کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
حمایت از کسانی که کسی را در آمریکا ندارند
سلام بچه ها
می دونم که مدت زیادی هست کسی به این فرم سر نزده ولی می نویسم شاید خدا کسی رو برای کمک به ما فرستاد.
من ویزام رو گرفتم و هنوز شوهرم کلیر نشده قصد دارم برم ایالت واشنگتن شهر سیاتل از اونجایی که کسی رو توی امریکا ندارم و تنها هم می خوام برم می خواستم بدونم کسی هست که اونجا بتونه کمکی به من بکنه یا بهم هتل مناسبی رو پیشنهاد بده و یا هر کار دیگه ای که خودتون بر حسب تجربه بهتر می دونید اگر تونستید ممنون می شم.
پاسخ
تشکر کنندگان: Linspire ، mml ، rs232 ، hamed_gh ، tamanna ، California ، maaref ، odiseh ، ojee ، msar
(2011-06-18 ساعت 11:45)vafa628 نوشته:  من ویزام رو گرفتم و هنوز شوهرم کلیر نشده قصد دارم برم ایالت واشنگتن شهر سیاتل از اونجایی که کسی رو توی امریکا ندارم و تنها هم می خوام برم می خواستم بدونم کسی هست که اونجا بتونه کمکی به من بکنه یا بهم هتل مناسبی رو پیشنهاد بده و یا هر کار دیگه ای که خودتون بر حسب تجربه بهتر می دونید

من و خانمم شرايط مشابه شمارو داشتيم و قصد داشتيم در studio 6 سياتل اقامت كنيم تا بتونيم جايي رو پيدا كنيم؛ اما برنامه مون عوض شده و داريم مي ريم توليدو در ايالت اوهايو كه يه شهر دانشجوييه و چند تا دوست هم در اون شهر داريم. قصد ما هزينه كمتر براي مدت 2.5 ماه هست تا بتونيم با پاس سفيد برگرديم...
کیس: 2011AS7XXX
نامه اول: هیچ وقت
کنسولگری: آنکارا
فرمهای سری اول: 07/08/2010
نامه دوم: 17/01/2011
مصاحبه: 16/02/2011
کلیرنس: 01/06/2011
اولين سفر: 01/07/2011 - تولیدو، اوهایو
جمع هزینه ها تا ابتدای سفر اول: 8000 دلار - 2 نفر
سفر دوم: 18/11/2011 - دالاس، تگزاس
پاسخ
تشکر کنندگان: hamed_gh ، nastaran86 ، vafa628 ، tamanna ، maaref ، odiseh ، msar
سلام ما تصمیم داریم بریم ویرجنیا ایا کسی هست ما رو در ابتدا ورود راهنمایی کنه ؟
پاسخ
تشکر کنندگان: mml ، tamanna ، maaref ، jan ، shahrooz59 ، msar
دوست عزیز دلیل اینکه می خوای بری ویرجینیا چیه؟
ما تو اوهایو فکر میکنیم شرایط بهتره
اگر خواستید بگید کمکتون کنم.
پاسخ
تشکر کنندگان: mml ، Linspire ، maaref ، ojee ، msar
(2011-06-20 ساعت 09:01)boshra نوشته:  دوست عزیز دلیل اینکه می خوای بری ویرجینیا چیه؟
ما تو اوهایو فکر میکنیم شرایط بهتره
اگر خواستید بگید کمکتون کنم.

با اطلاعاتی که از چند نفر گرفتم گویای این بود که ز ندگی و کار و تحصیل انجا بهتره. اگر شما میتونین کمی اطلاعات بدین ممنون میشم و اگر امکان داره کمی توضیح از جایی که هستین و از توجتون ممنونم
پاسخ
تشکر کنندگان: mml ، tamanna ، maaref ، msar
دوست عزیز
ما هنوز نرفتیم یعنی 1 جولای میریم اما این قدر اونجا با بچه ها در ارتباط بودیم که دیگه تقریبا برامون اشنا شده.
ما به سهر تولیدو در اوهایو میریم که یه شهری مرزی با میشیگان هست و میشه گفت که جنوب دریاچه میشیگان هست پس با این توضیح یه هوای نسبتا گرم( خنک تر از تهران ) و کمی مرطوب داره
ضمن اینکه چون تولیدو یه شهر کوچک و دانشجوی هست تقریبا ایرانی هایی که می خوان حتما امریکا درس بخونن و جای دیگه بهشون پذیرش نمیدهد میرن این شهر.
یکی از بچه ها میگفت که از هر 10 دانشجوی دکترا اینجا 5 تا ایرانیند البته من خودم به چشم ندیدم.
و این هم به این دلیل هست که تحصیل ارزانتره چون دانشگاه ایالتی داره و هزینه زندگی خیلی کمتر از جاهای دیگه هست
مثلا ما برای 2 ماه و نیم یه خونه مثل محدوده ونک به بالای تهران با ماهی 525 دلار اجاره کردیم که اشپزخانش یخچال و گاز هم داره و ساختمان هم لاندری داره و البته کم واحد هست و خونه ما 2 خوابه حدود 100 متر و خیلی تمیزه.
450 تا هم به عنوان پیش گرفت.
مراکز خرید خوب و ارزون داره و اینکه اونجا اقایی به نام زست هست که خودش وضعش خوبه و به خاطر کمک به دانشجوها یه عالمه وسیله داره که میرین ازش میگیرین و بعد هم بهش بر میگردونین البته رایگان.
این دوست ما که کارهامون رو کرد از یه خانواده مرفه هست که هم سیاتل بوده هم کالیفرنیا و .. اما اینجا رو بیشتر دوست داره.
بلیطمون هم با کی ال ام شد نفری 2500 تقریبا.
خوبی این شهر اینه که ایستگاه قطار داره و از شیکاگو ت ان سر نیویورک رو میتونید باهاش برید و البته اینکه اونجا با ماشین راحت میتونید چند تا ایالت رو بگردید و با 2000 تا یه ماشین دست دوم خوب هم میشه خرید.
اگرم کاری داشتید بگید تا هفته اینده که اونجا بودیم انجام بدیم.
پاسخ
تشکر کنندگان: soniarazmi ، rs232 ، hamed_gh ، Linspire ، alisarshar ، mml ، free_free ، New York ، tamanna ، maaref ، mr relax ، najibi ، jan ، f.r ، parastoo mohajer ، ojee ، msar ، AbbasHTC
سلام دوستان
همسرم داره 7 جولای میاد لس آنجلس من چون هنوز ویزام رو نگرفتم همراهش نیستم برای همین اون باید تا 30 سپتامبر اونجا منتظر بمونه تا ویزای من بیاد و اگر نیومد برگرده. برای همین نمیتونه خونه اجاره کنه. چون وضعیتمون نامعلومه. کسی رو هم نداریم که بره خونشون به نظرتون راه حل همون گرفتن یک متل ارزون قیمته یا خونه مشاعی یا چیزه دیگری کسی سراغ داره. نیاز به کمک در بدو ورود داره.
شماره کیس:2011as10000
تاریخ نامه قبولی :May 18th,2010
تاریخ کارنت شدن کیس:November
تاریخ دریافت نامه دوم : Nov 1st,2010
تاریخ مصاحبه : Dec 19th,2010
دریافت کلیرنس:همسرم Jan4th, خودم(حدودا 9ماه طول کشید)August 16th.
تاریخ مهاجرت:February 1st
پاسخ
تشکر کنندگان: mml ، tamanna ، California ، maaref ، jan ، msar
(2011-06-22 ساعت 11:35)nicole.gemini نوشته:  
(2011-06-21 ساعت 07:35)sunrise نوشته:  سلام دوستان
همسرم داره 7 جولای میاد لس آنجلس من چون هنوز ویزام رو نگرفتم همراهش نیستم برای همین اون باید تا 30 سپتامبر اونجا منتظر بمونه تا ویزای من بیاد و اگر نیومد برگرده. برای همین نمیتونه خونه اجاره کنه. چون وضعیتمون نامعلومه. کسی رو هم نداریم که بره خونشون به نظرتون راه حل همون گرفتن یک متل ارزون قیمته یا خونه مشاعی یا چیزه دیگری کسی سراغ داره. نیاز به کمک در بدو ورود داره.

http://www.haftehbazaar.com/
این سایت یکی از روزنامه های ایرانی لوس آنجلس است، امیدوارم از راه دور و تلفنی بتونی آپارتمانی یا اطاقی برای مدت کوتاه پیدا کنی... اگر سوالی بابت آدرس و محله و ... داشتی میتونم کمکت کنم.....
ممنون دوست عزیز حتمامزاحمتون میشیمSmile
شماره کیس:2011as10000
تاریخ نامه قبولی :May 18th,2010
تاریخ کارنت شدن کیس:November
تاریخ دریافت نامه دوم : Nov 1st,2010
تاریخ مصاحبه : Dec 19th,2010
دریافت کلیرنس:همسرم Jan4th, خودم(حدودا 9ماه طول کشید)August 16th.
تاریخ مهاجرت:February 1st
پاسخ
تشکر کنندگان: tamanna ، maaref ، jan ، parastoo mohajer ، طهرانی ، msar ، Pedraaam
سلام ما تصمیم داریم بریم ویرجنیا ایا کسی هست ما رو در ابتدا ورود راهنمایی کنه ؟
پاسخ
تشکر کنندگان: shahrooz59 ، msar
کارایی که گفتید خیلی عالیه اما من به عنوان کسی که ایران هستم و این مشکلو دارم میگم ( شاید خود خواهانه باشه) خیلی هامون مثل من مشکل خروج از کشور نداریم و تحصیلات دانشگاهی داریم و به زبان کاملا مسلطیم که بسیار می تونه اونجا کمکمون کنه. اما راهی واسه گرفتن ویزا نداریم. پس اصلا اجازه نداریم که وارد آمریکا بشیم چون تقریبا اکثر راه های گرفتن ویزا نیاز به داشتن یه هزینه ی زیاد داره و اون دسته از ویزاهایی که نیاز به هزینه ی آنچنانی ندارن نیاز به یک نفر داره که بتونه از اون طرف آدم رو حمایت کنه که بشه ویزا گرفت. مثلا همین ویزای کار که به یه supporter نیاز داره. قطعا اون فرد نباید واسه کسایی که اینجان هزینه کنه و هزینه های احتمالی رو میشه به راحتی انتقال داد در صورتی که به صداقت اون فرد اعتماد داشته باشی. من تا جایی که دیدم اکثر کسایی که یک نفرو اونجا داشتن موفق شدن که بیان. فک می کنید راهی وجود داره که افرادو از این طریق کمک کرد؟
بازم بابت ایده ی فوق العاده ی همه ی شما دوستان ممنونم که به خیلی ها امید می دید.
پاسخ
تشکر کنندگان: tamanna ، maaref ، msar
(2011-07-22 ساعت 20:27)mrdk248 نوشته:  کارایی که گفتید خیلی عالیه اما من به عنوان کسی که ایران هستم و این مشکلو دارم میگم ( شاید خود خواهانه باشه) خیلی هامون مثل من مشکل خروج از کشور نداریم و تحصیلات دانشگاهی داریم و به زبان کاملا مسلطیم که بسیار می تونه اونجا کمکمون کنه. اما راهی واسه گرفتن ویزا نداریم. پس اصلا اجازه نداریم که وارد آمریکا بشیم چون تقریبا اکثر راه های گرفتن ویزا نیاز به داشتن یه هزینه ی زیاد داره و اون دسته از ویزاهایی که نیاز به هزینه ی آنچنانی ندارن نیاز به یک نفر داره که بتونه از اون طرف آدم رو حمایت کنه که بشه ویزا گرفت. مثلا همین ویزای کار که به یه supporter نیاز داره. قطعا اون فرد نباید واسه کسایی که اینجان هزینه کنه و هزینه های احتمالی رو میشه به راحتی انتقال داد در صورتی که به صداقت اون فرد اعتماد داشته باشی. من تا جایی که دیدم اکثر کسایی که یک نفرو اونجا داشتن موفق شدن که بیان. فک می کنید راهی وجود داره که افرادو از این طریق کمک کرد؟
بازم بابت ایده ی فوق العاده ی همه ی شما دوستان ممنونم که به خیلی ها امید می دید.
دوست عزیزم, این تاپیک برای کسانی است که در قرعه کشی گرین کارت برنده شده اند و ویزا هم در پاسپورتشان خورده است و حتی بلیط هواپیما هم خریده اند و فقط به یک نفر احتیاج دارند که در انجام امور ابتدایی و اولیه کمی به آنها کمک کند تا جا بیفتند.
امیدوارم یک روز شرایط طوری شود که عزیزان مستعد و تحصیلکرده ای مثل شما به سادگی بتوانند بدون ویزا به هر کشوری سفر کنند.

با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
قسمت بالا رو که نگاه کردم ننوشته واسه lottery هست. فقط نوشته زندگی در آمریکا. همین. پس فک کنم تو این کوچه پس کوچه ها گم شدم Smile برم از یکی بپرسم ببینم کدوم آدرس باید برم(just kidding )
مرسی شما لطف دارید و ممنون از تذکرتون.
پاسخ
تشکر کنندگان: arash1986 ، farzad24 ، rs232 ، tamanna ، maaref ، jan ، msar
با درود

من مجرد هستم ودر لاتاری امسال برنده شدم قصد دارم در پایتخت آمریکا برم آیا کسی از کیفیت زندگی واجاره یک خونه برای یک مجرد وکار در آنجا اطلاعی داره مثلا به یک کارساده چقدر حقوق میدن وتوضیحات دیگه...
ودرضمن کردیت کارت چی هستش وچه کاربردی داره وکسی که نداره باید چکاری انجام بده ونداشتنش چه ضرری داره؟وکردیت کارت را در کجا صادر میکنند؟
2012AS19000
Ankara
یکضرب
هجرت: جولای2012


پاسخ
تشکر کنندگان: tamanna ، maaref ، jan ، msar
آفرین بر شما دوستانی که سعی میکنید با کمک های بدون چشم داشت به هموطن و جدای از هموطن به یک هم نوع کمک کنید ....
همون طور که آرش خان(هم نام هستیماااا :دی) فرمودند و همین طور بزرگترین مشغله ذهنی بسیاری از دوستان هم هست ورود به خاک غربت هست.... مهاجر وقتی وارد آمریکا میشه در روزهای اول هیچ جا رو بلد نیست...دلهره و دلواپسی... استرس..ثل کودکیهستی که حتی از گم شدن میترسی !!! این رو جدی میگم حتی از گم شدن میترسی!!!! حالا یک نفر بیاد و به عنوان یه دوست...همراهیت کنه!! ریزه کاری ها رو یادت کنه و.... مثل برداشتن کوهی از مشکلات از روی دوش فرد هست .... من که هنوز موفق نشدم بیام اما اگه دا خواست و اومدم نمیدونم چجوری از خوبی های دوستان تشکر کنم....
(این رو برای خودم نمیگم چون چند سال تو غربت درس خوندم و کار کردم درک میکنم ... هرکسی کمکی از دستش بر بیاد برای دوستان تازه وارد انجام بده خیلی بزرگواری کرده مخصوصاً در زمینه کمک برای یافتن مسکن و.....)
به آرزوم میرسم، شک ندارم Smile
پاسخ
تشکر کنندگان: dreamer60 ، comrun ، mansour*** ، rs232 ، tamanna ، free_free ، frz61 ، عظیم ، پرنیان90 ، mohajer13 ، parastoo mohajer ، DEMAR001 ، fa15 ، msar
دوستان گرامی کوتاهی مرا ببخشید که خیلی دیر به دیر می آم اینجا.

به نظر من راهنمایی کردن بهترین نوع کمک هستش. و برای کسی هم هزینه ای نخواهد داشت. کمک درباره اجاره هتل و اجاره خانه اولین و مهمترین بخش مهاجرت هستش.

من بیش از یکسال هستش که به شیکاگو آمده ام. امید من به یکی از بستگان دور بود که با اینکه هیچوقت حاضر نبودم هیچگونه تحمیلی به ایشان داشته باشم و حتی سعی می کردم ایمیلهایم را هم مختصر بنویسم و در موارد ضروری؛ اما این آشنای ما حتی کوچکترین اطلاعات را هم از من دریغ داشت و هزینه های سنگینی متحمل شدم. حتی یک جمله می توانست بزرگترین کمک باشد. مثلا من از او خواستم در پیدا کردن خانه راهنمایی کند و او فقط اگر می گفت برای اجاره خانه این مناطق بهتر است من در مناطق دیگر ماهها سرگردان نمی شدم. و حتی برای هتل هم که من با توجه به تحقیقی که از اینترنت داشتم "و متاسفانه در اینجا تقریبا صد درصد تبلیغات دروغ است"؛ من منطقه خوش آب و هوایی انتخاب کردم و او هیچوقت به من نگفت آنجا گرانترین منطقه این ایالت است و توریستی است نه مسافرتی و اقامتی و حتی برای توریستهای خاص است. که در اینترنت وقتی جستجوی هتل ارزان قیمت می کردم همه متل ها روی این منطقه (ویلمت) آگهی داده بودند و خودشان را به آن منطقه وصل کرده بودند در حالی که در خود شیکاگو بودند و از آن شهر شمالی خیلی دورتر بودند و این دوست ما هیچوقت نگفت که اوضاع چطوری هستش.

بعد از اطلاعات درباره اقامت موقت و اقامت دائم؛ اطلاعات در مورد نحوه کار پیدا کردن؛ در مورد مسایل مالی مثل حساب بانکی و کردیت؛ اطلاعات مربوط به حمل نقل عمومی و ماشین کرایه و شخصی؛ اطلاعات مربوط به کارهای اداری مثل پیگیری گرین کارت و گواهینامه و اعلام تغییر آدرس و ... ؛ و اطلاعات مربوط به روابط اجتماعی می توانند برای تازه واردین بسیار مفید باشند. اطلاعات کلی در سایتها و همین مهاجرسرا در دسترس است ولی دوستانی که قصد مهاجرت دارند در ایالت مورد نظر افرادی را برای راهنمایی پیدا کرده و از آنها کمک بخواهند و دوستان قدیمی مقیم آمریکا هم اگر امکان کمکهای حضوری را ندارند دست کم می توانند این نوع اطلاعات را در اختیار دوستان تازه وارد قرار دهند.

خود من هم فعلا فقط امکان کمک اطلاعاتی دارم و بعضی مواقع هم ممکن است کمک برای گرفتن هتل یا پیک آپ از فرودگاه را هم داشته باشم.

ایمیل من در پروفایلم هست کسانی که قصد مهاجرت به شیکاگو را دارند خوشحال می شم به من ایمیل بزنند.
پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان