کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سوالات مطرح شده برندگان ۲۰۱۲
اشتباه در ثبت مشخصات ثبت نام و راهکارهای حل مشکل در زمان مصاحبه
موضوع : جابجایی اسم و فامیل
سلام بر همگی کسی بوده که اسم و فامیلش رو جابجا زده باشه موقع ثبت نام در برندگان 2012 ؟
اگر کسی هست کسی بوده که برای مصاحبه رفته باشه و قبول شده باشه؟ و یا رد شده باشه به این دلیل؟
من موقع ثبت نام اسم و فامیل رو جابجا وارد کردم، البته تا اینجا می دونم که باید فرمها رو درست پر کرد و با اطلاعات صحیح فرستاد گفتم اگر کسی تجربه ای در این مورد داره، بگه لطفا.
ممنون
2013AS80xx /می2012 /فرمها 6می2013 ایمیل/نامه دوم 14 جون2013/هفته چهارم آگوست2013 آنکارا/ مقصد کالیفرنیا- سندیگو/ هزینه(عکس35000+واکسن 180000+پاس 80000+ بلیط و هتل آنکارا 2400000)
تشکر کنندگان: Tomas
دوستان عزیز
با سلام و احترام
من تاریخ 23 فبریه در شهر هیستون(تگزاس ) می باشم . دوستان گرامی در اگر کسی به دنبال همخانه می گردد و در هیستون می باشد و یا در همان تاریخها به هیستون خواهد آمد. لطفا به من پیغام خصوصی بدهد.
با تشکر ... بهزاد
شماره کیس : 2012AS00050XXX
تاریخ رویت قبولی در سایت:17 جولای
تاریخ ارسال فرمهای سری اول:20 آگوست 2011
2کنسولگری: آنکارا
تاریخ کارنت شدن کیس:آپریل
تاریخ دریافت نامه دوم:اپریل
تاریخ مصاحبه:4 جون
دریافت کلیرینس :برگه آبی
تاریخ کلیر شدن : 4 جولای
مقصد: هیستون،تگزاس
تشکر کنندگان: Tomas
(2011-11-01 ساعت 11:57)roghiyeh نوشته:  
(2011-11-01 ساعت 02:39)tenesi نوشته:  
(2011-10-31 ساعت 14:20)roghiyeh نوشته:  با سلام و تقدیم احترام به دوستان عزیز
دوستان توجه داشته باشند که وکالت انواع مختلفی داره. وکالت فروش فکر نکنم برای سفارت مورد قبول باشه من هم جایی ندیدم که کسی وکالت فروش برده باشه. چون معنی این وکالت اینه که صاحب سند وقت نداره بره دنبال کارهاش و شما رو برای انجام امور فروش وکیل کرده.
اون وکالتی که برابر با سند هستش و سفارت هم قبولش داره و همه اونایی که تا حالا بدن چیزی نیست جز وکالت نامه تام الاختیار بلاعزل
و معنی این هم کاملا مشخصه یعنی کسی که سند بنام اون هستش تمام اختیارات سندو ملک یا هر چیز دیگه رو به شما داده و حتی نمیتونه این اختیار رو از شما بگیره و این یعنی سند. مثل خونه هایی که وام دارن و خرید و غروش میشن و چون سند گرو بانک هستش نمیشه انتقالش داد. تو این معاملات صاحب سند وکالت نامه تام الاختیار بلاعزل به نام خریدار میده.
امیدوارم تونسته باشم توضیح خوبی داده باشم
با سلام
دوستان عزیزم ، بلاعزل بودن یک سند ، شرطی است که در سند قید میشود و عرفاً در اسناد وکالت فروش این شرط (بلاعزل بودن) قید میشود که کاملاً با عقل جور میاد و دلیلش اینکه که موکل(مالک اولیه) وقتی پول گرفت و وکالت داد ، نتونه بره وکیل(خریدار) رو عزل کنه و بره به یکی دیگه وکالت بده و دوباره پول بگیره ، به عبارت دیگه کلاه برداری کنه.
اما چند نکته ای که همه فراموش میکنند یا اصلاً اطلاعی ازش ندارند اینه که :

الف: وکالت بلاعزل هم امکان باطل شدن داره : 1- حضور و رضایت موکل(مالک اولیه) و وکیل در دفتر اسناد رسمی 2- رای دادگاه 3- فوت موکل(مالک اولیه) یا وکیل

ب: اگر در اسناد وکالت دقت کنید در قسمت حدود اختیارات عبارتی شبیه به این هست : این وکالت ( این برگه ) فقط در نفس خود موثر است .
میدونید این عبارت یعنی چی ؟؟؟ یعنی این برگه ، وکالت است و شما حق تفسیر آن را ندارید و در خصوص هرچی توش نوشته شده است معتبر است.
حال شما هر تفسیری برای خود دارید برای خود شما محترم . اما وکالت ، وکالت است.

این که گفته بودید "... حتی نمیتونه این اختیار رو از شما بگیره و این یعنی سند. مثل خونه هایی که وام دارن ... " توجه داشته باشید که درسته که موکل(مالک اولیه) هروقت دلش خواست و به راحتی نمیتونه این اختیار رو از وکیل بگیره ( هرچند طبق آنچه بالاتر گفتم میتونه در بعضی شرایط اینکارو بکنه ) ولی باز هم به معنی سند نیست و حتی به این معنی نیست که موکل(مالک اولیه) دیگه نمیتونه ملکش رو به شخص دیگری بفروشه ( البته در صورت اثبات شدن این کار موکل(مالک اولیه) به کلاه برداری متهم میشه ) . حالا فکر کنید موکل(مالک اولیه) بیاد کلاهبرداری کنه و یه وکالت بلاعزل الکی و سوری به شما بده بعد بره با خیال راحت ملکش رو به شخص دیگه بفروشه . خوب شما الان دیگه مالک نیستید دیگه . درسته ؟ حالا مگه شما روز مصاحبه برگ عدم سوء پیشینه از موکل(مالک اولیه) همراهتون دارید که نشون بدید موکل(مالک اولیه) کلاهبرداری نکرده و شما هنوز مالک هستید ؟؟؟
مثالی در مورد املاکی که وام دارند زدید . اشتباه نکنید . این املاک خرید و فروش نمیشن بلکه با وکالت حق و حقوق را به دیگران واگذار می کنند که این 2 خیلی با هم تفاوت دارند و در جامعه در این خصوص به اشتباه عبارت خرید و فروش را بکار می برند و اصطلاحاً میگویند : فلان ملک را وکالتی خریدم (بنده خدا فکر می کنه الان مالک شده ) مالک اولیه هنگام تنظیم سند رهنی با بانک در متن سند متعهد شده روی ملک هیچ گونه سندی تنظیم نکنه حتی وکالت . دقیقاً به همین دلیله که بانک اصلاً وکیل رو به عنوان مالک نمیشناسه و فقط ماهیانه قسط ها رو از وکیل میگیره.اما بانک تسهیلاتی در نظر گرفته که وکیل ها چند قسط رو یکجا بدن تا بانک قبول کنه سند صلح قطعی به نفع وکیل در دفتر اسناد رسمی تنظیم بشه و تازه وکیل بشه مالک . دقت کنید تازه الان بعد از سند صلح قطعی مالک شده نه قبل از اون.

اصلاً شما وکیل بلاعزل موکل(مالک اولیه) ، این یعنی شما میتونید به نیابت از طرف موکل(مالک اولیه) ملک رو به هرکسی که دوست داشتید بفروشید حتی به خودتون.خوب ، حالا اومدید و بعد از اینکه ویزای آمریکارو گرفتید به هیچ کس نفروشید و وکالت را باطل کنید ... تکلیف این چی میشه ؟ سر آفیسر کلاه رفت ؟؟؟ به همین راحتی ؟؟؟

یعنی پدری برای اینکه پسرش شانس حضور در آمریکارو از دست نده میره و به قول شما ملکش رو وکالت بلاعزل به پسرش میده ، پسره هم میره به آفیسر نشون میده ، بعد هم ویزا میگیره و خوش و خرم و خندان میره آمریکا و بعداً با حضور خودش و پدرش در دفتر اسناد رسمی میرن وکالت بلاعزل رو باطل می کنند و دوتایی به ریش آفیسر می خندند !!!

حالا شما فکر می کنید میتونید با این وکالت آفیسر رو به قول معروف دور بزنید؟؟؟

نتیجه : وکالت با هرنوع پسوند و پیشوندی که باشد ( وکالت ، وکالت بلاعزل ، وکالت تام الاختیار ، وکالت فروش ، وکالت کامل ، وکالت کلی ، وکالت جامع ، ... ) به هیچ عنوان و به هیچ وجه من الوجوه نشان دهنده مالکیت شما نسبت به ملک نیست و فقط و فقط به این معنی است که شما در صورت تمایل در آینده با در دست داشتن این وکالت و در صورت باطل نشدن و معتبر بودن آن می توانید به دفاتر اسناد رسمی و اداره ثبت اسناد و املاک مراجعه کنید و با تنظیم سند قطعی مالک آن ملک شوید

مدرک نشان دهنده مالکیت شما فقط و فقط نام شما در سند مالکیت دفترچه ای یا سند مالکیت تک برگی است که به واسطه تنظیم سند قطعی غیرمنقول در دفاتر اسناد رسمی بنام و برای شما صادر گردیده است

قصد نداشتم روحیه کسانی که به فکر وکالت گرفتن هستند رو خراب کنم ، منظورم از این پست این بود که علاوه بر وکالتی که فکر میکنید روز مصاحبه به شما کمک خواهد کرد به فکر تهیه گواهی تمکن مالی دیگری هم باشید که روز مصاحبه قافلگیر نشید . توصیه منو به عنوان کسی که شناخت کاملی از قوانین ثبت اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی داره رو بپذیرید

خیییییییییییییییلی ممنون (در حالت احترام ژاپنی)
شما خیلی اطلاعات خوبی در این باره دارید.
واقعا ممنون.
البته اگر پدری به صورت توافقی به فرزندش وکالت تام الاختیار بلاعزل داده و پس از مصاحبه آن را توافقی با هم ابطال کنند، در مورد سند صلح قطعی نیز می توانند همین کار را بکنند. یعنی پدر سند منزل را به نام پسرش زده، و بعد از مصاحبه پسر دوباره آن را به نام پدر بزند. در هر دو صورت سر آفیسر کلاه رفته. تنها اشکالش این است که این کار بسیار بسیار پرزحمت و پز هزینه خواهد بود.
اما یک سوال هم دارم که در جواب آن بسیار درمانده شده ام. من می خواهم به آمریکا بروم، یک خانه دارم. سند آن به نام خودم است. اما قصد ندارم آن را بفروشم. پس لازم است که به نوعی به شخصی دیگر بسپارم تا آن را اداره کند. به نظر شما بهتر است طی چه پروسه ای این اختیار را واگذار کنم که هم خودم به نوعی بر آن کنترل داشته، و هم ناچار نشوم از آمریکا به اینجا بیایم تا حضورا به امورات آن رسیدگی کنم؟
با تشکر فراوان
تشکر کنندگان: Tomas ، nooshshahnar
(2012-10-06 ساعت 07:26)3rip نوشته:  
(2012-10-03 ساعت 14:03)edge نوشته:  
(2012-10-03 ساعت 13:38)sina_lp نوشته:  در ضمن من حد اکثر چند وقت قبل از اکسپایر شدن ویزام باید به خاک آمریکا وارد بشم؟ و از زمان اقدام برای گریین کارد تا گرفتن اون چقدر زمان می بره؟
با تشکر
ما از بچه ها داشتیم تا 1 هفته قبل از اکسپایر شدن هم رفتن به آمریکا و مشکلی نبوده
و این پروسه ی دریافت گرین کارد طبق تجربه ای که از بچه های سال های گذشته بدست اوردم حدودا از 20 روز تا 50 روز به طور معمول طول میکشه Smile
موفق باشید

به نظر منن بهتره پروازتون بین 20 تا 30 روز قبل از پایان مهلت ویزا باشه که اگر خدای نکرده روز پرواز مشکلاتی از قبیل خروج ممنوع داشتید فرصت داشته باشید که حلش کنید و ویزاتون باطل نشه.

سلام
پیرو نظرات دوستان، من هم پیشنهاد میکنم که حداقل یک ماه (و حتی بیشتر) قبل از پایان ویزا وارد آمریکا بشین. در این مورد تجربه شخصی دارم که فکر میکنم مفید باشه: من نه روز قبل از تاریخ پایان ویزا وارد امریکا شدم و الان پس از گذشت سی روز هنوز خبری از گرین کارت نیست. طی دو هفته اخیر برای اجاره آپارتمان اقدام کردم و پس از پر کردن application و پرداخت application fee برای آپارتمان و گذشت چند روز درخواست ما رو بدلیل اینکه تاریخ ویزا تموم شده رد کردن و چون مدرکی هم دال بر اینکه پروسه صدور گرین کارت برای من شروع شده، نداشتم جوری برخورد میکنن که دقیقا آدم حس میکنه که بصورت غیر قانونی اینجا هست.... این تجربه من در مجموعه آپارتمانی دیگری نیز بصورت مشابه اتفاق افتاد Sad متاسفانه باید خدمتتون عرض کنم که اینا (امریکاییها) از immigrant visa ، DV lottery و از اینکه با اون ویزا میشه برای یک سال (حتی بدون گرین کارت) میشه اقامت داشت هیچی نمیدونن و حاضر هم نیستن که در این مورد از جایی بپرسن که بابا جریان چیه... به هر حال این داستان برای من که تا الان خیلی گرون تمام شده. اداره مهاجرت هم که اصلا جواب نمیده، و صرفا با داشتن وقت قبلی میتونید مراجعه کنید، وقتی هم که به من دادن برای 13 روز بعد بودش!
به هر حال امیدوارم که دوستان با انتخاب تاریخ سفر، تجربه مشابه من براشون اتفاق نیفته....
DV2012
تشکر کنندگان: Tomas ، Saeedv13 ، amir82 ، کاوه شیز ، usa lover ، exxedus
(2013-02-04 ساعت 03:57)mona80 نوشته:  شما خیلی اطلاعات خوبی در این باره دارید.
واقعا ممنون.
البته اگر پدری به صورت توافقی به فرزندش وکالت تام الاختیار بلاعزل داده و پس از مصاحبه آن را توافقی با هم ابطال کنند، در مورد سند صلح قطعی نیز می توانند همین کار را بکنند. یعنی پدر سند منزل را به نام پسرش زده، و بعد از مصاحبه پسر دوباره آن را به نام پدر بزند. در هر دو صورت سر آفیسر کلاه رفته. تنها اشکالش این است که این کار بسیار بسیار پرزحمت و پز هزینه خواهد بود.
اما یک سوال هم دارم که در جواب آن بسیار درمانده شده ام. من می خواهم به آمریکا بروم، یک خانه دارم. سند آن به نام خودم است. اما قصد ندارم آن را بفروشم. پس لازم است که به نوعی به شخصی دیگر بسپارم تا آن را اداره کند. به نظر شما بهتر است طی چه پروسه ای این اختیار را واگذار کنم که هم خودم به نوعی بر آن کنترل داشته، و هم ناچار نشوم از آمریکا به اینجا بیایم تا حضورا به امورات آن رسیدگی کنم؟
با تشکر فراوان
بله حق با شماست ، در مورد مثالی که زدید ، البته دیگر ابطال معنی ندارد و باید طی یک نقل و انتقال مجدد ملک به پدر دوباره فروخته شود. یعنی 2 بار نقل و انتقال و صرف هزینه های مربوطه برای کلاه گذاشتن سر آفیسر !
متاسفانه امروزه حتی والدین هم به فرزندانشان آنقدر اطمینان ندارند که سند ملک خود را صرفاً برای آمریکا رفتن بنام فرزندشان بزنند !
البته موارد بسیاری سراغ دارم که پدر به خیال آنکه پسرش آدم موجهی است ، سند را بنام پسرش زده و پسر ناموجه ملک را فروخته و پدر خود را آواره کرده !
در مورد سوال شما : با یه وکالت کاری و یا وکالت کلی باستثاء حق فروش و ترهین می توانید اداره امور ملک خود را به دیگری وکالت دهید
اگر به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید ، آنها می دانند باید چکار کنند !
تشکر کنندگان:
(2012-09-23 ساعت 12:07)shraya نوشته:  سلام دوستان
میشه آدرسی رو گرین کارتمون میاد در فرودگاه تغییر بدیم؟ ممنون میشم جوابمو بدین
بله امکانش هست.
در فرمی که در فرودگاه در اختیارتان قرار خواهد گرفت ، آدرس جدید را بنویسید
تشکر کنندگان:
سلام دوستان
اگر ممکن است کمتر از لفظ (( برای کلاه گذاشتن سر آفیسر !)) استفاده کنید. چون امکان داره 1% آفیسر هایی که فارسی بلد هستند (یا ایرانی الاصل هستند ) و شاید احتمالا" 1%این مطالب رو بخوانند و روی همه بدبین بشوند .
((( بهتره بگیم یا بنویسیم متقاعد کردن آفیسر ))))

شاید این نوع عبارات روی خود ما (ها) هم یه کدورت دل ایجاد کنه.
در مورد دکتر اونگان هم همینطور . من تو چندتا پست امروز خوندم رفتار دکتر اونگان بهتر شده.

فقط نظر شخصی بود والا لحن بعضی ها رو نمیشه عوض کرد و ........
با احترام
کیس: 2013AS4XXX ، رویت : 12 می- 4 نفر، مصاحبه: آنکارا 13 مارچ Tongue
وضعیت :کلیرنس بعد از71 روزTongue دریافت ویزا 07 June
ورود به آمریکا :2013 /28 / August
تشکر کنندگان: usa lover ، amir82 ، ensan ، javid737 ، مهتاب - 2251 ، shiraz mamali ، Tomas ، mahnoosh22 ، پروا
با سلام
میخواستم از دوستان بپرسم که برای روز مصاحبه; آیا همراه با ترجمۀ شناسنامه، اصل شناسنامه هم باید ارائه بشه یا خیر ؟
ممنون میشم از کمکتون (:
تشکر کنندگان:
(2013-04-14 ساعت 23:08)PAZHOOL نوشته:  با سلام
میخواستم از دوستان بپرسم که برای روز مصاحبه; آیا همراه با ترجمۀ شناسنامه، اصل شناسنامه هم باید ارائه بشه یا خیر ؟
ممنون میشم از کمکتون (:
بله. فایل pdf سفارت رو از امضای من دانلود کنید و بخونین لطفاً. خیلی مهمه.
تشکر کنندگان: PAZHOOL ، 3pideh ، amir82 ، Tomas ، exxedus
(2013-04-15 ساعت 02:12)Saeedv13 نوشته:  
(2013-04-14 ساعت 23:08)PAZHOOL نوشته:  با سلام
میخواستم از دوستان بپرسم که برای روز مصاحبه; آیا همراه با ترجمۀ شناسنامه، اصل شناسنامه هم باید ارائه بشه یا خیر ؟
ممنون میشم از کمکتون (:
بله. فایل pdf سفارت رو از امضای من دانلود کنید و بخونین لطفاً. خیلی مهمه.
ممنون از راهنمایتون،
حالا برای من سوال پیش اومده که : آیا برنده گان لاتاری هم باید اسپانسرِ مالی داشته باشن ؟
تشکر کنندگان:
(2013-04-16 ساعت 02:21)PAZHOOL نوشته:  
(2013-04-15 ساعت 02:12)Saeedv13 نوشته:  
(2013-04-14 ساعت 23:08)PAZHOOL نوشته:  با سلام
میخواستم از دوستان بپرسم که برای روز مصاحبه; آیا همراه با ترجمۀ شناسنامه، اصل شناسنامه هم باید ارائه بشه یا خیر ؟
ممنون میشم از کمکتون (:
بله. فایل pdf سفارت رو از امضای من دانلود کنید و بخونین لطفاً. خیلی مهمه.
ممنون از راهنمایتون،
حالا برای من سوال پیش اومده که : آیا برنده گان لاتاری هم باید اسپانسرِ مالی داشته باشن ؟

در صورتی که بتونید خودتون رو ساپورت مالی کنید نبازی به داشتن اسپانسر نیست
کیس نامبر:2012as15xxx
کنسولگری:انکارا
تاریخ ارسال فرم ها:2011/30/8
تاریخ مصاحبه: 2012/09/01
نتیجه مصاحبه: برگ آبی
تاریخ دریافت کلیرنس: 2012/29/06
تاریخ ورود به آمريكا:2012/18/07
تعداد افراد کیس : 3
تاریخ دریافت سوشیال: 2012/23/07
تاریخ دریافت گرین کارت: 2012/30/07
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان