کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سیاتل، ایالت واشنگتن
خانما و آقايوني كه پنج ساله گواهينامه داريد، در صورت تمايل ميتونيد براي دليوري كيترينگ ماكروسافت واقع در ردموند، تقاضا بديد. تا اونجايي كه ميدونم با ساعتي ١٤ دلار شروع ميشه و بعد از دو ماه هم بيمه ميشيد.
**24/خودم/ سه نفر/ابوظبی/ نوامبر/ برگه ی سفید/ كلير بعد از ١٩٢ روز/ ورود به آمريكا: ٢٩ آگوست ٢٠١٤
پاسخ
تشکر کنندگان: shahin61 ، roeentan ، امیر مهاجر ، nora ، taherifar ، copol ، ali.b ، hamedDV
با سلام و احترام
اینطور که از خواندن مطالب این تاپیک فهمیدم ظاهرآ ادموند شرایط بهتری برای زندگی دانشجویی یک دختر مجرد دارد..
دختر من در آستین تگزاس زندگی میکند و از همه چی در آنجا راضی هست الا اوضاع آب و هوا بخصوص در این فصل.
آیا در ادموند کانونی برای ایرانیان هم هست ؟ اگر نیست درکدام بخش از سیاتل ایرانیان بیشتری هست ؟ چون دخترم پارسال که در آستین شروع به زندگی و درس خواندن کرد بعداز مدتی یشدت بقول معروف home sick شده بود تا اینکه کانون ایرانیان را پیدا کرد..
ممنون از راهنمایی و کمکی که خواهید فرمود....
راهنمایی کامل در مورد چگونگی پر کردن فرم پاس سفید (Re-entry Permit/Form I-131)و قوانین مربوطه :


https://www.mohajersara.org/forum/showth...#pid742810
https://www.mohajersara.org/forum/showth...#pid771485

لطفا از ورژن جدید فرم I-131 (تاریخ انقضا ۲۰۲۲) استفاده فرمایید.

قابل توجه دوستان : با توجه به رخدادهای اخیر (از قبیل کرونا و غیره..) اگرچه هزینه انگشت نگاری را میگیرند ولی عطف به انگشت نگاریهای قبل دیگر انگشت نگاری نمیکنند..
همینطور محدودیت تعداد درخواست پاس سفید برداشته شده و دفعه سوم هم دوسال  میتوان درخواست کرد و گرفت و ظاهرا  میتوان بار چهارم هم تقاضا کرد !  مهم برا آنها هزینه است که میگیرند!
پاسخ
تشکر کنندگان: fariba_a ، nora ، pishtaz611 ، gbtm
درود بر اهالی تاپیک سیاتل،

دوستی در پیغام خصوصی پرسشی داشتند که پاسخ ایشون رو در اینجا و برای استفاده همه میگذارم:
---
اگر به دلایل دیگری بجز بررسی محل مورد نظر زندگی قصد دارید مهاجرت خودتون رو دو مرحله‌ای کنید که هیچ. در غیر اینصورت و اگر فقط برای بررسی میخواهید چنین کاری بکنید شدیدا توصیه میکنم زمان و پول خودتون رو به این شکل هزینه نکنید. یعنی یکبار بیایید برای همیشه.
و اما اگر تصمیم به مهاجرت دو مرحله‌ای شد: به احتمال زیاد بین چهل تا پنجاه روز زمان کافی خواهد بود که گرین کارتها و سوشال کارت هاتون بدستتون برسه. اما در این سفر فقط شناختی تقریبی از سیاتل و شهرهای اطراف بدست میارید که این بدین معناست که از حدود ۵۰ شهر بزرگ دیگر آمریکا هیچ ایده‌ای نخواهید گرفت!
بررسی شما از شرایط زندگی در شهرهای مختلف باید کامل و قبل از ورود به آمریکا صورت بگیره. تحقیقاتتون باید بشکل شخصی و مطالعاتی با منابع موثق باشه. از اینکه از این و آن بپرسید فلان شهر چطور جایی برای زندگی است جوابی که میگیرید تنها بازتاب دهنده ۱: تجربه شخصی اون فرد و ۲: نحوه ادراک اون فرد از شرایط زندگی خواهد بود. به خاطر دارم یکبار در جای دیگری در همین مهاجرسرا گفتم که پرسش و پاسخ از افراد در خصوص شرایط زندگی در یک شهر یا ایالت بی فایده و حتی گمراه کننده است مگر اینکه بسیار هشیارانه و زیرکانه پاسخها رو آنالیز کنید و عوامل «تجربه شخصی» و «میزان درک» طرف مقابل رو همواره مد نظر داشته باشید. چه بسا از توصیه اون شخص یا نهی او نتیجه‌ای کاملا برعکس بگیرید!
شما حرفه و تخصص و رشته تحصیلیتون رو نگفتید. اینجا بطور قطع برای برنامه نویسها یکی از بهترین جاهای آمریکاست و حتی اخیرا در سیاتل تایمز مطلبی خوندم که میزان درآمد برنامه نویسان اینجا نسبت به سیلیکون ولی حتی بیشتره مشروط بر اینکه هزینه مسکن رو در نظر بگیریم. ۱۰٪ اینکام تکس ایالتی کالیفرنیا که از درآمدتون کم میشه هم که دیگه حرفی برای گفتن نمیگذاره. (همینجا اعلام کنم اگر برنامه نویسید، و اینجا کار خوبی پیدا نکردید یا خیلی بدشانس هستید یا ایراد دیگری هست که شما رو در رده افراد غیر موفق قرار داده.)
این رو گفتم چون تصور میکنم اگر کار مهمترین فاکتور برای محل زندگی نباشه، قطعا یکی از مهم‌ترینهاست، خصوصا برای تازه مهاجرها.
در مورد هزینه و محل اقامت شما رو ارجاع میدم به پستهای متعددی که بچه‌ها در همین تاپیک گذاشتند. واقعا نمیشه حتی حدودی هم به کسی گفت چقدر هزینه زندگی شما میشه. دو نفر آدم که به یک اندازه غذا میخورند ممکنه مخارجشون هیچ شباهتی بهم نداشته باشه. حتی نزدیک هم نباشه. اینجا حتی گوشت بیف یا مرغ قیمتهای متفاوتی داره، حتی در یک فروشگاه از این قفسه به قفسه بعدی. اینکه شما طبق عادات غذایی و سلامتی کدامیک رو بردارید و در سبدتون بگذارید بطور قطع در میزان هزینه خورد و خوراک شما تعیین کننده است. ممکنه فردی اینجا به شما بگه اینقدر هزینه خورد و خوراک و اینقدر هزینه مسکن میشه. اما شما حتی تصور زندگی در شرایط مشابه ایشان براتون ترس آور یا ملال آور باشه یا برعکس حتی بهش فکر هم نکنید که حالا حالا ها بخواهید با چنین شرایط مجللی زندگی کنید! همه چیز اینجا نسبی است! و همه چیز برمیگرده به عادات و شرایط و محدودیتهای خانواده شما.
پاسخ
سلام دوستان . من ماه اکتبر عازم سیاتل هستم و به دنبال هم خانه ای هستم . در صورت تمایل لطفا پیام دهید .
پاسخ
تشکر کنندگان:
اجاره کوتاه مدت و یا میان مدت آپارتمان ۲ خوابه در ایالت واشنگتن

یک واحد آپارتمان دو خوابه مبله با کلیهٔ امکانات از اواخر اکتبر به مدت یک، دو و یا سه ماه جهت اجاره موجود است. در صورت تمایل از طریق پیام خصوصی پاسخگوی عزیزان هستیم.

با سپاس - موفق باشید
پاسخ
تشکر کنندگان: pishtaz611
بچه ها مادوست داریم بیایم سیاتل ولی بزرگترین مشکل ما نداشتن هیچ اشنایی است اشنایان ما یا تو نیویورک هستن یا ماساچوست به نظرتون چه قدر بهمون سخت می گذره تل جا بیفتیم چون هیچ اشنایی نداریم؟
کيس نامبر**72 2016As
تعداد افراد كيس:سه نفر
تاريخ مصاحبه: ۱۹جون یا ۱۳ماه رمضان یا ۳۰خرداد
از انکارا به ابوظبی
تاريخ دريافت ويزا:
ورود به آمریکا:
احتمالا به قصد دالاس
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2016-09-05 ساعت 22:26)ازیتیدین نوشته:  بچه ها مادوست داریم بیایم سیاتل ولی بزرگترین مشکل ما نداشتن هیچ اشنایی است اشنایان ما یا تو نیویورک هستن یا ماساچوست به نظرتون چه قدر بهمون سخت می گذره تل جا بیفتیم چون هیچ اشنایی نداریم؟

خيلي بستگي به روحيه خودتون داره و اينكه اون آشناهايي كه ميفرماييد با شما تا چه اندازه آشنا هستن و از دستشون چه كاري برمياد براتون و اينكه شما هم قصد موندن تو اون حوالي رو داريد يا نه.
ما الان نزديك دو ماهه كه اومديم البته اصلا پشيمون نيستيم و مشكلي هم در اينجا نيست ولي اگه تو شهري كه يكي از بستگان نزديك زندگي ميكرد ميرفتيم براي روزهاي اول و گرفتن گواهينامه و پيدا كردن كار و بعد انتخاب محل آپارتمان خب مسلما بهتر بود،
به نظر من اگه ميبينيد در اون ايالتها هم موقعيت كار براي شما هست و براي رفت و آمد روي اون فاميل تون ميشه حساب كنيد حتما بريد اونجا.
کیس:2016as1$$(برنده آقاي همسر)،تعداد:٢نفر،ارسال فرم:٢٩مي،سفارت:آنکارا،مصاحبه:٣ نوامبر،وضعيت: AP، آپديتها: ١١ژانويه،٧ مارچ و٩مارچ تبديل به or نَفَر دوم، ٢١ مارچ نَفَر اصلي و تبديل به or ٢٢مارچ،دريافت ايميل كليير ٢٢ مارچ، مديكال مجدد:٢٩مارچ ارسال٣٠،ايشود:٥ آپريل و دريافت پاسها از پست ٦آپريل، ورود به آمریکا (سیاتل):22 جولای
سفرنامه آنکارا
پاسخ
تشکر کنندگان: mrlzdh ، ازیتیدین ، pishtaz611 ، nora ، tabassom
(2011-08-18 ساعت 08:10)jan نوشته:  سلام
من در سیاتل بودم و شهر زیبایی هست ولی هوا سردی داره و ابری و بارانی هست . ولی کرکلند را بیشتر خوشم آمد . کنار اقیانوس آرام چه ساحل زیبایی داره . دنبال دوستی ایرانی برای هم خانه شدن هستم . موفق باشید بای

سلام من میخوام بیام امریکا ولی نه اشنا دارم نه پولدارم ایا زندگی تو سیاتل خوبه از نظر کاری خوبه و اینکه قیمت خونه اونجاچنده؟
کیس نامبر: **as63
مصاحبه : 9 می ابوظبی
سربازی : س پ ا ه
مدرک تحصیلی: لیسانس
ابدیت : 10 می تو سایت سفارت و 17 می تو سایت سیس
پاسخ
تشکر کنندگان:
یه توضیح اپدیت شده در مورد سیاتل بدین ممنون میشم
وضعیت مسکن و کار چطوره؟
رشته فنی و کارگری و کامپیوتر
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام من و همسرم چندروزه وارد آمریکا (واشنگتن)شدیم و بخاطر ورود توریستی و نداشتن سوشال سکوریتی نمیتونیم به راحتی خونه اجاره کنیم اگر کسی حاضر هست و خونه ای در اختیار داره که بشه دونفر زندگی کنن و اجاره رو پرداخت کنن لطفا خبر بده. ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام دوستان
سیاتل را به عنوان یک گزینه در نظر گرفته بودم ولی وقتی تمامی صفحات را مطالعه کردم بر تصمیمم مصمم شدم .
با تشکر از همه دوستانی که تجربیات و اطلاعات مفیدشان را در اختیار دیگران قرار دادند امیدوارم که در تمام مراحل زندگی موفق و پیروز باشید .
پاسخ
تشکر کنندگان: taherifar ، قصه گو
سلام
من بصورت توریستی وارد خاک آمریکا شدم و الان می خوام جایی برای سکونت داشته باشم اگر دوستان اتاقی یا استودیویی برای دونفر سراغ دارن خواهشا اطلاع بدن. ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان:
کسی از تاریخ انتخابات آمریکا خبر داره؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام دوستان عزیز
برای گرفتن وکیل که هم قیمت خوبی داشته باشه هم کاربلد اگر کسی در حیطه پناهندگی وکیلی می شناسه در حیطه سیاتل خواهشا اطلاع بده
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام
کسی از فروشگاه وسایل خونه با قیمت مناسب اطلاع داره؟
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان