کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
هیوستون، ایالت تگزاس
(2016-11-01 ساعت 17:31)Rahro نوشته:  
(2016-11-01 ساعت 09:07)afshin417 نوشته:  
(2016-11-01 ساعت 07:05)Rahro نوشته:  دوست گرامى سلام،
مدرسه هاى خوب تو بيشتر مناطق هستند، شما بايد اول محل كارتون مشخص باشه كه با توجه به نوع ويزا حدس ميزنم بدونى دقيقا كجا هست. اگر بگى كدوم محله كار ميكنى شايد بهتر بشه راهنمايي كرد. بطور كلى Sugar Land و Katy  كلى مدرسه خوب دارن ولى بايد محل رو بشناسى.

شاد باشى

سلام دوست عزیز
از راهنماییتون تشکر میکنم  بله تقریبا می دانم  کاری که برای  من اقدام شده  پیتزا هات در هیوستون است ولی کدام شعبه نمی دانم  هنوز وکیلم اعلام نکرده  در این دو منطقه که گفتید خانه دو خوابه به طور متوسط چقدر هست ممنون میشم لطف میکنید

سلام،
آپارتمان دو خوابه از ١٠٠٠$ به بالا.

شاد باشى

سلام
بسیار متشکرم ا ز راهنماییتون موفق باشید
پاسخ
تشکر کنندگان:
Rahro عزیز خیلی به خوبی به تمام موارد اشاره کردن. موردی برای اضافه کردن نمونده.
من از دوستان می خوام خیلی به دقت به جواب سوالات توجه کنن. شما تقریبا هیچ جای دیگه به غیر از مهاجرسرا نمی تونین به راحتی این همه اطلاعات رایگان اونم به فارسی به دست بیارین. به نظر من در نوع خودش یه دایره المعارف مهاجرتیه. البته هر از چند گاهی نیاز به پاکسازی اطلاعات اضافی داره. من در ادامه جواب های Rahro یه سری اطلاعات عمومی که تو همین تاپیک بارها هم اعلام شده رو مجددا برای دوستان تازه وارد تکرار می کنم. امیدوارم به درد بخوره.
1-ادامه تحصیل (چیزی که ناف همه ما رو از بچگی باهاش بریدن):
اگر با لاتاری میاین و قصد ادامه تحصیل دارین بدونین که بزرگترین موهبت شما که همه بچه های که اینجا با ویزای F1 هستن آرزوشو دارن داشتن مجوز اقامت دایم و کاره. بله. همون گرین کارت. پس اگه واقعا و واقعا نیت این کار رو دارین درنگ نکنین. اصلا و ابدا منتظر اومدن نباشین که با اومدن به اینجا و مشغول به کار شدن این پروسه عقب میوفته یا بعضا فراموش میشه. اگر نیت اومدن به هیوستون رو دارین دم دست ترین گزینه UH هست. از همون ایران برین تو سایت دانشگاه هرچی اطلاعات می خواین به دست میارین. با دپارتمان مورد نظر مکاتبه کنین و ازشون راهنمایی بخواین. GRE و تافل رو همون ایران بدین. تو ایران وقت برای درس خوندن بیشتر دارین. مدارک دانشگاهی و ریز نمرات رو حتما ترجمه کنین. تا رسیدین می تونین مدارک رو ارزیابی کنین. در یک کلام طوری بیاین که تو همون چند هفته اول برین سر کلاس. به نظر من اگه نیت ادامه تحصیل رو دارین ارزش داره یه بار بیاین و پاس سفید بگبربن و برگردین ایران تا گرفتن پذیرش کارا رو ایران انجام بدین. برای سایر دانشگا ها هم همین مراحل رو دنبال کنین.
2-اقامت:
هیوستون شهر بزرگیه. چهارمین شهر بزرگ ایالات متحده تو بزرگترین ایالت داخلی آمریکا. شهر متراکمی نیست و به همراه شهرهای حومه مساحت بسیار بزرگی رو شامل میشه. کانرو. وودلند. کیتی. شوگرلند. پیر لند. فرندزوود و .....خیلی از شهر های دیگه همه چسبیده به هم و چسبیده به هیوستون. پس خیلی مهمه که بدونین تو کدوم زیپ کد و منطقه شهری قصد سکونت دارین. هر جای هیوستون و این نقاط دیگه که گفتم بخواین زندگی کنین برای یه خوابه حداقل 600 (اصلا زندگی تو همچین جایی رو به غیر از حالت خاص توصیه نمی کنم ) تا 1500 ( حد عالی نه اعلی ) باد پرداخت کنین. پس شما برای یه خوابه یه جای خوب و امن بین 800 تا 900 می تونین کنار بزارین. برای دو خوابه هم بین 1000 تا 1500 می تونین جای خوب ساکن بشین. اگر در ابتدا بدون برنامه خاصی میاین سعی کنین تو مناطق غرب هیوستون بین دو لوپ 610 و 8 دنبال محل سکونت باشین تا برای امورات روزمره زندگی مسافت زیادی رو طی نکین. حتما قبل از اومدن نقشه به روز شده شهر رو از روی گوگل مپ بررسی کنین. از تو وبسایت های کرایه آپارتمان مناطق مورد نظر رو تو پیش از اومدن چک کنین. اگر هم به هتل یا آپارتمان میرین سعی کنین تو همین مناطق باشه و حتما اگر قصد موندن مدت دار دارین ازشون تخفیف بگیرین. بعد از پیدا کردن کار هم می تونین به جای جدید که نزدیک محل کارتون باشه نقل مکان کنین.
3- تحصیل بچه ها :
اینجا هم مثل ایران ناحیه های مختلف آموزشی داره که اصطلاحا بهش School District گفته میشه. می تونین برنامه اومدن رو طوری تنظیم کنین که بچه ها تا رفتن به مدرسه تو آمریکا چند ماهی رو فرصت داشته باشن با محیط اجتماعی اینجا خوب بگیرین. من بچه مدرسه ای ندارم و تنها می تونم توصیه کنم. دوستان دیگه بهتر می تونن نظر بدن. تو هر School District مدرسه های خوب یا بد وجود داره. می تونین از تو وبسایت School District هر منطقه رتبه مدرسه ها و درصد تفکیک نژادی هر مدرسه رو چک کنیم. مداری با درصد بالای سیاهپوست و هیسپانیک رئ اصلا توصیه نمیکنم. درصد سفیدها و آسیایی ها هرچه بیشتر باشه کیفیت مدرسه بهتره. کیتی و شوگرلند و همینطور بخش هایی از پیرلند مدارس خوبی دارن. همون غرب هیوستون رو که برای سکونت معرفی کردم تو منطقه HISD و SBISD قرار داره که می تونین مدارس خوبی رو اونجا پیدا کنین. البته HISD کلا School District خوبی نیست اما همونطور که گفتم مدارس خوب هم توش پیدا میشه. قطع به یقین بچه های شما به خاطر زبان و تغییر سیستم آموزشی و بالطبع شرایط محیطی و اجتماعی متفاوت و بسته به سنشون دچار چالش خواهند شد در ابتدا و این هنر شماست که این موضوع رو مدیریت کنین. من همسرم معلم دبستانه و این گفته های من بر اساس اطلاعات ایشونه. نگران تحصیل بچه ها نباشین. اینجا امکانات تحصیلی به مساوی بین همه هست و اگر صبور باشین و بتونین خوب موضوع رو مدیریت کنین بچه ها ثمره این سختی رو در آینده خواهند چشید.
4-کار:
هر کاری اگر خوب بلد باشین مشابهش اینجا هست. پس اگر کار بلد هستین نگران نباشین. می بینم دوستان سوال می کنن که برای این رشته کار هست یا نه. دوستان اینجا برای همه رشته ها کار هست. فقط باید کارتون رو بلد باشین. اگر تو کارتون حرفه ای هستین یه رزوم خوب برای خودتون درست کنین. لینکدین رو فراموش نکنین. تو وبسایت های کاریابی مثل Indeed دنبال کلید واژه شغل خودتون باشین. ببینین برای تخصص شما چه کارایی اینجا وجود داره و رزومه خودتون رو برای این کار درست کنین. اگر مطمین هستین که به راحتی می تونین کار گیر بیارین اما هیوستون اونجور که باید طالب اون نیست اسنجا نیاین. تو آمریکا همه جایی زندگی می کنن که کار بهتری داشته بشن. هیوستون قلب نفت و گاز آمریکاست. هرچند به خاطر قیمت نفت کارا بسیار راکده اما این وضعیت همیشه به این حالت نخواهد بود. برای رشته های عمران و نقشه برداری همیشه اینجا خوبه. پرستاری مامایی و پزشکی هم به همچنین. حسابداری و همینطور هر کاری که یه جوری به ماشین ربط داشته باشه هم همینطور و خیلی از کارها و رشته های دیگه. حتما و حتما بدونین برای پیشرفت تو رشته کاری مورد نظرتون چه دوره ها و تخصص هایی رو لازم دارین. می تونین این دوره ها رو اینجا هم بگذرونین. نه بدتر از ما آمریکا مدرک گرایی بیداد می کنه. پس اگر به امید این هستین که با مدرک شما رو استخدام کنن برین بند شماره 1 رو مجددا بخونین. کارهای جنرال هم به راحتی گیر نمیاد و گاهی اوقات باید اونقدر تقاضا بدین تا شاید جور بشه. اگر هم کار جنرالی انجام میدین سعی کنین به صورت بلند مدت برنامه کاری بهتری داشته باشین. حقوق کارهای جنرال و خیلی از کارهای دیگه در حد تکنسین به صورت ساعتی پرداخت میشه. شما می تونین تو کارای جنرال رشد کنین اما حقوقتون هیچ وقت از یه حد مشخص بالاتر نخواهد رفت. می تونین تاپیک های دیگه مهاجر سرا رو در این مورد مطالعه کنین. معمولا تو هیوستون پایه حقوق کارهای جنرال ساعتی 10 تا 12 دلار هست. البته دیدم که با مبلغ پایین هم افرادی مشغول به کار شدن. مینیمم حقوق اگه اشتباه نکنم هنوز همون 7.25 دلار در هر ساعت هست. کار تمام وقت چهل ساعت در هفته هست و اضافه کار هم معمولا یک و نیم برای حساب میشه. یه خانواده دو نفره بدون بچه به شرطی که هر دو کار ساعتی 10 دلار داشته باشن می تونن چیزی نزدیک به 2500 دلار ماهیانه در بیارن بدون اضافه کار که به شرط داشته برنامه کاری بهتر در آینده می تونن از عهده مخارج اینجا بر بیان. حالا شما خودن ریسمون رو بگیر تا انتها برو و با یه جمع و تفریق ساده حساب همه چیز دستت میاد.
5-هزینه های زندگی:
تگزاس و به طبع اون هیوستون شهر گرونی نیست. عمده ترین هزینه شما همون کرایه خونه هست که قبلا عنوان شد. خورد و خوراک یه خونواده دونفره با توجه به اینکه اینجا دسترسی به مواد غذایی ایرانی راحته و میشه خونه پخت و پز کرد چیزی حدود 300 تا 500 دلار در ماهه. سعی کنین تا اونجایی که می تونین از بیرون غذا خوردن صرف نظر کنین. هر دادن پول و از دست دادن سلامته. فروشگاه ایرانی عربی فونشیا تو وستهایمر نیاز شما رو تقریبا از همه چیز برطرف می کنه. یه ماشین دست دوم بین 2002 تا 2008 رو می تونین بین 2000 تا 6000 بسته به کیفیت ماشین پیدا کنین. تو تگزاس ماشین ها زیاد راه رفتن. پس تو خرید حواستون باشه. توصیه جدی من به شما خرید ماشین ژاپنی و مخصوصا تویوتاست. هزینه ماهیانه بیمه شخص ثالث هم بین 40 تا 70 دلار در ماهه. بنزین هم به لطف ارزونی تو تگزاس چیز زیادی نیست و شاید دو باک در ماه کفایت کنه. چیزی حدود 30 تا 35 دلار. موبایل هر خط 30 تا 50 دلار. گوشی رو حتما از ایران بیارین و زیر بار قراداد همون اول نرین. اینترنت خونه 30 تا 50 دلار. برق رو باید جداگانه بخرین. ماهیانه بین 50 تا 100 دلار بسته به مصرف و قیمت پایه کمپانی. هزینه های آب و فاضلاب و شهرداری و ... که باید همراه کرایه خونه پرداخت بشه بین 30 تا 50 دلار در ماه. به غیر از این هزینه شما یه سری هزینه هایی رو هم باید بدین که فقط یک پار پرداخت میشه. هزینه کارای دفتری کرایه آپارتمان بین 150 تا 250 دلار. هزینه مورم اینترنت بین 50 تا 100 دلار. ودیعه اولیه خرید برق و یه یری هزینه های دیگه که اگه به ذهنم رسید این پست رو آپدیت می کنم.
این مطلب رو دیروقت فرصت کردم که بزارم. سعی کردم تا جایی که میشه موضوعات هیوستون رو پوشش بدم. به عنوان مثال در کورد بانک شما می تونین تاپیک حساب بانکی رو بخونین و خیلی از مباحث دیگه که تاپیک مخصوص خودشون رو دارن. اگر موضوع جدیدی به ذهنم رسید این پست رو آپدیت می کنم و از بابت هر غلط املایی هم معذرت می خوام. امیدوارم این پست کمک کوچیکی به شما کرده باشه. اگر سوالی هم دارین به خاطر طولانی بودن این مطلب روی اون نقل قول نکین تا صفحات بی خود شلوغ نشه.
موفق باشین.
لاتاری 2013
پاسخ
با سلام به دوستان سپاس فراوان از جناب Rahro عزیز و Sce عزیز که زحمت کشیدند و اطلاعات خودشون رو در اختیار همه گذاشتند. توضیحات خیلی کامل بود. هر چی بیشتر مطالعه می کنیم و اطلاعات می گیریم، باز سوالات دیگه ای پیش میاد. البته امیدواریم همون طور که الان کمک می گیریم، بعد از مستقر شدن و تجربه کسب کردن، بتونیم به دیگرون کمک کنیم و دین خودمون رو ادا کنیم. لطفا باز هم از موارد مهم و ریز و درشت هیوستون بنویسید چون برای شما هر چند ساده، برای ما اساسی هستند. باز هم تشکر می کنم.
کیس نامبر: 2017AS22##
تاریخ رویت قبولی: 3 MAY
اعضای کیس: 3 نفر (برنده اصلی همسرم+ من و دخترم)
تاریخ ارسال فرم260: 14 MAY
آنلاک اول: 20 MAY
آنلاک دوم: 24 MAY
تاریخ کارنت: September
نامه دوم: 20 September
تاریخ مصاحبه: 16 November
نتیجه مصاحبه: AP
محل مصاحبه: آنکارا، تغییر به ابوظبی توسط KCC
در انتظار کلیرنس
ارسال ایمیل به سفارت: 13 April
آپدیت برنده اصلی: 17 April
ارسال ایمیل به سفارت: 21 May
آپدیت برنده اصلی: 30 May
آپدیت برنده اصلی  و دو خطی: 13 Jun
آپدیت کل کیس: 18 Jun
دریافت ایمیل بونافاید: 25 Jun
تمدید مدیکال: 12 Aug
تحویل مدارک به سفارت: 13 Aug
آپدیت ها: 13-14-15 Aug
ایشود: 16 Aug
دریافت ویزا: روز تاریخی و با شکوه 17 آگوست 2017

         
پاسخ
تشکر کنندگان: sce ، pishtaz611
(2016-11-01 ساعت 07:05)Rahro نوشته:  
(2016-10-31 ساعت 19:39)afshin417 نوشته:  
(2016-10-31 ساعت 06:40)sce نوشته:  سفر به سلامت.
ایکاش دقیق می گفتین که در آینده دقیقا چه برنامه ای مد نظرتون هست تا شاید بهتر میشد آدرس داد. تو تمام زمینه هایی که گفتین اگر بخواین موفق بشین راهش وجود داره. توصیه من به شما رفتن یه راه تا آخره. هیچ کدوم رو نصفه نیمه ول نکنین که به هیچ جا نمیرسونه شما رو. آرایشگری اگر بتونین کار و کاسبی خودتون رو راه بنداز ین خوبه. برای نقاشی و نجاری و اینجور کارا باید لایسنس جنرال کانتراکتر داشته باشین. نقشه برداری هم بازار کاری خوبی داره و شرکت های بزرگی اینجا دنبال نقشه بردار هستن. کارای معمولی رو می تونین با کمی صبر و حوصله برای رفع امورات روزانه زندگی پیدا کنین. یه کم حوصله به خرج بدین تا کار دلخواه رو به دست بیارین. به دو خوابه نسبتا معقول رو تو هیوستون می تونین بین هشتصد تا 1000 پیدا کنین. نزدیک به هشتصد شاید خیلی خوب نباشه اما هزار و بالاتر معمولا جای خوبیه.
موفق باشین.

سلام دوست عزیز که در هیوستون هستید اگر برای شما مقدوره پاسخ من را بدهید ممنون میشم ما یک خانواده ۴ نفره هستیم پسرم ۱۵ سالشه و الا ن کلاس  نهم ودخترم ۱۰ سالشه و کلاس چهارم هستند ما از طریق   eb3 اقدام کردیم والان منتظر اعلام تاریخ مصاحبه هستیم و به امید خدا تا سال اتی باید هیوستون باشیم ما هیچ کس را انجا نداریم و من نگران مدرسه فرزندانم هستند میشه لطفا  مناطقی که مدارس خوب انجا هست را به ما معرفی کنید و پسرمن که سال اینده باید انتخاب رشته کنه ایا تو آمریکا هم کلاس دهم موقع انتخاب رشته دبیرستانه حقیقتا من خیلی نگران هستم که فرزندانم از نظر تحصیلی به مشکلی نخورند اگر راهنمایی کنید سپاس گذارم

دوست گرامى سلام،
مدرسه هاى خوب تو بيشتر مناطق هستند، شما بايد اول محل كارتون مشخص باشه كه با توجه به نوع ويزا حدس ميزنم بدونى دقيقا كجا هست. اگر بگى كدوم محله كار ميكنى شايد بهتر بشه راهنمايي كرد. بطور كلى Sugar Land و Katy  كلى مدرسه خوب دارن ولى بايد محل رو بشناسى.

شاد باشى

سلام دوست عزیز پرونده ماهممثل شما هست پیتزا هات خوشحال میشم بیشتر در ارتباط باشیم.ممنون.
پاسخ
تشکر کنندگان: kimia2016
[quote='sce' pid='730461' dateline='1478058653']
Rahro عزیز خیلی به خوبی به تمام موارد اشاره کردن. موردی برای اضافه کردن نمونده.
من از دوستان می خوام خیلی به دقت به جواب سوالات توجه کنن. شما تقریبا هیچ جای دیگه به غیر از مهاجرسرا نمی تونین به راحتی این همه اطلاعات رایگان اونم به فارسی به دست بیارین. به نظر من در نوع خودش یه دایره المعارف مهاجرتیه. البته هر از چند گاهی نیاز به پاکسازی اطلاعات اضافی داره. من در ادامه جواب های Rahro یه سری اطلاعات عمومی که تو همین تاپیک بارها هم اعلام شده رو مجددا برای دوستان تازه وارد تکرار می کنم. امیدوارم به درد بخوره.
1-ادامه تحصیل (چیزی که ناف همه ما رو از بچگی باهاش بریدن):
اگر با لاتاری میاین و قصد ادامه تحصیل دارین بدونین که بزرگترین موهبت شما که همه بچه های که اینجا با ویزای F1 هستن آرزوشو دارن داشتن مجوز اقامت دایم و کاره. بله. همون گرین کارت. پس اگه واقعا و واقعا نیت این کار رو دارین درنگ نکنین. اصلا و ابدا منتظر اومدن نباشین که با اومدن به اینجا و مشغول به کار شدن این پروسه عقب میوفته یا بعضا فراموش میشه. اگر نیت اومدن به هیوستون رو دارین دم دست ترین گزینه UH هست. از همون ایران برین تو سایت دانشگاه هرچی اطلاعات می خواین به دست میارین. با دپارتمان مورد نظر مکاتبه کنین و ازشون راهنمایی بخواین. GRE و تافل رو همون ایران بدین. تو ایران وقت برای درس خوندن بیشتر دارین. مدارک دانشگاهی و ریز نمرات رو حتما ترجمه کنین. تا رسیدین می تونین مدارک رو ارزیابی کنین. در یک کلام طوری بیاین که تو همون چند هفته اول برین سر کلاس. به نظر من اگه نیت ادامه تحصیل رو دارین ارزش داره یه بار بیاین و پاس سفید بگبربن و برگردین ایران تا گرفتن پذیرش کارا رو ایران انجام بدین. برای سایر دانشگا ها هم همین مراحل رو دنبال کنین.
2-اقامت:
هیوستون شهر بزرگیه. چهارمین شهر بزرگ ایالات متحده تو بزرگترین ایالت داخلی آمریکا. شهر متراکمی نیست و به همراه شهرهای حومه مساحت بسیار بزرگی رو شامل میشه. کانرو. وودلند. کیتی. شوگرلند. پیر لند. فرندزوود و .....خیلی از شهر های دیگه همه چسبیده به هم و چسبیده به هیوستون. پس خیلی مهمه که بدونین تو کدوم زیپ کد و منطقه شهری قصد سکونت دارین. هر جای هیوستون و این نقاط دیگه که گفتم بخواین زندگی کنین برای یه خوابه حداقل 600 (اصلا زندگی تو همچین جایی رو به غیر از حالت خاص توصیه نمی کنم ) تا 1500 ( حد عالی نه اعلی ) باد پرداخت کنین. پس شما برای یه خوابه یه جای خوب و امن بین 800 تا 900 می تونین کنار بزارین. برای دو خوابه هم بین 1000 تا 1500 می تونین جای خوب ساکن بشین. اگر در ابتدا بدون برنامه خاصی میاین سعی کنین تو مناطق غرب هیوستون بین دو لوپ 610 و 8 دنبال محل سکونت باشین تا برای امورات روزمره زندگی مسافت زیادی رو طی نکین. حتما قبل از اومدن نقشه به روز شده شهر رو از روی گوگل مپ بررسی کنین. از تو وبسایت های کرایه آپارتمان مناطق مورد نظر رو تو پیش از اومدن چک کنین. اگر هم به هتل یا آپارتمان میرین سعی کنین تو همین مناطق باشه و حتما اگر قصد موندن مدت دار دارین ازشون تخفیف بگیرین. بعد از پیدا کردن کار هم می تونین به جای جدید که نزدیک محل کارتون باشه نقل مکان کنین.
3- تحصیل بچه ها :
اینجا هم مثل ایران ناحیه های مختلف آموزشی داره که اصطلاحا بهش School District گفته میشه. می تونین برنامه اومدن رو طوری تنظیم کنین که بچه ها تا رفتن به مدرسه تو آمریکا چند ماهی رو فرصت داشته باشن با محیط اجتماعی اینجا خوب بگیرین. من بچه مدرسه ای ندارم و تنها می تونم توصیه کنم. دوستان دیگه بهتر می تونن نظر بدن. تو هر School District مدرسه های خوب یا بد وجود داره. می تونین از تو وبسایت School District هر منطقه رتبه مدرسه ها و درصد تفکیک نژادی هر مدرسه رو چک کنیم. مداری با درصد بالای سیاهپوست و هیسپانیک رئ اصلا توصیه نمیکنم. درصد سفیدها و آسیایی ها هرچه بیشتر باشه کیفیت مدرسه بهتره. کیتی و شوگرلند و همینطور بخش هایی از پیرلند مدارس خوبی دارن. همون غرب هیوستون رو که برای سکونت معرفی کردم تو منطقه HISD و SBISD قرار داره که می تونین مدارس خوبی رو اونجا پیدا کنین. البته HISD  کلا School District خوبی نیست اما همونطور که گفتم مدارس خوب هم توش پیدا میشه. قطع به یقین بچه های شما به خاطر زبان و تغییر سیستم آموزشی و بالطبع شرایط محیطی و اجتماعی متفاوت و بسته به سنشون دچار چالش خواهند شد در ابتدا و این هنر شماست که این موضوع رو مدیریت کنین. من همسرم معلم دبستانه و این گفته های من بر اساس اطلاعات ایشونه. نگران  تحصیل بچه ها نباشین. اینجا امکانات تحصیلی به مساوی بین همه هست و اگر صبور باشین و بتونین خوب موضوع رو مدیریت کنین بچه ها ثمره این سختی رو در آینده خواهند چشید.
4-کار:
هر کاری اگر خوب بلد باشین مشابهش اینجا هست. پس اگر کار بلد هستین نگران نباشین. می بینم دوستان سوال می کنن که برای این رشته کار هست یا نه. دوستان اینجا برای همه رشته ها کار هست. فقط باید کارتون رو بلد باشین. اگر تو کارتون حرفه ای هستین یه رزوم خوب برای خودتون درست کنین. لینکدین رو فراموش نکنین. تو وبسایت های کاریابی مثل Indeed دنبال کلید واژه شغل خودتون باشین. ببینین برای تخصص شما چه کارایی اینجا وجود داره و رزومه خودتون رو برای این کار درست کنین. اگر مطمین هستین که به راحتی می تونین  کار گیر بیارین اما هیوستون اونجور که باید طالب اون نیست اسنجا نیاین. تو آمریکا همه جایی زندگی می کنن که کار بهتری داشته بشن. هیوستون قلب نفت و گاز آمریکاست. هرچند به خاطر قیمت نفت کارا بسیار راکده اما این وضعیت همیشه به این حالت نخواهد بود. برای رشته های عمران و نقشه برداری همیشه اینجا خوبه. پرستاری مامایی و پزشکی هم به همچنین. حسابداری و همینطور هر کاری که یه جوری به ماشین ربط داشته باشه هم همینطور و خیلی از کارها و رشته های دیگه. حتما و حتما بدونین برای پیشرفت تو رشته کاری مورد نظرتون چه دوره ها و تخصص هایی رو لازم دارین. می تونین این دوره ها رو اینجا هم بگذرونین. نه بدتر از ما آمریکا مدرک گرایی بیداد می کنه. پس اگر به امید این هستین که با مدرک شما رو استخدام کنن برین بند شماره 1 رو مجددا بخونین. کارهای جنرال هم به راحتی گیر نمیاد و گاهی اوقات باید اونقدر تقاضا بدین تا شاید جور بشه. اگر هم کار جنرالی انجام میدین سعی کنین به صورت بلند مدت برنامه کاری بهتری داشته باشین. حقوق کارهای جنرال و خیلی از کارهای دیگه در حد تکنسین به صورت ساعتی پرداخت میشه. شما می تونین تو کارای جنرال رشد کنین اما حقوقتون هیچ وقت از یه حد مشخص بالاتر نخواهد رفت. می تونین تاپیک های دیگه مهاجر سرا رو در این مورد مطالعه کنین. معمولا تو هیوستون پایه حقوق کارهای جنرال ساعتی 10 تا 12 دلار هست. البته دیدم که با مبلغ پایین هم افرادی مشغول به کار شدن. مینیمم حقوق اگه اشتباه نکنم هنوز همون 7.25 دلار در هر ساعت هست. کار تمام وقت چهل ساعت در هفته هست و اضافه کار هم معمولا یک و نیم برای حساب میشه. یه خانواده دو نفره بدون بچه به شرطی که هر دو کار ساعتی 10 دلار داشته باشن می تونن چیزی نزدیک به 2500 دلار ماهیانه در بیارن بدون اضافه کار که به شرط داشته برنامه کاری بهتر در آینده می تونن از عهده مخارج اینجا بر بیان. حالا شما خودن ریسمون رو بگیر تا انتها برو و با یه جمع و تفریق ساده حساب همه چیز دستت میاد.
5-هزینه های زندگی:
تگزاس و به طبع اون هیوستون شهر گرونی نیست. عمده ترین هزینه شما همون کرایه خونه هست که قبلا عنوان شد. خورد و خوراک یه خونواده دونفره با توجه به اینکه اینجا دسترسی به مواد غذایی ایرانی راحته و میشه خونه پخت و پز کرد چیزی حدود 300 تا 500 دلار در ماهه. سعی کنین تا اونجایی که می تونین از بیرون غذا خوردن صرف نظر کنین. هر دادن پول و از دست دادن سلامته. فروشگاه ایرانی عربی فونشیا تو وستهایمر نیاز شما رو تقریبا از همه چیز برطرف می کنه. یه ماشین دست دوم بین 2002 تا 2008 رو می تونین بین 2000 تا 6000 بسته به کیفیت ماشین پیدا کنین. تو تگزاس ماشین ها زیاد راه رفتن. پس تو خرید حواستون باشه. توصیه جدی من به شما خرید ماشین ژاپنی و مخصوصا تویوتاست. هزینه ماهیانه بیمه شخص ثالث هم بین 40 تا 70 دلار در ماهه. بنزین هم به لطف ارزونی تو تگزاس چیز زیادی نیست و شاید دو باک در ماه کفایت کنه. چیزی حدود 30 تا 35 دلار. موبایل هر خط 30 تا 50 دلار. گوشی رو حتما از ایران بیارین و زیر بار قراداد همون اول نرین. اینترنت خونه 30 تا 50 دلار. برق رو باید جداگانه بخرین. ماهیانه بین 50 تا 100 دلار بسته به مصرف و قیمت پایه کمپانی. هزینه های آب و فاضلاب و شهرداری و ... که باید همراه کرایه خونه پرداخت بشه بین 30 تا 50 دلار در ماه. به غیر از این هزینه شما یه سری هزینه هایی رو هم باید بدین که فقط یک پار پرداخت میشه. هزینه  کارای دفتری کرایه آپارتمان بین 150 تا 250 دلار. هزینه مورم اینترنت بین 50 تا 100 دلار. ودیعه اولیه خرید برق و یه یری هزینه های دیگه که اگه به ذهنم رسید این پست رو آپدیت می کنم.
این مطلب رو دیروقت فرصت کردم که بزارم. سعی کردم تا جایی که میشه موضوعات هیوستون رو پوشش بدم. به عنوان مثال در کورد بانک شما می تونین تاپیک حساب بانکی رو بخونین و خیلی از مباحث دیگه که تاپیک مخصوص خودشون رو دارن. اگر موضوع جدیدی به ذهنم رسید این پست رو آپدیت می کنم و از بابت هر غلط املایی هم معذرت می خوام. امیدوارم این پست کمک کوچیکی به شما کرده باشه. اگر سوالی هم دارین به خاطر طولانی بودن این مطلب روی اون نقل قول نکین تا صفحات بی خود شلوغ نشه.
موفق باشین.


با سلام و تشکر از اینکه وقت میذارید و اینطور صادقانه و دوستانه بما اطلاعات میدهید اگر جسارت نباشه من میخواستم در مورد ثبت شرکت بازرگانی و یا تاسیس جایی مثل کافی شاپ یا اسنک بار اگر اطلاعاتی دارید هرچند هم مختصر بما بدهید.
ضمن اینکه من دیروز هم برای شما همینجا مصالبی نوشتم ولی ثبت نشده گویا.
با تشکر و قدردانی
کورش - تهران 17/8/95
پاسخ
تشکر کنندگان: pishtaz611 ، dv2017 ، AbbasHTC ، kimia2016
با سلام خدمت دوستان عزیز
اینجا کسی eb3 هست؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2016-11-09 ساعت 14:42)sanam2011 نوشته:  با سلام خدمت دوستان عزیز
اینجا کسی eb3 هست؟

سلام... ما هم مثل شما پیتزا هات هستیم.. منتظرالویزا...شما چطور؟
پاسخ
تشکر کنندگان: sanam2011 ، pishtaz611
(2016-11-09 ساعت 20:24)کورش تهران نوشته:  
(2016-11-09 ساعت 14:42)sanam2011 نوشته:  با سلام خدمت دوستان عزیز
اینجا کسی eb3 هست؟

سلام... ما هم مثل شما پیتزا هات هستیم.. منتظرالویزا...شما چطور؟

سلام بله خيلي خوشحال شديم براتون خصوصي پيام دادم
ما هم هيوستون اقدام كرديم قبل از مصاحبه هستيم
پاسخ
تشکر کنندگان: pishtaz611
با سلام انشالله مقصد من هم هیوستون کارم در زمینه نفته  
دو سوال خدمتتون داشتم
من برای خانواده سه نفری اقدام کردم، بعد از اکی شدن لازمه حتما در سفر اول همه باشیم یا تنها چند سفر برم و بعد از کار پیدا کردن ببرمشون مشکلی نداره؟
سوال دومم خدمتتون اینه که بعد از ورود همسر و پسرم در پاسپورت اونها هم گرین کارت میخوره ؟و یعنی میتونن مستقلا ورود و خروج به آمریکا داشته باشن؟ یا حتما من که در خواست کننده بودم باید همراهشون باشم
[/quote]

پاسخ:
1- پس از انجام مصاحبه در سفارت، در صورتی که نتیجه مثبت باشه، توی پاسپورت هر یک از شما سه نفر  ویزای جداگانه می خوره
2- بعضی وقت ها ممکنه ویزاهای شما همزمان صادر نشه، مثلا دو نفر یکضرب صادر بشه و یک نفر چند ماه دیرتر
3- تا وقتی کیس اصلی (یا به قول شما: درخواست کننده ویزا) وارد آمریکا نشده باشه، بقیه افراد همراه او نمی تونن وارد آمریکا شوند. اما ورود همزمان بهتره
4- تا وقتی وارد آمریکا نشوید، روند صدور گرین کارت شروع نمیشه. یعنی شما با ویزای درج شده در پاسپورت باید وارد امریکا شوید و بعد از یک الی دو ماه گرین کارت به آدرس شما در آمریکا ارسال میشه
5- هر نفر دارای ویزا و گرین کارت مستقل خواهد بود.
6- هر نفر با داشتن گرین کارت می تونه ورود و خروج مستقل داشته باشه (به جز بار اول که باید حتما کیس اصلی اول وارد شده باشه و یا همگی همزمان وارد شوند)
7- افراد دارای گرین کارت نمی توانند بیش از شش ماه در خارج از امریکا زندگی کنند. مگر با گرفتن پاس سفید (توضیحات پاس سفید در بخش های مختلف مهاجرسرا هست).
8- نکته اول را هم آخر میگم: ویزای ورود شما و هر یک از همراهان، برای اولین ورود به آمریکا دارای تاریخ انقضا خواهد بود. به عبارت ساده تر توی ویزا می نویسه که شما تا فلان تاریخ باید وارد آمریکا بشوید. آخرین مهلت ورود به آمریکا معمولا شش ماه پس از انجام معاینات پزشکی در مطب دکتر معتمد سفارت است.

امیدوارم پاسخ سوالات تون را گرفته باشید.
دوستان گرامی، در صورت لزوم تکمیل یا اصلاح فرمایید
پاسخ
تشکر کنندگان: dv2017 ، pishtaz611 ، Mahboy
سلام دوستان عزيز
دوستاني كه eb3 بودند كه وارد امريكا شدن كسي بوده تا حالا؟
بعد از مصاحبه چقدر طول مي كشد جواب ويزا بياد؟
از دوستاني كه مصاحبه هم رفتند ممنون ميشم يه اطلاعي بدن چطور بوده؟
سپاس بيكران
پاسخ
تشکر کنندگان: pishtaz611
(2016-10-31 ساعت 06:31)sce نوشته:  
(2016-10-29 ساعت 19:24)ida.xk نوشته:  دوستان ميشه آدرس نانوايي هاي ايراني هيوستون رو بذاريد

سلام.
نونوایی به شکلی که تو ایران مرسوم هست اینجا نیست. حداقل من ندیدم. اما فروشگاه فونشیا نیاز شما برای خرید نون رو برطرف می کنه. توی فروشگاه ماشین پخت نون هست و ضمنا انواع نون لواش و بربری هم داره.  یکی دو جای دیگه هم برای خرید نون هست مثل فروشگاه های عربی اما به صورت متمرکز همون فونشیا بهترین گزینه هست.

فروشگاه wordfood توی HW 6 بعد از ظهرها نون داغ بربری داره، یه فروشگاه افغانی هم تقاطع وستایمر و الدریج توی محوطه monkey joys هست که اونم نونهایی شبیه بربری داره.
پاسخ
تشکر کنندگان: Mahboy
دوستان سلام من بینه هوستون و واشینگتون دی سی موندم.
من خیلی سرمایی هستم و بین شهرهای با هوای گرم هوستون بهترینه
ولی از سمت دیگه دنبال شهری پیشرفته مدرن و مناسب برای ثبته شرکت و بیزینس با امنیت بالا و مردم با فرهنگ میگردم که واشینگتون دی سی به نظرم خوب اومد ولی فکر کنم واشینگتون خیلی سرده. کسی میتونه کمک کنه؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2016-11-17 ساعت 23:06)nima_project نوشته:  دوستان سلام من بینه هوستون و واشینگتون دی سی موندم.
من خیلی سرمایی هستم و بین شهرهای با هوای گرم هوستون بهترینه
ولی از سمت دیگه دنبال شهری پیشرفته مدرن و مناسب برای ثبته شرکت و بیزینس با امنیت بالا و مردم با فرهنگ میگردم که واشینگتون دی سی به نظرم خوب اومد ولی فکر کنم واشینگتون خیلی سرده.  کسی میتونه کمک کنه؟


سلام دوست گرامى،
مهمترين نكته مطالعات ميدانى درباره بازرگانى هست كه ميخواى راه بندازى، اگر مطالعاتت ميگه برو واشينگتن برو، با آب و هواى نا خوشايند( به باور من واشينگتن نا خوشايند نيست!) خيلى بهترميشه كنار اومد تا ور شكستگى!

شاد باشى
پاسخ
تشکر کنندگان: pishtaz611 ، sce
(2010-03-07 ساعت 08:03)M!LAD نوشته:  سلام به همه دوستان
من خودم الان حدود 4 ماهی میشه که هوستون هستم . من که اینجارو دوست دارم فقط یکم آب و هواش مشنگه یعنی یه روز سرد یه روز گرم یه روز بارونی ولی در کل از نظر هزینه زندگی خیلی به صرفه هست و فروشگاهی مثل وال مارت و 99 سنت هست که خرید کردن از اونا خیلی صرفه اقتصادی داره . اینجا خیلی ایرانی داره و همشونم نسبتاً وضع مالی خوبی دارن و مردم اینجا هم مثل مردم خوزستان خودمون خون گرم هستند و از نظر مراکز علمی میشه هوستون کامینیتی کالج و یونیور سیتی هوستون رو نام برد . در کل اینجا خوبه و من دوستش دارم اگه سوالی بود من با کمال میل جواب میدم

با سلام
ممنون از اینکه وقت میزارین و به سوالات پاسخ میدین.....لطفا در باره شرایط شغلی بیشتر بگید....مثلا درآمد یه کارشناس مامایی و یک مکانیک یا برقکار چطوره....اصلا شانس پیدا کردن این شغلها توی هیستون چقدره؟
بازم ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان: pishtaz611
(2016-12-03 ساعت 06:00)Kian.zamani نوشته:  
(2010-03-07 ساعت 08:03)M!LAD نوشته:  سلام به همه دوستان
من خودم الان حدود 4 ماهی میشه که هوستون هستم . من که اینجارو دوست دارم فقط یکم آب و هواش مشنگه یعنی یه روز سرد یه روز گرم یه روز بارونی ولی در کل از نظر هزینه زندگی خیلی به صرفه هست و فروشگاهی مثل وال مارت و 99 سنت هست که خرید کردن از اونا خیلی صرفه اقتصادی داره . اینجا خیلی ایرانی داره و همشونم نسبتاً وضع مالی خوبی دارن و مردم اینجا هم مثل مردم خوزستان خودمون خون گرم هستند و از نظر مراکز علمی میشه هوستون کامینیتی کالج و یونیور سیتی هوستون رو نام برد . در کل اینجا خوبه و من دوستش دارم اگه سوالی بود من با کمال میل جواب میدم

با سلام
ممنون از اینکه وقت میزارین و به سوالات پاسخ میدین.....لطفا در باره شرایط شغلی بیشتر بگید....مثلا درآمد یه کارشناس مامایی و یک مکانیک یا برقکار چطوره....اصلا شانس پیدا کردن این شغلها توی هیستون چقدره؟
بازم ممنون

دوست گرامى سلام،
هر شغلى تو شهرهاى بزرگ باشه تو هيوستون هم هست، اينكه آيا كسى بتونه شغل رو بگيره بستگى به قابليتهاى مختلف مثل مدرك، تجربه، زبان انگليسىى و بسيارى قابلتهاى ديگه داره كه نميشه پاسخ كلى داد.
درباره دستمزد هم پاسخ دقت كمى داره و بيشتر به كارى كه پيدا ميكنى ربط داره، مثلا يه مهندس مكانيك تو يه شركت كوچيك $٥٠٠٠٠ سالانه ميگيره تو يه شركت بزرگ نفتى $١٢٠٠٠٠!
پزشكى و شاخه هاش درآمد خوبى دارن اما بايد آموزش ديد و آزمون داد. يه مكانيك ممكنه تو يه مغازه معمولى ساعتى $١٠ بگيره تو تعميرگاه Porsche ساعتى $٤٠ !
برقكاره دوره نديده رو كسى بهش كار نميده و برقكار دوره ديده خوب خودش قرارداد كل خونه رو ميگيره سالانه $٧٠٠٠٠-$٨٠٠٠٠ در مياره. من سالهاست ايران زندگى نكردم ولى شك دارم اونجام فرق كنه، همه چى بستگى به كارى پيدا ميكنى داره. اينجا رقابت تو كارهاى ساده بسيار زياده كه درآمد رو مياره پايين. اما اگر زن و مرد هردو كار كنن زندگى ميگذره، براى پيشرفت و آسايش بيشتر بايد كارهاى فراتر از كار ساده داشت.
شاد باشى
پاسخ
تشکر کنندگان: AbbasHTC ، pishtaz611 ، Mahboy ، hgbeigi ، رضا٨٦ ، Kian.zamani




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان