کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سفرنامه و تجربه مصاحبه در آنکارا
سلام من از روز مصاحبه ميگم:
ساعت 8:15 پشت در سفارت بودم تقريبا 8:20 نگهبان پاسپورتارو جمع كرد رفتيم داخل از گيت اول رد شدم و ساعت 9:30 بود كه شمارمو گرفتم و وارد سالن و منتظر اعلام شدم كه اول انگشت نگاري بعد پرداخت پول و بعد مصاحبه...آفيسري كه از من سوال ميپرسيد خانم بود..خيليم خوب سلام و احوال پرسي ميكنه..بعد گفت دست راستتو بالا بيار و هرچي من ميگم بعدش تكرار كن منم همين كارو كردم بعدش در مورد سنم تحصيلات و كي فارغ التحصيل شدم پرسيد و بعدش پرسيد آيا فاميل در امريكا دارم خب من نداشتم و گفتم نه گفت براي چي گرين كارت ميخواي گفتم براي ادامه تحصيل دوباره پرسيد مگه تو كشور خودت نميتوني ادامه تحصيل بدي گفتم گرايشي كه ميخوام بخونمو ايران نداره و همين و گفت شما ويزاتونو ميگيرين و تقريبا 2 روز بعدش فرستادن هتل و 17 لير هم هزينه پست ميشه...بايد بگم اكثر سوالاتي كه ميپرسن مربوط به اطلاعاتي هست كه توي فرم هاي اوليه براشون فرستاديم...و اينكه من مجرد بودم...سربازي نرفتم چون خانم بودم...رشته تحصيلي مهندسي صنايع مقطع كارشناسي.....هم اسپانسر داشم هم حساب بانكي 28 ميليوني... شاغل هم نبودم...اصل ترجمه تمام مداركو براشون فرستادم و روز مصاحبه از مدارك تحصيلي اصل آخرين مدركو خواستن و اصل شناسنامه و كارت ملي و مدارك مالي و اسپانسر
در مورد دكتر هم بايد بگم كه واكسن آبله مرغانو به همه ميزنه از من كه هيچ سوالي نپرسيد حتي وقتي ازش پرسيدم واكسن چيه جواب نداد و كار خودشو كرد كه ميشه 70 دلار و 70 دلار هم ويزيت هست و 47.5 دلار هم براي عكس قفسه سينه
یک تحلیل کوچولو در مورد روند لاتاری
همه میدونید که هر سال تقریبا دوبرابر تعداد ویزا برنده داریم. میدونید چرا؟ چون یه تعدادی اصلا یادشون نیست که ثبتنام کردن چه برسه که پیگیر بشن. یه تعدادی موقع چک کردن قبولیشون اشتباه میکنن و فکر میکنن برنده نشدن.یه تعدادی هم خیلی دیر اقدام میکنن و ویزا بهشون نمیرسه. یه تعدادی فرمهاشون رو اشتباه پر میکنن و از دور خارج میشن.یه تعدادی تو مراحل پزشکی براشون مشکل ایجاد میشه و رد میشن. یه تعدادی هم که کلا قبل از هر اقدامی منصرف میشن و پی قضیه رو نمیگیرن. منطق مصاحبه بر اساس اینه که شما در قرعه کشی برنده شدید و حق مسلم شماست که بهتون ویزا بدن مگر اینکه برای آمریکا خطرناک محسوب بشین. مثلا یا بیماری خاصی داشته باشین و یا اینکه سوابق مشکوکی داشته باشین. دوستان توجه داشته باشین که اونا نیازی به چند دلار ما ندارند و اسپانسر و یا حساب بانکی رو فقط به این دلیل میخوان که مطمئن بشن در بدو وردتون به مشکل بر نمیخورید و خودشون هم خوب میدونن که کسی که مراحل قبلی رو با موفقیت گذرونده باشه انقدر توانایی داره که بتونه تو آمریکا روی پای خودش بایسته. اونا خوب میدونن که خیلی ها همچین پولی رو ندارن و مانده حسابی رو که نشون میدن فقط مال یک روز هستش و فرداش تخلیه شده چون از این و اون قرض گرفته شده بوده ولی منطقشون اینه که کسی که انقدر اعتبار و عرضه داره که بتونه اینقدر پول رو قرض بگیره و کسایی هستن که کمکش کنن حتما در بقیه مراحل هم میتونن گلیم خودشون رو از آب بیرون بکشن. در ضمن اکثرا آقایون هستن که کلیر میخورن میدونین چرا؟ چون آقایون بیشتر قاطی جامعه هستن و سر در آوردن از کارشون و اینکه توی جامعه چیکارا کردن مشکلتره ولی خانوما مخصوصا اونایی که سابقه کار ندارند خیلی راحت یکضرب میگیرن. چون اگه تو سابقشون یک حرکت مشکوک باشه از چشم دور نمیمونه و فوری دستش رو میشه. مثلا میتونین یک رودخانه رو در نظر بگیرین. وقتی خیلی صاف و بی حرکته و راحت میشه تهشو دید مثل خانومای مجرد هستش که تنها هستن و سابقه کاری ندارند اگر کوچکترین سنگی توی رودخانه پرت بشه فوری هم صداشو میشه شنید و هم جایی که سنگ افتاده. ولی آقایون مثل یک رودخونه پر خروش هستن که انقدر در جامعه (سربازی ،سوابق کاری و ....) غوطه ور هستن که تشخیص اینکه چی به چیه و کجاها سنگ افتاده و تهش چه خبره یکم زمان میبره. پس خیال همتون جمع جمع. اگر برای آمریکا خطرناک محسوب نشین مطمئن باشین که ویزاتونو گرفتین.دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره. فراموش نکنید که شما برنده شدید و این حق شماست و حتما حقتون رو بهتون میدن. مگر اینکه خودتون مشکل داشته باشین و یا برای خودتون مشکل بتراشین.
2012AS14XXX
ankara
تاریخ دریافت ویزا:اول مارس 2012
تاریخ ورود به آمریکا:دوم آگوست
هزینه ها:خیلی میلیون تومن
یکماهه کلیر شدم
دیگه چیزی یادم نیست که بنویسم
Big Grin
سلام بچه ها
من امروز صبح مصاحبه داشتم. برگه آبی گرفتم. گفت یه پروسه اداری مونده حدود دو ماه. بعدش بیا ویزاتو بگیر. 

به جای سفرنامه مفصل لازم می دونم به جاش یک سری نکات لازم که شاید به کار دوستان بیاد رو اشاره کنم:
1- تفاوت قیمت هتل بیوک ارشان با مثلاً ددمان برای شش شب دویست تومنه. به نظر من تفاوت کیفیت دو هتل در حدی هست که بی خیال پس انداز شین و ددمان رو بگیرین.
2- من مدارکمو که فرستاده بودم سفارت، ایمیل زده بودم و پرسیده بودم که چیزی کم هست یا نه. و اونها هم موارد رو اشاره کردند. نکته مهم اینه که توی خط آخر ایمیلشون نوشته بودند : "مدارک مالی بیشتر و یا اسپانسر". این موضوع منو قبل از مصاحبه خیلی نگران کرده بود. من یک نفر هستم و 27000 دلار موجوی حساب (بدون گردش) برده بودم. تنها کاری که تونستم بکنم سند ماشینمو (که وقت ترجمه هم نشد براش) با خودم بردم و همون اول که مدارکو می گرفت تحویل دادم. همش احتمال می دادن نقص مدرک مالی بخورم. موقع مصاحبه هیچ چیزی از مدارک مالی و کاستیهاش نگفت. به خیر گذشت برای من. ولی در کل اگر می تونین اسپانسر جور کنیین به نظر من ارزششو داره که ریسک نشه و نگرانی هم نداشته باشین. هر چیز مالی دارین ترجمه کنین ببرین تا بعداً پشیمون نشین.
3- من یه جایی تو فرمهام رو که اون سری اول فرستاده بودم خالی((N/A گذاشته بودم. شب قبل از مصاحبه به خاطر اون دوستمون که اسم پسرشونو ننوشته بود و منجر به رد شدنشون شد خیلی دلشوره داشتم. نکته مهم اینه که اگه کلاً نسبت به اطلاعاتی که پر کردین شکی دارین و یا اشتباهی انجام دادین وقتی که میگه دستتو ببر بالا و قسم بخور بگین: "قبلش می خوام یه چیزی روتوضیح بدم" و توضیحتونو قبل از قسم خوردن بدین تا یهو باعث نشه که کیستون مردود شه. من که توضیحمو دادم گفت نه مشکلی نیست. حواستون باشه که هول نشین و زود قسم بخورین!
4- وقتی رفتم پشت باجه مصاحبه یهو استرسم حذف شد. نمی دونم چرا. شما هم این حسو داشته باشین حتماً.
5- سوالاتی که کرد ازم: اول) در مورد کارم پرسید. (توی یه شرکت نیمه دولتی کار می کنم.) من هم گفتم مهندس فلان هستم و کارای مهندسی می کنمو و یه شرکت سدسازیه و اینا. پرسید : "شرکته یا سازمان" فکر کنم می خواست ببینه دولتیه یا نه. من هم درستشو گفتم که شرکت مهندسی مشاوره. برای اطمینان هم جاهایی که احتمال می دادم ندونه اصطلاح انگلیسیشو هم می گفتم. گفت باشه و یه چیزایی تایپ کرد. در کل هم فارسیش خوب بود.
6- سوال دوم) گفت چرا تولدت ایران نیست؟ من هم گفتم پدرم برای دکترا رفته بود. بعدش هم گفتم پدر و مادرم ایرانی هستند و ایران زندگی می کنیم. بعدش ازم مدرک تولد فرانسه رو خواست که من هم بهش دادم و گفت باشه.
7- سوال سوم) گفت سربازی رفتی. گفتم آره. گفت باشه. گفتم: دم در کارت خدمتمو نگرفتن ازم .می خواین نشونتون بدم؟ گفت : نه نیازی نیست (با مهربونی و ادب)
8- بعدش برگه آبی رو برداشت و گفت : پرونده شما مشکلی نداره.فقط یه پروسه اداری داره. دو ماه دیگه سایتو چک کنین. اسمتون که اومد بیایین برای ویزا.
9- توضیح اضافه هم ندین. روده درازی نکین. یه جورایی جواب خلاصه می خواد. البته بستگی به موضوعتون هم داره. خودتون بسنجین جو رو.
10- خوش برخورد و خندان باشین. تشکر آخر هم یادتون نره ! اولش هم صبح به خیر. کلاً نشون بدین که مودب هستین.
11- موفق باشین و ممنون از کمک های هم دوستان.
(2011-12-26 ساعت 06:37)adambarfi نوشته:  سلام
دوستایی که هتل ددمان بودندممنون میشم به سئوالام جواب بدند.
از هتل تا فرودگاه با تاکسی چقدر میشه؟از هتل تا سفارت؟از هتل تا دکتر؟
تو هتل جایی برای بازی بچه ها هست؟
گرمایش اتاقها خوبه؟
چه وسایلی تو اتاق هست؟مثل سشوار چای ساز ؟

اگر کسی با بچه بوده پیشنهاد خاصی داره؟
بی نهایت ممنون.

هتل روبروي بيمارستان آكای و در خيابان بوكلوم هست.فاصله تا فرودگاه بدون ترافيك حدود 45 دقيقه هست و تاكسی ها با تاكسيمتر در ماه نوامبر حدود 70 لير محاسبه می كردند.

از هتل تا سفارت پياده حدود 15 دقيقه و تا دكتر حدود 20-25 دقيقه راه هست.هتل 5 ستاره هست از لحاظ تهويه هيچ مشكلی نداره و اتاقهای استاندارد بسيار تميز و شيك هستند.

تلويزيون ال سی دی، سيف باكس،يخچال، سشوار ديواری(نصب شده داخل سرويس بهداشتی) هست.داخل اتاق از اينترنت رايگان هم می تونيد استفاده كنيد.

اما تا اونجایی كه من ديدم فضای بازی برای بچه ها نداره و چون هوا سرد هست از پارك های بيرون هم زياد نميشه استفاده كرد.(در فصل جاری)

تنها ضعفی كه ما از هتل ديدم و قبلا هم اشاره كردم شلوغی لابی و هتل هست چون مرتبا تو سالن اجتماعات هتل سمينار و همايش برگزار ميشه ولی ريسپشن و كارمندان بسيار مودبی داره كه به انگليسی هم مسلط هستند.

اگر باز هم سوالی بود.بفرماييد.
خودم :
2010AS20583
ويزا بی ويزا Sad
اينم جزييات قضيه

سينا :
AS20126###
كنسولگری : آنكارا
فرمهای اوليه : Aug 2011
كارنت : Oct 2011
فرمهای مصاحبه : Oct 2011
مصاحبه : 23Nov11
ويزا : 24Nov11
تشکر کنندگان: adambarfi ، edge ، Serendipity ، parsy631 ، outlaw ، t.azimaie ، الی الی ، shadin_n ، MPU
خوب بالاخره منم اومدم واسه سفرنامه نوشتن, اول از همه باید بگم که کیسه من یه خورده استثنایی فقط قبل از اون خواستم به همه دوستان بگم که بدونید که هیچ قدرتی بالاتر از قدرت خدا نیست و از اول و تا آخر به او توکل کنید که خودش همه چی رو با حکمت درست میکنه

من چند روز پیش مصاحبه داشتم در آنکارا و بله هوووراااا یک ضرب گرفتم



البته من مشکلی واسه یک ضرب گرفتن نداشتم, نه سربازی رفته بودم, مجرد هم بودم و کار دولتی هم نداشتم اسپانسر و حساب بانکی 50 تایی هم داشتم



ولی من چندین ماه پیش پذیرش داشتم از دانشگاه در آمریکا که متاسفانه در مصاحبه رد شدم و بعدها فهمیدم که ثبت نام در لاتاری باعث رد شدن کیس من شد چون آفیسر هیچ مدرکی از من نخواست و فقط گفت ببخشید



من اون موقع خیلی داغون بودم تا اینکه روز 15 جولی دیدم قبول شدم اون موقع بود که حکمت خدا رو دریافتم



بالاخره واسه مصاحبه رفتم و یک ضرب هم گرفتم فقط توجه داشته باشید که توکل کنید به خود خدا



در باره هتل هم من هتل ددمان بودم که اصلا در حد یک هتل 5 ستاره نیست و یک هتل 4 ستاره معمولی یا 3 ستاره خوبه ایرانه

برای منی که خیلی هتل های دیگه رو دیدم صبحانش افتضاح بود ولی کارمنداش خیلی خوب و فهمییده و انگلیسی هم عالی صحبت میکردند و جاش خوب بود و سیستم گرمایشش عالی بود



در آخر هم ممنونم از همه کمک های شما دوستان در مهاجرسرا ,

محتاج دعای خیرتونم



موفق باشید

ببخشید اگر افتضاح نوشتم چون از فارسی نویس استفاده کردم
یک نکته خیلی‌ خیلی‌ مهم دیگه اینکه یکی‌ از دوستان هواپیمای ترکیش چمدونشو گم کرد و بعد از یک ساعت و خورده ای علافی با یه پرواز دیگه رسید خواهشا به هیچ وجه مدارک و چیزای مهمتون رو به بار ندید و حتما به داخل پرواز ببرید

گفتم اینو هم متذکر بشم تا کسی‌ ضرر نکنه
من هم مدرک اسپانسر و هم موجودی رو تحویل دادم ولی‌ نفهمیدم آفیسر از کدوم استفاده کرد

یک نکته جالبه دیگه اینکه از همون اول برگ آبی‌ توی پرونده من بود و اولش من اصلا حواسم نبود و پیش خودم گفتم خدایا من که مدرک آبی‌ رنگی‌ نفرستاده بودم ولی‌ بعد دوزاریم افتاد و سعی‌ کردم که کآرامو که پرسید خیلی‌ واضح حقیقت رو بگم که کار آزاد و خصوصی بود و همین هم خیلی‌ کمک کرد

(2011-12-29 ساعت 09:36)3rip نوشته:  
(2011-12-29 ساعت 03:48)AMI4SAL نوشته:  خوب بالاخره منم اومدم واسه سفرنامه نوشتن, اول از همه باید بگم که کیسه من یه خورده استثنایی فقط قبل از اون خواستم به همه دوستان بگم که بدونید که هیچ قدرتی بالاتر از قدرت خدا نیست و از اول و تا آخر به او توکل کنید که خودش همه چی رو با حکمت درست میکنه

سلام

بهت تبریک میگم دوست من . خیلی خوشحال شدم

میشه بگی از اسپانسرت استفاده کردی یا حساب بانکی ؟

چرا هیشکی از اسپانسر استفاده نمیکنه ؟ میخوام بدونم نظر آفیسر نسبت به اسپانسر چطوره. سخت میگیره به شرایطش یا نه

تشکر کنندگان: 3rip ، Serendipity ، ParsTrader ، الی الی ، SH1A2R3 ، saher ، mohammadm64 ، ensan ، آلیس-1980
سلام بچه ها
اینم سفر نامه الی
چه کنم که عاشششششق مهاجرسرام ...Wink
و نتونستم منتظر شم تا جواب فارسی نویس رو بدین! و فارسی تایپ کردم.( ولی اونو یکی به من بگه چه جوری تو خود مهاجر سرا فینگیلیش بنویسم! واقعا با تایپ فارسی مشکل دارم)

ببخشید که دارم با تاخیر سفرنامه مینویسم. اول اینکه در فرودگاه ایران خیلی‌ صف وحشتناکی‌ بود برای چک چمدانها! تا حالا این طوری ندیده بودم اونجا رو! شاید چون موقع ژانویه بوده این‌طوری بود! وقت کافی‌ رو در نظر بگیرین تا مثل من استرس نگیرین!
هتل من ددمان بود که همون طور که دوستان هم گفتن به نظر من در حد ۵ ستاره نبود اصلا. ولی‌ اتاقش بهتر از لابییش بود.
یه چیزی که یادم نره بگم اگه رفتین ددمان، برای رسیدن به دکتر و سفارت به بلوار آتاتورک رسیدین باید سمت چپ برین.من صبحی‌ که رسیدم وقت دکتر داشتم و از ترکها آدرس پرسیدم و چون فکر می‌کردم نزدیکه می خواستم پیادف برفتم ولی‌ نامردا، اشتباهی‌ به سمت میدون کیزلای گفتن برم و کلی‌ تو اون سرما الکی‌ راه رفتم .آخرشم..... شانسی یه پسر شیرازیه که اونم واسه مصاحبه آنکارا بود دید دارم از تاکسی می‌پرسم راهنماییم کرد.(خدا خیرش بده!) و دکتر زیادم به هتل نزدیک نیست با تاکسی برید .
راستی‌ اینکه، من نمیدونم چرا! همش تصورم از سفارت این بود که حد اقل یه حیات بزرگ میبینم ولی‌ بعد از صفی که وایمیسین، همش تو یه فضای بسته هستین، و جایی هم که مصاحبه و انگشت نگاری میشین مثل بانکه، که صندلیهای انتظار جهت مخالف باجه ها چیده شده باشه.
از حاشیه که بگذریم میرسیم به خود مصاحبه:
من ۸ صبح دم سفارت بودم، به ترتیب که تو صاف وایمیسین نوبت میگیرین، پس دیر نرین.
من مدارک رو کامل فرستاده بودم که خوشبختانه با اینکه سفارت گفت ایمیل زده بود مدارکم نرسیده دستشون رسیده بود، تمام ترجمه هام تائید داشت و موجودی حساب سپرده حدود ۵۰ تا و ۲ تا سند که یکیش ارزیابی شده بود. و اصل ارزیابی رو هم موقع تحویل اصل مدارک دادم که اتفاقا افیسر دقیق نگاه کرد و نگه داشته پیش خودش.و در آخر با پاکت نارنجیه پس داد. راستی اسپانسر هم داشتم.
سوالاتی که کرد:
راجبه شغل ام، که گفتم معمارم، و گفت کجا کار میکنی‌، که گفتم الان هیچ جا ، واسه خودم کار می‌کنم، و نسبت با اسپانسر رو پرسید که گفتم پسر عمومه، و گفت تبریک میگم، شما مشکلی‌ واسه ویزا ندارین ، با اینکه رو برگها اولش برگ آبی رو دیده بودم ، که البته نمیدونم همون برگ آبی معروف بود یا نه، یا کارت سفید دراورد و روش یه چیزی نوشت و گفت آدرس هتل رو بده تا که یو.پ.س ویزاتو بیاره.
در مورد مسافرت بگم به نظرم هیچ ربطی نداره اگه توریستی رفته باشین و نگران نباشین. . چون خونده بودم بعضی از بچه ها گفتن بعضی جاها رفتنش بده و تاثیر منفی داره، من چین ، روسیه، تونس،اروپا و برزیل رفته بودم و هیچ سوالی نکرد.

به همین سادگی‌...... به همین خوشمزگی Big Grin ویزا رو میگیرین

بچه ها من معجزه خدارو دیدم....واسه من یکی که تو زندگیم همون قبولی لاتری تو شرایط روحی اتفاق افتاد که بهم خیلی خیلی کمک بزرگی کرد....
پس همه ی مایی که این شانس بزرگ رو خدا بهمون داده بیاین همین جا یه بار بهش " سپاس " بگیم و از لطفش قدر دانی کنیم.

واسه همه دوستان گل مهاجر سرا آرزوی ویزای عاجل می کنم.Wink
سوالی‌، کمکی بود در خدمتم.
یه رستوران هم رفتم که نزدیک هتل بود و استیک اش رو دوست داشتم و جای همتون رو خالی‌ کردم. تو یه خیابونیه که کافه و رستوران زیاده. میگم اسمشو دوست داشتین برین:
LeMan kultur
address: konur Sokak No : 8/A-B tel: 4174105

به امید اینکه بچه های 2012 موفق و شاد در آمریکا دور هم جمع شیم...... (البته اگه من اونجا بچه بازی در نیارم و تحمل کنم، بمونم!!! Wink )
شماره کیس : 2012AS00013XXX
تاریخ رویت قبولی در سایت:15 جولای
تاریخ ارسال فرمهای سری اول:19 جولای 2011 DHL
کنسولگری: ANKARA
تاریخ کارنت شدن کیسBig Grinecember
تعداد: 1
تاریخ مصاحبه:19 dec
تاریخ دریافت ویزا:19 dec
سفر به آمریکا : FEB 2012

با سلام خدمت همه دوستان
مصاحبه ما 12 ژانويه بود كه منجر به دريافت برگه آبي شد. خيلي دوست داشتم كه از هتل اين پست رو ارسال كنم كه نشد. وقتي رسيدم ايران همه به قدري سرم شلوغ بود كه امروز فرصت كردم مهاجر سرا رو باز كنم.
كل مراحل خيلي خيلي راحت تر از اوني بود كه فكر مي كردم. مصاحبه ما به زبان انگليسي بود و خيلي راحت.
دوستان قبلي خيلي كامل اطلاعات رو دادن و لذا نيازي به توضيح بيشتر من احساس نميشه.
فقط مي خواستم به چند تا نكته اشاره كنم كه شايد به درد دوستان بخوره:
1. تو خيابان كيزلاي وقتي به سمت جنوب حركت مي كنيد، به سمت بالا مي ريد نه پايين (بر عكس تهران). اين موضوع باعث شد اولين روز من يه كم گيج بشم. يعني از ميدان كيزلاي به سمت مطب دكتر بايد خيابان سر بالايي بريد و نه سر پاييني.
2. مصاحبه سرپايي انجام ميشه و مصاحبه كننده پشت شيشه هست و صدا از ميكروفون به شما مي رسه (مثل ملاقات زنداني ها). من فكر مي كردم كه ميشينيم پشت ميز و مستقيم صحبت مي كنيم.
3. از فرودگاه تا ميدان كيزلاي با اتوبوس بياييد خيلي به صرفه هست. نفري 75/5 لير. با تاكسي حدود 60 لير.
4. تو فرودگاه مي شه ماشين اجاره كرد روزي 70 الي 100 لير ولي بايد گواهينامه همراهتون باشه. البته بنزين گرونه حدود ليتري 3 دلار.
5. هر خريدي كه كرديد فاكتوري بگيريد كه توش به تكس فري اشاره شده باشه. ما فاكتورهاي معمولي گرفتيم به خيال اينكه مالياتش رو تو فرودگاه پس مي گيريم. ولي آفيسر فرودگاه گفت كه اين فاكتورهاي شما مورد قبول نيست و لذا حدود 200 دلاري پريد از دستمون . شما حواستون باشه.
اگه سوالي بود در خدمتم
2012AS00018XXX
دریافت نامه قبولی: 2011 , 16 Jul
کنسولگری: آنكارا
ارسال فرمها: 2011 , 2 August
کارنت شدن: 2011 ِDecember
مصاحبه: Jan 2012
دریافت کلیرنس: Feb 2012
دریافت ویزا: 12 April
ورود به امريكا : 26 April
هزینه ها: 5/5 ميليون تومان
تشکر کنندگان: emrah66 ، 3rip ، sasan_rock ، hoseyn ، MAHDI2012 ، ali72 ، tartar ، ParsTrader ، ماندانا ، t.azimaie ، vroom ، kamranjon ، omidb ، Serendipity ، User ، mohammadm64 ، behzad7 ، amir0_0amir ، mitme ، ensan
سلام دوستان مهاجرسرا
هووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
هووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووورررررررررررراااااااااااااااااااااااااا
امروز 18 jan مصاحبه من بود ،، ویزای یک ضربووو زدم تو گوشش
با تشکر از همه دوستان
فعلا خلاصه شرایتمو میگم برگشتم ایران سفرنامومو مینویسم
آقا
مجرد
تحصیلات لیسانس گرافیک
کار خصوصی
خدمت معاف
با آرزوی موفقیت برای همه دوستانم
2012AS18XXX
رویت قبولی:August
ارسال فرم: Aug 28
سفارت: آنكارا
کارنت شدن: Junuary
دریافت نامه دوم: 7 / nov
مصاحبه: January 18 Big Grin
دریافت کلیرنس: یک ضرب
دریافت ویزا : 19 January
ورود به آمریکا: march 1
دریافت گرین کارت:
هزینه ها: حساب کتاب نکردم
با سلام خدمت تمامی دوستان من هم بالاخره به مصاحبه رفتم البته روز مصاحبه من به طور غیرمنتظره چند روز به جلو افتاد و این خودش باعث شد هزینه هام افزایشّ یابد و مقداری استرس از بابت تغییر زمان برواز و غیره .من ایمیل از طرف سفارت از بابت تغییر زمان مصاحبه رو درست روز بعدازظهر دوشنبه ای که جمعه اش برای مصاحبه تعیین شده بود دریافت کردم که حالا خودتون قضاوت کنید به هر صورت من برگه آبی بدون نقص مدارک گرفتم و باید منتظر کلیرنس باشم کار خانم من که برنده اصلی بود دولتی بود و من هم در س ب ا ه خدمت کرده بودم انتظار برگه آبی رو داشتم ولی از دکتر اونگان بگم که ایشان برای دو نفر ما با تزریق واکسن کلا 3 تابه دو نفر ما 530 دلار از ما گرفت البته ما همه واکسن ها را به خیال خودمون زده بودیم من بزودی سفرنامه ام را خواهم نشود تازه از سفر برگشتم
کیس نامبر: ***2012AS00012
تاریخ مصاحبه:20 ژانویه
تاریخ دریافت ویزا:22Feb
تاریخ ورود به آمریکا:june 21 2012Wink
تاریخ گرفتن گرین کارت:July 26 2012
تشکر کنندگان: كاميلا ، 3rip ، vroom ، ParsTrader ، outlaw ، t.azimaie ، behzad7 ، ensan
سلام دوستان
از هوای بارانی استانبول به همه دوستان مهاجرسرایی سلام می کنم . این کیس مربوط به خانواده من بوده و من جای اونها می نویسم :
اول از همه خیالتون رو راحت کنم : ۲ تا ویزای یه ضزب و یکی دیگه هم برگه آبی !
دکتر اونگان هیچ ایرادی از برگه تایید واکسن ما نگرفت و بدون هیج مشکلی مدیکال رو صادر کرد . روز مصاحبه به خاطر شلوغ بودن و کیس های زیاد قبل از تعطیلی موقت سفارت ، مصاحبه ظرف ۳ دقیقه تمام شد ... شغلتون چیه ؟ اوکی موفق باشین ! شما و پسرتون ویزاتون آمادس و همسرتون هم یکسری مراحل اداری رو طی می کنن Smile
مدارک مالی : گواهی بانکی ، سند ماشین و خونه
نکته مهم : اصلا نگران نباشین ! توکل بر خدا داشته باشین و بدونین خیلی کل پروسه ساده است Smile
سوالی بود در خدمتم
اگر خدا را در تمام زندگی خود احساس کنید ، تمام آرزوهاتون رو می تونید باهاش مطرح کنید.
تاریخ ورود به آمریکا : July 2012
تاریخ دریافت گرین کارت : 20 روز پس از ورود
شیکاگو
تشکر کنندگان: ParsTrader ، faranak.n ، t.azimaie ، SallyD ، MAHDI2012 ، MPU ، ensan
سلام دوستان، منم خوشبختانه بدون کلیزنس ویزا رو دریافت کردم. الان تهرانم و بعد 9 روز سفر سفرنامه رو می نویسم.

بلیط:
تهران-آنکارا (Turkish(anadolujet
استانبول-تهران Turkish
400 تومن - اگر دو ماه زودتر می گرفتم ارزون تر میشد. نمایندگی ترکیش هم در برج سایه هست.

هتل:
1- چهار روز آنکارا: هتل بست وسترن 485 تومن اتاق سه نفره--> نزدیک سفارت و دکتر است. در اتاق چای ساز داشت(ظاهرا ددمان نداره). صبحانش عالی بود. فقط کمی اتاق بوی سیگار میداد و اتاق نورش کم بود. چون آنکارا سرده هیتر همراه داشته باشید. البته هتل سرد نبود ولی اگر سرمایی هستید یه فکری بکنید. یه فلاسک و قند و چای و 2 تا کنسرو هم بد نیست همراه ببرید.

2-پنج روز استانبول

دکتر:
روز قبل مدیکال آنکارا رسیدم.
هیچ واکسنی نخوردم.
جمعا 45 + 70 دلار برای مدیکال پرداخت کرده بودم.
آزمایش آبله مرغون در پاستور شمیران داده بودم که جوابش مثبت بود.
هپاتیت(3 نوبت) و کزاز و آنفلانزا رو در پاستور زده بودم.
MMR رو در بیمارستان مهراد زدم که هزینش 30 تومن شده بود ولی فکر کنم در پاستور شمیران با قیمت کمی تزریق می کردن.
قد و وزن رو برای مدیکال بدونید.
2 تا عکس، پاسپورت و برگه ی تعیین وقت سفارت و وقت دکتر رو همراه ببرید( کیس نامبر را بدانید)
وقتی که عکس قفسه سینه می گیرید. اگر مایل باشید می تونید لباس مخصوص عکس را به طور مجانی بگیرید و بدون لباس نباشید! ولی اونا خودشون نمیدن!!!
روز بعد ساعت 3 بعد ظهر جواب دکتر رو گرفتم. منشی دکتر دو تا پاکت می دهد:
1-جواب معاینات دکتر که باید روز مصاحبه با خودتون به سفارت ببرید.
2-عکس قفسه سینه: که لازم نیست روز مصاحبه به سفارت ببرید و باید به آمریکا ببرید.

مصاحبه:
برای ورود به سفارت کپی برگه وقت سفارت و پاسپورت همراهتون باشه.
من همه ی مدارک رو 1 ماه قبل فرستاده بودم. فقط اصل کارت ملی و شناسنامه و پاسپورت و جواب دکتر رو روز مصاحبه گرفتن. اسپانسر هم نداشتم و فقط حساب بانکی بود و سند خونه. حساب بانکی مهم بود و سند خونه اصلا مهم نبود! فکر می کنم حساب بانکی خیلی راحت تر از جمع آوری مدارک اسپانسر و قانع کردم طرف برای اسپانسر شدن هستش.

روز مصاحبه یه شماره دادن بعد 3 بار شماره رو خوندن:
1- انگشت نگاری
2-پرداخت پول 819$
3-مصاحبه
سوالات مصاحبه: پروژه ارشدت راجع به چی؟ کی می خوای دفاع کنی؟ کی می خوای بری آمریکا؟ چه طوری می خوای پولت رو ترانسفر کنی؟
مصاحبه خیلی آسون بود و من اصلا استرس نداشتم. در نهایت افیسر بهم گفت که برو UPS و پول رو پرداخت کن. من اصلا نفهمیدم که ویزا گرفتم!! دوباره برگشتم از افیسر سوال کردم که باید وبسایت رو چک کنم؟! اونم گفت: نه شما ویزا گرفتید!! Smile

UPS:
17 لیر پرداخت کردم و آدرس هتل استانبول را برای دریافت ویزا و پاسپورت دادم. من 11:30 از سفارت خارج شدم!

جاهای دیدنی آنکارا:
قلعه آنکارا، مسجد goja tappe که کنارش کلی کبوتر هست!(پیاده میشه رفت)، مزار آتاتورک
مرکز خرید آنکارا: ankamall که خیلی بزرگ و اکثر مارک ها رو داره و البته گرانه. طبقه بالای آنکامال کلی رستوران هست. از میدان کیزیلآی مترو به آنکامال داره. درضمن اطراف کیزیلآی هم فروشگاه زیاده.

عصر روز مصاحبه ساعت 5 از آنکارا به استانبول هوایی رفتم ولی به نظرم اتوبوس ارزان تر و راحت تر بود. یک مسئله این بود که من پاسپورت نداشتم (سفارت برای صدور ویزا گرفته بود) و با بدبختی بسیار سوار هواپیما شدم!! پس اکیداً توصیه میشه که زمینی برید Wink

ساعت 8 شب روز مصاحبه استانبول بودم. فرداش رفتیم چند تا مسجد در اطراف هتل و top gappi رو دیدیم. روز بعد در هتل منتظر شدم که مدارک رو دریافت کنم. ساعت 2 مدارک رو آورد.(پس فردای روز مصاحبه)
استانبول هواش خیلی بهتر از آنکاری یخ بندون بود! از تهران گرم تر بود. البته گاهی بارون میومد. بهتره چتر همراه داشته باشید.

مراکز خرید استانبول:
جواهر، olivium، خیابون استکلال. merter هم بود که ما نرفتیم.
راستی اکثر مراکز خرید بزرگ برای فروشگاه هاشون نقشه دارن، بنابراین اگر دنبال فروشگاه یا مارک خاصی هستید، حتماً از این نقشه ها استفاده کنید چون وقت نمیشه همه رو نگاه کرد! اکثراً ترک ها انگلیسی بلد نیستن. اگر قیمت می خواید بگید: فیاتی! (fee)
استانبول کلی مسجد و قصر برای دیدن داره.
گشت دریایی 2 ساعته(10 لیر) رو از دست ندید که واقعاً عالیه.
چون تو شهر بیشتر از طربق مترو جا به جا می شید، به نظرم کارت ترن بگیرید که هی نرید ژتون بخرید یا اینکه تعداد زیادی ژتون بخرید که همراهتون باشه.

غذاها:
اسکندرکباب(خیلی خوشمزه 10 لیر)، کمپیر، مک دونالد، berger king، دونر کباب

ترانسفر فرودگاه:
1-آنکارا: فرودگاه اتاتورک به هتل 70 لیر با تاکسی (یک سری اتوبوس به نام هاواش هم هست که من در آنکارا استفاده نکردم ولی می دونم کیزیلای میره و از اونجا با تاکسی راحت میشه رفت هتل. اگر تعدادتون کمه و دنبال صرفه جویی هستید، اتوبوس به صرفه تره)
2-استانبول: هم استفاده از اتوبوس هاواش و ترن برای ترنسفر فرودگاهی مقرون به صرفه است.(برای برگشت از هتل به فرودگاه اتاتورک استانبول ما که 3 نفر بودیم با 12 لیر رفتیم فرودگاه: باید برید تا ایستگاه متروی zeytinburnu ی خط آبی، بعد وارد خط قرمز مترو بشید و 5 ایستگاه بعد به فرودگاه می رسید.)

صرافی:
مثل اینکه به ترکی صرافی dovis میشه! 100$=180 لیر 000'100 تومان= 90 لیر در تهران هم ما لیر را 900 تومن خریده بودیم.

در نهایت از همه ی مهاجرسرایی ها تشکر می کنم. امیدوارم هر چه زودتر همه ویزا بگیرن.
با سلام به همه دوستان از انکارا برفی و سرد!این سفرنامه نیست،فقط سریع چند نکته را بگم میترسم بدن یادم بره:

۱-مدیکال بسیار راحت است،اصلا نگران نباشید.واکسن مننژیت همانطور که بعضی‌ از دوستان هم اشاره کرده بودن لازم نیست.دکتر انگان بسیار مؤدب،خوش برخورد و جدی است.من و همسرم واکسن آبله مرغان نزده بودیم چون قبلان گرفته بودیم.ما هیچ واکسن اضافه نخوردیم ولی‌ پسرم سه تا واکسن خورد:آبله مرغان که خودم به دکتر گفتم که پسرم نه واکسن زده و نه گرفته،pneumococکه ندیده بودم دوستان در این سایت به آن اشاره کنند وH influ type B (این با آنفلونزا فرق دارد،پسرم آنفولانزا را زده بود و قبول کرد)،من که اصلا از تزریق این واکسن‌ها به پسرم ناراحت نیستم چون همگی‌ به نفع پسرم است.در ضمن این واکسن‌ها برای ورود به مدرسه در آمریکا لازم است.

۲-آنکارا این روزها بسیار سرد و برفی است لطفا مجهز وارد شوید!جای خاصی‌ برای رفتن ندارد.فقط همون دور و بر تونلی هیلی ،و مال شاپ karum بد نیست.در ضمن اگر می‌خواهید یک اسکندر کباب خوب بخورید بروید خیابان تهران،روبروی سفارت ایران یک کوچه سرازیری است ،یک رستوران به اسم حاجی عارف بیگ که غذاش و پذیرایی‌ خوب است.درست بغل دست آن همwhite house است که غذا دریایی و پستا دارد.

آها تا یادم نرفته!ددمن بد نیست ولی‌ باید یک ستاره از آن کم کرد.سالن ورزش خیلی‌ کوچک،استخر در حد یک حوض اونم با آب سرد که اصلا نمی‌شه بری توش.لابی کوچک است ولی‌ اطاقش خوب.سیستم گرمایی عالی‌ .جنس شامپو وconditioner آن هم خوب نیست(با خودتون بیاورید).صبحانه بد نیست.در کمال ناباوری بر خلاف هتل‌های پنج ستاره همه‌جای دنیا هیچ خبری از کتری برقی و وسایل چایی و قهوه در اتاق نیست.اگر مثل ما اهل چایی هستید کتری برقی مسافرتی‌ خود را فراموش نکنید وگرنه مثل ما مجبور میشوید بیرون چایی بخورید که اصلا مثل چایی در اتاق نمی‌شه.کاشکی‌ یکی‌ اینو با من گفته بود

فعلا تا بعد،التماس دعا از همهٔ دوستان.لطفا انرژی مثبت‌هایتان را بفرستید!
***2012AS16
تاریخ دریافت ویزا:29 March
تاریخ ورود به آمریکا :June 1
تاریخ دریافت گرین کارت : 20 June,Big Grin
تعداد افراد با این کیس:3
تشکر کنندگان: vroom ، hoseyn ، MAHDI2012 ، mansour*** ، hoda2012 ، faranak.n ، User ، SallyD ، t.azimaie ، sima s ، 3rip ، nayereh ، Lucky Luke ، afshin4749 ، mohammadm64 ، behzad7 ، MPU ، amir0_0amir ، kasrafo ، ensan
با سلام به دوستان مهاجرسرای گلم می خواهم نکات مهم کیس و سفر بهتون بگم انشالله به درد دوستانم بخوره
اول اینکه ترجمه هارو مهر دادگستری و وزارت خارجه زدم فقط به خاطر محکم کاری
من کارت معافیتمو گم کرده بودم تا الانم که از مصاحبه برگشتم کارتم نیومده
دادم دارالترجمه کپی کارتو ترجمه عادی کردن یعنی حتی مهر مترجم رسمی هم نخورده بود ، ترجمه روی سربرگ خود دارالترجمه بود
با این حال خدارو شکر به مشکلی بر نخوردم
مدارکمو با پست آرامکس فرستادم 18 روز قبل از مصاحبه 3 روزه رسید 29.500 تومان
هیچ مدرک اضافی به سفارت نفرستادم هر چی مدارک کمتری ازت داشته باشن کمتر میتونند نکته مبهم تو پروندت گیر بیارن
گواهی پیش دانشگاهی و دیپلمو با اینکه ترجمه کرده بودم نفرستادم روز مصاحبه هم فقط اصل لیسانسو خواستند
با ماشین خودمون به فرودگاه رفتیم گذاشتیم تو پارکینگه فرودگاه ، هزینشم حدودا شبی 6 هزار تومان میشه کلا راحت ترین و البته کم هزینه ترم بود .
از اونجا که ما یکم بیخیالیم از پرواز جا موندیم همون تو فرودگاه بلیط پرواز استانبول که برای 2 ساعت بعد بودو گرفیتیم از استانبولم به آنکارا به خاطر همین به وقت دکتر که یک ماه قبل گرفته بودم نرسیدم و فرداش رفتم مشکلیم نبود پس زیاد خودتونو سر این وقت دکتر اذیت نکنید .
سر موضوع واکسن من یک ماه قیل پاستور رفته بودم واکسن آبله مرغان زدم ولی الکی زدم چون 2 مرحله ای هست و دومیشم
تو آنکارا خوردم یه واکسن کزازم زد کلا جمع هزینه دکتر 180 دلار شد .
به نظر من که هم آقای دکتر هم منشی ایشون آدمای بدی نبودن بهتره که ندیده کسی قضاوت نکنه .
هتلم هتل میداس بود یه هتل 4 ستاره واقعی ، اتاق دو تخته شبی 103 دلار بود . فاصله تا سفارت پیاده 5 دقیقه و تا مطب 10 دقیقه
اینم آدرس سایتش : http://www.hotelmidas.com
حتما یه سر تو سایتش برید ،
یه هتل خوب و نوساز و تمیز با صبحانه واقعا کامل سرویس دهیشونم عالی بود سرعت اینترنتش عالی بود فقط از شب دوم به بعد آنتن وایلسش کم بود که گفتیم اومدن با کابل وصل کردن به یه سوکت لن که تو همه اتاقاشم هست.
سفارتم اگه تو فصل سرما هستید مثل من ، خوب لباس گرم بپوشد چون حدود 1 ساعت و نیم باید تو سرما باستید .
بعد از دادن اصل مدارک و گرفتن شماره اول شمارم افتاد باجه 6 که مدارک اسپانسر از من خواست منم گفتم اسپانسرم فرستاده
بعد گفت فرم مالیتیشون نیست منم گفتم اسپانسرم زیره یک سال اونجا داره کار میکنه هنوز فرم مالیاتی 1 سالش نیومده
البته اسپانسرم یه تاییدیه از بانک به جای فرم مالیاتی فرستاده بود ولی من چیزی نگفتم و اونم گفت نمیشه باید یه اسپانسر دیگه جور کنی
منم یه گواهی حساب بانکی به مبلغ 30 میلیون تومان که نرخ دلارو توش زده بود10/980، دادم بهش بعد یه نگاه الکی بهش کرد و گفت چند دلار میشه منم گفتم حدود 30 هزار دلار ، دیگه صداشو در نیوردم که دلار الان 1800 تومان اونم قبول کرد.
خود مصاحبه هم با آفیسر خانمه بود خیلی خوش برخورد بود ، البته اون آفیسر آقا خیلی خیلی خوش برخورد تره با همه شوخی میکرد.
اول گفت قسم بخور : منم گفتم یه اشتباه دارم اسم پدرم تو فرمها با یه m تو مدارک و پاسپرتم با دوتا m آفیسرم گفت همین گفتم بله که
حتی درستشم نکرد بعد قسم خوردم که آفیسر بر خلاف باقی اصلا به من نگاه نمیکرد سرش جای دیگه بود .
بعد پرسید کجا کار میکنی من گفتم تو فلان شرکت تو تهران
بعد گفت خدمت کردی گفتم نه معاف شدم پرسید به چه علت منم گفتم ، بعد خندید گفت به خاطر این موضوع تو ایران معاف میکنند من خندیدم گفتم بله ( معافیت من کفالته)
بعد گفت آمریکا کسی داری گفتم خواهرم آونجاست میرم پیش خواهرم بعد گفت چند وقته رفته و چی جوری رفته منم جوابشو دادم
بعد شروع کرد به تایپ کردن و بعدش تبریک گفتو بعد گفت برو یو پی اس آدرس بده
اگه بد نوشتم دیگه ببخشید چون نوشتن من اصلا خوب نیست
سوالی بود در خدمتم .
به امید موفقیت برای همه بچه ها .
2012AS18XXX
رویت قبولی:August
ارسال فرم: Aug 28
سفارت: آنكارا
کارنت شدن: Junuary
دریافت نامه دوم: 7 / nov
مصاحبه: January 18 Big Grin
دریافت کلیرنس: یک ضرب
دریافت ویزا : 19 January
ورود به آمریکا: march 1
دریافت گرین کارت:
هزینه ها: حساب کتاب نکردم

فرزین جان با تشکر از سفرنامت
خیلی مفید بود. چند سئوال دارم که ممکن است به درد بقیه هم بخورد :
1- آیا غیر از اصل مدارک عکس هم تحویل دادی ؟ چند تا؟
2-آیا پرونده ات را از ابتدا می دیدی ؟ و حدث می زدی یکضرب داری ویزا می گیری ؟
3-کسانی که با خانواده هستند تک تک از آنها سئوال می شود یا فقط نفر اصلی باید پاسخ بدهد ؟
ممنون و امیدوارم در بقیه مسیر زندگی موفق و سربلند باشی Smile
[/quote]

مرسی دوست عزیز اینم جواب سوالات
1- من 2 تا عکس وقتی ترجمه مدارکمو میفرستادم آنکارا براشون فرستادم
روزه مصاحبه خانمی که مدارک و تحویل میگیره گفت 2 تا عکس منم گفتم با مدارک فرستادم . البته عکس اضافه همراهم بود ولی خوب نیاز نشد .
2- وقت مصاحبه من برگ آبی رو لایه پروندم دیدم ، خیالم راحت شد که قبول شدم ولی تا وقتی که آفیسر نگه برو UPS حدسی نمیشه زد یه ضربی یا نه
من از وضعیت کیسم چون هم معاف بودم هم کاره خصوصی و هم رشته تحصیلی غیر حساس ، امید داشتم که یک ضرب بگیرم که شکر خدا هم گرفتم
3- من یک نفر بودم ولی اگه خانواده باشید آفیسر از تک تک آنها سوال میکنه البته به جزء بچه ها
2012AS18XXX
رویت قبولی:August
ارسال فرم: Aug 28
سفارت: آنكارا
کارنت شدن: Junuary
دریافت نامه دوم: 7 / nov
مصاحبه: January 18 Big Grin
دریافت کلیرنس: یک ضرب
دریافت ویزا : 19 January
ورود به آمریکا: march 1
دریافت گرین کارت:
هزینه ها: حساب کتاب نکردم
تشکر کنندگان: parsy631 ، afshin4749 ، mohammadm64 ، Ali DV-2013




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان