله سالانه و شکر را با دولت امریکا مستقیم انجام میداد و هنوز هم ادامه داره... اینها فقط فیلمهائی هست که دوطرف از دوره کارتر بازی کردند.
حساس شدن به ایرانیها را تائید میکنم. قبلا ویزا دانشجوییها خصوصا دکترا و پست داکا میومدن از سازمان افبی... باهاشون قرار میذاشتند و از اول زهرچشم میگرفتن... ولی الان می شنوم از ایرانیهای قدیمی هم شروع کردن به این بازجوئیها... قدیمیهای اینجام که کلا خارج از رده و ماشالا اطلاعاتشون درحدپارینه سنگی مونده...اصلا نمیفهمم چرا دیگه به اونها حساس شدند؟؟
پاسخ
تشکر کنندگان: sahar2016 ، rs232 ، sce ، Danoosh ، Daneshjo
(2015-12-26 ساعت 07:03)battosai نوشته:  
(2015-12-26 ساعت 00:11)rs232 نوشته:  سلام دوستان

داشتم نوشته های شما را می خواندم و گفتم که شاید بد نباشد که من هم نظرم را در این باره بنویسم.

بیایید ببینیم که اصلا موضوع اصلاح طرح ویزا از کجا آب می خورد.
زمانی که گفتگوهای برجام شروع شد موجی از انتقاد از جانب بسیاری از کشورهای متحد آمریکا بر علیه اوباما شکل گرفت و آنها مخالفت کامل خود را با توافقات احتمالی برجام و برچیده شدن تحریم ها اعلام کردند. اگر یادتان باشد در آن زمان رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا سفرهای متعددی را به آن کشورها انجام دادند و ظاهرا صحبت هایی بین آنها شد که دیگر آن کشورها به شدت گذشته اعتراضی به روند برجام نکردند. گرچه این مذاکرات در پشت درهای بسته بود ولی از جوابیه هایی که اوباما به سناتورهای مخالف برجام می داد می شد چنین برداشت کرد که اوباما قصد دارد تحریم های ناکارآمد و بی اثر گذشته را برچیند و به جای آن از تحریم های هوشمندی استفاده کند که نه تنها بار مسئولیت بین المللی به گردن دولت آمریکا نداشته باشد بلکه ده ها برابر کارآمد تر باشد.

جالب است بدانید که طرح اصلاح ویزای توریستی بخش تکمیلی طرح هوشمند سازی تحریم بود که حتی خودشان هم هیچ امیدی به رای آوردن آن در مجلس سنا در شرایط عادی نداشتند و واقعه پاریس فرصتی شد که بتوانند آن را به صورت ضرب العجل در مجلس نمایندگان و سنا تصویب کنند و اوباما هم که به خودسری معروف است و محال است هیچ مصوبه ای را که مخالف میلش باشد امضا کند برای امضای آن لحظه ای درنگ نکرد تا به قول معروف تا تنور داغ است بخش مشکل آن طرح را اجرایی کنند. البته اروپایی ها هم نک و نالی کردند ولی به خاطر قرمز بودن وضعیت کسی آنها را جدی نگرفت.

ولی اصل طرح هوشمند سازی تحریم چیست؟

۱- ارزان کردن قیمت نفت با همکاری کشورهای متحد آمریکا و محدود کردن منابع مالی. این بخش الآن در حال پیگیری است و قصد دارند قیمت نفت را آنقدر پایین بیاورند که برای دولت های نفتی مثل ایران صادرات آن حتی زیان ده باشد.

۲- لایحه داخلی وزارت خزانه داری آمریکا برای منع فعالیت های اقتصادی شرکت هایی که مراودات مالی با ایران و غیره دارند به مدت پنج سال در خاک آمریکا. این طرح در وزارت خزانه داری آمریکا در حال تهیه است و ممکن است به زودی برای تصویت به مجلس نمایندگان آمریکا برود.

در این طرح بر خلاف تحریم های سنتی و قدیمی شرکت های بین المللی (غیر آمریکایی) هیچ اجبار و منعی برای معامله تجاری با ایران ندارند ولی باید از خیر هر گونه فعالیت تجاری و اقتصادی در خاک آمریکا به مدت پنج سال بگذرند. حال فکر کنید شرکت هایی مثل سونی, تویوتا, ال جی, سامسونک و حتی شرکت های کوچک تر چینی و روسی هم به میل خودشان از هر گونه قرارداد تجاری با ایران خودداری می کنند. این تحریم هوشمند و جدید هیچ گونه بار حقوقی بین المللی هم به گردن دولت آمریکا ندارد و آنها می توانند همچون طرح اطلاح ویزا آن را به صورت یک قانون داخلی آمریکا تلقی کنند.

در واقع دولت آمریکا با طرح هوشمند سازی تحریم نه تنها از شر دعاوی بین المللی شرکت های ناقض تحریم راحت می شود بلکه مستقیما اقتصاد, توریسم و حتی بنگاه های علمی ایران را به صورت کاملا ناجوانمردانه و ویرانگر نشانه می گیرد.

گروه ایرانی برجام خوشحال بودند که آب ریخته را نذر امامزاده کرده اند و بدون این که از مواضع خود عقب نشینی کنند توانستند تحریم ها را لغو کنند در حالی که هوش و ذکاوت شیطان پیر را دست کم گرفته بودند و نمی دانستند که آمریکا هم قصد دارد از شر آن تحریم های دردسر زا و ناکارآمد که متعلق به دهه های گذشته بود راحت شود و قوانین داخلی دیگری را وضع کند که وضعیت اقتصادی ایران را ده ها برابر بدتر از زمان تحریم ها کند.

غرض از این عرایض اینکه دوستانی که برنده گرین کارد شده اند و یا در مسیر گرفتن ویزا هستند نگران نباشند چون هدف از این طرح های جدید آنها نیستند و هرگز مشکلی برایشان پیش نمی آید ولی من در مجموع نگران این هستم که با طرح جدید آمریکا به مردم ایران فشار به مراتب بیشتری از زمان تحریم ها بیاید و مشکلات اقتصادی آنها بیشتر از پیش شود.

از قبل هم زیاد به حرف های شما دوست عزیز نه اعتماد داشتم نه برام مهم بود الان هم این نظر شخصیه شماست به نظر من اینطور نیست .
خیلی عجیبه! چرا اصلا نوشته های کسی رو که بهش اعتماد نداری و براتون مهم نیست رو میخوانید؟ !
پاسخ
تشکر کنندگان: j.modarres ، Danoosh ، rs232 ، sce ، sami2004 ، sheghi ، Ali Sepehr ، pishtaz611
(2015-12-26 ساعت 11:52)soufia نوشته:  
(2015-12-26 ساعت 07:03)battosai نوشته:  
(2015-12-26 ساعت 00:11)rs232 نوشته:  سلام دوستان

داشتم نوشته های شما را می خواندم و گفتم که شاید بد نباشد که من هم نظرم را در این باره بنویسم.

بیایید ببینیم که اصلا موضوع اصلاح طرح ویزا از کجا آب می خورد.
. . . من در مجموع نگران این هستم که با طرح جدید آمریکا به مردم ایران فشار به مراتب بیشتری از زمان تحریم ها بیاید و مشکلات اقتصادی آنها بیشتر از پیش شود.

از قبل هم زیاد به حرف های شما دوست عزیز نه اعتماد داشتم نه برام مهم بود الان هم این نظر شخصیه شماست به نظر من اینطور نیست .
خیلی عجیبه! چرا اصلا نوشته های کسی رو که بهش اعتماد نداری و براتون مهم نیست رو میخوانید؟ !


دوستان بايد همه نظراتشون رو بگن و همه استفاده كنن و خودشون نتيجه گيري كنند. لطفا ً به هم معترض نشين. تا كسي نظرش رو اعلام نكنه و تا كسي نظر ديگري رو نخونه كه چيزي مشخص نميشه.
خواهشم اينه هر كسي موافقت يا مخالفت خودش رو اعلام مي كنه، بيشتر توضيح بده تا علت ها مشخص بشن، نه اين كه فقط از احساس شخصي بگه.
متشكرم.
پاسخ
تشکر کنندگان: j.modarres ، sahar2016 ، rs232 ، m_vaziran ، sce ، yami ، battosai ، Interuniversal ، aaraam ، Ali Sepehr
(2015-12-25 ساعت 01:02)mazlom khanom نوشته:  پلیس گیت فرودگاه که تحت استخدام دولت آمریکا هست این حق را داره که ویزا را باطل کنه.اگر حس کنه که شخص یا اشخاص ممکن خطری برای کشور آمریکا باشند.حتما این خانواده مشکلی‌ داشتند که نزاشتن وارد آمریکا بشوند.ضمن این که جدیدا معلوم شده که ت.ر.و.ر.ی.س.ت‌ ها ماشین‌های چاپ ویزا و پاسپورت ها ی مختلف را دارند. ت.ر.ا.م.پ هم فعلا جز شغل خودش ( دولتی نیست)، کاره‌ی  نیست که بخواهد از ورود یا خروج کسی‌ جلوگیری کنه.اگر برنده انتخابات بشه، کارش را از ژانویه ۲۰۱۷ شروع می‌کنه. پس سعی‌ نکنید که کاسه کوزه را سر اون خراب کنید.
آره خانوادگی میخواستن بترکونن Big Grin
2013AS6354،رویت:6MAY،ارمنستان . 2،نفر. ارسال : 19MAY، کارنت: 11feb، مصاحبه:هفته29اپریل.کلیرنس :14جوون.ویزا:26جوون.ورود29جولای.لاس وگاس
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، Danoosh ، soufia ، sce ، kasra ، lingni
(2015-12-26 ساعت 09:52)yami نوشته:  نکته نظرات آرش عزیز از معده شخصی شان نیست! بلکه تحلیل مطالب از منابع مختلفی که هست که بخشهایی از آن به گوش من و شما هم خورده ولی ایشون اینجا به خوبی مطلب رو فهرست وار نوشتن.
در اینکه آمریکا عمرا تحریمهای چند ساله رو یک شبه حذف کنه شکی نبود و من مطمئن بودم که بامبولی در خواهند آورد ولی نمیدونستم چطور که الان تقریبا شیر فهم تر شدم!!
فعلا که همینجوریشم ظاهرا گفتن که فقط بخشهای خارج از آمریکای شرکتهای آمریکایی میتونن بعد از رفع تحریمها وارد معامله با ایران بشن. یعنی کماکان ارتباط مستقیم با ایران رو صلاح نمیبینن!!

گاد فادر مهاجرسرا من عذر میخوام از شما.
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، Ali Sepehr
سلام
من پریروز اومدم آمریکا
کسی هم ازم چیزی نپرسید . بدون مشکل ، توی فرودگاه همه کارها خیلی زود انجام شد.
فکر کنم همه چیز بستگی به خود فرد و یا پلیس امیگریشن فرودگاه داره.
پاسخ
تشکر کنندگان: battosai ، lighthouse ، Hopeman ، behjan ، Danoosh ، yami ، lingni ، j.modarres ، sepandarA ، rs232 ، Reza-2015
(2015-12-28 ساعت 00:40)battosai نوشته:  
(2015-12-26 ساعت 09:52)yami نوشته:  نکته نظرات آرش عزیز از معده شخصی شان نیست.....

گاد فادر مهاجرسرا من عذر میخوام از شما.

دوست جان، من که چیزی نگفتم Sad
پاسخ
تشکر کنندگان: battosai ، lingni ، aaraam ، Persischer ، Danoosh ، rs232 ، sami2004 ، online27H
دوستان ارجمند و پيشكسوت و داناي من
خداييش با وجود انسانهاي باتجربه و دنيا ديده اي مثل شماها اگه اين تاپيك هم منحرف بشه از بحث اصليش دگ واي بحال ديگر تاپيك ها
همونطور كه بقيه هم گفتن ايراد نظر هيچ اشكالي نداره ولي ترجيحا توهيني در متن نباشه خيلي قشنگتره
برسيم به بحث شيرين تاپيك خودتون رو عشقه
لاتارى ، درس صبورى، تغيير و قطع وابستگى هاست و بيانگر اينه كه انسان هرچيزي رو كه بتونه تصور كنه قطعا بهش ميرسه!



طلب خير براي همه دوستان
پاسخ
تشکر کنندگان: behjan ، j.modarres ، Danoosh ، rs232 ، lingni ، farshid sobhani ، Ali Sepehr
شاید اصلا ربطی به تاپیک و این موضوع نداشته باشه.اما....
خیلی خیلی خوشحالم که آرش دوباره پست میزاره.خوشحالم که یامی هنوز هست.جایی می خوندم که به جای پرسه زدن و وقت تلف کردن تو تاپیک های کلیرنس بهتره مطالب این دوستان و دوستان دیگه چون امیر مهاجر و سهیل بادامی و یه تعداد انگشت شمار دوستان دیگه رو به دقت مطالعه کنین.من شاید به صورت تمام قد از کسی دفاع نکنم.اما به شخصه تو این مدت سه سالی که اینجا هستم مطالب و پست های این دوستان رو بیشتر به واقعیات نزدیک می دونم.امیدوارم همچنان باشن.هر چند بودن تو این شرایط کمی براشون سخته.
موفق باشین.
لاتاری 2013
پاسخ
اينکه باطن قضيه چيه که حرف درش زياد هست اما ظاهرا اضافه شدن ايران به اين ليست بخاطر سکشن 6j و بودن در ليست کشورهای حامی تروريسم بود که خود به خود باعث ميشه ايران به هر ليستی اضافه بشه

اما کاش اينا حتی برای ظاهر قضيه يه بهانه بهتر پيدا ميکردن که کمتر بسوزيم. هدف اين طرح نهايتا سکيور کردن مرز های آمريکا بود .کاش حداقل ميگفتن اضافه شدن ايران به اين ليست بخاطر نداشتن روابط ديپلماتيک با ايران ، نداشتن رابطه بين ارگان های امنيتی دو کشور ، نداشتن سفارت در ايران و اصولا نداشتن ديتابيس آپديت شده اي از ايران بوده. اينجوری يکم قابل قبول تر بود که چرا مثلا پاکستان و عربستان نبايد تو اين ليست باشن اما ايران هست.

من جلسه علنی هيرينگ اين طرح در سنا رو کامل گوش دادم.

سناتور از متخصص ها و نمايندگان مجلس ميپرسيدن

آيا اين طرح جلوی حمله کاليفرنيا رو ميتونست بگيره ؟ ميگفتن نه
ميپرسيدن آيا اين طرح جلوی اروپاييهايی که به سوريه و عراق ميرن رو ميتونه بگيره؟ ميگفتن نه
آيا جلوی اونايی که خودشون رو قاطی پ ن اهنده های س و ر ی ميکنن رو ميتونه بگيره و جواب نه بود
و سوال های ديگری که بطور کامل نشون از ناکارمدی اين لايحه داشت و جالب بود که در کل اون 2،3 ساعت جلسه حتی يک بار اسم از ايران برده نشد و فقط بحث سر عراق و سوريه بود

اما در نهايت سنا هم به اين لايحه بله گفت.

پشت پرده چه خبره خدا ميدونه. خوشبينانه ترين برنامه اينه که بعد از حملات پاريس و کاليفرنيا ، ناکارمد خونده شدن سياست های اوباما در ميدل ايست، وجود سوراخ های امنيتی در مرز ها و برنامه های مهاجرتی و صدور ويزا
که ميتونست جلوی اين حملات رو بگيره ،اين طرح بدون تحقيقات درست و حسابی مطرح شد و با سرعت هر چه تمام تر امضا شد تا به جامعه عصبانی آمريکا بگه يه کاری انجام شده.
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، sce ، sami2004 ، Danoosh ، Reza-2015 ، lingni ، yami ، Persischer ، aaraam ، j.modarres ، شوشینا ، Hamid300 ، Daneshjo
(2015-12-28 ساعت 00:44)aidin123 نوشته:  سلام
من پریروز اومدم آمریکا
کسی هم ازم چیزی نپرسید . بدون مشکل ، توی فرودگاه همه کارها خیلی زود انجام شد.
فکر کنم همه چیز بستگی به خود فرد و یا پلیس امیگریشن فرودگاه داره.

ازکدوم گیت وفرودگاه وارد شدید؟
2013AS6354،رویت:6MAY،ارمنستان . 2،نفر. ارسال : 19MAY، کارنت: 11feb، مصاحبه:هفته29اپریل.کلیرنس :14جوون.ویزا:26جوون.ورود29جولای.لاس وگاس
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-12-29 ساعت 00:48)elima1980 نوشته:  
(2015-12-28 ساعت 00:44)aidin123 نوشته:  سلام
من پریروز اومدم آمریکا
کسی هم ازم چیزی نپرسید . بدون مشکل ، توی فرودگاه همه کارها خیلی زود انجام شد.
فکر کنم همه چیز بستگی به خود فرد و یا پلیس امیگریشن فرودگاه داره.

ازکدوم گیت وفرودگاه وارد شدید؟

سانفرانسیسکو Cool
اتفاقآ با پاسپورت اروپایی هم اومدم که محل تولد رو زده ایران !!!))))
یعنی دقیقا اصل جنس ))) دقیقا همون کیسی که این قانون براشون تصویب شده))
پاسخ
تشکر کنندگان: Hopeman ، kasra ، lingni ، behjan ، Daneshjo
(2015-12-29 ساعت 04:51)aidin123 نوشته:  
(2015-12-29 ساعت 00:48)elima1980 نوشته:  
(2015-12-28 ساعت 00:44)aidin123 نوشته:  سلام
من پریروز اومدم آمریکا
کسی هم ازم چیزی نپرسید . بدون مشکل ، توی فرودگاه همه کارها خیلی زود انجام شد.
فکر کنم همه چیز بستگی به خود فرد و یا پلیس امیگریشن فرودگاه داره.

ازکدوم گیت وفرودگاه وارد شدید؟

سانفرانسیسکو Cool
اتفاقآ با پاسپورت اروپایی هم اومدم که محل تولد رو زده ایران !!!))))
یعنی دقیقا اصل جنس ))) دقیقا همون کیسی که این قانون براشون تصویب شده))

این قانون هنوز اجرایی نشده، برای همین هم شما تونستید وارد آمریکا بشید.
پاسخ
تشکر کنندگان: Interuniversal ، hedyhoney ، lingni ، Danoosh ، yami




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان