کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
راهنمای خرید چمدان (Luggage, Baggage)
How to buy a suitable Luggage And/Or Baggage?



این نوشتار شامل موارد ذیل میشود: مواردی که هنگام خرید یک چمدان در نظر داشت، حدود قیمت ها، برند های معروف، مراکز خرید.
این متن شامل این ها نـمیشود: معرفی بک فروشگاه یا یک مدل خاص، جامعیت و ادعای دایره المعارف بودن! و الخ...


قبل از شروع توضیحات و اظهار تجربیات باید به نکته توجه داد که هدف از خرید خود را مشخص و با سایت ایرلاین خود چک کنید. اظهار نظر آژانس ها را تنها نقطه ی اتکای قرار نداده و به آن اکتفا نکیند. فراموش نکیند که در صورتی که شما را در فرودگاه جریمه کردند، مسئولان آژانس هیچگونه مسئولیتی ندارند و این شما هستید که دچار خسارت مالی یا احتمالا روانی خواهید شد.


هدف خرید:
منظور از هدف خرید آن است که ببنید شما چه تعداد، حجم و وزن بار را به قسمت بار هواپیما و چه مقدار را داخل کابین میتوانید ببرید. ضمن اینکه حداکثر با پرداخت جریمه اضافی بار، سقف وزن یا حجم چه میزان است. به عنوان مثال Turkish برای هر مسافر قسمت Economy 2عدد چمدان 23 کیلوگرمی برای قسمت بار هواپیما و یک baggage 8 کیلوگرمی برای داخل کابین در نظر گرفته است با این شرط که به ازای هر کیلو اضافه بار، X دلار جریمه میکنه و با احتساب این جریمه، میزان وزن هر یک از چمدان های قسمت بار شما نباید از 32 کیلو تجاوز کند.
پس از شما 23-32=9 KG اضافه بار میگیره و در صورت تجاوز از این 32KG بار شما را حمل نخواهد کرد; حتی با اعلام رضایت شما نسبت به پرداخت جریمه بیشتر!


فرق Luggage و Baggage (Hand Luggage) را درک کنیم:
در اصطلاح، Luggage به چمدانی که به قسمت بار هواپیما سپرده میشود گفته میشود و Baggage به باری که همراه مسافر به داخل کابین برده خواهد شد.
انواع Baggage و Luggage :
از نظر تعداد چرخ ها: دو چرخ، چهار چرخ
مزایای دو چرخ: احتمال کمتر شکسته شدن چرخ ها در حمل و نقل هوایی و زمینی- توانایی کشیده شده به پشت یا جلوی مسافر جهت حرکت در مسیر های باریک.
معایب: تحمل وزن بیشتر و تسهیم وزن چمدان روی دو چرخ بجای 4چرخ- حجم کتر به نسبت 4چرخه ها.
از نظر جنس بدنه: Hard – Soft
Hard ها از طرفدار های کمتری برخوردار هستند و عموما افرادی که جنس هایی با ارزش و شکستنی حمل میکنند از خریداران این دسته هستند. جنس آنها مثل جنس کیفهای سامسمونت مرسوم در ایران است و تحمل فشار زیاد خواهند شکست.
Soft: از جنس های برزنتی }و چند اسم علمی دیگه ای که الان یادم نمیاد{ استفاده میکنند. غالبا ادعای ضد آب بودن (Waterproof) و ضد اشتعال و ضد خراشیدگی و ضد نخ کش شدن در این نوع جنس ادعای عام است.


مراکز خرید:
مراکز خرید چمدان را میتوان به ترتیب اولیت به چند دسته تقسیم کرد. 1-منوچهری 2-بازار بزرگ تهران 3-میدان انقلاب و حومه 4-مراکز خرید بزرگ مثل میلاد نور، تندیس و ...


مارک ها و برند ها و قیمتها:
برخی از برند هایی که در باز منوچهری دیدم اینها هستند:
Samsonite – Eminent – sphere – Pier Cardin – Delsey – Leaves King – Track و ...

Samsonite: برندی مشهور و با قدمت که بدلیل امریکایی الاصل بودن و تحریم شدن، تعداد کمی در بازار یافت میشود و عموما قیمت هایشان حدود 200 هزار تومان است. ضمنا دیگر وارد نمیشود و به همان نسبت هم خدمات کمتری برای تعمیر و لئازم یدکی .... وجود دارد.

Delsey: همچون مورد فوق، از برند های مشهور و دارای تنوع بالایی است. لیکن قیمت های آن هم از 100 تا 320 تومان متغیر است. اما این تفاوت که همچنان وارد و توزیع میشود. ضمنا تنوع رنگ و طرح بسیار بالایی دارد.
Eminent: تنوع 4 الی6 مدلی در بازار دارد. قیمت های متعادل تر از حدود 80 الی 130 هزار تومان دارد. طرح های جالب و جدید و رنگ های متنوع (هر طرح، رنگبندی متنوعی دارد)

Pier Cardin: حدود2-3 مدل در بازار دیده شد که تقریبا از90 تا 120 هزار تومان قیمت داشت.

Sphere: حدود 3 الی5 طرح در بازار مشاهده شد. قیمتهایی پایینتر از دو مورد فوق دارد اما در مقایسه با زیبایی دو مورد فوق در ردیف های انتهایی قرار میگیرد.

Leaves King و Track: از مدل های کمتر مطرح شده و دارای کمترین تنوع اند. قیمتهایشان حدود 60 الی 90 است.


 فراموش نکنید که قیمت ها بعضا چونه خورده و تعدادی هم غیر چونه خورده است.
قیمت هایی که فروشندگان ادعا میکنند تا 30 هزار تومن امکان کاهش قیمت دارد. ضمنا حضرت عباس و فاطمه زهرا در آن حوالی آنتن نمیدهد. پس باور نکنید. 


بررسی مشخصات فنی قبل از خرید:
بعد از هر سوال که شما از فروشنده خواهید پرسید، بلافصله نوار صوتی که هر روز شاید هزاران بار replay میشود را بدون توجه به سوال شما play خواهند کرد. بنابراین وقت خود را تلف نکنبد و به وارسی دقیق چمدانتان بپردازید.
اغلب فروشنده ها از نبود آنتن دهی خوب بعضی از اسامی مقدس(ه) سوء استفاده کرده و هرچی اسم پیغمبر و معصوم است رو جلویتان به رختان میکشند و در آخر دسته چمدان را گرفته و محکم میکوبند زمین که نشان دهند با این چمدان شما میتونید از بالایِ دره هایِ رودخانهِ سدِ کرج بپرید!
اما شما نگران چمدان نباشید که چه خوب شد نشکست هاااا.... یا در تحسین چمدان بر نیایید که قیمت را با این کارتان مقطوع میکنید. فقط و فقط نگران گوشهایتان باشید که از سر و صدای برآمده دارند آسیب شدید میبینند!
یک قدم تا انتخاب:
در انتخاب یک چمدان، قبل از هر حرفی باید سراغ موارد زیر بروید:
- چرخ ها
- دستگیره کشنده
- دستگیره متصل به بدنه
- حجم
- اندازه های طول، عرض و ارتفاع
- قفل ها، زیپ و دسته زیپ ها و دوخت
- رنگ و طرح
- عاج های زیرین و پهلو
- بدنه (انعطاف پذیر)
چرخ ها ترجیحا باید حداقل بیرون آمدگی را از بدنه داشته باشند که در هنگام ضربه های از بغل، یا عمودی از جا در نیاییند یا ankle آن نشکند.
چرخ های ترجیحا باید این شکلی باشند ll==*===*==ll نه این شکلی: ll*======*ll. یعنی هرچی از لبه بدنه چمدان فاصله دار تر باشند از استحکام بالاتری برخوردارند.
-->

دستگیره کشنده معمولا از دوجنس ساخته میشود:1- استیل 2-آلمینیوم. جنس استیل بهتر از آلمینیوم است چراکه احتمال خم شدن یا شکسته شدنش به مراتب کمتر است. توجه داشته باشید که برای افزایش کیفیت و ایمنی دسته کشنده اغلب باید در داخل چمدان کار شده باشد نه بیرون آن. یعنی اگه شما درب چمدان را باز نمودید، در کف چمدان دو ستون برآمده را لمس کنید. اینکار باعث در نرفتن دسته هنگام کشیدن و تحمل نمودن وزن های سنگین در دست انداز ها میباشد.

دسته متصل به بدنه باید از کمترین برآمدگی برخوردارد باشد چرا که هنگام جاسازی کردن و کشیده شدن و جابجایی به سایر چمدان ها ساییده و از اطراف ضربه خواهد خورد. اگر برآمده باشد، از جا کنده میشود هرچند با هزاران پرچ و چسب چسبانده باشند! بهترین این نوع، دسته هایی کار شده در زیر یک کاور است که قسمت برآمده آن داخل بدنه است، نه بیرون آن.
-->

اغلب برای پرواز ها از سایز 29اینجی استفاده میکنند. حجم چمدان و وسایل خود را مطابقت دهید و به نسبت آن چمدان بخرید. چمدان هرچقدر هم رضازاده باشد، باز هم در صورتی که خالی باشد، خواهد شکست. پس یا چمدان با حجم متناسب با نیازتان بخرید یا وسایل غیر اضافی را هم بچپانید داخل آن که پر باشد و فشار روی دوخت بدنه نیوفتد!

به سایت ایرلاین و connectionهاتون مراجعه کنید و اندازه های مجاز را بدست آورید. با وجودی که اغلب چمدان ها استاندارد هستند. اما در آمارگیری من چند مورد مغایر مشاهده شد. پس برای خرید چمدان با خودتان متر ببرید و چمدان را متر کنید تا مطمئن شوید. خانواده ی چمدان هایی که به درد کار ما که با هواپیما های بین المللی میریم، میخوره معمولا با نام مستعار "جمع طول عرض ارتفاع کمتراز=158cm" در بازار شناخته میشوند.

عمومی است که روی چمدان هایی که قفل TSA ندارد، یک قفل به عنوان اشانتیون میدهند. پس از قطعیت در تمام موارد نسبت به تست نمودن قفل امتحان کنید تا خراب قالبتان نکنند! هرچقدر تعداد دوخت بیشتر باشد، نسبت به پارچه های یک تکه از مطلوبیت بالاتری برخوردارند. زیپ های درشت دانه نیز نسبت به زیپهای کوچک مطلوب ترند. در انتخاب دسته زیپ ها توجه لازم رو مبذول بفرمایید.ضد زنگ بودن، احتمال کنده شدن، راحت باز و بسته شدن و خوش دست بودن از دیگر نکات کنکوری این فصل است.

رنگ و طرح سلیقه ای است. فقط به تعداد جیب های جلو عقب چمدان توجه مکفی داشته باشید چرا که اغلب اوقات نیاز به چیزی دارید که در انتهای جیب قرار دارد. عمق جیب های چمدان باید معقول باشد. به نظر من تعدد جیب های فرعی به حجم آن برتری دارد. رنگ را برگزینید که هنگام گذاشتن تمام چمدان های یک پرواز روی نقاله انتقال چمدان ها به راحتی قابل شناسایی باشد تا کسی چمدان شما و شما چمدان کسی را به اشتباه بر ندارید. معمولا رنگ های تیره مثل مشکی به میزان فت و فراوان موجود است. لطفا شما دامن نزنید!

عاج هایی زیر چمدان و در کنار چرخ ها تعبیه شده که هم برای عدم تماس مستقیم بدنه با زمین(خیس) است و هم برای ضربه گیر شدن و جلوگیری از وارد شدن ضربه مستقیم به چرخ هاست.
عاج هایی شاخ مانند مطلوب نیستند. چرا که در مقابله با ضربه های طرفین و ساییده شدن یا کنده میشوند یا همراه با پوست چمدانتان کنده یا نیم پاره میشوند. مثل: /\ /\ /\
-->
عاج هایی مطلوب است که به صورت خطی باشد. مثل: ====_-_====

در بعضی گونه های چمدان زیپی برای اضافه نمودن فضای داخلی چمدان وجود دارد که با نام expand zip یا زیپ افزایش حجم در مکالمه شناخته شده است. معمولا این زیپ ها به ارتفاع چمدان 7 الی 15 cm اضافه میکنند.

اغلب چمدان های soft حاضر در بازار منعطف اند. عموما بدنه ای که در طول است را برای تست از ارتفاع خم کنید. عموما با نام فنری شناخته میشوند.

هرچند ضمانتنامه و فاکتور در ایران کاربردی به صفر میل شده دارد با این وجود فراموش نشود که فاکتور، برگه ضمانتنامه و کارت فروشگاه ... از فروشنده گرفته شود.



این هم چمدانی که من خودم خریدم; اطلاعات مقایسه ای و تطبیقی اش رو هم زیرش نوشتم:

--> --> -->
برند: Eminent

طول، عرض وارتفاع: 50*40*75

- چرخ ها: دو چرخ اسکیتی
- دستگیره کشنده: دارد- استیل
- دستگیره متصل به بدنه: دارد
- حجم: 29 اینج
- قفل ها، زیپ و دوخت: TSAندارد(اشانتیونTSA دارد)-زیپ درشت خوش دست- دوخت قوی و چندین تکه
- رنگ و طرح: آبی-طلایی-مشکی-قهوه ای سوخته- قرمز
- عاج های زیرین و پهلو: خطی
- بدنه (انعطاف پذیر): دارد
- زیپ expand: دارد

قیمت اولیه فروشگاه محل خرید: 110 هزار تومان
قیمت خرید: 85 هزار تومان

***

این متن حاصل تجربیات شهودی نویسنده بوده و بدیهی است مفروضات ذهنی وی در این نگاشته، تاثیر داشته. تمامی مشکلات و حوادث احتمالی که رخ خواهد داد به هیچ نحو متوجه نویسنده نخواهد شد.
لطفا به منظور تهیه یک راهنمای خرید جامه دان و چمدان مناسب، از نقطه نظرات و تجربیات خود دریغ نفرمایید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این نوشته متعلق به شخصیت حقیقی meweadl میباشد.
Copyright © 2009-2010 for Real character of “meweadl”, All Rights Reserved.
راهنمای خرید چمدان

10AS6000
قبولی:May 24, 09
کنسول:Ankara
ارسال فرم اول:June08,09
کارنت:Sep.09
نامه دوم:Oct1709
مصاحبه:Nov.09
کلیرBig Grinec.09
هزینه:3.800$-یکنفر

We The People
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، admin ، seravin ، سارا کوچولو ، megaholding ، laili ، یه مهاجر ، Spiritual ، Hossein81 ، payman R ، reza22 ، ساسان ، kavoshgarnet ، gmah ، star4631 ، N.D ، farzad24 ، sam_hash ، summery_armin ، sami123 ، homeless ، hasti_banoo ، kianoush ، Farshid22 ، sh-b ، amirkh74 ، R.F ، Jav3 ، sepehr_sp ، mina_s ، samouei ، bahram_fadakar ، frozen mind ، dr4mir ، Shahryar ، MANCHESTER UNITED ، User ، online27H ، pefa ، maxsupermax ، Amirreza ، هموطن ، mary joon ، mavarfan ، new king ، babak2010 ، yas ، shaan ، aadine ، indmehdi ، پرستو ، melika64 ، javan134 ، success ، Iman-gta ، b!ta ، f.khorasani ، farzad-it ، mohsen mirzaei ، sorena ، shabeyalda ، mh_hshk ، sepinod ، alirezagh ، Goodie ، saied-k ، SANI HAGHIGHI ، maryam58 ، SallyD ، nimar123 ، a.behzadi ، الی الی ، azin_sh ، Lucky Luke ، MPU ، majidusa01 ، Seattle2015 ، cmbt ، hoda2012 ، Linspire ، SH1A2R3 ، sasan_rock ، maz1359 ، mohammad.maleki ، smmyp ، علیرضا م ، schaghayegh ، Emad_L ، panteha ، tiba ، Danoosh ، Lanjearsz ، h4di ، farshid.ok1 ، bayat_r ، پروا ، dreamer60 ، Blaze ، parsush ، اليس ، kasrafo ، ارکیده ، ستاره سلمانزاده ، kiaaa ، peyman1355 ، ابی هانی ، fire dragon ، afshin06 ، nooshshahnar ، سانازی ، سمانه777 ، مرآت74 ، rrrraaaazzzz ، wolfskin ، soheila_chem ، mhy_1985 ، mooj ، رزا ، اسمان ابی ، valencia ، kouroshd ، godot ، amiraryan ، عشق رفتن ، ghafari88 ، hushmandco ، naarestan ، pv-n ، paral ، mirzamemar ، soruosh ، amir0_0amir ، گل نهال ، amairmonre ، javadi436 ، اریوبرزن ، amiz.abdollah ، behfaza ، M@hdi ، حامی ، san.b ، azadeh2014 ، PIANIST ، mhb161 ، Rock ، دخترمهربون ، hamidrezapir1 ، reza_top60 ، exxedus ، azifa ، قصه گو ، m_yek ، زری وحدتی ، حاجی واشنگتن ، مریم فتوحی ، امین 13 ، جهان20 ، msar ، saeid-elisa ، t_arian_n ، ed2008 ، p00ya2001 ، ho_tasha ، گذری ، Ebi354 ، gama ، Amir.AA ، wilson ، samix ، caprice ، Mirhosseini ، behrooz.el ، KORYO ، Bald Eagle
برای روشن‌تر شدن مطلب دو نکته اضافه می‌کنم:

۱) زدن قفل به چمدان ممنوع است مگر قفل‌هایی که مورد تایید TSA (اداره امنیت حمل و نقل) هستند. مسئولین امنیتی بخش بار فرودگاه این نوع قفل را می‌توانند بدون شکستن باز کنند (در مواردی که به چمدان مشکوک باشند) اما در مورد سایر قفل‌ها، نسبت به شکستن آن اقدام خواهند کرد.

۲) بعضی از ساک‌ها که اصطلاحاً به آن‌ها laptop-friendly یا checkpoint-friendly می‌گویند به شکلی طراحی شده‌اند که بخشی که لپ تاپ در آن قرار دارد به سادگی از بقیه ساک جدا می‌شود. این بخش فاقد زیپ یا هر چیز دیگری است که از نظر موقعیت با لپ‌تاپ همپوشانی داشته باشد؛ در نتیجه، می‌شود لپ‌تاپ را از آن خارج نکرد و داخل دستگاه اشعه ایکس فرستاد. در مورد سایر انواع ساک و چمدان، لپ‌تاپ باید خارج شود و جداگانه وارد دستگاه اشعه ایکس شود.
پاسخ
در مورد کیفهای لپ تاپها فکر میکنم گاهی سلیقه ای عمل می کنن چون به من بغضی وقتا گفتن که حتی از درون این ساکها هم درش بیارم!!!!!Sad

در مورد قفل هم بنظرم چمدونای جدید امنیت خوبی داره و قفل خودش کفایت میکنه .من خودم همیشه همون قفل چمدون رو میزنم و بس ولی فکر میکردم که برای باز کردن این قفلها هم ممکنه فرودگاه ها ناچار به شکستن هستن که با توضیح حجت عزیز متوجه شدم که قفلهای استاندارد رو براحتی میتونن باز کنن
چمدونای برزنتی اگرچه اغلب از چمدونای پلاستیکی سبکتر هستن و این به شما امکان اینو میده که بار بیشتری بتونین داخلش بذارین اما برای کسانی که زیاد سفر می کنن اصلا مناسب نیست این چمدونا براحتی قسمتهای قفل و دسته و........در اثر افتادن از یه ارتفاع کوچیک اسیب میبینه.

چمدونائی هم که از جنس پلاستیک فشرده هستن انواع و اقسام مختلف داره.من اولین چمدونی که تو ایران گرفتم یادمه بهترین مارک موجود در ایران و گرونترین بود اما دو تا سفر بیشتر دووم نیاورد و بدنه اش شکست

یه چمدون تو فنلاند گرفتم حدود 500 تومن و فوق العاده ست

با توجه به تجربه ام اگه دسترسی برای خرید چمدونای مقاوم ندارین(چون من تو ایران پرس و جو کردم و چمدون شبیه خودم اصلا وارد نمیشه فروشنده ها میگفتن چون قیمت بالاست خیلی مشتری نداره!!!) دو تا چمدون متوسط بگیرین خیلی بهتر از یه چمدون بزرگه چون چمدونای بزرگ حملشون سختره و کارگرا دقت کمتری می کنن.طبق مشاهداتم تو فرودگاه ها بیشتر چمدونای بزرگ بودن که اسیب دیدن!
پاسخ
از دوستانی که از ایران و از طریق klm ( یا سایر خطوط هوایی ) به لس آنجلس پرواز داشتند می خواستم سوال کنم که باری که می تونیم همراهمون داخل هواپیما ببریم حداکثر چه وزن و چه ابعادی می تونه داشته باشه؟

روی بعضی چمدونهای business معتبر ( مثلا سامسونت) موقع خرید تگی رو می بینید که نوشته شده cabin case . اما شنیدم klm رو این زمینه حساس تره و ابعاد و وزن کمتری رو نسبت به سایر خطوط، مجاز می دونه.

ممکنه تجربیاتتون رو در این مورد بفرمایید؟
پاسخ
تشکر کنندگان: SH1A2R3 ، panteha ، kiaaa ، peyman1355 ، hushmandco ، سمانه777 ، زری وحدتی ، msar ، t_arian_n
(2010-03-17 ساعت 08:15)behroozm نوشته:  دوست عزیز ، ما هم بلیط ترکیش گرفتیم ، دفتر ترکیش استانبول به ما گفت هر نفر مجازه 2تا 23 کیلو ببره البته فقط پرواز ترکیش و در مورد پرواز داخلی گفت مربوط به ما نمی شه... ممکنه بفرمایید اونجا چطوری می تونند اضافه بار بگیرند؟ مگه ما بارها رو تو مقصد نهایی تحویل نمی گیریم؟ و اینکه کی مسئول چمدانهای ما تو آمریکاست؟ ترکیش یا شرکتی که پرواز داخلی باهاشه؟
اگر سفر داخلی توی همون بلیط سفر بین‌المللی قید شده باشه خود به خود چمدون رو ترانسفر می‌کنن و در مقصد نهایی تحویل می‌گیرید. در غیر این صورت، مسئولیت تحویل گرفتنش از پرواز خارجی و دادنش به پرواز داخلی با خودتون خواهد بود.

پروازهای داخلی در آمریکا تنوع دارن. بعضی شرکت‌ها فقط یک carry-on برای داخل هواپیما قبول می‌کنن و برای هر چمدونی که بره تو بار پول می‌گیرن. بعضی‌ها هم یک چمدون رو رایگان می‌گیرن اما تعداد این گروه دوم خیلی کمه.

در جواب قسمت آخر باید بگم بستگی داره که کی گمشون کنه! اگر پرواز داخلی بلیط جداست و خودتون باید چمدون رو از ترکیش بگیرید و به داخلی بدید، جواب واضح خواهد بود! اگر ترکیش کم داد اون مسئوله، اگر ترکیش درست داد و داخلی کم رسوند اون مسئوله.

(2010-03-17 ساعت 10:38)hasti_banoo نوشته:  از دوستانی که از ایران و از طریق klm ( یا سایر خطوط هوایی ) به لس آنجلس پرواز داشتند می خواستم سوال کنم که باری که می تونیم همراهمون داخل هواپیما ببریم حداکثر چه وزن و چه ابعادی می تونه داشته باشه؟

روی بعضی چمدونهای business معتبر ( مثلا سامسونت) موقع خرید تگی رو می بینید که نوشته شده cabin case . اما شنیدم klm رو این زمینه حساس تره و ابعاد و وزن کمتری رو نسبت به سایر خطوط، مجاز می دونه.

ممکنه تجربیاتتون رو در این مورد بفرمایید؟

در مورد چمدونی که می‌ره توی بار، قوانینشون این‌جا اومده و لطفاً توجه به تغییر قوانین داشته باشید! بلیط‌هایی که از ۲۸ مارس به بعد صادر بشه مشمول قوانین جدید (محدویت به یک چمدون ۲۳ کیلویی مستقل از مبدا و مقصد) می‌شن.

در مورد carry-on که با خودتون داخل کابین می‌برید هم قوانینشون اینه و ابعاد ۵۵×۲۵×۳۵ سانتی‌متر رو قبول دارن که به نظر من مثل بقیه هواپیمایی‌ها هستش.
پاسخ
تشکر کنندگان: kavoshgarnet ، hasti_banoo ، hoda2012 ، SH1A2R3 ، kiaaa ، peyman1355 ، سمانه777 ، behfaza ، Rock ، msar ، t_arian_n ، caprice ، Bald Eagle
اخیرا چمدانهای دو زیپه هم به بازار آمده. یعنی دو زیپ روی هم. این باعث میشه استحکام زیپ بالا بره.
در عین حال دزدی از محتویات چمدان هم کمتر میشه چون اگر یک زیپه باشه به راحتی با ضربه خودکار یا کلید بر روی زیپ، از هم باز میشه و دزدی محتویات چمدان امکانپذیر میشه.

چرخها بهتره اسکیتی و بلبرینگی باشه.

دیروز از خیابان منوچهری تهران چمدان با مارک Antler خریدم. قیمتی که روش زده بود 265000 تومن بود اما به قیمت 200000 تومن خریدم. سه روز پیش همین چمدان را در بندر عباس 285000 تومن قیمت زده بودن و فقط 10000 تومن تخفیف می دادن.

این عکس تا حدودی به چمدونی که خریدم شبیهه ولی چمدون من بهتر از اینه و دقیقا همینو در بندرعباس می دادن 285000 تومن!
[عکس: 16414-40773.jpg]

نکته قابل توجه اینه که به وزن چمدان خالی که در کاتالوگ همراه اون نوشته شده توجه نکنین. در کاتالوگ همین چمدانی که خریدم نوشته بود 4.5 کیلوگرم، اما ترازوی دیجیتالی نشون می داد 6.4 کیلوگرم!
[en] PD: Jan. 6, 2001
Visa: July 2012
F4
[/en]
پاسخ
به این سایت یه سری بزنین اطلاعات جالبی ازش میشه بدست آورد:
http://www.luggageonline.com
2012AS59XXX
سفارت: ابوظبی
وقت مصاحبه: July-08-2012
دریافت ویزا: July-08-2012 (یک ضرب)
ورود به آمریکا: Nov-01-2012
پاسخ
من با چمدانی که قبلا گفتم خریدم کلاه گشادی سرم رفت: چمدان طبق بروشور مرده شورش باید 4.5 کیلو باشه ولی 6 کیلو و 400 گرمه.

حالا به سرم زده یکی از چمدانها رو با خودم نبرم و از یک کارتن مقوایی مقاوم با همون ابعاد استفاده کنم!! Smile فوقش میدم توی فرودگاه نایلون پیچش هم بکنن تا چیزیش نشه. اینطوری مطمئنم می تونم 6 کیلو بار بیشتر ببرم.

آیا کسی تجربه داره که چنین چیزی ممکنه یا نه؟
[en] PD: Jan. 6, 2001
Visa: July 2012
F4
[/en]
پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، hoda2012 ، SH1A2R3 ، anikoo ، panteha ، Blaze ، kiaaa ، peyman1355 ، سمانه777 ، behfaza ، زری وحدتی ، msar ، t_arian_n ، KORYO
(2012-03-27 ساعت 09:30)frozen mind نوشته:  من با چمدانی که قبلا گفتم خریدم کلاه گشادی سرم رفت: چمدان طبق بروشور مرده شورش باید 4.5 کیلو باشه ولی 6 کیلو و 400 گرمه.

حالا به سرم زده یکی از چمدانها رو با خودم نبرم و از یک کارتن مقوایی مقاوم با همون ابعاد استفاده کنم!! Smile فوقش میدم توی فرودگاه نایلون پیچش هم بکنن تا چیزیش نشه. اینطوری مطمئنم می تونم 6 کیلو بار بیشتر ببرم.

آیا کسی تجربه داره که چنین چیزی ممکنه یا نه؟

من یه دوچرخه رو توی یه کارتن بردم و کنارش هم کلی وسایل گذاشتم و توی فرودگاه نوار دورش پیچیدم و توی فرودگاه لس آنجلس هم صحیح و سالم تحویل گرفتمش.
سیدعلی سپهر
مدیر ارشد مهاجرسرا و مدیرعامل شرکت پاریز تراول
۰۹۱۲۱۲۵۳۵۵۷


هر آنچه در مورد لاتاری بايد بدانيد.
https://telegram.me/pariztravel
پاسخ
(2012-03-27 ساعت 09:30)frozen mind نوشته:  من با چمدانی که قبلا گفتم خریدم کلاه گشادی سرم رفت: چمدان طبق بروشور مرده شورش باید 4.5 کیلو باشه ولی 6 کیلو و 400 گرمه.

حالا به سرم زده یکی از چمدانها رو با خودم نبرم و از یک کارتن مقوایی مقاوم با همون ابعاد استفاده کنم!! Smile فوقش میدم توی فرودگاه نایلون پیچش هم بکنن تا چیزیش نشه. اینطوری مطمئنم می تونم 6 کیلو بار بیشتر ببرم.

آیا کسی تجربه داره که چنین چیزی ممکنه یا نه؟

داشتم کل پست را می خوندم ببینم مطلب علمی و جدیه یا جا داره یه کم ازین کلک های ایرانی هم حرف زد ؟ Big Grin
ما 3 تا آدم می تونستیم 6 تا چمدون بیاریم. 3 تا چمدان خریدیم هر کدوم حدود 100 تومان .وقتی بحث وزنش میشد قیمتها می رفت رو 300 بعدشم احساس می کردی ساک خرید برداشتی! خلاصه اینکه ما هم کارتن خریدیم دقیقا با ابعادی که تو سایت امارات گفته بود. قکر کنم 250 گرم شد کلا. توشم محض احتیاط یه چیزی گذاشتیم که ایران می گقتن بقچه زیپ دار( می دونین که کدومه؟) که اگه کارتن وا رفت لوازم ولو نشه وسط کار. اولا به قول شما 6 کیلو بار بیشتر به ازای هر چمدون اوردیم. بعدشم دیگه مجبور نشدیم با بدبختی چمدون ها رو انبار کنیم و کلی جا بگیره. خیالمون هم از ابعاد راحت بود. هیچ مشکلی هم پیش نیومد.
پاسخ
(2012-03-28 ساعت 04:03)shahrzad_a نوشته:  داشتم کل پست را می خوندم ببینم مطلب علمی و جدیه یا جا داره یه کم ازین کلک های ایرانی هم حرف زد ؟ Big Grin
ما 3 تا آدم می تونستیم 6 تا چمدون بیاریم. 3 تا چمدان خریدیم هر کدوم حدود 100 تومان .وقتی بحث وزنش میشد قیمتها می رفت رو 300 بعدشم احساس می کردی ساک خرید برداشتی! خلاصه اینکه ما هم کارتن خریدیم دقیقا با ابعادی که تو سایت امارات گفته بود. قکر کنم 250 گرم شد کلا. توشم محض احتیاط یه چیزی گذاشتیم که ایران می گفتن بقچه زیپ دار( می دونین که کدومه؟) که اگه کارتن وا رفت لوازم ولو نشه وسط کار. اولا به قول شما 6 کیلو بار بیشتر به ازای هر چمدون اوردیم. بعدشم دیگه مجبور نشدیم با بدبختی چمدون ها رو انبار کنیم و کلی جا بگیره. خیالمون هم از ابعاد راحت بود. هیچ مشکلی هم پیش نیومد.
مرسی شهرزاد عزیز که بعد از غیبت طولانی اومدی یه حرف حساب زدی! Smile

- اگه اون چمدونی که عکسشو در دو پست بالایی گذاشتمو از نزدیک ببینی دقیقا فکر می کنی ساک خریده، از بس که پرپریه!
- بقچه زیپ دارو متوجه شدم چیه. جنسش هم از همین گونی های نایلونیه. ایده خیلی خوبیه!
- اتفاقا یکی از دغدغه ها و بحث های ما توی خونه همین بود که بعدا این چمدونا رو کجا می خوایم بذاریم؟!! این چیزی بود که موقع خرید فکرشو نکرده بودم و کسی هم اینجا نگفت. خودمون هم بعد از خرید متوجه شدیم چون همین الآن نصف اتاقو گرفته! Smile
[en] PD: Jan. 6, 2001
Visa: July 2012
F4
[/en]
پاسخ
(2012-03-28 ساعت 04:03)shahrzad_a نوشته:  
(2012-03-27 ساعت 09:30)frozen mind نوشته:  من با چمدانی که قبلا گفتم خریدم کلاه گشادی سرم رفت...............
داشتم کل پست را می خوندم ببینم مطلب علمی و جدیه یا جا داره یه کم ازین کلک های ایرانی هم حرف زد ؟ Big Grin
خلاصه اینکه ما هم کارتن خریدیم دقیقا با ابعادی که تو سایت امارات گفته بود. قکر کنم 250 گرم شد کلا. توشم محض احتیاط یه چیزی گذاشتیم که ایران می گقتن بقچه زیپ دار( می دونین که کدومه؟) که اگه کارتن وا رفت لوازم ولو نشه وسط کار. اولا به قول شما 6 کیلو بار بیشتر به ازای هر چمدون اوردیم. بعدشم دیگه مجبور نشدیم با بدبختی چمدون ها رو انبار کنیم و کلی جا بگیره. خیالمون هم از ابعاد راحت بود. هیچ مشکلی هم پیش نیومد.

واسه حفاظت از وسایل شکستنی توی این روش " نایلون حبابدار " رو فراموش نکنین
[عکس: 280913_ms.jpg]
2012AS59XXX
سفارت: ابوظبی
وقت مصاحبه: July-08-2012
دریافت ویزا: July-08-2012 (یک ضرب)
ورود به آمریکا: Nov-01-2012
پاسخ
(2012-03-28 ساعت 04:03)shahrzad_a نوشته:  
(2012-03-27 ساعت 09:30)frozen mind نوشته:  من با چمدانی که قبلا گفتم خریدم کلاه گشادی سرم رفت: چمدان طبق بروشور مرده شورش باید 4.5 کیلو باشه ولی 6 کیلو و 400 گرمه.
...
خلاصه اینکه ما هم کارتن خریدیم دقیقا با ابعادی که تو سایت امارات گفته بود. قکر کنم 250 گرم شد کلا
...
عزیزم یه سوال داشتم
کارتن با ابعاد دقیق رو از کجا گیر آوردین؟
ضخامت کارتن چقدره؟
بیرون کارتن مارک تجاری ، چیزی ...... داره؟
2012AS59XXX
سفارت: ابوظبی
وقت مصاحبه: July-08-2012
دریافت ویزا: July-08-2012 (یک ضرب)
ورود به آمریکا: Nov-01-2012
پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، SH1A2R3 ، panteha ، peyman1355 ، hushmandco ، سمانه777 ، msar ، t_arian_n
(2012-03-28 ساعت 22:13)hoda2012 نوشته:  عزیزم یه سوال داشتم
کارتن با ابعاد دقیق رو از کجا گیر آوردین؟
ضخامت کارتن چقدره؟
بیرون کارتن مارک تجاری ، چیزی ...... داره؟
فکر کنم از اداره پست گرفتیم . هیچ آرمی نداشت روش.
پاسخ
ممنون میشم ابعاد کارتن رو بگید چقدر باید باشه؟هر اندازه میتونه باشه؟
پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان