کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
بیمه درمانی و پزشکی
یک نصیحت دیگر در مورد بیمه پزشکی بکنم: حتما به محض ورود خودتون را بیمه پزشکی کنید. اینجا هزینه پزشک و دوا و درمان بسیار بالاست. من یک سی تی اسکن کلیه کردم، 2500 دلار برایم صورتحساب آمده که با بیمه این مبلغ میشه حدود1300 تا !!! بابت ا قرص 38 دلار پرداختم (که اگر بیمه نداشتم باید 80 دلار میدادم) ، ... !!!! حالا شاید تا 1 ماه دیگه یک بیمارستان هم رفتم که دیگه واحسرتاست.... ( خدایا کجای دنیا اینقدر هزینه پزشکی بالاست!!!!! مثلا آمریکا ثروتمندترین کشور دنیاست!!!!!!! ..... Sad )
البته خوشبحتانه من بیمه دارم و هزینه هام را تا یک مقداری باید خودم پرداخت کنم و از آن به بعد الحمدلله با بیمه است. ولی اینرا به یاد داشته باشید خودتون را بیمه پزشکی کنید....
One day your life will flash before your eyes, make sure it's worth watching.
پاسخ
(2010-07-13 ساعت 10:21)nicole.gemini نوشته:  یک نصیحت دیگر در مورد بیمه پزشکی بکنم: حتما به محض ورود خودتون را بیمه پزشکی کنید. اینجا هزینه پزشک و دوا و درمان بسیار بالاست. من یک سی تی اسکن کلیه کردم، 2500 دلار برایم صورتحساب آمده که با بیمه این مبلغ میشه حدود1300 تا !!! بابت ا قرص 38 دلار پرداختم (که اگر بیمه نداشتم باید 80 دلار میدادم) ، ... !!!! حالا شاید تا 1 ماه دیگه یک بیمارستان هم رفتم که دیگه واحسرتاست.... ( خدایا کجای دنیا اینقدر هزینه پزشکی بالاست!!!!! مثلا آمریکا ثروتمندترین کشور دنیاست!!!!!!! ..... Sad )
البته خوشبحتانه من بیمه دارم و هزینه هام را تا یک مقداری باید خودم پرداخت کنم و از آن به بعد الحمدلله با بیمه است. ولی اینرا به یاد داشته باشید خودتون را بیمه پزشکی کنید....

سلام
میشه در مورد بیمه خودتون بیشتر توضیح بدید که چه مبلغ پرداخت می کنید و چرا بیمه فقط نصف هزینه شما را پرداخت می کنه ؟
ایا بیمه وجود داره که مثلا با پرداخت مبلغ بیشتر 80% هزینه های شما را پوشش بده؟ مبلغ ماهیانه اون چقدره؟

ممنون از راهنمایی شما
آن مایه ز دنیا که خوری یا پوشی
معذوری اگر در طلبش میکوشی
باقی همه رایگان نیرزد هشدار
تا عمر گرانبها بدان نفروشی
پاسخ
تشکر کنندگان: Hossein81 ، farzad24 ، maaref ، Solitude ، daad ، sce ، mitr.p
توضیحی در مورد بیمه:
- شما در پلنهای بیمه به کلمه " دیداکتبل" خیلی برمیخورید: فرض کنید یک کیسه ایی است که شما باید هر ماه توش پول بیاندازید. این مقدار پول پرداختی یک سقفی دارد یعنی وقتی شما به حد کافی پول توی کیسه ریختید و کیسه پر شد، آنوقت میگویند دیداکتبلتان پر شده و وضع تغییر میکند. جدا از اینکه شما از اول هم ماهیانه پولی مستقیما به شرکت بیمه پرداخته اید که اصلا توی این کیسه نرفته و به جیب شرکت بیمه رفته.

چندین جور پلن است که شما میتونید بردارید. بسته به حد استفاده شما پلنها بسیار متنوع هستند. همه آنها تقریبا در این دسته ها خلاصه میشوند:
یک سری پلن ها دیداکتبل ندارند ولی پرداخت ماهیانه بالایی دارند وحالا بیمه بسته به مقدار پولی که شما میپردازید یک سری سرویس ها با درصدهایی را از همان ابتدا تحت پوشش قرار میدهد.
یک سری دیگر از پلنها دیداکتبل دارند و طی مراجعات شما به پزشک و.... یک درصدی را خودتان باید پرداخت کنید و یک درصدی را هم بیمه تا اینکه اون کیسه (دیداکتبل) پرشود . از آن به بعد یا کل هزینه های پزشکی شما و یا درصد بیشتری توسط بیمه پرداخت میشه.

یک سری دیگرهم اینه که دیداکتبل دارد ولی شما از اول همه هزینه های پزشکی را باید خودتان پرداخت کنید تا اینکه دیداکتبل شما پر شود ( همان کیسه ). از آن به بعد هر هزینه ایی که شما مجبور به پرداختش شوید، توسط بیمه پرداخت میشه. (مثل طرح من). حالا این امکان وجود داره که بعد از پر شدن دیداکتبل یا شما دیگر احتیاجی به دکتر نداشته باشید و دکترنروید که مثل این میمونه از اول خودتان هزینه خودتان را پرداخت کردید و بیمه براتون پرداخت نکرده. یا اینکه مثل من بخواهید چک آپ و... بروید وبدونید که بیشتر از حد دیداکتبلتان هزینه پزشکی تان تا ژانویه آینده براورد میکنید. (توجه کنید هر پلنی با هر شرکت بیمه ایی برمیدارید مدتش فقط تا ژانویه آینده است و در سال جدید دوباره باید قرارداد جدید ببندید. پس بهتر است به محض شروع سال جدید، قرارداد بسته بشه.) حالا شما بسته به اینکه قراره چقدر دکتر بروید و... پلنتان را انتخاب میکنید. اگر فقط برای احتیاط خودتان را بیمه میکنید، پلن گرونی برندارید. اگر احتمال میدهید میخواهید از بیمه تون زیاد استفاده کنید، ارزش این را داره که بیمه گرونتری بردارید.

حالا اگر شما مریض شدید و به بیمارستان رفتید، در آنجا 2 حالت داره. یا بیمه هستید یا نیستید. اگر بیمه هستید که کارتتون را میگیرند و وضعیت بیمه تان را چک میکنند و از شما پولی نمیگیرند و خودشان بعدا با شرکت بیمه مکاتبه میکنند و..... . اگر هم بیمه نباشید بازهم قبولتان میکنند ولی بعدا صورتحساب های نجومی را برایتان میفرستند که خودتان باید پرداخت کنید. اگر بگویید ندارم و پول نمیدم، کردیتتان خراب میشود که بدون کردیت در آمریکا زندگی کردن سخته. از طرفی ساختن کردیت بد از ساختن کردیت صفر، بسیار سختتر است.

حالا اگر بیمه داشتید، آنها بعد از اینکه کار شما را راه انداختند، یک صورتحساب با مقدار خیلی بالاتر از آن حدی که برای شما هزینه کردند، میفرستند به اداره بیمه. اداره بیمه بر اساس تعرفه ایی که داره، رقم فرستاده شده را قبول نمیکنه و طی نامه ایی که رونوشت آن برای شما هم میاید، مبلغی که قبول دارد را اعلام میکند. بعد از آن شما باید منتظر صورتحساب نهایی باشید که مبلغ توافقی را پرداخت کنید.
در مورد من هم که سوال کرده بودید من باید صبر کنم تا ببینم این مبلغ توافقی چقدر میشه تا من پرداخت کنم. معمولا بیمه این رقم را تا 50 درصد کم میکنه که البته برای من فرق نمیکنه چون باید تا دیداکتبل من که 2500 تا است را خودم پرداخت کنم. حالا چه یکجا و با یک سرویس پزشکی یا در طی چند بار مراجعه به دکتر و... . پس حالا بیمه در مورد من داره به نفع خودش اگر بشه گفت چانه، چانه میزنه. به نفع او نیست که من زودتر به دیداکتبلم برسم چون از آن به بعد را خودش باید پرداخت کنه. پس بهتر میبینه خیلی مته به خشخاش بگذاره. از طرفی آنها هم براشون فرق نمیکنه شما خواسته باشی پیش پرفسور دانشگاه هاروارد رفته باشی یا یک پزشک معمولی ... هر سرویسی تعرفه خودش را دارد.
امیدوارم متوجه توضیحات من شده باشید.
One day your life will flash before your eyes, make sure it's worth watching.
پاسخ
دوستان همین الان که داشتم این تاپیک رو میخوندم یاد یه مساله ای افتادم

دوستانی که میرن آمریکا تابعیت ایرانیشون سر جاشه ، یعنی منظورم اینه که اگر توی ایران بیمه تامین اجتماعیمون رو حفظ کنیم میتونیم یه جورایی از اون استفاده منیم اونور یا بعبارت دیگه این بیمه های ایران بند و تبصره های داره که اونور رو پوشش بده؟
Smile
پاسخ
تشکر کنندگان: OMID_R ، maaref ، emankh101 ، daad
(2010-08-15 ساعت 01:04)free_free نوشته:  دوستان همین الان که داشتم این تاپیک رو میخوندم یاد یه مساله ای افتادم

دوستانی که میرن آمریکا تابعیت ایرانیشون سر جاشه ، یعنی منظورم اینه که اگر توی ایران بیمه تامین اجتماعیمون رو حفظ کنیم میتونیم یه جورایی از اون استفاده منیم اونور یا بعبارت دیگه این بیمه های ایران بند و تبصره های داره که اونور رو پوشش بده؟
Smile

خیر....
آنهاییکه میخواهند برای اولین بار فرم بیمه را پر کنند و برای پلنی ثبت نام کنند حواسشون باشه اگر ناراحتی ایی یا بیماری قبلی ایی داشته باشید و در فرم ها ننویسید و بعدا معلوم شود که شما پنهان کرده اید، هزینه ایی بابت آن مورد خاص پرداخت نمیکنند........
One day your life will flash before your eyes, make sure it's worth watching.
پاسخ
تشکر کنندگان: maaref ، emankh101 ، MPU ، Solitude ، Soap McTavish ، daad ، mehdi2014 ، j.modarres
به نظر منکه آمریکا با این عظمت و ثروتش توی موارد بیمه لنگ میزنه.کاش این طرح اوباما زودتر اجرا میشد.ما بچه نداریم ولی کسی میدونه هزینه زایمان چطوری هست و چه بیمه هایی این موردو پوشش میدن؟
شماره کیس:2010AS296XX
تاریخ دریافت نامه قبولی:Aug 22
کنسولگری:ANKARA
تاریخ کارنت شدن: Aug 2010
تاریخ مصاحبه: 2 Sep
تاریخ دریافت ویزا: Sep 4
جمع هزینه ها: 3.5 میلیون برای دو نفر
ورود به آمریکاBig Grinec 10
ایالت:ویرجینیا-حومه واشینگتون دی سی

پاسخ
تشکر کنندگان: maaref ، daad
(2010-10-12 ساعت 17:21)farshidkhalafi نوشته:  به نظر منکه آمریکا با این عظمت و ثروتش توی موارد بیمه لنگ میزنه.کاش این طرح اوباما زودتر اجرا میشد.ما بچه نداریم ولی کسی میدونه هزینه زایمان چطوری هست و چه بیمه هایی این موردو پوشش میدن؟

فرشید جان این تاپیک رو مطالعه کن.
پاسخ
تشکر کنندگان: farshidkhalafi ، maaref ، daad ، masoudsadry ، mehdi2014
سلام. کسی میدونه هزینه زایمان در امریکا چقدره؟ بیمه هم داره؟ممنون
شماره کیس:AS00030XXX
کنسولگری:آنکارا
تاریخ کارنت شدن کیس:جولای 2011
تاریخ مصاحبه: 7 جولای 2011
تاریخ دریافت کلیرنس: 8 آگوست 2011
تاریخ دریافت ویزا: 9 سپتامبر 2011
الهی رضا برضاک و رضا بقضائک و تسلیما لامرک لا معبود سواک فاغث یا غیاث المستغیثین
پاسخ
تشکر کنندگان: maxsupermax ، maaref ، tamanna ، shkhmo ، daad
(2010-11-22 ساعت 11:26)moraddad نوشته:  سلام. کسی میدونه هزینه زایمان در امریکا چقدره؟ بیمه هم داره؟ممنون

در مورد هزینه اش نمیدونم.... ولی شما باید دنبای بیمه ایی باشید که maternity coverage داشته باشد....
One day your life will flash before your eyes, make sure it's worth watching.
پاسخ
تشکر کنندگان: maxsupermax ، maaref ، shkhmo ، Blaze ، daad ، mehdi2014 ، j.modarres
(2009-11-26 ساعت 15:57)mehspeed نوشته:  پگاه عزیز الان در حال حاضر بهترین پلان با بلو کراس پ پ او انتما هست که اگر از اجنت خودتون سوال کنید یک پلان جدید اومده که خیلی به صرفه هست البته باید ببینید که شما جراحی یا زایمان ویا ارجنت کر می خواهید داخل پلانتون باشه یا نه
من خودم همین بیمه رو گرفتم......در ضمن بیمه از 3 نفر تا 5 نفر عضو یک قیمت حساب می شه و شدیدا هم به سن مربوط می شه هر کس در خانواده شما کم سنتر هست او سرگروه بگذارید
موفق و پیروز باشید
(2009-11-24 ساعت 03:14)pegah نوشته:  سلام
از دوستانی که در آمریکا هستند، ممکنه راجع به بیمه پزشکی ای که دارند توضیحاتی بدهند؟ میدونید که اینجا پلان ها متنوع است و واقعا آدم نمیدونه کدوم را برداره!!! شاید اگه مورد بهتری پیدا شد، بهتر باشه بیمه را عوض کرد.
Smile

پگاه عزیز الان در حال حاضر بهترین پلان با بلو کراس پ پ او انتما هست که اگر از اجنت خودتون سوال کنید یک پلان جدید اومده که خیلی به صرفه هست البته باید ببینید که شما جراحی یا زایمان ویا ارجنت کر می خواهید داخل پلانتون باشه یا نه
من خودم همین بیمه رو گرفتم......در ضمن بیمه از 3 نفر تا 5 نفر عضو یک قیمت حساب می شه و شدیدا هم به سن مربوط می شه هر کس در خانواده شما کم سنتر هست او سرگروه بگذارید
موفق و پیروز باشید

خیلی ممنون راجب توضیحتون، میشه لطفا اسم پلان و سایتشو به انگلیسی هم بنویسید تا بتونم از تو سایتش اطلاعات بگیرم، همچنین میدونید هزینش برای 2 نفر حدودا چقدر در ماه میشه؟
خیلی ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان: maaref ، shkhmo ، Solitude ، daad ، mehdi2014
بیمه بلو کراس:
[en]
http://www.bcbs.com/
[/en]

هزینه بیمه به طور معمول توسط صاحب کار داده میشه و از حقوق شما کم میشه. هنگام استخدام از شما می خواهند که نوع بیمه پزشکی رو برای خودتون انتخاب کنید.
اگر کار نداشته باشید هم می تونید بیمه «بخرید» و معمولا باید به صورت ماهانه هزینه بیمه رو پرداخت کنید. مثل اکثر هزینه های ماهانه دیگه باید مقداری «گرو» پیش شرکت بیمه بگزارید. این مبلغ گرو یا دیپازیت از کسانی گرفته میشه که سابقه بانکی بد دارند یا اینکه مثل ایرانی های مهاجر جدید سابقه بانکی ندارند.

اصطلاحات بیمه:

بیمه پزشکی:
Health Insurance

بیمه دندانپزشکی:
Dental Insurance

بیمه چشم و عینک:
Vision Insurance


اگر بخواهید از تخفیف های افراد کم درآمد برای بیمه استفاده کنید(کالیفرنیا) می تونید اینجا رو مطالعه کنید.
پاسخ
تشکر کنندگان: mahmood_eng ، بنيتا ، زهره ، aNTea ، AMIN3Y ، maaref ، mitr.p ، shkhmo ، Solitude ، parastoo mohajer ، mehdi2014 ، azadeh2014 ، j.modarres
(2009-11-26 ساعت 15:57)mehspeed نوشته:  پگاه عزیز الان در حال حاضر بهترین پلان با بلو کراس پ پ او انتما هست که اگر از اجنت خودتون سوال کنید یک پلان جدید اومده که خیلی به صرفه هست البته باید ببینید که شما جراحی یا زایمان ویا ارجنت کر می خواهید داخل پلانتون باشه یا نه
من خودم همین بیمه رو گرفتم......در ضمن بیمه از 3 نفر تا 5 نفر عضو یک قیمت حساب می شه و شدیدا هم به سن مربوط می شه هر کس در خانواده شما کم سنتر هست او سرگروه بگذارید
موفق و پیروز باشید
(2009-11-24 ساعت 03:14)pegah نوشته:  سلام
از دوستانی که در آمریکا هستند، ممکنه راجع به بیمه پزشکی ای که دارند توضیحاتی بدهند؟ میدونید که اینجا پلان ها متنوع است و واقعا آدم نمیدونه کدوم را برداره!!! شاید اگه مورد بهتری پیدا شد، بهتر باشه بیمه را عوض کرد.
Smile

پگاه عزیز الان در حال حاضر بهترین پلان با بلو کراس پ پ او انتما هست که اگر از اجنت خودتون سوال کنید یک پلان جدید اومده که خیلی به صرفه هست البته باید ببینید که شما جراحی یا زایمان ویا ارجنت کر می خواهید داخل پلانتون باشه یا نه
من خودم همین بیمه رو گرفتم......در ضمن بیمه از 3 نفر تا 5 نفر عضو یک قیمت حساب می شه و شدیدا هم به سن مربوط می شه هر کس در خانواده شما کم سنتر هست او سرگروه بگذارید
موفق و پیروز باشید

این کار شدنی نیست
حتما باید مسن ترین فرد خانواده سر گروه بشه
وگرنه شرکت بیمه قبول نمیکنه

شماره کیس : 2010AS2607X
تاریخ دریافت نامه قبولی: اصلا نيومد ، شانسي در ماه May 2010 فهميدم
کنسولگری: ابوظبي
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: 2010 Jun 06
تاریخ کارنت شدن کیس: Aug 2010
وضعيت اسپانسر : دارم --- مدارك JUN 21 2010 رسيد
تاریخ مصاحبه: 02 September
گرفتن ويزا : همون روز مصاحبه

پاسخ
تشکر کنندگان: maaref ، shkhmo ، Solitude ، Blaze ، daad ، mehdi2014
گویا قرار بود دولت یه بیمه پرشکی رایگان به مردم بده تا کسی نباشه که بیمه پزشکی نداشته باشه.... اگر کسی اطلاعی داره لطفا بنویسه چون سال جدیده داره میاد و قراردادها تمام میشه و دوباره باید بیمه جدید گرفت.....
One day your life will flash before your eyes, make sure it's worth watching.
پاسخ
تشکر کنندگان: maaref ، emankh101 ، shkhmo
https://www.ehealthinsurance.com/
One day your life will flash before your eyes, make sure it's worth watching.
پاسخ
تشکر کنندگان: Hossein81 ، frozen mind ، maaref ، shkhmo ، sadeghi897
اگر قصد دارید خودتان را بیمه پزشکی کنید، زودتر نوع بیمه پزشکی تان را انتخاب کنید و اقدام کنید. قراردادهای بیمه از ژانویه به ژانویه است... یعنی اگر تصمیم به گرفتن بیمه پزشکی دارید، بهتر است از همان ابتدای سال جدید قرارداد ببندید.. چون اکثر بیمه های پزشکی اینطور هستند که اول شما را متعهد به پرداخت دیداکتبل تان میکنند، که بعد از پرداخت کامل آن توسط شما، تازه نوبت به آنها میرسد که از آن به بعد کل هزینه های شما و یا بیشترش را پرداخت کنند.. بعضی ها مدتی را بدون بیمه سر میکنند و شاید در زمان نیاز بدون بیمه و بطور آزاد دکتر میروند و کلی هزینه پرداخت میکنند... و بعد از آن برای خود بیمه میگیرند و قرارداد میبندند ( مثلا در 6 ماه آخر سال)... واقعیت این است که قراردادی که میبندند، برای مدت باقیمانده تا آخر سال است و مثل این است که -اگر اتفاق خاصی مثل جراحی یا خرج بیمارستان در این مدت نداشته باشند-، خودشان تمام هزینه های پزشکی خودشان را پرداخت کرده اند.. یعنی درست است که کمتر حق ماهیانه بیمه داده اند ولی با دیر گرفتن بیمه، مدتی که میتوانسته اند از مزایای بیمه شان استفاده کنند را کم کرده اند........ مثلا اگر قرار باشد با پرداخت دیداکتبل 2500 تا از طرف شما ، از آن به بعد بیمه کل هزینه های شما را پرداخت کند، اگر شما قرارداد 6 ماهه با بیمه بسته باشید، مدت زمانی که بیمه بعد از اینکه پول دیداکتبل شما را کامل میگیرد و موظف به پرداخت کل هزینه های شما از آن به بعد و یا بخش اعظم آن میشود، کمتر میشود....
هزینه های پزشکی را در آمریکا شوخی نگیرید... به نظر من بهتر است به محض ورود اول دنبال بیمه بود تا کارهای دیگر... هزینه هایش باور نکردنی است... شاید در ابتدا بنظر برسه که مثلا ماهی 150 یا 200 دلار یا حتی 100 دلار رقم بسیار بالایی است و اصلا ارزش نداشته باشه آدم خودش را بیمه کنه، ولی این مقادیر در مقایسه با هزینه های پزشکی چیزی نیست .. متاسفانه من در 4ماه گذشته بدون اینکه سابقه قبلی بیماری داشته باشم 2 بار عمل جراحی داشتم ( در دیار غربت !!!) و اگر بیمه نداشتم، خیلی اذیت میشدم... سعی کنید بیمه ایی که میگیرید حتما هزینه دارو را هم یه جورایی پوشش بده... من دارو از 40 دلار تا 700 دلار خریدم...تازه با بیمه وگرنه اگر قرار بود آزاد تهیه کنم این هزینه ها 2 برابر میشد.... فکر نکنید نوع خاصی از دارو بوده ... اصلا .... شاید داروهایی که داروخانه های ایران شبیه شان را حتی بدون نسخه هم بدهند... یک وییزیت دکتر میدهید ولی چند برابر باید پول دارو بدهید... یا اورژانس برای یک بار آمدن به منزلتان و یک چک آپ ساده مثل گرفتن فشار خون، 500 دلار براتون صورتحساب میفرستد...حالا اگر بخواهد شما را ببرد بیمارستان 500 را ضربدر 2 کنید... یک رادیولوژی ساده 200 دلار... آزمایش خون از 100 دلار تا 500 دلار... سیتی اسکن 700 دلار... هزینه 1 نصفه روز بیمارستان بدون بستری شدن و جدای از دستمزد جراح و دکتر بیهوشی و رادیولوژی و دارو و ..... فقط هزینه اطاق عمل 18000 دلار....!!!!! اینها را نوشتم که کمی هزینه ها را بدانید....
خلاصه حواستان به این باشد... اگر تونستید در بدو ورود از این نوع بیمه های مجانی مثل مدیکل و... بگیرید اگر نه حتما به فکر بیمه پزشکی برای خودتان باشید.... خلاصه بی بیمه نمانید... هر چقدر هم که فکر کنید سالمید، ممکن است مثل من اتفاقی براتون بیافته و مجبور شوید دکتر بروید... این را هم یادتان باشه موقع بستن قرارداد اگر ناراحتی ایی از قبل داشته باشید و بنویسید، ماهیانه تان را زیاد میکنند.. اگر هم ننویسید و بعدا معلوم شود که داشتید و نگفته بودید، چون گزارشهای دکترتان را میخوانند، هزینه آن بیماریتان را قبول نمیکنند.....

مواظب سلامتی تون باشید....
One day your life will flash before your eyes, make sure it's worth watching.
پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان