کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
انجمن مهندسین برق
دوستان من درحال حاضر هیوستون هستم.
اگر کسی قصد اومدن به هیوستون رو داره لطفا بمن پیغام خصوصی بده.
ممنون.
پاسخ
تشکر کنندگان: redbull ، msar ، hosseinkht ، alireza51
دوستان عزیز، من مهندس برق قدرت هستم و تجربه کاری من در بهره برداری شبکه قدرت میباشد. تازه وارد دالاس شدم و مثل بقیه تازه واردها دغدغه پیدا کردن کار مرتبط رو دارم، اگه کسی اطلاعاتی داری یا میتونه برا پیدا کردن کار به من کمک کنه خیلی ممنون میشم که به من کمک کنه
مصاحبه:نیمه اول دسامبر آنکارا. افراد کیس: 3 نفر. برنده اصلی: خانمم. دریافت ویزا:همسر و فرزند یکضرب و خودم در آپریل
پاسخ
تشکر کنندگان: alireza51
سلام دوستان. میشه منو راهنمایی کنید/من مهندس برق کنترل با معدل بالا و رزومه خوبی ام و میخوام زود کار پیدا کنم. از الان باید دنبال چی باشه؟چه چیزایی یاد بگیرم؟البته دوره هایی که میشه یاد بگیرم و مدرکشو بگیرمم بگین. یا اینکه چه لایسنسهایی میشه گرفت و چجوری؟ کلا اطلاعاتی از آمریکا ندارم آیا اینجا جایی داره؟تاپیکشو معرفی می کنید لطفا؟
پاسخ
تشکر کنندگان: alireza51
سلام دوستان عزیزم
پیدا کردن کار تو امریکا تو رشته مرتبط در بدو ورود کار آسونی نیست مخصوصاً واسه مهندسا که مدرک غیر امریکایی دارن.
ما مهندسا باید بعد از ورود به امریکا امتحان FE و PE رو بدیم و قبول بشیم تا بتونیم تو شرکتای مهندسی مشاور و مشابه کار مرتبط پیدا کنیم. تو بعضی از ایالتا مثل کلرادو که من توش ساکن هستم لازمه که مدارک دانشگاهیمون توسط موسسه NCEES ارزیابی بشه و بعد از تایید اونا اجازه شرکت تو آزمون FE و سپس PE رو میدن.
برای اطلاعات بیشتر در مورد این آزمونا به اینجا مراجعه کنین:
http://ncees.org/exams/
برای ارزیابی مدارک این قسمت رو ببینین:
http://ncees.org/credentials-evaluations/
اما قبل از هر کاری با بورد تخصصی ایالتتون تماس بگیرین و ازشون بپرسین که آیا نیازی به ارزیابی مدارک هست یا نه. اطلاعات تماس با بوردهای ایالتهای مختلف رو در صفحه http://ncees.org/exams/ از منوی سمت راست صفحه یا از صفحه http://ncees.org/exams/ncees-member-boards/ میتونین پیدا کنین.

یه توصیه مهم:
قبل از اومدن به امریکا همه کلاسا و دوره های تخصصی رشته تون رو تو ایران بگذرونین چون هزینه کلاسای اینجا خیلی بالاست. در ضمن از سایتهایی مثل careerbuilder و monster دنبال آگهی های کار باشین و ببینین برای کار مورد نظرتون چه تخصصها و نرم افزارهایی لازمه.

شاد باشین.
پاسخ
تشکر کنندگان: wildwave_81 ، samane1363 ، mpas89 ، shspring527 ، alireza51
سلام
من مهندس برق قدرت گرایش انتقال از داشگاه آزاد هستم.
ولی حداقل 6 سال است که در ضمینه الکترونیک و بردهای smd فعالیت دارم .با توجه به شرایط حال حاضر فکر میکنید چه گزینه هایی در انریکا برای شغل دارم ؟
احتمالا در هیوستون
پاسخ
تشکر کنندگان: alireza51
(2015-05-23 ساعت 16:36)hamed402 نوشته:  سلام
من مهندس برق قدرت گرایش انتقال از داشگاه آزاد هستم.
ولی حداقل ۶ سال است که در ضمینه الکترونیک و بردهای smd فعالیت دارم .با توجه به شرایط حال حاضر فکر میکنید چه گزینه هایی در انریکا برای شغل دارم ؟
احتمالا در هیوستون

سلام دوست من
پیدا کردن کار مرتبط تو رشته برق تو امریکا برای مهاجرایی که مدرک غیر امریکایی دارن کار راحتی نیست و اینو بر اساس تجربه شخصی خودم میگم. البته دوستانی بودن که بلافاصله کار مرتبط پیدا کردن اما تعدادشون اندک بوده.
شما سابقه کار نسبتاً خوبی دارین اما بسته به ایالت مورد نظرتون، رزومه کاریتون و شرایط دیگه نمیشه نظر قطعی داد.
برای اطلاعات بیشتر به پست قبلی من مراجعه کنین.
اگه اطلاعات بیشتری پیدا کردین ممنون میشم مارو هم در جریان بزارین.
شاد باشین.
پاسخ
تشکر کنندگان: alireza51
سلام بچه ها من درلاتاری 2016 برنده شدم . لیسانس برق گرایش شبکه های انتقال و توزیع از دانشگاه ازاد دارم و فوق لیسانس قدرت گرایش سیستم قدرت از دانشگاه ازاد دارم مدرک من رو قبول میکنن؟ من سابقه کاری هم ندارم. بهترین ایالت برای من کدوم ایالت هست؟
پاسخ
تشکر کنندگان: alireza51
سلام دوستان من لیسانس برق قدرت خوندم به نظر دوستانی که اونجا زندگی میکنن گرفتن مدرک کارشناسی ارشد از یک دانشگاه ارزون توی امریکا میتونه به گرفتن گرینکارت ختم بشه -یعنی کسی دیده فردی با این شرایط ویزای کاری بگیره و کارفرما برای گرفتن گرینکارت برای اون درخواست کنه !!؟؟
گاهی گمان نمی کنی ولیکن می شود / گاهی نمی شود که نمی شود که نمی شود
گاهی هزار دوره دعا بی اجابت است/ گاهی نگفته قرعه به نام تو می شود
گاهی گدای گدایی و بخت با تو نیست/ گاهی تمام شهر گدای تو می شود
پاسخ
تشکر کنندگان: alireza51
(2015-06-12 ساعت 00:30)mohammad2003 نوشته:  سلام بچه ها من درلاتاری ۲۰۱۶ برنده شدم . لیسانس برق گرایش شبکه های انتقال و توزیع از دانشگاه ازاد دارم و فوق لیسانس قدرت گرایش سیستم قدرت از دانشگاه ازاد دارم مدرک من رو قبول میکنن؟ من سابقه کاری هم ندارم. بهترین ایالت برای من کدوم ایالت هست؟

سلام دوست من
بر اساس تجربه ای که تو جستجو برای پیدا کردن کار مرتبط داشتم برای کارفرماها و شرکتایی که تو زمینه برق کار میکنن سابقه کاری بیشتر از مدرک مهمه هرچند اگه مدرک غیر امریکایی داشته باشین کارتون یکم سخت میشه.
طی چندین تماسی که با من گرفته شد و مصاحبه هایی که رفتم ظاهراً به قول خودشون سیستم صنعتی امریکا با اونی که ما تو ایران داشتیم فرق میکنه. به عنوان نمونه استاندارد NEC امریکا با ایران خیلی متفاوته و حتی هر ایالتی برای خودش یه استاندارد مخصوص داره!
برای توضیحات بیشتر می تونین به پست های قبلی من تو همین تاپیک مراجعه کنین.
شاد باشین.
پاسخ
تشکر کنندگان: mpas89 ، alireza51
(2012-03-10 ساعت 01:23)success نوشته:  [quote='MPU' pid='156109' dateline='1331279517']
همکاران محترم مهندس( از هر رشته ای) ممکنه تجربه خودشان رو از نحوه پیدا کار- مدارکی که به همراه رزومه ارسال کردند- جلسه مصاحبه و سوالاتی که در آن پرسیده شد- تعداد روزهای مرخصی ماهیانه و همچنین دیسیپلین های کاری در آنجا مطرح کنند؟

سلام
من مهندس برق - الکترونیک با ۱۰ سال سابقه هستم - در دالاس دنبال کار می گشتم و رزومه خودم را برای شرکتهای بزرگ و کوچک فرستادم . که نتیجه ای که از اونها گرفتم به صورت خلاصه در زیر می آورم البته نتیجه گیری با خود دوستان است من فقط ماجرا را تعریف می کنم.
اول اینکه معمولا نباید خیلی زود منتظر جواب رزومه باشید . من پس از ارسال رزومه به یکی از شرکتهای معتبر و بزرگ آمریکا ، با من تماس گرفتند و گفتند که در تاریخ خاصی باید برای مصاحبه اونجا باشم . وقتی رفتم اونجا دیدم که حدود 20 نفر اونجا هستند . پس از اینکه مدارک شناسایی همه ما چک شد گفتند که برای انتخاب نفر اول یک امتحان می گیرند . امتحان به صورت تستی بود و 50 تا سوال که باید در مدت 20 دقیقه جواب می دادیم و کاملا تخصصی ، البته به نظر من ساده بود ولی چون صورت مسائل طولانی بود من وقت کم آوردم (مشکل ضعیف بودن زبان) . در نهایت پس از تصحیح برگه ها ۲ نفر را انتخاب کردند برای مصاحبه و به بقیه گفتند که شماها پذیرفته نشدید و تا ۶ ماه هم نمی توانید برای این شرکت Apply نمایید. ولی مسئله اینجاست که از من در مورد مدرکم سوال نکردند و صحت رزومه را قبول کرده بودند ولی شاید در مراحل آخر آنرا هم می خواستند.

تجربه دیگر من مربوط می شه به مصاحبه در یک شرکت اروپایی بسیار معتبر که در آمریکا شعبات زیادی دارد. آنها هم پس از اینکه من رزومه ام را برایشان فرستادم با من تماس گرفتند و من برای مصاحبه رفتم . در آنجا ابتدا با مهندس ارشد قسمت مصاحبه کردم و ایشان پس از تایید من ، من را به مدیر قسمت معرفی کرد و ایشان هم پس از مصاحبه با من ، به من خط تولید و طراحی را نشان داد و سوالاتی را پرسید ولی سوالات در این مرحله مانند مرحله قبل خیلی تخصصی نبودند . پس از آن ایشان مرا به قسمت مدیریت منابع انسانی بردند و مصاحبه ای هم در آنجا داشتم و از من میزان حقوق در خواستی و سوالات معمول مصاحبه و وضعیت حقوق قبلی و شغل قبلیم را پرسیدند و Recommendation letter های من را گرفتند و کپی کردند و گفتند که ما تعداد زیادی متقاضی داریم پس از مصاحبه با آنها نتیجه را به شما اعلام می کنیم . پس از مدتی به من ایمیل زدند و گفتند که ما فردی را با شرایط بهتر از شما پیدا کردیم. البته من فکر می کنم باز هم مشکل من زبان بوده است چون همه سوالات را به خوبی پاسخ داده بودم.

در حال حاضر هم در یک شرکت مشغول به کار هستم که کار برنامه نویسی PLC و میکرو کنترولر و طراحی برد را انجام می دهم و کارم خوب هست البته مدرک تحصیلی براشون مهم نبود و فقط در ابتدا گفتند که اگر تجربه این کارها را داشته باشم آنها قبول خواهند کرد که در انجا کار کنم و قرار داد کوتاه مدتی با من نوشتند تا وضعیت کار من را ببینند و بعد تصمیم گیری نمایند البته در نهایت هم که پذیرفتند گفتند چون شما سابقه کار در آمریکا ندارید اگر بخواهید می توانیم به شما کار بدهیم ولی حقوق یک مهندس را به شما نمی دهیم و من هم قبول کردم تا بتوانم سابقه ای در آمریکا داشته باشم.


سلام
میدونم از تاریخ مطلب شما گذشته ولی خوشحال میشم راهنمایی بفرمایید
چون فرمودین الان در شرکت طراحی برد فعالیت دارین
من هم مهندس برق قدرت هستم ولی الان حدود 4سال است در ضمینه مونتاژ برد smd با دستگاه های مختلف fuji , panasonic .mirae ,simens ...
کار کرده ام و در حال حاضر مدیر سالن برد شرکت هستم حالا با توجه به تحصیلات و تجربه من چه فرصت شغلی برای من پیش بینی میکنید
azadhamed7@gmail.com
پاسخ
تشکر کنندگان: alireza51
سلام

من مهندس برق قدرت هستم با حدود 7 سال تجربه کاری که حدود ۴سال از آن در ضمینه مونتاژ برد smd با دستگاه های مختلف fuji , panasonic .mirae ,simens ...
کار کرده ام و در حال حاضر مدیر سالن برد شرکت هستم حالا با توجه به تحصیلات و تجربه من چه فرصت شغلی برای من پیش بینی میکنید من به تازگی متاهل شده ام و برنده لاتاری 2016 میباشم
azadhamed7@gmail.com
پاسخ
تشکر کنندگان: alireza51
دوستان سلام من الکترونیک دانشگاه ازاد خوندم بیست سال پیش فارغ التحصیل شدم در این فاصله تدریس الکترونیک هنرستان می کردم همچنان به الکترونیک علاقه مندم مخصوصا میکروکنترلر و Plc و با انها در حد اموزش و پروژه های دانش اموزی اشنا هستم به نظر با تجربه ها ایا من اومدم اونجا اصلا اعلام کنم که لیسانس دارم با توجه به اینکته از مباحث تیوری مدتهاست دور بودم مثل ریاضی مهندسی یا درسهایی مثل ماشین ها یا تکنیک پالس و...که این موضوع من را از امتحان می ترسونه یا برم یه دوره دو ساله کالج با استفاده از بورسیه بگذرونم تا تو رشته مورد علاقه ام بتونم کار کنم؟
پاسخ
تشکر کنندگان: alireza51
(2015-07-13 ساعت 16:39)javaherishoar@yahoo.com نوشته:  دوستان سلام من الکترونیک دانشگاه ازاد خوندم بیست سال پیش فارغ التحصیل شدم در این فاصله تدریس الکترونیک هنرستان می کردم همچنان به الکترونیک علاقه مندم مخصوصا میکروکنترلر و Plc و با انها در حد اموزش و پروژه های دانش اموزی اشنا هستم به نظر با تجربه ها ایا من اومدم اونجا اصلا اعلام کنم که لیسانس دارم با توجه به اینکته از مباحث تیوری مدتهاست دور بودم مثل ریاضی مهندسی یا درسهایی مثل ماشین ها یا تکنیک پالس و...که این موضوع من را از امتحان می ترسونه یا برم یه دوره دو ساله کالج با استفاده از بورسیه بگذرونم تا تو رشته مورد علاقه ام بتونم کار کنم؟

سلام دوست من
بر اساس تجربه من، برای کسانی که تو رشته برق تحصیل یا کار کردن، پیدا کردن کار مرتبط چندان آسون نیست چون مدرک غیر آمریکایی دارن هرچند فکر میکنم تجربه کاری براشون مهمتر از مدرک باشه.
اگه به پستهای قبلی من مراجعه کنین در مورد معادل سازی مدارک دانشگاهی هم به طور مفصل توضیح دادم و خودم این پروسه رو طی کردم.
شاد باشین.
پاسخ
تشکر کنندگان: NGNJ ، alireza51
سلام به همه دوستان برقی
از همه کسایی که تو آمریکا هستن و یا اطلاعاتی در مورد سوالم دارن راهنمایی میخواستم
من لاتاری برنده شدم ولی تو انتخاب شهر موندم لطفا با توجه به رشته بنده منو راهنمایی کنید
من فوق لیسانس برق گرایش مخابرات سیستم دارم.
ممنون میشم شهرهای که با توجه به گرایشم میتونم در آینده شغل پیدا کنم به معرفی بکنین.
پاسخ
تشکر کنندگان: alireza51
(2015-07-31 ساعت 21:07)amir2016 نوشته:  سلام به همه دوستان برقی
از همه کسایی که تو آمریکا هستن و یا اطلاعاتی در مورد سوالم دارن راهنمایی میخواستم
من لاتاری برنده شدم ولی تو انتخاب شهر موندم لطفا با توجه به رشته بنده منو راهنمایی کنید
من فوق لیسانس برق گرایش مخابرات سیستم دارم.
ممنون میشم شهرهای که با توجه به گرایشم میتونم در آینده شغل پیدا کنم به معرفی بکنین.

سلام دوست من
تبریک بابت قبولی.
قبلش یه توصیه براتون دارم و اونم اینه که تا زمانی که ویزاتونو نگرفتین هیچ تغییری تو زندگیتون ندین و فقط آماده تغییر باشین.
گرایش من با شما متفاوته و در زمینه گرایش شما اطلاعاتی ندارم اما میدونم که واسه همه رشته های برق تو کل امریکا به راحتی کار پیدا میشه.
توصیه دیگه ام اینه که تا زمان اومدن حسابی در این زمینه تحقیق کنین و تو سایت های کاریابی مثل careerbuilder، monster و ... آگهی های کارهای مرتبط رو بررسی کنین.
در ضمن تو انتخاب شهر فاکتورهای زیادی موثرن مثل هزینه زندگی، آب و هوا و ...
همه این فاکتورها رو در کنار هم بررسی کنین. تنها کسی که میتونه انتخاب صحیح رو انجام بده خودتون هستین. البته نظر دوستان قدیمی تر که شرایط مشابه شما رو دارن و تو امریکا زندگی میکنن هم میتونه کمک زیادی بکنه.
شاد باشین.
پاسخ
تشکر کنندگان: hosseinkht ، alireza51




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان