کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
دالاس، ایالت تگزاس
سهیل خان فقط کنجکاو بودم که مزیت های این شهر چیه چون مقصد بعضی از مهاجران شده.
مثلا در تاپیک دیگری نوشته بودید که برای خرید خونه چقدر ساده تر هست نسبت به کالیفرنیا.

مهمترین مساله البته در بدو ورود برای یک مهاجر پیدا کردن کار هست تا بتونه از عهده مخارجش دربیاد.
من بیشتر کار، امکان تغییر شغل به واسطه وجود کارخونه ها، ترافیک، بزرگی و کوچیکی شهر، هوای آلوده یا تمیز، امنیت و جرم خیزی، مدارس و آموزش، امکان پیشرفت برای یک مهاجر و تصدی شغل های تاپ در یک کارخونه (طبیعتا این بحث نژادپرستی رو پیش میاره). چند ملیتی بودن شهر، entertainment و جاهای دیدنی و آموزشی برای بزرگسال و بچه و سایر چیزهایی کع در زندگی بهش اهمیت می دهیم.
آیا این شهر دارای بازار کار خوبی هست؟ نرخ بیکاری چقدره؟ چه تعداد شغل هر ماه اضافه میشوند؟
مدرسه هاش امتیازشون در ایالت و در کشور چنده؟
دانشگاه هاش همینطور؟
ترکیب جمعیتیش چی هست؟ چند درصد اقلیت ها در چه سطحی از کارها مشغول هستند؟ مثلا امکان داره شما بعد از سه سال از ورودتون بتونید مدیر دپارتمان یک کارخونه بشید؟
ترافیک و بزرگراه ها و آلودگی در مقایسه با دیگر شهرها و رتبه اش؟
امن بودن و رتبه اش در کشور؟
مناطق تفریحی و دیدنی؟ موزه ها و پارک های طبیعی برنامه های اموزشی برای بجه ها هزینه های آنها؟
قیمت خونه ها و اجاره و هزینه زندگی. مالیات و سطح درآمد ها؟

اینها می تونه چک لیست خوبی باشه برای انتخاب یک شهر.
البته فکر کنم این ارسال رو منتقل کنم به تاپیک دیگری.

(2013-08-04 ساعت 08:01)soheilbadami نوشته:  درسته اما اگر کمی بیشتر توضیح بدی که منظور نظرت روی چه مواردی هست و معیار خوبی و بدی برات چی هست یا بقول خودمون چه فکری در سر داری شاید بیشتر بشه براش توضیح داد.
پاسخ
تشکر کنندگان: A.R.R ، amir82 ، el333 ، soheilbadami ، alirz ، mohamadir ، alirezanz
(2013-08-02 ساعت 03:14)User نوشته:  دوستانی که در دالاس زندگی می کنند یک سوال دارم:

اگر همین کاری که الان دارید رو در کالیفرنیا (لس آنجلس) داشته باشید آیا حاضر هستید جابجا شوید و به این ایالت نقل مکان کنید؟ چرا؟ اگر جواب منفیست، چرا نه؟
ممنون میشم دلایلتون رو بشنوم در تایید رفتن یا ماندن. دلایلی که طبیعتا برآمده از تجربه زندگی شماست.

یوزر عزیز سوال جالبی بود ولی نظریه من و همسرم متفاوت هست Big Grin
من اگه همین شرایط باشه با تمامی امکاناتی که الان اینجا دارم و شغلم و همه چیز ، جوابم مثبته ولی همسرم اینو نمیگه ایشون مخالفن میگن نه دالاس برای زندگی خوبه و بقیه ایالتها برای تفریح و گردش البته طبق تحقیقی که از دوستان خیلی قدیمیمون در دالاس کردیم همه همین نظر رو دارن میگن توی تگزاس میشه سیو کرد و برای خوشگذرانی و تفریح و گردش به ایالتهای دیگه رفت به دلیل ارزان بود Tongue
ولی من همیشه آماده ریسک و مهاجرتم و دوست دارم همیشه تازه ها رو امتحان کنم Cool
موفق باشید
شريف ترين دلها دلي است که انديشه آزار کسان در آن نباشد . زرتشت
زندگي تاس خوب آوردن نيست ، تاس بد را خوب بازي کردنه .
براي مشورت خردمندان را برگزين تا از ملامت و ندامت در امان باشي .
پاسخ
تشکر کنندگان: A.R.R ، roeentan ، amir0_0amir ، amir82 ، User ، el333 ، Danoosh ، سو سو ، yalda91 ، KIMIA2005 ، mitr.p ، qeshmi ، mohamadir ، alirezanz ، Memolk
بشرا خانم مرسی از نظرتون.
البته از روی رفتار دو نفر نمیشه نتیجه گیری کرد. اینجا هم آدم خوب پیدا می شود.
به نظر من هم کلاس رفتار مردم اینجا خیلی بالا نیست. دلیلش هم گوناگونی شدید ترکیب جمعیتی اینجاست. البته بد هم نیست این. شما می تونی همه ملیت ها و فرهنگشون رو اینجا ببینی.

بیشتر هدفم باز کردن بیشتر این بحث بود تا مهاجران جدیدی که وارد می شوند یا قصد دارند ساکن این شهر شوند دید واقعی تری داشته باشند. مثلا همه ما شنیدیم که میگین دالاس ارزان هست. چقدر ارزان؟ مثلا چند درصد از حقوق ماهانه شما صرف خورد و خوراک می شود؟ چند درصد اجاره خانه؟ چند درصد حمل و نقل؟
فکر کنم با عدد بهتر بشه یک شهر رو شناسوند.

(2013-08-04 ساعت 17:46)boshra نوشته:  من با توجه له اینکه 5 ابالت رو دیدم و خصوصا کالیفرنیا فقط احساس کردم پوبم رو تلف کردم برای لس انجلس.
به هیچ عنوان کلاس رفتاری و عادات و احترام و ارزانی و سبک زندگی و نویی زندگی با اینجا قابل مقایسه نبود. ماشالا با همون دو تا فروشنده ایرانی که برخورد داشتیم چنان حالمون رو گرفتند که از نزدیک ایرانی های دیگه هم رد نشدیم. ضمن اینکه امار مهاجرت از کالفرتیا به تگزاس گویای خیلی از مسایل هست... شاید تو اونجا بشه فقط مقداری شهر سانفرانسیسکو رو از نظر رقتارهای اجتماعی با اینجا مقایسه کرد.!!!!
پاسخ
تشکر کنندگان: el333 ، boshra ، mohamadir ، alirezanz
(2013-08-05 ساعت 01:15)mahdis نوشته:  من اگه همین شرایط باشه با تمامی امکاناتی که الان اینجا دارم و شغلم و همه چیز ، جوابم مثبته ولی همسرم اینو نمیگه ایشون مخالفن


من هم داشتم فکر می کردم که اگر کار فعلیم و امکان پیشرفتی که دارم و بعضی مزایای دیگر مثل دانشگاه های بسیار خوب (Caltech, USC, UC Berkley, UCLA) در تکزاس وجود داشت با توجه به ارزانی بیشتر شاید می اومدم دالاس. اما هنوز این شهر ناشناخته است برایم.
فقط می دانم که ظاهرا برای اسکان اونجا خیلی راحتتره!
پاسخ
تشکر کنندگان: el333 ، mitr.p ، mahdis ، mohamadir ، alirezanz
دوست خوبم

فراموش نکن که در بدو ورودم یک ماهی رو در لس انجلس گذروندم و سالی دو بار دارم به اونجا سفر می کنم. وانگهی هرچند رابطه ام با ایرانی های اونجا (نه لزوما دوستان مهاجرسرایی) حالت محافظه کارانه گرفته، هنوز هم با جماعت ایرانی اونجا در تماسم و دانسته هام محدود به تلویزیون واینترنت نیست.

(2013-08-03 ساعت 22:45)User نوشته:  مرسي از ارسالت. هر كدوم از دليل هات بسيار قابل تامل هستند بهصوص اخريش كه به نظرم مقدار زيادي شخصيه. فكر مي كنم برداشت عمومي از ايرانيان لس انجلس همون كانالهاي دوزاري ماهواره اي باشه. راستش خيلي از ايرانيهاي ابنجا با شهرام همايون و هخا و امثالُهم خيلي متفاوتند.
يك چيزي كه خيلي آزار دهنده ولي، اينه كه اين شهر به خاطر اينكه قشر هنرپيشه زندگي مي كنند توش، يك سري عادات پيش آورده كه اصلا راست كار ماهاست.
براي همين اين ويژگيها كمي بارز تر ديده ميشه.
اما در مجموع جامعه ايرانيهاي اينجا اينقدر كه توي ايران بدنام و اوازه اند ابنجا نيستند.
قرعه كشي 2010 خاطره شد ...
پاسخ
تشکر کنندگان: el333 ، mahdis ، mohamadir ، alirezanz
(2013-08-05 ساعت 01:04)User نوشته:  سهیل خان فقط کنجکاو بودم که مزیت های این شهر چیه چون مقصد بعضی از مهاجران شده.

اینها می تونه چک لیست خوبی باشه برای انتخاب یک شهر.
البته فکر کنم این ارسال رو منتقل کنم به تاپیک دیگری.

(2013-08-04 ساعت 08:01)soheilbadami نوشته:  درسته اما اگر کمی بیشتر توضیح بدی که منظور نظرت روی چه مواردی هست و معیار خوبی و بدی برات چی هست یا بقول خودمون چه فکری در سر داری شاید بیشتر بشه براش توضیح داد.
البته من ریز این امارها رو ندارم ولی نکته اینه که همونطور که میدونی اینجا یک کلانشهر بی سر و ته هست با شهر ها و کانتیهای مختلف که هرکدوم در عین تشابه در یکسری ویزگی اختلافهای زیادی میتونن داشته باشن از نظر ترکیب جمعیت اشتغال سطح درامد و غیره درست مثل همون منطقه که اسم کلی اون لس اجلس هست ولی میدونی که مناطق مختلفش چقدر با هم فرق داره اما امارها معمولا اورج یک منطقه بزرگ یا کلانشهر رو نشون میدن ولی در هر حال برای یک شمای کلی مفیدند شاید امار شهر به شهر یا کانتی هم موجود باشه که مطمئن نیستم. در کل مزیت این شهر رو میشه توی 2 تا مورد کلی گفت که یکی مسکن هست که مناسبه و یکی تعداد و میزان اشتغال و دلیل اصلی این اشتغال هم نبود استیت تکس هست که بیزنسهای زیادی رو به اینجا اورده که اشتغالزایی رو بالا میبرن ولی همین نبود تکس استیت مثل یک شمشیر 2 لبه عمل میکنه طوریکه تکزاس رو به یکی از ایالتهای فقیر تبدیل کرده که میزان افراد زیر خط فقرش تا مثل اینکه 8 درصد بالای اورج هست و درضمن یکی از بدترین ایالتها از نظر خدمات عمومی مثل بیمه بهداشت-درمان و حمل و نقل هست و هونطور که میدونیم امار بالای فقر معمولا باعث امار بالای جرم هم خواهد بود البته همونطور که گفتم این امار اورج هست و مربوط به کل ایالت.
در مورد دانشگاه البته دانشگاهای معروف و معتبری اینجا هستن و دالاس یکی از قطبهای تحقیقات پزشکی و مراکز مهم اون در امریکاست مثل حمل و نقل هواییش و کارخانجات اسلحه سازی به نام.
در مورد تفریحات و اینها هم خب کمابیش چیزایی هستن که بیشتر در دان تانهای دالاس و فورتورد قرار میگیرن یا اطراف اونا که ممکنه کسی در سال هم گذارش نیفته مگر با برنامه قبلی ولی هر دو جاهای با صفایی هستن و شبی نیست که برنامه یا کنسرتی اجرا نشه. اما کلی میخوام بگم که اینجا هم مثل 90 دصد بقیه امریکا شما به دلایل مختلف جریان و سیلان زندگی رو حس نمیکنی یعنی چیزی که در تهران یا استانبول یا اتن یا رم وغیره میبینی خب نیست توی سنفرنسیسکوش هم من ندیدم فقط در منهتن تقریبا بود.
اما کلا منطقه بدی نیست و اب و هواش هم در شمال تکزاس قابل تحمله.
همه اینها رو هم که گفتم یوزر جان تا ادم خودش حداقل یکسال در جایی زندگی نکنه مسلما به زوایای اون پی نمیبره. در ضمن من شخص خودم دوست داشتم که در لوس انجلس یا سن هوزه میبودم و دلیلش هم دوستان و چند فامیل بسیار عزیزی هست که اونجا دارم که فعلا قسمت طور دیگری هست.
شما هم اگر قصد کردی ما اینجا در خدمت هستیم و کارهاتو 3 سوته انجام میدیم Smile برای گرفتن کار هم که با سابقه کاری امریکا مشکل چندانی نداری ایشالا.
عجب روده درازی شد !
پاسخ
تشکر کنندگان: gbtm ، amir0_0amir ، سو سو ، farzad47 ، el333 ، itsmasoud ، amir82 ، yalda91 ، maxsupermax ، A.R.R ، User ، boshra ، KIMIA2005 ، mahdis ، roeentan ، mirman ، rezajoon ، Saeedv13 ، Kingrazor ، qeshmi ، mohamadir ، ffrfar ، alirezanz
(2013-08-05 ساعت 19:51)A.R.R نوشته:  ضمن عرض سلام خدمت دوستان من واقعاً زمانيكه نوشته هاي بعضي دوستان مثل جناب يوزر يا سهيل بادامي و... رو ميخونم لذت ميبرم كه چقدر بعضي دوستان بزرگوارانه در تمام بخش ها به سؤالات كساني كه حتى نديدندشون پاسخ ميدن اميدوارم هميشه سالم و سلامت باشيد.

اين سؤالاتي كه ميپرسم شايد تكراري باشه اگر هست لطف كنيد بگيد تا پاكش كنم كه نظم تاپيك به هم نريزه؛

١-كدوم بانك رو تو تگزاس پيشنهاد ميديد كه براي شروع توش حساب باز كنيم و شروع به ساختن كرديت كنيم؟(البته من سوشال نامبر دارم)

٢-براي اجاره خونه تو تگزاس شنيدم سخت ميگيرن براي كساني كه كرديت و سوشال ندارند حالا اگر كسي سوشال داشته باشه و كرديت نداشته باشه بازم همونقدر سخت گيري ميشه؟

٣-براي كار ساده ديدم جايي گفته بودن اعلام نكنيد مدرك دانشگاهي داريد چون امكان داره قبول نكنن و بگن over qualify هستيد
در جاي ديگري شنيده بودم كه اعلام كنيد كه شغل سطح پايينتون به مرو ارتقا پيدا كنه حالا كدوم درسته؟

٤-براي خريد و بيمه ماشين با توجه به قانون تگزاس قبل از گرفتن لايسنس ميشه اقدام كرد يا بايد حتماً لايسنس نامبر داشت؟


تشكر


سلام من فقط جواب سؤال آخر رو مي دونم كه بأيد لاينس رانندكي داشته باشيد
اكه خواستيم برام مسيج بذاريد بهتون يكي از دوستانو معرفي كنم كه تو كار ماشينه و خيلي منصفه .موفق باشيد.
خدایا فقط به تو پناه میارم خودت دستمو بگیر .آمین Smile
پاسخ
تشکر کنندگان: roeentan ، A.R.R ، mohamadir ، alirezanz ، alirezanz ، Alex 2014
ﺳﻼﻡ ﺑﻪ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ عزيﻳﺰ
ﻫﻔﺘﻪ ﺩﻳﮕﻪ اﺳﺒﺎﺏ ﻛﺸﻲ اﺯ ﺑﻪ ﻣﺤﻞ ﺟﺪﻳﺪ ﺩاﺭﻡ ﻛﻪ ﻧﻬﺎﻳﺘﺎ 5 ﺩﻗﻴﻘﻪ ﺑﺎ ﻫﻢ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺩاﺭﻩ. ﻓﻘﻄ ﻣﺐل و ﺗﺨﺖ ﻣﻴﺨﻮاﻡ ﺟﺎﺑﺠﺎ ﻛﻨﻢ. ﺑﺮاﻣﻮﻥ ﻳﻪ ﺗﺮاﻙ ﻛﻮﭼﻴﻚ ﻛﺎﻓﻴﻪ. ﻣﻴﺪﻭﻧﻴﺪ اﺯ ﻛﺠﺎ ﺑﻪ ﺻﺮﻓﻪ ﺗﺮﻩ ? و ﻧﻬﺎﻳﺘﺎ ﻳﻚ ﻛﺎﺭﮔﺮ ﺑﺮاﻱ ﻳﻪ ﺳﺎﻋﺖ اﺯ ﻛﺠﺎ ﻣﻴﺸﻪ ﮔﻴﺮ اﻭﺭﺩ? ﻣﻤﻨﻮﻥ
[font=Times New Roman]صبورانه در انتظار زمان بمان ! هر چیز در زمان خودش رخ میدهد .
باغبان حتی اگر باغش را غرق اب هم کند درختان خارج از فصل خود میوه نمی دهند[/font]
پاسخ
تشکر کنندگان: yalda91 ، mohamadir ، alirezanz
(2013-08-06 ساعت 00:10)yalda91 نوشته:  
(2013-08-05 ساعت 19:51)A.R.R نوشته:  ضمن عرض سلام خدمت دوستان من واقعاً زمانيكه نوشته هاي بعضي دوستان مثل جناب يوزر يا سهيل بادامي و... رو ميخونم لذت ميبرم كه چقدر بعضي دوستان بزرگوارانه در تمام بخش ها به سؤالات كساني كه حتى نديدندشون پاسخ ميدن اميدوارم هميشه سالم و سلامت باشيد.

٤-براي خريد و بيمه ماشين با توجه به قانون تگزاس قبل از گرفتن لايسنس ميشه اقدام كرد يا بايد حتماً لايسنس نامبر داشت؟

تشكر


سلام من فقط جواب سؤال آخر رو مي دونم كه بأيد لاينس رانندكي داشته باشيد
اكه خواستيم برام مسيج بذاريد بهتون يكي از دوستانو معرفي كنم كه تو كار ماشينه و خيلي منصفه .موفق باشيد.
تشكر
چشم حتماً اگر اومدم دالاس مزاحمتون ميشم ولي فعلاً در مورد ايالت در حال بررسي هستم نظرم روي سن آنتونيو هست فعلاً
"پيروز و سربلند باشيد"
پاسخ
تشکر کنندگان: yalda91 ، mohamadir ، alirezanz
سهیل خان بسیار خوب بود و البته بی طرفانه.
یک مشکلی که من در بعضی ارسال ها می بینم اینه که ما تمایل داریم شهری رو که در اون زندگی می کنیم بهترین نشون بدهیم و نقاط ضعفش را نبینیم.
اما قضاوت بی طرفانه باعث میشه دید بهتری داشته باشیم وکمک کننده است. و البته بدی یک شهری دلیل بر خوبی دیگری نیست و برعکس.

راستش من یک چند وقتی هست دنبال اینم که محل بهتری برای زندگی پیدا کنم (فرقی نمی کنه کالیفرنیا یا خارج از آن). شهری که در آن هستم بسیار خوبه ولی مدرسه هاش جالب نیست. شهرهای بهتر بسیار گرون هستند و کلا فرهنگ غالب در لس آنجلس به خاطر وجود هالیوود روی خیلی از اقلیت ها تاثیر گذاشته و مورد پسند ما نیست.
ولی ظاهرا دالاس بد نیست. در مجموع برای زندگی خوبه ولی شاید برای ماجراجویی زیاد جالب نباشه. یک مقداری شرایط کسب و کار نسبت به اینجا جذاب نیست البته دلیلش اینه که بسیاری از شرکت های بیوتک و دارویی اینجا هستند و این راست کار من هست.

بازم ممنونم از وقتی که گذاشتید و نوشته هایی که از تجربه زندیگتون هست.
(2013-08-05 ساعت 11:38)soheilbadami نوشته:  البته من ریز این امارها رو ندارم ولی نکته اینه که همونطور که میدونی اینجا یک کلانشهر بی سر و ته هست.و
.... در کل مزیت این شهر رو میشه توی 2 تا مورد کلی گفت که یکی مسکن هست که مناسبه و یکی تعداد و میزان اشتغال...

همه اینها رو هم که گفتم یوزر جان تا ادم خودش حداقل یکسال در جایی زندگی نکنه مسلما به زوایای اون پی نمیبره. در ضمن من شخص خودم دوست داشتم که در لوس انجلس یا سن هوزه میبودم و دلیلش هم دوستان و چند فامیل بسیار عزیزی هست که اونجا دارم که فعلا قسمت طور دیگری هست.
شما هم اگر قصد کردی ما اینجا در خدمت هستیم و کارهاتو 3 سوته انجام میدیم Smile برای گرفتن کار هم که با سابقه کاری آمریکا مشکل چندانی نداری ایشالا.
عجب روده درازی شد !

میترای عزیز
اینجا بعضی ها با تراک جلوی Home Depot یا جلوی UHaul می ایستند. می تونی ازشون کمک بخواهی.
من یک بار برای یک بنده خدایی رفتم از این تراک ها گرفتم. نصف پولی که UHaul می گرفت رو گرفت و تازه کمک هم کرد.

(2013-08-06 ساعت 00:10)mitr.p نوشته:  ﺳﻼﻡ ﺑﻪ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ عزيﻳﺰ
ﻫﻔﺘﻪ ﺩﻳﮕﻪ اﺳﺒﺎﺏ ﻛﺸﻲ اﺯ ﺑﻪ ﻣﺤﻞ ﺟﺪﻳﺪ ﺩاﺭﻡ ﻛﻪ ﻧﻬﺎﻳﺘﺎ 5 ﺩﻗﻴﻘﻪ ﺑﺎ ﻫﻢ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺩاﺭﻩ. ﻓﻘﻄ ﻣﺐل و ﺗﺨﺖ ﻣﻴﺨﻮاﻡ ﺟﺎﺑﺠﺎ ﻛﻨﻢ. ﺑﺮاﻣﻮﻥ ﻳﻪ ﺗﺮاﻙ ﻛﻮﭼﻴﻚ ﻛﺎﻓﻴﻪ. ﻣﻴﺪﻭﻧﻴﺪ اﺯ ﻛﺠﺎ ﺑﻪ ﺻﺮﻓﻪ ﺗﺮﻩ ? و ﻧﻬﺎﻳﺘﺎ ﻳﻚ ﻛﺎﺭﮔﺮ ﺑﺮاﻱ ﻳﻪ ﺳﺎﻋﺖ اﺯ ﻛﺠﺎ ﻣﻴﺸﻪ ﮔﻴﺮ اﻭﺭﺩ? ﻣﻤﻨﻮﻥ
اشکان اون فرهنگ مختص به ایرانی ها نیست. همه ملیت هایی که لس آنجلس زندگی می کنند همینجوری هستند. اصلا این جزیی از فرهنگ لس آنجلسی شده. از روس ها گرفته تا ارمنی و فیلیپینی و چینی ها و کره ای ها همه این فرهنگ لس آنجلسی رو دارند. مدیر ساختمان ما اهل آریزوناست. میگه توی ایالت های دیگه مردم خیلی افتاده و معمولی هستند و خیلی اهل کمک به همدیگرند. ولی اینجا فرق می کنه. من اینو از چندین نفر که از ایالت های دیگه اومدند اینجا کار می کنند شنیدم که فکر نکنید آمریکا یعنی اونی که توی هالیوود می بینید!
فکر کنم کار درستی کردی که از رفتی ایالتی دیگه. چون ظاهرا نمی تونی با این فرهنگ کنار بیایی.
از ظرفی من خیلی از مردم رو می دونم که از ایالت های دیگه اومدند اینجا کار می کنند. دلیلش رو بیکاری ایالت خودشون می گفتند.

نتیجه اینکه من بدون کار نمی تونم زندگی کنم. ولی می تونم انتخاب کنم چجوری زندگی کنم البته نه 100 در صد!

(2013-08-05 ساعت 11:06)Ashkan78 نوشته:  دوست خوبم
فراموش نکن که در بدو ورودم یک ماهی رو در لس انجلس گذروندم و سالی دو بار دارم به اونجا سفر می کنم. وانگهی هرچند رابطه ام با ایرانی های اونجا (نه لزوما دوستان مهاجرسرایی) حالت محافظه کارانه گرفته، هنوز هم با جماعت ایرانی اونجا در تماسم و دانسته هام مخدود به تلویزیون واینترنت نیست.
پاسخ
تشکر کنندگان: mitr.p ، soheilbadami ، کاوه شیز ، el333 ، A.R.R ، amir82 ، mohamadir ، alirezanz ، alirezanz
ابشننوررزطظظظ|تنننپ الیسطنن
Case No: 2013AS5xx
تعداد اعضا: 2 نفر
کنسولگری: آنکارا،تاریخ کارنت شدن:13 August،
نامه دوم: 20 September
،تاریخ مصاحبه :nov19
نتیجه:يكضرب
ورود به امریکا: 14 اپریل 2013
تگزاس.دالاس
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2013-08-06 ساعت 00:10)mitr.p نوشته:  ﺳﻼﻡ ﺑﻪ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ عزيﻳﺰ
ﻫﻔﺘﻪ ﺩﻳﮕﻪ اﺳﺒﺎﺏ ﻛﺸﻲ اﺯ ﺑﻪ ﻣﺤﻞ ﺟﺪﻳﺪ ﺩاﺭﻡ ﻛﻪ ﻧﻬﺎﻳﺘﺎ 5 ﺩﻗﻴﻘﻪ ﺑﺎ ﻫﻢ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺩاﺭﻩ. ﻓﻘﻄ ﻣﺐل و ﺗﺨﺖ ﻣﻴﺨﻮاﻡ ﺟﺎﺑﺠﺎ ﻛﻨﻢ. ﺑﺮاﻣﻮﻥ ﻳﻪ ﺗﺮاﻙ ﻛﻮﭼﻴﻚ ﻛﺎﻓﻴﻪ. ﻣﻴﺪﻭﻧﻴﺪ اﺯ ﻛﺠﺎ ﺑﻪ ﺻﺮﻓﻪ ﺗﺮﻩ ? و ﻧﻬﺎﻳﺘﺎ ﻳﻚ ﻛﺎﺭﮔﺮ ﺑﺮاﻱ ﻳﻪ ﺳﺎﻋﺖ اﺯ ﻛﺠﺎ ﻣﻴﺸﻪ ﮔﻴﺮ اﻭﺭﺩ? ﻣﻤﻨﻮﻥ

هردوش رو توی کرگز لیست میتونین پیدا کنین به مقدار وافی یا مور دن ایناف ! یا در هر شهری هستین به دانتان اونجا برید و سراغ کارگر رو بگیرید ( از یک پیپ بنزین ! ) ولی بعیده برای 1 ساعت بیان.
پاسخ
تشکر کنندگان: el333 ، User ، mirman ، mitr.p ، mohamadir ، alirezanz
دوستان برا تگزاس- دالاس گواهینامه رانندگی بین المللی قابل قبو ل هستش ؟؟ یک مدت رو میتونیم با گواهینامه بین المللی اونجا رانندگی کنیم تا گواهینامه رو بگیریم ؟
.زندگی کوتاه است و راه دراز و فرصت ها زود از دست می روند
پاسخ
تشکر کنندگان: hamidrezapir1 ، mohamadir
آیا دوستان عزیزی که دالاس ساکن هستند اطلاعاتی در مورد خرید Condo دارند؟و اگر آژانس املاک ایرانی می شناسند با پیام خصوصی بنده را مطلع سازند.
پاسخ
تشکر کنندگان: mohamadir
(2013-08-06 ساعت 18:24)KIMIA2005 نوشته:  دوستان برا تگزاس- دالاس گواهینامه رانندگی بین المللی قابل قبو ل هستش ؟؟ یک مدت رو میتونیم با گواهینامه بین المللی اونجا رانندگی کنیم تا گواهینامه رو بگیریم ؟

یکی از دوستان ما در تگزاس زندگی میکنه. امروز زنگ زد اداره راهنمایی و رانندگی آنجا . بهش گفتند تا سه ماه میتونن با گواهینامه ایران (ترجمه شده) رانندگی کنند و تا یک سال با گواهینامه بین المللی. نمیدونم آفیسر آن اداره تا چه حد اطلاعات داشته و درست گفته یا نه. من از دوستان مهاجرسرایی در تگزاس هم سوال کردم، آنها هم گفتند تا سه ماه میشه با گواهینامه ایران رانندگی کرد.
case number: 2013AS00005200 ایروان W1A
آموزش زبان انگلیسی: www.eslpod.com
پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان