کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
مهاجرت به اسپانیا
در مورد مهاجرت قانونی و غیر قانونی و هر راهی که میشه تو اسپانیا شهروند بشی و یا اقامت بگیری هر چی میدونید بنویسید . امیدوارم که همه تاپیک ها پربار و قابل استفاده همه باشه .
شماره کیس>DV2010AS7*7
تاریخ دریافت نامه قبولی: همین روزا دیگه
کنسولگری: آنکارا
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: زودی میفرستم
تاریخ کارنت شدن کیس:
تاریخ دریافت نامه دوم:
تاریخ مصاحبه:
تاریخ دریافت کلیرنس:
جمع تقریبی هزینه ها:
پاسخ
تشکر کنندگان: eblam ، HAZARA ، hesam1 ، msar
سلام. من هم دنبال اقامت اسپانیا هستم و تنها چیزی که راهی که الان به ذهنم می رسه دنبال کار بودن از طریق اینترنت هست. کارم برنامه نویسی کامپیوتره و لیسانس نرم افزار هستم. نمی دونم اصلا چیزی تحت این عنوان وجود داره به خصوص که مسئله بیکاری در اسپانیا هم وجود داره.
امیدوارم کسانی که از این طریق موفق شدن کمک کنن و جواب بدن.
Smile
پاسخ
تشکر کنندگان: eblam ، battosai ، msar
درسته شهره جان پژوهش های که انجام دادم فهمیدم که اقتصاد اسپانیا یه کوچولو مشکل داره البته نه به اندازه ایران ! ولی فکر میکنم راحت بتونی اقامت بگیری به ویژه از طریق دانشجویی . من خودم این پست رو نوشتم ولی تا اینجا که پیش رفتم بهتره که فراموشش کنم .
شماره کیس>DV2010AS7*7
تاریخ دریافت نامه قبولی: همین روزا دیگه
کنسولگری: آنکارا
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: زودی میفرستم
تاریخ کارنت شدن کیس:
تاریخ دریافت نامه دوم:
تاریخ مصاحبه:
تاریخ دریافت کلیرنس:
جمع تقریبی هزینه ها:
پاسخ
تشکر کنندگان: eblam ، msar
با سلام
من در یک سایت راجب به برنامه نویسی و کسانی که از این زبان بهرهمند هستند خواندم که راحت می تونن ویزا بگیرند و ان کشور که فکر می کنم کانادا بود این جور نوشته بود بخ این سایت یه سرس بزن
http://www.immigrate.net/law/ir/Home.htm
پاسخ
تشکر کنندگان: OverLord ، eblam ، zara man ، msar
من سال پیش می خواستم برای اسپانیا اقدام کنم شرایطی که برای اقامت داره با اینکه از سایر کشور های اروپا بجز اروپای شرقی بهتره ولی کلا خیلی جالب نیست و شاید به درد من و شما نخوره اماشرایطش اینه: حتما باید ملکی در اسپانیا بخری و برای اقامت موقت اقدام کنی بعد با اقامت موقت میتونی سالی بین 6 تا 9 ماه اونجا یا کشور دیگر در اروپا اقامت داشته باشی و مابقی سال رو باید برگردی ایران بعد از گذشت 8 سال که شما سالی 6 یا 9 ماه اونجا بودی می تونی درخواست کنی برای اقامت دائم اروپا که این اقامت تا زمانی که ملک مورد نظر رو نفروخته ای و هنوز صاحبش هستی اعتبار داره
طبیعتا این ویزا برای همه افراد خانواده اس اما کسی از اعضا تا قبل از گرفتن اقامت دائم حق کار کردن اونجا نداره بنابراین از نظر هزینه خیلی سنگینه من راجع به اینکه بتونین روزی شهروندی اسپانیا رو بگیرین نشنیده ام
پاسخ
تشکر کنندگان: خرداد ، یه مهاجر ، eblam ، zara man ، farzad-it ، battosai ، lighter ، msar
شرايط و نحوه اخذ ويزا براي كشور اسپانيا
اين كنسولگري هيچگونه تقاضاي ويزايي را كه مدرك آن طبق شرايط ذيل كامل نباشد مورد رسيدگي قرار نخواهند داد. اين كنسولگري از پاسخگوئي به متقاضيان ويزا چه از طريق تلفن و چه مراجعه حضوري معذور است. عدم دريافت جواب از طريق سفارت به مدت 20 روز پس از ارسال مدارك از طريق پست توسط شخص متقاضي به منزله عدم پذيرفته شدن تقاضاي ويزاي شخصي متقاضي مي باشد. در صورت عدم قبول تقاضاي شخص متقاضي ويزا هيچگونه اعتراضي از طريق متقاضي پذيرفته نخواهد شد. قيد يك شماره تلفن در تهران در روي فرمهاي تقاضاي ويزا ضروري است، نبودن شماره تلفن در تهران روي فرم ها به منزله رد مدارك ارسالي خواهد بود.مدارك ارسالي در صورت عدم پذيرفته شدن به هيچ عنوان مسترد نخواهد گرديد. به اطلاع متقاضيان مي رساند هر گونه مسئوليت در رابطه با مدارك ارسالي به عهده خود متقاضي مي باشد.ويزاي شنگن: كشورهاي گروه شنگن عبارتند از: اسپانيا-آلمان-فرانسه-بلژيك-هلند-لوكزامبورگ و پرتغال. ويزاهائي كه از طريق هر كدام از كشورهاي فوق صادر گردد براي بقيه كشورهاي گروه شنگن معتبر مي باشد. ويزاي شنگن مي بايد از طريق كنسولگرهاي يكي از كشورهاي گروه شنگن صادر گرديده باشد.

مدارك لازم براي تقاضا ويزا: 1-فرم تقاضاي ويزا: فرمهاي تقاضاي ويزا مي بايد به طور كامل به وسيله خودكار و با حروف بزرگ لاتين به زبان انگليسي يا اسپانيائي پر گرديده و به تمام اطلاعات خواسته شده در فرم پاسخ داده شود.قيد تاريخ تقاضا و امضاي فرم توسط متقاضي ضروري است. همراه فرم پر شده ارسال مدارك ذيل ضروريست: 2-فتوكپي از صفحات 1 الي 13 گذرنامه-دو سري (تمام صفحات) 3-فتوكپي از بليط هواپيما دو سري. 4-در صورت دارا بودن ويزاي قبلي اسپانيا يا ويزاي شنگن يك سري فتوكپي از ويزاي فوق 5-يك سري فتوكپي از دعوتنامه يا مدارك مورد نياز براي تقاضاي زيزا به شرح ذيل:

1- ويزا براي ديدار اقوام

اصل و دو سري كپي از دعوتنامه رسمي محضري-فتوكپي كارت اقامت معتبر و يا CARD ID شخص دعوت كننده-ترجمه شناسنامه ها به زبان انگليسي يا اسپانيائي به طريقي كه نسبت فاميلي شخص دعوت كننده و دعوت شونده كاملا” اثبات گردد (اصل ترجمه و كپي آن)

2- ويزاي تجاري


-اصل كپي دعوتنامه تجاري از شركتهاي اسپانيائي-ترجمه رسمي مدارك شركت ايراني شخص متقاضي (ترجمه روزنامه رسمي شركت، فتوكپي كارت بازرگاني)- ارائه معرفينامه از دفاتر بازرگاني اسپانيا در تهران در مورد اشخاصي كه براي بار اول تقاضاي ويزا مي نمايند الزامي است-فتوكپي ويزاي قبلي اسپانيا با شنگن در صورت موجود.

3- ويزاي پزشكي

-ترجمه رسمي و دو سري كپي از ترجمه مجوز شوراي عالي پزشكي ايران جهت اعزام به خارج-ارائه برگ تعيين وقت از بيمارستان يا كلينيك پزشكي در اسپانيا و فتوكپي آن-همراه فرد بيمار يك تن از اقوام درجه يك (پدر، مادر، فرزند، خواهر، برادر و همسر)مي توانند تقاضاي ويزا نمايند.

5- ويزاي اقامت

با توجه به ويژگي هاي خاص اين ويزا متقاضي مي بايد ضمن ارسال نامه أي به كنسولگري مبني بر ذكر دلايل تقاضاي ويزاي اقامت فتوكپي مداركي را كه به نظر خود متقاضي براي جواب ويزا مثمر ثمر خواهد بود را نيز ضميمه نامه فوق نمايد. از متقاضياني كه مدارك ارسالي شان براي گرفتن ويزاي اقامت كافي و مناسب به نظر مي رسد به وسيله تلفن براي مصاحبه با مسئول قسمت ويزا دعوت به عمل خواهد آمد.

6- ويزاي دانشجويي

-اصل و كپي پذيرش تحصيلي از دانشگاهها و يا مدارس عالي اسپانيا-اصل و كپي گواهي رسمي محضري از طرف يك فرد اسپانيائي يا ايراني مقيم اسپانيا مبني بر تقبل كليه هزينه هاي شخص مبقاضي در طول مدت اقامت در اسپانيا-ارائه گواهي حساب بانكي شخص متقاضي در اسپانيا در صورت موجود.

7- ويزاي ساير موارد

1-صاحبان ملك در اسپانيا (محل تجاري-منزل و غيره)- 2سري فتوكپي از سند مالكيت ملك مورد نظر- 3 سري فتوكپي از آخرين قبض پرداختي آب يا برق يا تلفن يا ماليات براي اثبات مالكيت ملك در زمان تقاضاي ويزا از طرف شخص متقاضي

2-دارندگان حساب بانكي در اسپانيا-2 سري فتوكپي از آخرين صورتحساب بانكي حساب مورد نظر با قيد موحودي شخص دارنده حساب (تاريخ صورتحساب فوق مي بايد كمتر از 2 ماه در هنگام تقاضاي ويزا باشد)
پاسخ
تشکر کنندگان: Hojjat ، laili ، OverLord ، eblam ، zara man ، seyedali5338 ، Saeedv13 ، rouzbehdarvishi ، crybaby ، satin ، msar
(2008-05-03 ساعت 12:47)shohreh نوشته:  سلام. من هم دنبال اقامت اسپانیا هستم و تنها چیزی که راهی که الان به ذهنم می رسه دنبال کار بودن از طریق اینترنت هست. کارم برنامه نویسی کامپیوتره و لیسانس نرم افزار هستم. نمی دونم اصلا چیزی تحت این عنوان وجود داره به خصوص که مسئله بیکاری در اسپانیا هم وجود داره.
امیدوارم کسانی که از این طریق موفق شدن کمک کنن و جواب بدن.
Smile

شغل منم همين هست.
ولي مهاجرت به اسپانيا رو پيشنهاد نميكنم (البته براي شروع). البته مگر زبان اسپانيايي رو بلد باشين.
بنظر من براي مهاجرت به اروپا بهترين كشور انگليس هست.
چون زبان انگليسي رو بلد هستيد و براي كار و ... راحتتر ميتونين اقدام كنيد.
در ضمن يه نكته اينكه شما ظاهرا تو لاتاري گرين كارت برنده شدين. ديگه چرا اسپانيا؟!!!
پاسخ
تشکر کنندگان: eblam ، msar
زندگی در اسپانیا به دلایل فراوان نسبت به سایر کشورها ارجحیت دارد که در زیر به 10 دلیل اصلی آن اشاره شده است:

1- آب و هوا

اسپانیا دارای بهترین آب و هوای اروپا می‌باشد. شاهدی بر این موضوع وجود 320 روز آفتابی در قسمت جنوبی اسپانیا با کمترین میزان بارندگی می‌باشد. همچنین برخورداری از نقاط کوهستانی باعث تعادلی در آب و هوای این منطقه شده است.

2- مزایای سیستم درمان و بهداشتی

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، کشور اسپانیا دارای یکی از بالاترین استانداردها و سیستم‌های درمانی در دنیا به‌خصوص برای درمان بیماری‌های خاص، مراقبت‌های ویژه می‌باشد.

3- سطح بالای زندگی

کشور اسپانیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پیشرفته نظیر انگلستان دارای رفاه اجتماعی بهتر، تفریح بیشتر، میزان جرم و جنایت کمتر و شب‌های زنده بیشتر می‌باشد. روحیه مردم اسپانیا به مراتب شاداب تر از سایر کشورهای اروپایی می‌باشد.

4- هزینه زندگی

هزینه زندگی در اسپانیا به مراتب و بطور متوسط بین 20-30 درصد کمتر از سایر کشورهای اروپایی می‌باشد و همین امر باعث گردیده است همواره مردم اسپانیا بخشی از زندگی خود را خارج از خانه طی می‌کنند.

5- ارزش پولی مناسب

میزان هزینه و پرداخت برای مالکیت املاک، اجناس، لوازم و سایر دارایی، نسبت به سایر کشورها دارای ارزش مقایسه‌ای بالاتری می‌باشد. بنابراین به نسبت کیفیت، قیمت ها نیز متغیر هستند و فواصل کیفی و کمی زیاد دور نیستند.

6- سرمایه‌گذاری

اسپانیا دارای اقتصاد نسبتاً قوی‌تری نسبت به دیگر کشورهای اروپایی می‌باشد و در حال حاضر دارای رتبه 5 در فعالیت‌های اقتصادی و تجاری اروپا می‌باشد. فرصت‌ها و ارزش‌های سرمایه‌گذاری در این کشور روز به روز در حال پیشرفت می‌باشد.

7- دسترسی آسان

سیستم حمل‌ونقل زمینی و هوایی اسپانیا بسیار منعطف، ارزان قیمت و منظم می‌باشد و برای شهروندان و ساکنان اسپانیا فرصت مناسبی را برای سفر و حمل‌ونقل ارائه می‌دهد. اسپانیا دارای فرودگاه‌های مدرن، مجهز و با وسعت بزرگ می‌باشد و حتی شهرهای کوچک در اسپانیا دارای تعداد زیادی پروازهای بین‌المللی به سایرنقاط دنیا می‌باشند.

8- مردم اسپانیا

مردم اسپانیا بسیار خون گرم، فعال و پر انرژی هستند. درکل دنیا، مردم اسپانیا به خوشگذرانی، مهمانپذیری و دوستی با سایر مردم جهان معروف هستند. نژادپرستی در کشور اسپانیا دیده نمی‌شود و برای مردم این خطه ملیت، رنگ و نژاد و دین افراد نقشی در کیفیت ارتباط با آنان را ندارد. زندگی با مردم اسپانیا تجربه‌ای کاملاً زیبا پر از خاطرات به یادماندنی خواهد بود.

9- خرید و فروش با امنیت بالا

کلیه مراودات اقتصادی نظیر خرید و فروش هرگونه کالا، ملک و ... بسیار امن بوده و معمولاً مواردی همانند کلاهبرداری بسیار کم به چشم می‌خورد. تجارت ها اکثر موفق و نقل و انتقالات مالی فی مابین شرکای تجاری، خریداران و فروشندگان با میانجیگری بانک‌ها و مؤسسات بیمه با سرویس‌های متنوع انجام می‌گردد.

10- کیفیت زندگی

کیفیت زندگی در اسپانیا به دلیل وجود سیستم شهروندی مناسب و عدم سیاست زدگی مردم اسپانیا بالا می باشد و همجواری با دریای نیلگون مدیترانه، امکان سفر با کشتی با سایر نقاط اروپا، انجام تفریحات متنوع، هوای بی‌نظیر مدیترانه‌ای و حکومت پشتیبان از جمله عواملی است که اسپانیا محیطی برای زندگی با کیفیت بالا می‌باشد.
پاسخ
تشکر کنندگان: Snowman ، mavarfan ، سروش سعیدی ، danny_1990 ، mrhj50 ، mahannn4779 ، lighter ، m.ghoreishi ، msar
دوستان
جديدا تبليغاتي در اينترنت پرشده تحت عنوان "اخذ اقامت كشور اسپانيا ، تحصيل رايگان در اسپانيا و يا مهاجرت به اسپانيا با شرايط عالي"
گول نخوريد. چراكه اينها همش دكان بازاره و ميخان پول شما رو بگيرن و هيچ خدماتي هم ارائه نميدن
من خودم نيش خورده اين طور تبليغات هستم و پولم را به امثال اينها دادم و بعد گذشت يكسال هيچ كاري برام انجام ندادن و تازه پول رو هم پس نميدن و ميگن طرف رفته خارج و ديگه خبري ازش نيست
اين مطلب را به هر كي ميشناسيد اطلاع رساني كنيد
پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، danny_1990 ، alibati ، nora ، msar
دوستان کسی از وضعیت اقدام کردن برای اقامت خبر داره ؟! ممنون میشم
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
ای بابا کسی از قانون ها و شرایط جدیدشون خبر نداره ؟!
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
اخرین اطلاعی که من دارم درصد بیکاری اونجا 22 % هست یعنی شانس کار یافتن کم میشه چون اول به جوان های خودشون کار میدن بعد به اتباع شان
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، msar
سلام من نیازشدیدی به اطلاعات به روز برای مهاجرت دارم شرایط فورس ماژوری حاکم لطفاراهنماییم کنید
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام آیا کسی در مورد شرایط تحصیل در اسپانیا و هزینه های تحصیلی و رشته های تحصیلی معتبر اسپانیا اطلاعاتی داره؟ و اینکه پس از اتمام دوره تحصیلی در صورت تمایل میتونیم باز هم در این کشور اقامت قانونی داشته باشیم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید...
پاسخ
تشکر کنندگان: msar ، دریاچه اورمیه
سلام من پزشک هستم و برای گرفتن تخصص پوست میخوام برم اسپانیا کسی هست که بتونه راهنماییم کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان