کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
مهاجرت به گرجستان
درود
از اونجایی که این انجمن یکی از علتهای انتخاب کشور گرجستان جهت اخذ اقامت بود، احساس کردم باید نظر و دیدگاه خودم رو در مورد این کشور، طی یک هفته اقامتم بیان کنم.
از نظر زیبایی، آرامش و امنیت، هر آنچه که توسط اساتید گفته شده، تایید میشه. همچنین در خصوص ایرانیانی که در امور خدماتی(ثبت شرکت، اجاره و خرید و فروش منزل،...) مشغول بکار هستند، کاملن تایید میشه که جمیعن کلاهبردار هستند و یا شاید کلاهبردارهاش به پست من خوردن. ولی یک نکته اینکه تمامی ایرانیانی که در خیابان ها مغازه ی کارچاق کنی دارند رو رفتم و هرکدومشون به سبک خاصی بقیه رو کلاهبردار میدونه. کلن خیلی جالبن و به هر طریق ممکن میخوان اعتماد رو جلب کنن(در مواردی خیلی از کارها رو به رایگان براتون وقت میزارن اما بعدش حتمن تلافی میکنن)... امنیت هم در این کشور تا زمانی معنی داره که با ایرانی ها ارتباط نداشته باشی.
نمیدونم چرا اما بالای 80 درصد از توریستهای ایرانی عازم به این کشور از نوع درجه 8 اونم دو موتوره هستند. (کلامم رو واضح میگم و امیدوارم به کسی برنخوره چون میخوام دید واقعی داشته باشید) فکر کنید با شورت و عرق گیر تو لابی هتل نشسته و بوی گند عرقش تمام محیط رو پر کرده بعدش هر دختری هم رد میشه با اون دندون های به رنگ خورشید که میخواد غروب کنه، نیشخند بزنه و بلافاصله یه سوت بلبلی و یه چشمک اقدس کش نثار طرف کنه. بعد بلند داد بزنه ایرانی ، مانی(پول)..... و 3 روز از مسافرتت بخاطر تفکر از این اتفاق و حس تنفر از هموطن خواندن خودت با چنین حیوانی!!!!!، گند بخوره بره.
بگذریم... نکته ی جالبی که دیدم، سایز سگهای ولگرد بود که اکثرا با گربه هاشون هم اندازه هستند Smile
گدا تا دلتون بخواد بوفور یافت میشه. و نکته ی دیگه اینکه درخواست یک نخ سیگار کاری بسیار عادیه. یعنی طی این یک هفته بالای 30 نفر به پست من خورد که من هم نه تو دهنم نیست متاسفانه
سیگار کشیدن، تقریبا همه جا آزاده(رستوران، تاکسی،...) و خودشون هم خیلی سیگار میکشن.
بیشترین نیروی کار مربوط به زنانشون هست. در واقع زنها بیشتر از مردها مشغول بکار هستند و تا جایی که به چشم میخورد احساس میکنم جمعیت زنانشون بسیار بالاتر از مردانشون باشه.
معمولا دخترها در سن پایین یعنی قبل از 20 سالگی ازدواج میکنن و عاشق بچه دار شدن هستند. که البته شنیدم طلاق هم بسیار رایجه. ضمنا خیلی کم پیش میاد که مردها به همراه زنهاشون برای قدم زدن(کلن تفریح) با هم دیده بشن. مردهاشون یه تعصب خاص سنتی دارن. برای همین به توریستهایی که مثلا گوشواره به گوش دارن یا تتوی زیادی دارن .... به یه چشم دیگه نگاه میکنن.
کسب درآمد در فصول توریستی میتونه خوب باشه. و در بقیه فصول به نظرم هیچ کاری بهتر از کار ساختمانی نیست.
حساب بانکی با ویزای توریستی، تا جایی که من تحقیق کردم تنها یک بانک اون هم بانک جورجیا هست که باز میکنه و برای من ظرف 3 روز انجام شد با هزینه ی نزدیک به 37 دلار بعلاوه یک 50 دلار که باید به عنوان دپازیت پیش بانک بمونه تا وقتی که بخوای حسابت رو ببندی و بهت برگردونن
این ملت عاشق توریست هستند و بهشون بسیار احترام میزارن پس باید وظیفه ی خودمون بدونیم که بهشون احترام بزاریم.
در آخر یک خاطره بگم: در باتومی یک اتاق 3 تخته خوابه اجاره کردم که حمام و دستشویی مشترک داشت(با چند تا توریست دیگه) به قیمت شبی 50 لاری. یکبار بعد از استحمام فراموش کردم که شامپو رو با خودم به اتاق ببرم و بعد از حدود یک ساعت رفتم و دیدم نیست. به صاحبخونه(یه پیرمرد نازنین) جریان رو گفتم. خیلی ناراحت شد و بدون اینکه بهم بگه رفت برام یه شامپو خرید و آورد و اجاره ی روز آخرم رو هم ازم نمیگرفت که به زور بهش دادم.
اگر شده حتی چند کلمه ی ساده مثل سلام و خداحافظی و تشکر رو یاد بگیرین و در طول سفر استفاده کنید، خیلی خوششون میاد.
امیدوارم 6 ماه دیگه که انتخابات ریاست جمهوریشون هست، یک رئیس جمهور لایق مثل فعلی سرکار بیاد
ببخشید پرحرفی کردم اما گفتنی ها از این کشور تمامی نداره
پاسخ
تشکر کنندگان: andrewlachina ، frozen mind ، aminghshiraz ، yasi1 ، hesam1 ، mehdiokey ، King Eagle
در تکمیل گفته های جناب Argonod
1: تمامی گفته های شما در مورد هم وطنان تایید میشه من خیلی بدتر از اینشو دیدم (توی کلیسای جامع سامبا اقا دنبال اون کارها بودن فکر کن رفته بود به دختر هایی که برای عبادت اومده بودن اشاره میکرد که ....... ) .
2: داستان سیگار ربطی به گدایی ندارد یک نوع اشتراک در مالکیت است شما هم هر وقت از کسی بخواهید به شما میدهد . عادت میکنید . ریشه در فرهنگ اشتراکی زمان شوروی دارد .
3:گدا ها کرد ایزدی (یزیدی) هستند عمدتا و اگر بفهمند ایرانی هستید شروع میکنند به فارسی کمک خواستن. بعضا داستان های عجیب و غریب هم میسازند مواضب باشید گول نخورید .
4: میزان کار کردن زن و مرد برابر است اما مردها بیشتر در کارهای تولیدی (که به چشم نمی ایند) و زن ها در کار های خدماتی که مشخص هستند فعالیت میکنند . اصولا توی گرجستان هر کسی که روی 2 پا راه میرود کار میکند .
5 : مکان تفریح خود گرجی ها کاملا با مکان های تفریخی توریست ها فرق میکند و اصولا سلیقه تفریحیشان یک جور دیگر است . ( جالب اینجاست که کمتر کسی برای قدم زدن به خیابان روستاولی می اید بین مردم خود شهر ) چند سالی باید بمانید تا بفهمید خودشان کجا ها برای تفریح میروند .
6 : داستان گوشواره و تیپ هایی که بین پسر های ایرانی زیاد دیده میشود در همه جای اروپا همین واکنش و دید را بر میانگیزد نگاه ها سنتی نیست تیپ حضرات اشکال ساختاری دارد .
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، Argonod ، man-ari-ram ، Miiiiina ، hesam1 ، King Eagle ، Rock
(2012-07-20 ساعت 12:13)ربکا نوشته:  واقعا سپاسگذارم یکی اومد و جوابمو داد خیلی ممنون
من زبان گرجی بلد نیستم اما پولی که میتونم ببرم حداکثر 30 میلیون تومن هست
به نظرتون چطور میشه؟
برم به گرجستان و تو اون مدت 45 روز سرمایه گذاری کنم...
تنهام و هیچ سر رشته ای تو تجارت ندارم من یه دختر 24 ساله هستم...
میشه کمکم کنید؟

مرسی
خواهش میکنم . ببینید ربکا خانم اولین شرط زندگی در هر کشوری دانستن زبان اون کشوره . شما با این پول اگه برید گرجستان (یا هر کشور دیگه) مجبورید برای به کار انداختنش به ایرانی های اونجا متوسل بشید که خب این یعنی نابودی نه تنها پول که ته مونده اعصاب و روانی که براتون مونده . همونطور که هم بارها گفتم و خیلی از بچه های فروم هم تجربه کردند از 100 درصد ایرانی های خارج از کشور به قطع و یقین 90 درصد کلاهبردارو شارلاتانند . من یک توصیه برایتان دارم از این مبلغی که دارید 6-7 میلیونش را اول با خودتا ببرید و یک دوره اموزشی 6 ماهه زبان گرجی ببینید (برای تمدید ویزا مشکلی نخواهید داشت ولی حق کار ندارید). باید دانشجویی و با صرفه جویی زندگی کنید ولی میشود . بعد که به زبان و محیط اشنا شدید شروع به کار کنید . خیلی موفق تر خواهید بود به نظرم . امیدوارم بتوانید با تکیه به توان خودتون موفق بشید . بچه های فروم میتوانند راهنما و دوستان خوبی برایتان باشند. خودم هم هر کمکی از دستم بر بیایید دریغ نمیکنم .

پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، Argonod ، man-ari-ram ، yasi1 ، hesam1 ، King Eagle
خیلی ممنون بی خیال همه چی شدم

من میتونم به جای منت کشیدن از ایرانی های اونجا

منت خواهرمو بکشم که شهروند آمریکاست...!!

به هر حال ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان:
با سلام خدمت دوستان.من قصد زدن یه فست فود در تفلیس را با غذا های جدید دارم.میخواستم بدونم آیا گرجیها اهل فست فود و غذاهای بیرون هستند یا نه؟ و اینکه شما کدوم خیابون را برای فست فود زدن پیشنهاد میکنید؟ ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام
من چند سوال داشتم :
1. هنوز هم میشه با پاسپورت و بدون اقامت حساب باز کرد و مستر کارت گرفت؟
2. من میتونم روال اخذ اقامت رو انجام بدم و بعدش پدر و مادرم از طریق من مقیم بشن؟ (در واقع هم زمان، اما من همه کارارو بکنم و انگار که حضانتشون با منه)
3. آیا برقرار کردن متل و هاستل و رستوران هم باید در زیر مجموعه ثبت شرکت باشه؟ (یعنی این جور کارها هم منجر به اقامت میشه؟ و اصلا میشه شرکتی به این عناوین ثبت کرد؟)
4. اگر مثلا هم زمان با احداث هاستل مثلا مادرم شیرینی پزی (یا کارهای هنری دیگه که برای همه هم مدرک رسمی داره) و پدرم کارهای تاسیساتی یا حتی نجاری (کلا در تمام کارهای فنی تواناست) انجام بده احتمال تمدید رو بیشتر میکنه؟
5. لطفا برام ایمیل وکیل گرجی را میذارین؟
ممنونم
ببخشید که طولانی شد اما برام خیلی مهمه که پدر و مادرم رو به یه جای آروم و بی دغدغه ببرم
پاسخ
تشکر کنندگان:
این حرفها چیه که حساب باز نمیکنن .
من الان در گرجستان هستم و تازه بجز TBC بانک جای دیگه هم حساب باز کردم اصلا" اقامتم ندارم فقط با پاسپورت میتونی این کارو انجام بدی مخصوصا" جرجیا بانک سر خیابان ماری بوروسه.
پاسخ
تشکر کنندگان: shahyad ، f_snappy ، saeedfweb
بهترین خیابان تفلیس روستاولی rustaveli هست مرکز شهره و بیشتر فست فود ها اونجا هستن رستورانهای ایرانی هم اونجا زیاد هست مردم گرجستان اهل فست فود و غذای سنتی خودشون زیاد هستن ایرانی ها هر کاری که بخوان اونجا بکنند رستوران و........ قبلش حتما باید ثبت شرکت کنند شما میتونید از اقای جواد گلچین فر کمک بگیرید ادرس سایتش www.gorjiran.com هست
پاسخ
تشکر کنندگان: f_snappy ، saeedfweb
ممنون از راهنماییت شهیاد جان.

با سلام.کسی نمیدونه قیمت آب و برق و گاز چطوریه؟و یه سوال دیگه مالیات چطور؟ چونکه میگن مالیات زیادی برای مشاغل باید به دولت پرداخت کنی؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
دوست عزیز در اینجا قیمت برق بالاست اما آب و گاز از ایران ارزونتر
پاسخ
تشکر کنندگان: saeedfweb
تا اونجایی که من شنیدم از درآمد سالیانه 18% شامل مالیات میشه که رقم نسبتا بالایی می باشد ..... همونجور که دوستمون گفتن قیمت برق بالاست ...البته من تفلیس زندگی نکردم و در این حد اطلاعات دارم شاید بتونم کمک کوچیکی بکنم
پاسخ
تشکر کنندگان: saeedfweb
مالیات در گرجستان البته بند و تبصره و ریزه کاری زیاد دارد ولی در کل 18 درصد بر ارزش افزوده (یعنی هر چی میخرید یا میفروشید 18 درصدش را باید مالیات بدهید )و جدا از ان مالیات بر در امد است که سر سال محاسبه میشود و رقمش 15 درصد برای خویش فرمایان و 20 درصد برای کارمندان است . بر املاک و مستقلات هم سالی 1 درصد مالیات باید بدهید .
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2012-07-21 ساعت 16:56)andrewlachina نوشته:  
(2012-07-20 ساعت 12:13)ربکا نوشته:  واقعا سپاسگذارم یکی اومد و جوابمو داد خیلی ممنون
من زبان گرجی بلد نیستم اما پولی که میتونم ببرم حداکثر 30 میلیون تومن هست
به نظرتون چطور میشه؟
برم به گرجستان و تو اون مدت 45 روز سرمایه گذاری کنم...
تنهام و هیچ سر رشته ای تو تجارت ندارم من یه دختر 24 ساله هستم...
میشه کمکم کنید؟

مرسی
خواهش میکنم . ببینید ربکا خانم اولین شرط زندگی در هر کشوری دانستن زبان اون کشوره . شما با این پول اگه برید گرجستان (یا هر کشور دیگه) مجبورید برای به کار انداختنش به ایرانی های اونجا متوسل بشید که خب این یعنی نابودی نه تنها پول که ته مونده اعصاب و روانی که براتون مونده . همونطور که هم بارها گفتم و خیلی از بچه های فروم هم تجربه کردند از 100 درصد ایرانی های خارج از کشور به قطع و یقین 90 درصد کلاهبردارو شارلاتانند . من یک توصیه برایتان دارم از این مبلغی که دارید 6-7 میلیونش را اول با خودتا ببرید و یک دوره اموزشی 6 ماهه زبان گرجی ببینید (برای تمدید ویزا مشکلی نخواهید داشت ولی حق کار ندارید). باید دانشجویی و با صرفه جویی زندگی کنید ولی میشود . بعد که به زبان و محیط اشنا شدید شروع به کار کنید . خیلی موفق تر خواهید بود به نظرم . امیدوارم بتوانید با تکیه به توان خودتون موفق بشید . بچه های فروم میتوانند راهنما و دوستان خوبی برایتان باشند. خودم هم هر کمکی از دستم بر بیایید دریغ نمیکنم .

دوست گرامی

برای آموزش فشرده و سریع زبان گرجی در تفلیس چه موسساتی وجود دارند؟

پاسخ
تشکر کنندگان:
(2012-08-04 ساعت 15:02)Micheal نوشته:  
(2012-07-21 ساعت 16:56)andrewlachina نوشته:  
(2012-07-20 ساعت 12:13)ربکا نوشته:  واقعا سپاسگذارم یکی اومد و جوابمو داد خیلی ممنون
من زبان گرجی بلد نیستم اما پولی که میتونم ببرم حداکثر 30 میلیون تومن هست
به نظرتون چطور میشه؟
برم به گرجستان و تو اون مدت 45 روز سرمایه گذاری کنم...
تنهام و هیچ سر رشته ای تو تجارت ندارم من یه دختر 24 ساله هستم...
میشه کمکم کنید؟

مرسی
خواهش میکنم . ببینید ربکا خانم اولین شرط زندگی در هر کشوری دانستن زبان اون کشوره . شما با این پول اگه برید گرجستان (یا هر کشور دیگه) مجبورید برای به کار انداختنش به ایرانی های اونجا متوسل بشید که خب این یعنی نابودی نه تنها پول که ته مونده اعصاب و روانی که براتون مونده . همونطور که هم بارها گفتم و خیلی از بچه های فروم هم تجربه کردند از 100 درصد ایرانی های خارج از کشور به قطع و یقین 90 درصد کلاهبردارو شارلاتانند . من یک توصیه برایتان دارم از این مبلغی که دارید 6-7 میلیونش را اول با خودتا ببرید و یک دوره اموزشی 6 ماهه زبان گرجی ببینید (برای تمدید ویزا مشکلی نخواهید داشت ولی حق کار ندارید). باید دانشجویی و با صرفه جویی زندگی کنید ولی میشود . بعد که به زبان و محیط اشنا شدید شروع به کار کنید . خیلی موفق تر خواهید بود به نظرم . امیدوارم بتوانید با تکیه به توان خودتون موفق بشید . بچه های فروم میتوانند راهنما و دوستان خوبی برایتان باشند. خودم هم هر کمکی از دستم بر بیایید دریغ نمیکنم .

دوست گرامی

برای آموزش فشرده و سریع زبان گرجی در تفلیس چه موسساتی وجود دارند؟
اموزش فشرده و سریع ؟؟؟ گرجی یک زبان بسیار غنی و گسترده است که به جرات ده برابر فارسی لغت و اصطلاح دارد شما خیلی هنر بکنید بعد 6 ماه بفهمید چی بهتون دارن میگن و بعد یکی 2 سال بتوانید منظورتان را در مکالمه روزمره به مردم بفهمانید .


ببخشید که اینطور صحبت میکنم ولی برخی دوستان مهاجرت را خیلی ساده فرض کرده اند (بیشتر به خاطر تبلیغات یک عده شارلاتان و کلاهبردار) شما توی همان ایران از تهران بخواهید بروید اردبیل زندگی کنید کم کم یک سال برنامه ریزی و کار دارد و حداقل هم سه چهار سال طول میکشد که جا بیفتید و بتوانید کار کنید . کشور خارجی با فرهنگ و زبان و.. کاملا متفاوت که جای خود دارد . ابدا روی ان که می ایید گرجستان و چند ماهه راه میفتید و همه چی اوکی میشود حساب نکنبد مگر این که سرمایه کلان (حداقل 100 هزار دلار) داشته باشید . ضمنا متاسفانه و به علت رفتار بسیار زشت و تقلب های بی شمار هم وطنان هم مردم و هم دولت گرجستان نسبت به ایرانی ها بد بین شده اند و شانس دریافت اقامت الان زیر 50 درصد است و شانس تمدید ان زیر 20 درصد .
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام من لیسانس مکانیک دارم میخواستم ببنیمن گرجستان مکانیک در مقطع ارشد هست که من بتونم بیام ودوتا سوال دیگه هم داشتم هزینه ماهیانه براب یک زندگی متوسط تک نفره حدودا چقدر است و حدوا قیمت یک خونه 80-100 متری در یک محله متوسط تفلیس چقدر درمیاد یک دنیا ممنون میشم جواب بدین ؟
این هم در اخر یادم رفت من اصلیتم گرجی هست میخواستم ببنیم به ما گرجیها برای اقامت راحتر نمیگیرن؟؟؟؟
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان