کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
انجمن آرایشگرهای زنانه
سلام؟
من تحقیق کردم میشه از ایران مدرک آکادمی آلینس آمریکا گرفت واسه تمام رشته ها.. اگه رشته های آرایشیشو بگیرم به نظرتون به دردم میخوره ؟
قصدم مهاجرت به کالیفرنیاست..
پاسخ
تشکر کنندگان:
یه سوال دارم : آیا برای کسی که فقط میکاپ و گریم صورت و پاکسازی پوست بلده کار پیدا میشه؟ مثلا توی ارایشگاههای ایرانی؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-09-25 ساعت 00:13)viragooo نوشته:  یه سوال دارم : آیا برای کسی که فقط میکاپ و گریم صورت و پاکسازی پوست بلده کار پیدا میشه؟ مثلا توی ارایشگاههای ایرانی؟

سلام دوست عزیز من اینجا تو آگهیهای مجله هفته بازار که تو لس آنجلس چاپ میشه دیدم که مثل ایران صندلی به آرایشگرها اجاره میدن گاهی با مدرک و بعضی وقتها نوشته که درگرفتن مدرک هم کمک میکنند پس ناامید نباشید انشاالله موفق میشید
کیس نامبر-دوهزاروششصدو...تعداد نفرات 2نفر-تاریخ رویت قبولی 1 می-فرستادن فرمها 22 جولای تاریخ کارنت سپتامبر-نامه دوم ۱۲ دسامبر محل مصاحبه ایروان-تاریخ مصاحبه هفته دوم فوریه خودم یکضرب همسرم ap و بالاخره شوهرم بعد از ۸۰ روز کلیر شد.مقصد لس آنجلس،من از چیزی نمیترسم برای هر تغییری آماده ام
پاسخ
تشکر کنندگان: viragooo
دوستان كسي مي دونه اگر كسي مي خواد موهاشو مدل تيفوسي بزنه تو ام ري كا، بايد بگه كه چه مدل ميخواد؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-09-25 ساعت 07:06)Sam-90 نوشته:  دوستان كسي مي دونه اگر كسي مي خواد موهاشو مدل تيفوسي بزنه تو ام ري كا، بايد بگه كه چه مدل ميخواد؟
تو هر ارایشگاهی کتابهای مدل مو هست عکسش را پیدا کنه نشون بده و در ضمن اغلب هر چی میخوان عکسش را رو گوشی موبایلش دانلود میکنند و به ارایشگر نشون میدن .
case:I 130 F2A   WAC
priority date:oct 31 2014
Approval : Mar 18 2015
NVC Case N: April21 ,2015
پرداخت 120 $     4 AUG , فرم DS-261
پرداخت 325 $  22  AUG , فرم Ds-260
نامه کامپلیت Dec 8 دریافت نامه مصاحبه 30 March
تاریخ مصاحبه : 4 May  مدارک بیشتری بخاطر اثبات رابطه خواستن.
13 May  تحویل پاسپورت به سفارت.
20 May  دریافت ویزا.
من مدارک را بعد از ازدواجم ترجمه کردم و دو سری اصل خواستم بدون مهر دادگستری و وزارت کشور  و یکسری کپی کردم و با گذشت بیش از ۱۸ ماه ایرادی به تاریخ و زمان و مهر ترجمه نگرفتن . زمانیکه وارد امریکا شدم دو سال و سیزده روز از تاریخ درخواستم میگذشت و بعد از پنجاه روز گرین کارت ده ساله دریافت کردم.
پاسخ
تشکر کنندگان: inanna ، Sam-90
من مدتی هست دارم در مورد کلاسهایی ارایشگری تحقیق میکنم .
انستیو قیمت مناسب تر و مدت دوره کوتاه تر هست . مثلا انستیو بلا در شهر پورتلند برای دوره پوست ۵۶۰۰ دلار میگیره و مدت دوره چهار ماه از 9 صبح تا ۴ بعد از ظهر هست . مدرک ارایشگری ایران را قبول میکنن ولی تاثیری تو شهریه نداره . دوره تیوری ارایشگری اجباری هست ولی عملی را میتونید تو کلاس شرکت نکنید ولی امتحان را باید بدید که وقتی قراره شهریه را بدید خوب بهتره در کلاس عملی هم شرکت کنید . احتیاج به داشتن تافل نداره اگر زبان انگلیسی تون خوب نباشه خودشون پیشنهاد میکنند اول دوره عملی را ببینید و همراه با اون در کلاس زبان شرکت کنید و سپس دوره تیوریتون شروع میشه . این انستیو ها وام نمیدن ولی شهریه را قسطی میکنن .
مدرسه های دولتی وام میدن و اگر در امد نداشته باشید بیشتر از شهریه کلاس میگیرید تا سایر هزینه ها را هم بپردازید .
یک خانم که الان سالن داره گفت ( راست یا دروغش را نمیدونم ) من دو سال مدرسه میرفتم و ماهی 1800 تا از مدرسه دولتی میگرفتم بابت شهریه و هزینه های زندگی چون در امدی نداشتن . کل هزینه کلاس شده 27000 دلار بابت همه دوره ها . 5000 تا بدون بازگشت هست و 22000 دلار را بعد از باز کردن ارایشگاه و بعد از شش ماه کار ماهی 400 دلار تا 15 سال قسط خواهد داد .
من درمورد کوتاهی مو پرسیدم بین 10000 تا 16000 هزار قیمت دادن و در مورد پوست ارزانترین 5600 تا 13000 و در مورد ناخن نپرسیدم چون همین خانم میگفت کار ناخن بیشتر دست چینی هاست و 30 دلار بابت کاشت ناخن و لاک میگیرن . بند و ابرو 50 دلار . مومک همه بدن 150 دلار . رنگ بین 40 تا 50 دلار و های لایت 120 دلار . این خانم لیزر هم میکنه که نمیدونم دستگاهش را چند خریده ولی میگه بیشتر در امدش از لیزر هست . و 8000 دلار جدا بابت اموزش داده ولی تا مدرک پوست نداشته باشید مدرک لیزر را نمیدن . دوره تاتو جداست کار ایران بدرد اینجا نمیخوره کسی ابرو یا پشت چشم تاتو نمیکنه مگر ایرانی ها و عربها که اغلب میرن کشور خودشون تاتو میکنن . ولی طرحهای سه بعدی رنگی بزرگ و کوچک رو بدن مخصوصا مردها خیلی متداوله کوچکترین طرح از 100 دلار شروع میشه .
به نظر این خانم احتیاج نبود دو سال کلاس بره و با داشتن مدرک پوست به تنهایی میتونست این کارا ها را انجام بده و یک صندلی اجاره بده بابت کوتاهی مو و.... که در واقع شریکش همین کار را کرده و در امدشون یکسانه .
اینجا مثل ایران نیست که سشوار و میزامپلی خیلی رونق داشته باشه مدل موهای ایران و روش درست کردن عروس مخصوص خود ایرانهاست و اینجا هیچ کاربردی نداره شاید تو لوس انجلس که ایرانی زیاده بشه با روش ایران کار کرد . ولی اینجا من برای کار تو ارایشگاه رفتم گفت بدون مدرک حتی اجازه نمیدیم سر بشورید .
اینجا ارایشگرها مهارت و سرعت عمل ارایشگرای ایرانی را ندارند مثلا اقایان بیشتر با ماشین سرشون را کوتاه میکنن تا با قیچی بازی کردن و فرم های سخت .
به هر مشتری وقت از قبل میدن و هر نیم ساعت یک مشتری . هیچ وقت شما ارایشگاهی را نمی بینید که شلوغ باشه ماشالله تو ایران 14 عروس فقط تو یکروز یک ارایشگاه داشت عیر از رنگ و کوتاه و ... نمیدونم با چه سرعتی همه را اماده کرد .
من برای کوتاهی رفتم اول سرمو شست و و یکمی سر موهامو کوتاه کرد دوباره سشوار کرد خشک کرد یکساعت معطل شدم سی دلار گرفت ده دلار فقط برای شستشوی سر بود .
موم اندازی هم با ایران فرق داره . خلاصه به نظر من بهتر هست همین جا هم دوره عملی و هم تیوری را ببینید .
تو گوگل سرچ کنید beauty school سایتی را می بینید که وقتی در سایت ثبت نام میکنید همه مدرسه ها ی محدوده خودتون اطلاعات شما را می بینند و پشت سر هم بهتون زنگ میزنن . و میخواند بهتون وقت بازدید از موسسه را بدن .
من ادرس چند ارایشگاه تو بیورتون را براتون میزارم.
11565 sw hall blvd
Tigard or 97223 #120
503-639-6168 bella instutio
hair design - nail technology - barbering - esthetics mon-friday 9:30 - 2 pm
-------------------------------
8820 sw center st Tigard or
503-639-6106 phygens
----------------------------
paul michell school این مدرسه را میگن مدرکش معتبرتره در ضمن بعضی از فروشگاهها مثل میسیز ارایشگر استخدام میکنه چون در بخش فروش لوازم ارایش بعضی ها میخوان ارایشگر کرم را رو پوستشون بماله یا ریمل را براشون بزنه و بالاخره با مارکها مختلف ارایش کنن تا یک مارکی را بپسندند و بخرن ( اگر مهمونی دعوت هستید برید میسیز مجانی ارایش کامل میکنن ) . میگن این جورها جاها کسانی را استخدام میکنن که از مدرسه ها معروف مدرک بگیرند .
در ضمن در بیورتون اگر برید برای یک ارایشگر کار کنید ساعتی 12.5 هست .ولی اگر صندلی بگیرید خب درصد بهش میدید اگر خودتون ارایشگاه باز کنید چه بهتر . در ضمن اینجا مثل ایران خیلی دنبال دکور ارایشگاه نیستند . برای همین زیاد براتون خرج برنمیداره .
در کل خیلی بهتر از کار کردن تو فروشگاه یا کارخانه هست ولی برای اموزش باید وقت بزارید . اینشالله موفق باشید

-
تعداد کیس : 4 نفر
ارسال مدارک : 91/4/21
نامه دوم :1 آذر   مصاحبه: 21 دی
کلیرنس :12/1 تحویل پاس : 12/14
صدور ویزا : 12/17 دریافت ویزا برای 3 نفر : 12/21
ورود آمریکا 92/2/2
پورتلند اورگان Big Grin
پاسخ
تشکر کنندگان: viragooo ، inanna ، nora ، lighter ، bozorg ، ekhveh ، tabassom
شهلای عزیز ممنون از توضیحاتت. توی اورنج کانتی یا لوس انجلس مدرسه ای هست که هزینه کمی دریافت کنه برای اموزش؟
پاسخ
تشکر کنندگان: inanna
(2015-09-25 ساعت 08:17)oct 31 نوشته:  
(2015-09-25 ساعت 07:06)Sam-90 نوشته:  دوستان كسي مي دونه اگر كسي مي خواد موهاشو مدل تيفوسي بزنه تو ام ري كا، بايد بگه كه چه مدل ميخواد؟
تو هر ارایشگاهی کتابهای مدل مو هست عکسش را پیدا کنه نشون بده و در ضمن اغلب هر چی میخوان عکسش را رو گوشی موبایلش دانلود میکنند و به ارایشگر نشون میدن .

اضافه بر صحبت دوستمون که پیشنهاد خیلی به جایی هست , مدل تیفوسی اسمش pixie haircut هست ,که اگر در گوگل سرچ کنید اندازه ها و مدل های مختلفش رو میبینید , که میتونید به ارایشگرتون بگید short pixie cut که به کوتاهی تیفوسی براتون کوتاه کنه ! Shy
CR1/IR1
ارسال مدارک  April 11th 2014 :
شماره رسید April 14th 2014 :
Sept 8th 2014: Approved
October 6th 2014 ( Jan 23rd 2015 !) : case number
آنکارا  
: May 15th  رسیدن مدارک به NVC
: June 19th  تکمیل پرونده
Interview : Finally ! Smile     April11th 2016
مقصد :  Oklahoma City
️ویزا یک ضرب
ورود به امریکا May17th 2016 :
[font=Tahoma, Verdana, Arial, sans-serif]Green Card : June 21st 2016 [/font]
پاسخ
تشکر کنندگان: Sam-90
با توجه به صحبت دوستمون oct31 ...فکر کردم اسم چند تا مدل کوتاهی رایج رو پایه خیلی از haircut ها هست رو براتون اینجا بنویسم که یک ذهنیتی داشته باشید برای search کردن عکس , طبق مدل مویی که در ذهنتون دارید ,که به ارایشگرتون نشون بدید .
البته هرکدوم از این مدل ها رو, بستگی به اندازه ای که دوست دارید قد موتون کوتاه بشه " short ,medium و long " به اول اسمش اضافه کنید !
bob haircut : مدل موهایی که همان پایه مصری و مصری فانتزی خودمون رو دارند , که میتونه کمی layer با زاویه کم در قسمت پشت سر داشته باشه , که به خوش ترکیب تر شدن مدل مو کمک میکنه , بسته به اندازه ای که دوست دارید short bob معمولا از زیر گوش تا ۲ سانت پایین تر ...medium bob تا پایین گردن وکمی روی شانه ,و long bob تا ۴ ,۵ سانت از شانه پایین تر ...بلند تر از اون دیگه bob نامیده نمیشه !
layered bob : تمام مدل موهایی که در بالا گفته شد به اضافه خورد شدن و layer دادن روی مو که به اصطلاح میگن "adding texture to the hair " و بستگی به مدلی که دوست دارید و اندازه layer ها که با ارایشگرتون هماهنگ میکنید ,مدل های متفاوت به موتون میدید .

bangs یا fringes : مدل موی چتری که میتونه کوتاه و بلند باشه .
blunt bangs: چتری پر و تیکه ای که معمولا بلندیش تا زیر ابرو دیگه بیشتر نیست , که کنار زده نمیشه !
wispy bangs: چتری کم پشت که فقط لایه نازکی از جلوی مو کوتاه میشه , و میتونه در اندازه های متفاوت کوتاه بشه.

A-line bob : مدل موهایی که جلو و کناره های مو به صورت مورب بلند تر از پشت مو هست .
Graduated bob: همان A-line bob هست که در قسمت پشت به صورت layer کوتاه میشه که به دلخواه layer ها تا حد کوتاه تر از موی قارچی هم میتونه پیش بره .مدل موی معروف ویکتوریا بکهام یکی از نمونه هاشه .
asymmetrical bob : از bob ساده و A-line bob سر چشمه میگیره که یک سمت مو کوتاه تر از سمت دیگر میشه و باز بسته به دلخواه میتونه خیلی layer و خوردی داشته باشه و مدل های متفاوتی بدست بیاد .

pixie cut : مدل موهایی که خیلی layer و کوتاه هست و نوک موها کم پشت تر میشه و مدل سوزنی و نوک تیز مدل میگیره ...کوتاه ترینش همان مدل تیفوسی میشه و بلند ترینش تا جایی که تو عکس ها دیدم از مصری فانتزی layered بلند تر نیست .
long layered : این یکی از اسمش دیگه مشخصه ,موی بلندی که فقط میخواهید کمی layer و خوردی داشته باشه و قد مو کوتاه نشه !
* یک نکته مهم که در مورد این مدل مو هست که متاسفانه خیلی آرایشگر ها بهش توجه نمیکنند و باعث میشه موی بلندتون بعد از layer شدن خیلی کم پشت تر و کوتاه تر به نظر برسه ! نصیحت خواهرانه و دوستانه رو از من بپذیرد ! از ارایشگرتون بخواهید که دو سه لایه زیر مو تون رو که قد مو به حساب میاد ضخیم بر داره و layer ها رو از حد وسط یا حتی بالای گوش شروع کنه به خورد کردن که لایه قد مو تون زیاد سبک نشه که بلندی مو به چشم نیاد ! اگر از همان لایه اول ,شروع به زاویه دادن و خورد کردن مو بشه , اگر قد مو متوسط و کمی بلند باشه ,لایه نازکی که از قد مو میمونه , جم میشه در یقه لباس و میپره بالا !!!( بار ها برام اتفاق افتاده Sad ) و اگر هم موی بلندی دارید , پایین مو هاتون کم پشت و " شوید , شویدی " به نظر میرسه ! البته اگر موی خیلی پرپشت و سنگینی دارید ماجرا فرق میکنه و مشکلی نیست اگر از لایه اول هم خورد بشه !
به هر حال این نکاتی بود که به ذهنم رسید باهاتون share کنم Rolleyes
CR1/IR1
ارسال مدارک  April 11th 2014 :
شماره رسید April 14th 2014 :
Sept 8th 2014: Approved
October 6th 2014 ( Jan 23rd 2015 !) : case number
آنکارا  
: May 15th  رسیدن مدارک به NVC
: June 19th  تکمیل پرونده
Interview : Finally ! Smile     April11th 2016
مقصد :  Oklahoma City
️ویزا یک ضرب
ورود به امریکا May17th 2016 :
[font=Tahoma, Verdana, Arial, sans-serif]Green Card : June 21st 2016 [/font]
پاسخ
تشکر کنندگان: Sam-90 ، شهلا 1346 ، mozhgangh ، nora ، lighter ، ekhveh ، samane1363 ، maryam1983
(2015-09-25 ساعت 13:42)viragooo نوشته:  شهلای عزیز ممنون از توضیحاتت. توی اورنج کانتی یا لوس انجلس مدرسه ای هست که هزینه کمی دریافت کنه برای اموزش؟
باید سرج کنید تو گوگل و باهشون تماس بگیرید و فیمت بپرسید من بیورتون هستم .
تعداد کیس : 4 نفر
ارسال مدارک : 91/4/21
نامه دوم :1 آذر   مصاحبه: 21 دی
کلیرنس :12/1 تحویل پاس : 12/14
صدور ویزا : 12/17 دریافت ویزا برای 3 نفر : 12/21
ورود آمریکا 92/2/2
پورتلند اورگان Big Grin
پاسخ
تشکر کنندگان: viragooo
لطف می کنید بگین مدارس دولتی که برای کلاسها وام میدن اسمشدن چیه؟ یعنی تو گوگل چی سرچ کنم؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
phygens این تو بیورتون هست و وام میده ببینید تو شهر شما هم شعبه داره .
تو گوگل سرچ کنید beauty school سایتی را می بینید که وقتی در سایت ثبت نام میکنید همه مدرسه ها ی محدوده خودتون اطلاعات شما را می بینند و پشت سر هم بهتون زنگ میزنن . میتونید ازشون در مورد اسکالرشیپ هم بپرسید .
case:I 130 F2A   WAC
priority date:oct 31 2014
Approval : Mar 18 2015
NVC Case N: April21 ,2015
پرداخت 120 $     4 AUG , فرم DS-261
پرداخت 325 $  22  AUG , فرم Ds-260
نامه کامپلیت Dec 8 دریافت نامه مصاحبه 30 March
تاریخ مصاحبه : 4 May  مدارک بیشتری بخاطر اثبات رابطه خواستن.
13 May  تحویل پاسپورت به سفارت.
20 May  دریافت ویزا.
من مدارک را بعد از ازدواجم ترجمه کردم و دو سری اصل خواستم بدون مهر دادگستری و وزارت کشور  و یکسری کپی کردم و با گذشت بیش از ۱۸ ماه ایرادی به تاریخ و زمان و مهر ترجمه نگرفتن . زمانیکه وارد امریکا شدم دو سال و سیزده روز از تاریخ درخواستم میگذشت و بعد از پنجاه روز گرین کارت ده ساله دریافت کردم.
پاسخ
تشکر کنندگان: nora ، viragooo
............
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام دوستان . تقریبا یک ماهه که من و همسرم اومدیم و الان در حال حاضر منزل اقواممون تو ارواین هستیم.خیلی دنبال کار سرچ کردم ولی نشد.من میکاپ آرتیست عروسم اما مدرک اینجا رو مدارم.اگه کسی رو میشناسید که توی اورنج کانتی نیاز به میکاپ آرتیست داره با کمال میل حاضرم برم.
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام دوستان.. یعنی کسی از بچه های مهاجر سرا یو اس نیست که کار آرایشی انجام بده؟ که ی توضیحی بده..
من خودم مدرک مقدماتی، متوسطه و حرفه ای گریم سینمایی دارم..کار کاشت ناخن هم انجام میدم اما نه حرفه ای..
بنظر شما شانسی دارم،البته تو ایالت کالیفرنیا.
راستی دارم ارشد زبانمم میگیرم
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان