کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
مصاحبه - آنکارا
سلام به همه. من برگشتم Smile
قبل از نوشتن سفرنامه ام یک چیزهایی هست که باید بگم.
به بچه های مهاجر سرا خیلی مدیونم. تمام اطلاعاتی که دادین، همه امیدها و انرژی مثبتی که دادین. همه جوابهایی که با مهربونی و میل و رغبت به سوال هام دادید، باعث شد تمام مراحل این دوره ی سخت را با اعتماد به نفس و امید بیشتری بگذرونم. از همه دوستای خوبم که تو این پروسه استرس آور باعث شدن استرسم کم بشه و احساس تنهایی نکنم از ته قلبم ممنونم و برای همه تون با تمام وجودم آرزوی روزهای خوش و موفقیت میکنم.
نکته دوم که میخوام بگم اینه که : باور کنید 80 درصد استرسی که داریم بی مورده. اگر با آرامش و بدون استرس پله ها را یکی یکی بالا برید همه چی بدون هیچ دردسری درست میشه. یک چیز را یادتون نره این جاده انتها داره. آخرش همه ویزا را میگیریم و میریم سر خونه و زندگیمون. فقط زمانش یک مقدار کم و زیاد داره. پس با آرامش کامل به زندگی عادی و روز مره خودتون ادامه بدین. باور کنید که آرامش سرعت کارهاتون را بیشتر میکنه و زودتر به هدف میرسین.
اما سفرنامه. سفرنامه ام تقریبا عین سفرنامه دوستان دیگه است و تقریبا همه چیزش تکراریه. اما کامل و با جزئیات مینویسم که ببینین و بدونین همه چیز روتین خودش میره جلو و احتیاجی به حرص خوردن و استرس نیست. Smile

مقدمات سفر:
پروازم با تورکيش ايرلاين بود که بهتون توصيه نميکنم. چون پرواز مستقيم به آنکارا نداره. تهران به استانبول. استانبول به آنکارا. يعني لقمه را دور سر چرخوندن و بعد خوردن. سه ساعت تهران به استانبول. سه ساعت الافي تو ترانزيت فرودگاه يک و نيم ساعت استانبول به آنکارا.
هتل را به پيشنهاد يک دوست مهاجرسرايي و بعد از کمي تحقيق ، هتل Asrin Business انتخاب کردم. هتل تر و تميز و خوبيه. جاش خيلي ساکت و دور از هياهوي خيابونه (که اين براي من خيلي مهمه). با سفارت پياده نيم ساعت فاصله داره. اگر تاکسی بگیرین حدود 7 دقیقه با کرایه 7 لیر. صبحونه اش خیلی خوبه. انگلیسی در حد راه انداختن کار بلدن. اما از سرعت اینترنتش زیاد راضی نبودم.
مدیکال:
از طریق سایت از قبل از دکتر اونگان وقت گرفته بودم اما فرقی نمیکنه وقت گرفته باشین یا نه. هر کی زودتر برسه .
خانم پذیرش که طبقه چهارمه کمی فارسی بلده. برگه کیس نامبر، پرینت تاریخ و ساعت وقت مدیکال و پاسپورت را ازم گرفت. عکس نخواست. گفت روی یک صندلی که یک دوربین جلوش هست بشینم و به دوربین نگاه کنم. بعد که برگه مشخصات را پرینت گرفت ، عکسی که ازم گرفته بود روی همون برگه پرینت شده بود.
اول رفتم آزمایش خون. خانومه خیلی عالی ازم خون گرفت. اصلا چیزی احساس نکردم.
بعدش عکس ریه.
بعدش ملاقات با دکتر.
خود دکتر اونگان نبود. خانومش منو ویزیت کرد. اسم خانومش هاندان هست. که به زبون ما یعنی خندان.
خانوم خوش صحبت و گرمیه. کلی با هم گپ زدیم. معاینه ام کرد. واکسن اضافه ای بهم نزد. فقط آنفلوآنزا را زد که تو ایران نزده بودم. وقتی هم فهمید که آلرژی فصلی دارم و پوستم خارش داره برام یک نسخه نوشت که همونجا دارو را گرفتم. و خدا امواتش را بیامرزه که قرصی که برام نوشت واقعا عالی بود.
فرداش رفتم جواب آزمایش را گرفتم. شامل یک برگه برای خودم. یک پاکت دربسته که نباید باز بشه و باید روز مصاحبه به سفارت بدیم. یک سی دی که تو فرودگاه امریکا باید بدیم.
روز مصاحبه:
هفت و نیم صبح جلوی درب شماره چهار سفارت بودم. سه چهار نفر ایرانی و سه چهار نفر ترک ایستاده بودن. هشت صبح در را بازکردن و گفتن به صف بایستین. پاسپورت را نگاه میکنن و یکی یکی میریم تو. به هیچ عنوان به هیچ کس اجازه ندادن کیف با خودش ببره تو. فقط کیف پول اجازه دارین ببرین و پوشه مدارک . توصیه میکنم کیف با خودتون نبرین. من نامزدم باهام بود کیفم را نگه داشت اما کسایی که تنها بودن مجبور شدن کیفشون را امانت بذارن پیش دکه روزنامه فروشی جلوی سفارت که البته 5 لیر هم بابت این کار پول میگیره.
اول از چک امنیتی رد میشین. بعد از عبور از یک حیاط کوچولو یکی یکی میرین تو سالن. جلوی در سالن خانوم ایرانی مدارک را ازتون میگیره. خودش دونه دونه میگه چیا را تحویل بدین. پاسپورت- شناسنامه و ترجمه اش- دو قطعه عکس پاسپورتی- مدارک مالیاتی و ساپورت مالی- مدارک اثبات رابطه- پاکت دربسته مدیکال. اگر چیزی اضافه دارین میگیرین دستتون وقتی آفیسر مصاحبه میکنه اگر خواست میدین به آفیسر.
. بعدش هم یک شماره میده بهتون و میرین میشینین تا شماره را روی تابلو ببنین و برید به باجه مربوطه.
شماره ها به ترتیب خونده نمیشه. پس از تابلو غافل نشین.
وقتی من وارد شدم هفت هشت نفری تو سالن بودن اما بعد از تقریبا نیم ساعت همه صندلی ها پر شد. فکر کنم حدود 200 نفر بودن. ساعت 9 شماره ام را رو تابلو دیدم رفتم برای انگشت نگاری. گفتن دوباره بشین. ساعت 10 یک بار دیگه شماره ام روی تابلو دیده شد. رفتم جلوی باجه خانومه گفت میتونی بری ساعت 2 بعد از ظهر دوباره برگردی؟؟ مثل مربا وا رفتم. گفتم چرا؟ گفت سرمون شلوغه و لازمه به پرونده ات نگاهی بندازم. دست از پا دراز تر رفتم بیرون. برگشتیم هتل و ساعت 2 دوباره دم سفارت بودیم. با کارتی که بهم صبح داده بودن وارد سفارت شدم و باز هم نشستن و چشم به تابلو دوختن.
هر چی شماره تو دنیا وجود داشت رو تابلو اومد جز مال من. ساعت نزدیک چهار شده بود و من از استرس داشتم میمردم که نکنه الان بهم بگن ما دیگه ساعت کارمون تموم شده شما برو فردا بیا. سالن کم کم داشت خلوت تر و خلوت تر میشد. به جز من سه چهار نفر تو سالن بودن و ساعت یک ربع به چهاربود.
وقتی شماره ام را روی تابلو دیدم نفهمیدم با پا رفتم جلوی باجه یا با سر.
قبلا از یکی از دوستان مهاجر سرا که ویزای نامزدی بود شنیده بودم که ویزا نامزدی ها تقریبا آخرین نفر مصاحبه میشن.
آفیسر یک خانوم جوان مو مشکی خیلی خنده رو و خوش برخورد بود که فارسی را خیلی خوب و با لهجه خیلی بامزه و شیرین حرف میزد. مصاحبه ام تقریبا یک ربع طول کشید.
سوالهایی که ازم پرسید اینا بود:
کجا و چطور آشنا شدین؟
چرا شما به نامزدتون علاقه دارین!!!!!
شما اطلاع داری که اگر طی سه ماه ازدواج نکنین باید برگردی کشور خودت؟
نظر خانواده شما در مورد نامزدتون چیه؟
مادر شما مخالفت نداره که شما بری آمریکا؟
نامزد شما دوبار برای دیدن شما اومده ایران دومین بار تاریخش کی بوده؟
با هم کجاها رفتین؟
قبل از اون دوباری که نامزدتون برای دیدن شما اومد ایران آخرین بار کی ایران بوده؟
نامزدتون اولین بار کی اومده به آمریکا؟
کدوم ایالت زندگی میکنه؟
شما در مورد اون ایالت چی میدونی؟
کار شما چیه؟
تو آمریکا میخوای چکار کنی؟
چرا تو ایمیل ها نامزد شما انگلیسی نوشته اما شما فارسی نوشتی؟ مگه شما انگلیسی بلدی؟
تلفنی حرف میزنین به چه زبونی حرف میزنین؟
تبریک میگم با ویزای شما موافقت شد پاسپورت شما فعلا پیش ما میمونه. موفق باشید.
همونطور که میبینید اکثر سوالها بیشتر جنبه مچ گیری داره. چیزی که مهمه اینه که با اعتماد به نفس و بدون هول شدن و خیلی با آرامش رفتار کنید. آفیسر ها قبل از هر چیز روانشناس های حرفه ای هستن.
تا در خروجی و تو خیابون که خبر را به نامزدم دادم را پرواز کردم. چند دقیقه بعد تو خیابون هر دو داشتیم گریه میکردیم.
پیک آپ پاسپورت:
روز سوم بعد از مصاحبه یک ایمیل از اسفارت اومد که اعلام کرده بود پاسپورت من را به اداره پست که از قبل تعیین کردم فرستاده. یک شماره بارکد هم داده و یک لینک که شما را میبره به سایت اداره پست که اگر اونجا شماره بارکد را بدین بهتون میگه که پاسپورت شما برای پیک آپ آماده هست یا نه.
ظهر همون روز رفتیم اداره پست. شناسنامه و برگه ای که موقع گرفتن وقت پرینت گرفتیم که آدرس اداره پست توشه را ازم خواست و بسته را تحویلم داد.
پاکت پلاستیکی زرد رنگ اداره پست ر ا که باز میکنید توش پاسپورت ، دو سه تا برگه که برای اطلاع خودتون که باید بخونید هست. و یک پاکت کاغذی کرم رنگ دربسته که نباید درشو باز کنید و تو فرودگاه آمریکا ازتون میگیرن.
من چون بلیط رفت فقط گرفته بودم بلیط برگشتم را همونجا گرفتم. روبروی سفارت دفتر ایران ایر هست که بلیط شرکتهای دیگه را هم اگر بخواین مثل ماهان و آسمان میفروشه. بلیط برگشتم را همونجا گرفتم و دو روز بعدش برگشتم.
امیدوارم سفرنامه ام هر چند که تکراری بود به دردتون بخوره. نوشتن سفرنامه دینی بود که به گردنم بود چون واقعا استفاده های زیادی از مطالب دوستان مهاجر سرا کرده بودم.
امیدوارم همه ی دوستای خوبم تو مهاجر سرا به هر آرزویی که دارن برسن و موفقیت همیشه باهاشون همراه باشه.
من همچنان کنارتون هستم و با میل و رغبت به سوالاتون در حد توانم جواب میدم.
پایان
پاسخ
با سلام به همه دوستان گلم ؛ سعی کردم سفرنامه رو به تفصیل بنویسم . امیدوارم تونسته باشم کمک کوچیکی به دوستانم کنم :

یکشنبه 7 صبح با پرواز ماهان راهی آنکارا شدیم و ساعت 9 صبح به وقت محلی رسیدیم .اون روز به دلیل اینکه ممکنه تو پرواز تاخیری باشه رو وقت دکترم رو نذاشته بودم . رسیدیم هتل و عصرش هم پیاده رفتم مطب دکتر رو پیدا کردم واسه فردا صبح!
بلوار آتاتورک رو مستقیم به سمت بالا (سربالایی) برین سمت راستتون سفارت رو میبینن . سفارت رو که رد کردین چهار راه رو هم رد کردین نرسیده به چهارراه بعد اونطرف خیابون (سمت مخالف سفارت) یه پارک کوچیک هست که یه ساختمان اداری تجاری پشتشه . طبقه اولش هم کتاب فروشیه . از درب اصلی که وارد شین طبقه پنجم مطب دکتر اونگان هستش .خلاصه اینکه مطب و پیدا کردیم و پیاده برگشتیم ویه سری به خیابون های اطراف زدیم که بر خلاف تصورم که فکر میکردم تو آنکارا حسابی قراره بد بگذره، همه جا به نظرم خیلی هم خوب بود . کلی فروشگاه های برند خوب بود و من که خوشم اومد.

روز مدیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــکال:
کلی خوشتیپ و خوشبو و کلی آراسته (منظورم آرایش نیستا، زیاد آرایش نکنین نه ترکیه نه هیچ کجای دیگه دنیا!! ابدا!!!!) راهی مطب شدم. تقریبا 20 دقیقه پیاده روی بود. ساعت 9:30 که دقیقا وقتی بود که به من داده بودن وارد مطب شدم . مدارک واکسیناسیون و پاسپورتم رو گرفتن و خیلی خوش برخورد و عالی ازم خواستن منتظر بشینم .
خیلی راحت بود بعد از اینکه با وبکم ازم عکس انداختن (دو قطعه عکسم رو پس دادن) طبقه پایین عکس برداری از قفسه سینه و آزمایش خون رو انجام دادم و برگشتم طبقه بالا منتظر ملاقات با دکتر شدم . البته خانم دکتر اون روز ویزیت می کرد و بعد از حدود یک ساعت اسمم رو صدا زدن . دکتر اول تو کامپیوترش یه چیزایی تایپ کرد و بعد شروع کرد از من راجع به سوابق بیماری پرسید من هم خوب همه رو گفتم ندارم و نداشتم .کارت واکسنم رو با دقت داشت نگاه می کرد و منم که همه واکسن ها رو کامل تر از کامل زده بودم و دیگه کارت واکسنم سیاه بود از این همه تاریخ واکسن های مختلف. (هر کدم رو یکی دو بار اضاه تر در تاریخ های قدیمی تر هم زده بودم آخه) .از دکتر پاستور بخواین که واقعا همه رو بهتون بگه و خیلی پیگیرش باشین . بدون واکسن و ناقص نرین چون هزینتون الکی الکی میره بالا بعدم خوب من به شخصه بعد واکسن تب می کنم ترجیح دادم تو خونه تب کنم تا توی سفر .
خلاصه اینکه من واکسن نخوردم و بعد از اینکه معایناتم تموم شد ازم خواستن فردا ساعت 3:30 عصر برای گرفتن جواب برگردم.که من فرداش با پاسپورتم رفتم و جواب رو گرفتم . همونطور که میدونین این پاکت به هیچ وجه نباید باز بشه . بعلاوه یه سی دی که مال خودتونه و یه برگه که بجای کارت واکسن بتون میدن
من یه روز این بین دیگه بیکار بودم و پس فرداش مصاحبه داشتم!
روز مصاحبــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه :
صبح روز مصاحبه خیلی حول بودم و کلی نگران که دیرم نشه و نکنه از مدارکم چیزی یادم رفته باشه!! خلاصه من رسیدم سفارت!!
بعد از رد شدن از سکیوریتی به صف واستادیم تا نوبتمون بشه واسه دادن مدارک (اگه سفارتتون آنکاراست تو بسته پستی که به سفارت میفرستین مدارکتون تمام و کمال باشه . مدارک اثبات نامزدیتون رو بفرستین تا جایی که براتون امکان داره . واسه من سه و نیم کیلو شده بود با دی اچ ال برام چهارصد هزار تومان هزینه پست به آنکارا شد اما ارزشش رو داره چون تصمیمات پرونده شما رو از روی اون میگیرن! حداقل 80% تصمیمات قبل از مصاحبه است)
خلاصه اینکه مدارک رو تحویل دادم با اینکه همه رو فرستاده بودم باز هم کلی با خودم مدارک بردم بعلاوه اصل مدارک مالیاتی و مدارک اثبات نامزدی.مصاحبه رو انگلیسی انتخاب کردم که بطور جد به همه توصیه میکنم . بعد از کلی انتظار و انجام انگشت نگاری شمارمو دیدم و خیلی زود خودمو به باجه رسوندم. بعد از قسم خوردن ازم پرسید:
در حال حاضر چیکار می کنی؟
چی خوندی؟ پایان نامت در چه مورده؟ (وقتی به انگلیسی براش می گفتم گفت صبر کن صبر کن سادش کن!! منم زدم زیر خنده و یه توضیح کوچولو براش دادم و اونم تایپش کرد)
چطور آشنا شدین؟
کجا کار می کردی و کارت چی بود و چند وقت؟
کجاها همو ملاقات کردین و چند وقت ؟
من هرچی میگفتم تو کامپیوترش تایپ میکرد و این بین همش به من نگاه می کرد منم که کلا سیستمم متبسم و خنده روام اونم وادار به لبخند میشد. دیدم پاسپورتم رو گذاشت لای پروندم و یه برگه صورتی گذاشت زیر پرونده و نگاهی به من کرد و گفت مجددا بشین صدات می کنیم!!!
وای اینجا به بعد دیگه اوج استرس من بود و از طرفی هم توی سفارت هزار تا دوربین داره تو رو می پاد!! حتی بعدا شنیدم که این مدت تو رو روانشناسی ات هم می کنن از طریق همیـــــــــــــن دوربینا!! بعد از یک و نیم ساعت که دیگه دل تو دلم نبود و واقعا نمیدونستم چی میشه شمارمو دوباره دیدم . آفیسر من و دید منم دوباره سلام کردم و جواب داد گفت آمــــــــــــــــــــــــــــــــاده ای؟ گفتم خیلی آماده ام!! گفت پس مبارکه . هفته بعد اواسط هفته برو پست و پاسپورتت رو بگیر! منم یه لبخند گنده زدم و همینطور که عقب عقب می اومدم از باجه دور شم ازش تشکر کردم و خداحافظی کردم .تقریبا 5 روز بعد از سفارت یه ایمیل گرفتم که یه رمز توش بود و باید اون شماره رمز رو برای تحویل پاسپورتم با خودم به پست انتخابی می بردم.
همونطوری که میبینین مصاحبه واقعا راحته و واقعا نمیدونم تصمیم دادن یا ندادن ویزا واقعا به اون سه چهار دقیقه بستگی داره یا نه . اما چیزی که هست اینه که اصلا نگران نباشین و استرس ابدا نداشته باشین و کلی آراسته و شیک برین و فک کنین که یه مصاحبه استخدام دارین . ویزا های ازدواج و نامزدی یه جوری لباس بپوشین که در عین رسمی بودن نشون بدین که بابا ما عروســـــــــــــــــــــــــــیم آخه به ما اجازه ورودمون رو بدین دیگه ما چشم انتظارداریـــــــــــــــــــــــم .
من تور رو ترجیح دادم چرا که ترنسفر و گشت شهر رو شامل می شد و از اینکه بخوام دنبال هتل بگردم راحت بودم . توربرای دو هفته با پرواز ماهان رو از الی گشت رزرو کردم .این کار رو تقریبا یک و نیم ماه قبل از سفر انجام دادم که خیالم راحت باشه . شاید به خاطر استرس هم بود که می خواستم همه چیز زودتر مشخص باشه .
هتل رو اتاب بلوار انتخاب کردم و ناراضی هم نیستم با اینکه صبحانه خیلی معمولی داشت و لابی کوچیکی داره و اینترنتش تقریبا یک شب در میون قطع میشد اما اتاقش بد نبود و محله خیلی خوبی بود . تا مطب دکتر و سفارت پیاده راهی نیست . کلا خودتون رو برای انتخاب هتل خیلی اذیت نکنین چون واقعا همه به هم نزدیکن و تا سفارت فاصله آنچنانی ندارن . زیاد هم برای هتل هزینه نکنین . بجاش میتونین برین از مراکز خرید آنکارا دیدن کنین و خرید کنین که پوشاک وکفش خوب هم میشه پیدا کرد .مخصوصا من آنکا مال رو رفتم که راضی بودم . با مترو می تونین از روبروی مرکز خرید کیزلای سوار شین و چهارمین ایستگاه که آکوپرو نام داره پیاده شین که دقیقا خروجی مترو جلوی مرکز خرید هستش .

از همه دوستای گلم تشکر می کنم و بعد از این هم هر کمک و راهنمایی از دستم بر بیاد برای دوستانم دریغ نمی کنم . برای همه آرزوی ویزای یضرب دارم و به امید روزی که یه ایرانی برای سه چهار دقیقه مصاحبه برای رسیدن به شریک زندگیش این همه محکوم به رنج سفر نباشه . از همه راهنمایی های دوستان عزیز که سفر نامه مینویسن و من خیلی استفاده کردم ممنونم .

پیروز باشن و پایدار.
پاسخ
سفرنامه آنکارا (بخش اول):
بالاخره من هم باید دین خودمو به مهاجرسرا که الان 486 روزه که امکان نداره روزی حداقل یک بار بهش سر نزنم ، ادا کنم و سفرناممو بنویسم.
3 اکتبر 2013 بود که در اثر اصابت یک ایمیل که تاریخ مصاحبم برای دهه آخر نوامبر اعلام شده بود خیلی خوشحالی کردم .
بلافاصله بعدش شروع کردم به آژانس هایی که از قبل قیمت گرفته بودم(خیلی قیمت گرفته بود) زنگ زدن. بنده خداها میگفتن چقدر حولی بزار ماه دیگه . من هم میگفتم میخوام خیالم راحت شه و حدود 45 روز قبل از مصاحبه، از آژانس کامیار گشت تور گرفتم برای 4 شب هتل BEST با پرواز ماهان 1,350,000 تومان .
هفته قبل از پرواز ، ووچر و بلیط هواپیما رو از آژانس گرفتم که نائل به دریافت 300 دلار ناقابل ارز مسافرتی بشم .
بالاخره یکشنبه صبح ساعت 3:30 با ماشین شخصی عازم فرودگاه امام خمینی شدم که حدود 4:15 بود که رسیدم . پروازم ساعت 7:30 یکشنبه ،شماره 620 و مقصد آنکارا بود .بعد از گرفتن ارز اهدایی از سوی دولت وارد گیت شدم و به پروازی که شاید دو سال بود که منتظرش بودم رسیدم .
ساعت 9 صبح به وقت آنکارا رسیدیم فرودگاه ESENBOGA که فرودگاه تمیز و اندازه امام خمینی خودمونه . بعد از شنیدن واژه خوش گلدینیز از آفیسر BORDERLINE ترکیه وارد شهر دوست داشتنی آنکارا شدیم.
متاسفانه تا ساعت 10 یعنی به مدت یک ساعت منتظر هموطنانی شدیم که freeshop رو واقعاً دوست داشتن . اعتراضی هم نیست خوب لابد خیلی دوست داشتن.
بعد از معرفی تور لیدر در فرودگاه به هتل رسیدم . هتل best که دقیقاً روبروی سفارت آمریکاست و من خیلی زیاد پیشنهاد می کنم این هتل رو بگیرین چون نسبت به قیمتش هم اتاقاش خیلی تمیزه هم صبحانه عالی داره و هم به سفارت(1 دقیقه) و دکتر(5 دقیقه) با پیاده روی راه هست .
ظهر هم بعد از تلخیه چمدون و قرار دادن پاسپورت و مدارک از جان عزیزتر در safety box بسیار عمیق و جادار هتل ، راهی کیزیلای شدم که 10 دقیقه پیاده روی داره . برای برگشت هم از اتوبوس 114 می تونین استفاده کنین . عصر هم به مال آنکا مال رفتم که مال خوبیه و هم برند گرون داره هم ارزون . می تونین با مترو از کیزیلای سوار خط قرمز بشین و ایستگاه چهارم یعنی AKAPRU پیاده شین . برای مترو و اتوبوس دولتی باید کارت صورتی رنگی که EGO نام داره بخرین(تمام دکه ها و ایستگاه های مترو دارن) که بنا به درخواستتون 2،3،5 و .... مسیره داره که میتونین یه 10 مسیره بخرین.
.....
دوشنبه:
بعد از خوردن صبحانه عالی هتل پیاده راهی مطب دکتر جنب پارک قو واقع در اول خیابان تونلی هلمی ، شدم . ساعت 30/8 رسیدم که عملاً تا 9 که در رو باز کنن فایده نداشت. همونجوری که همه دوستان نوشتن طبقه چهارم اول میرین . ترتیب هم اصلاً مهم نیست در وقتی که دکتر آنلاین داده و صف ایرانیزاسیون در اینجا هم صدق می کنه . وقتی رسپشن گفت پاسپورت و کیس نامبر سیل عظیمی از جمعیت راهی میز خانم پرستار شدن که موجبات تعجب آن بانوی محترم را در برداشت.
عکس مثل اینکه دیگه نیازی نیست برای دکتر ولی شما همراهتون باشه چون با webcam ازتون عکس میگیره. بعد از تحویل پاسپورت و کارت زرد واکسن و بعد از انتظار در اتاق 44 اسمم رو صدا کرد که رفتم پیش handan خانم ungan . بعد از مصاحبه انگلیسی خانم دکتر و معاینه یک واکسن آبله مرغان به من زد که 180 دلار گرفت . هزینه تست خون و عکس قفسخ سینه هم 5/47 دلار میشه(طبقه پنجم) و از شما می خوان که فردا ساعت 3 بعدازظهر برین و جواب مدیکالتون رو بگیرین . پزشکیش واقعاً ساده بود و هیچ استرسی نداشته باشین .
بعد از مدیکال چون تونستم 10 به هتل برسم با تور گشت شهری رفتم که از قلعه آنکارا و مسجد حاجی بایرام دیدن کردیم .ساعت 5 عصر به هتل برگشتم و شب رفتم خیابون تونلی هلمی که پر از کافه و رستورانه و من پیشنهاد می کنم حتماً برین .

سه شنبه :
کل روز به دیدن از مسجد کجا تپه و گرفتن جواب دکتر و مال panora که میشه با اتوبوس 188 از کیزیلای رفت و مرتب کردن مدارک لازم جهت مصاحبه قبل از خواب گذشت .

چهارشنبه : روز موعود

شب قبلش واقعاً شب بدی بود و اصلاً نخوابیدم . همه میگن مصاحبه استرس نداره . من هم الات همینو می گم ولی نا خداگاه مثل شب کنکور استرس گرفتم من. ساعت 6 پاشدم و بعد از گرفتن دوش و چک دوباره مدارک و خوردن صبحانه سبک راهی سفارت شدم که نفر دوم رسیدم و بعد از ما صف تشکیل شد. دو صف تشکیل میشه که یکی برای توریستی و دیگری برای مهاجرتی هستش. بعد از تشکیل صف ساعت 8 بود که وارد سفارت شدیم .راستی بردن کیف ممنوع هستش . بعد از چک کردن بدنی و وسایل وارد یک فضای باز و بعدش وارد سالن مصاحبه و انتظار میشین . بعد از ورود officer greeter از شما مدارکی که لازمه رو میگیره و یک شماره میده که بنا به نوع زبان مصاحبه شمارتون فرق میکنه و مثل بانک باید منتظر شمارتون باشین . از من اصل عقدنامه ، شناسنامه، کارت معافی و عکس و تکس ریترن سال آخر اسپانسرم رو گرفت باضافه ترجمه تمام اونایی که خدمتتون گفتم.
من ساعت 9 انگشت نگاری کردم و ساعت 45/9 مصاحبه شدم :
مصاحبه :
• اول قسم خوردم که هرچی میگم راسته و بعد امضا کردم.
• پرسید چند وقته ازدواج کردین؟
• همسرت الان کجاست ؟
• مدارکی دال بر domicile خواست از من .
• کارت چیه ؟ یعنی دقیقاً شرکت خصوصی که کار میکنی با چه شرکتایی کار می کنه؟
• سربازی معاف شدی ؟
• عکس عروسی رو دید
بعد هم جمله دوست نداشتنی شما مدارکتون کامله و یک سری مراحل اداری داره که 1 تا 3 ماه طول می کشه و برگ صورتی رو داد به من .
من هم تا شب تو کافه نشستم غصه خوردم که بابا میدادی ویزارو دیگه چی میشد مگه ؟ فردا پنج شنبه هم با 4 ساعت تاخیر هواپیما بخاطر بدی هوا برگشتیم تهران با ماهان شماره پرواز 621
پاسخ
سفرنامه دوم:
دوستان عزیزم با سلام مجدد من سفرنامه دوم آنکارا بعد از کلیر شدن براتون می نویسم .
از خیلی از مسایل فاکتور میگیرم چون قبلاً گفته شده.
من بعد از کلیر شدن واسه یکشنبه با ماهان و برگشت 5 شنبه هتل best روبروی سفارت آمریکا تور گرفتم . به خیال خودم گفتم دوشنبه پاسپورت رو می دم باضافه ptt انتخاب شده . نهایتاً 4 شنبه می گیرم و 5 شنبه برمی گردم . این عرف معمولاً اتفاق می افته و خیلی از دوستان که باهاشون در ارتباط هستن همینطوری برنامه ریزی کرده بودن . من هم از کارم 5 روز مرخصی گرفتم . این رو می گم اگر که مثل من شدین هم پول کافی همراهتون باشه هم مثل من اذیت نشین از انتظار .
من دوشنبه پاسمو تحویل دادم کارم کلاً 5 دقیقه هم طول نکشید . از فرداش سایت سیس رو چک کردم که یکبار 3 شنبه آپدیت شدم ولی خبری از ایشود نبود . چهارشنبه با اعتماد بنفس رفتم پست به گفته خیلی ها که می گفتن به سایت اصلاً اعتماد نکن . یه خانومی بود اسمم رو پرسید گفت نیومده برو فردا بیا . ازم tracking number خواست که من گفتم نیومده ایمیلی برام . سرتون رو درد نیارم رفتم دفتر ماهان پروازم رو انداختم واسه یکشنیه هفته بعدش که دیگه مطمئن بودم تا جمعه گرفتمش چون پست من شنبه تعطیل بود. پست باز شنبه هم اگر انتخاب کرده بودم فایده نداشت. رفتم دفتر ماهان دیدم مثل صف شیر زمان جنگه . همه اومده بودن عوض کنن بلیطو . این داستان واسه اوایل اسفنده . خلاصه واسه هیچکی نیومده بود پاسش . ما هم نگران.
هر روز می رفتم پست تا جمعه عصر که دیدم باز هم نیومده . خانومه دیگه منو میشناخت می گفت نیومده برو دوشنبه بیا . حالا هی بگو بابا من یکشنبه پرواز دارم . بیچاره تقصیری نداشت . رفتم سفارت دوباره که رام ندادن گفتن 5 روز کاری باید صبر کنی .
هیچی دیگه حتی امید داشتم شنبه برم از پست مرکزی بگیرم که نشد . شنبه عصر که رفتم عوض کنم بلیطمو واسه سه شنبه همون دوستانی که قبلاً دیدم اومده بودن دوباره . بله هیچکی پاسش نیومده بود ! می گفتن بخاطر ترافیک کاریه .
دوشنبه سر صبحانه من ایشود شدم . سریع رفتم پست تا عصر نشستم که باز هم نیومد گفتن اگه ایشود شدی فردا بیا . هیچی دیگخ رفتم دوباره بلیطمو عوض کنم 5 شنبه جا نداشت ! گفت یا بیزینس بگیر یا بره واسه یکشنبه هفته بعد :[
خلاصه واسه اینکه بلیطم کنسل نشه عقبش انداختم واسه 2 هفته دیگه که هر موقع پاسم اوکی شد تصمیم بگیرم اینقدر هم جریمه نداده بودم . شما این اشتباه رو نکنین.من نزدیک 100 دلار جریمه پرواز دادم.+ پول هتل 5 شب اضافه
خلاصه سه شنبه صبح بعد از 8 روز که پاسمو داده بودم ایمیل پست اومد . رفتم گرفتم ولی تا ظهر منتظر موندم ساعت 2 . وقتی بهم داد بستمو باورم نمیشد که این چند سال صبر یک طرف این 10 روز انتظار یکطرف . گرفتم اومدم دفتر ماهان که بهم یه پیشنهاد داد گفت استانبول تهران هر روز پرواز داره . شب مثل مارکوپولوهایی که فقط می خواستم برگردم به تهران با اتوبوس رفتم استانبول .12 شب راه افتادم 6 رسیدم استانبول . 50 لیر بلیطش بود .ترمینال معروف سمت اروپا پیاده شدم (اسندلر) . با مترو رفتم فرودگاه اتاتورک و برگشتم چهارشنبه تهران . وقتی رسیدم تهران باورم نمیشد . فکر می کردم تا آخر عمر باید آنکارا بمونم از بس که صبر کردم و هر روز انتظار کشیدم . خلاصه سفر آنکارای من بجای 4 شب و 5 روز شد 10 شب و 11 روز . ایشالله برای شما این اتفاق نیفته . اگر هم افتاد پول کافی داشته باشین .
راستی برگشتم از کار هم اخراجم کردن گفتن تا عید بیا بعدش نیا به جرم اینکه چرا مرخصی گرفتی نگفتی نزدیک دو هفته نمیای و اینگونه من کار خود را بعد از 4 سال اتوماتیک وار از دست دادم Smile
این بود سفرنامه من حقیر . به امید موفقیت همه دوستان و کلیر شدن هر چه زودتر منتظران
پاسخ
تشکر کنندگان: romance33 ، shandiz ، kamela ، shadoow ، a6l3i ، kpks ، msar
بچه ها مبارکهههههههههه غزل جون اشکمو در اوردی پورام عزیز نوش جونت ویزا .omina عزیز ایشالا زود ویزاتون میاد.ممنون از سفرنامه های قشنگتون چشام پر اشک شد دعا کنین ما هم ویزای یک ضرب بگیریمRolleyes
غزل جان به این سوالات کوتاه جواب میدادی؟مثلا در مورد ایالتت چی گفتی میدونی؟
یا در جواب خانوادت که مشکلی با رفتنت ندارن چی گفتی؟تو آمریکا میخوای چکار کنی؟
چرا تو ایمیل ها نامزد شما انگلیسی نوشته اما شما فارسی نوشتی؟ مگه شما انگلیسی بلدی؟
تلفنی حرف میزنین به چه زبونی حرف میزنین؟
اگه اینجا نمیخوای جواب بدی میشه تو پیغام خصوصی بهم بگی.ممنون
پورام جون میشه بگی کامل چه واکسنایی زده بودی که اصلا واکسن نزدن؟!!مرسی
ازدواجی
دریافت رسید نامبر 20dec
approv: 5dec
پاسخ
تشکر کنندگان: romance33 ، msar
(2013-12-01 ساعت 19:58)سانازی نوشته:  بچه ها مبارکهههههههههه غزل جون اشکمو در اوردی پورام عزیز نوش جونت ویزا .omina عزیز ایشالا زود ویزاتون میاد.ممنون از سفرنامه های قشنگتون چشام پر اشک شد دعا کنین ما هم ویزای یک ضرب بگیریمRolleyes
غزل جان به این سوالات کوتاه جواب میدادی؟مثلا در مورد ایالتت چی گفتی میدونی؟
یا در جواب خانوادت که مشکلی با رفتنت ندارن چی گفتی؟تو آمریکا میخوای چکار کنی؟
چرا تو ایمیل ها نامزد شما انگلیسی نوشته اما شما فارسی نوشتی؟ مگه شما انگلیسی بلدی؟
تلفنی حرف میزنین به چه زبونی حرف میزنین؟
اگه اینجا نمیخوای جواب بدی میشه تو پیغام خصوصی بهم بگی.ممنون
پورام جون میشه بگی کامل چه واکسنایی زده بودی که اصلا واکسن نزدن؟!!مرسی
بچه ها میشه همینجا جوابها رو بدین ما هم بفهمیم . مرسی
K1
------------------------------------------------------------------------
فراغم سخت می باید ولیکن صبر می باید
که گر بگریزم از سختی رفیق سست پیمانم
پاسخ
تشکر کنندگان: shadoow ، msar
(2013-07-13 ساعت 17:48)mhy_1985 نوشته:  بخش الحاقی به سفرنامه:
خیلی جالبه سفارت بهم روز مصاحبه گفت اسپانسرت کافی نیست
گفتم کو اسپانسر آوردم گفت نیاوردی گفتم بابا همین الان مدارکشو دادم. گفت ندادی دوباره بیار

گفت فرم 864 رو ندادی
گفتم دادم همین الان به خانوم جلوی در
گفت باید بیاری

گفت برگه های مالیاتی w2 و 1040 رو باید بیاری گفتم فرم های مالیاتی ای که دادم شامل اونا هم هست گفت خب کو؟ گفتم همین الان دادم به خانم جلوی در
گفت ندادی تو پرونده ات نیست
یه لحظه خیال کردم ندادم
تو برگه صورتی نوشت دوباره بیار.

ماهم خانوممون مسافرت بود نمیتونستم بهش دسترسی داشته باشم موبایل یا اینترنت نداشت. افسرده برگشتم ایران که دوباره بشینم فرم ها رو دونه دونه درست کنم یه بار هم از یکی از بچه ها که دوروز بعد من مصاحبه داشت پرسیدم راجع به این دوتا فرم، اونم برگشت اطلاعات غلط داد گیج شده بودم تا اینکه خانمم از مسافرت برگشت و بهم گفت اطلاعاتی که از این بنده خدا گرفتم راجع به این دوتا فرم اشتباه بوده و مدارکی که خانمم بهم داده بود بدم سفارت کامل کامل بوده بعدا با ایمیل هایی که از سمت سفارت توی این دوهفته اومد معلوم شد همه مدارک منو گذاشتن توی یه پرونده دیگه و الان ایمیل زدن گفتن فرم هاتون همگی قبوله و کامله، همه فرم ها اینجاست و پیدا شد. فقط منتظر کلیر شدن باشید.

اومدم اینجا بنویسم خیلی مواظب باشید مدارکتون گم نشن. (مخصوصا جلوی در)


بقول itex :
تجربه n ام : مواظب باشید مدارکتون گم نشه. سفارت اونطوری که فکر میکنید منظم نیست تقصیر هم ندارن سرشون شلوغه دلیلش هم معلومه
تجربه n+1 ام: مهاجرسرا سایت خوبی برای کسب اطلاعات هست ولی نه از هرکسی. پس مراقب باشیم از کی سوال میپرسیم. (حتی اگه تجربه مصاحبه داشته باشه طرف)
به امید موفقیت تک تک شماها. دعا کنید همه بچه های منتظر هم زودتر کلیر بشن.

فرم 864 چي هست؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
اول ممنونم از همه کسانی که وقت گذاشتن و سفرنامه هاشون رو نوشتن.
میخواستم بپرسم همیشه امکان انتخاب زبان فارسی برای مصاحبه هست یا خیر ؟ و اینکه اگه زبان فارسی انتخاب کنیم نکته منفی حساب میشه ؟
کتگوری : F2A // ارسال مدارک : 19 ژانویه 2012 / اپروو : 15 جون 2013 !! / دریافت کیس نامبر و پرداخت ها : 12 جولای 2013 / ارسال مدارک به NVC : سپتامبر ۲۰۱۳ / تاریخ شروع بررسی پرونده در NVC : اکتبر ۲۰۱۳ / تکمیل پرونده در NVC : دسامبر ۲۰۱۳ /مصاحبه : 25 فوریه 2014 / دریافت ویزا یک ضرب Smile
سفرنامه
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2013-12-02 ساعت 17:02)mah65 نوشته:  اول ممنونم از همه کسانی که وقت گذاشتن و سفرنامه هاشون رو نوشتن.
میخواستم بپرسم همیشه امکان انتخاب زبان فارسی برای مصاحبه هست یا خیر ؟ و اینکه اگه زبان فارسی انتخاب کنیم نکته منفی حساب میشه ؟

سلام .اگه شما همسر یا نامزدتون امریکایی باشن که باید حتما زبان انگلیسی رو انتخاب کنید در غیر این صورت هیچ مشکلی نیست .
خدایا فقط به تو پناه میارم خودت دستمو بگیر .آمین Smile
پاسخ
تشکر کنندگان: mah65 ، shadoow ، romance33 ، سانازی ، kamalir36 ، a6l3i ، msar

فرم 864 چي هست؟
[/quote]

فرم I-864 فرم ساپورت مالی یا اسپانسر هستش.که وقتی کار شما در NVC پیشرفت داره و در مراحل آخری این فرم باید پر بشه.
ازدواجیF2A،تاریخ ارسال مدارک بهJuly 29,2013: USCIS،تاریخ دریافت رسید نامبر:August 6, 2013،PD: August 1,2013 approve:August 21,2013دریافت کیس نامبر: October 8, 2013،پرکردن فرم DS-261: 14 OCT 2013 ،پرداخت 88$: 21OCT 2013این داستان ادامه دارد (لطفا توی پیام خصوصی سوال مهاجرتی نپرسید)csc,ptt برای آنکارا
پاسخ
تشکر کنندگان: farbod_frz ، a6l3i ، msar
(2013-12-02 ساعت 22:07)yalda91 نوشته:  
(2013-12-02 ساعت 17:02)mah65 نوشته:  اول ممنونم از همه کسانی که وقت گذاشتن و سفرنامه هاشون رو نوشتن.
میخواستم بپرسم همیشه امکان انتخاب زبان فارسی برای مصاحبه هست یا خیر ؟ و اینکه اگه زبان فارسی انتخاب کنیم نکته منفی حساب میشه ؟

سلام .اگه شما همسر یا نامزدتون آمریکایی باشن که باید حتما زبان انگلیسی رو انتخاب کنید در غیر این صورت هیچ مشکلی نیست .

سلام

دوست عزیز قانونه اینکه اگر همسر آمریکایی باشه باید انگلیسی حرف برنیم ؟؟

اگه همسر آمریکایی بود ولی فارسی انتخاب کردیم چه مشکلی پیش میاد ؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2013-12-07 ساعت 10:15)zaza2z نوشته:  
(2013-12-02 ساعت 22:07)yalda91 نوشته:  
(2013-12-02 ساعت 17:02)mah65 نوشته:  اول ممنونم از همه کسانی که وقت گذاشتن و سفرنامه هاشون رو نوشتن.
میخواستم بپرسم همیشه امکان انتخاب زبان فارسی برای مصاحبه هست یا خیر ؟ و اینکه اگه زبان فارسی انتخاب کنیم نکته منفی حساب میشه ؟

سلام .اگه شما همسر یا نامزدتون آمریکایی باشن که باید حتما زبان انگلیسی رو انتخاب کنید در غیر این صورت هیچ مشکلی نیست .

سلام

دوست عزیز قانونه اینکه اگر همسر آمریکایی باشه باید انگلیسی حرف برنیم ؟؟

اگه همسر آمریکایی بود ولی فارسی انتخاب کردیم چه مشکلی پیش میاد ؟

خوب ازتون میپرسه شما چطور با هم حرف میزنین؟وقتی بلد نیستین؟
والا تو یکی از سفرنامه ها خونده بودم یادم نیست یکی از بچه های مهاجرسرا نشسته بود منتظر وقت مصاحبش .نوشته بود تو سفرنامش که یه اقایه میان سال کیس نمیدونم نامزدی بود یا ازدواج ازش پرسیده بود که نامزدتون امرکاییه پس شما چطور باهم صحبت میکنین وقتی انگلیسی بلد نیستین؟اونم گفته بود دوتم ترجمه میکنه!!!!!!!!!!! نوشته بود در کمال تعجب من بهش ویزارو دادن!فکر کنم تو سفحه های قبل باشه.ولی باورش سخته.
ازدواجی
دریافت رسید نامبر 20dec
approv: 5dec
پاسخ
تشکر کنندگان: yalda91 ، shadoow ، romance33 ، msar
(2013-12-07 ساعت 10:15)zaza2z نوشته:  
(2013-12-02 ساعت 22:07)yalda91 نوشته:  
(2013-12-02 ساعت 17:02)mah65 نوشته:  اول ممنونم از همه کسانی که وقت گذاشتن و سفرنامه هاشون رو نوشتن.
میخواستم بپرسم همیشه امکان انتخاب زبان فارسی برای مصاحبه هست یا خیر ؟ و اینکه اگه زبان فارسی انتخاب کنیم نکته منفی حساب میشه ؟

سلام .اگه شما همسر یا نامزدتون آمریکایی باشن که باید حتما زبان انگلیسی رو انتخاب کنید در غیر این صورت هیچ مشکلی نیست .

سلام

دوست عزیز قانونه اینکه اگر همسر آمریکایی باشه باید انگلیسی حرف برنیم ؟؟

اگه همسر آمریکایی بود ولی فارسی انتخاب کردیم چه مشکلی پیش میاد ؟

عزيزم تا اونجايي كه من اطلاع دارم اكه همسر امريكايي باشه بايد وبايد زبان رو English انتخاب كنيد ودر غير اين صورت به مشكل بر مي خوريد . وقتي نتونسد با هم حرف بزنيد جه طوري ارتباط برقرار مي كنيد ؟؟؟اين براي سفارت سوال وشك ايجاد مي كند
خدایا فقط به تو پناه میارم خودت دستمو بگیر .آمین Smile
پاسخ
تشکر کنندگان: shadoow ، romance33 ، سانازی ، msar
(2010-07-24 ساعت 10:05)Yasi نوشته:  سلام
بالاخره پس از ماهها انتظار روز موعود فرارسید و من هفته قبل آنکارا مصاحبه داشتم، سه روز قبل از مصاحبه رفتم واسه آزمایشات و معاینه مطب دکتر اونگان، کل کار من از صبح تا ظهر طول کشید، من کارت واکسن پاستور داشتم و دکتر فقط واکسن آبله مرغان تزریق کرد. قابل توجه دوستان از آخرین تزریق واکسن های دیفتری- کزاز و MMR من بیش از یک ماه گذشته بود، در ضمن دیفتری-کزاز را هم فقط دوبار تزریق کرده بودم، چون این روزها توی سایت خوندم که بعضی از دوستان گفته بودند تزریق این واکسن سه مرحله ای هست.
روز مصاحبه هم هرچند که نوبت من ساعت 8:15 بود ولی درحدود ساعت 11 نوبتم شد. آفیسر یک آقای خوش برخورد و خندان بود، بعد از انگشت نگاری و قسم خوردن از من چند سوال در مورد کارم پرسید و بعد سوالاتی در مورد:
- چگونگی آشنایی با نامزدم
-داشتن فامیل در آمریکا
- رشته تحصیل و شغل نامزدم
- محل سکونت و اینکه نامزدم دارای خانه هست یا خیر
- کی همدیگه رو دیدیم و کجا
- نامزدم چه غذایی دوست داره
- از چه طریق با هم ارتباط داریم
- چرا نامزدم به ایران نیومده
- مکان عکس هایی که با هم گرفته بودیم
- و اینکه آیا عاشق نامزدم هست و به چه دلیل
در کل مصاحبه خیلی راحت و آسون بود، نکته جالب این بود که پرونده من به همراه برگه آبی معروف روی میز بود و آفیسر در حال مصاحبه اطلاعات من توش وارد می کرد Smile من همیشه فکر می کردم که تصمیمات با توجه به مدارکی که ما از قبل فرستادیم گرفته می شه و الان هم به یقین رسیدم. در نهایت آفیسر به من گفت کیس شما پذیرفته شده است و فقط مراحل اداریش مونده و شماره تون از 2 تا 4 هفته توی سایت اعلام می شه و اون موقع می تونم بیام و ویزا رو بگیرم.
* توضیحات مهم
- هزینه سفارت به 350 دلار افزایش پیدا کرده و من مابقی رو که حتماً باید دلار باشه توی سفارت پرداخت کردم.
- فورتیس بانک نزدیک سفارت تعطیل بود و ما به یک شعبه مجاور بلوار آتاتورک رفتیم.
- هزینه آزمایشات پزشکی قابل پرداخت با دلار و یا لیر می باشد.
- حتماً از طریق اینترنت وقت دکتر بگیرید، موقع معاینه اولویت با کسانی هست که زودتر وقت گرفتن ولی برای آزمایش خون و عکس از قفسه سینه هرکی زودتر بره زودتر نوبتش می شه.
- به نامزد من اجازه داخل شدن به سفارت ندادند Sad گفتند سفارت خیلی شلوغه و فقط کسانی که وقت دارند می تونند بیان داخل.
- من هتل ددمان بلوک A بودم، هتل خوبی بود و راضی هستم. البته هتل رامادا را هم از دور دیدم و به نظرم خوب بود. شاید دفعه بعد برم اونجا.
- آنکارا قابل مقایسه با استانبول نیست و احتمالاً زود حوصله تون سر خواهد رفت، ولی در کل شهر آروم و دوست داشتنی هست.
- ضمناً من در یکی از مراکز مهم نیمه دولتی شاغلم و دو بار سفر به اروپا داشتم که فکر می کنم در کیلیرنسم بی تاثیر نباشند.
با آرزوی موفقیت برای همه دوستان عزیز

سلام
هزینه سفارت قبلا چقدر بوده و از کی افزایش پیدا کرده؟
شما قبلا هزینه رو چطور پرداخت کردید که مابقیش رو تو سفارت دادید؟
آیا این هزینه به PTT مربوط است؟ من تازه دیروز شنیدم که باید فرم PTT رو تکمیل و پرینت بگیریم و با خودمون به سفارت ببریم.
چطوری؟
مرسی از پاسختون.
CR1 - مصاحبه اول: 8 ژانویه 2014 آنکارا - مصاحبه دوم: 18 مارچ 2015 آنکارا - اخذ ویزا: 18 مارچ 2015 - مقصد: کالیفرنیا
پاسخ
تشکر کنندگان: hamed_na ، msar
(2012-12-25 ساعت 00:53)anderanek نوشته:  سلام بر همه دوستان عزیز . من دیروز مشرف شدم آنکارا جاتون خالی‌ هوا بد جور سرد هستش. می‌خوام از اینجا شروع کنم که امروز رفتم مطب دکتر بیشرف اوگان که اونم ۳تا سورنگ خالی‌ از تو کشو در آورد جوری که من نبینم بد دونه دونه کرد تو دست من بدم خیلی‌ مهربون از من پرسید درد داره گفتم نه عزیزم تو اگه ایران بودی درد‌ بیهت میگفتم . خودت خری یا مارو ساده گیر اورده البته تو دلم گفتم آخه جای واکسن تو کشو هستش یا تو یخچال.بدم اون سر سوزن که تو به من زدی ما بااون سر سوزن‌ها تو ایران خون میدم درسته ما از ایران آمدم ولی‌ با هوا پیما آمدم .سوزن واکسن خیلی ریز و بارک و کوچک هستش .خلاصه هرسیتون ندم.چون خودم خیلی اعصابم داغون شد.۳۰۰تا هم گرفت. از این مرحله که بیگزاریم میرسیم به اونجا که باید میرفتم بانک تبّ بانک که اونم دیگه پول نیمیگیره و میرسیم به آک بانک که اونم میگه شماره حساب سفارتو بده پول بیرزم برات بد میایی تو وب سایت میبینی‌ که از ۱۹ د سامبر قانون به این صورت شده که باید پاسپورتتو ثبت کنی‌ تو سایت و بد یه فایل پی‌دی‌اف میده که باید اونو پیرنت بگیری بیبری بانک که اونم پرداختتو انجام بیده من که این کارو کردم ولی‌ اصلا مشخصات من تو سایت ثبت نبود . خلاصه من نتونستم پول بیرزم به حساب سفارت و از ان نگذاریم که طبق قانون جدید دیگه پست پاسپورتو نیمیاره دم هتل باید بیریم دم پست بگیریم . الانم بین زمین و آسمون موندم چون نیمیتونم پول بیرزم و دیگه نمیدونم چی‌ کار کنم اینم یه سفر نامه نصفه نیمه ،26دسامبر هم وقت مصاحبه دارم حالا نمیدونم چی‌ کار کنم حالا فعلا باید کلی‌ فکر خیال کنم از دوستان می‌خوام اگه می‌تونن منو یه کم راه نمایی کنن ولی‌ فک نکنم کسی‌ تو ان شرایط تا حالا قرار گیرفته باش

سلام دوست عزیز
موفق شدید؟
کارتون به کجا رسید؟
انشا اله موفق باشید و یک ضرب ویزا بگیرید.
CR1 - مصاحبه اول: 8 ژانویه 2014 آنکارا - مصاحبه دوم: 18 مارچ 2015 آنکارا - اخذ ویزا: 18 مارچ 2015 - مقصد: کالیفرنیا
پاسخ
تشکر کنندگان: msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان