کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
کلیرنس برندگان 2011
دوستان عزيز سلام

باز هم قصه تكراري جا ماندن تعدادي از عزيزانمان از قافله مهاجرت ...
باز هم قصه پرغصه جدايي ها ...

دوستان ِ جامانده، كاش من جاي شما بودم! بله، تعارف نمي كنم، اين عين حقيقته!
شما يك سال يا حداكثر يك سال و نيم منتظر بودين و به اصطلاح زندگيتون در حالت استند باي بود. زندگي من تا حالا يك سال و نيم در حالت استندباي هستش و از قرار معلوم هنوز هم حداقل بايد يك سال ديگه در اين وضع بمونه!

ديگه خسته شدم. احساس مي كنم ديگه طاقت ادامه اين وضع رو ندارم. كاش پرونده ما مهاجران خانوادگي هم در يك تاريخي منقضي مي شد و تكليفمون روشن مي شد. الآن من فقط از روي رودربايستي ديگران، از جمله برادرم، دارم اين وضع رو تحمل مي كنم. درآمدم فقط كفاف زندگي نسبتا خوب رو در اينجا ميده. پس اگر بخوام در اين دوران استندباي به طور مناسب زندگي كنم، ديگه نمي تونم پولي براي اون ور جمع كنم. پس بالاجبار بايد از خيلي از چيزها در زندگيم چشم پوشي كنم. اما تا كي؟ ديگه خسته شدم. تازه اگر هم بعد از يك سال برم آمريكا، تازه اول جون كندن و دست و پنجه نرم كردن با مشكلات عديده اي هستش كه آرش عزيز (همان پيشكسوت جوان) بارها به زيبايي و به خوبي به ما گوشزد كردن. اينو گفتم تا بدونين واقعا از ته دل مي خوام از اين وضعيت خلاص بشم.

تمام اين روضه خواني براي اين بود كه از زاويه ديد يك مهاجر خانوادگي بگم كه خوش به حالتون كه تكليفتون زود مشخص شد و برگشتين به زندگي عادي خودتون.
[en] PD: Jan. 6, 2001
Visa: July 2012
F4
[/en]
سلام دوستان عزیز
من مدتی بود که به علت مسافرت فرصت خواندن مطالب مهاجرسرا را نداشتم ولی همیشه هنگامی که مهاجرسرا را باز میکردم اولین جایی که میامدم همین قسمت کلیرنس دوستان باقیمانده بود چون همیشه منتظر و دل نگرانشان بودم و همیشه منتظر روز 30 سپتامبر بودم امروز پشت کامپیوتر اومدم و بعد از خواندن پستها <مثل اینکه آب یخی را به روی سرم ریختند با همه وجودم برای دوستان عزیزم ناراحت و غمگین شدم, باور بفرمایید بغض گلویم را فشرد. هیچوقت تصور چنین چیزی را نمی کردم , تلخی ویزا نگرفتن بچه ها شادی گرفتن ویزا را از کامم برد ! برای دوستان عزیز دکترمحمودی ,گادفلای، هانوک ،علی سرشار، و همه دوستانی که موفق نشدند ویزا دریافت کنند، از ته دلم برای همتون بهترین ها را در کنار خانواده های عزیزتان آرزو می کنم و امیدوارم دوستان خوبمون با روحیه خوبی که دارند پیروزی های بزرگتری نصیبشون بشه. امیدوارم که خدا موهبتی افزونتر را ارزانی همه ذوستان کند !
لحظات بیادماندنی بایکدیگر داشتیم (خنده ها, بغض ها )ولی نتایج همه اینها این بود که این همه دوست واقعی پیداکردیم که برای شادی های ما شادند و در غمهای ما اشک می ریزند بیایید خوشحال باشیم
"مهم نيست چند بار به زمين ميخوريد مهم اين است که چندبار بلند می شويد"
خداوندا، به تو امیدوارم و به تو توکل کرده ام.به من جرأت بده تا قدرتمند شوم. می دانمکـه بـرای رو بـه رو شـدن بـا دغـدغـه هـــای زنـدگـی ام نـیاز بـه قـدرت و جرأت دارم و ازطـریق قـدرت تـو می توانم نرم تر از فرشته و قدرتمند تر از شیر باشم . . .

ارادتمندتان-Rainy
دريافت ويزا: 2011
باران باش و ببار و نپرس کاسه های خالی از آن کیست_كوروش بزرگ [/color]
(2011-09-30 ساعت 12:45)سروناز نوشته:  سلام دوستان عزیز
هنوز هم نمی تونم باور کنم که به تعدادی از دوستانمون ویزا داده نشده. دوستان روز بعد از دریافت برگه ups من رفتم جلوی سفارت در انکارا که اگر بشه همونجا پاسپورت را بگیرم یا برم ups مرکزی.ولی نگهبان سفارت برگه های ups ما را که نزدیک 10 نفر بودیم گرفت و رفت چک کرد و وقتی ام گفت هیچکدام تحویل نشده ! بعدش نیم ساعت بعد دست به دامن کارمند دفتر هواپیمایی روبرو شدیم رفت از سفارت پرسید وگفته بودند که هیچ ویزایی تا اون موقع صادر نشده ! ساعت حدود 5 بود . ولی فردا صبح در سایت ups نشان می داد ساعت 4:15 عصر پاس تحویل شده!! یعنی .............
خلاصه منظورم اینه که یک شنبه و دوشنبه هم تلاش کنید شاید فرجی شود .
در ضمن می دونم بک آقایی که پزشک است که از اشنایان دوستم است 2 سال پیش در پروسه لاتاری به ویزا نمی رسد به دلیل چک کلیرنس. ولی وکیل گرفته و کارش درست شده و رفته . اگر می تونید با یک وکیل خوب مهاجرتی در میان بگذارید.
به امید شنیدن خبر خوش ارز شما دوستان

دوست گرامي
البته من هم موافقم كه تا دوشنبه ميبايست تلاش كرد شايد قرجي شود ولي بعد از آن بايد موضوع را به خاطره ها سپرده وبه زندگي ادامه داد وفكر مي كنم كه پيگيري آن جز هزينه هاي زيادتر و استرسهاي بيشتر نتيجه ديگري ببار نخواهد آورد و به نظر من هيچ وكيلي نميتواند پس از اتمام روز 30 سپتامبر براي كيس لاتاري كاري از پيش ببرد.
واقعا"از اينكه تعدادي جا ماندند از صميم قلب متاسفم[/color]
[به اميد موفقيت همتون
دردود دوباره بر بدون ویزاها-دیگه از عبارات جامانده استفاده نکنید و چرا جا مانده؟بلکه با تجربه ها-تجربه یک صبر بلند مدت که به نظر من آدم یکی از بهترین تجربه ها را که همون صبوری هست رو یاد میگیره.امکان داره در آینده مجبور بشیم تجربه صبرهایی بیشتر از این داشته باشیم و دوم اینکه واقعا خیری تو این کار هست یعنی مطئن هستم و میخام یک داستانی که تو خونواده خودم انتفاق افتاده را خلاصه بنویسیم:برادر من "امین" حدود 15 سال عاشق دختری بود و سختی زیادی کشید،چون خانواده من و دختر مخالف بودن،ولی مقاومت کرد و در آخر ازدواج کردن،اما........
امان از این دختر که چه بلاهایی سر داداش من نیاورد:اخلاق بد غر غر ولخرج خاله زنک تفکرات منفی(البته بگم مشکل اخلاقی نداشت) اما داداش من مقاومت کرد تا اینکه باردار شد،اما خوشبختانه بعد از حدود دو سه ماهی مریض شد و بچه اصلاحا افتاد،که بعد از مدتی اخلاقش بسیار افتضاح شد و تا جایی که با پدر مادرم هم درگیری پیدا کرد و عملا فحش میداد،و در آخر هم منجر به جدایی شد بعد از حدود 1 سال و نیم.حالا اینو میخام بگه که برادرم میگفت آخه چرا بچه افتاد نکنه من مشکلی دارم نکنه زنش مشکل دراره چرا و چرا و چرا.... اما الان میگه اگر بچه درا شده بودم حالا باید بخاطر بچه زنم رو تحمل کنم و نه زن داشتم و نه خانواده.
حالا این هم که برای من نشد حتما خیری توشه.از کسانی هم که میرن آمریکا خاهشن اگر دیدن نمیشه زندگی کرد تعارف نکنن و زندگیشونو بهم نریزن و برگردن و از چاه در بیان.(الیته منظور از چاه نه بخاطر اینکه چون من نگرفتم دیگه آمریکا شد چاه،منظوره کلی دارم که اگه اوضا خوب نیس به همین چاله که الان هستن برگردن)
بازمانده سربلند 2011-ایمان
سلام به همهٔ دوستان عزیز و دوست داشتنی که طیه این ۱.۵ سال با هم بودیم با هم گفتیم با هم خندیدیم ولی‌ به هر حال همه چی‌ تموم شد و کابوس ۱.۵ ساله ما هم به پایان رسید ، از همه به خاطر ابراز همدردی با ما بچه‌های ابوظبی صمیمانه تشکر می‌کنم و خدارو شکر می‌کنم که بالاخره تموم شد. ولی‌ از این رمان نتایجی‌ حاصل شد که به محض رسیدن به تهران سر فرصت مینویسم که خیلی‌ به دارد بچه‌های سالهای آینده میخوره. و نمی‌دونم چه حکمتی داشت که این هفتهٔ آخر فقط قرار بود که بچه هایی که کلیر نشان به دوبی‌ بیان که همدیگرو از نزدیک ببینیم شاید بعدها قرار ملاقات هایی داشته باشیم که مربوط به قسمتی‌ دیگر از زندگیمون باشه. به هر حل که برنامهٔ ما دیروز تموم شد البته که خیلی‌ سخت بود ولی‌ تکلیف ما مدت‌ها پیش روشن شده بود و طی این یک هفته سناریوی قشنگی بازی‌ کردن که بالاخره دیروز قبل از اینکه زمان مو عود شروع بشه به پایان رسوندن و اینکه موضوع ما نه سپاه بود نه اف بی‌‌ای و نه هیچ چیز دیگری که به مغزمون خطور کنه که بدن مفصل در موردش توضیح میدم.ما امشب از ابوظبی همگی‌ عازم تهران هستیم

بازم از ابراز همدردی همهٔ دوستان تشکر می‌کنم و آرزوی سرنوشتی زیبا برای خودشون و خانوادشون در سرزمین مو عود دارم و ازتون می‌خوام که بازم مثل همیشه برای آینده ما دعا کنید که شاید بهتر از این باشد.

التتتتتتتتتتتتتتتتمااااااااس دعاااااااااااااا

2011AS14706

[font=Times New Roman]باور روز برای گذر از شب کافیســـــــــت.....[/font]

به امید فردا
سلام به همه دوستان مهاجر سرائی
امروز از دوبی به ایران برگشتم و متاسفانه بدون ویزا
بهرحال سناریوی ضدایرانی سفارت به پایان رسید؛ البته من بهشون حق میدم ، چون باید یه درصدی رو بعنوان رد صلاحیت اعلام می کردند تا یه جوری ثابت کنن با ایران یه دشمنی دارند( که ندارند). وارد بحث سیاسی نشم همه چیز تموم شد. اونهائی که روز آخر جلو سفارت ابوظبی بدون ویزا مونده بودند حدود 12 نفر از پزشک فوق تخصص تا مهندس مکانیک و ابزار دقیق و برق قدرت و یه چیزهائی مشابه این رشته ها بودند که صادقانه همه اطلاعات کاریه خودشون رو به سفارت داده بودند و شرائط قرارگیری در لیست سیاه سفارت را پیدا کرده بودند.
از قرار معلوم هزینه بعضی چیزها می افته گردن یک سری افراد خاص، هرچند همه داریم هزینه ثابتی رو پرداخت می کنیم فقط هزینه ما یه مقدار بیشتری به چشم اومد Cool Wink
(احتمالا از همون روز مصاحبه همه چیز تصمیم گیری شده بود و فقط داشتند فیلم بازی می کردند).
FBI مورد نظر در همان ساختمان سفارت وجود دارد و منتظر پاسخ واشنگتن هستیم کلام بیهوده ای بیش نیست.
یکی از آشناهای عرب اماراتی من می گفت که سه روزه ویزای آمریکا گرفته و فقط با ایرانی ها این طوری برخورد می کنند.
با اینکه از این قضیه خیلی ناراحت شدم ولی برای یک کشور جهان اول که تا حالا فکر میکردم اساس اونها حداقل بر اساس دروغ نیست؛ اما خلافش ثابت شد خیلی متاسفم
در ضمن به همسر و دخترم ویزا دادند .
كساني كه مخالف آزادي ديگرانند، خود لياقت آزادي را ندارند. (آبراهام لينكلن)
سلام دوستان خانواده من هم دیروز ویزا گرفتن..خیلی خوشحالیم همه و همه بخاطر لطف و دلگرمیهای شما بود ما تقریبا ناامید شده بودیم که اسپانسر ندادیم اما راهنماییهاتون دوباره مارو دلگرم کرد و الا ویزاها مون اومده..برای همه آرزوی موفقیت دارم ... دوستانمون ک نتونستن ویزا بگیرن همدردی مارو صمیمانه بپذیرید..بخصوص برای دوست عزیزی ک با خونوادم برخوردی داشتن که اسم شریفشون رو نمی دونم بهم گفتن که ویزا نگرفته بوده اما امیدوارم که اینطور نباشه... راههای دیگری رو امتحان کنین و اگر که کمکی از ما بربیاد دریغ نمی کنیم.
از صمیم قلبم برای همه ی دوستای خوبم در مهاجرسرا دعا میکنم تا در این روزهای آخری که از لاتاری 2011 باقی مونده به هدفشون برسن و دست پر این تورنمنت طاقت فرسا رو به پایان برسونن.خدایا به ایمانی که بوجودت دارم به ما لطفی بکن تا به گفته ات عمل کنیم در جهانی که آفریدی سفر کنیم تا انسان باشیم و انسان بمانیم
سلام به همگی
بابا این چه وضع شه. Gadfly به من قول یه شام تو لس انجلس رو داده بود. حالا من شامم رو از کی بگیرم Sad
همرزمان دیروز و دوستان همیشگی ما، از اتفاقی که افتاده وافعاً بهت زده هستیم ولی زندگی همچنان جریان داره و امیدوارم اتفاقات خوشایند زیادی رو در آینده شاهد باشین.
ما به زودی ( 5 روز دیگه) عازم هستیم. خیلی دوست داشتیم که همه دوستان رو اون طرف زیارت کنیم. دکتر محمودی جان، مایو کلینیک بدون حضور شما رسمیت پیدا نمی کنه. alisarshar،Ali899 ،hanok و بقیه دوستان ویزا گرفته و نگرفته امیدوارم هر جا که هستین شاد باشین و شاد بشین.
ارادتمند همه بچه های گل مهاجرسرا، چه مهاجر و چه غیر مهاجر
یاشار و ماری
شماره کیس :2011AS35XXX
دریافت نامه: 9 خرداد -- 30 می
ارسال فرمها: 11 خرداد-- 1 ژوئن
کنسولگری:آنکارا
مصاحبه: 10 مرداد-- 1 آگوست
دریافت ویزا:23 شهریور-- 14 سپتامبر
ورود به آمریکا: ۱۴ مهر--۶ اکتبر
دریافت سوشال:۱۵ روز بعد از ورود
دریافت گرین کارت: ۲۱ روز بعد از ورود

آنکارا آپدیت شده و همه کیس های لاتاری رو حذف کرده این یعنی چی؟؟؟؟؟ SadSadSadSadSadSad
Category: F2A
PD: Nov 2011
تشکر کنندگان: Hornet ، free_free ، tamanna ، یاشار و ماری ، ravian ، vahidvm60 ، SH1A2R3 ، maryam58 ، A.K ، آرتين
دوستان خوب مهاجر سرایی ، خانمها و آقایان گل و دوست داشتنی سلام

چقدر به خودم می بالم که در جمع شما هستم . من تمام غصه ها را فراموش کرده ام و الان خوشحال و شاد برای رسیدگی به امور دوستان آنکارا ، وارد فرودگاه استانبول شده ام . جای همه شما خالی یک چای بزرگ و خوش عطر ترکی سفارش داده ام و با لپ تاپ عزیزم ، دوست همیشه همراهم از اینترنت مفت و مجانی اینجا برایتان پیغام می گذارم .Big Grin من نمی دانم این دوستان آنکارا به ضربات پنالتی رسیده اند یا نه ؟ الان ساعت 6 بعدازظهر به وقت استانبول است . دوستان تیم آنکارا اگر پنالتی زن ورشکسته می خواهند در خدمت هستم . Tongue حالا اون یکی رو گل نکردم ، گناه نکرده ام که! Smile بابا من تو تیمهای مطرح دنیا بازی کردم ، اونقدر مطرح که سفارت هم از کارم سر در نیاورد Tongue یاشار خان من سر قولم هستم ، حالا لس آنجلس نشد شام بدم بیا کپنهاگ یک رستوران خوب ایرانی در خدمت باشیم ، حالش رو ببری. فروزن مایند گرامی چقدر خوشحال شدم از شما پیغام دیدم . فکر می کردم رفتی و ما رو فراموش کردی . سیاره خاکی عزیز هر وقت دوست داشتی ماء الشعیر دانمارکی و غیر دانمارکی در خدمتیم . جناب ali899 گرامی خوش به حال شما که خانم و دخترتان ویزا گرفتند ، خانم و دختر بنده به خاطر پنالتی بدی که من زدم از ویزا محروم شدند . Sad خوب باید برم ببینم این تیم آنکارا رو کجا پیدا می کنم یه کمکی بهشون بکنم . دارم لذت می برم این آدمهای رنگارنگ بیخیال و خوشحال رو توی فرودگاه استانبول می بینم . باور کنید [font=Tahoma]زندگی زیباست ... [/font] همه با هم، ویزا گرفته ونگرفته ، شاد باشیم و به دنیا و مافیها بخندیم . Big Grin
دکتر محمودی عزیز و سایر دوستان پزشک حاضر در جمع یک موقع نگویید این پسره وارد فاز مانیک (دیوانگی) شده ، نه این اعتقاد من هستش . با اینکه می دونم خیلی آقاتر و خانم تر از اون هستید که همچین فکری رو در باره من بکنید . ولی اگر هم دوست داشتید من راضی راضی خواهم بود Wink

ارادتمند همه دوستان با صفا
گدفلای خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر مهاجرسرا - استانبول فرودگاه آتاتورک ترکیه
[font=Tahoma]باران باش و ببار و نپرس کاسه های خالی از آن کیست . [/font][font=Tahoma] کوروش کبیر[/font]
کسی از دوستان از انکارا خبر نداره یکی خبر بده چی شددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد؟
Visa: 28 . Sep . 2011
رفتن همیشه رسیدن نیست ... ولی برای رسیدن، باید رفت ...
تشکر کنندگان: Hornet ، gadfly ، najibi ، Goodie ، satusa ، free_free ، goli20 ، GHANARI ، tamanna ، یاشار و ماری ، ravian ، vahidvm60 ، SH1A2R3 ، maryam58 ، A.K
دوستان آنكارا منتظريم Big Grin
دارم از استرس سكته ميكنم Sad
شماره کیس: 2011AS25xxx
اطلاعات كامل كيس

انتشار انرژي منفي در اين مكان ممنوع است، حتي براي شما دوست عزيز
(2011-09-30 ساعت 20:26)آرتين نوشته:  کسی از دوستان از انکارا خبر نداره یکی خبر بده چی شددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد؟

سفارت پاسپورت ها رو گرفته و هیچ خبری هم نمی ده و فقط می گه منتظر UPS بمونین. تمام شماره های مربوط به لاتاری هم از سایت حذف شده امروز. همین Sad
Category: F2A
PD: Nov 2011
بابا اين FBI چك رو ما آخر هم نفهميديم ديگه چه صيغه ايه !!!!!! مني كه تا 20 سال پيش توي دانشگاه درس ميخوندم و بعدشم اومدم سر يه كار درپيتي و چندرغاز حقوق گرفتم و ازدواج كردم و ................ حالا بماند !!! آخه اونا از من چي ميخوان بدونن ؟ آيا با ايران رابطه دارن كه از پليس استعلام كنن ؟ آيا ديتابيسي در اين خصوص از افراد در اختيار دارن ؟ نه والا نه بلا !!!! اينا فقط خود شيريني يه سري آفيسره كه ميخوان به بالادستياشون بگن قربان ما بيخودي به كسي ويزا نميديم ها !!! . خب حالا ....... بماند . اينجا بوديم كه اونا ما رو چطوري ميشناسن ؟ چند روز پيش يكي از همسايه هاي شركت ما يعني واحد رو به روي محل كار من ، بعد سه سال منو ديده ميگه ببخشيد آقا عذر ميخوام شما اينجا كار ميكنيد ؟ پَ‌ نه پَ ميام اينجا براي باز شدن بخت دختر همسايمون شمع نذر ميكنم !!!!! . حالا خودتون قضاوت كنيد در مورد عملكرد فرايند كليرنس !! . بگذريم ماها يه عده مون قرباني هستيم كه از اول تعيين شديم . ولي خودمون خبر نداريم !! بيچاره ما كه بايد با اين چندرغاز معروض به خدمت شما پس اندازي محدود جمع كنيم ، كلي منت اين و اون رو بكشيم تا براي دو روز پول براي استيدمنت قرض بدن ، خلاصه خرج كنيم و آخرش هم بگن متاسفيم !!!!!!!!! . بابا لاتاري يعني بخت آزمايي وقتي من شرايطش رو داشتم و قبول شدم ديگه بهانه نداره كه !!! خوشبختانه بيشتر دوستانمون در مهاجر سرا يا ليسانسيه ، يا فوق ليسانس و يا دكترا هستن پس بيشتر از حدي كه اونا خواستن شرايطش رو داريم . با استعداد ترين دانشمندان ، دانشجويان و مخترعان و با سوادان هم ايراني هستن ديگه چي ميخوايد ؟ والا من كه اين موضوعات رو خوندم گفتم ولش كن ميرم هم فاله هم تماشا اگه شد كه شد اگه نه كه ........................... يا حق
دوستان اعزامی مستقر درآنکارا:

آیا پاسپورت های بقیه دوستان هم تحویل یو پی اس شده ؟

فکر کنم تا فردا بعد از ظهر پاس ها بیاد دستتون اونم با ویزا...
آرزوی من مفید بودن برای مهاجرسراست در صورتی که پرسش و یا مشکلی دارید(هرچندغیرقابل حل) دارید می توانید تا حد توان من روی کمک من حساب کنید...Smile

دستهایی که کمک می کنند پاکتر از دستهایی هستندکه رو به آسمان دعا می کنند(کورش کبیر)




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان