کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سیتیزن شیپ
هر فردی که صاحب گرین کارت باشد و اصطلاحاً permanent resident شود باید 5 سال از زمان گرفتن گرین کارتش بگذرد ، تا در صورت داشتن سایر شرایط بتواند سیتیزن شود.

تنها یک استثنا برای کسانی وجود دارد که همسر یک فرد سیتیزن آمریکا می شوند ( آن هم با شرایطی)

اطلاعات کامل رو همونطور که در پست شماره 6 همین تاپیک گفتم می تونید از A guide to Naturalization که راهنمای کامل سیتیزن شدن است و توسط دولت آمریکا منتشر شده مطالعه کنید. ( عبارت A guide to Naturalization رو در پست 6 کلیک کنید تا به فایل راهنما هدایت شوید )
پاسخ
خبر گزاری آسوشیتدپرس ، گزارشی از مراسم قسم خوردن متقاضیان سیتیزن شیپ (swearing-in ceremony ) یا به عبارتی جشن سیتیزن شدن 5000 نفر از واجدین شرایط شهروندی ارائه داده که 14 سپتامبر 2010با حضور بیش از 15000 نفر در شهر بوستون برگذار شده. در سایتهای مختلف از این مراسم به عنوان یکی از بزرگترین مراسم پذیرش تابعیت (naturalization) در تاریخ آمریکا صحبت شده است.

مراسم امسال در Fenway Park شهر بوستون و با حضور دبیر وزارت امنیت داخلی ایالات متحده، جانت ناپولیتانو انجام گرفت. او در سخنرانی خود برای 5000 شهروند جدید آمریکا که از 150 کشور دنیا حصور داشتند ، برای این سفر طولانی تبریک گفت اما خاطر نشان کرد که از این پس به عنوان یک آمریکایی ، مسئولیتهای جدیدی بر عهده ایشان است. او گفت: من به تمام مردان و زنانی که از سراسر دنیا به اینجا امده اند تا شهروندان جدید کشور ما باشند صمیمانه تبریک می گویم.

[عکس: capt93edf958cf7545229db.th.jpg]

ناپولیتانو عنوان کرد که آمریکا اکنون کشور شماست و امیدوارم نقش فعالی در اجتماعتان داشته باشید و بیشتر به یادگیری تاریخ آمریکا بپردازید.

این مراسم بخشی از جشن روز قانون اساسی و شهروندی است که هر ساله در امریکا به یادبود و احترام امضای قانون اساسی در 17 سپتامبر 1787 اجرا می شود.

[عکس: 11671060.th.jpg]...[عکس: 60720379.th.jpg]...[عکس: captc5ff62529c0f4942a63.th.jpg]...[عکس: rathecitizen8met1284499.th.jpg]...[عکس: rathecitizen4met1284499.th.jpg]

گزارشهای منتشره ، عکسها و فیلم مراسم را از لینکهای زیر می توانید مشاهده کنید:

فیلم

عکسها : 1، 2








پاسخ
یه سوال ! ...

+ آیا سیتیزن شیپ راهی است برای دریافت گرین کارت؟ +

= منظورم اینه که به عنوان مثال اگر یک نفر درخواست سیتیزن شیپ بکند به او گرین کارت می دهند؟ آیا اینطور است؟

مرسی ...
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، hooman9922 ، saher ، msar ، Daneshjo
خیر، قضیه کاملا بر عکس است. برای این که مجاز به درخواست شهروندی (سیتیزن شیپ) باشید، اول باید اقامت گرفته باشید (گرین کارت داشته باشید).

(2011-07-21 ساعت 14:02)ََANTAGONIST نوشته:  یه سوال ! ...

+ آیا سیتیزن شیپ راهی است برای دریافت گرین کارت؟ +

= منظورم اینه که به عنوان مثال اگر یک نفر درخواست سیتیزن شیپ بکند به او گرین کارت می دهند؟ آیا اینطور است؟

مرسی ...

پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، Linspire ، dreamer60 ، SH1A2R3 ، Danoosh ، malekan ، mrhj50 ، payam62 ، Lemony ، آلیس-1980 ، sib 24 ، msar ، Daneshjo
سوال دوست عزیزمان آنتاگونیست من را به یاد خاطره آشنایمان انداخت که وقتی به ایران رفته بود و می گفت من سیتیزن امریکا هستم کسی زیاد متوجه نمی شد و از او سوال می کردند که خوب بالاخره گرین کارت داری یا نداری؟ سیتیزنشیپی را همه نمی شناسند و تحویل هم نمی گیرند ولی گرین کارت را همه در ایران می شناسند. اگر بگویید من سیتیزن امریکا هستم می گویند خوب مبارکه, انشاءالله یک روز گرین کارت هم می گیری!
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
سلام
ببخشید یه سوال داشتم
من الان خودم امریکا هستم و کیس پ. نا.هن.دگی دادم
اما فکر میکنم که خیلی طول می کشه به خاطر همین قصد ازدواج دارم که بتونم زودتر گرین کارت بگیرم
اگه کسی خبر که شرایط ازدواج چه طوریه و چه مدت زمان در بر می گیره ممنون میشم
پاسخ
تشکر کنندگان: SH1A2R3 ، mrhj50 ، msar
(2011-07-21 ساعت 20:39)rs232 نوشته:  سوال دوست عزیزمان آنتاگونیست من را به یاد خاطره آشنایمان انداخت که وقتی به ایران رفته بود و می گفت من سیتیزن امریکا هستم کسی زیاد متوجه نمی شد و از او سوال می کردند که خوب بالاخره گرین کارت داری یا نداری؟ سیتیزنشیپی را همه نمی شناسند و تحویل هم نمی گیرند ولی گرین کارت را همه در ایران می شناسند. اگر بگویید من سیتیزن امریکا هستم می گویند خوب مبارکه, انشاءالله یک روز گرین کارت هم می گیری!


به نظر من این مسئله کاملا طبیعی هستش. سیتیزن شیپ برای یک ایرانی که قصد مهاجرت از ایران داره نمی تونه هیچ ارزشی داشته باشه. ( البته من در مورد ماهیت سیتیزن شیپ اطلاع داشتم، چونکه قبلا از سایت www.uscis.gov بازدید کرده بودم ولی چون هنوز به انگلیسی تسلط ندارم مطالعه مطالب سایت برام سخت بود.البته من اشتباهی هم که مرتکب شدم این بود که قسمت گرین کارت رو کامل نگاه نکرده بودم و بخش سیتیزن شیپ رو ویدئو هاش رو نگاه کرده بودم) در ادامه مسئله ارزش سیتیزن شیپ باید اول این رو بگم که من به شخصه شرایط روحی خاصی دارم و به هیچ وجه نظری که می دم در جهت همراهی با جامعه ایرانیان نیست ( اصلا یوزرم هم به معنای ضد و دشمن است). سیتیزن شیپ بودن تا اونجا که من می فهمم به فرد هویت اون کشوری رو می ده که که فرد سیتیزنش هست. از طرفی روابط ایران و امریکاه دارای شرایط تاریخی اجتماعی سیاسی و فرهنگی پیچیده ای است. و همینطور وضعیت تاریخی قومی خود کشور ایران چونکه ایران یک کشور کلاسیک(سنتی) و از طرفی همچون کشورهایی مثل روسیه و آلمان دارای روحیه نشنال سوسیالیستی است و از طرف دیگر همچون ایتالیا و چین دارای تمدن باستانی (خواست قدرت) و در کنار همه اینها مهم ترین خصلت ایرانی ها سانتی مانتالیست بودن آنهاست که در بین تمام قومیت ها ایرانی مشترک هستش. تمام این موارد به هم پیچیده باعث میشه که برای ایرانی ها سیتیزن مهم نباشه چونکه ایرانی های برلی هیلز هم شدیدا به ایرانی بودن خود متعصب اند و اصولا فلسفه مهاجرت ایرانیان به نظر من ریشه ملیتی نداره و مربوط به مسائل سیاسی اجتماعی میشه. از بعدی دیگه در مورد ماهیت خود سیتیزن بودن باید به این مسئله توجه کرد البته من آمار کارشناسی از ملیت های که سیتیزن امریکا شدن طبیعتا ندارم ولی با توجه به ویدئو خود سایتی که اشاره کردم در ابتدا کشورهایی رو که از آنجا سیتیزن امریکا داشتن به عنوان یک بعد سمبلیک معرفی می کنه در میان کشورها یی که نام می بره فرانسه و چین تنها کشورهای مهم هستند به عنوان مثال بعیده که مثلا خصلت سیتیزن شدن امریکا در میان کشورهای مثل ژاپن و روسیه زیاد دیده بشه چونکه اونها خودشون رو امریکای شرق می دونند. در مورد چین هم به نظر من پیوند ناگستنی اقتصادی میتونه باعث این امر بشه.
بار دیگر باید به این موضوع به گونه دیگر اشاره کنم: سیتیزن گرایی در جامعه ایرانی بسیار بعید است که رواج پیدا کنه . ایرانیان خودشون رو پیوند شرق و غرب می دونند که به نظر من این توهمی است تاریخی جغرافیایی از طرفی به علت کلاسیزیسم بودنشان هیچ درکی از مفهوم پست مدرنیستی جهانی شدن ندارند. ایرانیان می خواهند در یک گوشه دنیا "عشق و حال" کنند!!! کاری به مابقی چیزها ندارند. ایرانیان با خودشان تفاهم ندارند چه برسد به تفاهم با جهانیان.

........

اگر قانونی با عنوان green card through Naturalization در مهاجرت به امریکا بود من نجات می یافتم.
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، frozen mind ، saher ، mrhj50 ، sadeghi897 ، zohrehdaneshmand ، payam62 ، m.ghoreishi ، msar ، Daneshjo ، copol
@antagonist
با عرض پوزش تنها خصلتی که 90 درصد ایرانیها ندارند نشنال سوسیالیزم است که اگر داشتند مسیر تاریخشان اینگونه نبود.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
(2011-07-24 ساعت 10:21)soheilbadami نوشته:  @antagonist
با عرض پوزش تنها خصلتی که 90 درصد ایرانیها ندارند نشنال سوسیالیزم است که اگر داشتند مسیر تاریخشان اینگونه نبود.

نیازی به پوزش نیست...

گفته های من تنها بر اساس درک شخص خود من است. که اصولا به طور کلی درک و شناخت انسان نسبی است. بزرگترین اندیشمندان تاریخ هم در اندیشه هایشان دچار اشتباه شده اند در نتیجه من هم گفته ها و افکارم رو مطلقا بی ایراد و غیر قابل نقد و حتی نفی نمی دونم. منتهی این چیزی است که من درک می کنم و می فهمم.

از طرف دیگر به طور تخصصی اصولا این بحث هایی که من مطرح کردم به طور مشخص در حوزه ی " گفتمان های روشنفکری " هستش که من هم نه روشنفکر معروفی هستم و نه ادعایی در این حوزه دارم (شاید خودم رو یک روشنفکر جوان و آماتور بدونم). این مملکت 100 سال تاریخ روشنفکری داره و بسیار روشنفکران ریز و درشت داخل و خارج از کشور که مسلما افرادی که به این مسائل علاقه ای دارند در هر حدی با آنها آشنایی دارند.

به طور کلی منظورم اینه که مسئله نسبی هستش و مطلق اندیشی در هر زمینه ای به نظر من چندان درست نیست در نتیجه باز هم می گم که اینها نظرات شخصی من هستش و درک و شناخت من اینه ممکنه بسیاری با نظرات من کاملا مخالف باشند به نظرم این مسئله طبیعی است.

پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، saher ، battosai ، mrhj50 ، payam62 ، m.ghoreishi ، msar ، Daneshjo
(2011-07-23 ساعت 17:15)ََANTAGONIST نوشته:  
(2011-07-21 ساعت 20:39)rs232 نوشته:  سوال دوست عزیزمان آنتاگونیست من را به یاد خاطره آشنایمان انداخت که وقتی به ایران رفته بود و می گفت من سیتیزن امریکا هستم کسی زیاد متوجه نمی شد و از او سوال می کردند که خوب بالاخره گرین کارت داری یا نداری؟ سیتیزنشیپی را همه نمی شناسند و تحویل هم نمی گیرند ولی گرین کارت را همه در ایران می شناسند. اگر بگویید من سیتیزن امریکا هستم می گویند خوب مبارکه, انشاءالله یک روز گرین کارت هم می گیری!


به نظر من این مسئله کاملا طبیعی هستش. سیتیزن شیپ برای یک ایرانی که قصد مهاجرت از ایران داره نمی تونه هیچ ارزشی داشته باشه. ( البته من در مورد ماهیت سیتیزن شیپ اطلاع داشتم، چونکه قبلا از سایت www.uscis.gov بازدید کرده بودم ولی چون هنوز به انگلیسی تسلط ندارم مطالعه مطالب سایت برام سخت بود.البته من اشتباهی هم که مرتکب شدم این بود که قسمت گرین کارت رو کامل نگاه نکرده بودم و بخش سیتیزن شیپ رو ویدئو هاش رو نگاه کرده بودم) در ادامه مسئله ارزش سیتیزن شیپ باید اول این رو بگم که من به شخصه شرایط روحی خاصی دارم و به هیچ وجه نظری که می دم در جهت همراهی با جامعه ایرانیان نیست ( اصلا یوزرم هم به معنای ضد و دشمن است). سیتیزن شیپ بودن تا اونجا که من می فهمم به فرد هویت اون کشوری رو می ده که که فرد سیتیزنش هست. از طرفی روابط ایران و امریکاه دارای شرایط تاریخی اجتماعی سیاسی و فرهنگی پیچیده ای است. و همینطور وضعیت تاریخی قومی خود کشور ایران چونکه ایران یک کشور کلاسیک(سنتی) و از طرفی همچون کشورهایی مثل روسیه و آلمان دارای روحیه نشنال سوسیالیستی است و از طرف دیگر همچون ایتالیا و چین دارای تمدن باستانی (خواست قدرت) و در کنار همه اینها مهم ترین خصلت ایرانی ها سانتی مانتالیست بودن آنهاست که در بین تمام قومیت ها ایرانی مشترک هستش. تمام این موارد به هم پیچیده باعث میشه که برای ایرانی ها سیتیزن مهم نباشه چونکه ایرانی های برلی هیلز هم شدیدا به ایرانی بودن خود متعصب اند و اصولا فلسفه مهاجرت ایرانیان به نظر من ریشه ملیتی نداره و مربوط به مسائل سیاسی اجتماعی میشه. از بعدی دیگه در مورد ماهیت خود سیتیزن بودن باید به این مسئله توجه کرد البته من آمار کارشناسی از ملیت های که سیتیزن امریکا شدن طبیعتا ندارم ولی با توجه به ویدئو خود سایتی که اشاره کردم در ابتدا کشورهایی رو که از آنجا سیتیزن امریکا داشتن به عنوان یک بعد سمبلیک معرفی می کنه در میان کشورها یی که نام می بره فرانسه و چین تنها کشورهای مهم هستند به عنوان مثال بعیده که مثلا خصلت سیتیزن شدن امریکا در میان کشورهای مثل ژاپن و روسیه زیاد دیده بشه چونکه اونها خودشون رو امریکای شرق می دونند. در مورد چین هم به نظر من پیوند ناگستنی اقتصادی میتونه باعث این امر بشه.
بار دیگر باید به این موضوع به گونه دیگر اشاره کنم: سیتیزن گرایی در جامعه ایرانی بسیار بعید است که رواج پیدا کنه . ایرانیان خودشون رو پیوند شرق و غرب می دونند که به نظر من این توهمی است تاریخی جغرافیایی از طرفی به علت کلاسیزیسم بودنشان هیچ درکی از مفهوم پست مدرنیستی جهانی شدن ندارند. ایرانیان می خواهند در یک گوشه دنیا "عشق و حال" کنند!!! کاری به مابقی چیزها ندارند. ایرانیان با خودشان تفاهم ندارند چه برسد به تفاهم با جهانیان.

........

اگر قانونی با عنوان green card through Naturalization در مهاجرت به امریکا بود من نجات می یافتم.
دوست عزیز, صحبت های شما خیلی خوب است البته برای من سنگین بود و همه آن را کامل متوجه نشدم.
ولی اجازه بدهید به بحث قبلی اضافه کنم که تفاوت اصلی داشتن گرین کارت و سیتیزنشیپی برای یک مهاجر فقط داشتن پاسپورت امریکایی است که به او اجازه می دهد به هر کشوری آزادانه رفت و آمد کند. در حالی که داشتن گرین کارت فقط به درد زندگی امریکا می خورد و نگه داشتن آن هم دردسر دارد چون صاحب آن نباید بیشتر از شش ماه خارج از امریکا بماند.
اگرنه هیچ ایرانی پس از اینکه پاسپورت امریکایی گرفت امریکایی نشد و حتی در امریکا هم به آنها می گویند ایرانی -امریکایی.
حتی قسمی هم که ما ایرانی ها در زمان سیتیزنشیپی می خوریم که باید تا آخرین لحظه از منافع امریکا دفاع کنیم الکی است و هیچ ایرانی به آن قسم اعتقادی ندارد. اصولا ما قسم حضرت عباسمان هم آبکی است چه برسد به قسم حضرت عیسی و موسی و سلیمان و جرجیس و این چیزها.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
كسي از دوستان براش پيش اومده كه 6 ماه رو گذرونده باشه و وارد آمريكا بشه؟
ميخوام بدونم چه برخوردهايي شده باهاشون و چي گفته شده؟
چون حرف و حديث زياد هست يكي ميگه هيچي نميگن. يكي ميگه چك ميكنن يكي ميگه دروغ بگو 1 ماهه بيرونم ، يكي ميگه بستگي به آفيسر داره.

ميشه دوستاني كه تجربه دارن اينجا بنويسن تا بقيه هم استفاده كنن؟
شماره کیس:2010AS000022xxx
تاریخ دریافت نامه قبولی:28July 2009
تاریخ ارسال فرمهای سری اول : 18/08/2009
تاریخ کارنت شدن کیس : JUNE 2010
تاریخ دریافت نامه دوم: 2010 /Aug 4
تاریخ مصاحبه: 2010 /july 14
تاریخ دریافت کلیرنس: 36days ) - 19 Aug )
کنسولگری: Ankara
ورود به آمریکا : ۱ اکتبر
پاسخ
تشکر کنندگان: zohreh36 ، soheilbadami ، jan ، behzadb57 ، battosai ، mrhj50 ، payam62 ، msar ، Daneshjo
(2011-09-13 ساعت 08:53)Never نوشته:  دوستان من امروز هی مساله ای رو شنیدم که واقعا برام جالب بود ...اگر بچه ای زیر 18 سال باشه و گرین کارت بگیره میتونه مستقیما سیتیزن بشه و پاسپورت آمریکایی بگیره؟یکی از دوستان ما توی سفارت این مساله رو دیده که خوب با توجه به موقعیت برادر من میتونه خیلی کمک کنه...
کلی پیشاپیش مرسی

اين مسئله به اين صورت درست نيست شايد با داشتن شرايط خاص ديگه امكان پذير باشه
تا جاييكه من مي دونم پروسه گرين كارت 5 ساله و در يكي از شرايط خاص -ازدواج با يك سيتي زن- به 3 سال تقليل پيدا مي كنه
شخصي در زمان تقاضا براي سيتي زني بايد 18 سال داشته باشه
در غير اينصورت مشابه خانواده اي كه در آن زندگي مي كند محشور مي شود
يعني وقتي پدر و مادر براي سيتي زني اقدام كردند براي ايشون هم اقدام مي كنن
من خيليها رو مي شناسم كه بچه كوچك دارن و بچه گرين كارت داره يكيش خود من

2010AS9500
Visa: Sep 2010
First Travel: Dec2010-Mar2011
SSN: After 7 days
Green Card: After 27 days
Second Travel: Nov2011-Dec2011

گاهـــــــــــــــــــــی وقتـــــــــــــــــها . . .

از کنار غصه ها باید رد شد و گفت :

میـــــــــــــــــــــــگ میـــــــــــــــــــــــــگ . . .
پاسخ
تشکر کنندگان: jan ، SH1A2R3 ، Danoosh ، battosai ، mrhj50 ، payam62 ، msar ، Daneshjo
سلام
دوستان میدونید که
کسی که با ویزای تحصیلی میاد امریکا از چه راههای میتونه سیتزن بشه؟ چه راهکارهای قانونی هست؟ از اونجای که پروسه تحصیل بین 4 تا 7 سال طول میشکه و یه فردی که برای ادامه تحصیل اونجا هست عملا این مدت رو تماما تو خاک امریکا میمونه این کمکی هست برای زودتر به نتیجه رسیدن
ممنون میشم اگه جواب بدید
پاسخ
تشکر کنندگان: payam62 ، msar ، feidom30 ، Daneshjo
یه سوال دیگه
با ویزای غیرمهاجرتی چند سال باید امریکا موند و مالیات داد تا بشه سیتزن بشی؟
پاسخ
تشکر کنندگان: payam62 ، msar ، Daneshjo
(2011-09-13 ساعت 16:36)lf8059 نوشته:  سلام
دوستان میدونید که
کسی که با ویزای تحصیلی میاد امریکا از چه راههای میتونه سیتزن بشه؟ چه راهکارهای قانونی هست؟ از اونجای که پروسه تحصیل بین 4 تا 7 سال طول میشکه و یه فردی که برای ادامه تحصیل اونجا هست عملا این مدت رو تماما تو خاک امریکا میمونه این کمکی هست برای زودتر به نتیجه رسیدن
ممنون میشم اگه جواب بدید

با ویزای تحصیلی صد سال هم سیتیزنی و اقامت هم نمیدن. اول باید جاب آفر بگیرین تا ویزاتون ویزای کار بشه بعد از چند سال از گرفتن اون میتونین تقاضای گرین کارت بدین و بعد از پنج سال از گرین کارت هم سیتیزن بشین. اگه هم ازدواج کنین گرین کارت میگیرین و بعد از سه سال سیتیزن میشین.
پاسخ
تشکر کنندگان: tamanna ، battosai ، Danoosh ، mrhj50 ، sadeghi897 ، noobnoobi ، we are one ، Abdorrezaa ، msar ، pari pariaaa ، Daneshjo ، mojtaba-1989 ، copol




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان