کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
فیش حقوقی
جا داره همین جا از نینا یا همون سورنا تشکر کنم بابط اینکه با روشهای نوین و مهندسی معکوس زیر زبون همتون رو کشید . رهبر من آن کاربر مولتی اکانتی هست که با دادن 4 تا پست مخالفت آمیز زیر زبون 100 نفرو میکشه و یه تاپیک رو آباد میکنه و یه انجمن که سالی یه بار توش پست میدادند رو ( Big Grin ) رو توی یه تاپیکش 75 تا پست راه میندازه . احسنت به تو جوان باهوش .الان یه مثبت بهت میدهم.
پاسخ
(2010-03-23 ساعت 17:52)msnazi نوشته:  من هم شنیدم پرسیدن دین و مذهب هنگام استخدام ممنوع است.( Civil Rights Act)
البته روابط فراسازمانی را نباید فراموش کرد.

محسن جان داداش نميخوام گير بدما
جونه داداشBig Grin
ولي خب همين كه وگفتي يعني چي
ها؟Big Grin
هم چه ربطي داشتCoolWink
case number:2010AS00021xxx
تاریخ دریافت نامه قبولی:June--2009
کنسولگری:Ankara
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: JUNE--2009
تاریخ کارنت شدن کیس:june2010
تاریخ دریافت نامه دوم:
تاریخ مصاحبه:july7
تاریخ دریافت کلیرنس::23 aguestBig Grin (کشت همه رو تا اومدBig Grin )
خوبه آبجی؟


پاسخ
تشکر کنندگان: lexington ، rs232 ، looloo ، OverLord ، honareirani ، kasra ، Iman-gta ، ali.8888 ، maaref ، pro_amin
دوستان سلام و سال نو مبارکباد
من هم باورم نمیشد که باید 5 یا 6 صفحه را بخوانم تا نوبت به من برسه. از آنجاکه اولین یا دومین ارسال این پست از آن من بود و بدنبال آن لیلی خانم نظری شبیه به من داشت و کمی بحث در برداشت، اجازه بدهید توضیح خودم را عرض کنم.

اولاً نوش جان آن کسی که درآمدش بالای بالای بالاست و خداوند هم به اندازه ی ظرفیت وجودی من، نظر لطفش را داده و خواهد داد.
دوماً با شنیدن آن مبلغ های گرانی که در شهر های بزرگ هزینه میشود، حدس زدم که باید درآمد آرش به اندازه ی کافی نباشد و همانطور که میبینید، مخارج هم به اندازه ی درآمد هرکسی ، سر راه افراد سبز میشود. ممکن است من اصلاً به فکر خرید قایق نباشم، ولی فکر نمیکنم بچه ام هم نیازی به اسباب بازی نداشته باشد و هرکس به فراخور خودش هزینه ها دارد.

سوما ً هیچکسی نمیتواند بگوید که چه مبلغ درآمدی برای زندگی توی آمریکا کافی است یا نه؟ بستگی به نوع زندگی، شرایط، مزایای مورد نظرتان و...دارد. هرچند بیمه، یکی از الزامات زندگی در آمریکاست؛ ولی من آنقدر موارد مهم تری داشتم که باید به بیمه ی ابوالفضل متوسل میشدم و چاره ای نیست جز اینکه بگم، خدایا رحم کن و جالب که به محض اینکه بچه ام بخواد از داری درختی بالابرود و یا بازی را شروع کند؛ اولین کلمه ای که میشنود این است که: بپـــّا !! بیمه نداریم.

قبل از اینکه در مورد حقوق شخصی و مخارجم جهت اطلاع دوستان اقدام کنم یک مسئله را ضروری میدانم: بنده بر اساس ویزای کاری مشغولم و طبق قانون ، حقوقم باید حداقل دستمزد رایج در بخش و ناحیه ی شهری محل زندگی ام را پوشش بدهد تا برای اداره ی ایمیگریشن قانع کننده باشد. یعنی خود دولت نسبت به ناحیه و بخش محل زندگی و کار، سطح تورم، گرانی و ارزانی منطقه و پارامترهای دیگری... یک سقفی برای حداقل دریافتی حقوق افراد تعیین میکند. دقیقاً مثل حداقل دریافتی حقوق کارگران که اول هرسال توسط دولت ایران اعلام میشود.

در این بخش(ناحیه ی شهری) که من زندگی و کار میکنم، حداقل حقوق دریافتی سالیانه مبلغ 31,000 دلار باید باشد و بد نیست بعضی از مخارج عمومی خود را که بی برو و برگشت باید پرداخت کنیم را جهت اطلاع عرض کنم
_اجاره ی آپارتمانی دو خوابه بدون پارکینگ و موارد رفاهی اضافی 425$ در حالیکه عین همین در شیکاگو بیش از 1200$ میافتد.
_کمترین بیمه ی اجباری ماشین هر 6 ماه یکبار 250$
_گاز و برق دست کم هر ماه 150$
_ تلفن همراه حداقل پرداختی 100$
_اینترنت و تلویزیون 70$
_بنزین ماشین 100$
_مدرسه ی دخترم 50$
_مایحتاج خورد و خوراک احتیاجات دو بچه ی کوچک و خرده ریزهای مورد احتیاج منزل به طور میانگین 500$

گفتنی است از ذکر بعضی موارد احتمالی و هر گاه به گاه مثل تعویض روغن و تایر ماشین، پزشک و دارو، لباس، وسایل خونه و... خود داری شد. پس میبینید که با این حقوق و بخصوص تغییر قرارداد کاری ام به «پاره وقت» و حداقل کم شدن 600 دلار در ماه، زندگی در آمریکا با این شرایط امری غیر ممکن به نظر میرسد؛ ولی من با این همه حال کاملاً راضی هستم و نه اینکه فکر کنید حسابی تنگ و تیر مخارج را گرفته ام و به سختی زندگی میکنیم؛ بلکه خدا میرساند و هنوز که در نمانده ایم و با این مقایسه ی درآمد و زندگی در این شهر کوچک با شهری بزرگ و گرانی مثل سانفرانسیسکو بسیاری از درآمدها هم آنچنان بالا نیست و اگر هم هست، خدا برکت بدهد و روز بر روز بر خوشی ها ی آنان بیفزاید.

آنچه که مد نظر من بود در ارسال 2 یا 3 !!!؟؟؟ این بود که دوستان داخل ایران با تبدیل «دلار به ریال» قصد مقایسه نداشته باشند که یک قیاس مع الفارق است و هیچ کدام از داده ها مشترک نیستند و درست است که درآمد به «دلار» است؛ ولی باید هم به «دلار» خرج کرد و بعضی شهرهای گران هم که باید به «دلار-دلار» پرداخت کرد.

دستبوس فرد فرد شما......حمید......بدرود...........بازم سال نو مبارک
دوستان گرامی، برای خواندن نوشته های بیشتری از اینجانب، میتوانید با کلیک کردن در«اینجــا- از دیار نجف آباد تا آمریکای جهانخوار»به وبلاگ شخصی ام تشریف بیاورند تا بیشتر درخدمتتان باشم..... موفق و پیروز باشید. ارادتمند حمید
پاسخ
در امریکا پرسیدن مذهب ممنوع است مخصوصا موقع استخدام. ولی بعدها به مرور و در طول دو سال و نیم همه فهمیدند چون وقتی که می گویید ایرانی هستید ناخودآگاه انتظار دارند که نماز بخوانید و یا روزه بگیرید و چون از من سوال می کردند من هم به آنها می گفتم. راستش من خودم هم اصلا قصد نداشتم که به کسی بگویم ولی چکار کنم که کمی دهن لق هستم!
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
(2010-03-23 ساعت 12:36)kavoshgarnet نوشته:  يكي از دوستان جدولي در سايت قرار داده بود كه من الان خاطرم نيست كه در كدام تاپيك است . با بررسي شغلها تا جايي كه من يادم مي آيد مشاغل مربوط به برنامه نويسي در صدر جدول از نظر دريافت حقوق بود.
http://mohajersara.com/showthread.php?tid=2361
پاسخ
تشکر کنندگان: kavoshgarnet ، hoda_ch ، Jav3 ، honareirani ، nnazi_2005 ، Iman-gta ، nastaran86 ، maaref
تا حالا فرصت نکرده بودم این تاپیک رو بخونم ازبس پست جدید اضافه میشد!
دو روزه دارم این تاپیک رو میخونم تازه رسیدم اولین پست صفحه 5 ! هرچی میخونم تموم نمیشه! usa.lover راست گفت خوندن این تاپیک سه روز طول میکشه !
دست همتون درد نکنه! با اینکه دارم کور میشم ولی این بحث بسیار بسیار آموزنده و شیرین و کارآمد می باشد و مطمئنم شبهه بسیاری من جمله خود من رو برطرف کرده و خواهد کرد.
از تمامی نویسندگان کمال تشکر را دارا می باشم به خصوص گل مجلس آرش خان گل گلاب سالار !
این کلمه بیمه امام زمانتون من رو کشته! مُردم از خنده!
پاسخ
تشکر کنندگان: usa.lover ، kavoshgarnet ، OverLord ، ChairMan ، R.F ، rs232 ، Ali Sepehr ، kianoush ، Iman-gta ، hvm ، saied-k ، maaref ، godot
هنر ایرانی جان (اسمت یادم رفته . ببخشید مخم قاطی کرده دیگه)
من توی 10 دقیقه کمتر همه رو خوندم شما چطوور سه روز طول کشیده برات Big GrinBig GrinBig Grin:
پاسخ
تشکر کنندگان: R.F ، honareirani ، kavoshgarnet ، rs232 ، kasra ، kianoush ، nnazi_2005 ، Iman-gta ، vahidansari ، nastaran86 ، maaref
اخه من یه سر دارم و هزار تا سودا !!!!! Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin
یکمش رو میخونم میرم سر کارهام دوباره میام میخونم میرم بیرون میام و همینجوری تکرار میشه!
الان تازه صفحه پنج رو شروع کردم دوباره! Big Grin
حمید هستم نوید خانِ گل.
پاسخ
تشکر کنندگان: kavoshgarnet ، ChairMan ، R.F ، rs232 ، Iman-gta ، vahidansari ، maaref
با سلام خدمت تمام دوستان
فکر کنم که این اولین پست من در یکی از تاپیک های جناب آرش باشه به همین دلیل اول باید از ایشون بخاطر مطالب زیبا و پربارشون تشکر کنم در این مدت کوتاهی که با مهاجر سرا آشنا شدم از ایشون و شیما خانوم خیلی چیزا یاد گرفتم .
در مورد حقوق و مخارج شما با توجه به این که من در ایران هستم نمی تونم اظهار نظر کنم اما می خوام یک مطلب مهم اقتصادی رو به نقل از برایان تریسی برای شما بگم و مطمئنم که این مطلب برای شما و بخصوص دوستانی که به تازگی به آمریکا مهاجرت می کنند مفیده (در صورت عمل کردن به اون) :
قانون پارکینسون می گه : هزینه ها افزایش می یابند تا به در آمد برسند . همه ما در آمدمون از زمانی که برای اولین بار شروع به کار کردیم دو یا سه برابر شده اما کمترین کمکی به ما نکرده زیرا قانون پارکینسون در مورد ما به اجرا در میاد .
حالا راه حلش چیه ؟ به پیشنهاد جناب تریسی ما باید 50 درصد افزایش درامد رو پس انداز کنیم و همینطور هر اضافه درامدی مثل تشویقی رو هم پس انداز کنیم در اینصورت پس از مدتی ما یک حساب پس انداز مناسب و مطمئن داریم و همینطور هزینه های خودمون رو هم پایین نگه داشتیم .
در صورتی که دوستان مایل بودن بگن که بیشتر در این مورد صحبت کنیم
موفق باشید
پاسخ
تشکر کنندگان: nicole.gemini ، maxsupermax ، Hamid55 ، rs232 ، Iman-gta ، maaref ، amirhomayoun ، nastaran86 ، pro_amin ، MPU ، amir_arian
یکماه گذشت :دی ( هدف از این ارسال روشن کردن دوباره تایپیک بود خیلی از مطالبش استفاده کردم )
سایه ها در هوای ابری خستگی در می کنند ... 2015 میشه که بشه
پاسخ
تشکر کنندگان: هموطن ، Blaze ، rs232
سلام بچه ها... واقعا خسته نباشید... اطلاعات ریز و مفید مثل همیشه...
آرش جان واقعا ممنون که همیشه با دادن ریز اطلاعات بقیه رو مجبور به پیروی از خودت می کنی...
از آرش و همه بچه های دیگه تشکر میکنم...
بقیه تشکرها رو هم که بقیه دوستان زحمت کشیدن و گفتن...
سفر اول به NYC : ١٢ مي ٢٠١٣
سفر دوم به NYC: ٢٣ دسامبر ٢٠١٣
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، nastaran86 ، pro_amin ، maaref ، golia
عجب بحث داغی سر حقوق من در گرفته است! تازه از پارسال تا حالا سه هزار دلار هم به خاطر تورم به حقوقم اضافه کرده اند! ولی هزینه هایم با خرید خانه خیلی افزایش پیدا کرده است. من پیش بینی می کردم که پرداخت قسط ماهیانه برای خانه حدود هزار دلار باشد ولی هزینه شارژ ماهیانه محله را که 390 دلار بود در نظر نگرفته بودم. گمان کنم که الآن هزینه هایم خیلی بیشتر شده باشد. در ضمن هنوز هیچی نشده پنج هزاز دلار بابت مالیات خانه برای سال آینده از من گرفتند که به حساب شهر خودمان واریز شد. باید صبر کنم و ببینم که چند ماه دیگر در زمان پرداخت مالیات ایالتی و فدرال چقدر به من بر می گردد و بعد تازه حساب و کتاب کنم که آیا خریدن خانه صرف می کرده است یا خیر. ولی فعلا تا زمانی که نمی دانم چقدر مالیات بر می گردد هزینه ماهیانه خانه من حدود 1800 دلار می شود. 1000 دلار مورگیج + 400 دلار شارژ محله + 400 دلار مالیات سالانه خانه
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
با سلام
یه سوال بی ربط...شرمنده
این سایت جناب آرش خان --ناتاشا گاد وین چرا ف - ی - ل - ت -ر شده ؟؟
تا چند روز پیش که مشکلی نداشت
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، maaref ، pro_amin
آخیش بالا خره همشو خوندمBig Grin

ولی دیتیل ماجرا یادم رفت. آرش شما لاس وگاس بودی یا شیکاگو ؟؟سانفرانسیسکو که نبودی بودی ؟؟
می گم آدم باید مدیریت و مثبت نگری را از بچه های اینجا یاد بگیره ها! خداییش من اگه کاره ای بودم فوری سورنا رو محروم می کردم! در حالی که چقدر پستش تاپیک رو داغ کرد!( این باعث نشه تو انتخابات ریاست جمهوری به من رای ندیناااا)

چی می خواستم بگم حالا ؟؟ Rolleyes
آهان! می گم هزینه های زندگی الان با پارسال که این تاپیک رو شد خیلی فرق کرده ؟ چطوره یهو دوباره بگم آرش دروغ میگه همه هزینه هاتونو بگین ؟؟

دیگه این که یکی که دیگه یادم نمیاد کی بود گفته بود هزینه ها فلان قدر به شرطی که ماشین نوی گرون نخری! این سوال برام پیش اومد که ماشین نو هزینه ها رو پایین میاره یا ماشین دست دوم مثلا 5-6 ساله ؟

یه چیز دیگه هم می خواستم بگم چی بود ؟
Big Grinیادم اومد
بگم؟ ربطی نداره ها... دعوام نمی کنین ؟؟؟
Tongue چطوری می فهمین یکی چند تا پست داره و می رین همه پستاشو می خونینننن؟؟؟

اِاِاِاِ خیلی خوووووووووووووب چرا می زنییییییییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خوب سواتم نمیررسه چی کار کنم ؟؟؟ آقا اصلا نخواستیم این پست رو حذف کنین !Sad
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، maaref ، nastaran86 ، saied-k ، godot ، kamali2025
سلام
اينكه هر كاربر چند تا ارسال داره سمت چپ ارسال هر نفر تعداد ارسال ها را مي نويسه و براي ديدن تمامي ارسال هاي يك نفر بايد روي نام كربري فرد مورد نظر كليك كنيد تا پروفايل كاربر مورد نظر باز شود و در قسمت ارسال هاي پروفايل روي يافتن تمام ارسال ها كليك كنيد تمام ارساله اي فرد مورد نظر را نمايش مي ده
راستي آقا آرش هم سانفرانسيكو هستن
شاد و پيروز باشيد
(2011-02-12 ساعت 03:13)shahrzad_a نوشته:  آخیش بالا خره همشو خوندمBig Grin

ولی دیتیل ماجرا یادم رفت. آرش شما لاس وگاس بودی یا شیکاگو ؟؟سانفرانسیسکو که نبودی بودی ؟؟
می گم آدم باید مدیریت و مثبت نگری را از بچه های اینجا یاد بگیره ها! خداییش من اگه کاره ای بودم فوری سورنا رو محروم می کردم! در حالی که چقدر پستش تاپیک رو داغ کرد!( این باعث نشه تو انتخابات ریاست جمهوری به من رای ندیناااا)

چی می خواستم بگم حالا ؟؟ Rolleyes
آهان! می گم هزینه های زندگی الان با پارسال که این تاپیک رو شد خیلی فرق کرده ؟ چطوره یهو دوباره بگم آرش دروغ میگه همه هزینه هاتونو بگین ؟؟

دیگه این که یکی که دیگه یادم نمیاد کی بود گفته بود هزینه ها فلان قدر به شرطی که ماشین نوی گرون نخری! این سوال برام پیش اومد که ماشین نو هزینه ها رو پایین میاره یا ماشین دست دوم مثلا 5-6 ساله ؟

یه چیز دیگه هم می خواستم بگم چی بود ؟
Big Grinیادم اومد
بگم؟ ربطی نداره ها... دعوام نمی کنین ؟؟؟
Tongue چطوری می فهمین یکی چند تا پست داره و می رین همه پستاشو می خونینننن؟؟؟

اِاِاِاِ خیلی خوووووووووووووب چرا می زنییییییییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خوب سواتم نمیررسه چی کار کنم ؟؟؟ آقا اصلا نخواستیم این پست رو حذف کنین !Sad

کیس12XXX
دریافت نامه قبولی خرداد در منزل
ابوظبي
تاریخ ارسال فرمها:27 june
مصاحبه:4 jan
كليرنس:22 مارچ
دریافت ويزا:21 آپريل
تاریخ هجرت 2011 8 oct
محل اقامت سن حوزه
جمع تقریبی هزینه ها :15000 عكس+54000 پست TNT+هزينه واكسناسيون 2200 + 101000  ترجمه+هزینه سفر و سفارت و مدیکال 3ميليون تومان+ 1580 بلیط آمریکا
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، shahrzad_a ، maaref ، nastaran86




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان