کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
آیا خریدن خانه در امریکا را توصیه میکنید؟
(2013-07-27 ساعت 03:52)laili نوشته:  اینجا رو مطالعه کنید فکر کنم بتونه بهتون کمک کنه .
http://en.wikipedia.org/wiki/Refinancing

مرسی لیلی جان. این کلی کمک کرد. البته اصلا مشکل همچنان باقیست! خونه ای که بزرگ باشه، نزدیک به محل کارم باشه و در شهر خوبی باشه زیادی گرونه!


(2013-07-27 ساعت 11:46)soheilbadami نوشته:  با اجازه دوستان چون منهم اگر اظهار نظر نکنم دچار اوریون میشوم ! پس :

1 یوزر جان ایالت ما از این نظر شما رو 2 هیچ زده چون به ما 10 هزار پاداش میدن !
2 لیلی خانم منظور اون دوستمون فکر کنم مالیات نقل و انتقال یا ارزش افزوده ملک بود که در اینصورت تا شما یک خونه بقول اینا پرایمری داشته باشی بهتون تعلق نمیگیره ولی مالیات سالانه شهر و کانتی که شما گفتید 100 درصد درسته.
3 ارش جان انشالا ریفایننس بعدی برای خونه دومت !
4 بازم یوزر عزیز - این ریفایننس خوب چیزی هست و اگر شما بتونی در سال 2 تا قسط اضافه برای مورگجت بدی بطور اتوماتیک دبل ریفاینانس میشی و کلی از بهره هات و درضمن دوره پرداختت کم خواهد شد.
ممنون

سهیل خان من دوتا ایده به فکرم رسیده بود قبلا. نظر شما و سایر دوستان رو می خواستم یدونم.
1- خونه ای ارزان قیمت در محله ای قابل قبول بخرم چند سالی قسط هاش رو پرداخت کنم بعدش بفروشمش. پولی که دستم میاد رو به عنوان پول پیش یک خونه بزرگتر و بهتر (اونی که دلم می خواد) استفاده کنم.

خوبی این روش اینه که پولم رو ماهانه بابت اجاره خونه دور نمی ریزم و یک جوری پس انداز کردن همین اجاره فعلی است.
یک خوبی احتمالی دیگه اینه که سه یا چهار سال بعد قیمت خونه ها بالاتر رفته و پول نقد بیشتری دستمو می گیره.
بدیش اینه که سه یا چهار سال اول من فقط مشغول پرداخت سود وام خواهم بود! و احتمال اینکه پول نقد زیادی دستم بیاد کمه! بدی دیگه اش اینه که خونه خریدن و فروختن و خریدن دوباره کلی هزینه داره.

2- خونه در کالیفرنیا گرونه. بیخودی گرونه! من بجای اینکه اینجا خونه بخرم برم یک ایالت ارزون قیمت دیگه مثل آریزونا خونه بخرم و همونو اجاره بدم. در این حالت اجاره ماهانه شو باید بدم به قسط وام و احتمالا یه چیزی هم باید بذارم روش! اما در عوض یک سرمایه ای هست یه گوشه! بعضی از همکارای من اینکارو کرده بودند ولی به خاطر رکود اقتصادی بانک خونه رو ازشون گرفته بود.

خوبی اینکار اینه که یک سرمایه ای هست یک گوشه ای که فقط مقداری هزینه ممکنه داشته باشه. (نگهداری) قسطش از محل اجاره درمیاد. و بعد از چندین سال میشه فروختش و با پول نقدش در کالیفرنیا یک آلونک خرید.
بدیش اینه که باز هم خرید-فروش-خرید هزینه آوره. هزینه نگهداری داره. دردسر اجاره دادن داره. اجاره ای که الان پرداخت می کنم پس انداز نمی شه! پول دور ریختنه!

راه منطقی تر ولی سخت تر اینه که آدم همون شهری که میخواد یه خونه بخره. حالا یه کم کوچیکتر یا محله متوسط تر! به عبارتی استانداردها رو پایینتر بیاریم.
البته یک راه دیگه هم هست که خیلی امکان پذیر تره! عین بچه آدم سر ماه پولتو دودستی تقدیم صاحبخانه کنی و بی دغدغه زندگی کنی!
پاسخ
تشکر کنندگان: پدی ، romance33 ، golesang ، ParsTrader ، soheilbadami ، kasrafo ، kiana11 ، el333 ، rs232 ، storagemeter ، alirz ، amir82 ، sasbk ، نوروز ، noura ، mhb161 ، tartar ، battosai ، taherifar
(2013-07-28 ساعت 21:56)User نوشته:  [quote='laili' pid='382299' dateline='1374880962']

سهیل خان من دوتا ایده به فکرم رسیده بود قبلا. نظر شما و سایر دوستان رو می خواستم یدونم.
1- خونه ای ارزان قیمت در ...................

یوزر جان همه گزینه هایی که روی میز گذاشتی ! بسیار خوب و برنامه ریزی شده هست مضافا اینکه هر کدوم همونطور که میگی مزایا و معایب خودش رو داره و همین تصمیم گیری رو سخت میکنه اما من میخواستم پیشنهادی از نوع دیگر بهت بدم که ساده است ولی بازم مزیت و عیب خودش رو داره و اونم اینکه مقداری صبر کنی ! البته من از حدود سن شما خبر ندارم ( تصور خودم 28-33 Cool ) ولی باتوجه به اینکه الان بعد از مدتی که در امریکا هستید مقداری احساس جا افتادن و رفع نگرانیهای اولیه رو دارید وقت بیشتری دارین که همه چیز رو بیشتر بررسی کنین.
اگر پشتوانه مالی مثل منزل در ایران داشته باشید خب بحثش جداست و هر چه زودتر تبدیل به خانه ای در اینجا کنین (یا بخشی از مبلغ خانه اینجا) به نظرم کار خوبی هست چون میدونین که ماندگار هستین اینجا اما در غیر اینصورت و اینکه بخواید با وام کامل خرید کنید میطلبه که مدت بیشتری از همه لحاظ بررسی ها رو کامل کنین حتی گرفتن یک کورس ریل استیت واقعا کمک میکنه و شما اونجا با افراد استخوانداری در این زمینه اشنا میشید که اطلاعات زرفی دارن.
در کل از این تاریخ هر ماهی که بگذره شما اطلاعات و اشراف بیشتری پیدا میکنین به همون دلیل که بالا گفتم و باعث میشه تصمیم بهتری بگیرین. همونطور که گفتین فروش خانه جدای از هزینه های مربوط کار اسانی نیست و ممکن است خانه ماهها بدون مشتری روی مارکت بماند با اینکه وضع خرید و فروش خیلی بهتر از حتی سال گذشته هست و یا خواهد شد.
به امید روزی که هر مهاجر 1 خانه داشته باشد !
پاسخ
تشکر کنندگان: romance33 ، amir0_0amir ، nora ، kasrafo ، kiana11 ، el333 ، rs232 ، User ، mrbonbon ، Houstonian ، storagemeter ، amir82 ، sasbk ، Reza20002 ، amirdadash ، taherifar ، آلیس-1980
یوزر جان. به نظر من اگر بیش از سه سال در امریکا هستی همان جایی که زندگی می کنی یک کاندوی نقلی بخر. البته اگر شاغل هستی و کردیت اسکور بالای هفتصد داشته باشی راحت وام می گیری که به جای اجاره مورگیج و البته هزینه شارژ پرداخت می کنی ولی در نهایت باز هم کمتر از اجاره است.
ولی باید عجله کنی چون قیمت ها همین طور دارد بالا می رود. درصد سود بانکی الآن 4.25 است که البته ممکن است الآن به شما حدود 5% تعلق بگیرد ولی بعدها می توانی مثل من آن را ریفایننس کنی و سود بانکی کمتری بدهی. اگر کار می کنی, بخشی از سود بانکی و مالیات خانه از مالیات حقوق شما کم می شود و در آخر سال به شما بر می گردد که راستش خیلی هم به آدم می چسبد.
به هر حال شاید الآن خریدن خانه برای شرایط شما گزینه بدی نباشد.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
(2013-07-29 ساعت 10:43)soheilbadami نوشته:  البته من از حدود سن شما خبر ندارم ( تصور خودم 28-33 Cool ) ولی ...
اگر پشتوانه مالی مثل منزل در ایران داشته باشید خب بحثش جداست و هر چه زودتر تبدیل به خانه ای در اینجا کنین
به امید روزی که هر مهاجر 1 خانه داشته باشد !
سن را که درست حدس زدید من به حدبالاترش نزدیکم.
پشتوانه مالی در ایران بهتره بگم ندارم و روش هیچ حسابی نمی کنم. هر چی هست همینجاست.
اینکه صبر کنم خوبه به شرطی که درصد سود و قیمت خونه ها مدام بالاتر نرود! راستش اگر ثبر کنم سال دیگر ممکنه حقوقم افزایش خوبی داشته باشه ولی مطمءنا قیمت خونه ها خیلی بیشتر میشه. همینطور سود.


[عکس: 5fm2ic.jpg]
این رو از سایت زیلو گرفتم که سود وام رو در دو سال گذشته نشان می دهد. مشخصا همه اش در حال بالارفتن است. پارسال همین موقع ها یک درصد کمتر بوده. نمی دونم اگر صبر کنم سال بعد چی میشه. ولی بعید می دونم پایینتر بیاد! این ها هم که حسن روحانی ندارند کاندید شود یک هو قیمت ها بیاید پایین.
این کورس ریل استیت که گفتی کالج ها باید داشته باشند درسته؟ فکر خوبیه! کمی آشنا بشیم بد نیست!





(2013-07-30 ساعت 00:46)rs232 نوشته:  یوزر جان. به نظر من اگر بیش از سه سال در آمریکا هستی همان جایی که زندگی می کنی یک کاندوی نقلی بخر. البته اگر شاغل هستی و کردیت اسکور بالای هفتصد داشته باشی راحت وام می گیری که به جای اجاره مورگیج و البته هزینه شارژ پرداخت می کنی ولی در نهایت باز هم کمتر از اجاره است.
ولی باید عجله کنی چون قیمت ها همین طور دارد بالا می رود. درصد سود بانکی الآن 4.25 است که البته ممکن است الآن به شما حدود 5% تعلق بگیرد ولی بعدها می توانی مثل من آن را ریفایننس کنی و سود بانکی کمتری بدهی. اگر کار می کنی, بخشی از سود بانکی و مالیات خانه از مالیات حقوق شما کم می شود و در آخر سال به شما بر می گردد که راستش خیلی هم به آدم می چسبد.
به هر حال شاید الآن خریدن خانه برای شرایط شما گزینه بدی نباشد.

آرش جان سه سالم نشده هنوز. شیش ماه مونده تا سه! ولی شاغلم و امتیازم بالای هفتصد هست. مشکل اینه که همین حوالی خودم بیخودی گرونه و به درامدم نمی خوره.
چند تا فاکتور هستند که مهمند برای من یکی محل مناسب برای بچه و مدرسه اش. ناسلامتی من الان دیگر عیالوار شده ام. دیگری نزدیکی به محل کارم که الانش خیلی نزدیکم. دیگری قیمت ها که زیادی گرانند و دیگرترینش پول نقد پیش. که این آخری هم مشکلی است برای خودش.
من هم فکر می کنم الان گزینه بدی نباشه بخصوص خونه های بانک تصاحب کرده و داره حراج می کنه. چون با اجاره ای که می دهم می توانم همان نقلی که خودت گفتی را تهیه کنم. ولی باید بروم همان چهار واحد کورس ریل استیت را که سهیل خان گفت بگذرونم تا بعد بفهمم این ایجنت ها اصلا چه می گویند.
از یکی از همکارهایم شنیده بودم که می توان همان پول پیش را هم وام گرفت!؟ برای اینکه مقدار پرداختی ماهانه سی ساله کمتر شود. شاید اینکار را هم دنبال کنم.



این خانه خریدن اینقدر پیچیده و وابسته به عوامل دیگر هست که هیچ وقت آدم جنسش کامل جور نمی شود. من پنج شیش ماه پیش هم یک مدت به فکرش بودم بعد با خودم گفتم صبر کنم بچه مان به دنیا بیاید یک تخمینی از خرج بچه داشته باشیم. حالا اما می بینم که هرروز گرانتر میشوند از طرفی هم می گویم که بگذارم یک مدتی بگذرد تا پس انداز بیشتری داشته باشم برای پول پیش. برای همین هیچوقت همه چیز جور نیست.
فکر کنم با این "این دست اون دست کردن" من آخرش هم در بدترین شرایط مجبور بشم اینکارو بکنم.
پاسخ
تشکر کنندگان: soheilbadami ، ParsTrader ، romance33 ، el333 ، rs232 ، amir0_0amir ، amir82 ، sasbk ، kasrafo ، mhb161 ، taherifar ، آلیس-1980 ، Essy
یوزر جان درسته هیچوقت همه چیزا با هم جور نمیشه که ادم بگه اخخخی ی Smile
ولی راجع کورس من منظورم کورسی هست که بعضا برای سرمایه گذاران مسکن میگذارن و چند جلسه بیشتر نیست و حالت کارکاه رو داره که توش از بساز بفروشها و ایجنتها میان تا ادم معمولی. من توی کامیونیتی کالج رفتم اواخر 2011 و به نظرم جالب بود.
اما 1 چیزم در نظر داشته باش هر وقت که بصورت جدی دنبال خونه بودی به سایتها اکتفا نکن چون بیشتر حالت تبلیغ دارن و بسیاری از خونه هایی که میبینی قبلا بفروش رفتن و اطلاعات اپدیت نیستن و قیمتها همینطور ( البته برای داشتن یک شمای کلی خوب هست).
بهترین راه اینه که یک ایجنت خوب پیدا کنی و هزینه ای هم برات نخواهد داشت چون خریدار کامیشن نمیده و لیستی که ایجنت به اون دسترسی داره عمومی نیست و فقط ایجنتها و بروکر مجاز به استفاده از اون هستن که اطلاعاتش بروز هست.
پاسخ
تشکر کنندگان: User ، kasrafo ، romance33 ، el333 ، rs232 ، amir0_0amir ، amir82 ، sasbk ، mhb161 ، tartar ، taherifar ، amin_j ، آلیس-1980
راستش جدیتم از این نظر است که طبق گفته این سایت ها من تقریبا همان پولی که اجاره می دهم یا می خواستم منتقل شوم به خانه جدید و اجاره بدهم، اگر همانم را صرف پرداخت وام کنم ظاهرا می توانم صاحبخانه شوم!
دلیل دیگر اینکه من تقریبا اینجا ماندگارم. حتا اگر چندین سال دیگه شرایط عوض بشه بخوام برگردم می دونم که یک پس اندازی از قِبَل خرید خانه دارم.

الان که این را گفتی یاد دوستی افتادم که اصلا خودش این کاره است. این آخر هفته می بینمش.
این کلاس ها را هنوز پیدا نکردم حالا بیشتر باید بگردم.

(2013-07-30 ساعت 07:05)soheilbadami نوشته:  یوزر جان درسته هیچوقت همه چیزا با هم جور نمیشه که ادم بگه اخخخی ی Smile
ولی راجع کورس من منظورم کورسی هست که بعضا برای سرمایه گذاران مسکن میگذارن و چند جلسه بیشتر نیست و حالت کارکاه رو داره که توش از بساز بفروشها و ایجنتها میان تا ادم معمولی. من توی کامیونیتی کالج رفتم اواخر 2011 و به نظرم جالب بود.
اما 1 چیزم در نظر داشته باش هر وقت که بصورت جدی دنبال خونه بودی به سایتها اکتفا نکن چون بیشتر حالت تبلیغ دارن و بسیاری از خونه هایی که میبینی قبلا بفروش رفتن و اطلاعات اپدیت نیستن و قیمتها همینطور ( البته برای داشتن یک شمای کلی خوب هست).
بهترین راه اینه که یک ایجنت خوب پیدا کنی و هزینه ای هم برات نخواهد داشت چون خریدار کامیشن نمیده و لیستی که ایجنت به اون دسترسی داره عمومی نیست و فقط ایجنتها و بروکر مجاز به استفاده از اون هستن که اطلاعاتش بروز هست.
پاسخ
تشکر کنندگان: romance33 ، rs232 ، soheilbadami ، amir82 ، kasrafo ، mhb161 ، taherifar
(2010-06-19 ساعت 02:41)megaholding نوشته:  سلام

سوالی داشتم خصوصا از کسانی که تجربه بیشتری دارند و مدتی هست در آمریکا زندگی میکنند:

میخواستم ببینم با توجه به وضعیت اقتصادی موجود در آمریکا برای کسی که با ویزای مهاجرتی(گرین کارت) میره آمریکا آیا به صرفه هست که برای خرید خونه اقدام کنه یا همون اجاره نشینی و خوش نشینی پیشه کنه بهتره!؟

حقیقت من با توجه به اینکه میدونم نقدا حالا حالا ها نمیتونم در آمریکا خانه بخرم بعضی وقتها که میبینم اقوام زیر بار قسط و وام رفتن که در آمریکا خانه بخرند از خودم میپرسم با وضع اقتصادی بدی که الان آمریکا داره و قیمت ملک روز به روز داره پایین میاد آیا عاقلانه هست آدم این کار رو بکنه؟

به عنوان مثال یکی از آشنایان منزلی خریده که موقع خرید 800هزار دلار قیمتش بوده و الان هم چندین ساله داره ماهیانه قسطش رو میده و خدا میدونه تا کی باید قسط بده! در حالیکه امروز قیمت همون خانه 400هزار دلار هم به قول خودش نیست!

این مسئله ای هست که میخواستم در موردش بحث کنیم! البته میدونم کاملا بستگی به این داره که هر کس چه شرایطی داره و... که بهتره در موردش بحث کنیم فکر کنم مطلب جالبی بشه

ضمنا شنیده ام که اگر کسی خونه بخره در آمریکا یک سری مزایا شامل حالش میشه که اگر دوستان میدونن بگن ممنون میشم

پیشاپیش تشکر میکنم Smile
salam
kolan vaziate eghtesadi amrica kam kam az rokood dare kharej mishe va roo be behboodi. albate vaziate eghtesadi shahra motefavete, be on vane mesal Atlanta jae ke man hastam gheymate khkoone ba soorate besyar ziadi dare mire bala va kailia az shahraye dige be samte inja be elate arzooni va vaziate eghtesadi behtar hamle var shodan. ghodam akhiran mikham khoone bekharam va ba tavajo be businesi ke daram kamelan az hojoom avordan melat be samte in shahr ba khabaram. oontor keshinadam shahraye dige chandan tekoon nakhorde. kolan kharide khoone dar inja pishnehade mane chon azini ke hast paentar nakhahad raft balke be samte soood khahad bood. omidvaram etelaat mofid bashe. bedrood
پاسخ
تشکر کنندگان: romance33 ، rs232 ، amir82 ، taherifar
DEZH
دوست عزيز متاسفم كه بايد بگم اولين ارسالت بر خلاف قوانين انجمن پينگليشه لطفا تبديلش كنيد به فارسي تا قابل خوندن باشه.از گوگل يا بهنويس استفاده كنيد.
پاسخ
تشکر کنندگان: laili ، romance33 ، rs232 ، amir82 ، taherifar
(2013-07-30 ساعت 09:50)DEZH نوشته:  salam
kolan vaziate eghtesadi amrica kam kam az rokood dare kharej mishe va roo be behboodi. albate vaziate eghtesadi shahra motefavete, be on vane mesal Atlanta jae ke man hastam gheymate khkoone ba soorate besyar ziadi dare mire bala va kailia az shahraye dige be samte inja be elate arzooni va vaziate eghtesadi behtar hamle var shodan. ghodam akhiran mikham khoone bekharam va ba tavajo be businesi ke daram kamelan az hojoom avordan melat be samte in shahr ba khabaram. oontor keshinadam shahraye dige chandan tekoon nakhorde. kolan kharide khoone dar inja pishnehade mane chon azini ke hast paentar nakhahad raft balke be samte soood khahad bood. omidvaram etelaat mofid bashe. bedrood

دوست عزیز من متن شما رو به فارسی برگردوندم لطفا از این به بعد قوانین انجمن را رعایت کنید و به فارسی بنویسید وگرنه مجبور به حذف ارسالهای شما خواهیم شد .


سلام .کلا وضعیت اقتصادی آمریکا کم کم از رکود داره خارج میشه و رو به بهبوده .البته وضعیت اقتصادی شهرها متفاوته , به عنوان مثال آتلانتا جائی که من هستم قیمت خونه با سرعت بسیار زیادی داره میره بالا و خیلی از شهرهای دیگه به سمت اینجا به علت ارزونی و وضعیت اقتصادی بهتر حمله ور شدن .خودم اخیرا میخوام خونه بخرم و با توجه به بیزینسی که دارم کاملا از هجوم آوردن ملت به سمت این شهر با خبرم .اونطور که شنیدم شهرهای دیگه چندان تکون نخورده .کلا خرید خونه در اینجا پیشنهاد منه چون از اینی که هست پائین تر نخواهد رفت به سمت صعود خواهد بود .امیدوارم اطلاعات مفید باشه .
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
تشکر کنندگان: storagemeter ، kasrafo ، romance33 ، User ، rs232 ، amir0_0amir ، امیر مهاجر ، amir82 ، mhb161 ، taherifar ، Hopeman
سلام به همه دوستان وپیشکسوتان عزیز
میخواستم بدونم کسی اطلاعی در مورد خرید خانه در شهر دیترویت داره اخه قیمتهاش بدجوری پایینه 10000 تا به بالا البته میدونم که شهر ورشکسته شده ولی به نظر شما آیا در آینده خوب میشه 


پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، mehrdad pharm ، taherifar
[font=Arial]آیا با خرید ملک در آمریکا میشه اقامت دائم در آنجا داشته باشم؟SadSad[/font]
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، taherifar
خوب راستش وقتی که یک کاری جنبه مثبت اقتصادی پیدا می کند همه به آن سمت می روند و انجام دادن آن مشکل تر می شود. مثلا سه سال پیش وقتی که من خانه خریدم کارم به نظر همه احمقانه بود چون همه (و از جمله خود من) فقط نگران اخراج شدن از محل کار بودند و به خودشان می گفتند که اگر دو ماه نتوانند قسط بدهند چون قیمت خانه روز به روز پایین تر می آید همان اندک پس اندازی که بابت پول پیش خانه پرداخته اند را هم از دست خواهند داد. من هم در آمپاس شدید قرار گرفته بودم که این کار را کردم و بعد هم پشیمان شده بودم و با اینکه خانه احتیاج به بازسازی داشت حتی دلم نمی آمد که یک دلار هم خرج خانه کنم. آن زمان در همین محله ما در هر کوچه چندین تا خانه برای فروش بود که هر ماه قیمت آن را پایین تر می آوردند و هیچ کس حتی به آنها نگاه هم نمی کرد. بانک ها فقط می خواستند به هر قیمتی که شده انبوه خانه هایی که در دستشان باد کرده بود را رد کنند تا برود. وقتی که نمودار قیمت خانه را نگاه کردم متوجه شدم که این قیمتی که من آن را خریدم مربوط می شود به سال 1998 و از آن سال تا سال 2007 قیمت خانه من به حدود ششصد هزار دلار رسید و سپس در مدت کوتاهی به زیر دویست هزار دلار سقوط کرد. تاریخ خرید و فروش خانه من نشان می دهد که یک نفر در سال 2000 خانه من را به قیمت دویست و ده هزار دلار خرید و در سال 2005 به قیمت پانصد و شصت هزار دلار فروخت. سپس آن بدبختی که این خانه را خریده بود (یک خانم با دو بچه کوچک) در سال 2009 خانه را رها کرد چون او هنوز حدود چهارصد هزار دلار به بانک بابت این خانه بدهکار بود در حالی که ارزش خانه کمتر از نصف بدهی او می شد. حدود یک سال آن خانه خالی ماند و بانک کلی بر روی آن خرج کرد و ظاهر آن را تا حدودی بازسازی کرد تا بالاخره بتواند آن را به اسکلی مثل من در سال 2010 به مبلغ 190 هزار دلار بفروشد و احتمالا آن روز را جشن گرفتند. فروختن خانه در آن زمان مثل معجزه بود و بعضی خانه ها سال ها به فروش نمی رفت. ولی خوب الآن که قیمت ها رو به بالا شده است همه خانه هایشان را دو دستی چسبیده اند و آن را حتی بالاتر از نرخ ارزیابی به فروش می رسانند. یک خانه را در همسایگی ما برای فروش گذاشته بودند و قرار بود دو روز بعد آن را برای بازدید عمومی باز بگذارند. من و اقدامات مقتضی می خواستیم به آنجا برویم تا ببینیم که آشپزخانه شان را چگونه بازسازی کرده اند. ولی فردای آن روز و حتی قبل از رسیدن آخر هفته خانه به فروش رفت و تابلوی فروش را جمع کردند. ولی با این حال باز هم گمان می کنم که اگر کسی می تواند خانه بخرد هنوز زمان مناسبی برای این کار باشد.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
تشکر کنندگان: romance33 ، amir0_0amir ، User ، soheilbadami ، mrbonbon ، el333 ، amir82 ، afs ، sasbk ، kasrafo ، laili ، نوروز ، mrhj50 ، mhb161 ، taherifar ، rouham ، sheghi ، soufia ، aazitaa
(2013-07-30 ساعت 21:20)rs232 نوشته:  خوب راستش وقتی که یک کاری جنبه مثبت اقتصادی پیدا می کند همه به آن سمت می روند و انجام دادن آن مشکل تر می شود. مثلا سه سال پیش وقتی که من خانه خریدم کارم به نظر همه احمقانه بود چون همه (و از جمله خود من) فقط نگران اخراج شدن از محل کار بودند و به خودشان می گفتند که اگر دو ماه نتوانند قسط بدهند چون قیمت خانه روز به روز پایین تر می آید همان اندک پس اندازی که بابت پول پیش خانه پرداخته اند را هم از دست خواهند داد. من هم در آمپاس شدید قرار گرفته بودم که این کار را کردم و بعد هم پشیمان شده بودم و با اینکه خانه احتیاج به بازسازی داشت حتی دلم نمی آمد که یک دلار هم خرج خانه کنم. آن زمان در همین محله ما در هر کوچه چندین تا خانه برای فروش بود که هر ماه قیمت آن را پایین تر می آوردند و هیچ کس حتی به آنها نگاه هم نمی کرد. بانک ها فقط می خواستند به هر قیمتی که شده انبوه خانه هایی که در دستشان باد کرده بود را رد کنند تا برود. وقتی که نمودار قیمت خانه را نگاه کردم متوجه شدم که این قیمتی که من آن را خریدم مربوط می شود به سال 1998 و از آن سال تا سال 2007 قیمت خانه من به حدود ششصد هزار دلار رسید و سپس در مدت کوتاهی به زیر دویست هزار دلار سقوط کرد. تاریخ خرید و فروش خانه من نشان می دهد که یک نفر در سال 2000 خانه من را به قیمت دویست و ده هزار دلار خرید و در سال 2005 به قیمت پانصد و شصت هزار دلار فروخت. سپس آن بدبختی که این خانه را خریده بود (یک خانم با دو بچه کوچک) در سال 2009 خانه را رها کرد چون او هنوز حدود چهارصد هزار دلار به بانک بابت این خانه بدهکار بود در حالی که ارزش خانه کمتر از نصف بدهی او می شد. حدود یک سال آن خانه خالی ماند و بانک کلی بر روی آن خرج کرد و ظاهر آن را تا حدودی بازسازی کرد تا بالاخره بتواند آن را به اسکلی مثل من در سال 2010 به مبلغ 190 هزار دلار بفروشد و احتمالا آن روز را جشن گرفتند. فروختن خانه در آن زمان مثل معجزه بود و بعضی خانه ها سال ها به فروش نمی رفت. ولی خوب الآن که قیمت ها رو به بالا شده است همه خانه هایشان را دو دستی چسبیده اند و آن را حتی بالاتر از نرخ ارزیابی به فروش می رسانند. یک خانه را در همسایگی ما برای فروش گذاشته بودند و قرار بود دو روز بعد آن را برای بازدید عمومی باز بگذارند. من و اقدامات مقتضی می خواستیم به آنجا برویم تا ببینیم که آشپزخانه شان را چگونه بازسازی کرده اند. ولی فردای آن روز و حتی قبل از رسیدن آخر هفته خانه به فروش رفت و تابلوی فروش را جمع کردند. ولی با این حال باز هم گمان می کنم که اگر کسی می تواند خانه بخرد هنوز زمان مناسبی برای این کار باشد.

دوست عزیز خدا رو شکر که شما خانه را خریدید و الان هم یه سر پناه خوب دارید که واسه خودتونه.موفق باشید.
ازدواجیF2A،تاریخ ارسال مدارک بهJuly 29,2013: USCIS،تاریخ دریافت رسید نامبر:August 6, 2013،PD: August 1,2013 approve:August 21,2013دریافت کیس نامبر: October 8, 2013،پرکردن فرم DS-261: 14 OCT 2013 ،پرداخت 88$: 21OCT 2013این داستان ادامه دارد (لطفا توی پیام خصوصی سوال مهاجرتی نپرسید)csc,ptt برای آنکارا
پاسخ
تشکر کنندگان: User ، rs232 ، نوروز ، mhb161 ، battosai ، taherifar
من فکر ميکنم زندگی در آمريکا بعد از خريد خانه وارد يه مرحله تازه اي ميشه. خيلی از دغدغه ها کنار ميره و دست و بال آدم توی خيلی از مسائل بازتر ميشه.
اين داستان کريدت و کريديت سازی اهميتش کمتر ميشه و آدم مجبور نيست به هر بهايی يه حقوق ماهانه رو حفظ کنه
مثلا من اگه خونه داشته باشم دستم جلوی کارفرما بازتره ، حتی اگه زمانی باهاش به مشکل بربخورم و آفر خوبی ازش نگيرم يک ماه ميشينم خونم تا کار پيدا کنم. يه جورايی خودش مثل يک هاليدی به حساب ميآد . اما اگه خونه اي نباشه...

فقط مشکل بزرگ تو خريد خونه بخصوص در اين منطقه bay area اينه که آدم کجا خونه بخره؟ من بعد از 6 ماه کار از چند وقت ديگه کارم رو عوض ميکنم و معلوم نيست شايد 6 ماه آينده اصلا کار ديگه اي جای ديگه داشته باشم.

اين وسط دوراه وجود داره . يا آدم يه جايی خونه بخره که يه جورايی تو اين منطقه مرکزيت داشته باشه-مثل سن رامون- و يا اينکه با رانندگيهای طولانی مدت کنار بياد

يه سوال هم از دوستان داشتم. شنيدم بايد دو سال تکس داد و بعد ميشه با يه ريت مناسب وام گرفت.آيا اين مطلب درسته؟...آيا بعد از يکسال نميشه وام گرفت ?
البته ميدونم که فاکتورهای زيادی در اين مسئله دخيل هستن اما شنيدم کلا کمتر از دو سال نبايد بهش فکر کرد
پاسخ
تشکر کنندگان: romance33 ، rs232 ، afs ، mhb161 ، taherifar
به نظر من برای فکر کردن به خرید خانه به صورت وام بانکی باید حدود سه سال را در امریکا بوده باشید. تازه باز هم درصد سود بانکی بالا خواهد بود ولی شما این شانس را دارید که پس از چند سال مثل من آن را پایین بیاورید. مدارکی که از شما می خواهند بسیار مفصل است و باید برای کوچکترین نقل و انتقالات بانکی که منشا خارجی دارد و یا مبدا و مقصد آن مشخص نیست توضیح دهید. حداقل دو سال باید فرم برگشت مالیاتی داشته باشد و امتیاز شما هم بالای هفتصد باشد. سه دوره آخرین فیش حقوقی شما را هم می خواهند و در مورد آن خودشان هم تحقیق می کنند. حقوق شما باید طوری باشد که قسط بانک بیش از یک سوم حقوق دریافتی شما نباشد اگرنه کار شما مشکل خواهد شد. باید حتما یک خانه را نشان کنید و برای خریدن آن درخواست وام بدهید که این خودش کار مشکلی است. اگر همه این کارها را انجام دهید ممکن است شش ماه طول بکشد تا وام شما تصویب شود و شما باید تمام مدارک جدید را هر زمانی که می خواهند در این مدت به آنها بدهید. بعد تازه آن خانه مورد نظر شما بازرسی می شود تا بانک ببیند که آیا آن خانه ارزش واقعی را دارد یا خیر زیرا در واقع بانک می خواهد آن را برای شما بخرد و پول را او پرداخت می کند. تمام مراحل بانکی برای خانه اولی که من می خواستم بخرم هفت ماه طول کشید و آخر سر هم به خاطر خرابی درب پارکینگ بانک تشخیص داد که ارزش خانه پایین تر از مبلغ درخواستی است و یک لیست بلند بالا برای فروشنده تهیه کرد که باید آن کارها را انجام بدهد تا قرارداد بسته شود ولی فروشنده که یک بانک دیگر بود امتناع می کرد. حتی من خودم حاضر بودم آن کارها را انجام دهم ولی بانک قبول نمی کرد. بالاخره فروشنده آفر را کنسل کرد و چون ایراد از خودشان بود از من خسارت نگرفتند و پول من را برگرداندند. ولی چون تمام کارهای بانکی من انجام شده بود من خیلی سریع این خانه ای که در آن هستم را پیدا کردم و بعد از حدود دو ماه کلید را تحویل گرفتم. آنقدر برگه امضا کردم که فکر نمی کنم وقتی دو کشور با هم قرارداد همکاری می بندند امضا کنند و من که حسابی خسته شده بودم اصلا چیزی را نمی خواندم و فقط امضا می کردم. البته در این زمینه هم شانس آوردم چون خانه اولی که می خواستم بگیرم با این که خیلی ارزان تر بود ولی در شهری بود که امنیت بالایی ندارد ولی این خانه با این که نسبت به قیمت های آن زمان گران تر بود ولی در شهر و محله بسیار امنی است. به هرحال اگر قصد دارید مثلا در شش ماه آینده خانه بخرید می توانید کارهای بانکی آن را از الآن شروع کنید و برای یک مبلغی پیش تایید شوید تا وقتی که یک خانه را پیدا می کنید به خاطر طولانی بودن پروسه بانکی از دستتان نپرد.

در ضمن احسان جان به نظر من شما هنوز به خریدن خانه فکر نکن چون خانه داشتن بدی های خودش را هم دارد. من الآن شش سال است که در یک شرکت دارم کار می کنم و جزو معدود کسانی هستم که از آن زمان تا به حال در اینجا مانده اند. یکی از علت های آن هم داشتن خانه است چون اولا شما به خاطر پرداخت مورگیج مجبور هستید که حتما کار داشته باشید اگرنه ممکن است خانه را از دست بدهید و دوما اگر آدم بخواهد کارش را عوض کند و به یک شهر دیگر برود داشتن خانه بسیار دست و پاگیر است و شما باید اینجا را اجاره بدهید و جای دیگری را اجاره کنید که این خودش یک داستان مفصلی است. من هم همیشه این نگرانی را داشتم و برای همین با اینکه در این شش سال هیچ اضافه حقوق به درد بخوری نگرفتم ولی صدایم در نیامد و همین جا ماندم.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
تشکر کنندگان: el333 ، User ، پدی ، battosai ، amir82 ، خانه ، afs ، mrbonbon ، romance33 ، apoornaki ، sasbk ، اریوبرزن ، kasrafo ، soheilbadami ، laili ، نوروز ، mrhj50 ، mhb161 ، sayeh_m ، eybaba ، taherifar ، rouham ، sheghi




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان