کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
تفاوت های کانادا با امریکا
(2014-05-21 ساعت 00:48)marco250 نوشته:  
(2014-05-20 ساعت 09:49)member نوشته:  با سلام. دوستان کسی که 4 ماههه که گرین کارت آمریکا رو داره میتونه با اون گرین کارت یک سفر کوتاه برای دیدن اقوام به کانادا داشته باشه؟ یعنی ویزای ورود به کانادا رو بهش میدن. با سپاس

با داشتن گرین کارت آمریکا احتیاجی به گرفتن ویزای کانادا نیست.
مارکو درست میگه . مشکلی نیست . نیازی به ویزا هم ندارین .Smile
مصاحبه :آنکارا
تاریخ مصاحبه: اواخر june
کتگوری:F2B
منتظر کلیرنس
پاسخ
تشکر کنندگان: taherifar ، msar
(2014-05-19 ساعت 11:40)مسافر تنها نوشته:  
(2014-05-15 ساعت 11:32)siyamakm نوشته:  [quote='Rock' pid='496262' dateline='1400135050']
دوستان من دیدم که خیلی ها از میزان جرم و جنایت در این دو کشور حرف زدند! با توجه به اینکه کانادا جمعیتی حدود سی و پنج میلیون نفر دارد! که این نصف جمعیت ایران هم نمیشه! کنترل این جمعیت به مراتب بسیار راحتتر هست برای دومین کشور پهناور جهان! اما آمریکا سومین کشور پهناور جهان! که همه ی جای آن قابل سکونت است!!! جمعیتی که در سال 2011 داشته سیصد و پانزده میلیون نفر بوده! این جمعیت حدود 10 برابر کانادا هست! حالا اگر میزان جرم این کشور کمتر از 10 برابر کانادا باشد! میبینیم که این کشور در زمینه ی جرم و جنایت هم خیلی بهتر از کانادا عمل کرده! اما اگر بیشتر باشد! باز هم چندان بد نیست! درسته که آمریکا در بین کشورهای پیشرفته میزان جرم و جنایت در آن بیشتر است! اما این نثل یک معادله ی از پایه غلط است. چرا که جمعیت این کشور به مراتب بالاتر از تمام کشور های دنیا و در رتبه ی سوم جهان است! که دو کشور دیگر هند و چین هستند! کشور های پیشرفته عموما جمعیتی در این حد ندارند! پس حتی میزان تصادفات جاده ای! مصرف داخلی! و کلا همه چیز حتی گردش مالی هم در کشور هایشان به مراتب پایین تر از آمریکاست!

کاملا موافقم ولی از اینکه این کشور اسلحه رو آزاد کرده حس بدی بهم دست می ده ولی توضیحات شما دوست عزیز کاملا من رو قانع کرد


فایل‌های پیوست پیش‌نمایش تصاویر

If you want something in your life you've never had
you'll have to do something, you've never done

پاسخ
تشکر کنندگان: peyman.n ، Iman13 ، taherifar ، msar
از نظر اقامت و زندگی بدون سرمایه آمریکا بهتره یا کانادا
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammadrv ، taherifar ، msar ، hosseinix
(2014-07-04 ساعت 12:46)majid0000000000 نوشته:  از نظر اقامت و زندگی بدون سرمایه آمریکا بهتره یا کانادا

از نظر اقامت و اینا دقیق نمیتونم بگم ولی از نظر من کانادا چون مهاجرپذیر تره راحت تر اقامت میده.
در مورد زندگی بدون سرمایه هم قطعا کانادا. چون اونجا کمک دولتی وجود داره و شما با امنیت بیشتری میتونید کار کنید. ولی توی آمریکا از اونجایی که نظام کلا سرمایه داری هست همه چیز بر پایه ی پوله و البته مهارت. اگر شما پول کافی نداشته باشید هیچکس کمکی به شما نمیکنه !
این نظر شخصی منه: آمریکا کشور بینهایتهاست. یعنی شما تا ناکجا آباد جا برای بیشرفت و ثروتمند شدن رو داری ولی از اونطرف تا ناکجا آباد هم جا برای بیچاره شدن هست در حدی که موفق ترین آدما هم ممکنه بالقوه ممکنه از داری گوشه ی خیابون بمیرن و هیچکسم نیاد از اونجا بلندشون کنه! درحالی که کانادا سوسیاله و اجازه ی اینکه شما به این وضع بیوفتید رو نمیده.
به طور کلی کانادا سطح مردم رو نزدیک به هم نگه میداره و به همه میرسه.
توی آمریکا اگر پول خوب داشته باشی بهترین جای دنیاست ولی نداشته باشی میتونه بدترین جای دنیا باشه برای کسی که کار خوبی نمیتونه پیدا کنه.
پاسخ
تشکر کنندگان: ofrfar ، fairy ، taherifar ، مسافر تنها ، mediakbr ، msar ، lighter ، mrlzdh ، LightMoon ، hosseinix ، we are one
یه سوال واسه من پیش اومده که ممنون میشم از دوستان اگه نظرشونو بگن.
همیشه وقتی مقایسه ای بین آمریکا و دیگر کشورا مثل کانادا شده خیلی ها گفتن آمریکا شاخ دنیاست و اقتصاد برتره و از نظر سینما شاخ جهانه، از نظر نظامی شاخه، از هر نظر که بگید کلاشاخ دنیاست خب اینا همه درست. همیشه بهترین ها توی آمریکان. کلا توی دنیا همه چیز اول متعلق به آمریکاست مثل بزرگترین شرکتها و کمپانی ها و ... !
حالا سوال اینجاست ! خب اینا به من مهاجر چه ربطی داره ؟! اگر قدرت نظامی برتره اگر سینماش تو دنیا اوله اگر بهترین کمپانی ها اونجان یا اگر ثروتمند ترین ها اونجان یا همه ی اینا به ماهایی که مهاجرین معمولی هستیم ازش چی میرسه !؟
مثلا کانادا کارفرما نمیتونه راحت کسیو اخراج کنه، درمان رایگانه، تحصیل رایگانه، سطح زندگی مردم به هم نزدیک و رضایت از زندگی بالاتره.
اینارو در مقایسه با این قرار بدیم که : بهترین شغل ها آمریکاست ولی کارفرما راحت میتونه هرکسیو اخراج کنه. بهترین پزشکا آمریکان ولی درمان فوق العاده گرونه و بیمه هم همینطور. بهترین دانشگاه های دنیا تو آمریکان ولی هزینه ی تحصیل بالاست و درکل هزینه داره ! مرفه ترین مردم آمریکان ولی من و شما به عنوان خارجی اگر پول نداشته باشیم هرچیم تحصیلات داشته باشیم ممکنه توی اون محله های جرم خیزش حتی جونمونم به خطر بیوفته تا یه کار مناسبی گیر بیاد.
نمیدونم منظورمو چطوری رسوندم ولی میخوام بپرسم که بله آمریکا توی همه چیز شاخ دنیاست ولی در مقابل مثلا کانادا که توی هیچکدوم از اینا سر نیست برای ما آمریکا چه برتری ای میتونه داشته باشه ؟! دقت کنید، برای ما مردم عادی با مقداری هم سرمایه ! نه فوق دکتری ها و مالتی میلیونر ها و سرمایه دارا !
پاسخ
با سلام

دوستان در خصوص اوضاع بیمه و هزینه های درمان ظاهرا کانادا خیلی بهتر از امریکاست. درسته؟
Case No.: 2015-51XX - ارسال فرم 260: 19 می 2014 -نفرات کیس: 2
تاریخ کارنت: 24 مارچ 2015 تاریخ مصاحبه: 11 می 2015 - سفارت: ایروان - نتیجه: AP-
خودم و همسرم: شغل دولتی-همسرم: سربازی ارتش
آپدیت ها: 11-13-14-19 می و 2 جون (آپ سفارت)- آپدیت کلیرنس 20 جولای
کلیرنس:21 جولای Rolleyes - دریافت ویزا:28 جولای

پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2014-12-02 ساعت 21:16)nmir نوشته:  با سلام

دوستان در خصوص اوضاع بیمه و هزینه های درمان ظاهرا کانادا خیلی بهتر از آمریکاست. درسته؟

اینطور که همه میگن و همینطور از نظر تئوری بله !
ولی من از کسی شنیدم که توی کانادا بیمارستانایی هستن که رایگانن و شما هیچ هزینه ای بابت درمان نمیدی ! ولی این کلینیکها و بیمارستانا همیشه شلوغن و باید مدتها تو صف نوبت دهی و پذیرش منتظر بود و به طور کلی استفاده از اینطور مراکز سخته. من چنین چیزی رو از شخص دیگه ای نشنیدم و میتونید در موردش تحقیق کنید.
ولی اینکه دولت به همه یه کارت بهداشت میده که با اون هرجایی برید ویزیت رایگانه و دارو هم تا 80درصد قیمتش رو بیمه میده رو مطمئنم. و همینطور اینکه چیزی به اسم بیمه ی خصوصی هم توی کانادا وجود داره که دندان پزشکی و عینک و ... رو هم پوشش میده ! چیزی که بیمه ی همگانی یا همون کارت بهداشت در موردش تعهدی نداره.
من فقط میتونم احتمال بدم که کلینیک ها و بیمارستان های خصوصی زیادی هستن که با این بیمه ی همگانی دولت قرارداد ندارن و فقط بیمه های خصوصی رو میپذیرن ولی تعدادشون زیاده و در مقابلشون جاهایی که با بیمه ی همگانی رایگان باشن کمتر به نظر میان واسه همین اون رایگان ها همیشه شلوغ میشه ! این فقط حدس و گمان منه باید در موردش تحقیق شه.
این حدس رو از اونجایی میزنم که اگر قرار باشه با بیمه ی دولتی که واسه همه رایگانه همه ی مراکز درمانی درمان رو رایگان کنن پس اصلا دلیل اینکه چیزی به اسم بیمه ی خصوصی وجود داره چیه ؟! واسه همین چیزایی که اون بالا نوشتم به فکرم میرسه. حالا اگر نیاز به اصلاح داره دوستانی که اطلاع دارن اصلاح کنن !
پاسخ
تشکر کنندگان: Danoosh ، mohammadg846 ، mediakbr ، msar ، afc30 ، mrlzdh ، abtune ، hosseinix
(2014-12-03 ساعت 00:05)mr.foad نوشته:  
(2014-12-02 ساعت 21:16)nmir نوشته:  با سلام

دوستان در خصوص اوضاع بیمه و هزینه های درمان ظاهرا کانادا خیلی بهتر از آمریکاست. درسته؟


ولی من از کسی شنیدم که توی کانادا بیمارستانایی هستن که رایگانن و شما هیچ هزینه ای بابت درمان نمیدی ! ولی این کلینیکها و بیمارستانا همیشه شلوغن و باید مدتها تو صف نوبت دهی و پذیرش منتظر بود و به طور کلی استفاده از اینطور مراکز سخته. من چنین چیزی رو از شخص دیگه ای نشنیدم و میتونید در موردش تحقیق کنید.

. حالا اگر نیاز به اصلاح داره دوستانی که اطلاع دارن اصلاح کنن !
بنابر اطلاعاتی که از وبگردی بدست آوردم تو کانادا هر خانواده مقیم باید یه پزشک خانواده انتخاب کنه و برای هر مورد درمانی غیر اورژانس ابتدا باید به اون پزشک مراجعه کنه و اون پزشک هست که تشخیص میده آیا ضرورتی برای ویزیت توسط پزشک متخصص یا فوق تخصص هست یانه.حالا اگر تشخیص نهایی مبنی بر انجام جراحی باشه بستگی به فوریت اون عمل زمان نوبت دهی تغییر میکنه.ممکنه یکی برای جراحی فتق 2سال تو نوبت بمونه ولی جراحی قلب یا آپاندیسش در 1روز انجام بشه

نمونه ای از مطالب وبلاگها در اینمورد

http://azmashhadtacanada.persianblog.ir/post/120/
"فامیلی دکتر:

کانادا مثل ایران نیست که خودت دکترت را انتخاب کنی و امروز بری پیش این دکتر فردا خوشت نیومد بری پیش یک دکتر دیگه.این جا در همان روزی که تشریف بردید مولتی کالچر بگوئید اینترنت ندارید تا خودشان سریع و در یک دقیقه کارهای دکتر شما را انجام دهند.چون در کانادا درمان کلا رایگان است شما اول در سایت مهاجرین برای فامیلی دکتر درخواست میدهید و بعد از چند روز با شما تماس میگیرند و شما را وارد سیستم درمان میکنند.بعد شما از روی لیست پزشکان هر دکتری که خالی باشد را انتخاب میکنید و یعنی خانه خاله نیست که خودتان انتخاب کنید هر دکتری که تعداد مریض هایش کمتر از بیست تا باشد شما میتوانید برای آن دکتر تقاضا بدهید.

نکته:هر دکتر فقط میتواند 20 تا مریض داشته باشد.بعضا اگر دیر اقدام کنید تا مدتها بدون دکتر خواهید بود.داشتن دکتر برای کسانی که صاحب فرزند هستند یا کهولت سن دارند از اهم واجبات است .پس لطفا این کار را جدی بگیرید . البته شما با داشتن کارت اوهیپ که آن هم دم منزل به دست شما خواهد رسید در موارد اضطراری میتوانید از اورژانس و خدمات بیمارستان به صورت رایگان استفاده کنید.ولی همیشه داشتن دکتر بهتر از نداشتن آن است."

http://azmashhadtacanada.persianblog.ir/post/220/

"تا حالا کسی به شما گفته در این جا همه چیز به طور مطلق رایگانه؟از ویزیت دکتر گرفته تا ام آر آی تا ایکس ری تا سونگرافی تا بیمارستان و........................تنها چیزی که شما باید بابتش پول پرداخت کنید دارو است که البته اگر کم درآمد باشید فرمی رو پر میکنید و تا مبلغ ۷۵ درصد داروهاتون هم رایگان خواهد شد.
برای سیستم پزشکی در این جا تعریف مشخصی وجود داره.یک جدول هست که تعداد اعضای یک خانواده و درآمد کلشون نوشته شده و شما جزو هر دسته که باشید یعنی پول دار باشید باید در ماه یک مبلغی رو به دولت بدهید.بالاترین نرخ پرداختی برای یک خانواده سه چهاره نفره ۱۲۸ دلاره.....یعنی هیچی...چون شما در ماه و سال بالای خدا تومان درامد دارید اما شمایی که این ۱۲۸ دلار رو پرداخت میکنید با منی که کم درآمد هستم و پرداخت نمیکنم در همه شرایط یک سان هستیم و همه چیزها رو به رایگان در اختیار ما قرار میدهند.اگر با پای خودتون به بیمارستان برید و بستری بشید حتی اگر برای چند ماه نیاز به خدمات درمانی هم داشته باشید و در اونجا بستری بشید تمام داروها و بیمارستان و...............مجانی هستند .اگر با آمبولانس شما رو ببرند ۸۰ دلار از شما دریافت میکنند اما اگر شما امضا بدید!!!!!!!!مدتی پیش من در خیابان به دلیل مسمومیت بیهوش شدم و من رو با آمبولانس به بیمارستان رسوندند اما چون از من امضا نگرفته بودند و من رضایت نداده بودم از من پولی اخذ نکردند حتی اگر درخواست هم میکردند این جا مراکزی وجود داره که شما به اونها مراجعه میکنید و میگید من که راضی نبودم و باقی ماجرا."
پاسخ
تشکر کنندگان: ofrfar ، mr.foad ، مسافر تنها ، mediakbr ، msar ، lighter
درود به همهٔ عزیزان؛

نظرات بعضی‌ از دوستان رو که خوندم دیدم متاسفانه اطلاعاتشون از آمریکا بسیار ضعیفه و در عین حال مفصل به مقایسه این دو کشور پرداختند! این قبیل صحبت‌های اشتباه معمولا از افرادی سر می‌زنه که مدتها تلاش کردن اقامت آمریکا رو بگیرن ولی‌ بعد از عدم موفقیت برای راضی‌ کردن خودشون به اینجور اظهار نظرها روی میارن! غافل از اینکه ممکنه افراد زیادی رو به اشتباه بندازن..

بهتر بود هر کسی‌ از شرایط محل اقامت خودش بنویسه و در نهایت خواننده‌ مطلب، متناسب با توقعاتش راهنمایی بشه

هر ایالت آمریکا بطور جداگانه قابل مقایسه با کشوری مثل کاناداست که بعد از بیان جزئیات، شرایط برای هر فرد کاملا تغییر می‌کنه
پاسخ
تشکر کنندگان: Rock ، mohammadg846 ، mr.foad ، mediakbr ، msar ، bozorg ، we are one
(2014-12-28 ساعت 14:42)sina35 نوشته:  درود به همهٔ عزیزان؛

نظرات بعضی‌ از دوستان رو که خوندم دیدم متاسفانه اطلاعاتشون از آمریکا بسیار ضعیفه و در عین حال مفصل به مقایسه این دو کشور پرداختند! این قبیل صحبت‌های اشتباه معمولا از افرادی سر می‌زنه که مدتها تلاش کردن اقامت آمریکا رو بگیرن ولی‌ بعد از عدم موفقیت برای راضی‌ کردن خودشون به اینجور اظهار نظرها روی میارن! غافل از اینکه ممکنه افراد زیادی رو به اشتباه بندازن..

بهتر بود هر کسی‌ از شرایط محل اقامت خودش بنویسه و در نهایت خواننده‌ مطلب، متناسب با توقعاتش راهنمایی بشه

هر ایالت آمریکا بطور جداگانه قابل مقایسه با کشوری مثل کاناداست که بعد از بیان جزئیات، شرایط برای هر فرد کاملا تغییر می‌کنه

با بقیه کاری ندارم ولی سوء تفاهم نشه من ساکن ایرانم!اون پستم هم از طریق مطالعه و وبگردی نوشتم همراه با لینک منبع
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
کدوم بهتره بلاخره؟
شماره کیس: **2015AS29 / تاریخ رویت قبولی:1may / کنسولگری:ankara / تعداد افراد منظور در کیس :فقط خودم / ارسال فرمهای سری اولMAY22
کارنت شدن کیس:9 اکتبر / مصاحبه:نیمه دوم دسامبر / ویزا یکضرب Smile / مقصد : فعلا اوکلاهاما
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2014-12-29 ساعت 18:08)aghamilad نوشته:  کدوم بهتره بلاخره؟

آقا شما اینارو بیخیال.ضمن عرض تبریک ویزای یکضربتون.منتظر سفرنامه تون هستیمWink
پاسخ
تشکر کنندگان: ziza ، msar
(2014-12-29 ساعت 18:08)aghamilad نوشته:  کدوم بهتره بلاخره؟

آقا شما اینارو بیخیال.ضمن عرض تبریک ویزای یکضربتون.منتظر سفرنامه تون هستیمWink
پاسخ
تشکر کنندگان: ziza ، msar
من تجربه ی زندگی در کانادا رو 7 سال داشتم و بعد از گرفتن پاسپورت به امریکا اومدم . به نظر من اینقدر به هم شبیهن که مقایسه کردن و نظر دادن راجع بهشون فقط به سلیقه ی افراد و تجربه های متفاوتشون بر میگرده. به نظر من نسبت به تجربه ی شخصی خودم کانادا برای شروع جای بهتریه چون در مدت زمان کمتری پاسپورت رو میگیرید و میتونید ازادانه به حق انتخابهای بیشتری فکر کنید .
پاسخ
تشکر کنندگان: behfaza ، fairy ، ziza ، mediakbr ، msar ، rezasadeghi ، abtune ، LightMoon ، copol ، we are one
با تشكر از توضيحات همه دوستان
به نظر من هم مقايسه اين دو خيلي هم كار راحتي نيست. همونجور كه دوستان از جاهاي سرد كانادا ميگن بايد بدونيم كه همه ايالتهاي امريكا هم مناسب و داراي شرايط ايده آل نيستند. چه شرايط كار و چه شرايط آب و هوا و زندگي.
لطفا براي تازه وارد ها به كانادا و مشكلاتي كه ممكن هست با اونها مواجه بشن توضيح بديد مخصوصا دوستاني كه تجربه زندگي توي كانادا رو دارند. اگر تجربه زندگي و مقايسه اي هم بين شهرهاي مونترال و تورنتو و ونكور داشته باشن ممنون ميشم بفرمايند.
ممنونم
پاسخ
تشکر کنندگان: msar ، Fatemeh_Zah




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان