کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
تجربه ما در گرفتن گواهینامه
شرکت Enterprise ماشین کرایه می‌ده و بیمه و این‌هاش هم کامله برای امتحان، اما در متن اجاره‌نامه ماشین اسم راننده‌ها رو می‌نویسه و اصولاً از تمام اون‌ها گواهینامه می‌خواد. البته گواهینامه بین‌المللی هم قبول می‌کنه.

نکته این جاست که با ماشین اجاره‌ای فقط وقتی می‌شه امتحان داد که «اسم شما در قرارداد اجاره به عنوان راننده اومده باشه». البته شاید بشه این رو دور زد اما حداقل در دو سه تا ایالت می‌دونم که این دقیقاً جزو قوانین امتحان هست.

نکته خیلی مهم: فراموش نکنید که با ماشین دوست‌تون اگر امتحان می‌دید، حضور خودش لازم نیست اما داشتن بیمه ماشین لازمه و ضمناً چون شما گواهینامه ندارید، لازمه که یکی با ماشین بیارت‌تون و ببرت‌تون (اگر نه اگر امتحان رو قبول نشید، باید ماشین اون‌جا بمونه! یا دل رو به دریا بزنید و خیلی تابلو، در عین نداشتن گواهینامه ماشین رو ببرید ... که این آخری رو البته من دیدم خود آمریکایی‌ها هم می‌کردن!)
پاسخ
سلام دوستان

میشه لطفآ یکی pdf دفترچه رانندگی سانفرانسیسکو را اینجا بزاره.
ممنون
شماره کیس: 2010AS87XX
تاریخ دریافت نامه قبولی: می ۲۰۰۹
کنسولگری: تغییر از آنکارا به ابوظبی
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: ۵ جون ۲۰۰۹
تاریخ کارنت شدن کیس:دسامبر ۲۰۰۹
تاریخ دریافت نامه دوم:تا الان هم دریافت نکردم
تاریخ مصاحبه: ۱۵ ژانویه ۲۰۱۰
تاریخ دریافت کلیرنس: بعد از ۶۴ روز
تاریخ دریافت ویزا :۲۸ مارچ ۲۰۱۰


پاسخ
تشکر کنندگان: SH1A2R3 ، nedaba
لینکش رو بگذاریم درست‌تره تا خودش رو: دفترچه راهنمای رانندگان در ایالت کالیفرنیا (از جمله در سان فرانسیسکو)
پاسخ
این هم یکسری دیگر از سوالات کالیفرنیا ،در ادامۀ حرکت بشر دوستانۀ پیام.
سوالات علائمش مشابه سوالات پیام است ولی چون آنها به سختی قابل خواندن هستند .من دوباره سوالات خودم را اینجا می گذارم.
http://rasarasa.persiangig.com/DSC01425%20copy.jpg
سوالات علائم
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
(2010-03-08 ساعت 10:58)rasarasa نوشته:  این هم یکسری دیگر از سوالات کالیفرنیا ،در ادامۀ حرکت بشر دوستانۀ پیام.
سوالات علائمش مشابه سوالات پیام است ولی چون آنها به سختی قابل خواندن هستند .من دوباره سوالات خودم را اینجا می گذارم.
http://rasarasa.persiangig.com/DSC01425%20copy.jpg
سوالات علائم

ببخشید که این سوال را می پرسم به فارسی امتحان می گیرند؟
پاسخ
تشکر کنندگان: maaref ، SH1A2R3 ، nedaba
(2010-03-08 ساعت 16:37)mkh692007 نوشته:  [

ببخشید که این سوال را می پرسم به فارسی امتحان می گیرند؟
در هر ایالتی بسته به تعداد افراد از هر ملیت، چند زبان برای امتحان آیین نامه وجود دارد .که در کالیفرنیا به علت زیاد بودن ایرانیان ،فارسی را هم شامل می شود. من نمیدانم در کدام ایالت دیگر امتحان فارسی موجود است ولی مثلا در نوادا -لاس وگاس چنین امکانی وجود نداشت.
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
تشکر کنندگان: سارا کوچولو ، kavoshgarnet ، hasti_banoo ، mavarfan ، maaref ، najibi ، SH1A2R3 ، nedaba
از ‌آن جايي كه يحتمل من عازم تگزاس خواهم شد و دوستان ديگري هم شايد باشن كه مقصدشون اونجا باشه اين لينك TEXAS DRIVERS HANDBOOK. دارم فعلا رو قوانين و چيزاي ديگه اش سرچ مي كنم.
ظاهرا با گواهينامه بين الملل يك سال ميشه توي تگزاس رانندگي كرد
حالا وقتي تشريف مي بريد واسه امتحان به چه چيزايي نياز داريد:
1- اهراز هويت
2-SSN
3-اگر ماشين داريد مدارك بيمه و رجيستر ماشين
4-پر كردن فرم هاي مربوطه در يكي از آفيس هاي مربوط به گواهينامه
5- پرداخت هزينه. (براي بالاي 18 گواهينامه 6 ساله با مبلغ 24$ صادر ميشه. ساير هزينه ها اينجا)
6- پاس كردن امتحان كتبي و عملي و آزمايش چشم
7- عكس و ...
ادامه دارد...
The secret to a rich life is to have more beginnings than endings
پاسخ
تشکر کنندگان: mohsen324 ، kavoshgarnet ، ساشا ، hasti_banoo ، star4631 ، sib 24 ، maaref ، najibi ، Lucky Luke ، SH1A2R3 ، mhz_ir ، nedaba
نمیدونم چرا اکثر بچه های مهاجرسرا میرن کالیفرنیا یا تگزاس؟؟؟؟؟
تکلیف من که میرم فلوریدا چیه؟
همه اطلاعات مربوط به ایالت های دیگس
آب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم
یار در خانه و ما گرد جهان میگردیم
پاسخ
تشکر کنندگان: mh_hshk ، maaref ، SH1A2R3 ، مریم رف ، nedaba
نکاتی که باید در امتحان رانندگی رعایت کنید:
1-ابتدا افسر از شما می خواهد یکی یکی اجزای ماشین مثل چراغها، چراغ ترمز، راهنما، برف پاککن، بخاری، ترمز دستی را استفاده کنید،تا هم چک کند که کار می کند و هم ببیند که جایش را بلدید یا نه ،پس کلمات انگلیسی مربوطه را یاد بگیرید.
2- سپس علائم دست را می پرسد:یعنی چگونگی نشان دادن گردشها و توقف با دست
4- با افسر به هیچ وجه در موقع رانندگی نباید حرف بزنید.
5-توجه به استاپ ساینها و ایستادن کامل پشت آن به مدت چند ثانیه. در 4راههایی که فقط استاپ ساین دارد باید به اینکه چه ماشینی زودتر به خط رسیده توجه کنید چون حق تقدم با اوست.
6-توجه وافر به speed limit:اگر سرعت خیابان 35 مایل است نه کمتر بروید نه بیشتر ،چون حتی دوستانی برای کند رانندگی کردن رد شده اند.
7-در بین خطوط رانندگی کنید.
8- در هر تغییر لاین و گردشی علاوه بر راهنما ونگاه در آینه باید حتما از حرکت سر، آنهم به صورتی نمایشی ،که افسر ببیند، استفاده کنید.
9-در گردش به راست اگر چراغ قرمز بود اول صبر کنید ماشینهاییکه مستقیم می روند تمام شوند سپس با حرکت سر نشان دهید که خط عابر پیاده که در سمت راستتان است راچک می کنید ،اگر عابری نبود بعد بپیچید.
10-درگردش به راست باید سعی کنید بین ماشین و کنارۀ راست خیابان فاصلۀکمی باشد .حتی در خیابانهای باریک که یک لاین بیشتر ندارد باید از منتها الیه راست گردش به راست کنیدو بین ماشین و جدول فاصلۀ ریادی نگذارید.
11-ایستادن در پشت خطوط استاپ ساین و خط عابر پشت چراغ قرمز ،باید طوری باشد که خط روی زمین ،را از داخل ماشین بتوانید ببینید، یعنی به خط نچسبید چون خطا محسوب می شود.
12-در پشت چراغ قرمز با فاصله ای از ماشین جلویی باید بایستید، که لاستیک ماشین جلویی را ببینید ولی آسفالت را نبینید.اگر فاصله تان بیشتر یا کمتر باشد خطاست.
13-در پشت خط استاپ ساین اگر در سمت چپتان مانعی مثل دیوار یا ردیف درختان وجود داشت ،باید علاوه بر ایستادن پشت استاپ ساین دوباره کمی جلوتر طوریکه مانعی جلوی دیدتان نباشد، بایستید .یعنی باید دوبار بایستید یکبار پشت خط و یکبار کمی جلوتر.
14-در گردش به چپ و uturnدر خیابانهای اصلی باید از محدودۀ مشخص شده با رنگ زرد یا سفید فلش دار در کف خیابان استفاده کنید. در آن محدوده بایستید در صورت نیامدن ماشین از روبرو ،گردش کنید.
15- توجه کنید که در زمانی غیر از شروع و تعطیلی مدارس در برابر تابلوی محدودیت سرعت در محدودۀ مدارس نباید سرعتتان را کم کنید .من چند نفری را دیده ام که برای کم کردن سرعت در آن محدوده رد شده اند.یعنی این تابلو فقط برای زمانیست که بچه ها در خیابان هستند نه وقتی که داخل مدرسه اند.
16-در برخی خیابانها تابلوی محدودیت سرعت روی دست انداز وجود دارد که 15 مایل است ،در نظر داشته باشید که فقط روی دست انداز باید سرعتتان 15 مایل باشد نه در تمام مسیر آن خیابان.
17-برای دنده عقب رفتن نباید به رسم ایران فلاشر بزنید بلکه باید راهنمای راست را بزنید.
18-اگر در مسیرتان عابری داشت از خیابان رد می شد حتما باید صبر کنید که به پیاده رو برسد بعد شما حرکت کنید.
19-درحین رانندگی همیشه فرمان را دودستی بچسبید،یکی از دوستان به علت یکدستی رانندگی کردن رد شده بود.

در کالیفرنیا شما می توانید تا15 غلط داشته باشید و قبول شوید. ولی در مورد خطاهای خطر ساز مثل دخالت افسر در رانندگی و سرعت زیاد و رد کردن خطوط و...با یکبار انجامش رد می شوید.
اگر دوستان باز چیزی به نظرشان می رسد اضافه کنند.
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
سلام من امروز امتحان رانندگی دادم و قبول شدم.
آزمون تستی 30 سوال داشت که ابتدا توضیح می داد اگر تا 9 تا اشتباه داشته باشید قبول می شوید. بیشترین سوالات مربوط به تابلوهای راهنمایی و رانندگی و نیز بخش مربوط به الکل بود. در ضمن اگر کسی درباره جواب سوالی شک داشته باشد می تواند آن تست را جواب ندهد و در آخر دوباره آن سوال را مرور کند و جواب بدهد.
در دالاس می توان امتحان عملی را همان روز داد. به من برای ساعت 3 وقت دادند. اول بیمه ماشین و بعد چراغ ها و بوق ماشین را چک کردند. یک پارک دوبل انجام دادم و تو چند تا کوچه فرعی رانندگی کردم. سرعتم بین 10 تا 15 مایل بود. بعد هم برگشتم پارک کردم و قبول شدم. افسری که از من امتحان می گرفت بیشتر به کنترل آینه ها توجه داشت تا سرعت من. راستی کمی هم دنده عقب رفتم. و یک مطلب دیگر حواستان به عابر پیاده باشد. من قرار بود در یکی از کوچه ها مستقیم بروم. یک عابر داشت می آمد نزدیک به خیابان افسر تا او را دید به من گفت بپیچم. می خواست ببیند من با این عابر چه می کنم. من هم با وجود اینکه تابلو ایست نداشت ایست کامل کردم بعد که دیدم عابر پای مبارک را در خیابان نگذاشت پیچیدم.
قابل توجه دوستان عزیز زیاد نگران این امتحان مخصوصا بخش عملی آن نباشید. من سال ها پیش در ایران گواهی نامه گرفته بودم ولی به دلیل راننگی عالی هموطن های عزیز و ترافیک اصلا رانندگی نمی کردم بنابر این رانندگی من چندان خوب نیست. در طول امتحان هم وقتی متوجه منظور افسر نمی شدم خواهش می کردم دوباره تکرار کنه و اول امتحان هم گفتم که ممکن بعضی از صحبت ها را متوجه نشوم این باعث شد که افسر با من شمرده صحبت کنه که خیلی خوب بود.
هر چند مطلب داره طولانی می شه ولی یک لحظه به امتحان رانندگی در ایران فکر کنید. امتحان کتبی که انگار کنکور بود باید هر دو تست را در یک دقیقه می زدیم. امتحان عملی هم که زمانی که من امتحان می دادم فقط در شهرک آزمایش بود. یک صف طولانی ,کلی استرس, یک افسر بد اخلاق, یک پیکان قراضه,5 نفر که سوارمی شدند 4 نفر به زور عقب می نشستند و وقتی که نفر اول می خواست دنده عقب برود باید خم می شدند تا جلو دید او را نگیرند . افسر بیش از این که بخواهد ببیند چه قدر رانندگی بلدی می خواست مچ بگیرد و کاری کند که رد شوی. خلاصه من در ایران 3 بار امتحان عملی دادم تا قبول شدم بعد هم اصلا راننده نشدم. امیدوارم که این جا این طور نشود.
پاسخ
(2010-03-30 ساعت 16:43)pashaneco نوشته:  نمیدونم چرا اکثر بچه های مهاجرسرا میرن کالیفرنیا یا تگزاس؟؟؟؟؟
تکلیف من که میرم فلوریدا چیه؟
همه اطلاعات مربوط به ایالت های دیگس

man felorida hastam
پاسخ
تشکر کنندگان: mh_hshk ، maaref ، SH1A2R3 ، nedaba
من هم امروز امتحان رانندگی دادم و قبول شدم. نکته ای که باید بگم اینه که بیشتر افراد از آهسته رفتن بیش از حد رد شدند تا تند رفتن پس حواستون رو جمع کنید. توصیه های ساراخانم رو هم جدی بگیرید به دردتون می خوره.
پاسخ
تشکر کنندگان: rasarasa ، hamed_gh ، homeless ، Ashkan.R ، kavoshgarnet ، hasti_banoo ، Hossein81 ، mavarfan ، maaref ، New York ، tata63 ، MPU ، Lucky Luke ، SH1A2R3 ، mhz_ir ، mnpnus ، Saiban ، shatsi ، azadeh2014 ، nedaba
سلام دوستان

میخواستم بدونم من که میخام ۲ ماه دیگه به سن فرانسیسکو بیام آیا از حالا میتونم وقت برای امتحان رانندگی بگیرم؟
۲- به کدوم سایت باید مراجه کنم؟
۳- آیا در یک روز میشه هم امتحان آیین نامه و هم شهر را انجام داد؟
ممنون از پاسخگوییتون
شماره کیس: 2010AS87XX
تاریخ دریافت نامه قبولی: می ۲۰۰۹
کنسولگری: تغییر از آنکارا به ابوظبی
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: ۵ جون ۲۰۰۹
تاریخ کارنت شدن کیس:دسامبر ۲۰۰۹
تاریخ دریافت نامه دوم:تا الان هم دریافت نکردم
تاریخ مصاحبه: ۱۵ ژانویه ۲۰۱۰
تاریخ دریافت کلیرنس: بعد از ۶۴ روز
تاریخ دریافت ویزا :۲۸ مارچ ۲۰۱۰


پاسخ
تشکر کنندگان: SH1A2R3 ، nedaba
(2010-04-07 ساعت 10:56)payman R نوشته:  سلام دوستان

میخواستم بدونم من که میخام ۲ ماه دیگه به سن فرانسیسکو بیام آیا از حالا میتونم وقت برای امتحان رانندگی بگیرم؟
۲- به کدوم سایت باید مراجه کنم؟
۳- آیا در یک روز میشه هم امتحان آیین نامه و هم شهر را انجام داد؟
ممنون از پاسخگوییتون

نه نمیتونید ...........شما اول باید SSN تون رو بگیرید بعد امتحان کتبی بدید و با داشتن شماره ای که بهتون میدند توی سایت برای امتحان رانندگی وقت بگیرید.
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
تشکر کنندگان: rayan.s ، Lucky Luke ، SH1A2R3 ، mhz_ir ، mnpnus ، azadeh2014 ، nedaba
لیلی خانوم ممنون از پاسخگوییتون

حدودا چقدر بعد از گرفتن ssn سایت بهم وقت میده؟
آیا من نمیتونم خودم به اداره مربوطه مراجعه کنم و شمارم را زودتر بگیرم ؟
لطف میکنید آدرس سایتی را که برای وقت گرفتن باید بهش مراجعه کنم اینجا بزارید.
ممنون
شماره کیس: 2010AS87XX
تاریخ دریافت نامه قبولی: می ۲۰۰۹
کنسولگری: تغییر از آنکارا به ابوظبی
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: ۵ جون ۲۰۰۹
تاریخ کارنت شدن کیس:دسامبر ۲۰۰۹
تاریخ دریافت نامه دوم:تا الان هم دریافت نکردم
تاریخ مصاحبه: ۱۵ ژانویه ۲۰۱۰
تاریخ دریافت کلیرنس: بعد از ۶۴ روز
تاریخ دریافت ویزا :۲۸ مارچ ۲۰۱۰


پاسخ
تشکر کنندگان: SH1A2R3 ، nedaba




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان