کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
گرفتن گواهی نامه
(2010-12-24 ساعت 10:54)mina_s نوشته:  سلام مجدد ، من برای امتحان عملی‌ وقت گرفتم ، ولی‌ خیلی‌ دیره ، تو سایت هم میرم نمیتونم تاریخشو عوض کنم ، بچه‌ها دقیقا کجا باید برم برای دیدن و یا تغییر تاریخ‌ها ؟ ( dmv کالیفرنیا )

دوست عزیز برین تو این صفحه:
View or cancel existing appointments <<<Appointment System

https://www.dmv.ca.gov/foa/clear.do?goTo...aleName=en
Lottery 2010
U.S Citizen
Los Angeles, CA

Nothing is impossible
پاسخ
تشکر کنندگان: mina_s ، m.mina ، niloo-kh ، آلیس-1980 ، taherifar ، nedaba
(2010-12-24 ساعت 10:54)mina_s نوشته:  سلام مجدد ، من برای امتحان عملی‌ وقت گرفتم ، ولی‌ خیلی‌ دیره ، تو سایت هم میرم نمیتونم تاریخشو عوض کنم ، بچه‌ها دقیقا کجا باید برم برای دیدن و یا تغییر تاریخ‌ها ؟ ( dmv کالیفرنیا )
تاریخ های رزرو شده قبلی قابل مشاهده و دسترسی نیستند. تغییر تاریخ امتحان و رزرو تاریخ جلوتر ، فقط به دو صورت امکان پذیر است :

1- مراجعه به سیستم Appointment و جستجو برای یافتن تاریخ جدید در سایر شهرهای نزدیک و بعد از اطمینان از تاریخ جدید ، کنسل کردن Appointment فعلی و رزرو تاریخ امتحان در شهرهای مجاور که سرشان خلوت تر است.
2- مراجعه روزانه به سیستم Appointment و وارد کردن اطلاعات مربوطه ، که هر بار سیستم قبل از تشخیص اینکه شما قبلا تاریخ رزرو شده دارید ، نزدیکترین زمان ممکن را به طور اتوماتیک به شما نشان می دهد .( البته اگر کسی منصرف شده و تاریخ امتحانش را در این فاصله کنسل کرده باشد.) ، و شما می توانید سریعا تاریخ مربوطه را رزرو کنید.

http://www.dmv.ca.gov/foa/welcome.do?localeName=en


Visa Category : F2B
Case Number : ANK2009
پاسخ
تشکر کنندگان: mina_s ، m.mina ، niloo-kh ، آلیس-1980 ، taherifar ، nedaba
سلام لطفا سايتي رو كه ميشه ازش ايين نامه ايالت كاليفرنيا رو دانلود كرد رو بنويسيد ممنون ميشم.
پاسخ
تشکر کنندگان: m.mina ، niloo-kh ، taherifar ، nedaba
(2010-12-26 ساعت 16:31)انا نوشته:  سلام لطفا سايتي رو كه ميشه ازش ايين نامه ايالت كاليفرنيا رو دانلود كرد رو بنويسيد ممنون ميشم.

در آدرس زیر روی لینک Link to the California Driver Handbook راست کلیک کرده و فایل پی دی اف (4.27 مگابایت) را به کامپیوتر خود Save کنید :

http://www.dmv.ca.gov/top_nav/top_nav_pdf_link.htm
Visa Category : F2B
Case Number : ANK2009
پاسخ
تشکر کنندگان: انا ، GHANARI ، shamim ، aitaksadeghi ، Lucky Luke ، sssamane ، m.mina ، niloo-kh ، آلیس-1980 ، manamilad ، taherifar ، nedaba
با سلام منم یک سئوال دارم
آیا با ترجمه مدرک رانندگی ایران می شه از زیر بار حداقل امتحان تئوری در رفت و دوم اینکه آیا میشه گواهینامه اصلی را یکباره گرفت که بدون محدودیت رانندگی کنی؟؟؟
M.A
ایران آزادم آرزوست ، روزی که براحتی بتوانم در کشور خودم زندگی کنم و یک خارجی و مهاجر نباشم.
پاسخ
تشکر کنندگان: Aida.s ، m.mina ، niloo-kh ، taherifar ، nedaba
(2010-12-29 ساعت 20:20)mehrdadalemi نوشته:  با سلام منم یک سئوال دارم
آیا با ترجمه مدرک رانندگی ایران می شه از زیر بار حداقل امتحان تئوری در رفت و دوم اینکه آیا میشه گواهینامه اصلی را یکباره گرفت که بدون محدودیت رانندگی کنی؟؟؟

با ترجمه گواهینامه رانندگی ایران و ارایه اون همراه با اصل گواهینامه به یکی از DMV های ایالت کالیفرنیا (در مورد سایر ایالتها اطلاعی ندارم.) ، اجازه 1 ماه رانندگی رو بهتون میدن (اگه اشتباه نکنم 1 ماه) و در ضمن گواهینامه بین المللی در این ایالت مورد قبول نیست.
در مورد امتحان بی اطلاعم. ولی احتمال میدم چنین حالتی امکان پذیر نیست ، و امتحان نظری و عملی حتما باید پاس بشه . بعد از امتحان تیوری تا زمان پاس کردن امتحان عملی یا همون شهری 1 سال فرصت است. البته اگه قوانین اخیرا تغییر نکرده باشن.
Visa Category : F2B
Case Number : ANK2009
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، mohsen324 ، Linspire ، sanaz2010 ، Aida.s ، sssamane ، m.mina ، niloo-kh ، آلیس-1980 ، manamilad ، taherifar ، nedaba
[/b]قسمت اول نکات مهم در مورد قوانین راهنمایی و رانندگی در ایالت کالیفرنیا :
- دفاتر DMV (بخش وسایل نقلیه عمومی) روزهای دوشنبه، سه شنبه، پنج شنبه و جمعه از ساعت 8 صبح تا 5 بعدازظهر و روز چهارشنبه از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است. برای پیدا کردن دفاتر و خدمات دفاتر به سایت http://www.dmv.ca.gov مراجعه کنید یا با تلفن مجانی
1-800-777-0133 تماس بگیرید .

- از آنجا که از نظر قوه قضائیه ایالت کالیفرنیا DV/ID (کارت شناسایی / گواهینامه رانندگی ) مدرک شناسایی اصلی در ایالت می باشند . متقاضی باید اجازه اقامت قانونی در آمریکا را داشته باشد و نام شما مطابق آنچه در مدارک ارائه شده است در گواهی نامه ثبت میشود.

- برای اخذ گواهینامه رانندگی شما باید مدارک اقامت قانونی و تاریخ تولد تان را به همراه SSN تان را ارائه نمایید.اثر انگشت شستتان ، امضاء و عکس روی گواهی نامه در همان دفتر گرفته میشه.همچنین باید فرم DL44 را هم امضا کنید. با امضاء این فرم شما قبول میکنید پلیس اجازه داره برای تعیین میزان الکل یا مواد مخدر از شما آزمایش بگیره در صورت عدم امضاء این فرم برای شما گواهینامه صادر نمی شود.در ضمن باید امتحان بینایی سنجی هم بدهید.

- پاسپورت یا گرین کارت برای مدرک اقامت و نام صحیح شما مورد قبول است.

--- مبلغ پرداختی غیر قابل برگشته و برای 12 ماه اعتبار داره و اگر شما 3 بار امتحان قوانین یا رانندگی را رد بشید، تقاضای شما باطل میشه.

- با گواهینامه کلاس C، شما مجازید ماشینهای دو محوره با میزان وزن ناخالص 26000 پوند یا 3 محوره با وزن 6000 پوند و کمتر یا موتور سه چرخه یا ون با ظرفیت 10 نفر ... را برانید.

- در صورت تقلب علاوه بر رد شدن در امتحان، DMV ممکن امتیاز رانندگی شما یا کسی که به شما کمک کرده را بگیره. همراه داشتن کتابچه راهنما رانندگی یا ورقه تغلب یا وسایل رتباطی مثل موبایل اکیدا" ممنوع میباشد.

-بعد قبولی در امتحان آئین نامه؛ باید از طریق سایت وقت امتحان رانندگی بگیرید و روز امتحان به همراه خود ببرید. برای امتحان باید نکات زیر را رعایت کنید:
-داشتن ماشین.( نه به معنی مالکیت)
- همراه داشتن گواهینامه قبلی لازمه.
-اثبات بیمه کامل ماشین.
-داشتن پلاک عقب و جلو. چراغ ترمز ماشین، بوق، ترمز دستی و سیگنالهای الکتریکی سالم باشند.ضمنا" لاستیکها صاف نباشند.پنجره سمت راننده بایستی roll down باشه و پنجره جلو در برابر دید مانعی نداشته باشه و آینه عقب و آینه بغل هم داشته باشه.
-شما می توانید تقاضا کنید تمام موارد بالا در محل امتحان کنترل بشه.
-اگر از ماشین اجاره ایی استفاده میکنید باید نامتان در قرداد قید شده باشد.( با ماشین اجاره ایی که به نام شماست همسرتان نمی تواند امتحان بدهد.)
-کمر بند ایمنی را باید ببندید.
-اگر ماشینتان شرایط فوق را نداشت یا از کمربند ایمنی استفاده نکردید رد میشید.
-برای اطلاعات بیشتر و دیدن نمونه تستها به سایت http://www.dmv.ca.gov مراجعه کنید و یا بروشور FFDL22 را با عنوان چگونه برای امتحان رانندگی حاضر شوید را بخوانید.

- دانستن نام بعضی از قسمت های ماشین در روز امتحان عملی لازمه.برای نمونه :
front and rear license plate : پلاک جلو و عقب ماشین
brake light : چراغ ترمز windshield: شیشه جلو
hood : کاپوت trunk: صندوق عقب rear window: شیشه عقب
rear defroster: خط های روی شیشه عقب ماشین که وقتی تو زمستان کلید defroster را میزنیم شیشه را گرم میکنند.
turn signal: راهنما headlight : چراغ جلو
windshield wipers: برف پاک کن warning light: فلاشر vent: دریچه
steering wheel: فرمان seat belt: کمر بند gear shift: اهرم دنده
odometer: کیلومتر شمار speedometer: سرعت سنج .....
پ.ن : DMV : The Department of Motor Vehicles

اطلاعات متفرقه درباره گواهینامه:

-اگر گواهینامه شما گم شد،دزدیده شد یا خراب شد با مراجعه به دفتر DMV و پرداخت وجه گواهینامه جدید براتون صادر میشه.شما باید عکس کارت شناسایتان را هم ارائه نمایید.
- اگر بخاطر ازدواج یا هر دلیل مجاز دیگر نامتان را در اداره تامین اجتماعی عوض کردید باید گواهینامه تان را شخصا" به همراه مدارک تغییر نامتان به اداره DMV ببرید و با پر کردن فرم DL44 و پرداخت وجه، DMV بصورت الکترونیکی صحت مطالب شما را بررسی میکند و با گرفتن اثر انگشت شصت و عکس و امضاء گواهینامه جدید را صادر می کند.
- گواهینامه 5 سال اعتبار دارد که برای تجدید 2ماه قبل از پایان اعتبار، نامه ایی به آدرسی که به اداره دادید ارسال میشه. اگر شما نامه را دریافت نکردید باید تلفنی یا از طریق سایت وقت بگیرید و به دفتر مراجعه کنید.
- اگر شما دو دوره پنج ساله نامه دریافت نکردید ممکن است به این معنی باشد که شما میتوانید بدون مراجعه به دفتر و اینترنتی گواهینامه تان را تجدید کنید.
-شما باید همواره گواهینامه تان را همراه داشته باشید و در صورت درخواست پلیس آن را ارائه نمایید. همچنین شما اگر تصادف کردید باید گواهینامه تان را به راننده یا رانندگانی که درگیر تصادف هستند نشان بدهید
-شما در صورتیکه آدرستان عوض شد ظرف 10 روز باید به اطلاع DMV برسانید.شما می توانید از طریق سایت اقدام کنید یا فرم DMV14 را لود کنید یا با تماس با شماره 0133-777-800-1 بخواهید فرم را برایتان ارسال کنند و شما فرم پرشده را برایشان پست کنید.شما می تونید آدرس جدیدتان را روی یک تکه کاغذ نوشته و همراه داشته باشید.
-با شماره 0133-777-800-1 تماس بگیرید تا کارت مجانی اطلاعات پزشکی را که گروه خونیتان،آلرژی هایتان و نام دکترتان و اطلاعات دیگر درج شده را اخذ کنید.
- وقتی برای اخذ یا تجدید گواهینامه اقدام میکنید می توانیم با نوشتن : YES! I want to be an Organ Tissue Donor اجازه پیوند اعضاء و بافتهایتان را بدهیدبرای دانستن اطلاعات بیشتر در باره اهدا عضو و محدودیتها با شماره :2366-797-866-1 تماس بگیرید یا به سایت : donateLIFEcalifornia.org مراجعه کنید.
-دادن ماشین به کسی که گواهینامه نداره یا گواهینامه اش معلق شده تخلف می باشد و اگر راننده را بگیرند ماشین شما ممکنه است برای 30 روز توقیف بشه.
-اگر شما سنتان بیش از 62 سال است ممکنه کارت رایگان شهروند قدیمی (Senior Citizen) را دریافت نمایید که برای 10 سال میباشد.
-برای رانندگانی که 55سال به بالا هستند، دوره ایی هشت ساعته برگذار می گردد. که شرکت ها بیمه ممکنه بخاطر گذراندن این دوره به شخص تخفیف بدهند.
-مسئولیتهای افراد پیاده (و کسانی که به آهستگی میدوند):
-افراد پیاده باید راه رفتن دفاعی را تمرین کنند و از وضعیت ترافیکی اطرافشان مطلع باشند.
-مراقب رانندگان عصبانی باشند قبل از اینکه درنظر بگیرند حق تقدم با آنهاست.
-آگاه باشید که ماشینهای هایبریدی و برقی وقتی در حالت برقی هستند بیصدا میباشند و ممکنه شما در تقاطعها صدای آنها را نشنوید.
-در تقاطع هایی که خط کشی عابر پیاده یا علائمی نباشد، و شما در حال عبور از تقاطع هستید حق تقدم با ماشین میباشد
-طبق قانون رانندگان باید حق تقدم را به پیاده ها بدهند ولی شما باید مراقب باشید زیرا اگر راننده ایی نتونه ماشین را کنترل کنه قانون نمی تونه جلوی برخورد شما با ماشین را بگیرد.
-وقتی در حال عبور از تقاطع چراغ چشمک زن میشه یا قرمز، شما باد با بلند کردن دستتان به مسیرتان ادامه بدهید.
-در مسیرهایی که محل عبور عابر پیاده وجود نداشت باید در جهت مخالف ماشینها راه بروید.
-برای عبور در مسیرهای فوق در شب از چراغ قوه یا لباس روشن یا لباسهایی که نور را منعکس می کنند استفاده نمایید.

کمر بند ایمنی:

- تا زمانی که شما و سرنشینان بالای 6سال و وزن بیش از 60 پوند(27.2 کیلوگرم) کمربند ایمنی را نبسته باشند؛ شما نباید حرکت کنید.
- نبستن کمربند ایمنی جریمه دارد.
-همیشه از کمربند ایمنی حتی اگر ماشینتان مجهز به سیستم ایربگ هم باشد،استفاده کنید.
-اگر شما فقط قسمت شکمی کمربند ایمنی را بسته باشید(تسمه کمربند ایمنی را روشانه ننداخته باشید) شانس زندگی در یک تصادف 2 برابر کسی که کمربند نبسته باشه و اگر کمربند ایمنی را کاملا" بسته باشید شانس زندگی 3تا4 برابر خواهد بود.
-خانومهای حامله باید قسمت پایین کمربند را زیر شکم قرار داده و تسمه شانه ایی کمر بند را از بین سینه و برآمدگی شکم عبور بدن.
-برای جلوگیری از آسیب رسیدن به ستون فقرات و شکم مخصوصا" در مورد کودکان، از هر دو قسمت کمربند ( قسمتی که روی شکم قرار میگیرد و قسمتی که روی شانه ها قرار میگیرد) همزمان استفاده نمایید.
-باورهای زیر در مورد بستن کمربند اشتباه است:
1-" کمربند ایمنی می تواند شما را در ماشین گیر بندازد." شما در کمتر از یک ثانیه می توانید کمربند را در بیارید.
2-" کمربند برای مسافرتهای طولانی خوبه، من که داخل شهر رانندگی میکنم بهش احتیاج ندارم." بیش از نصف تصادفات منجر به فوت در فاصله 25 مایلی (حدود 40 کیلومتر) از منزل اتفاق افتاده.پس شانس زندگی را از خودتان و سرنشینان نگیرید و بدون توجه به فاصله از کمربند ایمنی استفاده نمایید.
-" افرادی که در هنگام تصادف از داخل ماشین پرتاب شدن با خراشیدگی های بدی راه رفتند."(بخاطر نداشتن کمربند ایمنی به بیرون پرت شدند و فقط چند خراش برداشتند) .شانس زنده ماندن شما در یک تصادف اگر در داخل ماشین بمانید 5 برابر بیشتر از اینه که به خارج پرتاب بشید.
-" من دارم میرم مغازه لازم نیست برادر یا خواهر کوچکم را در صندلی مخصوص کودک قرار بدم." بستن کودکان در سیستم نگهدارنده کودکان که به تایید فدرال رسیده الزامیست.

-اگر در لحظه تصادف سرعت ماشین 30 مایل بر ساعت باشد و شما کمربند نبسته باشید و به جلو پرت بشید و با داشبورد یا شیشه جلو برخورد کنید مانند آن است که از یک ساختمان 3طبقه به زمین خورده باشید.
- هر کودک کمتر از 6سال یا با وزن کمتر از 60 پوند(27 کیلو) باید در یک سیستم نگهدارنده کودکان مورد تائید فدرال در پشت ماشین سوار شود.
-کودک زیر 6سال یا کمتر از 60پوند در شرایط زیر می تواند در صندلی جلو بشیند:
1-ماشین صندلی عقب نداشته باشه.
2-سیستم نگهدارنده کودک امکان اینکه بدرستی در صندلی عقب نصب بشه را نداشته باشد.
3-صندلی عقب قبلا" توسط کودکان کمتر از 12 سال اشغال شده باشه.
4- بخاطر دلیل پزشکی،کودک باید در صندلی جلو بشیند.

کودکان در شرایط زیر نباید در جلو ماشینی که ایربگ داره سوار بشن:
1-کمتر از یک سال
2-با وزن کمتر از 20 پوند( حدود 9کیلوگرم)
3-صندلی بچه رو به عقب باشه.( توضیح : صندلی باید طوری نصب بشه که راننده صورت بچه را نبیند.در اینصورت بچه بالای یک سال در صورت وجود شرایط گفته شده در قسمت قبل میتونه جلو بشینه.)

-مهم: هر ایربگ برای باد شدن نیاز به فاصله ایی 10 اینچی (25.4 سانتیمتری) دارد لذا اگر فاصله قفسه سینه شما تا مرکز فرمان کمتر از این فاصله باشد شما باید با نمایندگی یا کارخانه ماشینتان تماس بگیرید تا در این زمینه شما را راهنمایی کنند.
- ایربگ جانبی ماشین ممکنه باعث ایجاد آسیب جدی به کودکانی که کنارشان نشسته اند شود.
- تنها گذاشتن کودکان زیر 6سال داخل ماشین جرم می باشد.
-کودک در صورت نظارت یک شخص 12سال به بالا در ماشین میتونه بمونه.
-دادگاه شخص متخلف را به گذراندن آموزشهای اجتماعی محکوم میکنه. در صورت اینکه بچه زخمی بشه یا به اورزانس نیاز پیدا کنه و یا بمیرد دادگاه و DMV جرائم سنگینی برای فرد متخلف در نظر میگیرند.

دوستان این قصه به سر رسید. الباقی علائم رانندگی و نحوه رانندگی که بدون عکس و... ترجمه اش فایده ندارد. امیدوارم این نوشته ها مفید بوده باشه. تا بعد...

نمی توانیم کاری بکنیم مرغان غم بالا سرمان پرواز نکنند ولی می توانیم کاری بکنیم که روی سرمان آشیانه نسازند. . .
پاسخ
سلام دوستان کسی میدونه این گواهینامه بین المللی که جهانگردی میده ایران میشه باهاش لوسآنجلس رانندگی کرد و ماشینو بیمه کرد؟
پاسخ
تشکر کنندگان: shekari ، m.mina ، taherifar ، nedaba
(2011-01-18 ساعت 21:36)john42854 نوشته:  سلام دوستان کسی میدونه این گواهینامه بین المللی که جهانگردی میده ایران میشه باهاش لوسآنجلس رانندگی کرد و ماشینو بیمه کرد؟

خیر
گواهینامه ایران خودتون رو «ترجمه» کنید و بعد از قبول شدن در امتحان آیین نامه می تونید یک گواهینامه موقت بگیرید تا باهاش تو کالیفرنیا رانندگی کنید. اینجا کارش یک ساعت بیشتر نیست. تو ایران هم فقط یک ترجمه لازم دارید که انجام بدید.
پاسخ
تشکر کنندگان: rayan.s ، m.mina ، niloo-kh ، taherifar ، nedaba
آقای منوچهر سرخابی کتابی دارد با نام جملات کلیدی زبان انگلیسی که کتاب بسیار بسیار مفیدی است مخصوصا برای کسانی که زمان کافی برای یادگیری گام به گام و اصولی زبان انگلیسی را ندارند اما مجبورند انگلیسی صحبت کنند. قسمت مربوط به اتومبیل این کتاب را اسکن کردم که می توانید در زیر ببینید. اگر ایران هستید توصیه می کنم حتما کتاب را تهیه کنید و با خودتان ببرید. اگر اسکن کردن و انتشار آن با سیاست سایت متناقض است لطفا به من اطلاع دهید تا ارسالم را پاک کنم. با تشکر.
[عکس: CAR1.jpg]
[عکس: CAR2.jpg]
[عکس: CAR3.jpg]
[عکس: CAR4.jpg]
[عکس: CAR5.jpg]
[عکس: CAR6.jpg]
شماره کیس :2011AS35XXX
دریافت نامه: 9 خرداد -- 30 می
ارسال فرمها: 11 خرداد-- 1 ژوئن
کنسولگری:آنکارا
مصاحبه: 10 مرداد-- 1 آگوست
دریافت ویزا:23 شهریور-- 14 سپتامبر
ورود به آمریکا: ۱۴ مهر--۶ اکتبر
دریافت سوشال:۱۵ روز بعد از ورود
دریافت گرین کارت: ۲۱ روز بعد از ورود

پاسخ
با سپاس Smile
از اسکن مطالب "یاشار و ماری " عزیز
با توجه به ارجاعی که از کتاب دادید تشکر کرده و لینک مربوطه را برای خرید پستی به حضور همه مهاجر سرائیان عزیز که دچار کمبود وقت برای مطالعه جامع انگلیسی هستند در ذیل می آورم. التماس دعاBig Grin

http://www.adinebook.com/gp/product/9646054889

سپاس

امام راحل یه جمله جالبی داشت می فرماید" انشاله خدا همه ما را آدم کند" !
آمین رو بلند بگو ! Big Grin
Lol Wink
پاسخ
برای کسانی که می خوان گواهینامه بگیرن:
http://great-info-products.com/DriveTest
پاسخ
تشکر کنندگان: mml ، gadfly ، Linspire ، maxsupermax ، emankh101 ، Saiban ، Lucky Luke ، m.mina ، taherifar ، nedaba
سلام دوستان
1سوال:
تو آزمون کتبی چند تا سوال میدن ؟
و چندتاشو بای درست بزنی تا قبول بشویم ؟


با سپاس

« نهنگ در دریاست.برای شکار نهنگ باید به دریا بروید.»Big Grin
پاسخ
تشکر کنندگان: maxsupermax ، m.mina ، niloo-kh ، taherifar ، nedaba
(2011-07-19 ساعت 07:12)loveusa2010 نوشته:  سلام دوستان
1سوال:
تو آزمون کتبی چند تا سوال میدن ؟
و چندتاشو بای درست بزنی تا قبول بشویم ؟


با سپاس

کالیفرنیا 36 تا سوال می دن و 30 تا رو باید درست جواب بدین.
پاسخ
تشکر کنندگان: loveusa2010 ، ali234 ، Soap McTavish ، m.mina ، niloo-kh ، taherifar ، nedaba
سلام دوستان
استفاده کنید .
یکسری آزمون آنلاین با جواب در صفحه بعدش .

http://www.drivingdirectory.com/test/index.php

« نهنگ در دریاست.برای شکار نهنگ باید به دریا بروید.»Big Grin
پاسخ
تشکر کنندگان: parviz ، emankh101 ، najibi ، ali234 ، Soap McTavish ، Sepidrose ، Lucky Luke ، m.mina ، niloo-kh ، odiseh ، manamilad ، taherifar ، feidom30 ، nedaba




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان